eitaa logo
پیر طریقت
1.2هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
664 ویدیو
43 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو آمد آن ساقی سرمست و به دستش جامی گوئیا می طلبد همچو من بدنامی در همه کوی خرابات جهان نتوان یافت دردمندی چو من عاشق درد آشامی همدم جام شرابیم و حریف ساقی یکدمی همدم ما شو که بیابی کامی در نظر نقش خیال رخ و زلفش داریم زان نظر صبح خوشی دارم و نیکو شامی ذوق سرمستی ما گر طلبی ای زاهد نوش کن از می ما شادی رندان جامی قدمی نه که به مقصود رسی در ره ما زان که محروم نشد هر که بیامد گامی نالهٔ نی شنو ای جان عزیز سید تا رساند به تو از حضرت او پیغامی 🆔https://t.me/shah_madad
هو موتور اساسی حرکت سالک، توجه به باطن خودش می باشد و استاد تمام قوای شاگرد را متوجه باطن خودِ شاگرد می کند. استاد، آینه یِ شاگرد در رجوع به باطن خود و استخراج حقایق توحیدی از باطن به ظاهر خودش است. 🔹🔹🔹🔹 🍀✨گزیده ای از بیانات استاد شیخ قاسم طهرانی ( حفظه الله)✨🍀
هو كاربر محترم: سلام علیکم خدمت شما اقا جانم الحمدالله ممنون اقا جانم فکر میکنم اگر اشتیاه نکرده باشم شما یک  جایی فرموده بودین این تجرد از   بدن و ماده خیلی مهم نیست  تجرد از ‌صورت هست که فکر میکنم مهم باشه اقا جانم  سالک اگر به چه مرحله ایی به عنایت خداوند برسه basem kasem: با سلام تجرد از ماده هم مهم است ونشاندهنده حركت روح براي قطع علايق است منتهى در قدم اول از بدن كه بشدت بدأن تعلق خاطر دارد جدا ميشود ودر مراتب بعدي از صورت وهكذا
هو 💠 سوال کاربر گرامی : 🔸 سلام استاد چگونه میشه از معنویت روح حضرت پیر  شاه نعمت الله ولی  روحی فداه برای سلوک استفاده کرد؟ ایشان بسیار بالا هستند و بنده بسیار گنه کار چطور دامن ایشان را بگیرم ؟ من برای حضرتشان ذکر و ‌.... زیاد هدیه کردم ولی تا الان موفق به استفاده از حضرتش نشدم یاعلی 💠 پاسخ استاد طهرانی حفظه الله تعالی : ✨ باسلام در استمداد از ارواح اولیا باید توجه داشت در تقسیم ارزاق معنوی هریک از اولیاء سهمیه معینی در دستگیری دارند . اگر دیدید علیرغم توسلات و توجهاتتون به شاه نعمت الله ولی پاسخی از ناحیه ایشان نمیرسد ملتفت باشید یا به علت وجود خلل در توسلات و توجهات است یا اساسا در این زمینه سهمیه ای وجود ندارد متوجه بقیه اولیاء بشوید . 🥀والحمدلله رب العالمین . •❈•══════┅┅┄‌ •⊰ @farmaeshateostad313
اگه اقبال به ایشون دارن طبعا نشان دهنده ی عنایتی هستش.
هو ببخش ای شیخ ما را گر برون رفتیم از مسجد…. ز مسجد آنچه می‌جستیم در میخانه پیدا شد!
هو مرحوم عبدالقائم شوشتری بعد از اینکه از مکتب تفکیک جداشده بودند و بعداز توسلات زیاد خدمت علامه طهرانی قدس سره رسیده بودند علامه به ایشان گفته بود شما اول برو از علامه طباطبایی قدس سره به خاطر بدگویی هایی که درمورد ایشان داشته ای طلب حلالیت کن بعد بیا اینجا وبعداز طلب حلالیت از علامه طباطبایی وجریاناتی که با ایشان داشتند مجددا به محضر علامه طهرانی برگشته وطلب دستورالعمل سلوکی کرده بودند ولی علامه طهرانی قدس سره به مرحوم عبدالقائم شوشتری فرموده بودند: «پسر جان من شما را انسان صادقی یافتم و شما را دوست دارم و دوست دارم به جائی برسی و مضایقه‌ای ندارم. ولی حواله‌ات پهلوی من نیست. سالکین هر کدام حواله‌ای دارند و حواله‌شان پهلوی یک نفر است و حواله شما پهلوی من نیست. ولی هر وقت خواستید، به منزل ما بیائید و اگر خواستید بیائید مسجد ما.»
