eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
706 ویدیو
46 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو دعای برکت در رزق و روزی اللّهمّ إن کانَ رِزقی فی السّماء فأنزَله و إن کان فی الارضِ فأظهرهُ و إن کان بعیداً فقرّبه و إن کانَ قریبًا فیسّرهُ و إن کان قلیلاً فکثّره و بارک لی فی رزقی انّک علی کلّ شئٍ قدیرٌ و من یتّق الله یجعل له مخرجاً و یرزُقهُ مِن حیثُ لا یحتسب و من یتوکّل علی الله فهو حسبُهُ إنّ الله بالغُ أمرهِ قَد جَعَل الله لِکلّ شئٍ قدراً و حسبُنا الله و نعم الوکیل. لا حول و لا قوّة إلا باللهِ العلیّ العظیم. منقول از احزاب و اوراد منسوب به حضرت شیخ الاکبر محیی ابن العربی - قدس سره- 🍃@Salvatia🍃
هو انبیا واسطۀ هدایت الهی‌ حق تعالی به هر کس سخن نگوید، همچنان که پادشاهانِ دنیا به هر جُولاهه‌ (بافنده، نسّاج) سخن نگویند، وزیری و نایبی نصب کرده‌اند که رَه به پادشاه از او بَرَند. حق تعالی هم بنده‌ای را گُزید تا هر که حق را طلب کند، در او باشد و همۀ انبیا برای این آمده‌اند که رَه، جُز ایشان نیستند.
هو عبور نفس از مرحله امارگی ، آن است که لباس شیطانی از قامت او درآورده شود و به سوی نفس لوامه حرکت کند. در حالت لوامگی سالک پس از ارتکاب عمل ناشایست [که از او سرزده است] خود را سرزنش می نماید ، و کم کم رو به نفس ملهمه می آورد. در این مقام سالک صاحب الهامات قلبی می شود ، و نیک و بد خود و دیگران را به الهام قلبی درک می کند. سالکان صاحب نفس ملهمه باید به بیداری شب ها و هشیاری به حق خوگر شوند ، تا وجه الله اعظم که اکرم الوجه است ، و آن حضرت معصوم است برایشان ظاهر شود ، تا این صورت فکریه برای سالکان حاصل نشود در دایرهٔ ثبات سلوک وارد نشده است ، چنانکه مولوی می فرماید: ذکر آن باشد که بگشاید رهی فکر آن باشد که پیش آید شهی مرآت الکاملین ، صفحه ۹ سید جلال الدین محمد مجدالاشراف ذهبی @hou786
هو کلام غوث الثقلین سلطان الاولیاء حضرت شیخ عبدالقادر گیلانی ملقب به الدین..... از اتّکا به قدرت خویش بیرون شو وبه قدرت وخواست خدا متوسّل باش . از سبب های ظاهری دوری کن ودست در مسبّب حقیقی بزن . هر گاه این ها را به جای آوردی الطاف خداوند شامل حالت خواهد شد . در رحمت بسویت باز می شود و بخشایش خداوند شامل حالت می گردد . به سوی  خداوند بشتاب در حالی که تمام خودی خود را هیچ انگاری . وجز بدو  . به دیگرا ن بی اعتنا باشی . با حال پریشان بسویش بشتاب تا تو را مجموع دارد واز پریشا نی های ظاهر وباطن رهایت سازد. تا جائیکه اگر تمام در های کائنات بر روی تو بسته شود , و تمام  سنگینی های جهان بر دوش تو افکنده شود , کوچکترین زیان و ضرری بتو نخواهد رساند . زیرا خدای ترا نگه میدارد . https://t.me/Analhaghhoo
هو شرمندهٔ رسم انتظارم جانی‌ که نبود بر لب آمد
هو کسی را که در اندرون اندکی روشنایی نبود پند بیرونش سود ندارد. و هر که را در اندرون اندکی روشنایی بود، روشنایی کلام عارفان از گوش او در آید تا اندر وی پیوندد. نور سوی نور دود. اگر خواهی که در زیر خاک نروی ، در نور گریز که نور زیر خاک نرود. مجالس_سبعه مولانا
هو دگر چه بینی اگر روی از او بگردانی که نیست خوش‌تر از او در جهان تماشایی
هو شخصیت شما، نتیجه‌ی مجموعه‌ای از عادت‌های شماست. وقتی اجازه می‌دهید تا عادت‌های بد قدرت بگیرند، این عادت‌ها به شکل موانعی در مسیر موفقیت شما قرار می‌گیرند. چالش اصلی اینجاست که عادت‌های بد، موذی هستند و به آرامی در وجود شما ریشه می‌کنند، تا جایی که حتی متوجه زیانی که به شما می‌رسانند نیز نمی‌شوید. زنجیرهای عادت، آنقدر سبک هستند که آنها را حس نمی‌کنید؛ تا زمانی‌که به اندازه‌ای سنگین می‌شوند که دیگر نمی‌توانید آنها را پاره کنید. 📕 اثر مرکب
هو مانده‌ام که مردم از چه چیزی بیشتر وحشت دارند. من که می‌گویم مردم بیشتر از هر چیز از این وحشت دارند که قدم تازه‌ای بردارند یا حرف تازه‌ای بزنند. 📙جنایت و مکافات داستایوفسکی
