eitaa logo
پایگاه‌ جامع‌ محتوایی‌ هیأت
10.5هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
824 ویدیو
1.7هزار فایل
جامع‌ نیازمندی‌های ارکان هیأت وب‌گاه: 🌐 www.heyat.co گروه دریافت و عرضه محتوا در ایتا: 🔗 eitaa.com/joinchat/3388080161Cbadca94f51 کانال ایده‌های کنش‌گری هیأت: ✅ @eadeeh راهبر محتوایی: 📲 @Khademe_heyat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مجموعه فیش‌منبر با موضوع انتخابات (بخش اول) 1️⃣ فیش اول: • آثار حضور حداکثری مردم در انتخابات از دیدگاه رهبرمعظم‌انقلاب‌اسلامی 2️⃣ فیش دوم: • به چه کسانی باید رای داد ؟ 3️⃣ فیش سوم: • در دسترس مردم بودن 4️⃣ فیش چهارم: • روحانیت و انتخابات 5️⃣ فیش پنجم: • شبهات انتخابات (بخش اول) 6️⃣ فیش ششم: • شبهات انتخابات (بخش دوم) 7️⃣ فیش هفتم: • ضرورت‌ها و بایسته‌های مشارکت حداکثری 8️⃣ فیش هشتم: • منبرک‌های انتخاباتی 9️⃣ فیش نهم: • نقشه دشمن در انتخابات 👇🏻دریافت مجموعه کامل فیش منبر از پایگاه جامع محتوایی هیأت: ▫️heyat.co/p/4692 | | پایگاه جامع محتوایی هیأت؛ تلگرام | ایتا | بله | اینستاگرام | وب‌گاه
🔰یادداشت ▫️کارآمد‌سازی یا خالص‌سازی؟! ۱. در بند دهمِ «سیاست‌های کلی انتخابات»، رهبری تأکید دارد که شاخص‌های حکمرانی را در مقام «تشخیص و احراز صلاحیت»، تعیین و تدقیق کنید تا داوطلبان در «تراز انقلاب» انتخاب شوند. رهبری برای «بعد از انتخاب مردم» شاخص تعیین نکرده‌اند. هم‌چنین ایشان برای مردم، «سیاست‌های کلی انتخابات» را ننوشته‌اند، بلکه خطاب به نهادها نوشته‌اند. پس این پالایش، «قبل از انتخاب مردم» باید صورت بگیرد. مجلس باید در راستای سیاست‌ها، «تقنین» می‌کرد و آن‌گاه شورای نگهبان «اجرا» می‌کرد. پنج سال گذشته و مطالبه رهبری، تحقق نیافته‌ است. حال آیا معنی عمل به «سیاست‌های کلی نظام» که رهبری ابلاغ کرده، دخالت‌دادن «سلیقه» یا «تشخیص شخصی» هست؟!! مگر رهبری ننوشته‌اند «شاخص‌سازی» کنید؟ شناسایی «داوطلب تراز شایسته نظام» که رهبری آن را از نهادها مطالبه کرده‌اند، ممکن نیست؟! شخصی است؟! مخالف مشارکت حداکثری است؟ مخالف رشد مردم است؟ این‌که رهبری از نهادها، توقع «شاخص‌گذاری» داشته، نشان‌گر بی‌اعتمادی ایشان به «فهم مردم» است؟! علامه مصباح در بسیاری از گفتارهای خویش، هنگامی‌که به عمل‌کرد ناصواب برخی مسئولان اشاره می‌کرد، می‌گفت «باور» ندارند. حتی ایشان تصریح می‌کرد که برخی نیروهای سیاسی در درون قدرت، به ولایت فقیه نیز «باور» ندارند.