eitaa logo
حسینیه مقتل
5هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
324 ویدیو
63 فایل
تماس با مدیر : @mostafapi1 حسینیه مقتل در تلگرام: https://t.me/hosenih_maghtal حسینیه مقتل در ایتا: eitaa.com/hosenih_maghtal 🔻 پیج حسینیه مقتل در اینستاگرام : https://www.instagram.com/payegahe_hoseinieh_maghtal
مشاهده در ایتا
دانلود
📚منابع: 4- الملهوف 71. 5- بحار الانوار 45/145. 6- منتخب طریحی 2/480. 7- قمقام زخار 547. 8- آیا امتی که حسین را کشتند امید شفاعت جد او را دارند در روز حساب ؟!». 9- بحار الانوار 45/305. 10- صواعق المحرقه 192. 11- قمقام زخار 544. و مجلسی رحمه الله در بحار 45/236 از طبری نقل کرده است که حاملان سر مقدس امام، در اولین منزل که به شام می‏‌رفتند صدای نوحه فرشتگان را شنیدند: "ای کسانی که به نادانی خود، حسین را کشتید! بشارت باد شما را عذاب و شکنجه؛ همه اهل آسمان شما را نفرین کنند از پیامبر و فرشته و دیگر طوایف؛ شما بر زبان سلیمان و موسی و عیسی صاحب انجیل لعنت شده‏‌اید". 12- بی گمان فاطمه علیها السلام در روز محشر خواهد آمد در حالی که پیراهن او به خون حسین آغشته است؛ وای بر کسی که شفیعان او دشمنانش باشند، هنگامی که روز قیامت در صور دمیده شود». 13- تکریت بلده‏‌ای است بین بغداد و موصل، به بغداد نزدیکتر است و فاصله آن تا بغداد 30 فرسخ می‏‌باشد و در غرب دجله واقع شده است. (مراصد الاطلاع 1/268). 14- حصاصه قریه‏‌ای است نزدیک قصر ابن هبیره و از نواحی کوفه است. (معجم البلدان 2/263). 15- از این نقل چنین بر می‏‌آید که حاملان سر از معرفی سر مقدس امام علیه‏‌السلام بیم داشتند، لذا امام علیه‏‌السلام را خارجی یعنی کسی که بر یزید خروج کرده معرفی می‏‌کردند. 16- قمقام زخار 2/547. 17- مقتل الحسین مقرم 346. 18- وادی النخله، مکانی را به این نام در معجم البلدان و دیگر کتب نیافتم، ولی در مراصد الاطلاع موضعی به نام نخلا ذکر کرده است که از نواحی موصل شرقیه نزدیک خازر است و شاید مراد از وادی النخله آن باشد. (مراصد اطلاع 3/1363). 19- قمقار زخار 2/548. 20- زنان جن از غصه و حزن می‏‌گریند، و برای زنان هاشمی نوحه می‏‌نمایند؛ بر حسین و بزرگی این مصیبت‌ها ندبه می‏‌کنند و بر چهره خود لطمه می‏‌زنند؛ و جامه‏‌های سیاه بعد از لباس‌های کتانی در بر می‏‌کنند». 21- بحار الانوار 45/236. 22- کحیل: شهری بزرگی بوده در کنار دجله و بالاتر از تکریت و در سمت غربی آن واقع شده است، ولی اکنون اثری از این شهر نیست. (معجم البلدان 4/439). 23- جهینه، به ضم جیم: منطق‌ه‏ای است از نواحی موصل که در کنار دجله قرار گرفته و تا موصل یک منزل راه است. (مراصد الاطلاع 1/363). 24- موصل: شهر مشهور و قدیمی است که در کنار دجله قرار گرفته و در وسط آن شهر، قبر جرجیس پیامبر است. (مراصد الاطلاع 3/1333. 25- وای بر گروهی که بعد از ایمان کافر شدند، آیا گمراهی بعد از هدایت و شک پس از یقین ؟!». 26- یتل اعفر، بعضی آن را تل یعفر می‏‌گویند، و آن قلعه‏‌ای است بین سنجار و موصل، و در آن رودخانه‏‌ای جاری است. (مراصد الاطلاع 1/268). 27- سنجار: شهر مشهوری است از نواحی جزیره، که در کنار کوهی واقع است و از آنجا تا موصل سه روز راه است و تا نصیبین نیز همین اندازه. (قمقام زخار 551). 28- قمقام زخار 548. 29- نصیبین: شهر آبادی است از بلاد جزیره، که در مسیر قافله‌هایی که از موصل به شام می‏‌روند قرار گرفته، و از موصل تا بدانجا شش روز راه است. (معجم البلدان 5/288). 30- نفس المهموم 426. 