eitaa logo
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
536 دنبال‌کننده
235 عکس
57 ویدیو
133 فایل
مباحث و یادداشت‌هایی هم‌سو با حسینیه اندیشه در موضوع جبهه مقاومت ✔️آدرس وب سایت: http://hosseiniehandisheh.ir ✔️آدرس کانال رسمی حسینیه اندیشه: https://eitaa.com/HossiniehAndisheh ✅ ارتباط با مدیر کانال: @azn1360
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۶🏴 🔹دوست بزرگواری با افتخار می‌گفت: «فلان کوه‌نورد از یک کوه چند هزار متری صعود کرده و پرچم امام حسین (ع) را بر قله آن کوه به اهتزار درآورده». البته که چنین شخصی مأجور است اما به نظر می‌رسد شأن نام و پرچم امام حسین(ع) این است که بر قله‌ی الگوها و سیاست‌ها و برنامه‌های اداره کشوری که حسینی است، به اهتزار در بیاید. ◾️شأن امام حسین(ع)، تبدیل جوامع و تغییرات امت‌ها است و خون آن بزرگوار، موتور محرکه تاریخ است. لذا با توجه به شرایط کنونی ــ که همانند شرایط امام حسین(ع) ــ بحث خطر سلطه کفر بر مؤمنین مطرح است، امتحان امروز ما محبین و عزاداران حسینی بر سر «کیفیت و نحوه حاکمیت» است. 🔹 قبل از رنسانس، بخش مهمی از تحریک عموم برای فعالیت و کار بر اساس استبداد و زور و ارعاب و ترسی شکل گرفته بود. اما در دوران جدید باید دائما کالاهای متنوع و جدید را در مقابل این جامعه قرار داد تا این مردم برای دستیابی به آنها به بالاترین حد از فعالیت‌های اقتصادی برسند! ◾️پس برای تحریک یک جامعه و تأمین سوخت ماشینی که جامعه را حرکت می‌دهد، «اقامه اخلاق حرص» صورت می‌گیرد. حال آیا خداوند متعال اجازه می‌دهد که منشأ تحریک و تحرک جامعه اسلامی، «خلق حرص» باشد؟! 🔹در واقع توسعه‌یافتگی از طریق مانور تجمل، جلال و جبروت الگوی مصرف جدید و کارآمدی و آسایش و رفاه کالاهای مدرن، همه دل‌ها را می‌برَد و باعث ایجاد انگیزه‌های بالا برای کار و فعالیت اقتصادی می‌شود. ◾️از لوازمات تبعیت از توصیه‌های کارشناسان و متخصصین اقتصادی و مدل‌های کاربردی غربی این است که می‌گویند: «اگر می‌خواهید تحرّک شدید اقتصادی در کشور ایجاد شود باید محیطی از تنوع و کثرت در کالاهای لوکس را جلوی چشم مردم ایجاد کنید تا علت حرکت آنها برای کار با کیفیت و کمیت شود.» 🔹از سویی در منابر امثال این روایت‌ نورانی بیان می‌شود که «اگر کسی کار کند تا نفقه خانواده خود را تأمین کند، همانند مجاهد فی‌ سبیل الله خواهد بود» اما از این واقعیت غفلت می‌شود که امروزه در الگوهای توسعه متداول، آنچه عامل تحریک برای کار کردن جوامع می‌شود، حرص برای دستیابی به مرحله بعدی کالاهاست و نفقه نیز عملاً بر همین اساس (تأمین الگوی مصرف به‌روزتر و جدید‌تر) تعریف خواهد شد. ◾️یا مرتب علما به مردم می‌گویند: «چرا به فقرا کمک نمی‌کنید؟ چرا انفاق نمی‌کنید؟» حال اینکه مردم می‌دانند گرچه کالای مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند اما باید دوباره پول جمع کنند تا بتوانند سطح بعدی همین کالا را تأمین نمایند. زیرا وقتی کالاهای مورد استفاده مردم، دائما تغییر می‌کند و محیط تنوع و کثرت در کالاها ایجاد می‌شود، هماهنگ نبودن با این تغییرات، باعث «تحقیر» در جامعه خواهد شد. 🔹روایات بسیاری در مذمت وصف حرص آمده؛ به‌طور نمونه، امام صادق(ع) می‌فرماید: «مَا فَتَحَ اَللَّهُ عَلَى عَبْدٍ بَاباً مِنْ أَمْرِ اَلدُّنْيَا إِلاَّ فَتَحَ اَللَّهُ عَلَيْهِ مِنَ اَلْحِرْصِ مِثْلَهُ» خدای متعال هیچ دری از امور دنیا را برای عبدی نگشود (یعنی فضای تلذذ و معاشقه با دنیا برای کسی باز نشد) مگر اینکه دری از «حرص» همانند آن درب دنیایی برای او بگشاید. ◾️امروز این الگوهای اداره، مصداق حرص و آیه شریفه «لاتَعاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَ الْعُدْوانِ» (مائده/2) است و توسط آنها، همکاری اجتماعی برای تحقق رذایل و گناهان شکل می‌گیرد؛ اما به دلیل پیچیدگی موضوعاتی مثل توسعه و مدل اداره، به آنها توجه عمیقی نمی‌شود و لذا مصادیق اجتماعیِ این آیات و روایات مغفول واقع می‌شود. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۷🏴 🔹امروز هیئات و متدینین و روحانیت باید از این ظرفیت جمع شدن مردم بر حول محبت امام حسین (ع) برای حل مسائل محوری اعتقادی (یعنی درگیری اسلام با کفر مدرن) استفاده کنند. مقام معظم رهبری نیز در دیدار با مداحان اهل بیت(ع) به همین نکته مهم اشاره فرمود که مداحان، «مدیریت شادی و عزای جامعه» را بعهده دارند و باید بتوانند در جنگ نرم نقش ایفا کنند. اگر این وظیفه بدرستی انجام نشود، مجازات سنگین‌تری خواهند شد. ◾️معظم‌له در تبیین بزرگی این مسئولیت و سنگینی مجازات الهی نسبت به عدم تحقق این مهم، داستان حضرت یونس(ع) را مثال زدند. زیرا ایشان، پیامبر الهی بود اما به دلیل برخی نارسایی‌ها، خداوند متعال او را به دهان نهنگ انداخت. به غیر از مداحان، می‌توان این مسئولیت خطیر را ناظر به سخنرانان و روحانیت و حوزه‌ها نیز دانست. 