‌ این «ناباوران» - به تعبیر رهبر انقلاب - همان «جریان غیرانقلابیِ درون نظام» هستند. ۲. مسأله، حضور ناکارآمدهاست که مردم را دل‌سرد از تحوّل کرده‌اند. نظام، هیزم «متوسطان ناکارآمد» شده است. مشکلات، حل‌شدنی هستند ولی نه توسط متوسطان. نظام، «مرد میدان» می‌خواهد نه «کوتاه‌قامتانِ محافظه‌کار». در فلسفۀ تاریخ می‌گویند نظریۀ مردان بزرگ. به مردم می‌گوییم نتیجۀ «رأی خودتان» است، می‌گویند ما شناخت نداریم اما «شورای نگهبان»، تأیید کرده است. در ذهن مردم، معنی تأیید شورای نگهبان، این است. این امر به خصوص از آن جهت اهمیت دارد که: «مسئله احیای اعتماد مردم و امید مردم بسیار مهم است؛ ... البتّه این متأسّفانه مقداری آسیب دیده و بایستی ترمیم کنید این را و راه‌کارش هم این است که حرف و عمل مسئولین یکی باشد.»(در دیدار هیئت دولت سیزدهم، ۱۴۰۰/۶/۶). ۳. «گام دوّم» و «تحوّل»، کارگزاران قوی و کارآمد و متعهد می‌طلبد: «این مشکلات را با یک حرکت عادّی نمی‌شود برطرف کرد، با این حرکت معمولیِ عادّی که در کار ادارۀ حکمرانی کشور هست نمی‌شود، یک حرکت فوق‌العاده لازم است، یک حرکت جهشی لازم است، یک حرکت ابتکاری لازم است. باید نوآوری وجود داشته باشد و این کار باید انجام بگیرد. این جزو مسلّماتِ این دورۀ از انقلاب است برای گام دوّم.»(در دیدار تشکل‌های دانشجویی، ۱۴۰۰/۲/۲۱). متوسطان، اهل تحوّل نیستند. مدعای من «کارآمدسازی» است نه «خالص‌سازی». نگاه حداقلی یعنی ناکارآمدی و ناکارآمدی یعنی دل‌سردی سیاسی مردم از نظام. رهبری با صراحت، هم بر اصلح تأکید داشته‌اند و هم بر تحوّل: «راه ایجاد تحوّل عبارت است از تشکیل یک دولت معتقد به تحوّل و معتقد به عنصر تحوّل‌آفرین، یعنی عنصر جوان نخبۀ مؤمن انقلابی.»(بیانات در دیدار تشکل‌های دانشجویی، ۱۴۰۰/۲/۲۱). مشکل، وحدت «تاکتیکی» و «عمل‌گرایانه» و «پدرسالارانه» و «ناگفتمانی‌» است. نظریۀ «مردم‌سالاری دینی»، این‌چنین اقتضایی ندارد. به دلیل حضور متوسطان در حاکمیّت، زبان ما در «جهاد تبیین»، کُند شده است. نمی‌توانیم بگوییم خودِ مردم رأی دادند؛ چون «عمل‌کردهای ضعیف یا متوسط»، به پای «نظام» نوشته می‌شود. رهبری، «تحوّل» و «جهش» و «کار جهادی» می‌خواهد و این‌ها از متوسطان برنمی‌آید. مسأله کنونی انقلاب، «کارآمدسازی» است نه «خالص‌سازی». اما کسانی‌که کارنامه‌شان ناکارآمد است، صورت مسأله را تغییر می‌دهند تا بی‌عرضه‌گی خویش را بپوشانند و به درون قدرت راه یابند. من در مقام «اثبات ضرورت کارآمدی» هستم نه «نفی مشارکت حداکثری». مشارکت حداکثری، «یک اصل» است اما فقط «یک راه» ندارد. و تازه تأثیرِ تکثّر نامزدها در مشارکت حداکثری، «اندک» است. ۴. بنابراین، ضعف مشارکت مردم، مهم است و اصل مشارکت حداکثری، قابل‌انکار نیست؛ و این امر به دلیل نارضایتی مردم و وضع مَرَضی است؛ و نارضایتی هم به دلیل ضعف در کارآمدی است که خودش حاصل غلبۀ متوسطان است؛ و این، موجب افول اعتماد سیاسی شده است؛ و باید علّت مشکلات را آشکار ساخت که ضعف عاملان است نه فساد ساختار. «نوشتن» و «مطالبۀ‌» ما، خودش بخشی از «زمینه‌سازی» است؛ چون «گفتمان» ایجاد می‌کند برای استقرار نیروهای کارآمد در حاکمیّت. زمینه‌سازی یعنی تفهیم کنید که نظام باید از لحاظ «کارآمدی مدیران»، روند تکاملی داشته باشد تا نارضایتی مردمی کاهش یابد. رهبری می‌گوید «بگویید» تا «تحقّق» بیابد. ✏️یادداشتی از آقای مهدی جمشیدی | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
