eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2.1هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
11.1هزار ویدیو
508 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
این متن که مقداری طولانی است مهم است ودرشهادت امام رضا علیه السلام نوشته شده و ازکانال خانم علی عسگر نجاد برداشته شده است. بسم الله الرحمن الرحیم مرگ تدریجی یک رؤیا ✍🏼پرستو علی‌عسگرنجاد https://t.me/takooch می‌خواستم امروز که روز شهادت امام رضای رئوف ماست، یک یادداشت برای ایشان بنویسم، اما نتوانستم. حرفی دارم که سه سال است مثل استخوان در گلو نگهش داشته‌ام. چرا؟ چون نه نقد انیمیشن است، نه معرفی کتاب، نه از آن جنس گلایه‌های فرهنگی و غرولندهای سیاسی که به مذاق‌ها خوش بیاید. ننوشتم، چون منتظر بودم آن‌ها که باید، بنویسند. حالا هم نه که ننوشته یا نگفته باشند، اما کم گذاشته‌اند. یا صدایشان ضعیف است، یا قولشان لیّن نیست. من هم البته صدای رسا و زبان گویایی ندارم، اما روی یک چیز حساب باز کرده‌ام: حق همسایگی. من کهنه‌همسایه‌هایی دارم که می‌دانند خودم را کمترین و روسیاه‌ترین بندهٔ خدا می‌دانم و هرچه می‌نویسم، از همین گذر می‌نویسم. نیز می‌دانند این کمترین، اگر از صحت حرفی مطمئن نباشد، اگر زیر و زبرش را نجوریده باشد، آن را به زبان نخواهد آورد. روی الفت همسایگی حساب می‌کنم وتمنا می‌کنم کلمات زیررابا چشم دل بخوانید اگر به کسی بگویید عاشقش هستید، اما هرروز جلوی درخانه‌اش، سر راه مسیری که شما را به او می‌رساند، بلوک بتنی بچینید تا نتوانید زنگ در خانه‌اش را بزنیدیامهمانش شوید، طرف با خودش چه فکری می‌کند؟ اگر درهمان حال که ادعای شوق هم‌صحبتی و دلتنگی کسی را می‌کنید،با دست خودتان درخانه‌اش را گل بگیرید،خودتان دربارهٔ ادعایتان چه فکری می‌کنید؟اگر به‌تعمدکاری کنید که دیگر نتوانید سمتش بروید، رابطه‌تان چطوربه نظر خواهد آمد؟ احکام، مسیر رسیدن ما به خدا هستند. احکام، فرمِ درون‌مایهٔ دین‌اند. شیوهٔ عملی بندگی‌کردن‌اند. کسی نمی‌تواند ادعای محبت خدا را بکند، اما به حرفش گوش نکند. کمیت بندگی،بی رعایت احکام که همان حکم‌های خدا دربارهٔ امورجاری زندگی‌اند، لنگ است؛ حالا هرچقدر هم آدم ادعای حبّ و دوستی خدا را بکند ما یاخودمان سواداستخراج احکام از قرآن وروایات و احادیث راداریم و به علم حدیث وعلم رجال و صحت‌سنجی راویان احادیث، مسلطیم،که درآن صورت مجتهد خودمان خواهیم بود یا مثل من،نابلد راهیم،سوادش را نداریم و باید کار را به دست کاردان بسپریم ممکن است