31- به ستم، ما شهره بین خلائق شویم در حالی که پرودگار جلیل وحی بر جد ما می‏‌فرستاد؛ شما به خدای عرش و پیامبر او کافر شدید گویا که پیامبری در این زمان نیامده است؛ ای بدترین امت! شما را خدای عرش لعنت کند که شما را در زبانه آتش روز معاد فغان و فریادی است». 32- قمقام زخار 548. 33- عین الورده: شهر مشهوری است از شهرهای جزیره، که بین حران و نصیبین واقع شده است و تا نصیبین 15 فرسخ فاصله دارد، و واقعه عین الورد که بین توابین و شامیان رخ داد، در این منطقه اتفاق افتاده است. (نفس المهموم 566 ؛ معجم البلدان 4/180). 34- رقه اسم شهری است مشهور در کنار شط فرات، و از بلاد جزیره محسوب می‏‌شود و تا حران سه روز راه است. (مراصد الاطلاع 2/626). 35- جوسق، به مکان‌های بسیاری اطلاق می‏‌شود، قریه بزرگی از توابع بغداد و قریه‏‌ای از قریه‏‌های نهروان و به قریه‏‌ای از نواحی مصر و به قریه‏‌ای از قریه‏‌های ری و به قلعه‏‌ای در ری نیز اطلاق می‏‌شود. (مراصد الاطلاع 1/358). 36- بسر - بضم باء و سکون سین - قریه است در شام از اراضی دمشق محسوب می‏‌شود و در آنجا مزاری است که گفته شده قبر یسع است. (مراصد الاطلاع 1/196). 37- در معاجم، موضعی را به این عنوان یعنی «دعوات» نیافتم، ولی در کتب، مقتل از آن نام برده شده است. 38- ای کاش می‏‌دانستم که شخص خردمندی هست که در ظلمت‌ها بیتوته کند و از سختی‌های زمان زمزمه نماید؛ من فرزند امام هستم، چه شده است که حق من ضایع شود بین این گروه کفار». 39- الدمعة الساکبة 5/65. 40- قمقام زخار 2/549.
41- قنسرین شهری است در شام بین حلب و حمص واقع شده است، و کوهی در آنجا وجود دارد که می‏‌گویند قبر حضرت صالح پیامبر در آنجاست و در آن آثار پای شتر دیده می‏‌شود. (معجم البلدان 4/403). 42- الله غافلا" عما یعمل الظالمون) و بر جانب دیگر آیه (و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون) نفش گردیده است. 43- معرة النعمان: موضعی است بین حماة و حلب، و به نام نعمان بن بشیر انصاری نامگذاری شده است چون یکی از فرزندان او در آنجا مدفون است، و گفته شده که قبر یوشع بن نون علیه‏‌السلام در آنجاست، ولی صحیح آن است که قبر او در «نابلس» است. (معجم البلدان 5/165). 44- شیزر: منطقه‏‌ای است در شام، که در نزدیکی مغزه قرار دارد و از آنجا تا حماة یک روز راه است. (مراصد الاطلاع 2/826). 45- کفر طالب: شهری است بین مغزه و شهر حلب، در منطقه‏‌ای قرار گرفته که آب آشامیدنی آن بوسیله آب باران که در جای مخصوصی جمع‌آوری می‏‌گردد تأمین می‏‌شود. (معجم البلدان 4/470). 46- سیبور را با این نام در معاجم بلدان نیافتم ولی مقتل نویسان آن را از جمله منازل بین راه شام ذکر کرده‏‌اند. (ریاض الاحزان 83). 47- آل پیامبر بر شتران بی جهاز سوار شوند، و آل مروان سوار بر مرکب‌های نجیب شوند ؟ (الدمعة الساکبة 5/67). 48- حماة بن فتح: شهر بزرگ و دارای خیرات زیاد بوده و بازارها و اطراف آن را دیواری محکم احاطه نموده است، فاصله آن تا شهر حمص یک روز راه و تا دمشق برای قافله‏‌ها پنچ روز مسافت بوده است. (معجم البلدان 2/300). 49- در ریاض الاحزان از یکی از کتب مقاتل روایت کرده است که مؤلف آن گفته است: به سفر حج رفتم تا به حماة رسیدم، در باغستان‌های آنجا مسجدی بود که آن را «مسجد العین» می‏‌گفتند، وارد مسجد شدم، در یکی از ساختمان‌های آن پرده‏‌ای از دیوار آویخته دیدم، آن را کنار زدم، سنگی دیدم که در دیوار مورب کار گذاشته شده بود و نشانه گردن در آن دیدم! و بر آن خون خشک شده‏‌ای مشاهده کردم، از یکی از خادمان مسجد پرسیدم که: آن سنگ و نشانه گردن و آن خون منجمد چیست ؟! گفت: این سنگ، جای سر مبارک حسین بن علی است که وقتی آن را به دمشق می‏‌بردند، بر این سنگ نهاده بودند. (ریاض الاحزان 83). 