eitaa logo
هُرم
147 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
461 ویدیو
19 فایل
گاه‌ نوشته‌هایی از حسین فرهانیان @hfarhan اگر دوست دارید ناشناس مطلبی برایم بگذارید🖋 https://harfeto.timefriend.net/17141149934247
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از کلمات‌ِکال‌ِمن
اینجای دنیا را ایمپلنت کرده‌اند!
به‌قلم
سیمین پورمحمود
.
هدایت شده از کلمات‌ِکال‌ِمن
اینجای دنیا را ایمپلنت کرده‌اند! ✍️سیمین پورمحمود از سردارهای چند ایکس‌لارجی نبود. سر و گردنی کوتاه‌تر بود و خیلی لاغرتر. ته‌لهجه دزفولی‌اش راحت لو نمی‌رفت. بیشتر از یک‌ساعت بود که با خودکار و دفتر نشسته بودم پای حرف‌هایش. خسته نبودم. حرف زدنش شقّ و رقّ و شبیه نظامی‌ها نبود که آدم‌ها را به خمیازه بیندازد. حرکت سر و دست‌ها، خنده‌‌ها، حتی بلند و کوتاه کردن صدایش، جور دیگری بود. دکّان و بازاری ژستِ شجاعت نمی‌گرفت و اسرائیل را بی‌آبرو نمی‌کرد. پسِ ذهنش، کاغذ گراف‌های نقشه پهن بودند و روی حساب و کتاب و خط‌کشی، دل‌ها را قرص می‌کرد. گفت: "خرداد ١۴٠٢ جلسه‌ای با فرمانده‌‌هان سپاه و ارتش داشتیم. به سردار فلانی گفتم با نقشه بیت‌المقدسِ ما بازی کن. بگذارش روی نقشه فلسطین. وَرانداز کن ببین با همین دست‌فرمان، چقدر از سرزمین فلسطین اشغالی را می‌گیریم." کمرش را کمی تکان داد و زاویه صورتش را مماس دوربین کرد: "وسعت جغرافیایی عملیات بیت‌المقدسِ ما، شش‌هزار کیلومترمربع بود که آزادش کردیم." خندید. دو دستش را پهن کرد و کف‌شان را کوبید به هم: "نقشه عملیات خودمان را گذاشتیم روی نقشه فلسطین اشغالی. از مرزهای جنوب لبنان، یعنی نیمه شمالی، خاک فلسطین را پوشاند تا اطراف کرانه غربی و آمد تا اُشدود! یعنی آمد تا جنوب تل‌آویو! دیدیم عه! این شش‌هزار کیلومترمربع جغرافیای عملیات بیت‌المقدسِ ما نشست روی نقشه فلسطین اشغالی! همان محدوده‌ای که ٨٠% مراکز حکومتی، نظامی، جمعیتی و اقتصادی رژیم توی این محدود است. مابقی جنوبِ اسرائیل، همه‌اش بیابان است. عمده جمعیت ۵_۶ میلیونی یهودی و اعراب قدیم ١٩۴٨ اینجا هستند!" لیوانِ روی میز را بلند کرد. قبل از اینکه آب به حلقش برسد لب‌هایش تکان ریزی خوردند. "خدا رحمت کند شهید سلیمانی را. حرف عجیبی می‌زد. می‌گفت هر دولتی توی عالَم یک ارتش دارد ولی در اسرائیل یک ارتش است که دولتی هم دارد. می‌گفت کل اسرائیل یک نیروی نظامی است که اینجا جمع شده. به‌قول دندان‌پزشک‌ها اینجای دنیا را ایمپلنت کرده‌اند! آمریکا و اروپا اینجا یک چیزی کاشته‌اند. اگر یک روزی غرب نباشد اسرائیل فرو می‌ریزد و برعکس. اینقدر این‌ها به‌هم وابسته هستند. اسرائیل توی ایران سفارت ندارد اما تمام سفارت‌های غربی دراختیارش هستند. هر اطلاعاتی، هر کمک سیاسی، نظامی، رسانه‌ای، پول و تجهیزات، همه چیز را مفتِ مفت بهش می‌رسانند." باز خنده‌اش توی استودیو دور خورد. مثل کسی که بخواهد خاک دست‌هایش را بترکاند، دست‌ها را به‌هم زد و گفت: "کار ارتش اسرائیل تمام است. یک نیرویی در حد همین رزمنده‌‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدسِ خودمان حمله کنند، ارتش اسرائیل تمام می‌شود." همان دقیقه‌های وسط کلیپ، همان‌جا که کف دست‌هایش را به‌هم چسباند و خنده‌اش چرخید، یاد کلاس صبحم افتادم. آیه‌های انفال روی میز بود و شاگردهایم را برده بودم وسط بَدر. گفتم مسلمان‌ها فقط ٣١٣ نفر بودند. همهٔ دار و ندار جنگی‌شان هم اینها بود: ٧٠ شتر، ٢ اسب، ۶ زره و ٨ شمشیر. تمام! اما آدم‌های روبه‌رو که بوی جهنمی‌شان فر