eitaa logo
واحد خواهران حسینیه هنر سبزوار
205 دنبال‌کننده
857 عکس
130 ویدیو
5 فایل
واحد خواهران حسینیه هنر سبزوار 🌱 📲 پیشنهادات و انتقادات👇 مدیر کانال: @ati95157
مشاهده در ایتا
دانلود
واحد خواهران حسینیه هنر سبزوار
خانه‌داری دقیقاً این لحظه است. این لحظه را زن باید به همه‌ی ثانیه‌ها و دقیقه‌ها امتداد بدهد. همین مرکزیت و رکنیت در خانه و خانواده که باعث می‌شود خانواده به معنای واقعی کلمه «وجود داشته باشد» و جهت‌گیری‌ها و حال و هوای روحی اعضای آن ناظر به خوبی‌ها، درستی‌ها و به بیان بهتر ناظر به انسانیت و اسلامیت تنظیم بشود. این خانه‌بداری هیچ ربطی به این ندارد که زن شاغل است یا نیست، خانه‌نشین است یا نیست یا اصلا چه میزان در خانه حاضر است. مگر شما به مردی که در خانه‌ی خودش کار می‌کند (دورکاری) می‌گویید خانه‌دار؟ همه‌ی زن‌ها بنا به این تعریف خانه‌دارند و باید خانه‌دار باشند. چگونگی انجام این تکلیف (بداری اهل خانه) به عدد زن‌ها هم متنوع و متکثر است و هیچ کلیشه و قاعده‌ی ثابتی ندارد. انجام امور اجرایی خانه هم وظیفه تک‌تک اعضای خانواده و به عدد خانواده‌ها گونه‌های متکثری برای آن قابل پیش‌بینی است. امور اجرایی خانه وظیفه‌ی زن نیست و اشتباه گرفتن این کارها با خانه‌داری دستاورد گفتمان شرقی است. در گفتمان شرقی خانه‌داری فاقد معناست و نوعی خدمتگزاری و خدمتکاری برای مرد است‌. در خانه‌ی شرقی مرد محور است و زن در این خانه خادم است. لذا کلفتی و انجام اجراییات خانه تکلیف زن است. زن سفره را آماده می‌کند، مرد می‌خورد و زن جمع می‌کند و می‌شورد و چای آقا را می‌آورد. معناپرداز این خانه زن نیست و مرد است. این خانه‌داری از نگاه من نه‌تنها ستایش‌شدنی نیست بلکه چون اسلامی هم نیست و موجب سرکوب استعدادهای زن است سرزنش‌کردنی است. من این زن ‌خانه‌بسنده را که خودش را ذیل شوهرش معنا کرده و هیچ گونه مسوولیت اجتماعی و اتصال سیاسی برای خود سراغ ندارد، سرزنش می‌کنم. زن مطلوب در نگاه اسلام زن سیاسی ‌و مجاهد است؛ زنی که خود را در برابر تاریخ بشر و حق و حقیقت مکلف می‌بیند. زن یک انسان کامل است و نسبت به سرنوشت انسان مسوول است. در این الهیات، خانه‌داری زن یعنی زن از هر ابزار و طریقی که می‌توانست و می‌خواست محیط خانه را نسبت به خوبی‌ها و مسوولیت‌های تاریخی حساس کند. خیلی از این مدیریت فضای خانه هم طبیعی و به‌صرف این که زن خودش انسانی والا و مبارز است اتفاق می‌افتد. بنابراین باید جایگاه زن را در خانه به درستی نشان داد؛ این انسان‌سازی است. این جهان‌سازی زن از نزدیک‌ترین و طبیعی‌ترین موقعیتی است که در دسترس او است. چرا این خانه‌داری معنادار و فرهنگی وظیفه‌ی مرد نیست؟ چون زن است که قدرت نفوذ عاطفی و رهبری معنوی بر دیگران دارد. اسلام با قرائت انقلابی به‌کلی با قرائت شرقی تفاوت دارد. اسلام را نجات بدهیم. ✍️ مهدی تکلّو 🆔 @hhonarkh
🌹پیشنهادهای ما برای روز مادر | 1 💐«منم یه مادرم»؛ روایت‌هایی از سبک تربیتی والدین شهدا 💐«خیرالنساء»؛ طرحی از یک زندگی به روایت بانو خیرالنساء صدخَروی(از زنان فعال در پشتیبانی جنگ) 💐«عزیز خانوم»؛ روایتی از زندگی کبری حسین‌زاده حلاج، مادر شهیدان محسن، جواد، علی اصغر و محمدرضا بارفروش ♦️سفارش آنلاین با تخفیف ویژه و ارسال رایـــگان(به مدت محدود): b2n.ir/rm01 raheyarpub.ir 🔸ادمین(ایتا): @raheyar97 💠انتشارات «راه یار»: ناشر فرهنگ، تجربه و اندیشه انقلاب اسلامی ✅ @Raheyarpub