50- حمص: شهر بزرگی است بین دمشق و حلب، و( درکنارش قعله‌‏ای که بر تلی قرار دارد. و در حمص قبر خالد بن ولید و پسرش عبدالرحمن و عیاض بن غنم است. (مراصد الاطلاع 1/425). 51- بعلبک، شهری است قدیمی که تا دمشق سه روز راه است، و در این شهر بناهای عجیب و آثار عظیمی وجود دارد و قصرهایی پر استوانه ازسنگ که در دنیا نظیر ندارد. (مراصد الاطلاع 1/207). 52- قمقام زخار 550. 53- خداوند عمران و آبادانی آنها را نابود و آب آنها را شیرین نگرداند و دست ستمگران را از سر آنها کوتاه نکند». 54- این، همان زمان است که شگفتی‌هایش از نظر بزرگان پایان‏‌پذیر نیست و مصائب آن نامشخص است؛ ای کاش می‏‌دانستم که مشغله‏‌های زمان تا به کجا ما را به دنبال خود می‏‌کشاند و می‏‌بینی که ما او را به خود نمی‌کشانیم؛ ما را بر شتران عریان و بی جهاز در هر شهر و دیاری می‏‌گردانند و کسانی از دنبال، دارندگان مهار شتران را حمایت می‏‌کنند ؛ گویا ما در میان آنان چون اسیران رومیان و گویا آنچه را پیامبر بیان فرموده است، نادرست بود!، وای بر شما، نسبت به رسول خدا کفران پیشه کردید و شمایان به گم کرده راهی می‏‌مانید که راهها را نمی‌شناسد». 55- بحار الانوار 45/126. 56- واقعه راهب و شمردن زر و گرفتن سر مطهر را در این مرحله می‌‏نویسند و می‏‌گویند: چون این کرامات را دیدند، سخت ترسیدند و با شتاب به حرکت خود ادامه دادند تا به دمشق رسیدند. 57- ترتیب منازل بین راه از کوفه تا به شام غالبا از قمقام زخار، با تلخیص نقل کرده‏‌ایم. (قمقام زخار 547). 58- الملهوف 72. 59- صاحب کتاب کامل بهائی و ابوریحان بیرونی در الاثار الباقیه و کفعمی در مصباح، تاریخ ورود اهل بیت را به شام در روز اول ماه صفر نوشته‌‏اند. (مقتل الحسین مقرم 348). 60- وجه تسمیه این دروازه به «باب الساعات» این بوده است که در آنجا صورت حیواناتی را از نحاس درست کرده بودند و نطمی در آن ایجاد شده بود که ساعات روز را تعیین می‏‌کرد. و در مقتل خوارزمی آمده است که: اهل البیت را از باب توما وارد دمشق کرده‏‌اند و آثار دروازه توما هم اکنون در دمشق موجود است. (مقتل الحسین مقرم 348). 61- الملهوف 73. کتاب قصّه کربلا،‏ علی نظری‏ منفرد‏ @hosenih_maghtal
🔹عمر بن سعد ملعون زنان و حرم امام حسین علیه‌السلام را بر شتران بی‌جهاز سوار کرده و این ودایع نبوت را چون اسیران کفّار در سخت‌ترین مصائب و هُموم کوچ داد... @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
1⃣ 🔻نقشه و مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا شام @hosenih_maghtal
🔻 ج - اطلس تاریخ شیعه  🔹این اطلس نقشه زیر را منتشر نموده است و در توضیح آن می گوید: ✳️طول مسیر کاروان امام حسین(ع) از مکه تا کربلا 1450 کیلومتر  در 23 روز 🔸نقشه حاضر مستند به منابع دست  اول تاريخي و کتاب  هاي نقلي قبل از قرن پنجم هجري  و با استفاده از کتاب  هاي جغرافياي تاريخي معاصر-که براساس تحقيقات ميداني تأليف شده اند- تهيه گرديده است. ▪️براساس تحقيقات علمي براي اولين بار 23 منزل در طول اين مسير معرفي و با نقطه يابي علمي، اماکن و نقاط با اسامي قديمي بر روي نقشه ماهواره  اي تطبيق داده شده است. ✳️تمام پيچ و خم هاي مسير داراي استدلال جغرافيايي بوده و ابداً فرضي نيست. 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ---------------------------------- @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
