آیت الله میرباقری (حفظه الله):
🔸 استاد بزرگوار ما (آیت الله حائری شیرازی)، حقیقتاً مصداق #اولی_الالباب بود.
🔸 ایشان از کسانی بود که #طعم_توحید را چشیده بود و ویژگی و امتیاز خاصی داشت.
🔸 اهل تدبر بود. تدبر، به علاوه اخلاص، قلب ایشان را #چشمه_جوشان_حکمت کرده بود.
🔸جنس کلام ایشان جنس خاصی است. طعم و بوی ایمان میدهد. در کلمات ایشان معمولا حجابهایی را از پردهها کنار میزند.
🔸یک #اسلامشناس_ویژه بود. هستی، کتابی بود که در آن میاندیشید و صید #حکمت میکرد.
@hekmat_books
🔸حجه الاسلام پناهیان🔸
💎 گرمای کتاب های آیت الله حائری شیرازی، نسبت به کتاب های #مشهورترین_علمای ما #غیر_قابل_مقایسه است.
💎 من در دوره ی دبیرستان به سختی می توانستم کتابی غیر از رمان بخوانم. ولی یادم هست که به کتابهای ایشان علاقمند شده بودم!
💎 انسان نمی تواند هرکسی را حتی پیش هر اهل علمی بفرستد؛ اما می شود #با_اطمینان جوان ها را به مطالعه آثار ایشان و تأسی به سیرۀ ایشان ترغیب کرد. در امور سیاسی و اقتصادی و معنوی و تربیت، سیره ایشان سیرۀ #بسیار_ناب، دقیق، صحیح و نادری است.
💎 #هیچ_عالم_دینی در حوزه های علمیه به اندازۀ ایشان برای طبقات مختلف مردم، حرف در سبک زندگی ندارد! این «ندارد» را من به عنوان یک #خبر به شما می گویم!
@hekmat_books
💬 نظرات شما:
قبلا با افکار عمیق ایشون تا حدودی آشنا بودم ولی باور کنید الان که کتاب #مربی_و_تربیت رو میخونم #نمیتونم_کتاب_رو_کنار_بذارم.
@hekmat_books
✅ آیا واقعاً کتابی بوده که با خوندنش متحول شده باشید؟! ...
@hekmat_books
📝 نظرات مخاطبین کانال
🔸 از بس ذوق زده شدم ...
@hekmat_books
🎉 مژده:
📚به حول و قوه الهی، چهارمین جلد از مجموعۀ تمثیلات، تحت عنوان «تمثیلات سیاسی، اجتماعی»، به چاپ رسید.
📚 چاپ اول کتاب را می توانید با ۱۵ درصد #تخفیف از کانال حکمت ناب تهیه کنید.
✅ قیمت کتاب: ۲۵۰۰۰ تومان
با ۱۵ درصد تخفیف: ۲۱۰۰۰ تومان
👨🏻💻 سفارش خرید 👇
@hekmat1398
📱 شماره تماس 👇
09360323766
@hekmat_books
#معرفیکتاب 📚
عنوان: #آئینهتمامنما
تعداد صفحه: ۲۲۸
مرحوم استاد حائری شیرازی در این کتاب، به بهانه طرح بحث در خصوص #امام_حسین (ع) و #عاشورا، مغز، ریشه و حقیقت دین را به مخاطب میشناساند؛ دلیل اصلی ضعف و ذلت کشورهای اسلامی در حال حاضر را ریشهیابی میکند و بیان می دارد که برای رفع این ضعف و ذلت چه باید کرد. برای مخاطبان روشن میسازد که آنچه در سال ۶۱ هجری واقع شد و عاشورا محصول آن بود، امروز نیز به شکلی دیگر واقع میشود که محصولش استمرار غیبت حجت خدا است. شرط #ظهور حضرت و وظایف منتظران #امام_زمان ارواحنافداه را با توجه به تحلیل حادثه عاشورا برای مخاطبان تشریح میکند و نکات بسیار عمیق، ظریف و ارزشمند دیگری را نیز از تاریخ زندگی و عملکرد امام حسین (ع) استخراج و مخاطب را به حیرت وا میدارد و او را به شناخت عمیقتری از مفاهیم دینی میرساند.
------------------------------------
سفارش خرید👇
@hekmat1398
شماره تماس👇
۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶
@hekmat_books
📚 حضرت #حسینبنعلی (ع) در شب #عاشورا به یک صورت سخن گفت و در روز عاشورا به گونه دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» میگوید، ولی روز عاشورا میفرماید: «هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُني» (آیا یاوری هست که مرا یاری کند؟)
شب آنطور گفت تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد و روز آنگونه درخواست یاری کرد تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد. شب، غربال میکند تا فقط صالحان بمانند و روز غربال میکند تا فقط اشقیا در مقابل او ایستاده باشند.
