2_Khotbeh109_j1,P2_Ghena,Ezate_Haghighi_Va_Panahe_Ensan_Tanha_Khodavande.mp3
4.48M
غنا ،عزتِ حقيقى و پناه انسان تنها خداوند سبحان است
٢-شرح خطبه ١٠٩، جلسه ١
(بخش دوم)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٨:١٩ حجم: ٤.٢ MB
#نهج_البلاغه
#خطبه109
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کیفیت، ملاک پذیرش اعمال در اسلام
محمدعلی انصاری
زمان: ۴:۰۲ حجم: ۲۳.۵ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
May 11
5-Doa14.j2.P1.Sahifeye Sajadiye Sharhe Ghoran Karim Ast.mp3
2.94M
صحيفه ى سجاديه شرح قرآن كريم است
٥-شرح دعاى ١٤ صحيفه سجاديه،
جلسه دوم ( بخش اول)
محمدعلى انصارى
زمان: ١٢:١٥ حجم : ٢.٨ MB
#صحيفه_سجاديه
#دعاى14
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گوشهای از عظمت امام حسن عسکری علیهالسلام
محمدعلی انصاری
زمان: ۴:۲۳ حجم: ۱۰.۱ MB
#ویدئو
#مناسبتها
@Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ارتباط کبر درونی و خوی تعدی در انسان
محمدعلی انصاری
زمان: ۵:۴۶ حجم: ۲۴.۲ MB
#ویدئو
#ترنم_وحی
@Hedayatnoor
🔰۲۰۹-چرا پیامبران از میان انسانها انتخاب شدند؟ برای مثال بهتر نبود پیامبران از میان فرشتگان برگزیده میشدند؟
🔹در پاسخ باید گفت: اگر خداوند رسول خود را از میان انسانها انتخاب نكند و مثلاً فرشتهای را پیامآور خود قرار دهد، جای شگفتی است؛ زیرا پیامآور خداوند باید با دردها و رنجهای انسان آشنا باشد و ایشان را بهخوبی بشناسد تا بتواند نسخۀ شفابخش را از مصدر وحی به آنها ارائه دهد. فرشته كه از غضب و شهوت و كششها و چششهای نفسانی انسان بیخبر است، چگونه میتواند برای انسانهایی كه درگیر این حالات هستند، الگو باشد. انسانی كه شهوت دارد، اگر بتواند به بركت عقل و تقوا شهوتش را مهار كند، یوسف صدّیق میشود و شایستۀ مقام پیامبری میگردد.پس پیامبران الهی نیز با نفس امّاره و شیطان مبارزه میكردند. آنها به بركت تقوا و عبودیت، شیطان خود را اسیر كرده بودند.
كوتاه سخن اینكه، اگر كسی بخواهد پیامبر انسانها و الگوی بشر باشد، باید برخوردار از هر آن چیزی باشد كه انسانها دارا هستند تا بتواند حال آنها را بفهمد و مناسب حال هركس به او نسخۀ شفابخش بدهد:
آن كس كه ز شهر آشنایی است
داند كه متاع ما كجایی است
▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۱۹،
صص ۴۷۰-۴۶۹.
#پرسشازمشکاة
#کتاب_مشکاة_جلد19
@Hedayatnoor
غفلت عارضهای است که در روح انسان پدید میآید و به معنای توجه نداشتن جدی به چیزی است که باید در کانون توجه انسان باشد.
غفلت بهیکباره گریبان انسان را میگیرد؛ اما اسباب آن بهتدریج در وجود گرد میآید و انسان، خود این اسباب را فراهم میکند. بیتوجهیهای تدریجی و جزئی سرانجام به غفلتی خانمانسوز منجر میشود.
هنگامی که غفلت در جان مینشیند، هدف زندگی، چیستی دنیا، چیستی آفرینش، چرایی حضور انسان در این سرا و نقش و وظیفۀ او در این هستی، همگی زیر سؤال میرود و به هیچ انگاشته میشود. نقطۀ مقابل غفلت، ذکر است. همان گونه که جای غفلت در قلب است، جای ذکر نیز باید در قلب انسان باشد تا غفلت را بشوید و بزداید.
آری، قلب است که باید به ذکر خداوند آبادان بشود. از امام جعفر صادق(ع) نیز نقل شده است:
و مقصود از ذكر خدا فقط سبحان الله و الحمد لله و لا اله لا الله و الله اكبر نيست؛ بلكه آن است كه هرگاه چيزی از امر خدای عزوجل به تو رسید، آن را انجام دهي یا آن هنگام كه از جانب خداوند عزوجل نهیِ از چيزی به تو رسيد، آن را ترك كنی.
▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۴، ص ۶۵۸-۶۵۶.
#لحظۀخوش
#شکوه_نیایش_جلد۴
@Hedayatnoor