🔹 البته بعضا در هیئت‌ها، منبرها و شعرها مسائلی ناظر به موضوعات روز مطرح می‌شود اما یا حجم آن بسیار کم است و یا اکثرا نقد سیاسی به یک جناح و برخی اشخاص است. حال آیا مسائل محوری تهاجم اعتقادی تمدن مُدرن به پرچم اسلام و امام حسین(ع) این موضوعات است؟! ◾️بحث درباره اوصاف اخلاقی و خُلق‌هایی بود که بوسیله ابزارهای خاصی به «وصف اجتماعی» تبدیل می‌شود و نه فقط تک تک افراد، بلکه یک جامعه و یک امت را «حریص» بار می‌آورد. گفته شد که مهمترین این ابزارها در دوران ما، «روش و مدل اداره کشور» است. 🔹اما مدل اداره به عنوان یک ماشین، به جز حرص از سوخت دیگری نیز بهره می‌برد؛ در توضیح این سوخت دیگر باید گفت: مدل اداره (یا همان الگوی توسعه) باید حرص را منظم کرده و کنترل کند تا به جای درگیری بین افراد و اقشار، «فرمان‌بَری و اطاعت» جریان پیدا کند و جامعه قابل مدیریت شود. ◾️در همین راستا، از طریق طبقاتی‌کردن الگوی درآمد و قدرت خرید، «اختلاف پتانسیل» بین طبقات مختلف جامعه ایجاد می‌شود. به عنوان مثال، فاصله زیاد بین حقوق و مزایای مدیرعامل یک شرکت با تکنسین‌ها و فاصله حقوق تکنسین‌ها با کارگران فنّی یا کارگران ساده، باعث می‌شود فرمان در شرکت از بالا به پایین جریان پیدا کند و مدیریت از طریق طبقاتی‌کردنِ الگوی درآمد و بالتبع الگوی مصرف امکان‌پذیر شود. 🔹این روند و قواعد، دقیقا پرورش دادن جوامع بشری با خُلق «حسد» است. اگر جامعه‌ای بر اساس قدرت خرید و تمکّن مالی طبقه‌بندی شد و اختلاف در درآمد، جایگاه و هویت و منزلت و آبروی اجتماعی را معیّن کرد، تمام افراد جامعه باید نسبت به جایگاه و درآمدِ پست بالاتر از خود حسد بورزند و تلاش کنند تا جای او را تصاحب نمایند. ◾️در حالی که در فرهنگ دین، روایات بسیاری در مذمت «حسد» آمده است؛ به طور نمونه، از امام باقر (ع) نقل شده است: «إِنَّ اَلْحَسَدَ لَيَأْكُلُ اَلْإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ اَلنَّارُ اَلْحَطَبَ؛ حسد ایمان را می‌خورد، همان‌طور که آتش، هیزم را می‌بلعد (و نابود می‌کند)». آیا اخلاقی که ایمان را می‌بلعد، باید منشأ جریان فرمان و حرکت و انگیزه جامعه اسلامی قرار گیرد؟! 🔹اما در نظام اسلامی کسانی که مسئولیت بالاتری دارند قرار نیست حقوق بیشتری نیز دریافت نمایند زیرا مدیران و مسئولین جامعه اسلامی، برای قدرت اسلام و جلوگیری از تسلط کفر، حکومت تشکیل داده‌اند و لذا باید بالاترین سطح از زهد انقلابی را دارا باشند و با دل کندن از دنیا توانایی ریسک‌های بزرگ را در خود بپرورند. ◾️پس باید توجه داشت که جایگاه و مسئولیت روحانیت و مبلغین و سخنرانان و مداحان اهل‌بیت(ع) ــ به تعبیر مقام معظم رهبری ــ مانند جایگاه انبیا است و اگر انجام وظیفه نکنیم ممکن است گرفتار اسارت و حبس در «بطن حوت» شویم. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ✔️قسمت ششم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۸🏴 🔹درباره مصیبت امام حسین(ع) اینگونه بیان شده است: «اقْشَعَرَّتْ لَدمکُ أَظِلَّةُ الْعَرْشِ مع أَظِلَّةُ الخلائق». مصیبتی که عرش الهی را بلرزه در می‌آورد حتما می‌تواند جوامع را تکان دهد و موتور محرکه تاریخ شود. اما اگر از این آیه‌الهی استفاده نشود و هیئت‌ها و مساجد و حرم‌ها به مراکز مبارزه با تسلط فرهنگی و اقتصادی کفر تبدیل نگردد و پیام عاشورا در این مسیر قرار نگیرد، بعید نخواهد بود که دچار بلای محرومیت از مجالس عزای حسینی (مانند دوران کرونا) شویم. ◾️در گفتار قبلی، اقامه وصف «حرص و حسد» بر برخی ارکانِ «مدل اداره» (به عنوان ابزاری که خُلق اجتماعی می‌سازد) تطبیق داده شد تا روشن شود مدل اداره و علم حکمرانی و روش تأمین معاش می‌تواند کافرانه یا اسلامی باشد و نمی‌توان به راحتی، استفاده از آن برای تأمین معاش مسلمین را پذیرفت و امضا کرد. 🔹اما وصف رذیله‌ی دیگری که در فرهنگ آیات و روایات به شدت مورد عتاب و توبیخ و تهدید قرار گرفته و از آن نهی شده، وصف و عنوان «جمع المال» است که یکی از نمونه‌های این برخورد شدید، در سوره مبارکه «همزه» مشاهده می‌شود. این سوره با آیه «ويْلٌ لِكُلِّ هُمَزَةٍ لُمَزَةٍ» آغاز شده که عیب‌جویان و طعنه‌زنندگان را تهدید می‌کند. ◾️شاید تصور کنیم که این آیه فقط در حال هشدار به کسانی است که در روابط خانوادگی خود مشغول عیب‌جویی و طعنه‌زنی به همسر و عروس و داماد خود و... هستند اما آیات بعدی چنین انحصاری را ردّ می‌کند:«الَّذِي جَمَعَ مَالًا وَعَدَّدَهُ» (همزه/ ۲) هر مسخره‌کننده و عیب‌جو، کسی است که اهل جمع‌کردن ثروت و مال بوده و به شمارش آن می‌پردازد. 🔹البته بعضاً تصور ما از «جمع مالا و عدّده» منحصر به شخصی است که خود به دنبال مال دنیا بوده و پول روی پول می‌گذارد و در حال شمارش ثروتی است که در گاوصندوق یا حساب بانکی خود جمع کرده! اما توجه به آیه «الَذِينَ يَلْمِزُونَ الْمُطّوِّعِينَ...» (توبه/۷۹) نشان می‌دهد که اینان یک «جماعت» هستند و باید تأمل کرد که امروزه این جماعت‌ها چگونه شکل می‌گیرد؟ ◾️در تناسب با همین مطلب است که از امام‌رضا(ع) نقل شده: «لَا يُجْمَعُ الْمَالُ إِلَّا بِخَمْسِ خِصَالٍ بِبُخْلٍ شَدِيدٍ وَ أَمَلٍ طَوِيلٍ وَ حِرْصٍ غَالِبٍ وَ قَطِيعَةِ الرَّحِمِ وَ إِيثَارِ الدُّنْيَا عَلَى الآخِرَةِ؛ مال و پول جمع نمی‌شود مگر با پنج خُلق: بخل شدید و آرزوی دور و دراز و چیرگی حرص و قطع رحم و نابودی روابط خانوادگی (انسانی) و مقدم‌کردن دنیا بر آخرت». 🔹به نظر می‌رسد مصداق اصلی امروزه‌ی این آیات و روایات، نظام سرمایه‌داری جهانی و وضعیت عینیِ «بخش خصوصی» است که در مدل‌های توسعه، اصل و اساس قرار گرفته و در جهان به عنوان پیشران و محور اقتصاد و رونق اقتصادی معرفی می‌شود. آیا اخلاق و فرهنگ حاکم بر بخش خصوصی (شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها) در عالَم واقع چیزی جز ایجاد قطب‌های بزرگ ثروت و تمرکز سرمایه‌های کلان است؟! ◾️محوریت بخش خصوصی در اقتصاد اگر به معنای حاکمیت نظام‌سرمایه‌داری (و نه عموم مردم) باشد، نمود عینی و تجسم خارجیِ همان اخلاق رذیله است. یعنی اگر تخصیص مقدورات و منابع و تدوین قوانین کشور بر محور بخش خصوصی (به تعریف متداول آن در جهان) تنظیم شود، همان اخلاق حرص و حسادت می‌تواند با «جمع‌المال» و تجمیع ثروت و تمرکز سرمایه، ابزار و اهرمی برای تأمین حرص خود به دنیا و هزینه‌های سنگین آن را طراحی نماید. 🔹اگر به درستی در بیانات رهبری تأمل شود، معلوم خواهد شد که مقصود معظم‌له از بخش خصوصی، ورود «عموم مردم» در اقتصاد کشور است اما «مردم» توسط ادبیات تخصصی علم اقتصاد به بخش خصوصی‌ای تأویل و تحریف شده که نه تنها عموم مردم نیستند بلکه قشر بسیار کوچکی از جامعه یعنی سرمایه‌دارانِ کلان هستند که معمولاً از اعتقادات و اخلاق عموم مردم متدین ایران دوری می‌کنند. ◾️امروزه انگیزه‌ای مثل کسب رضایت امام حسین(ع) و ابراز ارادت به ایشان، این همه شور حسینی در کشور به راه می‌اندازد؛ حال اگر مومنین متوجه بشوند که این نظام مدیریتی مورد رضایت خدای متعال و ائمه‌اطهار(ع) نیست و بر مطالبه راه جایگزین متمرکز شوند، همین شور حسینی نمی‌تواند این وضعیت را اصلاح کند؟! 🔹اعجاز شور و عشق حسینی این است که می‌تواند چنین مسائلی را حل کند والا اموری مانند شفای مریض‌ و... در مقایسه با دیگر کرامات این بزرگواران، امری عادی است. شور حسینی قدرت حل امراض اجتماعی را دارد؛ شور حسینی می‌تواند خلق‌های رذیله‌ای که منشأ تحریک و تحرک جوامع می‌شوند را به اخلاق الهی تبدیل نماید. 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ✔️قسمت ششم گزیده ✔️قسمت هفتم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی ۹🏴 🔹حضرت علی(ع) در توصیف سند ملک معروفی که شریح قاضی خریده بود، فرمود: «مُبْلِي أَجْسَامِ الْمُلُوكِ وَ سَالِبِ نُفُوسِ الْجَبَابِرَةِ مِثْلُ كِسْرَى وَ قَيْصَرَ وَ تُبَّعٍ وَ حِمْيَرَ وَ مَنْ جَمَعَ الْمَالَ إِلَى الْمَالِ فَأَكْثَرَ وَ بَنَى فَشَيَّدَ وَ نَجَّدَ فَزَخْرَف...». یعنی حضرت وصفِ «جمع‌المال» را به صاحبان حکومت و طراحان ساختارهای اجتماعی نسبت می‌دهد؛ نه هر فرد عادی که پول جمع می‌کند! ◾️اگر بخواهیم آیات و روایاتِ مذمت وصف «جمع المال» را به درستی تطبیق دهیم، آیا نباید ابزارها و الگوهایی را توبیخ نماییم که اخلاق و فرهنگ حبِّ المال و جمع المال و تجمیع سرمایه را در جوامع نهادینه می‌کنند؟! 🔹امروزه بزرگترین حجم تجمیع ثروت جز در بخش خصوصی (به معنای شرکت‌های بزرگ و کارتل‌ها) رقم می‌خورد؟! در این صورت اگر بخش خصوصی که مرکزی اجتماعی برای تولید این خُلق است، به محوری برای اقتصاد تبدیل شود و تشویق و توبیخها و سایر ابزارهای حاکمیتی به نفع آن طراحی شود، جز این است که سایر افراد و اقشار جامعه هم با خُلقِ «جمع‌المال» پرورش پیدا می‌کنند؟! ◾️به‌نظر می‌رسد هشدار رهبر انقلاب نسبت به خطر تبدیل شدن نظام اقتصادی کشور به «وال استریت ایرانی» (۹۵/۳/۲۹) توجه به همین امر است که بخش خصوصی به معنای متعارف جهانی آن، تناسبی با انگیزه‌های الهی و انقلابی مردم ایران ندارد. 🔹البته روایاتِ «مذمت جمع المال»، به معنای نفی «تولید ثروت» در نظام اسلامی و دوری از فعالیت اقتصادی و تنبلی در طلب رزق نیست بلکه امیرالمومنین(ع) به عنوان قلّه زهد و دوری از دنیا، بالاترین حد از تولید ثروت را رقم زده است. ◾️اما این شدّت از تولید ثروت حضرت، ابداً همراه با خُلق «جمع‌المال» و تجمیع سرمایه و حداکثرسازی سود شخصی نبوده بلکه صرف فقراء و مساکینی شده که بر اثر روابط اجتماعی ظالمانه، در فقر و مسکنت گرفتار بوده‌اند. 