eitaa logo
حسینیه مقتل
5.4هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
351 ویدیو
63 فایل
تماس با مدیر : @mostafapi1 حسینیه مقتل در تلگرام: https://t.me/hosenih_maghtal حسینیه مقتل در ایتا: eitaa.com/hosenih_maghtal 🔻 پیج حسینیه مقتل در اینستاگرام : https://www.instagram.com/payegahe_hoseinieh_maghtal
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹از شرايط جهاد در اسلام آن بود كه 1⃣اول : كفار از ده برابر مسلمين زياد نباشد، پس واجب بود كه يكنفر از ده نفر فرار نكند، و بعد از قوت اسلام و ازدياد شوكت آن، تخفيف وارد شد، و شرط شد كه از دو مقابل زياد نباشد، پس اگر كفار زياده از دومقابل باشند جهاد لازم نبود، و بر آن جناب لازم شد كه يك تن در مقابل سي هزار نفر، بلكه بيشتر بايستد و جهاد نمايد. 2⃣دوم : جهاد بر اطفال و شيوخ لازم نبود، و در اين واقعه مشروع گرديد از براي طفل مانند قاسم، و عبدالله بن الحسن، و طفل آن عجوزه، و همچنين از براي شيوخ كبير مانند حبيب بن مظاهر. 3⃣سوم : مظنه هلاكت نباشد، و آن حضرت مي‌دانست كه كشته مي‌شود، و به اصحاب خبر داد كه فردا تمام شما كشته مي‌شويد و نجات نيابد مگر ولدم علي. 4⃣چهارم : ستمكاران با آنجناب رفتاري نمودند كه خداوند در جهاد با كفار مقرر ننموده بود، من جمله بايد قتال در اشهر حرم نباشد، و آنها با آنحضرت در محرم كه شهر حرام است قتال نمودند، و آنحضرت ناچار با آنها مقاتله نمودند. 5⃣پنجم: طفل و زن را نبايد كشت از كفار، و از آنجناب چند طفل بلكه شيرخوار شهيد كردند، يكي آن طفل كه حضرت طلبيد كه او را ببوسد تيري بجانب او انداختند و او را شهيد كردند.و ديگري را به نزد ايشان برد و از برايش آب طلبيد، به عوض آب، تير بر حلقومش زدند. 6⃣ششم: هر گاه كفر شرط مبارزت نمايد بر او يكدفعه هجوم ننمايند، و ايشان شرط نمودند كه يك يك به ميدان آورند، بعد مخالفت كردند و از هر طرف بر او هجوم نمودند، فرقة بالسيف، و فرقة بالرمح . 7⃣هفتم: ابتداء به قتال بعد از ظهر باشد، تا اينكه مقاتله طولي نكشد، و شب حايل شود تا اينكه بالتمام مستأصل نشوند، و ايشان خلاف اين معني نمودند، و از اول طلوع مشغول قتال شدند. 8⃣هشتم: سر كافر را چون بريدند از معركه و محل حرب به جائي نقل نكنند ، وايشان سر مبارك آنجناب را به كوفه و شام با سر اصحاب نقل نمودند. 9⃣نهم: كافر اگر بزرگ قبيله باشد او را سلب نكنند، چنانكه حضرت امير (ع) در وقتي كه عمرو بن عبدود را به قتل آورد و او تمام كفر بود، و زره قيمتي اعلا دربر داشت كه بي‌نظير بود، حضرت متعرض آن نگرديدند، شخصي عرض كرد كه چرا زره او را نبرديد؟ فرمود او بزرگ قوم است نخواستم هتك حرمتش كنم ، و خواهر عمرو چون اين حال را ديد، و فهميد كه قاتل او جناب امير است فرحناك شد. 🔟دهم: كافر را مثله نمودن مشروع نيست (يعني نبايد اعضاي ايشان را قطع نمود) حتي اينكه حضرت اميرالمؤمنين (ع) نهي فرمود از مثله كردن به ابن‌ملجم كه اشقياي اولين و آخرين بود ، و اين امر نيز در پيش كفار و بت‌پرستان ثابت بوده و در جاهليت نسبت به مسلمين.