eitaa logo
هُرم
147 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
461 ویدیو
19 فایل
گاه‌ نوشته‌هایی از حسین فرهانیان @hfarhan اگر دوست دارید ناشناس مطلبی برایم بگذارید🖋 https://harfeto.timefriend.net/17141149934247
مشاهده در ایتا
دانلود
من امروز شرایط جامعه را خوب نمی‌بینم. اقتصاد را، فرهنگ را و ... اما رهبری می‌فرمایند نزدیک قله ایم. من قله نمی‌بینم و عقلم می‌گوید نمی‌بینی و نخواهی دید، اما واقعا عقل من با رهبری یکی است؟! آیا قد کوچک من همان منظره‌ای را می‌بیند که ایشان می‌بیند؟! جواب قطعا خیر است. با خودم می‌گویم: «با اینکه عقل کوچکت این صحبت های رهبری را نمی‌پذیرد. اینکه نزدیک قله هستیم، اما بپذیر که باید بپذیری، آنهم نه با عقل سرد بلکه با قلب گرم. نه با عدد و رقم و مغز و قلم با تاریخ و عبرت و نور و فواد حواله تاریخی تو این است که در این زمانه سرد و سیاه و تاریک، وعده گرم مسلم را بپذیری، حتی اگر بدانی تمام تکنولوژی دنیا و قدرت دنیا پشت ابن زیاد و یزید است و شانسی برای زنده ماندن تو وجود ندارد. اما زنده ماندن بدون ولی به چه دردی می‌خورد، تمتع دنیا بدون رضایت دوست به چه کار می آید. اصلا مگر سرنوشت تمام صالحان و مصلحان با خون گره نخورده است؟ مگر شتر سواری دولا دولا هم می‌شود؟ اگر به این درک برسیم که باید مسلم (ع) را یاری کنیم حتی در جایی که یقین داریم کشته می شویم آنوقت است که می‌شویم هانی بن عروه و مزار ما در گوشه خانه خدا جا می‌گیرد. در مسجدی که همطراز خانه کعبه و مسجدالنبی است. در مکانی که از آدم (ع) تا خاتم (ص) در آنجا نماز خوانده اند و محل حکومت آخرین بازمانده خداست. آری از آنها که واقعیت را در طول این هزاران سال درست تشخیص داده‌اند و هیچ نام و نشانی هم از آنها نیست. انبیا و اولیا و اوصیا و علما حقیقت را می‌گویند. این ما هستیم که باید ببینیم که به واقعیت موجود آن بدهیم و اسیر این محتومیت خشک و به صلیب کشیده شویم یا تن به آغوش حقیقت دهیم؟ حقیقتی که معنای دقیق آن را نمی‌دانیم ولی می‌دانیم سعادت و عاقبت بخیری را در پی دارد. انشالله اسیر اتوریته واقعیت موجود نشویم و امر قدسی حقیقت وار را ترجیح دهیم. از کانال نوشتی‌جات با اندکی تخلیص https://eitaa.com/neveshtanijat
. از ما استخوان هایی خواهد ماند که حسین را دوست دارد و روحی که آواره اوست...
هدایت شده از واژبند
قبل از اینکه آتش اغتشاشات شعله‌ور شود، در فضایی که فکر نمی‌کردیم قرار است یک هفته بعدش ۳۰۰۰ نفر از ما کم شود، با دوستی صحبت می‌کردم. دانشجوی سال دوم دانشگاه تهران است. ظاهری مذهبی ندارد ولی منصف و کاردرست است. او از نگرانی‌هایش برای ایران می‌گفت و ترس از حمله مجدد کفتارهای آمریکایی اسرائیلی به ایران. همان‌روز در جریان گعده با بچه‌های مدرسه یکی از شاگردان مقنعه را کنار زد و همه دیدیم گردنبند شیر و خورشید به گردن انداخته است. هرکدام به طریقی در خود شکستیم ولی به خاطر نوع ارتباط‌مان با بچه‌ها، سعی کردیم به طریقی نرم با این نمایش برخورد کنیم. با خنده گفتم: "تو رو خدا گزینه بهتری ندارید که از تخم‌مرغِ شانسیِ پهلوی دربیاورید؟ آخر این رضا کوچولو به درد مدیریت یک خانه در خاورمیانه نمی‌خورد. چطور یک مملکت را بدهیم دستش؟" گفت:" خانم یک گزینه دیگر هم داریم یک شازده قاجار. ولی فارسی بلد نیست حرف بزند!" همه خندیدند و زهر حرف گرفته شد اما در دل خون گریه کردیم که ما برای اسلام و وطن چه کردیم که دخترک معصوم ما تصمیم گرفته طرفدار شیر و خورشید منقضیِ پهلوی شود. آنها که رفتند دوستم گفت :"بچه‌ها را نمی فهمم، آخر پهلوی هم شد گزینه؟!" گفتم:" آب که سربالا برود قورباغه ابوعطا می‌خواند. معلوم نیست در خانواده‌ چه حرف‌ها زده می‌شود یا پای چه رسانه‌ای نشسته که راه نجات را در گرفتن طناب پوسیده این خانواده دیده است." حرف‌مان گل انداخت و به حوادث این چند سال اخیر پرداختیم. اوضاع دانشگاه و دانشجو‌ها از این بچه مدرسه‌ای‌ها بدتر بود. از مدیریت جناحی دانشگاه تا شهید رئیسی و پزشکیان حرف توی حرف آمد. یک جایی از بحث گفتم:"همه این ناکارامدی‌ها درست! ما قبول داریم که مشکل داریم ولی مانده‌ام چرا ملت از چیز دیگر می‌نالند ولی هدف شعارشان رهبر و نظام اسلامی است. _آخر او هم مشکل‌ساز حرف می‌زند! _مثلا چه؟ _ ما اوضاع را می‌بینیم که به هم ریخته است و خراب. آنوقت رهبر در سخنانش می‌گوید به قله نزدیکیم! _ من هم چند سال پیش به اندازه امروز به رهبر ارادت نداشتم ولی هرچه بیشتر از او می‌شنوم و سیاست و هوش او را در حوادث می‌بینم و حرف‌هایش را می‌شنوم، ارادتم نسبت به ایشان بیشتر شده. حرف‌هایش درست است. به منطق نزدیک است ولی کو عمل؟ فقط نوک پیکان را به سمت ایشان گرفتیم. از کجا معلوم نزدیک قله نباشیم؟ چرا ما فکر می‌کنیم همه‌چیز را می‌فهمیم و ذره‌ای نمی‌خواهیم به رهبر اعتماد کنیم؟ _آخر داریم اوضاع را می‌بینیم! _به فرج بعد از شدت اعتقاد داری؟ به اینکه کسی علم دین و سیاست بداند و بتواند از پشت غبار زمانه بهتر و بیشتر از ما ببیند چه؟ _نمی‌شود.... نمی‌شود از این اوضاع مملکت آینده درخشان را تصویر کرد. با عقل جور در نمی‌آید. _با حساب و کتاب عقل مادی جور نیست. کار خدا در لیگ دیگری به سامان می‌رسد... حدود یک ساعت حرف زدیم . اما آنچه از آن روز در خاطرم ماند و درد داشت، دیدن تنهایی رهبر بود. آن ایمان و یقینی که جامعه باید به او داشته باشد، متزلزل است که مدام در گرداب حوادث و ترس‌ها تردید می‌کنیم. اغتشاشات تمام شد، خون‌ها ریخته شد و ما به لطف خدا و مردم فتنه‌ای دیگر را پشت سر گذاشتیم تا اینکه در کانالی خبری این کلیپ را دیدم. تحلیلی از اینکه چرا ما نزدیک قله‌ایم. از زبان کسی که منفعتی در جمهوری اسلامی ندارد که بخواهد سنگش را به سینه بزند. ما به راستی نزدیک قله‌ایم... خدا کند از آزمون گردنه‌‌ی آخر سربلند بیرون بیاییم. این فیلم را ببینید https://eitaa.com/vazhband
هدایت شده از KHAMENEI.IR
38.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📲ویژه 📢 آیا باید بترسیم؟! 🎥 این فیلم هشت دقیقه‌ای را ببینید 📥 سایت | آپارات 💻 Farsi.Khamenei.ir
3.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدا با ماست ... إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ
هدایت شده از خط روایت
ا﷽ 💠یک مرد هست که... شما نمی‌دانید ولی زیر حسینیه امام خمینی در خیابان کشور‌دوست تهران، سالن‌های بزرگ و تونل‌های عمیقی هست که جای پنهان شدن رهبر انقلاب است. توی یکی از همین تونل‌ها ماکت بزرگی از حرم امام خمینی هم ساخته‌اند و این تصویر که این‌جا می‌بینید تصویر رهبر انقلاب است توی همان ماکت. والا این روزها که حاکمان کشورهای همسایه، از ترس حمله آمریکا به ایران، شب خواب راحت ندارند، منطقی نیست که هدف اول همه تکنولوژی نظامی / اطلاعاتی جهان، این طور راست راست در همان زمان همیشگی بیاید در همان مکان همیشگی مثل همیشه بماند، کارش را بکند و بعد برود. ما توی کلاس‌های ادبیات، وقتی هنرجوها خیلی کاربلند می‌شوند، می‌گوییم حالا وقت یادگرفتن یک قاعده طلایی است، قاعده «نگو نشان بده». حالا این تصویر هم همان نشان دادن «هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» است برای «آمریکا». نشان دادن «نترسیدن» و «ایمان» داشتن است به خدا. 〰〰〰〰 || روایتِ مردمِ سرزمینِ انقلابِ اسلامی 🇮🇷 https://zil.ink/Khatterevayat zil.ink/mrarasteh
«لاحول ولا قوة‌ الا بالله» 💚
هدایت شده از روزنه ☫
فقط رژیم اشغالگر قدس میتونه ۷۰ هزار انسان رو بکشه. اونم ظرف دو شب نیست بلکه ظرف دو سال هست. اونم با تفنگ نیست. بلکه با هزاران تن بمب‌های سنگر شکن وبمب های فسفوری وشیمیایی است . افلا تعقلون؟ افلا تفقهون؟ قال تعالى: اکثرهم لا یعقلون. @monem_ps