🔹لذا در روایات درباره نحوه فعالیت اقتصادی اینطور توصیه شده: «لِيَكُنْ طَلَبُكَ لِلْمَعِيشَةِ فَوْقَ كَسْبِ الْمُضَيِّعِ وَ دُونَ طَلَبِ الْحَرِيصِ الرَّاضِي بِدُنْيَاهُ الْمُطْمَئِنِّ إِلَيْهَا وَ لَكِنْ أَنْزِلْ نَفْسَكَ مِنْ ذَلِكَ بِمَنْزِلَةِ الْمُنْصِفِ الْمُتَعَفِّفِ تَرْفَعُ نَفْسَكَ‏ عَنْ مَنْزِلَةِ الْوَاهِنِ الضَّعِيف... طلب معاش تو باید بالاتر از کسی باشد که کسب و کار خودش را ضایع می‌کند و پایین‌تر از کسی باشد که حریصانه به دنبال دنیاست و به آن راضی است و آرامش‌اش را در دنیا می‌بیند. ولی خودت را در جایگاه منصف و عفیف نسبت به دنیا قرار بده اما بالاتر از جایگاه کسی که دچار ضعف و سستی و ناتوانی در این عرصه است.» ◾️بنابراین انگیزه‌های الهی در اقتصاد، می‌تواند شدیدترین فعالیت‌های اقتصادی را رقم بزند. اما مسأله این است که وضعیت عینیِ فعالیت‌های اقتصادی در جهان با محوریت بخش خصوصی، انگیزه‌های الهی را به پست‌ترین انگیزه‌های مادی و کفرآلود تبدیل می‌کند و جامعه را بر اساس تکاثر و جمع‌المال پرورش می‌دهد. 🔹کسی مخالف با این نیست که سرمایه‌دار با تکیه به اندازه‌ی واقعیِ سرمایه خود به کسب سود بپردازد اما بحث بر سر این است که ابزارهای اجتماعی در جامعه اسلامی نباید باعث ایجاد توانِ چندین‌هزار برابری برای سرمایه‌داران شوند. آیا در این صورت، آیه‌ی «إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ» (حجرات/۱۳) که مکرراً در منابر تکرار می‌شود، قابلیت تحقق خواهد داشت؟! وقتی که تمامی امکانات کشور به سمت «سرمایه‌داران کلان» هدایت شود، معنای «اکرمکم» (گرامی‌ترین‌ها و آبرودارترین‌ها و ارجمندترین‌ها) عملاً به همان قشر منصرف نخواهد شد؟! ◾️بحثی که پیرامون «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) بیان شد به این دلیل است که شأن خون امام حسین(ع) و منبر مجلس عزای حسین(ع)، بسیج کردن مؤمنین بر سر چنین مسائلی است، تا سرنوشت جامعه تشیع از گرفتاری در ساختارهای کفر مُدرن نجات پیدا کند و اسلام در رهبری تکامل اجتماعی حضور داشته باشد. ‼️نکند ما مبلغین، مداحان، سخنرانان و برگزارکنندگان هیئات حسینی به دلیل غفلت از این موضوعات اساسی، مانند حضرت یونس(ع) تصور کنیم خداوند زندگی و روزی را بر ما سخت نمی‌گیرد؛ «وَ ذَا النُونِ إِذْ ذَهَبَ مُغاضِباً فَظَنَ أَنْ لَنْ نَقْدِرَ عَلَيْهِ». 📗گزیده‌ای از کتاب تبلیغی «فتنه اعتقادی، مشروطه اقتصادی» (جلد یک) ✔️قسمت اول گزیده ✔️قسمت دوم گزیده ✔️قسمت سوم گزیده ✔️قسمت چهارم گزیده ✔️قسمت پنجم گزیده ✔️قسمت ششم گزیده ✔️قسمت هفتم گزیده ✔️قسمت هشتم گزیده ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
18.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽️بازنشر از سلسله مباحث فتنه اعتقادی؛ مشروطه اقتصادی 🏴 ملت ایران در ایام بدون طلب پول و مقام و جایگاه، به محبین امام حسین ع خدمات میدهند آیا همین انگیزه و روحیه، نمی‌تواند وارد راه‌اندازی "خط تولیدِ" وقفی شود تا کشور برای رونق تولید، از وابستگی به سرمایه‌ی بخش خصوصیِ متداول با اخلاق نظام سرمایه‌داری بی‌نیاز شود؟! 🏴اگر بخشی از نذورات و کمک‌های مومنانه مردم در مساجد و رزمایش‌های مواسات به راه‌اندازی خط تولیدهای وقفی (یعنی حذف قیمت خط تولید از هزینه بنگاه‌های اقتصادی مردمی و حذف قیمت خط تولید از قیمت کالا) اختصاص پیدا کند باعث رونق بی‌نظیر تولید و کنترل تورم و گرانی می‌شود... 🏴اثر کنترل تورم، حتی در همین کمک‌های مومنانه مشهود خواهد بود: یعنی قیمت همین بسته‌های معیشتی ثابت می‌ماند و نیازی نیست سال‌های بعد با مبلغ چندین برابر امسال، بسته معیشتی تهیه کنیم... 📅 ۳ مرداد ۱۴۰۲ ☑️ https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰امامتِ «قالب‌ اجتماعی» ما با کیست؟ 🎙آیت‌الله علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی (ره): 🔸ممكن است كسی خيال كند كه ما... [می‌توانیم تکنولوژی را از غربی‌ها بگیریم و در راستای اهداف خودمان بکار گیریم و دیگر کاری به اصل غربی] آن نداريم. من عرض می‌كنم: اگر اين ساختار و بافت نظام توليدتان «هم نظام» با كفر شد، نمی‌تواند منفعت‌تان «منفعت مشترک» و جهت‌تان «جهت مشترک» [با آنها] نباشد. 🔹شما در نظام پولی نمی‌شود بگوئيد من بانک ربوی درست می‌كنم ولی رفتار پوليم هم جهت با رفتار بانک ربوی ـ مثلاً ـ افغانستان نباشد یا بانک ربوی سوئيس نباشد، بانک ربوی لندن نباشد. بانک شما اگر بانک ربوی شد اگر «ساختار» و «كيفيت روابط»ش، «هم كيفيت» [با بانک ربوی آنها] شد، خب «هم جهت» هم حركت می‌كنيد! 🔸بعد ديگر اصلاً منع دارد که بگوئيد: نمی‌خواهم با آنها «رابطه» داشته باشم! چرا رابطه نداشته باشيد؟! می‌خواهم عرض كنم نه فقط می‌تواند با آنها به هماهنگی برسد، بلکه «بايد با آنها رابطه داشته باشد»! 🔹حتی یک قدم بالاتر! مجبوريد دنباله كسی كه در اين خصلت پيشرو است هم باشید! يعنی اگر آمریکا رهبری در تکنولوژیِ تمركز گرائی در توليد را دارد، حتی اگر در بدبودن سر آمد عالم نیز باشد، مجبورید از او پیروی کنید! 🔸این تعبیر در نهج البلاغه است که حضرت (ع) می‌فرمايند: «ألا و إنَّ لِكُلِّ مَأمومٍ إماما؛ هر مأمومی، يک رهبری دارد كه به او اقتدا می‌کند». یعنی ببينيد رفتارتان چه گونه است، می‌فهمید امامتان چه كسی است! ‼️حضرت (ع) نفرمودند که «الا و ان لكلّ إمام مأموما» [یعنی هر پيشوايی، پيروانی دارد] تا ما بگویم درست است که دچار ضعف در مقابل دیگران هستیم اما پيرو علی بن ابيطالب ـ عليه الصلوه و السلام ـ هستيم؛ نه! در این حدیث حضرت(ع) می‌فرمایند: نگاه به عملت كن، ببين چه قالبی به آن می‌خورد، امامت‌ات به دست امامت اين قالب است. 📖جلسه ۲ مباحث صنعت؛ ۲۰-۱۱-۶۵ 📝استخراج: @social_theoryhttps://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 اعظم الله اجورنا و اجورکم مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