هو أية الله حسن زاده آملی: تنی چند از اساتید بزرگوار ما که در نجف اشرف از شاگردان نامدار [علامه] سید علی قاضی طباطبایی بودند...از وی حکایت می کردند که آن جناب می فرماید: بعد از مقام عصمت و امامت در میان رعیت احدی در معارف عرفانی و حقایق نفسانی در حد محیی الدین عربی نیست  و کسی به او نمی رسد. و نیز می فرمود که: ملاصدرا هرچه دارد از محی الدین دارد و در کنار سفره او نشسته است. علامه طباطبایی: « در اسلام هیچ کس نتوانسته است یک سطر مانند محیی الدین بیاورد»
هو سوگند به خدا از آن حرفی [در کتاب فتوحات مکیه] ننوشتم مگر اینکه از املای الهی و القای ربانی یا الهام روحانی در قلب کیانی بوده است ، با اینکه نه رسل متشرعیم نه انبیای مکلف ، زیرا رسالت تشریع و نبوت تکلیف با رسول خدا محمد صلی الله علیه و آله پایان پذیرفت و انقطاع یافت و بعد از وی نه رسولی باشد نه نبیی که تشریع کند و تکلیف فرماید.. سوگند به خدا که برای ما جز میراث و سلوک به طریق محمد صلی الله علیه و آله باقی نمانده. شیخ محیی الدین بن عربی فتوحات مکیه ، جلد ۳ ، صفحه ۴۵۶
*هوالحیّ* قال شیخنا الکامل العارف بالله و بامرالله الشیخ عبدالکريم الجيلي(قدس‌الله‌سره) : لانه(الشيخ الأكبر محيي الدين)_رضی الله عنه_کان هو الانسان الکامل و هذه العلوم التي يوردها في کتبه قاطبة مستفادة له أخذها من روحه... *شرح المشکلات الفتوحات المکية. ص۴٨
حضرت جیلی قدس‌الله‌سره : جناب شیخ اکبر قدس‌الله‌سره انسان کامل بود و تمام علومی که در کتابهایشان آورده اند از روح مقدسش اخذ کرده است..
هو صبر پرید از دلم، عقل گریخت از سرم تا به کجا کشد مرا مستی بی امان تو مولانا
هو کشف عوالم در سلوک، ضروری نیست. 📝از ایشان[عبدالرحمن جامی] پرسیدم که بعضی از این طایفه را عوالم کشف می شود و بر بعضی دیگر مخفی می ماند،سرّ درین چه می باشد؟ فرمودند که طریق دو نوع است، یکی سلسلهٔ تربیت که سالک به همان راهی که نزول کرده عود نماید، و دیگر طریق وجه خاص است که طریق خواجگان ما است و سالک این طریق را قبلهٔ توجه، جز نفس ذات نیست و در این طریق کشف عوالم ضروری نیست. رشحات عین الحیات، ج1 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 مرید درجهٔ خویش در مداومت بر ذکر داند نه در دیدن انوار و غیرها.* علوم و معارف اگر نباشد گو مباش؛ آنچه بودنش ناگریز است توجه به جناب احدیت است.** مصنفات فارسی شیخ علاءالدوله سمنانی قدس الله سره، سلوة العاشقین و سکتةالمشتاقین، بند64، ص293
هو أساس سلوك وعرفان گذشت وفداكاريست اين فداكاري در ميان علماء ومتدينين بسيار اندك است تا نسبت به الوات وداش ها وعموها الوات معمولا در عالم رفاقت سنگ تمام ميذارند ولي أهل زهد وتقوا معمولا اين صفت بسيار عالي را ندارند در مواقع سختي هريك به يك بهانه فرار ميكنند مرحوم شهيد طيب در انقلاب مظهر اين جوانمردي بود بخاطر همين صفت بود كه سيدنا الاستاذ الطهراني قدس سره ميفرمود هر وقت به زيارت حضرت عبد العظيم ميروم سر قبر أو حاضر ميشوم واز روح بلند أو استمداد ميطلبم مرحوم اقاي حايري شيرازي به اين فقره از فرمايش استاد بشدت اعتراض كرد داشها وعموها والوات بهانه تراشي بلد نيستند ولي امان از علما ومتدينين كه هزار بهانه ميتراشند براي فرار از مسؤوليت استاد طهرانی