کاردان ما در امور سیاسی یا فرهنگی،چنان که ما می‌پسندیم یا انتظار داریم، عمل نکند. این اما مجوز آن نیست که چون مجتهدمطابق پسندما حکم نمی‌کندیا از برخی روحانیون گلایه داریم،اصل مطلب را زیرسؤال ببریم و ادعا کنیم احکام،برداشت شخصی افرادند! که اگر چنین ادعا کنیم،باید به فرض اول برگردیم و با سند ومدرک و علم،ثابت کنیم چنین است که نیست. کاشت ناخن حرام است. همین‌قدرمستقیم،صریح، قطعی. کاشت ناخن، سنگ‌چیدن سر راه رسیدن به خداست. وقتی یک خانم ناخن می‌کارد،می‌داند دارد راه وضو و تیمم و غسل را تمام و کمال برخودش می‌بندد.طبق فتوای تمام مراجع،در هیچ حالتی و به هیچ شکلی،کاشت ناخن جواز وضوی جبیره را به ما نمی‌دهد.با ناخن کاشته نمی‌شود وضو گرفت یا غسل کرد.تنها و تنها و تنها حالتی که می‌شود با ناخن کاشته، وضوی جبیره گرفت، حالتی‌ست که فرد به سبب بیماری پوستی ناخن‌هایش را از دست داده باشد وبدون کاشت ناخن بر او بیم بیماری جسمی باشد(مثلاً مادرزادی بی‌ناخن به دنیا آمده و اگر بی‌ناخن بماند، آسیب جسمی می‌بیند) که در این حالت هم باز،حکم علما پیچیدگی و حساسیت دقیق خودش را دارد پس نمی‌شود کسی بگوید ناخن‌های من زشت است و اعتمادبه‌نفسم را خراب می‌کند،پس بایدناخن بکارم! کاشت ناخن یک سِرّ دل‌آزار دارد: اتلاف عمر و هزینه و تمرکز. آن‌ها که اهلش هستند،خوب می‌دانند ماهی، دو ماهی یک‌بار، باید برای ترمیم مراجعه کنند و این یعنی هربار،صرف کلی وقت و هزینه. می‌دانند باید از ناخن کاشته مراقبت کنند و این یعنی یک گوشه از حواسشان که باید پی رشد و تعالی شخصیتشان باشد، همواره درگیر ظاهرشان است و نگران خراب‌شدن ناخنشان! درواقع آدم‌ها با پس‌زدن ناخن طبیعی خودشان و رو آوردن به کاشت ناخن، در نظر اول نوعی از ظاهرگرایی و کمبود اعتمادبه‌نفس و حب نفس سازنده را به همهٔ آدم‌های اطرافشان مخابره می‌کنند، آن هم در جهانی که شعارش «لاو یورسلف» است! چرا باید دنیا طوری بچرخد که ناخن‌های طبیعی دست‌های ارزشمند یک زن که در کار آفرینش و مراقبت‌اند، زشت به نظر بیایند؟ چرا پس‌زدن زیبایی طبیعی و آویختن به دامن زیبایی مصنوعی، باید نشانگان رسیدگی به خود باشد؟ فقط همین؟ نه! ما فیزیولوژیست‌ها می‌دانیم ناخن متصل به پوست، یک بافت زنده است که نفس می‌کشد، تغذیه و رشد می‌کند. کاشت ناخن، ناخن طبیعی ما را زیر لایه‌ای از مواد مدفون می‌کند. به همین خاطر، دیگر ناخن نمی‌تواند نفس بکشد. بسیاری از امراض، از همین مدخل، وارد ناخن‌های طبیعی ما می‌شوند. انواع قارچ‌ها فرصت جولان پیدا می‌کنند.