🎙 ا ☑️ "جریان‌شناسی فکری قانون‌گذاران دورۀ مشروطه" 🔸جلسه دوم از سلسله نشست‌های «بـنیـان قـانـون» با حضور: 👤 حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 🎧 (بـشـنـویـد) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ا ✔️"جریان‌شناسی فکری قانون‌گذاران دورۀ مشروطه" 🔸جلسه دوم از سلسله نشست‌های «بـنیـان قـانـون» 🎙حجت‌الاسلام دکتر ابوطالبی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ▫️ تاثیر مثبت یک نماینده مجلس در تصویب قانون جوانی جمعیت 🔹تاثیر مثبت یک نماینده مجلس در تصویب اضافه شدن ۰.۲ درصد از پهنه سرزمینی به اراضی مسکونی ❗️نقش مخرب و منفی دو نماینده مجلس برای اجرا نشدن مصوبه دولت در واگذاری زمین برای ساخت خانه ویلایی در یکی از استان‌ها نمونه‌هایی از تاثیر من و تو... 👇🏻زیست شهر نوین مولّد؛ ▫️@zistshahr | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
بیتوته برای ظهور (برنامه پیشنهادی احیای دانش آموزی نیمه شعبان).pdf
1.19M
🏷 ویژه برنامه «بیتوته برای ظهور» 💎 احیای سنت شب زنده‌داری در شب نیمه شعبان ✅ با راهبری مدیران، طلاب، معاونین، خانواده‌های محترم، فرماندهان تشکل‌ها و ... و با حضور نوجوانان پیشرو گام دوم انقلاب اسلامی ❗️ این نوشتار شامل سه بخش کوتاه است؛ ▫️ رویکرد‌ها و اهداف تربیتی ▫️ نکات اجرایی ▫️ برنامه‌های پیشنهادی و زمان‌بندی 🔖 معاونت پرورشی سازمان مدارس صدرا | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
🔖 🗳 جهاد حضور 🔻با دعوت از : 👤حجت الاسلام ابوالفضل بهرامی 📆: پنجشنبه ۳ اسفند ⏰ ساعت ۲۲ 📱 ❗️اگر دغدغه در و افزایش مشارکت اسفند ماه را دارید، این نشست را از دست ندهید... 👇🏻 تشکیلات اسلامی مِضمار (مبانیِ تخصصی تربیت تشکیلاتی) ▫️@mezmar_ir | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
محتوای پیشنهادی در موضوع انتخابات ـ حسینیه اندیشه.pdf
93.4K
🔰 اطلاعیه 🔰در پاسخ به فراخوان رهبرمعظم‌انقلاب‌اسلامی برای دعوت به انتخابات، حسینیه اندیشه چارچوب محتوای پیشنهادی خود در این رابطه را با عنوانِ «انتخابات پیش رو و خیزش مردمی بر ضد نخبگان ناکارآمد» منتشر کرد. 🔻 این محتوا در دو بخش تنظیم شده است: ▫️ بخش اول: ناظر به دعوت قشر ارزشی اما مردّد ▫️بخش دوم: ناظر به قشر خاکستری و معترض 👇🏻دریافت فایل Word : ▫️eitaa.com/HossiniehAndisheh/954 👇🏻حسینیه اندیشه؛ ▫️@HossiniehAndisheh | 🚩پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