تحلیل حوادث شهادت سید حسن نصرالله - حجت الاسلام زیبایی نژاد.mp3
20.66M
🎙صوت سخنرانی در موضوع: 🏴تحلیل حوادث اخیر در لبنان و شهادت سید حسن نصرالله ✔️تحلیل وضعیت اسرائیل: در اوج ضعف و حرکات دیوانه‌وار برای حیات خود ✔️چرا دشمن جرأت پیدا کرد در مدت زمان کوتاه، چنین حوادث خسارت‌باری در لبنان ایجاد کند ✔️دو فرضیه برای ادامه تجاوزات دیوانه‌وار اسرائیل ✔️پیشنهاد عملی برای جبهه مردمی انقلاب در برابر دو فرضیه فوق ✔️مطالبه‌گری مردم در فرض عقب‌نشینی تاکتیکی چگونه باشد و در فرض عقب‌نشینی غیرتاکتیکی (موجب عذاب الهی) چه باشد؟ 🎙حجت‌الاسلام احمد زیبایی‌نژاد (عضو هیئت علمی حسینیه اندیشه) 🗓یکشنبه ۸ مهرماه ۱۴۰۳ 🕌مسجد حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، پردیسان، قم مقدس ‼️اقدام لازم در وقت لازم، مهترین مولفه خواص است و الا تبدیل به حرکت توابین می‌شود. ✅http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از محسن قنبریان
💠 امیر سلحشوران • نتانیاهو بخصوص با اقدامات جنون آمیز اخیر از انفجار پیجرها تا ترور سیدمقاومت و تهدید ترور رهبر انقلاب، غیر از ژست پیروزی دنبال ایجاد ارعاب بود. • اگر وعده صادق۲ اتفاق نمی افتاد، سید حسن، شهید ارعاب بود! جای روح سلحشوری و اباء از ضیم و ننگ، ترس می آفرید؛ لکن ورق برگشت. • علیرغم احتمال تلافی و تهدید رسمی ترور رهبری، آمدن این هفته حضرت آقا به نماز جمعه، اثرش از موشکهای سه شنبه شب کمتر نیست؛ طرح ارعاب نتانیاهو را کامل به هم می زند. یکبار دیگر امیر سلحشوران بعد از زدن عین الاسد و تهدید ترامپ جلسه زنده گذاشت و دشمن را در جنگ روانی شکست داد. • چنانچه قبلا نوشتم حضور میلیونی مردم ایران بعد از وعده صادق۲ در خیابان ها و بخصوص در نماز جمعه این هفته تهران بالاترین قدرت بازدارندگی را ایجاد می کند. • چه آنهایی که دنبال محو اسرائیل اند چه آنهایی که نمی خواهند ایران در جنون های نتانیاهو آسیب ببیند، این جمعه را غنیمت شمارند. حضور میلیونی همزمان تصویر مقاومت و بازدارنگی مردم پایه است. *مطالب مرتبط: - شهید ارعاب - بازدارنگی مردم پایه - این مرد اسطوره صلاح الدین را عوض می کند 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۱۱ ☑️ @m_ghanbarian
🔰جمعه؛ آغاز پیروزیِ «رعب شهادت‌طلبانه» بر «جنون تکنولوژیک» 🚩طوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری، جبهه مقاومت و جبهه استکبار را وارد وضعیت «مرگ و زندگی» کرد. «عملیات شهادت‌طلبانه‌ی زمینی» بود که حیثیت نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را بر باد داد. اسرائیل تلاش کرد با کشتار مردم غزه از هوا و جنگ با حماس در زمین، به زندگی برگردد اما کافی نبود. 🚩پس به توانمندی‌های تکنولوژیک خودش و امریکا و ناتو تکیه کرد و موج وحشت در لبنان به راه انداخت. از انفجار پیجرها و زخمی‌کردن چند هزار افسر حزب‌الله در یک روز تا زدن نوک‌نیزه و رأس‌الحربه‌ی مقاومت سید حسن نصرالله با ۸۵ بمب سنگرشکن در چند دقیقه. مسئول اسرائیلی گفت: پیام این عملیات آن است که اسرائیل دیوانه شده. اسم عملیاتش را «نظم جدید» اعلام کرد تا بگوید با این دیوانگیِ فناورانه می‌خواهد کل وضعیت را تغییر دهد. 🚩جبهه دشمن می‌خواست «جنون تکنولوژیک» خودش را به رخ بکشد و ورق را برگرداند و روحیه غاصبان را زنده کند و اراده مقاومت را بشکند. کار به جایی رسید که بالاخره بعد از مدتها، نتانیاهو به صدر نظرسنجی‌ها در اسرائیل برگشت و رهبر مخالفان سیاسی‌ش، از او حمایت کرد. 🚩 ایران، وعده‌ی صادق۲ را در چشم اسرائیل فرو کرد تا سرمستی دشمن، به هشیاری تبدیل شود اما این ضربه، همه‌ی راه‌حل نیست. به کار بردن امکانات عادی و مادّی در برابر دشمنی که اگر امکاناتی بیش از ما نداشته باشد، قطعاً از ما کمتر ندارد، نمی‌تواند او را در «جنگ اراده‌ها» متوقف کند و دیوانه را به زنجیر بکشد. 🚩 مادی‌گرایان فقط موقعی دست از وحشی‌گری می‌کشند که خطر قطع ارتباط با معشوق‌شان یعنی «دنیا» را حس کنند و در معرض مرگ قرار بگیرند. «شهادت‌طلبی» و آمادگی درافتادن با دشمن تا سرحدّ مرگ، وقتی از یک حالت فردی به یک خصلت جمعی و سازمانی تبدیل شود، بدجور ترمز اهل‌دنیا را می‌کشد. 🚩پس درست در شرایطی که امکان افزایش چندپله‌ایِ تنش در قلب تهران می‌رفت و نیم‌نگاه اسرائیل به عملیات در انتهای «خیابان کشوردوست» در بیانیه‌های رسمی‌شان هم دیده می‌شد، سیّد علی خامنه‌ای با سینه‌ای ستبر، دیدار رسمی برگزار کرد و خود را در معرض قرار داد. 