رنگ ناخن‌ها عوض می‌شود، استحکامشان از بین می‌رود و در بسیاری از مواقع، ماه‌ها طول می‌کشد پس از برداشت ناخن، بافت به حالت طبیعی (نرمال) برگردد. من دلش را ندارم عکسش را بگذارم. خودتان گوگل کنید ببینید سر ناخن‌های ساده و معمولی و زیبای کسانی که مرتب کاشت انجام می‌دهند، چه بلایی می‌آید. علاوه بر این، اشعهٔ یو وی که در تکنیک ژلیش استفاده می‌شود، برای بدن بسیار مضر است و احتمال ابتلا به سرطان را بالا می‌برد. لاک، علاج دارد. می‌شود با لاک‌پاک‌کن در خانه پاکش کرد، اما کاشت ناخن مسیر طهارت را سخت می‌کند، چون خود ناخن‌کار باید برش دارد (ریمووش کند!) و از آن‌جا که ناخن‌های طبیعی فرد در فرآیند کاشت آسیب می‌بینند و از قیافه هم می‌افتند، هم به دلیل هزینه‌ای که صرف کاشت شده و دشواری مراجعهٔ مجدد برای برداشت، خیلی‌ها ماه‌ها با ناخن کاشته ادامه می‌دهند و اگر دلتنگ نماز یا قرائت قرآن شوند، عذر شرعی را با تیمم بدل از غسل پایان می‌دهند (به زعم خودشان!) حال آن‌که چنین تیممی مطلقاً پذیرفته نیست. آن روز که برای آخرین بار روی تخت دنیا دراز می‌کشیم تا دیگری غسلمان بدهد و لباس آخرت به تنمان بپوشاند، اگر ناخن کاشته داشته باشیم، به هر شکلی شده، غساله، برش خواهد داشت. این «به هر شکلی شده»، گاهی ناگزیر، متوسل‌شدن به انبر و چکش است که غساله مأمور به برطرف‌کردن مانع غسل است. با چنین وصف دل‌آزاری، وقتی ناخن کاشته برای طهارت سفر آخرت ما هم مانع است، می‌شود وقتی زنده‌ایم، با ناخن کاشته غسل کنیم؟ می‌شود بگوییم خدا مهربان است، خدا بزرگ‌تر از این حرف هاست، خدا کم ما را زیاد حساب می‌کند اما خدا در قرآنش، خودش را این‌طور به ما معرفی نکرده. خدا بارها و بارها گفته کسی که به او ایمان دارد، باید ایمانش را با عمل به دستورات خدا همراه کند. بارها گفته کافران به حرف‌هایش را نخواهد بخشید. بارها گفته جهنم را از گناهکارها پر خواهد کرد و خدا دروغ نمی‌گوید. کاش آن خدای فانتزی دل‌بخواهی صورتی برساختهٔ دنیاطلبان را بشکنیم. کاش خدای ذهنمان را که عدل ندارد و فروگذارندهٔ احکامش را مثل عامل به احکامش پاداش می‌دهد، رها کنیم؛ خدایی که نعوذبالله ظالم است و برای او، کسی که سختی عمل به احکامش را به جان می‌خرد، با کسی که نسبت به اوامرش بی‌تفاوت است، فرقی نمی‌کند! کاش خدا را میان کلمات خودش و عزیزکرده‌هایش که چهارده معصوم عالم‌اند، پیدا کنیم. کاش همین امروز، به احترام عزای امام رئوفمان، برای همیشه پروندهٔ کاشت ناخن را ببندیم. ناخن کاشته زیباست؟ خیلی! به‌روز و شیک است؟ خیلی! اما چیزهایی هست که از این ناخن‌های کاشته زیباتر است… ببخشید. عرضم زیاده شد. گفتم که می‌خواستم برای امام رضاجان رئوفمان چیزی بنویسم، اما راستش خجالت کشیدم. دیدم نمازی که در رأس توصیه‌های امام ما و پدرانش و پسرانش بود، به چنین بهانه‌ای دارد رها می‌شود… اگر این‌ها را نمی‌نوشتم، شرمندهٔ وجدان خودم بودم و دیگر رویم نمی‌شد اسم خودم را نویسنده بگذارم. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ با دقت در سخنان رهبری معلوم میشه کار در رسانه‌های دشمن راه و رسمی دارد و نیاز به افراد زبده و کار بلد است. حضور عموم مردم در فضای دشمن باعث تاثیرگذاری آن‌ها بر مردم و جامعه میشه، که متاسفانه الآن شده و کار از دست خارج است. تاکید فراوان رهبری بر مدیریت فضای مجازی به همین دلیل است. بهترین راه، کمک به مدیریت فضای مجازی و سوق دادن مردم به فضای تحت مدیریت داخلی است. بودن در فضای دشمن تأیید رسانه اوست و گسترش سلطه رسانه‌ای دشمن. بپذیریم که رهبر فرزانه متوجه نقشه شوم دشمن‌ند و دایم تذکر می‌دهند. رهبری در ۱۹مهر۹۸ در دانشگاه امام حسین (ع) به‌طور صریح بیان می‌کنند که ابزار فضای مجازی باید داخلی باشد و ما مالک و سازنده و طراح آن باشیم. میشه مردم را به پیام‌رسان بومی جذب کرد. در بیانیه گام دوم، هدف اصلی انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی اعلام شده و به‌طور قطع رسانه مجازی تمدن نوین اسلامی، رسانه‌های صهیونیستی نیستند. این‌که گروه‌ها و کانال‌های معمولی‌ترین امور زندگی مردم در پیام‌رسان صهیونیستی‌ست با وجود پیام‌رسان‌های خوب ایرانی، به فتوای رهبر انقلاب حرام است. در مورد استفاده از سلاح دشمن علیه خودش هم حرف درستی است؛ اما این‌کار باید توسط اهل‌ش که دانش این کار را دارند انجام شود نه آن که مثلاً گروه ختم قرآن مسجد در بستر تحت مدیریت صهیونیسم باشد. تقریباً بنده و همه کسانی که می‌شناسم از سواد رسانه‌ای بی‌بهره هستیم! ما در فضای دشمن سیاهی‌لشگر او هستیم و تامین‌کننده مالی سلطه او بر خود. تاثیرگذاری در آنجا توهمی بیش نیست% ✍🏻 "امین"، جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 واقعاً چرا وزارت ارتباطات و فضای مجازی دست باغیرت‌های انقلابی نیست؟ 🔻کجایند زارعی‌های جنگ نرم؟ جبههٔ اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
🔰 ویراستی یک اقتصاددان در مورد اثرات مثبت حضور آمران به معروف و ناهیان از منکر در مترو پی‌نوشت✍ 1⃣ در نظر بگیرید که تذکرات ساده گروه ها، محاسبات برخی هنجارشکنان را به هم ریخته و تغییرات محسوس به دنبال داشته است. حال اگر مسئولین به صورت جدی وارد شوند و از ظرفیت های قانونی و امکاناتی که دارند برای مقابله با کشف استفاده کنند، قطعاً وضعیت، زمین تا آسمان با الآن فرق خواهد کرد. 2⃣ برخی مسئولین گمان نکنند که با فعالیت گروه‌های مردمی، کشف حجاب تمام می‌شود. اقدامات گروه‌های مردمی، لازم است اما به هیچ وجه کافی نیست. مسئولین به صورت جداگانه وظایفی به عهده دارند که باید انجام دهند. 👈 مسئولین باید اولاً از ترک فعل‌هایی که داشته اند توبه کنند. ثانیاً هر چه زودتر از همه ظرفیت‌های قانونی علیه بی بند و بارها استفاده کنند و باید در وسط میدان باشد؛ وگرنه خط و نشان کشیدن پشت تریبون و هنگام مصاحبه به درد خودشان می‌خورد.