چنانكه ابوسفيان زماني كه بر جسد حمزه عبور نمود، آمد نزدش و سر نيزه را بر دهانش گذاشت و گفت: بچش اي عاق! و چون ديد كه انگشتانش را بريده و شكمش را دريده و جگرش را برده‌اند فرياد كرد كه اي اتباع محمد (ص) در قتلاي شما مثله است، قسم به خدا كه من امر به آن ننمودم و به آن راضي نبودم ، لكن پسر زياد ملعونه أعظم از مثله فرمان داد و نوشت به ابن‌سعد كه چون حسين را كشتي اسبها را بر سينه و پشت او بتاز، هر چند بعد از كشتن ضرري به حال او ندارد و لكن كلامي گفته‌ام عمل شود. 1⃣1⃣يازدهم: چون زنان كفار را اسير كنند نبايد ايشان را بر كشته‌ي اقوام خود عبور دهند و در خيبر چون بلال صفيه را بر كشته‌ي خيبريان عبور داد و بدنش به لرزه درآمد، او را به خدمت حضرت رسول (ص) برد حضرت بلال را عتاب فرمود ، لكن نسبت به اسيران آل محمد (ص) اكتفا نكردند به مرور بر قتلي، بلكه سرهاي ايشان را همراه ايشان داشتند و همواره در پيش چشم ايشان بود، تا وارد شام شدند . 2⃣1⃣دوازدهم: زنان اسير از كفار اگر از خاندان سلطنت باشند ايشان را در بازار به عرض بيع درنياورند، و در مجالس بپا ندارند، و روهاي ايشان را مكشوف ننمايند، و در روايتي از حضرت باقر (ع) ديده‌ام كه چون سبايا را وارد شام نموده، اهل شام با هم مي‌گفتند: كه ما نديده‌ايم اسيراني كه از اينان خوشروتر باشند، و در مجلس يزيد ملعون، شخص شامي به او گفت: اي يزيد اين جاريه را به من ببخش ، و اين فقره بدتر و بالاتر است از بيرون آوردن در معرض بيع. 3⃣1⃣سيزدهم: باب امر به معروف و نهي از منكر، شرط آن امن از ضرر است و آنجناب با قطع به ضرر اقدام بر آن نمود، و آن از خصائص آنحضرت است، و از براي هدايت و ارشاد خصوصياتي است، چنانكه در روي قاتل خود تبسم مي‌نمود و او را موعظه مي‌فرمود. و سر مباركش راهب را ارشاد به اسلام نمود. -------------------------------------------------- 📘    علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal http://hosenih2.mihanblog.com
علیه السلام 🔹 باب الماء اعطايي به حسين 🔸چونكه آن جناب را از آب مباح منع كردند، خداوند به او عطا نمود چهار نوع آب: 1⃣يكي: حوض كوثر را حق او قرار داد و اصحاب او را پيش از خروج روحشان از آن سيراب نمود، چنانكه علي‌اكبر وقتي كه بر زمين افتاد فرياد كرد كه اي پدر اين جد من است كه مرا سيراب نمود به جامي كه هرگز بعد از آن تشنه نخواهم شد. و حق گريه كنندگان او مسمع است، و اين فايده در بسياري از اعمال حسنه مروي است، لكن خصوصيت حسين (عليه‌السلام) آن است كه كوثر فرحناك مي‌شود به اينكه گريه كننده‌گان از آن بنوشند. 2⃣دوم: آب حيوان است در بهشت، كه با اشك گريه كننده‌گان او ممزوج مي‌شود پس در خوبي طعمش مي‌افزايد. 3⃣سوم: چشم است كه خداوند حق او قرار داده، اين است كه او را صريع الدمع و قتيل العبرة گويند، و آنرا اثر اسم شريفش قرار داده، بلكه اثر هر چه منسوب است به او، و اثر ذكر مصيبتش و اثر نظر به قبرش، و اثر بوئيدن تربتش. 4⃣چهارم: هر آب سرد خوشگواري است كه دوستان بنوشند، پس حق آن جناب در آن هست كه بايد او را ياد كنند و برقاتلين او لعنت فرستند، چنانكه فرمود: 🔹«شيعتي ما ان شربتم عذب ماء فاذكروني»: 🔸[اي شيعيان من! هر گاه آب گوارائي نوشيديد مرا ياد كنيد]، ✳️و حضرت صادق (عليه‌السلام) فرمود كه: «من هرگز نياشاميدم آب سردي مگر اينكه ياد كردم حسين (عليه‌السلام) را» -------------------------------------------------- 📘 علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal http://hosenih2.mihanblog.com