🌹پیشنهادهای ما برای روز مادر | 2 💐«خانه‌ای برای همه»؛ روایتی از زندگی یک مادر 💐«مادر ایران»؛ روایتی داستانی از زندگی پرفراز و نشیب عصمت احمدیان(مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی، از زنان فعال در پشتیبانی جنگ و کارآفرین) 💐«مرضیه»؛ حکایت یک اسم، روایت یک زندگی (روایتی از زندگی مرضیه میررضایی مادر شهید مدافع حرم محمود تقی‌پور) ♦️سفارش آنلاین با تخفیف ویژه و ارسال رایـــگان(به مدت محدود): b2n.ir/rm02 raheyarpub.ir 🔸ادمین(ایتا): @raheyar97 💠انتشارات «راه یار»: ناشر فرهنگ، تجربه و اندیشه انقلاب اسلامی ✅ @Raheyarpub
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 "زن، است که فضای خانواده را انباشه." (رهبر معظم انقلاب) 🌼جشنِ بزرگِ «در هوایِ مادری»🌼 🌹(ویژه مادران و فرزندان دختر تمام سنین، فرزندان پسر زیر ۸ سال) 🔅آئین پرچم 🔅سرود 🔅معرفی کتاب 🔅مولودی‌خوانی 🔅تئاتر طنز 🔅آئین دست‌بوسی مادران 🔅بازی‌‌ و مسابقه مادر و کودک 🌻 ورودی جشن برای هر خانواده (مادر و فرزندان): ۲۰ تومان 🌻 جهت ثبت‌نام و اعلام حضور در جشن به آیدی زیر در ایتا پیام بدهید: @Moheb68m 🌷 زمان: یکشنبه، ۲۵دیماه، ساعت ۱۷:۳۰ تا ۲۰ 🌷 مکان: خ ایثارگران، تالار کوثر ولایت 🌺 مادرانه‌ی سبزوار 🌺 پیروان عترت (واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام) 🆔 @hhonarkh
پویش 🌨 اوضاع و احوال شهرمان سرد شده و دوباره دست‌هایی مادرانه می‌طلبد تا حالش جا بیاید. 🤝 دست هایی که در اوج سرما، بساط مهر و محبت در هر خانه‌ای به پا کند. 🧕 و ما باز هم مادرانه به میدان می‌آییم تا دست در دست هم، گرمابخش دلها و خانه‌های هم باشیم. 🤔 چه کارهایی از دستمان برمی‌آید؟ ✔️ اگر وسایل گرمایشی داریم به یکدیگر قرض بدهیم. ✔️ اگر خانه مان شرایط مناسبی دارد، دیگران را مهمان کنیم. ✔️ هوای مادران نوزاددار را داشته باشیم. ✔️ وسایل خوراک پزی و چای ساز و پلوپز و این قبیل وسایل را در صورت امکان به هم امانت بدهیم. ✔️ اگر دستمان می‌رسد، چند وعده غذای گرم عزیزان و دوستان‌مان را مهمان کنیم. ✔️ فیتیله بخاری‌مان را اندکی پایین بکشیم. ☑️ و... هر ایده دیگری که برای گرم شدن دلهای هم‌وطنانمان به ذهنمان می‌رسد. 🔸کارها و ایده هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم تا دست به دست بچرخانیم و یک حظ تمام عیار بسازیم در کنار هم. 🌱 این دو سه روز سرما و قطع گاز، هم می گذرد، اما لحظات همدلی ما برای همیشه به یادگار می‌ماند. 💠 عکس و گزارش و روایت این روزهای‌تان را برایمان ارسال کنید. @madaranemeidan 🆔 @hhonarkh
واحد خواهران حسینیه هنر سبزوار
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 "زن، #هوایی است که فضای خانواده را انباشه." (رهبر معظم انقلاب) 🌼جشنِ بزرگِ «در هوایِ م
هوایِ سرد، جشنِ "در هوایِ مادری" را تعطیل کرد. سلامی گرم🔥 در این هوای سرد🌨🌧 خدمت مادران و خواهران عزیز❤️ ✅ با توجه به شرایط آب و هوایی و لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز، و بعلت احتمال قطع شدن گاز در امروز و روزهای آتی، جشن "در هوای مادری" برگزار نمی‌شود. 💠 تاریخ برگزاری این جشن، در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود.