هدایت شده از بیداری مدیا
46.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صفر تا صد ماجرای فساد در پـرونده چای دبش! 🔻دروغ بزرگ اصلاح طلبان ! فساد چای دبش دزدی 2 و نیم میلیارد دلار نبوده ! چرا که ارز در آن زمان تک نرخی و و پول آن پرداخت شده ! فساد جای دیگریست ! 🎬 برای بیداری وجدانها👇 @Bidari_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اختلال در یک قرارگاه بسیار مهم 💠** رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در یکی از دیدارها با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: " ... باید خود اعضا و دستگاه‌های فرهنگی قبول کنند و باور داشته باشند که ما این جایگاه را به‌عنوان یک مرکزی [قرار دادیم]. تعبیر "قرارگاه" ممکن است به بعضی گوشها سنگین بیاید - قرارگاه یک اصطلاح جنگی است، اصطلاح نظامی است - و بگویند آقا، قرارگاه مال مسائل نظامی است، شما در مسائل فرهنگی هم فکر نظامی را رها نمیکنید! واقع قضیه این است که از اگر مهم‌تر نباشد و اگر خطرناکتر نباشد، کمتر نیست؛ "** https://khl.ink/f/24721 ❌درسته آقا جان! مخصوصا بعضی از این آقایان و مسئولین سن شان هم بالا رفته و واقعا گوششان سنگین شده است و اصلا حرف امام جامعه را نمی‌شنوند! 👌گلی به جمال خانواده شهدا و امت حزب الله ! بخوبی خطر را فهم کرده و تمام قد بدون خستگی امیدوارانه و محکم پای حفظ ارزش‌های اسلام و آرمان‌های امام و شهدا ایستاده اند! ✅ نکته: 🔻امروز ما در مرحله قرار گرفته ایم و جنگ همه جانبه علیه فرهنگ و اخلاق صورت گرفته است. حیا، ایمان و غیرت مردم مورد هجمه قرار گرفته است. حجاب و عفاف به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای نظام در معرض تهدید قرارگرفته 👈 اگر کشور، درگیر جنگ نظامی شده بود هم مسئولین همینگونه برخورد می کردند؟ ❌شورای عالی انقلاب فرهنگی چه کار می کند؟؟!! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ابراز تأسف سعید جلیلی از صنایع تعطیل لرستان/ قطعات کارخانه‌ها در سوءمدیریت از بین می‌رود 🔹عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده رهبری درشورای عالی امنیت ملی با هدف بررسی مشکلات شهرستان دورود درحوزه‌های صنعت از چند شرکت راکد در این شهرستان دیدن کرد. 🔹سعید جلیلی با ابراز تأسف از وضعیت کارخانه فارسیت دورود ابراز امیدواری کرد با برداشته شدن موانع وراه اندازی ودوباره این صنایع شاهد شکوفایی صنعتی درسطح شهرستان باشیم. 🔺به نقل از خبرگزاری تسنیم ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily ❌پ.ن: خدا نگذره از روحانی و مدیران غربگرای لیبرالش که تمامی مشکلات، حتی مشکل آب خوردن را نیز به مسئله مذاکرات و تحریم ها گره زده بود... مردم رو به خاک سیاه نشوندن! ۱۲۰۰ کارگر در سال ۹۴ ،۹۵ با تعطیلی کارخانه بیکار شدند!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگه دلالی کار بدیه؟ 🔻دلالی یکی از مشکلات مزمن اقتصاد و عاملی اساسی در اختلال چرخه‌ی اقتصادی کشور است. دلال با قرارگیری بین تولیدکننده و مصرف کننده و یا بین تولیدکننده مواداولیه با سایر تولیدکننده، باعث افزایش قیمت محصولات می‌شود. 🔺علاوه‌بر افزایش قیمت، دلال‌ها باعث کمبود و احتکار محصولات نیز می‌شوند. دلالی مشکلی است که حل آن علاوه‌بر قانون‌گذاری و نظارت، نیازمند فرهنگسازی نیز هست. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
28.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 نگاهی به فعالیت های یکساله بانوان مطالبه گر محصنات ✾═┅┄┈ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان مُحصَنات 🆔 @mohsanat_ir