علیه السلام 🔹 تشنگي آن حضرت در چهار عضو تأثير نموده بود 🔸اينكه تشنگي آن سرور در چهار عضو تأثير تمام نموده بود: 1⃣اول: لبهاي مبارك كه افسرده شده بود. 2⃣دوم: جگر پاره پاره چنانكه در آخر امر، بعد از نااميدي از زندگي فرمود: «اسقوني قطرة من الماء فقد تفتت كبدي من الظماء» : [قطره‌ي آبي به من بدهيد كه جگرم از تشنگي پاره پاره شد.] 3⃣سوم: زبان آن حضرت كه مجروح شده بود از بس باطراف دهان سائيده بود. 4⃣چهارم: چشمهاي مقدسش كه از تشنگي تاريك گرديده بود، چنانكه در حديث مكالمه جبرئيل با حضرت آدم (عليه‌السلام) منقولست كه گفت: اگر ببيني اي آدم او را در حالتي كه مي‌گويد «وا عطشاه» به حدي كه تشنگي حائل شده باشد ما بين او و آسمان مانند دود ، پس به سبب هر يك از اين اعضاء اربعه يك نوع از آب خداوند به او عطا نمود چون سخن به اينجا رسيد شما شيعيان هم بخل نورزيد به اشك ديدگان. 😭😭😭😭😭😭😭😭😭 -------------------------------------------------- 📘 علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal http://hosenih2.mihanblog.com
🔹او را از چهار حق كه در آب داشت منع نمودند. 1⃣اول: از حق مشتركي كه با همه‌ي مردم در آن داشت، چنانكه همه‌ي بني‌آدم با هم شريكند در آب و گياه ، اين است كه جايز است آب خوردن از نهرهاي مملوكه هر چند اذن از مالك نگيرند، و شايد از همين جهت است استحباب آب دادن به كفار هر گاه تشنه باشند، چنانكه در روايتي وارد است. 2⃣دوم: حق مشتركي است كه با همه‌ي جانداران داشته، چونكه هر ذي روحي را حق است در آب، و از اين جهت است كه واجب مي‌شود تيمم، هر گاه خوف عطش باشد بر حيوانات مملوكه و غير آنها. 3⃣سوم: حق خاصي كه بر اهل كوفه داشت، كه سه مرتبه ايشان را سيراب نموده بود.يك مرتبه در سال خشكي از براي ايشان طلب باران نمود، و به بركت آنجناب باران آمد . و دفعه‌ي ديگر در صفين آب را به ضرب شمشير از لشكر معاويه گرفت. و ديگر در قادسيه لشكر حر را آب داد. 4⃣چهارم: حقي كه آن حضرت، در خصوص نهر فرات داشت، چون مهر مادرش حضرت فاطمه (عليه‌السلام) بود و آن جماعت مراعات هيچ يك از اين حقوق را ننمودند، حتي اينكه يك قطره به جهت طفل شيرخوارش خواهش نمود و ديدند آن طفل را كه از تشنگي كباب است، پس باز اجابت نكردند، بعد از براي خودش يك قطره طلب نمود، ندادند، آه ... بودند ديو و دد همه سيراب و مي‌مكيد... خاتم ز قحط آب سليمان كربلا... ✅ آن حضرت در چهار عضو تأثير نموده بود 🔹تشنگي آن سرور در چهار عضو تأثير تمام نموده بود: 1⃣اول: لبهاي مبارك كه افسرده شده بود. 2⃣دوم: جگر پاره پاره چنانكه در آخر امر، بعد از نااميدي از زندگي فرمود: 🔹«اسقوني قطرة من الماء فقد تفتت كبدي من الظماء» 🔸 : [قطره‌ي آبي به من بدهيد كه جگرم از تشنگي پاره پاره شد.] 3⃣سوم: زبان آن حضرت كه مجروح شده بود از بس به اطراف دهان سائيده بود. 4⃣چهارم: چشمهاي