🚩درست مثل پیامی که پس از پذیرش قطعنامه در ۶۷/۵/۲ و در مقابله با تجاوز صدام نوشت و به سوی جبهه‌ها رهسپار شد: «اینجانب با درک عمیق از اهمّیّت زمان... تن و جان ناقابل خود را به جبهه‌ی حق برده، در معرض تکلیف و قضای الهی میگذارم و از شما [ائمه جمعه‌ی سراسر کشور] نیز همراهی و همگامی میطلبم. من کان فی الله باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل و یلحق.» و موجی از حضور ائمه جمعه و مردم در جبهه را به راه انداخت که مسئولین حتی به فکر ردّ قطعنامه و ادامه جنگ افتادند. 🚩 امروز هم سیّد علی خامنه‌ای کارزار نمازجمعه را به راه انداخته و خودش جلو افتاده و مردم را دعوت کرده تا شجاعت چهارشنبه‌اش‌، این بار در قد و قواره‌ی «یک ملّت» و در مقیاس چندمیلیونی به نمایش گذاشته شود و «رعب شهادت‌طلبانه» در برابر «جنون تکنولوژیک» به حداکثر برسد و معلوم شود کدام طرف دعوا زودتر کنار می‌کشد. 🚩صاحب «بحار الانوار» در تفسیر «ساُلقی فی قلوب الذین کفرو الرعب» می‌گوید رعب و ترسی که خدا در دل کفار می‌اندازد، همان «وحشت از اولیاء الهی» است. هر شخص و گروهی که برای رعب دشمن، پا به میدان «ابراز شهادت‌طلبیِ دسته‌جمعی» بگذارد و به مصلای تهران برود، می‌تواند از «اولیاء الهی» قرار بگیرد. 🚩از همین لحظه، هر فعال و هر پرمخاطب و هر و هر عنصر پرطرفدار و و و... می‌تواند سردسته‌ی یک جمع شود و به سمت تهران حرکت کند و مصلّای آن را میلیونی در آغوش بگیرد و حتی بعد از نماز، راهپیمایی و زنجیره انسانی تا بیت رهبری ایجاد کند. 🚩🚩 خوب گوش کنید! صدای رجزهای علی است که می‌آید: «هوشیار باشید که شیطان حزبش را گرد آورده، و سوار و پیاده اش را فرا خوانده [ولی] بصیرتم همراه من است. نه اشتباه می‌کنم و نه کسی مرا به اشتباه انداخته. به خدا قسم حوضی‌ از جنگ برایشان پُر کنم که آبکِش آن جز خودم نباشد، نه بتوانند از آن بیرون بیایند و نه بتوانند به آن برگردند.. کوهها فرو می‌ریزند اما تو پابرجا باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدم‌هایت را بر زمین میخ‌کوب کن. دیده به آخر لشگر دشمن بینداز. به وقت حمله چشم فروگیر و یقین کن که پیـروزی‌ از جانب خدای‌ سـبحان است.» ✍ حسینیه اندیشه ☑️http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
🔰جمعه؛ آغاز پیروزیِ «رعب شهادت‌طلبانه» بر «جنون تکنولوژیک» 🚩طوفان‌الاقصی به تعبیر رهبری، جبهه مقاو
❗️قابل توجه مخاطبین محترم انتشار این پیام به نام هر شخصیت حقیقی یا حقوقی و هر نهاد و مجموعه‌ای بلامانع است (حتی با حذف نام و آدرس کانال حسینیه اندیشه)
هدایت شده از محسن قنبریان
📍 همه مراجع، سیستانی اند! • رژیم موقت صهیونی پس از رهبر انقلاب اسلامی، آیت الله العظمی سیستانی را هم در لیست ترور خود قرار داده است؛ لابد چون از نقش سید حسن در آزادسازی لبنان و یاری مردم مظلوم فلسطین گفته است؛ یا ممکن است اینبار (مثل علیه داعش) فتوای جهاد علیه صهیونیست ها دهند! • خون پاک و شهادت پربرکت سید مقاومت به شکل کم نظیری همه مراجع قم، نجف، مشهد و... را در پی داشت؛ آیات نوری همدانی، مکارم، جوادی آملی، سبحانی، شبیری زنجانی، وحید خراسانی، بشیر نجفی، مدرسی و... همه از سید مقاومت و مقاومت علیه اسرائیل تجلیل کردند. (اینجا بخوانید) • غیر از رهبر انقلاب اسلامی، چند تن از مراجع بزرگ (نوری، بشیر نجفی، محمدتقی مدرسی و...) از وجوب کمک به لبنان و مقاومت گفتند: - بر مسلمانان واجب است به یاری آنان بشتابند! - هریک از فرزندان امت باید به اندازه توان خود با این جنایت مقابله کند؛ با محکومیت و اعتراض و رد آن به هر شکل ممکن به صورت فردی و جمعی! - و... • کاش این اجماع، به نحوی می شد تا غده سرطانی، قدرت مرجعیت شیعه را ببیند و بداند: بَقِيَّةُ السَّيْفِ أَبْقَى عَدَداً وَ أَكْثَرُ وَلَداً: باقى ماندگان شمشير و جنگ، شماره شان با دوام تر، و فرزندانشان بيشتر است.(حکمت ۸۴) تهدید به ترور دوتن از مراجع بزرگ ایران و عراق در کنار به خاک و خون کشیدن مظلومان در غزه و لبنان توسط صهیونیستها، ظرفیت این تجمیع و علیه اسرائیل، مثل سلف صالح را فراهم تر خواهد کرد ان شاء الله. 📎مطلب مرتبط: ما و اربعین ، ما و فلسطین 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۱۸ ☑️ @m_ghanbarian
🔰تجمیع فتاوا و سنت سلف صالح 🔸[سید محمد مجاهد فرزند صاحب ریاض که در زمان خود، مرجعیت عامّه داشت، پس از تجاوز قوای روس به مرزهای ایران و دادخواهی مردم آذربایجان از ایشان] «با هريك از علماى ايران مكتوبى نگار داد كه به حضرت شهريار گرد آيند و مردم را از بهر جهاد تحريص كنند.» 🔹سپس «فتوای جهاد علیه روسیه صادر کرد و به همراه گروهی از علمای عتبات ـ که تعداد آنها به پنجاه نفر می‌رسید ـ عازم تهران شد تا شخصاً مردم را به جهاد علیه روس‌ها تشویق و پادشاه را به جنگ با آن‌ها وادار کند. در مسیر راه بسیاری از داوطلبان دعوت او را قبول کرده و به همراه وی عازم تهران شدند. دیگر ولایات نیز چنین بود.» 