🚩 فراخوان ایده و تجربیات ۷ انتخابات (ایده‌ها و تجربیات در حوزه کنش‌گری هیأت و مجموعه‌های فرهنگی با موضوع انتخابات) ❇️ هدف از این فراخوان این است که ما با جمع‌آوری ایده‌ها و تجربیات مناسب و برگزیده و انتشار آن‌ها عملیات‌های خودجوش با محویت مشارکت حداکثری و شناسایی نامزد اصلح در سطح کشور رقم بزنیم. 🪴 تجربیات شامل مجموعه اقدامات، فعالیت‌ها، الگوها، ساختارها، برنامه‌ها و محصولات با موضوع انتخابات می‌باشد. 💡ایده‌ها شامل مجموعه ایده‌ها و نظریات با موضوع انتخابات می‌باشد. 📍شیوه ثبت تجربه و ایده: 🌐 https://survey.porsline.ir/s/4VmJZYiv 🗓 مهلت ارسال اثر: تا پنجم اسفند ماه ۱۴۰۲ 👇🏻شناسه کاربری جهت پاسخ‌گویی به سوالات و دریافت مستندات (تصویری ، صوتی و...)؛ ▫️@asmani82 | | 🚩 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co
🔰یادداشت ▫️ انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان(عج) دارد ... بخش اول 🔶 برخی اساتید درس خارج حوزه گمان کرده‌اند که از مقدسات در تشویق مردم به انتخابات سوء استفاده شده و نام دین و نه قرآن و اسلام و امام زمان بیجا و ناروا به انتخابات گره خورد است و از شنیدن این‌که «حضور در انتخابات، واجب شرعی و اجرای فرمان امام زمان است» انگشت به دهان شده‌اند و اشاره کرده‌اند «انتخابات یک امر عقلایی است و هیچ جای دنیا در انتخابات از دین مردم مثل مسیحیت و یهودیت و اسلامیت مایه نمی‌گذارند». ✅ معلوم نیست تصویر این اساتید از دین‌داری چیست؟ آیا دین‌داری فقط نماز و روزه و تلاوت قرآن و زیارت اعتاب مقدسه است؟ انتظار می‌رفت اساتید بزرگ حوزه علمیهق تصویر کاملی از مسلمانی داشته باشند و دین‌داری را به مناسک عبادی محدود و به گوشه مساجد محصور نفرمایند. ✅ جهت اطلاع به عرض می‌رسد تصویر کامل دین‌داری و مسلمانی شامل مسواک‌زدن و بهداشت و نظم و علم‌آموزی و جهاد و نکاح و همسرداری و پیوند خانوادگی و مانند آن نیز می‌شود. دین‌داری و مسلمانی یک برنامه در کنار سایر برنامه‌ها نیست که در شبانه‌روز ساعتی را بدان اختصاص دهیم و برای آن ظرف زمانی و مکانی خاص در نظر بگیریم. تصویر کامل و گسترده‌ دین‌داری در همین مقدار منحصر نمی‌ماند؛ بلکه فراتر از یک عملیات شخصی و رابطه‌ فردی با خدا، در ابعاد شکوه‌مند یک حرکت جمعی ولایی به واسطه‌ امت‌ها محقق می‌شود. اسلام ناب یک حرکت جمعی است؛ یعنی تلاش و قیام امّت است در یک هم‌افزایی تاریخی و حرکت کاروانی برای اقامه‌ دین، توحیدگستری و ساخت تمدن اسلامی. ✅ پیامبر اسلام فرمودند «من اصبح لایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» کسی که هر روز صبح دغدغه امور جامعه اسلامی و امور مسلمانان را نداشته باشد مسلمان نیست. آیا تصویر آقایان از دین‌داری با این تصویر نبوی مطابقت دارد؟ دین خدا، دستور بندگی است و بندگی خدا به اعمال فردی منحصر نمی‌شود. دین خدا صرفاً دستوراتی برای آحاد انسان‌ها نیست که در مقابل خدا به آن پای‌بند باشند. علاوه بر آن، دستوراتی برای امّت‌ها و اقوام است که در یک حرکت یک‌پارچه متعاون و اعتصام جمعی، هدف عالی و آرمان بلندی را دنبال کنند. ✅ کار اصلی دین‌داری را نمی‌توان فردی انجام داد و اعتصام به حبل‌الله باید با وصف جمعی باشد: «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً». بدون حرکت جمعی کار دین خدا راه نمی‌افتد و امکان دین‌داری حداکثری نیست. به همین جهت «تعاون بر برّ و تقوا» یک توصیه‌ استحبابی و ترجیحی نیست؛ بلکه یک واجب الهی بدون جایگزین است و مؤمنان باید برای حرکت در راه خدا در یک سازه‌ ولایی هم‌افزا و صف به‌هم‌پیوسته‌ متراکم هم‌چون بنای پولادین قرار گیرند: «إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذینَ یُقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِهِ صَفًّا كَأَنَّهُمْ بُنْیانٌ مَرْصُوص‏». ✅ استاد محترم؛ آیا جهاد امیرالمومنین دین‌داری نیست؟ آیا صلح امام حسن (ع) دین‌داری نیست؟ آیا سخنرانی‌های توفنده امام حسین (ع) بر علیه دستگاه خلافت یزید دین‌داری نیست؟ آیا مبارزه شورانگیز امام رضا (ع) که طاغوت زمانه خود را به ستوه آورد و به شهادت آن حضرت منتهی شد دین‌داری و مسلمانی نیست؟ آیا زندگی انقلابی همه پیامبران خدا که به حکم کریمه «و کذلک جعلنا لکل نبی عدوا» جریان کفر و شرک را در مقابلشان قرار داد و برایشان دشمن درست کرد دین‌داری و مسلمانی نبود؟ آیا تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبران بزرگ الهی دین‌داری نبود؟ آیا «حُضُورُ الْحَاضِرِ وَ قِيَامُ الْحُجَّةِ بِوُجُودِ النَّاصِرِ» دین‌داری نبود؟ ✅ عجیب است در زمانی که «حتی المخدرات فی الحجال» گستره‌ دین خدا را شناخته‌اند و هدایت الهی را برای همه‌ شئون زندگی فردی و اجتماعی خود می‌خواهند یک فاضل حوزوی گمانش این باشد که حضور مردم در میدان اجتماعی و تلاش برای منصب بخشیدن به انسان‌های مومن و حاکم ساختن بندگان صالح خدا به هدف اقامه توحید دین‌داری نیست. به نظر شما اگر قرار باشد دین خدا را حاکم کنیم و در مسیر کلان‌پروژه‌ بزرگ پروردگار که برای آن پیامبر و هدایت و دین فرستاده است: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسُولَهُ بِالهُدى‏ وَ دینِ الحَقِّ لِیظهِرَهُ عَلَى الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَو كَرِهَ المُشرِكُونَ» اقدامی کنیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ اساسا یاری خدا در نظر شما چه معنایی دارد؟ خدای متعال بعد از این آیه شریفه که طرح تاریخی خود را در آن بیان کرده است مؤمنان را به یاری طلبیده است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا كُونُوا أَنْصارَ اللَّهِ» اگر قرار باشد خدا را یاری کنیم و دین خدا را در عالم حاکم کنیم چه کار باید بکنیم؟ ✏️یادداشتی از حجت‌الاسلام | 🚩 پایگاه جامع محتوایی هیأت ▫️@heyat_co ▫️www.heyat.co