eitaa logo
حرزهای آسمانی
353 دنبال‌کننده
437 عکس
24 ویدیو
5 فایل
ارائه حرزهای روائی مشاوره پیرامون: سِحر و طلسم نقد و بررسی طلسم و سِحر و دعانویسی روشنگری درباره امور شیطانی رایج ارتباط با ما: @info_herz
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥 آسیب‌های ارتباط با جن غالب افرادی که با جنیان ارتباط دارند، از وضعیت جسمی و روحی مطلوبی برخوردار نیستند. گاهی این وضعیت روی اطرافیان و محیط زندگی آنان نیز تأثیرات سوء و چشم‌گیری می‌نهد. چرا که فقط جنیانِ کافر و سپاه شیطان قابلیت این نوع ارتباط را دارند و چون شیطان با انسان دشمنی دارد، لذا به مرور انسان را به کفر و جنون و فلاکت سوق می‌هد. @herz_asemani
💠 علامه مجلسی (رحمه الله) در إشکال به یک دستورالعمل می‌نویسد: "یکی از بزرگان در کتابش نوشته: بین برخی علماء مشهور می‌باشد که مستحب است در نمازهای یومیه سوره‌ مفصل قرائت شود، و آن خواندن _سوره محمد_ است تا آخر قرآن که می‌شود شصت و هشت سوره؛ 👈🏻 در نماز صبح طولانی‌ترین بخش این سوره‌ها خوانده شود (سوره محمد تا سوره نبأ) و در عشا بخش متوسط این سوره‌ها خوانده شود (سوره نبأ تا سوره ضحی) و در ظهر کوتاهترین بخش (سوره ضحی تا آخر قرآن ) خوانده شود." ❌ ولی چنین دستوری در روایات نداریم و مطلبی دال بر آن نیافتم. بلکه کتب روایی ما خالی از این مطلب است. اما برخی علماء عادت دارند که در مستحبات و عبادات، سخت‌گیری نمی‌کنند. (تا دنبال مدرک و سند معتبر باشند) 📚 ملاذ الأخیار، ج ٣ ص ٥٨٠ لذا صِرف اینکه فلان دستور از قرآن است، دلیل بر مستند و معتبر بودن نیست. بلکه باید اعمال عبادی پشتوانه روایی داشته باشد، و إلا مشکوک يا نزدیک به است. @herz_asemani
🌌 شب و روز جمعه را به غفلت سپری مکنیم علامه مجلسی رحمه الله‌: در حدیث معتبری از حضرت صادق علیه السلام روایت شده است: جمعه را حقّی و حرمت عظیمی هست، پس زنهار که ضایع نگردانی حرمت آن را، و تقصیر مکن در چیزی از عبادت حق تعالی در آن روز، و تقرّب جو بسوی خداوند متعال به عمل‌های شایسته، و ترک نما جمیع محرّمات خداوند را؛ و شبش در فضیلت، مانند روز است، اگر توانی که شب جمعه را زنده داری نما به نماز و دعا تا صبح؛ 👈🏻 بدرستی که خداوند عالم در شب جمعه ملائکه را برای مزید کرامت مؤمنان به آسمان اوّل می‌فرستد که حسنات ایشان را زیاده گردانند، و گناه‌های ایشان را محو کنند و حق تعالی واسع العطا و کریم است.* -------------------------------------- * الکافی،ط_الاسلامیه، ج ٣ ص ٤١٤ _ مصباح المتهجّد، ص ۲۸۳ 📘ربيع الأسابيع، ص ٢۵ @herz_asemani
🌹 دعای "سمات" و آثاری شگفت‌آور 🔸 دعای سمات را شیخ طوسی رحمه الله از طریق جناب "محمد بن عثمان عمری رضوان الله علیه" (يکی از وکلای اربعه) و ایشان بسندش از امام صادق علیه السلام، و ایشان از پدرشان امام محمد باقر علیه السلام نقل کرده‌اند. ✍🏻 در حدیثی از امام باقر علیه السلام آمده است که فرمودند: اگر سوگند یاد کنم که در این دعا اسم اعظم الهی است درست گفته‌ام. (بحارالانوار ج ٨٧ ص ٩۵) 🌄 استحبابِ زمان این دعا، در آخرین ساعت روز جمعه است (قبل از غروب)، و نیز هرکس در طلب حاجتی، طلب رزق، طلب عاقبت بخیری، دفع