eitaa logo
هیات تمدن ساز
1.5هزار دنبال‌کننده
27 عکس
36 ویدیو
10 فایل
وظیفه هیات احیا و اقامه ی امر اهل بیت ع است و‌اقامه ذکر مقدمه ایست برای احیای امر اهل بیت (ع) !!طرح هیاتهای تمدن ساز، قابل استفاده برای مساجد،کانونها،بسیج،هیاتها و فعالین فرهنگی است که دغدغشان جامعه سازیست ادمین : @Nazarat_pishnahadat تبادلات: @adminch
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃 طبق وعده مقرر به ادامه مبحث « نسبت هیأت و بقای حیات اجتماعی اسلام » می پردازیم:👇👇👇
هدایت شده از هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
هیات تمدن ساز
📌 #شما_اینجا_هستید #نمودار_مباحث #هیأت_و_بقای_اسلام 🏴 @heiattamadonsaz
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 4) 🔜در طول این مدت اسلام جامع دچار انحرافات اساسی در جامعه شد که مختصرا به مرور آنها می پردازیم: 🔶انحراف جامعه مسلمین بعد از پیامبر (ص) از اسلام جامع: ♦️انحرافات عملی جامعه اسلامی: 1⃣ ، انحرافی در ماجرای رهبری و ولایت جامعه: 🔻در نگاه اسلام، ایجاد حکومت خود به نحو مستقل دارای ارزشی نیست و آنچه مهم است، رسیدن انسانها و جامعه به حقیقت عبودیت و بندگی خدا است. لذا هدف نهایی همه انبیاء و اولیاء ایجاد تمدنی توحیدی بوده است که در بستر حکومت این مسیر بشر برای هدایت مسیر هموار باشد. لذا تشکیل حکومت طریقیت پیدا میکند. 🖋 امام خمینی (ره): «آن چه انبیا برای او مبعوث شده بودند و تمام کارهای دیگر مقدمه او است، است... تشکیل حکومت مقصود بالذات نیست برای انبیا...»[35]، «در این کتاب شریف [قرآن] مسائلی هست که مهمّش مسائل معنوی است و رسول اکرم و سایر انبیا نیامدند که این جا حکومت تأسیس کنند، مقصد اعلا این نیست، نیامدند که این جا عدالت ایجاد کنند، آن هم مقصد اعلا نیست، این ها همه مقدمه است... مقدمۀ یک مطلب است و او معرفی ذات حق است... وقتی که مفاد آیات شریفه را می خوانیم یا سیرۀ انبیا را ملاحظه می کنیم، می بینیم که آن ها تمام شان یکی از کارهایی که البته مقصد نبود، لکن مقدمه بوده، این بوده است که عدالت را در دنیا ایجاد کنند. پیغمبر می خواهد ایجاد کند تا بتواند آن مسائلی که دارد که آن مسائل، انسان می خواهد درست کند، آن مسائل را طرح کند.» 🔻لذا از منظر اسلام، حاکمیت امری انتصابی و از جانب خدای متعال صورت می گیرد. 🔻این امر در ماجرای غدیر، به روشنی توسط پیامبر (ص) صورت گرفت اما بعد از رحلت جانگداز ایشان، اصلی ترین که در جامعه اسلامی رخ داد، تغییر سیستم حاکمیت جامعه اسلامی از ولایت و امامت ک به نظام های کودتایی و سیاسی و وراثتی بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 5) 💠حضرت زهرا (س) می فرمایند: ◀️«و جعل طاعتنا نظاماً للملة وامامتنا امانا من الفرقه» «خداوند اطاعت ما را نظام و سامانی برای آئین اسلام و امامت ما را امانی از تفرقه و اختلاف قرار داده است.» (دلائل الامامة، (ص) 33) 💠و نیز می فرمایند: «اَما وَاللهِ لَوْ تَرَکُوا الْحَقَّ عَلی اَهْلِهِ وَ اتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبِِیهِ لَما اخْتَلَفَ فی اللهِ اِثْنانِ وَ لَوَرِثها سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ و خَلَفٌ بَعْدَ خَلَفٍ حتّی یقُومَ قائِمُنا التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَین...» « آگاه باش، قسم به خدا، اگر حق را به اهلش وامی گذاشتند و از عترت رسول خدا اطاعت می کردند، دو نفر هم درباره (حکم) خدا با یکدیگر اختلاف نمی کردند و امامت را، گذشته ای از گذشته ای و جانشینی بعد از جانشینی به ارث می برد تا قائم ما قیام کند که او فرزند نهم از اولاد امام حسین است...». 🔻در یک کلام می توان گفت که نابودی احادیث پیامبر اکرم (ص) و جلوگیری از نقل آنها، بازار و انحرافات را داغ کرد و در پی آن فرقه ها و نحله های گوناگون مذهبی به وجود آمد و برای همیشه، جامعه اسلامی را دچار اختلاف و از دانش اهل بیت(ع) محروم ساخت. 🔻به هر روی ابوبکر با کوشش بر حفظ ظواهر اسلامی و رعایت سیره رسول خدا خلافت کرد، اما بر خلاف سنت و شیوه آن حضرت، پس از دو سال، عمر را به جانشینی خود برگزید. 🔻 گذشته از آنچه در زمان ابوبکر رخ داد، ارزشهایی زیر پا نهاده شد و رسماً حق خاندان رسول تصاحب گردید، این عملِ ابوبکر در گزینش خلیفه بعدی، در روش پدید آورد که هرگز باز داشته نشد. جالب آن است که اهل سنت چنین حقی را برای پیامبر (ص) قائل نبوده اند. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 6) 2⃣سیاست منع حدیث و ایجاد بدعت در اسلام: 🔻شعار اصلی پایه گذاران منع نقل و تدوین احادیث، در همان روزهای اول رحلت پیامبر (ص) «حَسْبُنا کِتابُ اللهِ» بود. البته این شعار به شیوه ظریف و هوشمندانه ای مطرح می شد. 🔻منع نقل حدیث از سوی خلفا، زیان های جبران ناپذیری را بر جامعه اسلامی وارد کرد؛ نابودی احادیث نبوی، خود کنترلی شدید، تدوین نشدن کتاب های حدیثی در قرون اولیه، گرم شدن بازار جعل حدیث، به وجود آمدن فرقه های مذهبی، تشدید شدن اختلاف در درون جامعه اسلامی و. .. از آثار شوم این حرکت بود. 3⃣انحرافات اخلاقی جامعه مسلمین از اسلام جامع : 🔻از اصلی ترین ویژگی حکومت پیامبر (ص) بسط اخلاق در جامعه و برقراری عدالت های اجتماعی بود. 🔻عمر که برابر روش نامعمول بر سر کار آمد با خشمگینی، تندخویی و تعصب، پس از ابوبکر به مسند خلافت نشست. وی در روش سیاسی خود، با اتکا به خصلت های اخلاقی اش نظامی تقریبا استبدادی را در لباس دین، توجیه کرد و با رای خود به اداره مملکت پرداخت و پس از فتوحاتی که در دوره اش پدید آمد افرادی را نه چندان شایسته به امارت برگزید که در بدبینی بسیاری از مناطق مفتوحه نسبت به سیاست اسلامی تاثیری به سزا داشت. 🔻روش عمر در تقسیم بیت المال، گذشته از پیامدهای بسیاری که داشت، بار دیگر طبقه بندی خاصی را در جامعه ایجاد کرد که عملا برخی را از همکاری با نظام اسلامی باز می داشت، هر چند او شاخص هایی را برای این تفاوت تعریف کرده بود اما برای فرد مسلمانی که از زمان پیامبر (ص) به تساوی و برابری خوی کرده بود پذیرفتنی نبود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
#هیأت_و_بقای_اسلام ✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلا
✅ مولفه های درونی ذاتی 🆔 نقش هیأت و جریان عاشورا در پاسبانی از حیات اجتماعی اسلام 🔢 1- بررسی در بستر وقایع تاریخی (قسمت 7) 4⃣ تبدیل شدن خلافت رسول الله به محل قدرت بازی های سیاسی 🔻عثمان پس از عُمَر طی فرایندی بر سر کار آمد. وی که فردی ضعیف، سالخورده خویشاوند دوست و وابسته به خاندان اموی بود جامعه پس از رسول خدا رو دچار این مشکلات و آسیبها کرد: ● راندن انصار از صحنه سیاست، ● بها دادن به امویان و قریشیان در امر حکومتداری،● تاراج بیت المال مسلمین و حاتم بخشی های مکرر،● ثروت اندوزی او ● ساختن بناهای اشرافی در مدینه و اختصاص اموال و باغهایی در مدینه برای خود، ● گسترش تفاخر قبیله ای و تبدیل اشرافیت معنوی به اشرافیت مادی که موجب شد ارزش های اسلامی به حاشیه برود. 🔻عملکرد خلیفه سوم موجب شدت یافتن واکنشهای سیاسی اجتماعی علیه وی گردید بویژه آن که در این واکنشها و اعتراض ها قبایل عرب یمنی و موالی ایرانی که بیش از نیمی از مردم کوفه را تشکیل می دادند، سهیم بودند. 🔻عراقیها همواره به داشتن عراق آزاد از تسلط امویان علاقه مند بودند و لذا به حضرت علی (ع) پیوستند و زمینه های متعدد دیگری نیز آنان را بر این واداشت تا از واکنشهای امام علی (ع) در برابر معاویه دفاع کنند. هر چند در این راه ثابت قدم نبودند! 🔻علاوه بر آنچه گفته شد، رقابت و اختلاف بین عراقی ها و شامی ها و تلاش معاویه نیز درعصر امام حسن (ع) به گونه ای به بار نشسته بود که نه تنها آسیب های اجتماعی جامعه اسلامی، اصلاح نشده بود، بلکه با مسائل عمیق تری نیز روبه رو گردیده بود. 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی Ⓜ️ شنبه ها و یکشنبه ها : طرحنامه اجرائی #هیأت_تمدن_ساز 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️مقدمه - قسمت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 1 〰〰〰〰〰〰 🔹در این قسمت قصد آن داریم که این طرح ای را به اختصار توضیح داده و سپس به تفصیل به مبانی هر یک بپردازیم. 🔹لازم به ذکر است که در توضیح طرح یک شبیه سازی اصطلاحی با اصطلاحات نظامی و جنگی شده است، اما مشخص است که این شبیه سازی فقط و فقط برای توضیح طرح است و اصلا بدین معنا نیست که هویت کارفرهنگی ، هویت نظامی است و یا لزوما قواعد آن بر این جنگ فرهنگی نیز حکمفرماست .بلکه استفاده ما از این اصطلاحات تنها در حیطه استقراض اصطلاح برای توضیح طرح می باشد . 1⃣ میدان های عملیات فرهنگی: 🔹همانطور که در یک مبارزه نظامی سه مرحله وجود دارد، برای عملیات فرهنگی نیز 3 مقطع کلی، نیاز است، در عرصه فرهنگی نیز 3 مرحله کلی متصور است که در واقع مرحله نهایی آن، عملیات و مبارزه نسبت به مواضع عملیاتی دشمن می باشد؛ در عرصه کار فرهنگی نیز یک مرحله عملیات فرهنگی یا به منظور مبارزه با تهاجم فرهنگی خواهیم داشت یا کارهای ایجابی ناظر بر فرهنگ بومی ایرانی و اسلامی . 🔹در واقع این نقطه نهایی و مطلوب ما در عرصه کار فرهنگی چه در حیطه عمومی و چه در حیطه خواص () است .ذکر این نکته در اینجا نیز حائز اهمیت است که از اهداف اصلی و شاید اصلی ترین هدف در فرآیند، رشد و تعالی جامعه به سمت حکومت نهایی است؛ 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 1 〰〰〰〰〰〰 🔹در این قسمت قصد آن داریم که این طرح