🔸«آقا سید محمد در اواخر شوال ۱۲۴۱ق وارد تهران گردید و گروه بزرگی از علما، شاهزادگان و مردم از او استقبال کردند. بسیاری از علمای برجسته کشور به اردوگاه لشکر در چمن سلطانیه آمدند تا به همراه سید محمد عازم نبرد با روس‌ها شوند، از آن جمله می‌توان از ملامحمدجعفر استرآبادی،‌ آقا سید نصرالله استرآبادی،‌ سید محمدتقی برغانی، سید عزیزالله طالش، ملا احمد نراقی،‌ ملا عبدالوهاب قزوینی،‌ نام برد.» 🔹«این جمله مجتهدین که انجمن بودند، فتوا راندند که: هرکس از جهاد با روسیان باز نشیند، از اطاعت یزدان سربرتافته، متابعت شیطان کرده باشد. شاهنشاه دین‌دار و ولیعهد دولت نیز سخنان ایشان را دستور داشت». 🔸«بالجمله جناب حاجى ملا احمد نراقى كاشانى كه فحل فضلاى ايران بود و شيخ جعفر کاشف الغطا و آقا سيّد على و ميرزا ابو القاسم و حاج ميرزا محمّد حسين سلطان العلماء امام جمعۀ اصفهان و ملا على اكبر اصفهانى و ديگر علماء فقهاى ممالك محروسه هريك رساله نگاشتند و خاتم گذاشتند كه مجادله و مقاتله با روسيه جهاد فى سبيل اللّه است و خرد و بزرگ را واجب افتاده است كه براى رواج دين مبين، و حفظ ثغور مسلمين، خويشتن‌دارى نكنند و روسيان را از مداخلت در حدود ايران دفع دهند.» 🚩تجمیع_فتاوای علماء و حتی هماهنگی در حرکت جمعی برای مقابله با دشمنان دین، از سنت‌های ریشه‌دار سلف صالح بوده است. حالا که جسارت صهیونیست‌ها به جایی رسیده که تهدید مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین آیت‌الله سیستانی را مطرح می‌کنند، کاش نهادهای حوزوی همانند «جامعه مدرسین حوزه علمیه قم» و «شورای عالی حوزه های علمیه» از ظرفیت و اعتبار خود استفاده کنند و از طریق رایزنی نخبگانی با مراجع عظام و آیات اعلام، فتوایی اجماعی و در مورد قضایای لبنان و غزه و منطقه اخذ کنند. البته اگر نهادهای حوزوی اقدامی نداشته باشند، از ظرفیت تشکل‌های طلبگی و جمع فضلاء و اساتید هم می‌توان در این جهت استفاده کرد. ✍حسینیه اندیشه مطلب مرتبط: همه مراجع سیستانی‌اندhttp://eitaa.com/HossiniehAndisheh
📣 اطلاعیه ♦️مقام معظم رهبری: بر همه‌ی مسلمانان《فرض》است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند 🚩 با توجه به فرمان مقام معظم رهبری و با هدف تبیین بهتر ابعاد حوادث اخیر جبهه مقاومت و وظایف ما برای یاری به جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم غاصب اسرائیل، کانال《حسینیه اندیشه و جبهه مقاومتبه انتشار مطالب مرتبط با این موضوع می‌پردازد ✅https://eitaa.com/hosseiniehandisheh
15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | سرنوشتِ ایران! 🔸 سرنوشت ایران اسلامی با سرنوشت مقاومت گره‌خورده است؛ اگر شما کاری به دعوای فلسطین نداشته باشید، اسرائیل کار دارد! 👤 حجت‌الاسلام محسن قنبریان ✔️@m_ghanbarianhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
گپ‌وگفتی از جنس مقاومت 1⃣قسمت اول: خُب که چی؟😒 یهویی ته چاییش رو سر کشید و گفت: وقتی ضعیفی باید بشینی سر جات!😠 گفتم: وقتی خونه‌ات رو ازت میگیرن هم باید خفه‌خون بگیری؟ ببینم! اگر نشسته باشی سرجات و بعد یهو بیان خونه‌ات رو بگیرن باز هم هیچی نمی‌گی؟😕 گفت: آخه به چه قیمتی؟😫 به قیمت کشته شدن اییین همه بچه بی‌گناه؟🥺 + به قیمت شنیده شدن صدات یا حداقل گرفتن بخشی از خونه و زندگیت!🙂 - واقعا برای این، حمله کردن به این وحشی‌ها؟ من که تو کَتَم نمیره...😒 + فهمیدنش خیلی سخت نیستا! چند سال برنامه‌ریزی کردن و نقشه کشیدن. بعد یه حمله جانانه و گرفتن تعداد زیادی اسیر. برنامه بعدی هم آتش‌بس و تبادل اسرای صهیونیستی با اسرای فلسطینی☺️ با تمسخر گفت: حالا که دیدی تبادل اسیری هم اتفاق نیفتاد!😏 گفتم:‌ کی فکرش رو می‌کرد صهیونیستا اینتقدر پست و رذل باشن که حتی مردم خودشون رو هم بزنن و بکشن😢 سری تکون داد و گفت: پس هیچی به هیچی!😟 روبروش نشستم. + چرا اینطوری میگی؟ بگو نتیجه‌اش این شد که اسرائیل ۷۰ سال برگشت به عقب!👌 - هزاران نفر از مردم غزه رو کشته و آواره کرده🤦‍♀ یعنی چی برگشته به عقب؟😳 + یعنی اونا تااااازه داشتن به جایی می‌رسیدن که کمک دست آمریکا تو منطقه باشن تا از طرفی منابع طبیعیِ این منطقه رو به غرب صادر کنن و از طرف دیگه واردکننده‌ی جنس‌های اروپایی و آمریکایی باشن😱 اخم‌هاش توی هم رفت. - حالا هم چیزی تغییر نکرده. هنوز هم قدرت بالاتر دستشونه😒 + حالا باید مثل ۷۰ سال پیش بال بال بزنن تا موجودیت خودشون رو حفظ کنن. تا دوباره اون ابهت و ترس از اسرائیل رو تو دل مردم منطقه ایجاد کنن. تا مردم خودشون رو راضی کنن. بذار اینطوری بهت بگم؛ این اسرائیل دیگه اون اسرائیل قبل نمیشه😁 - یعنی تو میگی فلسطینی‌ها واقعا از پس اسرائیل برمیان؟🙃 ذوق، زده گفتم: آره. چرا که نه! مگه یه بار با طوفان الاقصی برای یه مدت فلجش نکردن؟💪 حالا هم باید تکرار بشه. اصلا کارت بُرد نیروهای مقاومت همین روحیه و عملیات‌های غیرعادیه. کی میشه اخبار اعلام کنه: نیروهای شهادت‌طلبِ مقاومت طی عملیات طوفان الاقصی ۲، بار دیگر وارد شهرک‌های صهیونیستی شده و ترس از مرگ را به صهیونیست‌ها چشاندند👏👏 طوفان الاقصی ۳، طوفان الاقصی ۴،...