شر دشمن و آزار دهندگان، یا بوقت روی آوردن به دشمنی که از او بیمناک است، یا زمامداری که از او هراسان است این دعا را بخواند، حاجت او برآورده می‌شود ان شاء الله. ✅ بیان عجایبِ محتوا و خواص این دعای شریف در این نوشتار کوتاه نمی‌گنجد، لذا باید در متن آن تأمل نمود. علامه مجلسی رحمه الله بعد از نقل آن، برخی فقراتش را شرح نموده‌اند. (بحارالانوار ج ٨٧ ص ١٠٠) این دعای شریف در "مفاتيح الجنان" و دیگر کتب ادعیه نقل شده‌ست. @herz_asemani
👈🏻 غالب کتب اصلیِ علوم غریبه، در هند و پاکستان چاپ و نشر می‌شود. این دو کشور که سر‌شارند از مرتاضان و صوفیان، نقش بسزایی در احیای علوم غریبه دارند. حتی از مشاهیر ایران (چه در قدماء چه معاصرین) کم نبودند افرادی که برای آموزش طلسمات و سِحر و علوم غریبه، به هند و پاکستان سفر کردند و سالها در میان مرتاضان به ریاضت مشغول شدند و سپس به نشر آن اقدام نمودند. ❌ یکی از کتب اصلی علوم غریبه که در هند بسیار مورد توجه است، متعلق است به یکی از صوفیانِ فرقه نقشبندیه یعنی "شیخ محمد بهاءالدین" که از قضا نامش با شیخ بهایی که از علمای ما می‌باشد، مشابهت دارد. لذا بعید نیست که بسیاری از دستورات در این باب از بهاءالدینِ نقشبندی باشد که به اشتباه منسوبند به شیخ بهایی که به "بهاءالدین عامِلی" نیز شهرت داشته است. (و این گونه اشتباهات در مورد بسیاری از مشاهیر بوقوع پیوسته.) ضمن اینکه شیخ بهایی فقیه نیز بوده و برای یک فقیه بوضوح حکم سِحر و طلسمات مشخص است و خود مرتکب چنان اعمالی نمی‌شود. البته حقیر شواهدی نیز بر این اشتباهِ ناشی از تشابه اسمی یافتم، که فعلا کامل نیست. ادامه دارد... @herz_asemani
👆🏻مرتبط با مطلب قبل 🔻آیت الله شبیری زنجانی (که خداوند حفظشان کند) از معدود فقهای محقق در رجال (آگاهی به احوالِ شخصیت‌های مشهور) می‌باشد و تسلطی قابل توجه بر این مسئله دارد. ایشان درباره شیخ بهایی کلامی دقیق دارد که: 👈🏻 "امروز خیلی چیزهای غیرعادی را به شیخ بهایی نسبت می‌دهند ولی خیلی از آن‌ها سندیت ندارد؛ ولی چون شیخ آدم خاصی بوده، عموماً قبول می‌کنند که آن مطالب از ایشان است." (مجله تقریرات، تقریرات گعده، شماره ۴ و ۵) ✅ مثل خیلی از جملاتی که مثلا به فلان دانشمند و پروفسور و دکتر نسبت می‌دهند، اما در واقع او نگفته، ولی منسوب کردن به او اعتبار می‌‌آورَد و مورد پذیرش واقع می‌گردد. همانطور که نمی‌توان منکر برخی مطالب منسوب به شیخ بهایی شد، نمی‌توان برخی از آنها را پذیرفت که از شیخ باشد، زیرا فساد و بطلانشان ظاهر است. ضمن اینکه شیخ بهایی معصوم نبوده که برای ما حجت باشد، لذا اشتباه هم می‌کرده، و اگر نسبت برخی مطالب را به ایشان بپذیریم، مرتبط با همان فضای عصر او یعنی دوره صفویه است، که علوم غریبه و تصوف در همه جا رواج و شیوع داشته و گرد و غبارِ طوفانش بر اندام برخی مشاهیر نیز نشسته است. @herz_asemani