مقدسش كه از تشنگي تاريك گرديده بود، چنانكه در حديث مكالمه جبرئيل با حضرت آدم (عليه‌السلام) منقولست كه گفت: اگر ببيني اي آدم او را در حالتي كه مي‌گويد «وا عطشاه» به حدي كه تشنگي حائل شده باشد ما بين او و آسمان مانند دود ، پس به سبب هر يك از اين اعضاء اربعه يك نوع از آب ؛ خداوند به او عطا نمود. چون سخن به اينجا رسيد شما شيعيان هم بخل نورزيد به اشك ديدگان. -------------------------------------------------- 📘 علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal
📚مرحوم می گوید: 🔹در روز عاشورا، چهار جا، چهار عضو بدن ابی عبدالله به خاطر بی آبی از کار افتاده بود، که حتی شاید اگر آب هم می دادند، کار از کار گذشته بود و فایده نداشت. 1⃣اولین جایی که از عطش از کار افتاد چشمان امام حسین (علیه السّلام) بود، امام صادق (علیه السّلام) می فرماید: ▪️جدّ ما در روز عاشورا، از شدت عطش چشمانش آسمان را دود می دید. 2⃣دومین 🔸عضو، لبهای آقا بود، میدانی چرا؟ حمیدبن مسلم می گه دیدم لب های حسین علیه السلام مانند دو چوپ خشک شده به هم می خورد، دیدم از لبهای حسین داره خون می آید. 3⃣سومین 🔹عضو زبان حضرت بود، همان زمان که علی اکبر را بغل گرفت، زبان در دهان علی گذاشت، علی اکبر دید بابا از خودِ او تشنه تر است. 4⃣چهارمین 🔸عضو جگر حسین بوده، هلال بن نافع می گوید، آمدم نزدیک گودال، جنگ تمام شده، از بالای گودال نگاه کردم، دیدم لبهای حسین تکان می خورد، نزدیک تر رفتم، گفتم شاید حسین نفرین می کنه، دیدم می گوید: ▪️«لشگر جگرم از تشنگی می سوزد» از گودال آمدم بیرون، سریع رفتم آب آوردم، دیدم شمر داره بیرون می آید، گفت کجا می روی، گفتم می روم پسر فاطمه را سیراب کنم، گفت زحمت نکش، من سیرابش کردم … 📘 علیه السلام ✅ @hosenih_maghtal
علیه السلام 🔹 اعطاء قلب نبي بحضرت حسين (عليه‌السلام) پس دليلش كلام آنجناب كه مي‌فرمود: «انه مهجة قلبي»  ، و ايضا آن علاقه مخصوصي كه به آنجناب اظهار مي‌نمود، در حال ملاقاتش با ديگري اظهار نمي‌فرمود، 🔹چنانكه گاهي كه به آن سكينه و وقار نبوت، در ميان اصحاب نشسته بود، هرگاه حسين (عليه‌السلام) مي‌آمد آنحضرت سخن را قطع مي‌نمود، و برمي‌خواست، و استقبال مي‌كرد او را، و به دوش مبارك مي‌گرفت و مي‌آورد در دامان خود مي‌نشانيد، ✳️ و عجب‌تر آنكه هرگاه بر منبر در اثناي خطبه، حضرت حسين (عليه‌السلام) وارد مي‌شد، آن حضرت خطبه را قطع مي‌نمود و به زير مي‌آمد و او را استقبال مي‌نمود، و مي‌فرمود، والله ندانستم كه از منبر به زير آمده‌ام چنانكه عبدالله ابن عمر روايت نموده است.و اين كلام، كنايه است از شدت محبت و علاقه‌ي قلبيه، و اعجب از آن، روايتي است كه ابن‌ماجه در كتاب سنن، و زمخشري در كتاب قائق نقل كرده‌اند كه 🔸 آنحضرت روزي حسين (عليه‌السلام) را در ميان كوچه ديد كه با اطفال بازي مي‌كند، پس حضرت رو به سوي او رفت و يكدست خود را بسوي او دراز نمود كه او را بگيرد آن طفل از طرفي به طرفي فرار مي‌كرد و آنحضرت با او مضاحكه مي‌نمود تا اينكه او را گرفت پس يكدست به زير ذقن و يكدست بر سرش گذاشت و او را بلند كرد، دهان بر دهانش گذاشت و او را بوسيد پس فرمود: «انا من حسين و حسين مني...»: [من از حسينم و حسين از منست]، خدا دوست بدارد هر كس حسين (عليه‌السلام) را دوست بدارد، حسين سبطي است از اسباط. 