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 2 〰〰〰〰〰〰 🔹از نظر ما کار فرهنگی باید تبدیل به یک جبهه متحد شود و با یک برنامه ریزی مدون و نگاه جبهه ای و قرارگاهی اقدام به مبارزه فرهنگی کرد . پیکره فرهنگ از اجراء گوناگونی ساخته شده که هر یک به تنهایی قابل اصلاح و پیشرفت نیست. بلکه در یک عملیات منسجم روح کلی فرهنگ باید تحت قرار بگیرد. مسأله فرهنگ درهم تنیدگی و تلازم پیچیده ای با سایر نظامها از قبیل علم، اقتصاد، سیاست ، امور اجتماعی و ... دارد. برای مثال به موضوع توجه کنید🔻 🔹فرض کنید در عرصه ، نیاز به فعالیت فرهنگی داریم. این موضوع به ظاهر اقتصادی وجوه و جنبه های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و.... دارد. اگر بنا باشد بطور مثال در عرصه اقتصاد مقاومتی یک عملیات جامع را طرح ریزی کنیم، نباید تنها به عوامل اقتصادی توجه داشته باشیم. علاوه بر تأمین زیرساخت های اقتصادی سبک زندگی ، شیوه مصرف، توجه و اعتماد جامعه به توان داخلی، پرهیز از گرایش به و بسیار مسائل دیگر باید در فهرست کارهای این عملیات قرار بگیرد که کاملا هستند. 🔹پس اولاً باید توجه داشت که برای برنامه ریزی عملیات های فرهنگی تنها نباید به مولفه های فرهنگی توجه داشت. بلکه این عناصر به یکدیگر وابستگی دارند. یعنی برای تغییر در مساله فرهنگ، بایستی تمام عناصر فرهنگی (به معنای خاص)، اقتصادی، سیاسی، دانشی، هنری و .... را به میان کشید. 🔹و ثانیاً باید دقت نمود که اثر این عملیات، موفقیت و عدم موفقیت آن در تمام جامعه و اقشار تاثیرگذار خواهد بود. یعنی اگر در مورد همین مثال اقتصاد مقاومتی ( به لحاظ اقتصادی یا سیاسی) شکست حاصل شود، به وضوح تأثیر خود را در عرصه فرهنگ نشان خواهد داشت. لذا ما در عرصه فرهنگی یک در هم تنیدگی حقیقی بین اقشار مختلف مردم با اهداف مختلف خواهیم دید . بنابراین تعبیر می شود به اینکه فرهنگ در نقش هوایی است که همه مردم از آن بهره مند خواهند شد. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 2 〰〰〰〰〰〰 🔹از نظر ما کار فرهنگی باید تبدیل به ی
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن توحیدی ست، تنها عناصر فرهنگی به معنای خاص خودش، در این صحنه وارد عملیات نمیشوند. بلکه بنا به معنای عام فرهنگ، عناصر اقتصادی ، سیاسی، اجتماعی، هنری و .... به عنوان صف برای این ستاد و به مثابه جبهه های گوناگون در این عملیات شرکت خواهند نمود. 🔹 این مرحله عملیات نهایی است که توسط فرماندهان جنگ نرم شناسائی و برنامه ریزی می شود و سپس اقدامات مقتضی و هماهنگ بین افراد و لشگر های مختلف فرهنگی (به معنای عام خودش) انجام می شود تا عملیات مورد نظر به سر منزل مقصود برسد. 🔶در یک جمله این مهم، هدف نهایی ما از جمیع کارهای فرهنگی است . ⚠️باید توجه داشت که بی توجهی به این نکته و ورود بدون برنامه و بدون درنظرداشتن این افق، معمولا باعث می شود که نیروهای زیاد، هزینه های قابل توجه و... صرف شود اما در عمل بهره ور بسیار پایینی را به دنبال داشته باشیم . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 3 〰〰〰〰〰〰 🔹پس اگر هدف غایی ایجاد فرهنگ و تمدن ت