🔴تحقق الگوی سوم انسان انقلاب به روایت «خانه‌دار مبارز» ✍️سمانه آتیه‌دوست(نویسنده و محقق تاریخ شفاهی): 🔶بین نگاه متحجرانه شرقی به زن و نگاه متجددانه غربی به زن که اولی او را صرفاً در خانه و مطبخ می‌خواهد وتنها کارکردش را در خانواده معنا می‌کند آن هم نه به معنای متعالی خانواده، و دومی می‌خواهد به بهانه حضور زن در جامعه او را در خدمت نظام سرمایه‌داری بگیرد، من دنبال الگوی سومی می‌گردم که حالم را خوب کند. نگاهی که بتوانم سرم را بالا بگیرم و بگویم: «آهای رفیق! ببین! این همون نسخه نایسیه که بهت گفتم!» همان نگاهی که به بهانه دین، زن را خانه‌نشین نمی‌کند و مسئولیت اجتماعی برایش قائل است و ایمان دارد که در وجود زن انواع استعدادهای الهی نهفته که باید برای بهتر شدن خودش و محیط پیرامونش شکوفا شود.از طرف دیگر، مراقب است برای حضور زن در اجتماع و ایفای نقش اجتماعی‌اش زن را به دامان جریان غربی نیفتد و زنانگی زن را از او نگیرد. من یک مدل نزدیک به این نگاه را در کتاب «خانه‌دار مبارز» پیدا کردم. 🔶خانم سیده اقدس حسینیان سوژه اصلی کتاب، زنی است که از نظر من ویژگی بارزش دست‌کم نگرفتن خودش و کاری است که انجام می‌دهد.او در برهه‌ای از زندگیِ خود در سال‌های قبل از انقلاب، به همراه همسرش وارد فعالیت‌های انقلابی می‌شوند. خانه‌اش می‌شود محل فعالیت‌های انقلابی و حالا او تمام ظرافت‌های زنانه‌اش را روی کار مبارزاتی پیاده می‌کند. 🔹بیشتر: mehrnews.com/xZjYM ♦️سفارش با تخفیف15درصد و ارسال رایگان(برای سفارش بالای 150هزار تومان): raheyarpub.ir 🔸ادمین(ایتا) https://eitaa.com/Raheyar97@Raheyarpub 🆔@hhonarkh
*نه به تحجر! نه به تجدد!* تحقق الگوی سوم انسان با نگاهی بر کتاب خانه دار مبارز ✍️سمانه آتیه دوست خدا توی کتاب آسمانی‌اش وقتی می‌خواهد دو نمونه انسان خوب را مثال بزند از دو زن نام می‌برد؛ نه یک زن و یک مرد. این نگاه انسانی خدا به زن به قول امروزی‌ها برایم خیلی نایس و قابل توجه بود. خدا در مقام رسیدن انسان به کمال بشری زن و مرد را تفکیک نمی‌کند که بگوید بگذار یک مرد مثال بزنم و یک زن که عدالت را برقرار کرده باشم. نه! برای خدا جنس زن و مرد مطرح نیست. تکامل انسانی مطرح است. حالا توی دنیایی که هرکسی به اسم دفاع از زن نسخه‌ای برایش می‌پیچد، من دنبال چنین نگاهی می‌گردم. نگاهی که تعادل داشته باشد و اول هویت منِ زن را بشناسد و بعد با همان نگاه عادلانۀ خالق برایم نسخه بپیچد. بین نگاه متحجرانه شرقی به زن و نگاه متجددانه غربی به زن که اولی او را صرفا در خانه و مطبخ می‌خواهد و تنها کارکردش را در خانواده معنا می‌کند آن هم نه به