2⃣ 🔻نقشه و مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا شام @hosenih_maghtal
🔻د- سایر نقشه ها 🔹نقشه زیر نیز بر اساس منابعی که در گوشه سمت چپ نقشه ذکر شده است تنظیم گردیده است: 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ---------------------------------- @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
3⃣ 🔻نقشه و مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا شام @hosenih_maghtal
🔻سایر نقشه های مصوری که برای مطالعه مفید میباشند : @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
4⃣ 🔻نقشه و مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا شام @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
5⃣ 🔻نقشه و مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا شام @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
6⃣ 🔻نقشه و مسیر حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا شام @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب اول محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه جناب علیه السلام ع ع ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب دوم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه شب دوم محرم ورودیه ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب سوم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه سلام الله علیها سلام الله علیها ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب چهارم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه اصحاب سیدالشهدا علیه السلام ، حضرت حر علیه السلام ع ع ع ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب پنجم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه عبدالله بن حسن علیه السلام ع ع ✅ @hosenih_maghtal
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻گفتگو با استاد درباره فخر الذاکرین حاج فیروز زیرک کار... 🔺 پیشنهاد میکنیم همه زائران محترم حسینیه مشاهده کنند... 🎞سرتاسر زندگی حاج فیروز کلاس آداب نوکری بود ✳️انتشار به مناسبت چهلمین روز ارتحال این پیرغلام اباعبدالله(ع) ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب هفتم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه علیه السلام ع ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب هشتم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه علیه السلام ع ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب نهم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه علیه السلام ع ع ✅ @hosenih_maghtal
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅روضه شب دهم محرم ۹۹ 🔻استاد 🔺 روضه علیه السلام ع ع ✅ @hosenih_maghtal
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻گفتگو با استاد درباره فخر الذاکرین حاج فیروز زیرک کار... 🔺 پیشنهاد میکنیم همه زائران محترم حسینیه مشاهده کنند... 🎞سرتاسر زندگی حاج فیروز کلاس آداب نوکری بود 🎞برای تشییع حاج فیروز غسل زیارت سیدالشهدا کردیم روایتی از مراسم تغسیل و تشییع این پیرغلام اهل بیت ✳️انتشار به مناسبت چهلمین روز ارتحال این پیرغلام اباعبدالله(ع) ✅ @hosenih_maghtal
4_5931419036289075029.apk
10.7M
✅نرم افزار مقاتل مستند با بررسی بیش از ۱۲۰ منبع مستند تاریخی تا قرن هفتم هجری از مجموعه اثار استاد سید علی اکبر صداقت... 🔺پیشنهاد دانلود... @hosenih_maghtal