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹این قسمت که از آن به عنوان جبهه فرهنگی یاد می شود ،در واقع نقش ستاد عملیات را برعهده دارد. در این جبهه فرماندهان جبهه های فرهنگی کنار هم می نشینند و به بررسی صحنه و وضعیت میدان های فرهنگی می پردازند و بعد از طراحی عملیات ، مشخص می شود که هر کدام از این لشگر ها در به ثمر نشستن این عملیات مد نظر چه نقشی را بر عهده خواند داشت . اینکه این جبهه ها (موسسات، نهادها و...) چه هستند و افراد با چه ساز و کاری در این طرح نامه وارد این لشگر ها می شوند ، بعد از توضیح قسمت سوم به وضوح روشن خواهد شد . 🔹عدم تشکیل جبهه واحد فرهنگی به معنای درست خودش ،جزء خلل های برنامه ریزان فرهنگی ما می باشد، که مکرر در فرمایشات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است : 🖊وقتی انسان نقطه مقابل خودش را نگاه می کند، یک جبهه ای می بیند. ما در مقابلمان، جبهه فرهنگی - سیاسی غرب وجود دارد که در دل این جبهه باز یک جبهه سرمایه داری خطرناک و آدم خوار وجود دارد و همینطور در کنار آن، جبهه صهیونیستی و مرتجع خوک صفت ... که همه اینها یک مجموعه را تشکیل می دهند در مقابل ما ؛ من وقتی به تنوع ابزارهای دشمن نگاه می کنم می فهمم چقدر قضیه برای اینها اهمیت داشته 71/5/21 🖊ما اگر بخواهیم در مقابل این جبهه کار کنیم هم باید تنوع داشته باشیم، هم ابتکار داشته باشیم، هم باید انگیزه داشته باشیم، هم باید برنامه داشته باشیم ؛ کارمان هدایت شده باشد و این نمی شود مگر با تشکیل جبهه. این طرف هم باید جبهه تشکیل داد. از افراد و حتی مجموعه ها به تنهایی کار بر نمی آید. سنگرهای فرهنگی باید به وجود آید. همه باید کار کنند و امروز، روز کار است. امروز روزی است که همه آنهایی که دارای استعدادند، می توانند در زمینه فرهنگی کار کنند. کارِ نکرده هم زیاد است که باید انجام گیرد. این آن چیزی است که من امروز برای خطاب به همه اهل فکر و فرهنگ و هنر و ادب و دانش و معلومات و معارف عرض می کنم و آن را یک چیز لازم می دانم.72/5/8 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 4 〰〰〰〰〰〰 2⃣ جبهه واحد فرهنگی (مرحله دوم): 🔹ای
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجددا به توضیحات تکمیلی در مورد جبهه فرهنگی می پردازیم. 3⃣ قرارگاه تربیتی (مرحله اول): 🔹نقش این پادگان های تربیتی و فرهنگی که امروزه در کشور عزیزمان ایران ، تعداد آنها رو به افزایش است ،تربیت نیروهای متخصص و متعهد برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود . 🔹ما در ادامه به تفصیل به توضیح مبانی این پادگان های تربیتی خواهیم پرداخت اما آنچه در این قسمت حائز اهمیت است توجه به نکته می باشد که ، نقش اصلی این مجموعه های تربیت محور ، پرورش انسانهایی در تراز جمهوری اسلامی ایران است، که بعد از اتمام فرآیند تربیتی و پرورش این دانش آموزان ، ما شاهد تربیت شدگان و خروجی هایی باشیم که این افراد با عزمی استوار، با تکیه بر نیروی لا یزال الهی و با اعتماد به نفسی که حاصل از توکل عمیق به حضرت حق تعالی می باشد برای پیشبرد اهداف جبهه حق ماموریتی را انتخاب کرده باشد و تمام عمر خود را صرف به ثمر رساندن آن ماموریت بکنند. 