11.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ "ذکر جلي و ذکر خفي" یکی از بدعت‌های است که برخی مصادیق آن به دستورالعمل‌‌های عرفانی نیز رسوخ کرده، و آداب و قوانین آن بطور کامل ساختگی است و هیچ پشتوانه دینی ندارد. از تعیین عدد و زمان برای گرفته، تا و ترک غذا و ترک خواب و رياضات غیرشرعی، که سراسر دستوراتی خطرناک و ست. 🎥 این فیلم متعلق به یکی از فرقه‌های مشهورِ صوفیه سُنی است که بدعت‌های زیادی را رواج می‌دهند. جالب اینکه همین اعمال و رفتار را نوعی از ذکر جلي و ذکر خفي بحساب می‌آورَند و عبادت می‌پندارند!!! ارتباط روشنی بین علوم غریبه و سران صوفیه وجود دارد که برای هر محققی مشهود است. 👈🏻 برخی سران تصوف از و در بحث متبحر بوده‌اند مثل "منصور حلاج" یا مثل "ابوالعباس بونی" که از صوفیانِ متبحر در علوم غریبه است و حدود پانزده کتاب در این زمینه به او منسوب است. و برخی ديگر از سران تصوف به ارتباط با جن مشهور بوده‌اند. خلاصه آنکه این نوع اعمال و رفتار هیچ ارتباطی با دین و مذهب ندارد، و تمامش بازی‌های شیطانی است و در نهایت به و کفر و ضلال ختم می‌شود. @herz_asemani
@herz_asemani_تعیینِ_عدد_و_وقت_و_خاصیت،_برای_قرآن_و_اذکار (1).mp3
11.11M
❌ مهم 🎙 تعیینِ عدد و وقت و خاصیت، برای آیات قرآن و اذکار @herz_asemani
🔥 بدعت در دین چیست؟ آیا تعیین عدد برای ذکر یا رکعات نماز هم بدعت است؟ 🔹 علامه مجلسی رحمه الله: بدعت در شرع، به طور کلی هر چیزی است که پس از پیغمبر صلی الله علیه و آله پدید آمده، و نص بخصوصی در آن نیامده و عمومات آیات و روایات هم شامل آن نیست؛ و یا به طور خصوص یا عموم، از آن نهی شده است. و بدعت، شامل اعمالی نیست که در عموم ادله واردند، مانند مدرسه ساختن و امثال آن، که در عموم، امر به جای دادن مؤمنان و اسکان و اعانت بر آنان داخل است؛ و مانند انشای برخی کتاب‌های دینی و تألیفاتی که درباره علوم شرعیه هستند، و مانند لباس‌هایی که در زمان رسول خدا صلی الله علیه و آله نبوده، و خوراکی‌های تازه درآمده که مشمول عموم ادله حلیت‌اند و از آنها نهی نشده؛ 👈🏻 و آنچه به حکم عمومی جایز است، اگر آن را به خصوص جزء شرع بدانند، بدعت به شمار می‌آید . همان گونه که نماز به طور کلی، بهترین موضوع کار عبادت است و همه وقت مستحب است، اما اگر چند رکعت مخصوص در وقتی خاص معین شود، بدعت است. 👈🏻 و چنانچه کسی هفتاد بار ذکر «لا إله إلا الله» را به خصوص معین کند که مطلوب شرع است، در وقتی مخصوص، بدون آنکه نصی درباره آن وارد باشد، بدعت است. و خلاصه، پدید آوردن چیزی در شرع که تصریحی درباره آن نیامده باشد، بدعت است؛ خواه اصلش تازه درآمده باشد، خواه خصوصیتش تازه درآمده باشد. 📚 بحارالانوار، ج ٧١ ص ٢٠٢ @herz_asemani
📸 نکته‌ای کلیدی پیرامون اعمال عبادی 👈🏻 اینکه برخی افراد، دستورات عبادیِ ساده اهل بیت علیهم السلام را بی‌ اثر و کوچک می‌شمارند، و گمان می‌کنند "حتما باید چله بگیرند و چندین هزار مرتبه ذکری (ساختگی) بگویند و عجیب و غریب عبادت کنند تا نتیجه دهد" پنداری است که می‌خواهد انسان را نسبت به سنت‌ها سست و بی‌اهمیت کند. این است که کثیری از افراد در جاده بدعت افتاده و در نهایت به پرتگاه انحراف سقوط می‌کنند ، زیرا سنت را کوچک و بی ‌اثر می‌دانند و دنبال دستورات دیگران می‌روند. ➖کیفیت عبادت را مدنظر بگیرید که همان تطابق با سنت است، نه کَمیت و تعداد را؛ و البته تعداد زیاد هم اگر مطابق با سنت باشد، نور علی نور است. @herz_asemani