فرمایش رهبر حکیم انقلاب در رابطه با فضای مجازی: 💠 ادب اسلامی را در جامعه بگسترانید. عزیزان من❗️یکی از چیزهای بسیار مهم، حفظ ادب اسلامی در سخن گفتن است که متأسّفانه امروز با گسترش فضای مجازی بتدریج این ادب اسلامی دارد کم‌رنگ می‌شود. بدزبانی، بد‌گویی و مانند اینها بایستی در جامعه جمع بشود. امروز بعضی سعی می‌کنند یا بی‌توجّهی می‌کنند و این در جامعه، بخصوص در بعضی از رسانه‌ها -چه رسانه‌های صوتی، چه رسانه‌های تصویری- و به‌خصوص در فضای مجازی رو به گسترش است. شما بایستی در بیان خودتان، در شیوه‌ی کار خودتان، به نحوی عمل بکنید که گسترش این [بدزبانی و بدگویی] وجود نداشته باشد. 🗓 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ✾═┅┄┈ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان مُحصَنات 🆔 @mohsanat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣ 🛎 سالگرد بست نشینی بانوان محصنات در بقاع متبرکه در سراسر کشور آذرماه ۱۴۰۱ 🎙 می‌خواهند نفت و اموال این مملکت را به تاراج ببرند. ✾═┅┄┈ 🔗 کانال"خبری|تحلیلی"زنان‌عفیفه‌جهان مُحصَنات 🆔 @mohsanat_ir
hejab 2.pdf
7.99M
💠 پاسخ به ۴۰ سوال دانش آموزان سراسر کشور در مورد حجاب 💢 با طرح زیبا و جذاب 👌 ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌🔴 بیداری قم در برابر | ...روایتی از یک نشست خاص و متفاوت در شهر مقدس قم، کانون انقلاب اسلامی. ▪️نشستی ملّی و مردمی با چاشنی قاطعیت و صراحت برای حل کردن مشکلی که دغدغه بسیاری از مردم با فرهنگ و اصیل ایرانی و اسلامی است. ‏|يجاهدون في سبيل الله ولا يخافون لومة لائم | 💡شبکه نفوذ | سیدفخرالدین موسوی 🆔@nofoz_shenasi👈عضو شوید ♦️آرشیو پرونده ها (اینجا) https://eitaa.com/parvandeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحمت خدا بر شهدا و بر شهید عارف واصل آیت الله دستغیب🌷 ۲۰ آذر ۱۳۶۰ 🌷 هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات دعوت به گروه "شهدا دست ما را بگیرید"👇👇 https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
. 🌹🌹 بسمه تعالی 🇮🇷 نشست خبری نخبگانی مطالبه گران جبهه همت با مسئولین محترم صدا و سیما 🇮🇷 💎 موضوع نشست : نقد و بررسی عملکرد صدا و سیما با دعوت از مسئولین محترم صدا و سیما و خبرگزاری ها ✅ با حضور استاد دکتر محمد صادق کوشکی ، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 🗓 دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ 🕰 ساعت ۱۴ آدرس : تهران . میدان ولیعصر (عج الله) ، خیابان ولیعصر عج، خیابان زرتشت غربی، جنب بانک تجارت، پلاک۲ . سازمان تبلیغات اسلامی . طبقه ۳ . سالن جلسات (نزدیکترین ایستگاه مترو : ایستگاه میدان جهاد ) ✅ پخش آنلاین : https://gharar.ir/r/a43edb12 🔴 جهت شرکت حضوری حتما ، نام و نام خانوادگی و کلمه جلسه جبهه همت را به آی دی @Edamebede ارسال بفرمائید. 🌹إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹 ✅ کانال اطلاع رسانی جبهه همت 👇 🆔 @jebhehemmat ♦️ کانال رسمی جبهه ملی همت 👇 🆔https://eitaa.com/jebheye_hemmat
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی دارای اشکالات متعددی است! 👌امروز (۱۹ آذر ۱۴۰۲) سند ملی امنیت غذایی - که مشتمل بر ۲۰۰ برنامه ملی در حوزه غذا است!