هو بدون شک با هر چه نشینی، و با هر چه باشی، خویِ او گیری. همنشین، تو را در عالمِ خویشتن کِشَد. شمس تبریزی ﺍﻧﺴﺎﻥِ ‏«ﺳﺴﺖ مغز» ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺍﺯ ‏«ﺗﻐﯿﯿﺮ» ﻣﯿﺘﺮﺳﺪ ! ﺍﻭ ﺩﺭ ﻭﺿﻌﯿﺖ ﻣﻮﺟﻮﺩ، ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ‏«ﺗﺮﺱ ﺍﺯ ﺗﺎﺯﮔﯽ» ﺍﺳﺖ ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻭ ﺑﺎﻻﺗﺮﯾﻦ ﺩﺭﺩ ، ﺩﺭﺩِ ﺩﯾﺪﮔﺎﻫﯽ ﺗﺎﺯه ﺍﺳﺖ ! مارتین ﻟﻮﺗﺮکینگ
هو حکیمی گفت:چهار چیز بر چهار چیز بخندد. قسمت بر کوشش و‌قضا بر حذر و اجل بر امل و تقدیر بر تدبیر مرموزات اسدی در مرموزات داودی
هو ‍ ✨هوالحـــیّ الّذی لا یمـــوت✨ 💠 🗒 ✍..سالک پس از آنکه به ذکر اُنس گرفت و حالت صعب و عدم تمایل قلبی پیش آمد، باید مداومت به ذکر نموده تا با ترسیم اذکار قلبی، نشئه‌ای بر وی دست دهد. 🔹ابتدا تصور کند استاد طریقت در سمت راست وی ایستاده یا فشار دست وی را بر شانه راست حس کند. انواری مشاهده کند که این انوار به رنگ‌های مختلف بوده و چون به لون‌های متفاوت جلوه‌گر می‌شود، لطیف‌تر از الوان مادی است. 🔸تجلّی چهره استاد طریقت خود را در قلب خویش به صورت بدیعی که حالت تبسّم و گیرایی خاص دارد، ببیند و شیفته گردد. گاهی آن چهره ظهورش امتداد یابد و زمانی مانند برق از نظاره وی بگذرد. 🔹در چنین کیفیتی سالک خواب‌هایی مشاهده کند که هیچ مشابهتی به خواب‌های مادی طبیعی ندارد، به عنوان مثال اگر باغ یا بوستان یا جنگل یا ساختمانی را رؤیت کند، ظاهرا ابنیه‌ای است ولی قابل سنجش با ساختمان‌های دنیای خاکی نیست و تاثیر چنین رؤیاهایی در سالک آن است که سرور و نشاط بی حدی، تمامی وجودش را در بر می‌گیرد و هنگامی که راه می‌رود، تصور می‌نماید که وزن بدنش کاسته شده و به ارتفاع پنجاه سانتی متر فوق سطح زمین گام بر می‌دارد، غم به دل او راه نمی‌یابد، مداومت به (تلقین شده توسط استاد و پیر طریقت بر ضمیر سالک راه حق) رویدادهایی در قلب صنوبری پدید می‌آورد که آن را اصطلاحا نامند. 🔸برای روشن شدن صحت مکاشفه عرضه می‌دارد که: سالک در ضمن سلوک، استاد طریقت خود را به کیفیتی مشاهده می‌کند که حقّانیت و قدرت بی حدّ شیخ طریقت را دریافته و اعتقاد به امور روحی راسخ‌تر می‌گردد و انوار را بی رنگ می‌بیند. به زعم این ذره نادار، خوابهای روحی را توان گفت همپایه مکاشفه است... 👤مرحوم نورالدین مدرسی چهاردهی 📚درویشی چیست؟ درویش کیست؟ 🆔 @safialishahi
هو جُز لُطف و جُز حَلاوَت خود از شِکَر چه آید؟ جُز نور بَخش کردن خود از قَمَر چه آید؟ جُز رَنگ‌هایِ دِلْکَش از گُلْسِتان چه خیزد؟ جُز برگ و جُز شِکوفه از شاخِ تَر چه آید؟
هو همه بر سر زبانند و تو در میان جانی
هو مست کن ای ساقی و در کار کش این بدن کافر بیگانه را گر نکند رام چنین دیو را پس چه شـد آن ســاغر مردانه را؟
هو امروز چنان مستم کز خویش برون جستم ای یار بکش دستم آن جا که تو آن جایی
هو نام من رفته‌ست روزی بر لبِ جانان به سَهو اهلِ دل را بویِ جان می‌آید از نامم هنوز
هو نقش او در چشم ما هر روز خوشتر می‌شود
هو و گفت: در شگفت مباش از حالات خود، به درستی که واهِبِ فَیّاض را قُوّت غير متناهیست؛ و بر تو باد به قرائت قرآن، چنانچه گویا نازل نشده است مگر در شأنِ تو و بس، و این خصلتها را در نفس جمع آر که از رستگاران گردی. - شیخ شهید شهاب‌الدین سهروردی - نزهه الارواح، شهرزوری، ترجمه مقصودعلی تبریزی، ۴۶۵ @zonnoun
هو ✨ عطار در تصوف، شریعت را با طریقت و حقیقت جمع می دارد و این مذاق کاملان است. شریعت برای او پیروی از اقوال رسول است؛ طریقت متابعت از افعال اوست؛ اما حقیقت عبارت از حال اوست که حاصل سلوک در مراتب کمال است که تحقق پیدا کردن به حال اوست... به اعتقاد او تصوف خرقه ای است که در ازل بر قامت طالبان می دوزند مجرد تردد به خانقاه، طالب را در شمار مترسمان صوفیه در می آورد در شمار صوفی واقعی در نمی آورد. صوفی واقعی به عنایت و جذبه ی حق بدان مرتبه می رسد و آنکه از آن بهره ندارد از نیل به کمال آن محروم می ماند. زرین کوب، بال سیمرغ، https://t.me/Analhaghhoo