شب برای پس زدن نااهلها بود و روز برای جذب خودیهایی که از بدِ روزگار و بدِ خودشان به خودشان، در لشکر عمر سعد ایستاده بودند؛ اندرونیهایی که به ظاهر بیرونی بودند.
#آئینهتمامنما صفحه ۲۴
------------------------------------
سفارش خرید👇
@hekmat1398
شماره تماس👇
۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶
@hekmat_books
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸ظهور بر دل🔸
امام زمان (عج) اگر غايب میشود
ابتدا در دلها غايب میشود
و بعد از آن در جامعه
و اگر ظاهر میشود
ابتدا بر دلها ظاهر میشود
و بعد از آن بر جامعه.
@haerishirazi
@hekmat_books
🔹ای آنکه خانه در ره سیلاب میکنی!
ریشه #تزلزل_انسان، ارتباط او با #آرزوهای_آسیبپذیر است. وقتی به آسیبپذیر دل بستی، تو هم آسیبپذیر میشوی؛ به لرزهپذیر دل بستی، لرزهپذیر میشوی.
انسان اگر وحشت میکند، باید ریشه این وحشت را پیدا کند. ریشه آن در آرزوی اوست. از این وحشت دارد که آنچه مدتی به فکرش بوده و به خاطرش زحمتها کشیده و در مسیرش قدمها برداشته است، فرو بریزد. هر وقت خطری آرزوی او را تهدید میکند، احساس میکند که خطر،《خودش》را تهدید کرده است.
🔸 #تعلق - صفحه ۱۲ 🔸
@hekmat_books
تعلق 01.jpg
1.98M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
🔹 یک لحظه چون غافل شدم صد سال راهم دور شد
#نماز را بشناسید، نماز انسان را عوض نمیکند؛ #روزه عوض نمیکند. یک نماز، انسان را از آنچه هست بدتر میکند، یک نماز هم انسان را اصلاح میکند. این را با دقت متوجه بشوید. اسلام یک اتوبان است، یک طرف آن به سمت خدا میرود و آنطرف دور میشود. تمام اتوبانها همین است. اگر شمالی یا جنوبی را اشتباه کنی تا بخواهی اصلاحش بکنی دیگر راه ندارد. چرا؟ چون دوربرگردان هم اگر پیدا کنی باید تمام این راههایی که رفتی، برگردی. اسلام و نماز، مجموع این دو خط و اتوبان هستند.
..... اشقیای #کربلا همه چیز داشتند، اما عقل نداشتند؛ همه کار میکردند، اما فکر نمیکردند. گریه داشتند، اما گریه بدون فکر. کمبود جامعه اسلامی ما امروز کمبود #تفکر است؛ کمبود پژوهش و تحقیق است؛ کمبود تأمل است.
اشکِ از روی #معرفت میخواهند، خونِ از روی معرفت میخواهند؛ اول فکر بعد خون، اول فکر بعد اشک.
🔸 #تفکر - صفحه ۳۱ 🔸
@hekmat_books
تفکر 01.jpg
2.34M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
🔹 اتکا به ثابت
اگر به جامی فلزی که رها باشد ضربهای وارد شود، تا مدتی ارتعاش خواهد داشت؛ ولی اگر جام را با دست بگیریم و ضربهای به آن وارد کنیم، دیگر ارتعاشی نخواهد داشت.
انسانی که #خدا را #تکیهگاه خود قرار نداده است، با یک ضربه آرامش خود را از دست میدهد و تا مدتها مضطرب و سردرگم و حیران خواهد ماند؛ اما کسی که متکی به خداست و دلش به او آرام شده و خدا او را گرفته است، در مقابل ضربات مضطرب نخواهد شد و #آرامش خود را حفظ خواهد کرد.
🔸 #حکومتجهانیخدا - صفحه ۵۳ 🔸
@hekmat_books
حکومتجهانیخدا.jpg
2.38M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
📖 تا قبل از مطالعه کتابهای حضرت آیت الله حائری شیرازی معنی #حکمت را نمیدانستم.
✅ #نظرات_مخاطبان
@hekmat_books
🔹 تربیت
خیانت به یک انسان گاهی نیز به این صورت است که شرایط را چنان از دسترس او خارج کنی که #یأس بر او غالب شود و هرگونه فعالیت تعطیل گردد؛ پس مرز بین خیانت و خدمت و ظلم و احسان، فعال کردن انسانیت و به تعطیل کشاندن آن است. وضع در نفسانیت و هوا و هوس انسان نیز به همینگونه است. فراهم آوردن زمینه تسلط #نفسانیت بر انسان خیانت است و فراهم آوردن زمینه حکومت #انسانیت بر نفسانیت خدمت است. مهیا کردن شرایط برای جلوگیری از تسلط نفسانیت، خدمت به انسانیت است و مهیا کردن شرایط برای جلوگیری از تسلط انسانیت بر نفسانیت خیانت است.
#تربیت، تنظیم لحظهبهلحظه شرایط است برای حاکمیت مستمر انسانیت بر هوای نفس، بهگونهای که تکیهگاه این حاکمیت در نور《آگاهی》انسان و《تعهد》او به آگاهیاش باشد.
🔸 #مربیوتربیت - صفحه ۱۸ 🔸
@hekmat_books
مربیوتربیت.jpg
1.95M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
🔹 مستضعفِ اسلام
مستضعفِ اسلام، فقیر نیست؛ مستضعف اسلام، دون نیست؛ مستضعفِ اسلام 《لایُرِیدُونَ عُلُواً》 است. داوود #مستضعف بود و بلعم باعورا مستکبر. خوراک بلعم قُرصی نان جو بود و خانهاش غاری و هیچیک از نعمات دنیایی در اختیارش نبود؛ اما #مستکبر به شمار میآمد؛ چون وقتی سلطان محل از او میخواهد که مؤمنان را نفرین کند، نمیتواند نظر سلطان درباره خودش را دستکم بگیرد. میگوید پادشاهی با افراد محترم دربارش، در معبد من حاضر و به من معتقد هستند و پیش من حاجتی آوردهاند. اگر من حاجتشان را رد کنم، آنها به من بیعقیده میشوند. او نمیتواند بیعقیده شدن مستکبری به خودش را تحمل کند.
🔸 #تعلق - صفحه ۱۴ 🔸
@hekmat_books
تعلق02.jpg
3.03M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
🔹 پذیرش حرف مربی توسط همه شاگردان، طبیعی نیست!
وقتی کلاس میروی این را باید یادت باشد: 《لَّسْتَ عَلَيْهِم بِمُصَيْطِرٍ》؛ #سیطره بر آنها نخواهی داشت. اگر نپذیرفتند نگران نشو. اگر حرفی میزنی و نمیپذیرند، خب نپذیرند. آیا باید کاری کنی که همهی کلاس بپذیرند؟ در این صورت، شما از اصل خودت عدول کردهای؛ میدانی چهکار کردی؟ حتما استخفاف کردی و #خفقان ایجاد کردی که همه میپذیرند؛ پس از خفقان انفجار و انزجار است. عمل تو اثر عکس دارد؛ چون انسان آفریده نشده برای اینکه کسی او را ببرد، آفریده شده برای اینکه #انتخاب کند.
🔸 #مربیوتربیت - صفحه ۱۳۷
@hekmat_books
مربی و تربیت ٢.jpg
1.64M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام
@hekmat_books
هدایت شده از حکمت ناب | پخش آثار آیت الله حائری شیرازی - پشتیبان
📚 مسابقه کتابخوانی کتاب مربی و تربیت - ویژه فرهنگیان
⏳ زمان مسابقه: ۱۵ خرداد تا ۱۵ تیر
📌 جهت شرکت و پاسخگویی به سوالات به آدرس haerishirazi.ir مراجعه کنید.
✅ کتاب مربی و تربیت را با ۲۰ درصد #تخفیف از حکمت ناب تهیه کنید.
#مسابقه_کتابخوانی
#مربیوتربیت
@hekmat_books
🔹 لازمه انصاف، خروج از خودیت است!
شرط اینکه انسان منصف باشد، این است که اول از خودش بیرون آید و از خودش آزاد شود. تا انسان از خود آزاد نشود، نمیتواند به طرف #انصاف قدم بردارد. از خود بیرون آمدن این است که انسان همانطوری که دیگران را میبیند، بتواند خود را ببیند. این، کار بسیار دشواری است؛ مانند چشم که چون در صورت قرار دارد، انسان صورت خود را نمیبیند. چشم میتواند دست را ببیند، اما نمیتواند بینی و گونه را ببیند.
انسان برای دیدن دیگران آیینه لازم ندارد، اما برای دیدن خودش آیینه لازم دارد. این نشان میدهد که برای آگاهی بر خود، دشواریای وجود دارد که در آگاهی بر دیگران، این دشواری نیست.
🔸 #تمثیلاتاخلاقیتربیتیجلدیک - صفحه ۱۹
@hekmat_books