🔸و بدانكه اين محبت و علاقه به حسين (عليه‌السلام) سرايت به محبين او نيز نمود، چنانكه آن حضرت خدا را شاهد ميگرفت و ميفرمود من حسين(عليه‌السلام) را دوست ميدارم و محبين او را نيز دوست ميدارم و مي‌فرمود: خدا دوست بدارد محبين حسين (عليه‌السلام) را ، 🔸و روزي از روزها طفلي را در كوچه ديد پس نشست و او را گرفت و با او ملاطفت نمود، شخصي از سبب آن سؤال نمود، فرمود: اين طفل پسرم حسين را دوست مي‌دارد، زيرا كه من ديدم خاك قدم او را مي‌گرفت، و به صورت خود مي‌ماليد و جبرئيل مرا خبر داده كه از انصار حسين (عليه‌السلام) خواهد بود در كربلا. 🔸و ما نيز اميدواريم كه از محبين آنجناب باشيم تا اينكه پيغمبر (صلي الله عليه و آله) ما را دوست بدارد و خداي متعال نيز به سبب دعاي آن سرور ما را دوست بدارد، پس از گناهان ما درگذرد. -------------------------------------------------- 📘 صلی الله و علیه و آله علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal http://hosenih2.mihanblog.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻برای مولا علی بدو بدو کنی دعات مستجابه... 🔊 حجت الاسلام علیه السلام ✅ @hosenih_maghtal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 آن حضرت ، و نكته‌اش شايد چند وجه باشد: 🔹يكي آنكه خود گريه بر مصائب اهل بيت از اعظم عبادات است، 🔹ديگر آنكه به جهت اضمحلال دين خدا بوده، 🔹سوم اينكه ايشان از لوازم بشريه خالي نبودند، همچنان كه گرسنگي و تشنگي وخستگي از براي ايشان بود، لابد در مصائب دلسوختگي نيز عارض ايشان مي‌شد، چنانكه حضرت پيغمبر (صلي الله عليه و آله) در فوت طفلش ابراهيم گريان شد و فرمود: «دل مي‌سوزد و اشك مي‌ريزد، و ليكن نمي‌گويم حرفي را كه موجب غضب الهي باشد» و آن حضرت نيز تأسي به جد بزگوارش نموده، آيا چگونه ممكن است بشر را كه ببيند خود را تنها و بي‌كس بعد از كثرت اصحاب و برادران و اولاد، در حالتي كه مظلوم باشد، و روي زمين را بر او تنگ گرفته باشند، و از اطراف دشمنان، او را احاطه نموده باشند، در ميان عيال و اطفالي كه همه گرسنه و تشنه، يكي ناخوش، يكي در غش، و ديگري محتضر، و مهيا شده كه ايشان را بگذارد و برود به سوي مرگ، و به آنها مي‌گويد: كه مهياي اسيري باشيد، و صبر كنيد، و صيحه و جزع نكنيد، پس مي‌خواهد روانه شود ✳️دختر صغيره‌اش سر برهنه مي‌آيد، و به جامه‌اش مي‌چسبد و عرض مي‌كند: اندكي توقف كن تا توشه‌اي از تو بگيرم كه اين وداع آخر است، پس دست و پاي او را ببوسد، پس بنشيند و او را بدامان خود بنشاند، در چنين حالت گريان نشود، اين بود كه 1⃣حضرت گريان شد و خود را با آستين پاك نمود، و مي‌فرمود: ▪️سيطول بعدي يا سكينة فاعلمي منك البكاء اذ الحمام دهاني ▪️‌يعني: اي سكينه بدان كه بعد از من گريه‌اي طولاني برايت هست، آنگاه كه مرگ مرا فرارسد.اين يك وقت بود از اوقات گريه‌ي آنحضرت. 