معنای متعالی خانواده، و دومی می‌خواهد به بهانه حضور زن در جامعه او را در خدمت نظام سرمایه داری بگیرد، من دنبال الگوی سومی می‌گردم که حالم را خوب ‌کند. نگاهی که بتوانم سرم را بالا بگیرم و بگویم: «آهای رفیق! ببین! این همون نسخه نایسیه که بهت گفتم!» همان نگاهی که به بهانۀ دین، زن را خانه‌نشین نمی‌کند و مسئولیت اجتماعی برایش قائل است و ایمان دارد که در وجود زن انواع استعدادهای الهی نهفته که باید برای بهتر شدن خودش و محیط پیرامونش شکوفا شود. از طرف دیگر، مراقب است برای حضور زن در اجتماع و ایفای نقش اجتماعی‌اش زن را به دامان جریان غربی نیندازد و زنانگی زن را از او نگیرد. من یک مدل نزدیک به این نگاه را در کتاب خانه‌دار مبارز، پیدا کردم. خانم اقدس حسینیان سوژه اصلی کتاب، زنی است که از نظر من ویژگی بارزش دست کم نگرفتن خودش و کاری است که انجام می‌دهد. او در برهه‌ای از زندگیِ خود در سال‌های قبل از انقلاب، به همراه همسرش وارد فعالیت های انقلابی می‌شوند. خانه‌اش می‌شود محل فعالیت‌های انقلابی و حالا او تمام ظرافت‌های زنانه‌اش را روی کار مبارزاتی پیاده می‌کند. برای مثال وقتی امنیت خانه تیمی را به او می‌سپارند او پیشنهاد هوشمندانه‌ای می‌دهد‌: «نگاهم را به دور تا دور اتاق می‌چرخاندم، چشمم افتاد به گلدان چینی لب طاقچه که داخلش گل‌های مصنوعی قرمز داشت. علامت خوبی بود. کنار در خانه‌مان دو تا پنجره کوچک داشتیم. به ذهنم رسید گلدان را بگذاریم پشت پنجره. هروقت گلدان پشت پنجره بود یعنی خانه امن است و هر وقت نبود یعنی امن نیست...» خانم حسینیان در بیشتر موقعیت‌هایی که برایش پیش می‌آید با ترکیب هوشمندی و لطافت کار را جلو می‌برد. مثلا بعد از انقلاب زمانی که از طرف جهاد سازندگی به روستاهای دورافتاده می‌رود همین ظرافت‌های زنانه در چادری که در آن اسکان دارد، باعث جذب زن‌های روستا و وسیله‌ای برای برقراری ارتباط با آن‌ها می‌شود. مثلا در بخشی از کتاب از زبان خانم حسینیان می‌خوانیم: «من وسیله خاصی توی چادر نداشتم، ولی همان را مرتب چیده بودم. کف چادر قالیچه نازکی پهن کرده بودم. دور تا دورش پتوی ابری با روکش سفید انداخته بودم و چندتا پشتی هم گذاشته بودم رویش...» در واقع خانم حسینیان در خیلی از مواقع شور، لطافت و ویژگی‌های زنانه خودش را در خدمت هدف بزرگتر از جنس اهداف انسانی به کار می‌گیرد. او همچنین بعد از پیروزی انقلاب وقتی وارد روستایی می‌شود که هنوز بوی مردسالاری از خشت خشت روستا بلند است تا جایی که زن های روستا از ترس شوهرهایشان حتی جرأت رأی دادن ندارند، محکم می‌ایستد و می‌گوید: «رأی دادن زن و مرد نداره! شما هم