می‌خورد بیشتر از ١٠٠٠ نفر بود، با اسلحه کافی و ١٠٠ اسبِ سیر و پُر خورده. توی جنگ بالا که هیچ چیز دو طرف به‌هم نمی‌خورد، مسلمان‌ها، سفت و محکم بَرنده شدند. توی ۴۴ انفال خدا گفته: "یادتان بیاید هنگامی‌که با دشمن در میدان جنگ روبه‌رو شدید. خدا آن‌ها را در نظرتان کم جلوه داد تا روحیه‌تان برای نبرد ضعیف نشود و شما را هم در نظر آن‌ها کم نشان داد تا از شروع به جنگی که آخرش شکست می‌خورند، منصرف نشوند. لِیَقضی‌َ اللهُ اَمْراً کانَ مَفْعُولاً تا خدا کاری را که می‌بایست انجام بگیرد، محقق کند." پسِ ذهنِ سردار رشید، فقط کاغذ گراف‌های نقشه پهن نبودند. آیه‌های انفال و امدادهای خدا توی بدر هم برق می‌زدند. به کلمه‌کلمه‌شان مؤمن بود که با خیال‌تخت، بیت‌المقدسِ خودمان را گذاشت روی نقشه فلسطین اشغالی و قول داد بی برو برگشت، بَرنده می‌شویم. @siminpourmahmoud
أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَأْتِكُمْ مَثَلُ الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلِكُمْ ۖ مَسَّتْهُمُ الْبَأْسَاءُ وَالضَّرَّاءُ وَزُلْزِلُوا حَتَّىٰ يَقُولَ الرَّسُولُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ مَتَىٰ نَصْرُ اللَّهِ ۗ أَلَا إِنَّ نَصْرَ اللَّهِ قَرِيبٌ
شب دوم محرم.mp3
زمان: حجم: 22.6M
همه ما دوست داریم اگر روزی جنگی شد آدمی باشیم که قدمی برای جبهه حق برمی‌دارد اما سختی کار اینجاست که بدرد بخور بودن در روز نبرد به یک پیشینه نیاز دارد و آن پیشینه این است که شما تا روز معرکه درست زندگی کرده باشی . و این قسمت سخت ماجراست! کار سختی روبه‌روی ماست، خیلی سخت. توی این سخنرانی حجه الاسلام جوان‌آراسته از این سختی می‌گوید. zil.ink/mrarasteh
🌱«کارگران سخت مشغول کارند» ✍به قلم طیبه فرید
🌱«کارگران سخت مشغول کارند» ✍به قلم طیبه فرید درد این کلمه ها را آدم سوخته می فهمد. داغدار بودن ربطی به نسبت های خونی ندارد. داغدار بودن مربوط به دل است و افسار دلِ آدم ها از قدیم الایام دست خداست. اصلا بعضی چیزها اگر به نخ و سوزن کلمات کشیده شود از ارزشش کم می شود. اصلا همان ها که خودتان می دانید.... وقتی سید حسن شهید شد بعضی ها به ما که داشتیم می سوختیم می گفتند دلشان خیلی روشن است! منظورشان دنیای بی نصرالله بود. بماند که بعدش توی آن روشنی که آن ها دیده بودند ما چقدر آدم درجه یک از دست دادیم ، خاک سوریه را در جغرافیای مقاومت اشغال کردند. بر منکرش لعنت که خدا گفته مستضعفان وارثان زمینند،ما بعد سوریه باز هم راه خودمان را پیدا کردیم اما یک عده همیشه اصرار دارند که بگویند «اوضاع عادی است، این ها تقدیر ماست و ما کاره ای نیستیم! فقط به حکم عقد اخوتی که با خدا بستیم آدم های متوکلی هستیم.» کی باورش می شد خاکی که خون پسرهای ما رویش ریخته بشود فرش زیر پای تروریست های جولانی؟ اصلا نقش ما در اتفاقات منطقه کجاست؟ از خودمان بپرسیم ما در تحولات منطقه آدم های بی اختیاری هستیم یا نه برای خودمان سهمی داریم؟ اگر موثریم تا کی قرار است سوراخ فیتیله های کم کاری های و توجیه گری خودمان را با زورِ توکل پر کنیم. چند روزی از جنگ دوم تحمیلی گذشته بود که این جمله نتانیاهو در فضای مجازی گل کرد«ما با کشتن نصرالله راه ورود به ایران را باز کردیم».بلوف زده بود یا راست گفته بود بماند، هرچند فاسق خبری بدهد آدم مومن باید تبیین کند.