2⃣دوم: آن وقت بود كه آمد به نزد جسد برادرش عباس، ديد بر خاك افتاده مشك سوراخ شده در يك طرف، و دستهاي قطع شده هر يك در يك طرف، پس گريه‌ي شديد مي‌نمود. 3⃣سوم: وقتي كه قاسم اراده‌ي قتال نمود، پس او را در بغل كشيد و آنقدر گريست كه غش كرد. 4⃣چهارم: وقتي بود كه آمد بنزد جسد قاسم و ديد كه از سم اسبان پامال شده . 5⃣پنجم: وقتي كه پسرش علي‌اكبر به ميدان رفت اشكش جاري شد و محاسن شريفش را به روي دست گرفت و سر به آسمان كرد و مناجات نمود. 6⃣ششم: وقتي كه تسلي مي‌داد خواهرش زينب را از گريه و جزع، در آنحال گريه بر خودش غالب شد و چند قطره اشك از چشمش فروريخت باز خود را نگاه داشت و هر گاه تأمل كني در اين حالت مذكوره، مي‌داني كه عادتا محال است كه صاحب قلب رئوف و مهربان گريان نشود در اين احوال. -------------------------------------------------- 📘 علیه السلام علیه السلام علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal http://hosenih2.mihanblog.com
علیه السلام 🔹چند نمونه از الطاف الهی بر حسین علیه السلام 🔹خصوصيتي است كه خداوند در عطيه نسبت به آنجناب نموده، از صفات كماليه‌ي خود، و آن اين است كه از آن صفات شريفه، نمونه بر آن جناب قرار داده و مخصوص آن سرور فرموده: 🔸يكي آنكه: از جمله‌ي صفات الهي آن است كه، تمام اشياء تسبيح الهي مي‌نمايند و لكن ما نمي‌فهميم حقيقت آنرا، چنانكه در قرآن فرموده و به مقتضاي روايات، تمام اشياء گريه بر مصيبت آنحضرت مي‌نمايند و لكن ما نمي‌فهميم، حقيقت آن گريه را، مثلا گريه‌ي آسمان به تقاطر خون بود، و گريه‌ي زمين به آن است كه هر سنگي را كه حركت مي‌دادند در زيرش خون يافته مي‌شد، و گريه‌ي ماهيان به خروج از آب است، و گريه‌ي هوا تاريكي آن است، و گريه‌ي آفتاب و ماه كسوف و خسوف است، و هكذا چنانكه در روايات وارد شده. 🔸دوم اينكه: توحيد الهي از جمله فطريات است چنانكه فرمود: (فطرة الله التي فطر الناس عليها) حتي بت‌پرستان و زنديقان اقرار قلبي به آن دارند، هر چند به زبان انكار كنند،  و دل سوختن بر حضرت حسين (عليه‌السلام) نيز فطري است حتي كساني كه آنجناب را نمي‌شناسند گريه بر او مي‌كنند، و عزايش را برپا مي‌دارند، مانند بعضي از هندوها كه از دين اسلام بيگانه‌اند. ✳️بدانكه دشمنان آنحضرت در عين اظهار عداوت بر او گريان مي‌شدند، چنانكه ابن‌سعد در ساعتي كه امر به قتل او نمود گريان شد و آن ملعوني كه فاطمه دختر حضرت را غارت مي‌نمود گريه مي‌كرد و همچنين قتله در بعض حالات گريه مي‌كردند. -------------------------------------------------- 📘 علیه السلام ♻️در ثواب نشر مطالب سهیم باشید♻️ 🌐📚 - پایگاه تخصصی روضه و مقتل اهل بیت علیهم السلام📚🌐 @hosenih_maghtal http://hosenih2.mihanblog.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیانات مهم حاج منصورارضی السَّلامُ عَلَيْكُمْ يا أهلَ بَيْتِ النُّبُوَّة 🔸در سالیان متمادی آنچه که دستگاه سیدالشهداء علیه السلام و مادحین و هیأت مذهبی را مؤثر و محل رجوع عموم مردم کرده است برادری و مواسات بوده و هست. 🔹ضمن خدا قوت به همه مداحان که همگی از عزیزان من هستند و آغوش من همیشه به روی آنها باز است که با لبیک به فرمان نائب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف امام خامنه اي مدظله العالی برای مشارکت حداکثری و پیروزی جبهه انقلاب و امتداد دولت شهید مظلوم رئیسی عزیز انجام وظیفه کردند می خواهم در این مرحله حساس ودر آستانه ماه محرم با همت مضاعف،یکدل و یکصدا با هدف استقرار دولت انقلابی کار را تمام کنند. ☑️️ کانال رسمى @hajmansourarzi
اجتماع عظیم مردمی در حمایت از خادم جمهور دکتر سعید جلیلی مصلی تهران - چهارشنبه ۱۳ تیر ساعت ۱۷ ☑️️ کانال رسمى @hajmansourarzi
هدایت شده از اشعار آیینی حسینیه
سلام علیکم 📣 برخی از منابع کتاب روضه‌های آسمانی 7 به ترتیب حروف الفبا تقدیم نگاهتان می‌شود: 1- ابصارالعين فى انصار الحسين، السماوي 2- الاحتجاج، طبرسی 3- احقاق الحق، شوشتری 4- الإرشاد، شیخ مفید 5- الامالی، شیخ صدوق 6- أنساب الأشراف، بلاذری 7- آثار و برکات حضرت امام حسین، باقی اصفهانی 8- بحارالأنوار، مجلسی 9- بحرالمصائب، تبریزی 10- البداية و النهاية، ابن کثیر دمشقی 11- بررسى تاريخ عاشورا، آيتى 12- تاریخُ الرُسُلِ و الاُمَمِ و المُلوک طبری 13- تاریخ یعقوبی 14- تُحف العقول، شعرانی 15- تذكرة الخواص، 16- سبط ابن جوزی 17- تسلیة المجالس، حائری 18- تفسیر مجمع‌البیان، طبرسی 19- تفسیر نور، قرائتی 20- تفسير احسن الحديث، قرشی 21- تنقيح المقال، مامقانی 22- ثمرةالاعواد، هاشمي خطیب 23- چهره درخشان، ربانی خلخالی 24- الخرائج و الجرائح؛ قطب راوندی 25- رقیّه بنت الحسین، نجم الدین طبسی 26- ریاحین الشریعه، محلاتی 27- ریاض المصائب، تنکابنی 28- رياض القدس، واعظ قزوينی 29- زینب الکبری من المهد الی اللحد، قزوینی 30- سفينة البحار، شیخ عباس قمی 31- شخصيت حضرت ابوالفضل، عطایی خراسانی 32- شعشعة الحسيني، یزدی خراسانی 33- الشيعه، شیخ حرّ عاملی 34- عوالم العلوم، بحرانی 35- کامل بهائی، طبری 36- الکامل، ابن اثیر 37- الكافي، کلینی 38- كامل الزيارات، ابن قولویه قمی 39- اللهوف، سید ابن طاووس 40- مثیر الاحزان، ابن نما حلی 41- مجمع مصائب اهل‌البیت، الخطیب الهندوبی 42- مروج الذهب و معادن الجوهر، مسعودی 43- المزار الکبیر، ابن مشهدی 44- معالی السبطین، حائری مازندرانی 45- مقاتل الطالبین، ابوالفرج اصفهانی 46- مقتل الحسین، أبي مخنف 47- مقتل الحسین، مقرم 48- مقتل الحسين، خوارزمي 49- مكاتيب الأئمة، احمدی میانجی 50- من‌لایحضره الفقیه، شیخ صدوق 51- مناقب، ابن شهرآشوب 52- مناهج البكاء، حويزی 53- منتخب، الطریحی 54- موسوعة کربلا، لبیب بیضون 55- ناسخ التواریخ، سپهر کاشانی 56- الوثائق الرسميّة، حسینی قزوينی 57- وسائل الشيعه، شیخ حرّ عاملی 58- وسیلة الدارین، موسوی زنجانی 59- وقعة الطف، یوسفی غروی 60- الهدایه الکبری، خصیبی 61- ينابيع المودّة، قُندوزی 🔹شایان ذکر است کتاب مذکور شامل 280 صفحه می‌باشد که شامل ١٣ جلسه روضه، عبارات عربی کلیدی مقتل+ اسناد + اِعراب صحیح + ترجمه صحیح+ داستان مرتبط (سیره علما و شهدا) و + اشعار مطابق با روضه است. 🔸در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و دریافت برشی از کتابِ امسال، عبارت (روضه) را به آیدی زیر ارسال نمایید. ☘️ @addmin_roze 📝 | عضو شوید👇 ↳ https://eitaa.com/joinchat/525729794C288420984e