- در شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد. این سند که رئیس جمهور آن را ابلاغ کرده بودند؛ دارای مجموعه ای از اشکالات غیرقابل اغماض است. به برخی از این اشکالات اشاره می کنم: 👌اشکال اول (فقدان تعریف روشن از مفهوم طیبات): با اینکه در این سند کلمه غذای طیب استعمال شده است؛ ولی در این سند متأسفانه تعریف مشخصی از غذای طیب ارائه نشده است. تأکید بر مفهوم غذای طیب و ارایه تعریف روشن از آن، اولین اقدام لازم در حوزه غذا است. (در الگوی فقهی ارزیابی غذا، طیبات را به اقلام برتر همه گروه‌ها ی خوراکی تعریف کرده ایم. اقلام برتر گروه ۱- حبوبات، سبزیجات، میوه ها، گوشت ها، روغن ها، شیرینی ها، آشامیدنی‌ها و.. را غذای طیب می خوانیم/ رجوع شود به الگوی فقهی ارزیابی غذا) 👌اشکال دوم: (عدم تأکید بر تولید غیرمتمرکز غذا): راهکار اصلی، برای تأمین کافی غذای طیب در همه گروه های خوراکی، احیای روستاها و تأکید بر تولید غیر متمرکز غذای طیب است. تولید کارخانه ای و متمرکز غذا به معنای قبول فاصله طبقاتی، غذای آغشته با مواد نگهدارنده و سایر آلودگی ها و آلودگی گسترده محیط زیست است. (بسته بندی ناشی از تولید صنعتی غذا، علت اصلی تولید زباله های خشک در جهان است) 👌اشکال سوم: (عدم تأکید بر آفت کشی طبیعی و به گزینی در حوزه بذر) : تأمین بذر و آفت کش ها و تقویت کننده ها، تلقیح و... همگی باید به صورت طبیعی و با استفاده از ایده‌های شئ پایه باشد. آلودگی‌های مواد غذایی در اقلامی مانند برنج، پرتغال، هندوانه، گوجه و... امری مسلم است و راه مقابله با آن آموزش ایده های شئ پایه در حوزه نهاده های مرتبط با غذا است. 👌اشکال چهارم: ( عدم توجه به محتوای آموزشی مرتبط با غذا بر اساس آموزش های امام صادق علیه‌السلام): یکی از الزامات تولید گسترده و با برکت غذا، آموزش مفاهیم وحیانی مرتبط با غذا در حوزه تولید، توزیع و مصرف غذا است. یکی از مصادیق مهم آموزش های جدید در حوزه غذا، تبیین الگوی فقهی ارزیابی غذا و نقد و حذف کُدِکْس معیوب آلیمنتاریوس از حوزه ارزیابی غذا است. 👌اشکال پنجم: (عدم پیش بینی اقدامات زیرساختی مرتبط با غذا در سند امنیت غذایی): برای دستیابی به تولید مردمی و غیر متمرکز غذای طیب، علاوه بر ارائه آموزش های جدید به مردم و مسئولین، نیازمند اقدامات زیرساختی دیگری مانند: اجرای قانون مترقی احیای موات و واگذاری زمین رایگان به مردم به شرط احیاء، ترویج اساسی قانون برکت آفرین زکات در اقلام نه گانه، ساخت بازارهای رایگان برای عرضه غذا و... می باشیم. حجت‌الاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - نقد و ارزیابی سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی - یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ -قم https://eitaa.com/olgou4
ایات حجاب.pdf
1.49M
آیات احکام خدا رحمت کند بانو سیده نرگس خاتون مجتهدنجفی را که مدیون زحمات و تلاش‌های خالصانه این زن فاضله و عالمه هستیم . هدیه به روح شون فاتحه و صلوات . ** ، محض اطلاع، و https://eitaa.com/honaretabyin
✨حکمت ٣٧۴ نهج البلاغه : «... وَ مِنْهُمْ تَارِكٌ لِإِنْكَارِ الْمُنْكَرِ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ يَدِهِ فَذَلِكَ مَيِّتُ الْأَحْيَاءِ» ✨به فرمایش امام علی علیه السلام؛ كسى كه انكار با زبان و قلب و دست را ترك كرده، او مرده‏اى است ميان زندگان. 🌱 ✋ مرده زنده نما نباشیم! زنده باد زنده باد زنده باد ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 📌امر به معروف است ❌واجب کفایی به این معنی نیست که یک نفر انجام داد از بقیه ساقط شود....! ✅ اگر به تعداد کافی قیام کردند، از بقیه ساقط می‌شود. ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
◾️ بخشی از خطبه فدکیه‌ حضرت زهرا سلام الله علیها : 🔥ای کسانی که کارهای خلاف را می‌بینید، ولی چشم روی هم می‌گذارید و برای اینکه تکلیف را از دوش خود بردارید، آنها را توجیه می‌کنید! 《أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ ٱلۡقُرۡءَانَ أَمۡ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقۡفَالُهَآ》؛ آیا در قرآن دقت و اندیشه نمیکنید؟!