🔹 (همانطور که در ادامه به تفصیل به این مبانی خواهیم پرداخت ) این انسانها با انتخاب مأموریتی با این روحیه که استعدادها و علایق در راستای نصرت امام و ولی جامعه هزینه شود،انسانیت خود را رقم زده و به عبودیت آنها درگرو به سرانجام رسیدن مأموریتی است که حاصل ترجمه فرمان امام و ولی جامع برای خودشان می باشد. 🔹به زبان ساده تر اگر بخواهیم از ابتدا به کل ماجرا نگاه کنیم ، معمولاً مجموعه های تربیت محور و مجموعه های فرهنگی، اقدام به تربیت افراد می کنند بی آنکه بخواهند برای این خروجی ها مجموعه خود و برای ادامه حیات فردی و اجتماعیشان بستری را تصویر کنند. لذا متربی پس از پایان فرآیند تربیت یا رها می شود و صرفاً یا به فرآیند تربیت دیگران بازمیگردد. اما ماحصل تربیت خود را تحت لوای یک مأموریت در بستر جامعه رقم نمیزند. 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52
هیات تمدن ساز
🔴 #طرحنامه_عملیاتی ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 5 〰〰〰〰〰〰 🔻در ادامه بعد از توضیح قسمت سوم ، مجد
🔴 ⭕️شرح سه مرحله ی طرحنامه - قسمت 6 〰〰〰〰〰〰 🔹لذا ما همواره شاهد این هستیم که افراد تربیت شده در این مجموعه ها به راحتی خود نیز منحل در سیل عمومی جامعه می شوند. آنچه در قسمت دوم به آن پرداخته شد و از آن به جبهه واحد فرهنگی یاد شد ، تکمیل کننده این نقص خواهد بود . 🔹یعنی افراد خروجی هیأت زوار الزهراء (س) با توجه به مبانی تربیتی که در ادامه تفصیل از آنها یاد خواهد شد ،پس دوره تربیتی 8 ساله خود با انتخاب مأموریت در راستای نصرت امام ولی جامعه ،اقدام به تأسیس یا عضویت در یک جبهه فرهنگی (به معنای اصطلاحی) خود می شوند و بعد از آن با حضور در جبهه واحد فرهنگی در عملیات های لازم فرهنگی و علمی کشور حضور جدی خواهند داشت . 🔹این ها افرادی هستند که تمام زندگی خود را با توجه به مأموریت انتخاب شده ،هزینه و صرف جبهه حق و ظرف تعین یافته آین یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهند کرد . 🔹لازم به ذکر است که خروجی این مجموعه فقط افرادی نخواهند بود که در زمینه های علوم انسانی یا فرهنگی یا حوزوی فعالیت داشته باشند ،بلکه این خروجی ها حتی افرادی هستند که در کارهای علمی بنیادی، شرکت های مهندسی، هنری، ورزشی و... فعال خواهند بود .بله، یعنی مأموریتشان این خواهد شد که به عنوان مثال در زمینه عمرانی به کشور خدمت کنند، و این مساله در فرهنگ به معنای عام جامعه تاثیرگذار خواهد بود. خروجی های این نوع فرآیند و این نگاه تربیتی اگر در زمینه عمرانی هم انتخاب مأموریت کنند، عملکردشان مانند جهاد سازندگی اول انقلاب خواهد بود که تمام روح کار به ظاهر دنیایشان در گروه آثار کلان فرهنگی است. ⚠️ لذا تأکید می کنیم که در جبهه فرهنگی، همه این افراد نقش خواهند داشت و این دست به دست دادن همه این افراد فرهنگ را رقم خواهد زد . 〰〰〰〰〰〰 💠هیأت تمدن ساز رهیافتی شیعی به سوی تمدن توحیدی مهدوی 🏴 http://eitaa.com/joinchat/502988811C13eb3e3e52