eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
706 ویدیو
46 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
یکی از بهترین شواهدی که دلالت دارد بر اینکه ظهور این طایفه [صوفیه] از تعلیم و تربیت ائمه شیعه سرچشمه می‌گیرد ، این است که همه این طوایف (که در حدود بیست و پنج سلسله کلی و هر سلسله منشعب به سلسله های فرعی متعدد دیگر است) به استثنای یک [یا دو] طایفه ، سلسله طریقت و ارشاد خود را به پیشوای اول شیعه منتسب می‌سازند. و دلیل ندارد که ما این نسبت را تکذیب نموده و به واسطه مفاسد و معایبی که در میان [بعضی از] این طایفه شیوع پیدا کرده ، اصل نسبت و استناد را انکار کنیم یا حمل به دکان داری بنماییم. زیرا سرایت فساد در میان طایفه ای از طوایف مذهبی ، دلیل بطلان اصل انتسابشان نیست و اگر بنا شود شیوع فساد در میان طایفه ای دلیل بطلان اصول اولی شان باشد باید خط بطلان به دور همه مذاهب و ادیان کشید و همه طبقات گوناگون مذهبی را محکوم به بطلان نمود و حمل به دکان داری و عوام فریبی کرد. رسالت تشیع در دنیای امروز (گفتگویی دیگر با هانری کربن) صفحه ۹۴ علامه سید محمد حسین طباطبایی @AGLOESHG
هدایت شده از لینک
🔰کانال زمینه های کاری در حوزه و 🔷این کانال جهت آگاهی از زمینه های کاری در رشته الهیات و فلسفه برای فارغ التحصیلان، دانشجویان و طلاب است. ✅ لینک عضویت👇👇 https://eitaa.com/theologyjob
هو ‌ وانکس که ترا بی‌تو کند، یار تو اوست... - مولانا
هو دوام عیش و تنعم نه شیوهٔ عشق است اگر معاشر مایی بنوش نیش غمی
هو دعای برکت در رزق و روزی اللّهمّ إن کانَ رِزقی فی السّماء فأنزَله و إن کان فی الارضِ فأظهرهُ و إن کان بعیداً فقرّبه و إن کانَ قریبًا فیسّرهُ و إن کان قلیلاً فکثّره و بارک لی فی رزقی انّک علی کلّ شئٍ قدیرٌ و من یتّق الله یجعل له مخرجاً و یرزُقهُ مِن حیثُ لا یحتسب و من یتوکّل علی الله فهو حسبُهُ إنّ الله بالغُ أمرهِ قَد جَعَل الله لِکلّ شئٍ قدراً و حسبُنا الله و نعم الوکیل. لا حول و لا قوّة إلا باللهِ العلیّ العظیم. منقول از احزاب و اوراد منسوب به حضرت شیخ الاکبر محیی ابن العربی - قدس سره- 🍃@Salvatia🍃
هو انبیا واسطۀ هدایت الهی‌ حق تعالی به هر کس سخن نگوید، همچنان که پادشاهانِ دنیا به هر جُولاهه‌ (بافنده، نسّاج) سخن نگویند، وزیری و نایبی نصب کرده‌اند که رَه به پادشاه از او بَرَند. حق تعالی هم بنده‌ای را گُزید تا هر که حق را طلب کند، در او باشد و همۀ انبیا برای این آمده‌اند که رَه، جُز ایشان نیستند.
هو عبور نفس از مرحله امارگی ، آن است که لباس شیطانی از قامت او درآورده شود و به سوی نفس لوامه حرکت کند. در حالت لوامگی سالک پس از ارتکاب عمل ناشایست [که از او سرزده است] خود را سرزنش می نماید ، و کم کم رو به نفس ملهمه می آورد. در این مقام سالک صاحب الهامات قلبی می شود ، و نیک و بد خود و دیگران را به الهام قلبی درک می کند. سالکان صاحب نفس ملهمه باید به بیداری شب ها و هشیاری به حق خوگر شوند ، تا وجه الله اعظم که اکرم الوجه است ، و آن حضرت معصوم است برایشان ظاهر شود ، تا این صورت فکریه برای سالکان حاصل نشود در دایرهٔ ثبات سلوک وارد نشده است ، چنانکه مولوی می فرماید: ذکر آن باشد که بگشاید رهی فکر آن باشد که پیش آید شهی مرآت الکاملین ، صفحه ۹ سید جلال الدین محمد مجدالاشراف ذهبی @hou786