eitaa logo
محمدعلی انصاری
2.1هزار دنبال‌کننده
505 عکس
714 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4-Doa17.j2.P1.Sazo Kare Moghabele Ba Sheytan.mp3
3.88M
ساز و كار مقابله با شيطان ٤-شرح دعاى ١٧ صحيفه سجاديه، جلسه دوم ( بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ١٩:٠٠ حجم : ٣.٧ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
محاصره شیطان از چهار جهت بر فرزندان آدم محمدعلی انصاری زمان: ۸:۲۶ حجم: ۳۷.۹ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۶۹-چه ارتباطی بین جهل و ارتکاب گناه وجود دارد؟ 🔹در قرآن کريم به دو نوع جهل اشاره شده است. اول، نادانی و ناآگاهی که نقطۀ مقابل علم است. وقتی آدمی از گناه‌آلود بودنِ کاری بی‌خبر باشد، به خود اجازه می‌دهد که آن کار را انجام دهد. جهل به احکام الهی باعث می‌شود که انسان جاهل حدود اين احکام را رعايت نکند و دچار گناه شود. از سوی ديگر، هنگامی که آدمی مرتکب گناه می‌شود و در انجام آن اصرار دارد، اندک‌اندک علم و آگاهی خود را به احکام الهی از دست می‌دهد و در زمرۀ نادانان قرار می‌گيرد. بنابراين علم و آگاهی می‌تواند به آدمی در انجام وظايفی که دارد کمک کند و مانع کارهای ناپسند گردد. برای نمونه، انسانی که می‌داند ماده‌ای سمّی در ظرفی وجود دارد، هرگز به آن دست نمی‌زند و خويشتن‌داری می‌کند. اما چه بسيار افرادی که به خاطر ناآگاهی از کيفيت يک غذای مسموم، آن را خورده‌اند و سپس دچار بيماری‌های دشوار شده‌اند. بنابراين جهل و نادانی زمينه‌ساز ارتکاب کار نادرست است. معنای دوم جهل، نادانی و ناآگاهی نيست؛ بلکه ناديده گرفتن علم و آگاهی و عمل نکردن به آن و استفاده نکردن از عقل است. جهل در اين معنا، نقطۀ مقابل عقل است. بر اين مبنا، انسان جاهل کسی نيست که نمی‌داند؛ بلکه کسی است که به مقتضای علمش عمل نمی‌کند و همچون جاهلان به خطا گام برمی‌دارد. بنابراين، انسان مطلبی را چه از اول نداند و از ابتدا نسبت به آن ناآگاه باشد و چه بداند و به مقتضای علمش عمل نکند، هر دو باعث درافتادن انسان در منجلاب گناه می‌شود. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ۳۱۳ـ۳۱۱. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«ريا » در اصطلاح يعنی انسان قصد کند عملش به چشم ديگران بيايد؛ بدين نيتّ که از اين راه ثروتی برای او ايجاد شود و سجاده و محرابش، اعتماد ديگران را جلب کند و او بتواند در ميدان کسب و کار و تجارت، مال و ثروتی بيندوزد، يا آنکه منافعی چون محبوب شدن و به مقام و منصبی رسيدن را به دست آورد، يا حتی زبان ديگران را به مدح خود بگشايد. به تعبير ساده‌تر، کسب مال، رسيدن به مقام و شنيدن تمجيد ديگران اهداف سه گانۀ ريا هستند. ريا چنان پرتگاه هولناکی است که در سخنان ذوات مقدسۀ محمد و آل محمد علیهم‌السلام هم‌پايۀ شرک خفی و اصغر مطرح شده است. از رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله چنين نقل شده است: «به راستی ترسناک‌ترين چيزی که از آن بر شما می‌ترسم شرک اصغر است. گفتند: شرک اصغر چيست ای رسول خدا؟ فرمود: ريا. خدای عزوجل روز قيامت آن هنگام که بندگان را به سبب اعمالشان جزا می‌دهد می‌فرماید: نزد کسانی برويد که در دنيا اعمالتان را به رخ آن‌ها می‌کشيديد و ببينيد آيا نزد آنان پاداشی می‌یابيد؟» همچنين وجود مبارک ايشان در سخنی ديگر دربارۀ ريا و ناملموس بودن گرفتاری در آن هشدار داده است: «ريا از جنبيدن مورچه‎‌ای سياه در دل شبی ظلمانی بر روی سنگی سياه پنهان‌تر است». بنابراين انسان بايد به جِد مراقب رفتار خود باشد که ذره‌ای آميخته با ريا و سُمعه نشود و چنان نباشد که تنها رنج عمل را بر خود هموار کند. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۲۲۷-۲۲۵. @Hedayatnoor
📌 کارگاه آموزشی "مِهر و مَهارت" 🔅 بایدها و اصول تربیت فرزند 📆 از ۱ الی ۱۷ دی‌ماه؛ روزهای زوج ⏰ ساعت ۱۷ الی ۲۰ 🔘 مکان: مشهد، ملک آباد، فرهاد ۲۲،‌ موسسه بیان هدایت نور توضیحات بیشتر و ثبت‌نام از طریق لینک زیر👇🏻👇🏻 https://survey.porsline.ir/s/cpsPh46E ☎️ شماره تماس: ۰۹۱۵۵۶۰۷۲۰۰ ساعات پاسخگویی: ۸ الی ۱۶ موسسه بیان هدایت نور @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
109_Momenon_A72_Aya_Payambar_Baraye_Edeaye_Resalat_Va_Davate_Khish.mp3
4.87M
آيا پيامبر براى ادعاى رسالت و دعوت خويش از مردم طلب اقتصادى دارد؟ ١٠٩-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٣٠ آيه ٧٢ محمدعلى انصارى زمان: ٢٣:٤٦ حجم: ٤.٦ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا