eitaa logo
بینش مطهر استان مرکزی
263 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
693 ویدیو
62 فایل
📖شبکه ای با هدف تربیت مربیانی جهت ایجاد نظام فکری اسلام ناب محمدیﷺ 🌐آدرس: خیابان شهید رجایی،کوچه شهید موسوی(جنب پاساژ دیدار)،خانه جوان، بینش مطهر استان مرکزی ارتباط با ما: 📩 @Lindi935 پاسخ به سوالات: 🆔️ @bineshmarkazi سفارش کتاب: @Mali_binesh_markazi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛🌺🌷🌺🌷🌺 ؛🌷🌺🌷🌺 ؛🌺🌷🌺 مقام معظم رهبری ؛🌷🌺 ؛🌺 💢 حضور قلب در نماز 💢 حضور قلب در نماز یعنی انسان از آنچه که می‌گوید و آنچه که در ذهنش می‌گذرد و بر زبانش جاری می‌شود، غافل نباشد؛ اینجور نباشد که نفهمد. مثلاً من که حالا دارم با شما حرف می‌زنم، خب، شما مخاطبید. انسان توجه دارد که یک مخاطبی دارد و دارد گوش می‌کند و دارد حرف می‌زند. در نماز هم همین جور باشد؛ یک مخاطبی داشته باشیم، با او حرف بزنیم. من حتّی عرض می‌کنم اگر کسی معنای نماز را هم نداند، اصلاً هیچ نداند معنای این عبارات چیست، اما همین قدر بداند دارد با یکی حرف می‌زند، دارد با خدا حرف می‌زند، این قضیه انسان را نزدیک می‌کند - «قربانُ کلّ تقىّ [در روایت آمده است نماز، مایهٔ تقرّب هر انسان با تقوایی است]» - این خودش مقرِّب (و نزدیک‌کننده) است؛ تا اینکه حالا مثل ماها که معنایش را می‌دانیم و تفسیرش را می‌دانیم و چندین کتاب درباره‌اش خوانده‌ایم، اما وقتی که نماز می‌خوانیم، بالمرّه [یکدفعه] یادمان می‌رود که چه کار داریم 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣1⃣ در بحث اعجاز قرآن، اصطلاح قرآنی معجزه و اینکه برای معجزه، قرآن کریم چه اصطلاحاتی را به کار می‌برند بیان کردیم. اصطلاح اول، «آیت» بود که این اصطلاح پیام‌های خاصی دارد. ◀ اولین پیامش آن بود که حکمت و موعظه و خیرخواهی و دلسوزی باید حرف اول را بزند. با حکمت و موعظۀ حسنه، هشتاد یا نود درصد کار، جلو می‌رود. توضیح اینکه برای هدایت و دعوت انسان‌ها، قرآن کریم می‌فرماید اگر می‌‌خواهی نفوس را به خداوند دعوت کنى، سه ابزار وجود دارد که در آیه 125 سوره مبارکه نحل آنها را بیان فرموده است: 💫اُدْعُ إِلىَ‏ سَبِيلِ رَبِّكَ بِالحْكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الحَسَنَةِ وَ جَدِلْهُم بِالَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ. «با حکمت و اندرز نيکو، به راه پروردگارت دعوت نما! و با آنها به روشي که نيکوتر است، استدلال و مناظره کن! پروردگارت، از هر کسی بهتر می‌داند چه کسی از راه او گمراه شده است؛ و او به هدايت‌يافتگان داناتر است.» در این آیه شریفه می‌فرماید با چند ابزار به راه خداوند دعوت کنید: ادامه👇👇👇 🆔@hekmatemotahar1
⃣1⃣ 1. حکمت؛ یعنی بیان حکیمانه، منطقی و استوار. 2. موعظۀ حسنه؛ یعنی بیان اینکه پذیرش این دعوت به نفع خود فرد پذیرنده است. در آیه می‌فرماید دو کار بکن و به دو موضوع امر شده و آن دو امر، «دعوت و جدال» است. ⏪دعوت کن (اُدعُ) با دو روش حکمت و موعظۀ حسنه ⏪و جدال کن (جادِل) که جدال در مرحلۀ پس از دعوت است. با حکمت و موعظۀ حسن، دعوت تمام است. حال اگر از این دو طریق فرد نپذیرفت، به جدال احسن می‌رسد. جدال احسن یعنی؛ حرف حق بگو منتهی حرف حقی که با آن فرد، یک وجه مشترک دارد. آن وجه مشترک را کمک بگیر تا خودش بفهمد که حرف حق کدام است و دیگران که ناظر صحنه هستند، به روشنی برایشان حق از باطل، جدا شده و بتوانند تشخیص دهند. پس ابزار دعوت دو تاست و سومی مکمل و متمم دعوت بوده و در موارد استثنایی که دعوت جواب نمی‌دهد به کار می‌آید. شاهدهایی که از جدال در قرآن کریم بیان فرموده عمدتاً به نتیجه نرسیده و باز هم فرد مقابل حق را قبول نکرده است. یک نمونه نمرود است که در بحث با حضرت ابراهیم (علیه السلام) گفت: من خدا هستم. گفتند چرا؟ گفت مرده زنده می‌کنم. می‌کُشم و زنده می‌کنم. بعد حضرت ابراهیم گفت پس خورشید را از مغرب در بیاور. اینجا مغلوب و ساکت شد. اما دست از خدایی خودش برنداشت. عمدۀ نفوس که متوسط‌اند و آمادگی دارند، نیازمند جدال‌اند. خوب‌ها با همان دعوت و حکمت اولیه می‌آیند و عالی‌ها بدون حکمت و با شهود می‌آیند. کسانی که دعوت پیامبر را اجابت کردند، چند دسته‌‌اند: دستۀ اول : کسانی که ایمان می‌‌آورند بدون درخواست پیامبر، مثل حضرت امیر (علیه السلام). دستۀ دوم: نفوس آماده و قلوب غیر زنگار گرفته است که بلافاصله بعد از عرضه شدن حجت و دعوت حضرت، آمادگی دارند و می‌پذیرند. کسانی مثل حضرت خدیجه (سلام الله علیها) و سلمان فارسی که آمادگی‌های عقل و قلبی آنان، در حد اعلا است، درنگی در پذیرش دعوت ندارند. دستۀ سوم: گروهی‌اند که آینه‌شان آنقدر صیقلی و شفاف نیست. اما اگر عرضه شود و موعظه گردند؛ یعنی به آنان توجه داده شود که دعوت حضرت حکیمانه بوده و نفع وضرر آنها نیز در پذیرش و عدم‌پذیرش دعوت نهفته است، می‌پذیرند. 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقویت حس بینایی یک نمونه آویز بالای تخت
تقویت حس بینایی نمونه آویز بالای تخت
سوالات انتقادات و پیشنهادات را به آی دی زیر بفرستید. 🆔 @lindi935
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📺 سخنرانی مهم رهبر انقلاب، یکشنبه ساعت ۱۸ 🔻 در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام، رهبر انقلاب اسلامی در یک سخنرانی تلویزیونی با مردم سخنان مهمی ایراد خواهند کرد. 🔺این سخنرانی ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت زنده از شبکه‌های سیما و سایت و حسابهای Khamenei.ir در شبکه های اجتماعی پخش خواهد شد. 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸در شبهای قدر؛ از رذائل مادی خود را دور کنید ما باید امیدوار باشیم، دعا کنیم و بکوشیم از این شبها [ی لیالی قدر] برای عروج معنوی خود استفاده کنیم؛ چون نماز معراج و وسیله‌ی عروج مؤمن است. دعا هم معراج مؤمن است، شب قدر هم معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می‌توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها ــ خلقیات غیرانسانی، ضدانسانی ــ روحیات تجاوزگرانه، افزون‌خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند.  🆔@hekmatemotahar1
◾️لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ 🔹پیامبر اکرم(ص): هرکس شب قدر را احیا بدارد، تا سال آینده عذاب از او برداشته می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علی ع بر سرِ سجاده پيش پاي منبر كشته شد جارچي فرياد سر مي داد حيدر كشته شد...! گرچه دردش درد پهلو بود، درد سينه بود ظاهرا از ضربت شمشير، بر سر كشته شد آن طرف تزوير بود و اين طرف صدق و صفا مرد ميدان در مصافي نابرابر كشته شد عهد سست كوفي و تيغ خوارج جاي خود كه علي صد بار بين بدر و خيبر كشته شد فرض كن يك بار هم در بستر ليل المبيت فرض كن اصلا علي پيش از پيمبر كشته شد شمع را روشن، هرآن مقدار مي خواهي ببر پاسبان حفظ بيت المال ديگر كشته شد ... زينب اما خوب شرح داستان را ديده بود خوب مي داند پدر از درد مادر كشته شد 😭😭😭😭😭😭 علی احدی 🆔@hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃣1⃣ 💠کتاب شناسی اعجاز قرآن حدود 700 تا 800 کتاب در بحث اعجاز قرآن وجود دارد. دو کتاب را در بحث اعجاز قرآن کریم معرفی می‌کنیم. کتاب «قرآن در قرآن»، نوشتۀ آیت الله جوادی آملی، این کتاب اختصاصاً راجع به اعجاز قرآن نیست و پنج فصل دارد: 1. حقیقت قرآن؛ 2. رسالت قرآن؛ 3. جاودانگی و ابدیت قرآن؛ 4. فهم قرآن؛ 5. اعجاز قرآن. کتاب دو جلدی «قرآن شناسی» از مجموعۀ معارف قرآن، نوشتۀ مرحوم آیت الله مصباح است. جلد اول دارای چهار فصل است: 1. تحریف‌ناپذیری قرآن؛ 2. خدایی بودن قرآن یا همان بحث اعجاز؛ 3. نزول قرآن؛ 4. اوصاف و عناوین قرآن. که بخش اول و دوم این جلد از کتاب بحث ماست. این دو کتاب، کتاب‌های قابل استفاده‌ای هستند، اما به معنای این نیست که حرف اول و آخر را این کتاب‌ها می‌زنند. در خیلی از موضوعات بحث اعجاز قرآن کریم، بحث به‌صورت کامل انجام نشده است. ادامه دارد... 🆔@hekmatemotahar1