هو محیی الدین بن عربی قدس سره در فتوحات خویش گوید: نفوس قويّه همچون نفوس اولياء ويا ملائکه در مکان‌ها تاثير می‌گذارند وهيچ منزل ومکانی نيست که مدتی را اوليای الهی در آن سکونت داشتند مگر اينکه آثار آنها در آنجا باقی است همچون خانۀ بايزيد در بسطام و زاويۀ جنيد در شونيزيه و عبادتگاه ابراهيم ادهم و ارواح لطيفه اين تاثير را درک می‌کنند لذا امکنه در نزد آنها متفاوت هستند بعض افضل از ديگری است ودر بعضی حال آنها خوش ودر بعضی ناخوش است.(الفتوحات المکية: ج ۱، ص ۹۹)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هو ✳️ مصیبت بزرگ علی(ع) در شیعیانش است! ای کسی که دلت شاد می‌شود با منزلت علی... بشنو و بترس و بلرز از این حرف! ... مصیبت بزرگ علی(ع) در شیعیانش است! این‌هایی که ننگ ابدی برای آن سرور هستند. این‌هایی که یکی‌شان کافی است که [مردم] بگویند علی باطل بوده و هر چه بوده، درست نبوده! درست است امروز عقب‌افتاده‌ترین شهرها برای شیعه باشد؟ درست است ما بی‌سواد و سفیه و بداخلاق باشیم؟ و در معامله باطل بگوییم؟ راستگویی و صلهٔ رحم کمتر باشد؟ یتیم و فقیر بیشتر باشد؟ این چه پیروی از علی است که ما داریم؟ برگردید آقایان، عمر ما به پایان می‌رسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شده‌ایم. سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما دلمان می‌خواست در مملکت خودمان می‌کردیم. امروز جامعهٔ ما در دنیا منعکس است و به نام علی تمام می‌شود. ما شیعهٔ علی هستیم، نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به حق ایمان خودش.‌ سخنرانی فارسی سال ۱۳۵۰ امام صدر در کاشان از کتاب «انسان آسمان: جستارهایی دربارهٔ امیرالمؤمنین(ع)» خرید آنلاین کتاب: imamsadr.ir/3302 🆔 @imammoussasadr تدوین: @okhowahmag
هو ‏كل الأماكن في نظري فارغة .. إلا مكانك في قلبي ... فهو كل الإحتواء وما حوى الحلاج❤️
هو "الحب لا يمكن وصفه، بل يجب تذوقه." جلال الدين الرومي❤️
هو «کار مرا چو او کند، کار دگر چرا کنم» مولانا @AdabErfan
هو گفتی که مستت می کنم، پر زانچه هستت می کنم گفتم چگونه از کجا؟ گفتی که تا گفتی خودآ گفتی که درمانت دهم بر هجر پایانت دهم گفتم کجا،کی خواهد این؟ گفتی صبوری باید این گفتی تویی دُردانه ام تنها میان خانه ام مارا ببین،خود را مبین درعاشقی یکدانه ام گفتی بیا. گفتم کجا گفتی در آغوش بقا گفتی ببین.گفتم چه را؟ گفتی خدا را در خود آ مولانا @AdabErfan
هو ای درویش ازکفر تا بتوحید راه بسیار است، و از توحید تا باتّحاد راه بسیار است، و از اتّحاد تا بوحدت هم راه بسیار است، و وحدت است که مقصد سالکان و مقصود روندگان است. عزيزالدين نسفی @hohagh
هو ورای این مشایخ ظاهر ، که میان خلق مشهورند ، و بر منبر ها و محفل‌ها ذکر ایشان می‌رود، بندگانند پنهانی ، از مشهوران تمامتر ، و مطلوبی هست ، بعضی از اینها او را در یابند ....قصه آن مطلوب در هیچ کتاب مشهور نشد . # مقالات_شمس
هو ای دوستان من ! مراد از سلیمان ، حضرت حق است و مراد از بلقیس ، نفس اماره و مراد از هد هد ، عقل است که در گوشه‌ای بلقیس ، هر لحظه منقار اندیشه ای در ُسینه بلقیس می‌زند، و این بلقیس نفس را از خواب بیدار می‌کند و نامه بر او عرض می‌کند.
هو تشنگان گر آب جویند از جهان آب هم جوید به عالم تشنگان
هو مقام و مصلّای ابراهیم در حوالی کعبه جایی است که اهل ظاهر می‌گویند آنجا دو رکعت نماز میباید کردن، این خوب است ای والله اِلّا مقام ابراهیم پیش محقّقان آن است که ابراهیم‌وار خود رادر آتش اندازی جهت حق و خود را بدین مقام رسانی به جهد و سعی در راه حق یا نزدیک این مقام که او خود را جهت حق فداکرد یعنی نفس را پیش او خطری نماند و بر خود نلرزید. در مقام ابراهیم دو رکعت نماز خوب است اِلّا چنان نمازی که قیامش درین عالم باشد و رکوعش در آن عالم . مقصود از کعبه دل انبیا و اولیاست که محل وحی حقّست و کعبه فرع آن است اگر دل نباشد کعبه به چه کار آید؟ انبیا و اولیا به کلّی مراد خود ترک کرده‌اند و تابع مراد حقّند تا هرچه او فرماید آن کنند و با هرکه او را عنایت نباشد اگر پدر و مادر باشد ازو بیزار شوند و در دیدهٔ ایشان دشمن نماید. دادیم بدست تو عنان دل خویش تا هرچ تو گویی پخت من گویم سوخت