فرقی هم نمی کند فاسقِ خارجی باشد یا داخلی سودای اشغال داشته باشد یا رویای رهبری آینده! هنوز گرد و خاک جنگ کاملا فرو ننشسته. نهصد و چند نفر شهید عزیز دادیم و بعضی هایشان را هنوز به خاک نسپردیم که پیاده نظام توئیتر بازشان شروع کردند به تولید خط روایت. در فضای مثلاً نخبگانی محتوای فاسد تولید می کنند که خوراک بسترهای اجتماعی باشد. القصه این شب ها که ما در هیئتمان مشغول نوکری هستیم کارگران بی بی سخت مشغول کارند. با دستپاچگی در توئیتر رهبر آینده را مشخص می کنند و مسئله جنگ امی را با رذالت در حد جنگ ملی تقلیل می دهند! حماقت شاخ و دم ندارد وقتی خود دشمن به فعل خودش اعتراف می کند و این جماعت ابن الوقت می گویند« دشمن نمی فهمد جنگ ما ملی است نه امی...» انگار تا دشمن خاک ایران را به توبره نکشند خیالشان راحت نمی شود. عزیزان امام‌حسین نوکر زیاد دارد کو سرباز تبیینگر! ما سر ماجرای« نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» با اشباح الرجالی طرف بودیم که پای خاک که وسط آمد توی هفت پستو گم و گور شدند. حالا که گرد و خاک جنگ فرو نشسته دوباره سر و کله شان‌ پیدا شده! آدم هایی که هیچ جای غم و شادی زندگی مردم نیستند حالا که مردم با صبوری پیروز میدان شدند حالا که وحدت و انسجام غنیمت معنوی و دستاورد بزرگ میدان شده دوباره آمده اند... ما یک جنگ سنگین را پیروزمندانه پشت سر گذاشتیم. یک عده در همین ایام در همسایگی خانه های ما علیه ما که هموطنشان بودیم به دشمن گرا دادند. عجیب نیست وقتی مردهای جنگی ما پرو بالِ پهبادهایشان را قیچی کردند لب و دهان هایشان به کار بیفتد..... کارگران بی بی سخت مشغول کارند.... امام حسین نوکر زیاد دارد ولی.... 📢(با باز ارسال این یادداشت در ارزش معنوی هر چند ناچیزش نگارش آن شریک شوید.) https://eitaa.com/tayebefarid
هدایت شده از KHAMENEI.IR
11.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️ روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت قاسم بن الحسن(علیه‌السلام) 📝بازخوانی روزانه‌ی روایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از رخدادهای درس‌آموز و برجسته‌ی قیام سیدالشهداء در ایام محرم 🖥 Farsi.Khamenei.ir
مَن عَمِلَ بِما يَعلَمُ عَلَّمَهُ اللّه ُما لا يَعلَمُ امام باقر عليه السلام : هر كس به آنچه مى‌داند عمل كند، خداوند به او بياموزد آنچه كه نمى داند.
شب چهارم محرم .mp3
زمان: حجم: 27.2M
در ادامه سخنرانی های حجه الاسلام جوان‌آراسته میرسیم به یک سوال! حالا منِ آدم معمولی چطوری میتونم اون کسی باشم که جهت زندگی خودش رو به سمت خدمت جبهه حق اختصاص بده؟ جوابش از کلام حضرت باقر (ع) یه عبارت کوتاه و ساده است که عمل به اون عبارت بسیار سخته! مَن عَمِلَ بِما يَعلَمُ عَلَّمَهُ اللّه ُما لايَعلَمُ این فرمول درست زندگی کردن است. استاد در شب چهارم محرم این موضوع را توضیح میدهند. zil.ink/mrarasteh
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️ ما در دوره اقامه ایم و بعضی هنوز در مناسک مانده اند! الان زمان این سوال است چه لگدی به طاغوت زده ای؟ 🆔️ @Revayate_ensan_home
‏بنا به حوادث و مصلحت زمانه.. یک روز رهبری بودند، مردم نبودند.. یک روز هم مردم بودند، رهبری نبودند.. اما اونی که همیشه پابرجاست مجلس عزای اباعبدلله الحسین(ع) است.. "اللهم احفظ قائدنا الامام الخامنه ای الی ظهور الحجه"
6.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️ روایت رهبر انقلاب از ماجرای شهادت حضرت علی‌اکبر(علیه‌السلام) بازخوانی روزانه‌ی روایت‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از رخدادهای درس‌آموز و برجسته‌ی قیام سیدالشهداء در ایام محرم