جزو مردم این روستا هستید. پس حق رأی دادن دارید» و اینطور از نگاه امام برایشان می‌گوید تا از حقوق عادلانه آگاه‌شان کند: «زن‌ها هم باید برای آباد شدن شهر و روستایشان کار کنند، باید باسواد بشنوند تا بتوانند بهتر زندگی کنند...» در کتاب خانه دار مبارز می‌بینیم که اقدس حسینیان از دو نگاه متحجرانه و متجددانه فاصله گرفته و سعی کرده در صحن زندگی، در سه ساحت فردی و خانوادگی و اجتماعی نقش هایش را به خوبی بازی کند. و اما در آخر نکته قابل تامل در زندگی خانم حسینیان اهمیت نقش همسرش جواد آقا به عنوان یک مرد همراه و تشویق کننده است. شاید اگر همسر خانم حسینیان در طول زندگی به عنوان یک مرد مسلمان، همراه با خانم حسینیان نبود او در این سطح نمی‌توانست اثرگذاری داشته باشد و الگوی سوم زن را محقق کند. در حقیقت آن دو در کنار هم سعی کردند الگوی سوم انسان را محقق کنند. 🆔 @hhonarkh
🔅در جوار شمع🔅 🌸دیدار با خانوادهٔ شهید رمضان‌علی فرخ‌پور 📆 سه شنبه ١۴٠١/١٠/۲۷ ⏰ ساعت ١۷:۳۰‌ ✨خواهرانی که تمایل دارند همراهمان باشند جهت هماهنگی و دریافت نشانی به آی دی زیر در پیام رسان ایتا و بله پیام دهند. @m_khorram99 🆔 @hhonarkh
🔅قابِ نقاشی🔅 ✍ زهره فرهادی چهره‌اش یک قاب نقاشی بود. گویی نقاش، قلمِ رنگیِ مهربانی را پاشیده بود روی صورتش. خوش‌بیان بود و شروع کرد به صحبت از بچه‌هایش. یکی یکی گفت تا رسید به ته‌تغاری‌اش. بغض کرد اما ادامه داد: «این بچه اصلا عجیب مهربون بود. با همه عقد مهربونی بسته بود.» پریدم وسط حرفش و گفتم: «به خودتون رفته مادر.» لبخندی زد و گفت: «ولش می‌کردی در حال کمک به این و اون بود. تا اجازه دادن بره جبهه، بال در اورد و رفت. ترکشِ نامرد خورده بود پشت سرش. با کله‌ی باندپیچی و بخیه خورده، چشمم به دیدنش روشن شد. اما دلش بند سبزوار نشد. هر چی گفتم بذار مرخصیت تموم بشه و زخم سرت بهتر، گوشش بدهکار نبود. می‌گفت من باید برم، شهید شم. آخر سر هم رفت.» گوله‌ای اشک در چشمانش می‌رقصید. پلک‌هایش را روی هم فشرد و گولهٔ اشک‌ سُر خورد روی گونه‌اش و گفت: «خواب دیدم رمضانم افتاده روی زمین. پریدم و بغلم گرفتمش. از پشت سرش خون می‌ریخت. از خواب پریدم. به دلم برات شد که رمضانم شهید شده. صبح جنازه‌شو اوردن. وقتی رفتم بالا سرش دیدم ترکش دوباره صاف همونجای قبلی نشسته و پس سرش رو برده اما صورت ماهش بود و تا تونستم بوسیدمش. مراسم تشییع‌ش میکروفن رو به دستم گرفتم‌ و گفتم که رمضان‌علی من فدای یک تار موی حضرت علی‌اکبر و امام حسین.» پی‌نوشت: رمضان‌علی فرخ پور سال 61 در حالی که 19 سال بیشتر نداشت در عملیات فتح المبین به شهادت رسید. 🆔 @hhonarkh