eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.4هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️از اشعار امیرالمومنین علیه‌السلام در وصف فرزند موعودشان: 🔸قیام‌کننده‌ی بر حق خواهد آمد. او حق را می‌آورد و طبق حق عمل می‌کند. او هم‌نام پیامبر خداست. روحم (جانم) به قربان او! ❤️ فرزندانم او را تنها نگذارید و (برای یاریش) تعجیل کنید! 🔹فثَمَّ يَقُومُ الْقَائِمُ الْحَقُّ مِنْكُمْ وَ بِالْحَقِّ يَأْتِيكُمْ وَ بِالْحَقِّ يَعْمَلُ‏ سَمِيُّ نَبِيِّ اللَّهِ رُوحِی [نَفْسِي‏] فِدَاؤُهُ فَلَا تَخْذُلُوهُ يَا بَنِيَّ وَ عَجِّلُوا 📚 منتخب الاثر (تالیف آیت الله صافی)، ج۲، ص۹۷. 📚 اثبات الهداة، ج۵، ص۲۶۶. ✋۷ روز مانده تا برترین عید💐 علیه السلام 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ماجرای قرآن سوزی در سوئد ادامه دارد...
▫️امیرعبداللهیان: اجازه دادن در اهانت به مقدسات دينی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست. همه جهان‌اسلام اهانت به کتب‌آسمانی و ⁧ قرآن‌‌کریم⁩ را قویا محکوم می‌کند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🛑 نامه آیت‌الله سیستانی به گوترش درپی توهین به قرآن 💥آیت‌الله سیستانی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل: 🔹امثال این اقدامات شنیع بارها در کشورهای مختلف طی سال های گذشته صورت گرفته است. 🔹احترام به آزادی بیان هرگز اجازه چنین رفتار ننگی را نمی‌دهد، اهانت به قرآن کریم، حمله و اهانت آشکار به مقدسات بیش از یک میلیارد مسلمان است. 🔹این اقدامات منجر به ایجاد فضای مناسب برای ترویج افکار افراطی و اقدامات اشتباه خواهد شد. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تجمع مردم تهران درمقابل سفارت سوئد برای محکومیت توهین به قرآن 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تظاهرات عراقی‌ها علیه قرآن سوزی مقابل سفارت سوئد 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام صادق (علیه السلام): 🔸 «در شب و روزت منتظر امر [ظهور] مولايت باش» 🌷 🌸 علیه السلام 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سلسله مباحث مسئله حجاب ۲ 🔹حجاب اسلامی در قرآن https://eitaa.com/hijab213/27381 🔹آیات سوره نور؛ استیذان https://eitaa.com/hijab213/27467 https://eitaa.com/hijab213/27519 🔹 غض و غمض https://eitaa.com/hijab213/27522 🔹 ستر عورت https://eitaa.com/hijab213/27577 https://eitaa.com/hijab213/27635 🔹 زینت و استثناء اول https://eitaa.com/hijab213/27671 🔹 کیفیت پوشش https://eitaa.com/hijab213/27783 🔹 استثناء دوم https://eitaa.com/hijab213/28403 🔹 حجاب در قرآن؛ سوره احزاب آیه ۳۲ https://eitaa.com/hijab213/28526 🔹 سوره احزاب، آیه ۵۳ https://eitaa.com/hijab213/28688 🔹 آیه ۵۹ و ۶۰ احزاب؛ جلباب https://eitaa.com/hijab213/28948 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا حجاب؟!
🔴 اما مطلب اول : در اینکه "جِلباب" چه نوع لباسی را می‌گویند، کلمات‌ مفسرین و لغویین مختلف است و به
🔻آنچه از مجموع سخنان اهل لغت و مفسرین درباره معنی "جلباب" صحیح تر به نظر می‌رسد، این است که در اصل لغت ، کلمه جلباب شامل هر جامه وسیع می‌شده است ، ولی غالبا در مورد روسری هایی که از چارقد بزرگتر و از ردا کوچکتر بوده است به کار می‌رفته است. 🔻 ضمنا معلوم می‌شود دو نوع‌ روسری برای زنان معمول بوده است : یک نوع روسری های کوچک که آنها را "خمار" یا "مقنعه" می‌نامیده‌اند و معمولا در داخل خانه از آنها استفاده‌ می‌کرده‌اند. نوع دیگر روسری های بزرگ که مخصوص خارج منزل بوده است. این معنی با روایاتی که در آنها لفظ جلباب ذکر شده است نیز سازگار است‌. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بهرحال مقصود از نزدیک ساختن جلباب ، پوشاندن موی سر با آن می‌باشد، یعنی‌ وقتی می‌خواهند از خانه بیرون بروند روسری بزرگ خود را با خود بردارند . البته معنی لغوی نزدیک ساختن چیزی ، پوشانیدن با آن نیست بلکه از این مورد ، چنین استفاده می‌شود.. وقتی که به زن بگویند جامه‌ات را به خود نزدیک‌ کن مقصود این است که آن را رها نکن ، آن را جمع و جور کن ، آن را بی اثر و بی خاصیت رها نکن و خود را با آن بپوشان‌. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🧕 گویا در آن زمان، استفاده زنان از روپوش های بزرگی که بر سر می‌افکنده‌اند دو جور بوده است‌ : 🔻 یک نوع صرفا جنبه تشریفاتی و اسمی داشته است؛ همچنانکه در عصر حاضر بعضی بانوان چادری را می‌بینیم که چادر داشتن آنها صرفا جنبه تشریفاتی‌ دارد. با چادر هیچ جای بدن خود را نمی‌پوشانند و آن را رها می‌کنند. وضع‌ چادر سرکردنشان نشان می‌دهد که اهل پرهیز از معاشرت با مردان بیگانه‌ نیستند و از اینکه مورد بهره‌برداری چشم ها قرار بگیرند، ابا و امتناعی‌ ندارند. 🔻 نوع دیگر برعکس بوده و هست : زن، چنان با مراقبت جامه‌های خود را به خود می‌گیرد و آن را رها نمی‌کند که نشان می‌دهد اهل عفاف و حیا است. خودبخود دورباشی ایجاد می‌کند و ناپاکدلان را مأیوس می‌سازد . بعدا خواهیم گفت که تعلیلی که در ذیل جمله آمده است، مؤید همین معنی است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توضیحی درباره آیه ۵۹ احزاب "یدنین علیهن من جلالیبهن..." از زبان استاد قرائتی... 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا