eitaa logo
پیر طریقت
1.2هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
664 ویدیو
43 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو محیی الدین بن عربی قدس سره در فتوحات خویش گوید: نفوس قويّه همچون نفوس اولياء ويا ملائکه در مکان‌ها تاثير می‌گذارند وهيچ منزل ومکانی نيست که مدتی را اوليای الهی در آن سکونت داشتند مگر اينکه آثار آنها در آنجا باقی است همچون خانۀ بايزيد در بسطام و زاويۀ جنيد در شونيزيه و عبادتگاه ابراهيم ادهم و ارواح لطيفه اين تاثير را درک می‌کنند لذا امکنه در نزد آنها متفاوت هستند بعض افضل از ديگری است ودر بعضی حال آنها خوش ودر بعضی ناخوش است.(الفتوحات المکية: ج ۱، ص ۹۹)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هو ✳️ مصیبت بزرگ علی(ع) در شیعیانش است! ای کسی که دلت شاد می‌شود با منزلت علی... بشنو و بترس و بلرز از این حرف! ... مصیبت بزرگ علی(ع) در شیعیانش است! این‌هایی که ننگ ابدی برای آن سرور هستند. این‌هایی که یکی‌شان کافی است که [مردم] بگویند علی باطل بوده و هر چه بوده، درست نبوده! درست است امروز عقب‌افتاده‌ترین شهرها برای شیعه باشد؟ درست است ما بی‌سواد و سفیه و بداخلاق باشیم؟ و در معامله باطل بگوییم؟ راستگویی و صلهٔ رحم کمتر باشد؟ یتیم و فقیر بیشتر باشد؟ این چه پیروی از علی است که ما داریم؟ برگردید آقایان، عمر ما به پایان می‌رسد. یک روز زودتر یا یک روز دیرتر. ما امروز پشت نمایشگاه گذاشته شده‌ایم. سابقاً دنیا به هم ارتباط نداشت، هر غلطی که ما دلمان می‌خواست در مملکت خودمان می‌کردیم. امروز جامعهٔ ما در دنیا منعکس است و به نام علی تمام می‌شود. ما شیعهٔ علی هستیم، نباید دشمن او باشیم و امیدوارم که نباشیم. به حق خودش و به حق ایمان خودش.‌ سخنرانی فارسی سال ۱۳۵۰ امام صدر در کاشان از کتاب «انسان آسمان: جستارهایی دربارهٔ امیرالمؤمنین(ع)» خرید آنلاین کتاب: imamsadr.ir/3302 🆔 @imammoussasadr تدوین: @okhowahmag
هو ‏كل الأماكن في نظري فارغة .. إلا مكانك في قلبي ... فهو كل الإحتواء وما حوى الحلاج❤️
هو "الحب لا يمكن وصفه، بل يجب تذوقه." جلال الدين الرومي❤️
هو «کار مرا چو او کند، کار دگر چرا کنم» مولانا @AdabErfan
هو گفتی که مستت می کنم، پر زانچه هستت می کنم گفتم چگونه از کجا؟ گفتی که تا گفتی خودآ گفتی که درمانت دهم بر هجر پایانت دهم گفتم کجا،کی خواهد این؟ گفتی صبوری باید این گفتی تویی دُردانه ام تنها میان خانه ام مارا ببین،خود را مبین درعاشقی یکدانه ام گفتی بیا. گفتم کجا گفتی در آغوش بقا گفتی ببین.گفتم چه را؟ گفتی خدا را در خود آ مولانا @AdabErfan
هو ای درویش ازکفر تا بتوحید راه بسیار است، و از توحید تا باتّحاد راه بسیار است، و از اتّحاد تا بوحدت هم راه بسیار است، و وحدت است که مقصد سالکان و مقصود روندگان است. عزيزالدين نسفی @hohagh
هو ورای این مشایخ ظاهر ، که میان خلق مشهورند ، و بر منبر ها و محفل‌ها ذکر ایشان می‌رود، بندگانند پنهانی ، از مشهوران تمامتر ، و مطلوبی هست ، بعضی از اینها او را در یابند ....قصه آن مطلوب در هیچ کتاب مشهور نشد . # مقالات_شمس
هو ای دوستان من ! مراد از سلیمان ، حضرت حق است و مراد از بلقیس ، نفس اماره و مراد از هد هد ، عقل است که در گوشه‌ای بلقیس ، هر لحظه منقار اندیشه ای در ُسینه بلقیس می‌زند، و این بلقیس نفس را از خواب بیدار می‌کند و نامه بر او عرض می‌کند.
هو تشنگان گر آب جویند از جهان آب هم جوید به عالم تشنگان
هو مقام و مصلّای ابراهیم در حوالی کعبه جایی است که اهل ظاهر می‌گویند آنجا دو رکعت نماز میباید کردن، این خوب است ای والله اِلّا مقام ابراهیم پیش محقّقان آن است که ابراهیم‌وار خود رادر آتش اندازی جهت حق و خود را بدین مقام رسانی به جهد و سعی در راه حق یا نزدیک این مقام که او خود را جهت حق فداکرد یعنی نفس را پیش او خطری نماند و بر خود نلرزید. در مقام ابراهیم دو رکعت نماز خوب است اِلّا چنان نمازی که قیامش درین عالم باشد و رکوعش در آن عالم . مقصود از کعبه دل انبیا و اولیاست که محل وحی حقّست و کعبه فرع آن است اگر دل نباشد کعبه به چه کار آید؟ انبیا و اولیا به کلّی مراد خود ترک کرده‌اند و تابع مراد حقّند تا هرچه او فرماید آن کنند و با هرکه او را عنایت نباشد اگر پدر و مادر باشد ازو بیزار شوند و در دیدهٔ ایشان دشمن نماید. دادیم بدست تو عنان دل خویش تا هرچ تو گویی پخت من گویم سوخت
هو با رها ساختن متعلّقات حواس و موضوعات اندیشه و دغدغه‌های فکر ، ذهن خاموش شود ، و با انحلال ذهن حالت شکوهمند رستگاری”کیوالیا” طلوع کند. هاتایوگا پرادیپیکا
هو خدا و وجود یکی هستند.. به معنای حقیقی فقط خدا موجود (ens) است ، هرکه دربارهٔ خدا پرسید که او کیست یا چیست جواب این است: “وجود” -مایستر اکهارت
هو از شیخ سعدالدین حموی سؤال کردند که خدا چیست؟ گفت موجود خداست (الموجود هو الله). سپس از او سؤال کردند جهان چیست؟ پاسخ داد: غیر از خدا موجودی نیست (لا موجود سوی الله)
هو چون پریشانی در ذهن آرام گیرد و با مهار نفس و حفظ آن ، هوشیاری به ژرفا رود و با هدایت هوشیاری به سوی مرشدان و همسویی با آنانکه وارسته و آزادند و با حفظ هوشیاری بر سیر رؤیا و خواب عمیق فرزانه به آن حریم که وسیعترین و در عین حال خردترین است محرمیت یابد. یوگا سوترا ۱-۳۴ ، ۳۷ ، ۳۸ ، ۴۰
هو وقتی ذهن شما ساکت است ، سعادت دارید ، عشق دارید ، شفقت دارید ، خردمند هستید. وقتی ذهنتان پر سر و صدا و شلوغ است ، شک ، بدگمانی و توهم ، خشم ، طمع و حسادت دارید. -رابرت آدامز
هو " آنکس که بر ذهن غلبه یافته ، در حقیقت به آرامش و آسودگی نائل آمده ، و به روح متعال رسیده است ، برای چنین شخصی ، شادی و رنج ، گرما و سرما ، احترام و اهانت ، همگی یکسان است. " از اندرزهای کریشنا به ارجونا بهاگاوادگیتا ، بخش دهیانا - یوگا
هو چون دل کسی در قید مراقبه آید و به منزل سکون رسد به خود ، خود را ببیند. و در خود شادمان گردد. آنگاه آن راحت بی پایان دست دهد راحتی که از دسترس حواس به دور است. راحتی که آن را تنها به جان توان یافت. -باگاواد گیتا ، گفتار ششم
هو ای عبد! غيبت ، آنست كه مرا در چيزی نبينی و رؤیت ، آنست كه مرا در هر چيزی ببينی. المخاطبات امام نِفرّی
هو وقتی معشوق به عاشق می گفت : اگر چه من بصورت به تو نمی توانم رسید ،اما به دل پیوسته با توام. عاشق گفت: مرا جانب دل راه نیست، تو بصورت با من باش و به دل هر جا که خواهی برو . ای عزیز؛ بدین معامله با حقّ کار نتوان کرد! زیرا که اگر کسی را سودای این حضرت در سر افتد، می باید که به دل در آن حضرت باشد و بصورت هر جا که خواهد رود. شیخ ضیاءالدین نخشبی(ره)
هو خیال ها کم نیست. از خود می‌انگیزی و حجاب خود می‌سازی، و بنا بر آن خیال تفریع می‌کنی خیال دیگر. همچنین و همه هیچ نی . حضرت شمس تبریزی
هو در آن ساعت که مصلوب بود:(حلاج قدس سره العزیز)فاطمه نیشابوری پرسید ازو:«ما التصوف»گفت:(اولش اینست که می بینی،و آخرش بر اهل ورا پوشیده است) توضیح قالب:(یعنی اول تصوف صفت من است و آخر تصوف صفت حق،واو از ادراک منزهست) یعنی اولش فناست،مراست،و آخرش بقاست،حق راست، قال الله تعالی:(کل شیء هالک الا وجهه)«و ما قدروا الله حق قدره» شرح شطحیات روز بهان بقلی شیرازی قدس سره العزیز
هو ای عزیز! جمالِ قرآن آنگاه بینی که از عادت پرستی به درآیی تا اهلِ قرآن شوی، که اهلِ قرآن أهلُ اللهِ و خاصَّتُه باشند... زنهار این گمان مبر که قرآن هیچ نامحرمی را هرگز قبول کند و با وی سخن گوید. قرآن غمزه ی جمالِ خود با دلی زند که اهل باشد. از عادت پرستی بَدَر شو؛ اگر هفتاد سال در مدرسه بوده ای یک لحظه بیخود نشده ای. یک ماه در خرابات شو تا ببینی که خرابات و خراباتیان با تو چه کنند. حضرت عین القضات همدانی ره
هو حسین منصور حلاج قدس سره العزیز در شطح گوید که:(همه در عوالم نگاه کردند، و اثبات کردند. من در خود نگرستم، از خود بیرون رفتم,و باز خود نیامدم) توضیح قال:یعنی من و خلق مبتلا بودیم به خدمت. ایشان در کون بماندند، من از کون و نفس بیرون رفتم،و باز آن هر دو نگشتم،یعنی من مشتغل بودم به رویت حق رویتش مرا بر بود از خود،چنانچه مسلک رجوع با خود ندیدم. این یک قطره ئی است از بحر «ما زاغ البصر»مگر تو رفتن از خود و کون، آن می دانی که مرقع پوش ازل پیش چشم تو بصورت هم چنین بر خیزد با گوشت و پوست ،و از جائی به جائی بود این طمطراق ابلهان باشد ندانی که سر فطرت قدسی که بنیران کبریا مخمرست،پیش از عهد کالبد آدم در آستین سر فعل سلب صفت بود،و از تغییر حدثان منزه بود؟ اگر این ندانی،رو، نکته،لولو صفت قدم در بحر ازل بر خوان، که چون اشارت کند درین معنی، که:(کنت نبیا و آدم بین الماء والطین) حمار بی افسار جذب عارف بریش و دستار داند. نداند که به عقل فعلی در صورت بشر متصرف احکام حیات و ممات است، و با صمیم حقیقت جان با سر ازلیات متصل او نان خورد و جانش از اقداح افراح در آن دم شراب جانان خورد . و تریهم ینظرون الیک و‌هم لا یبصرون شرح شطحیات روزبهان بقلی شیرازی قدس سره العزیز
هو حسین منصور حلاج قدس سره العزیز در شطح گویدکه:(مرقاة عارف نفس عارف است)عین او باب وصال ذات اوست. توضیح قال:یعنی نفس عارف محل مشاهده است. آن محل مدارج قلب است. قلب عتبه ابواب روحست. چون به مرقات مجاهدات بر شود،به دروازه دل رفت. چون به عالم دل رسید.بجناح روح رسید. روح ذات اوست. چون به روح رسید،به باب وصال قدم رسید،هر که بدین بحار عبرکند،بسفن ارادت نجات یابد از بحر حدث، و آنگاه مشاهده قدم بیند . قال الله تعالی:«و نهی النفس عن الهوی فان الجنة هی الماوی » شرح شطحیات روز بهان بقلی شیرازی قدس سره العزیز