❤️ - خب که چی؟😒 باز هم موشک‌های اسرائیل نصیبشون میشه! + اگر عملیات‌های زمینی حرف اول رو بزنه و موشک‌های حماس و لبنان و عملیات‌هایی مثل وعده‌ صادق ۱ و ۲ پشتیبان این حرکت‌ها بشن چی؟ به نظر من اینطوری صهیونست‌ها خیلی بیشتر از الان میترسن😰 مثل کسی که منتظره از چپ بخوره اما از راست می‌خوره🤕 بعد منتظره از راست بخوره اما از بالا می‌خوره🥴 وقتی از جایی که فکرش رو نمی‌کنه بخوره همیشه ترس داره👌 اما اگر از همونجایی که منتظره بزنی، بزنیش، اون هم میزنه. محکم‌تر و حساب‌شده‌تر از تو هم میزنه😔 این بار نوبت اون بود تا برق شادی توی چشم‌هاش بیاد اما خیلی طول نکشید که پرسید: برای اینکه نتونه اینطوری بزنه و غافلگیر بشه...؟🧐 + اگر بچه‌های حماس با همون توانایی و روشی که توش حرفه‌ای شدن و اتفاقا صهیونیست‌ها نه می‌فهمن و نه جرأتش رو دارن، برن جلو حتما پیروز میدون هستن😍 قیافه‌اش طوری هست که انگار حرفم رو باور نکرده😁 اما دیگه اون جدیت اول هم توی صورت و نگاهش نبود🌹 ✔️@pooshesheafifanehhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰 مرجعیت شیعه و فلسطین 1⃣ مساله فلسطین در شیعه از اول دینی و توسط علمای تراز اول طرح شد! 2⃣ علماء شیعه برای مساله فلسطین فردی اقدام نکردند؛ تجمیع درخواست و فتوا و هم افزایی را لحاظ کردند! 3⃣ علماء شیعه، عالمان سنّی را برای مساله فلسطین دعوت و زیر قبّه امیرالمومنین(ع) جمع و برای صدور حکم جهاد مشورت کردند! 4⃣ پیشتازی عالمان شیعه موجب شد موثرین اهل سنت درباره مسائل فلسطین (مثل فروش اراضی به صهیونیست ها و...) از آنها استفتاء کنند! 5⃣ مرجعیت شیعه، مساله فلسطین را مساله همه کشورهای اسلامی منطقه کرد! 📎 سخنرانی ما و اربعین ، ما و فلسطین ✔️ @m_ghanbarianhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰گپ‌وگفتی از جنس مقاومت 2⃣قسمت دوم: لطفا سری که درد نمیکنه رو ببندین😊 تلویزیون صحنه‌هایی از خونه‌های خراب شده در منطقه ضاحیه رو نشون میده😔 پسرم با تلخندی میگه: مامان! خودمونیم، لبنان اصلا توی دعوا نبود😏 الکی خودشو انداخت وسط و مردمش رو آواره کرد😒 دلم هری میریزه پایین. چقدر فکر و ذهن جوون‌ها و نوجوون‌هامون دست فضای مجازی افتاده😔 فقط نگاهش کردم و بعد از چند دقیقه با آرامش گفتم: خیلی وقت پیش یه فیلمی توی تلویزیون می‌دیدم. داستانش اینطوری بود که یه تیم تبهکار به خاطر دشمنی با یه خانواده نقشه میکشن و یکی یکی اعضای این خانواده رو از بین میبرن. بعد از کشته شدن نفر دوم یا سوم، یک نفر از این خانواده میره دنبال اینکه این تیم رو پیدا کنه و از بین ببره. نهایتا بعد از پنج شش نفر بالاخره موفق میشه و هیچ‌وقت نوبت بقیه اعضای خانواده نمیشه. کاملا منتظر بقیه ماجرا هست🤨😁 میرم توی آشپزخونه و دو تا سیب میذارم توی بشقاب و میام پیشش میشینم🙂 + حالا ماجرای اسرائیل با کشورهای مسلمونی که اهل مقاومت هستن هم شبیه همون داستانی هست که برات تعریف کردم. یک خانواده که دشمن میخواد یکی یکی اونا رو از بین ببره. فلسطین و غزه نفر اول از این خانواده هستن😔 نباید تنها بمونن. وظیفه همه مسلمون‌ها هست که ازشون دفاع کنن، حتی اگر به ظاهر اسرائیل به کسی از کشور ما یا لبنان آسیب نرسونه. چون اولا انسان‌‌های مسلمون هستن و دوما بعد از اونا نوبت لبنان هست، بعد هم عراق و سوریه، بعد هم ایران😔 اصلا به نظر من کشورهای اسلامی نداریم، ما جهان اسلام داریم. با کمی مکث میگه: این فقط نظر ایران هست. اون هم یه تعدادی از ایرانی‌ها😕 نمیتونین نظرتون رو به همه مردم ایران و دنیا تحمیل کنین😐 + از نظر شرعی حرفم رو قبول داشتی؟ سری تکون میده که یعنی ااایییی! قابل تأمله😒😁 برای همین ادامه دادم: مگه غیر از اینه که اسرائیل برای اشغال کل فلسطین اومده و حالا بعد از یک سال ویرون کردن غزه رفته سراغ لبنان؟ بعد هم سوریه و عراق و ایران؟! پس عقل سالم حکم میکنه که همه کشورهای اسلامی برای اینکه در امان بمونن زودتر با هم متحد بشن و جلوش رو بگیرن😊 - من حرفتون رو می‌فهمم اما جنگ هزینه داره. چرا مردم باید این هزینه رو قبول کنن؟؟ + برای اینکه خیلی وقته جنگ شروع شده و دشمن حمله کرده فقط هنوز به مرزهامون نرسیده. به نظرت جنگیدن داخل کشور کمتر هزینه داره یا بیرون مرزها؟😐 - معلومه دیگه. بیرون مرزها🙃 + آفرین! الان دشمن بیرون مرزها هست. پس الان وقت جنگیدن باهاشه😊 - چطوری؟ الان که نمیشه رفت لبنان! از طرفی مگه چند بار دیگه میشه به اسرائیل موشک زد؟😳 + باید فکر کرد. چند وقته خیلی بهش فکر می‌کنم. هر کس یه وظیفه‌ای داره. خانم‌ها، نویسنده‌ها، بازاری‌ها و... با ذوق و شوق بیشتری بهش گفتم: مثلا شاید کار مهم شما جوون‌ها و نوجوون‌ها این باشه که اخبار رو درست پیگیری کنین و بعد برای هم‌سن‌های خودتون هم دغدغه درست کنین یا توی پایگاه‌هایی که میزنن برید تا اگر کاری برای حمایت از جبهه مقاومت انجام میدن، کمک کنین. خوشحالی رو تو چهره‌اش میشه دید😁 ادامه دادم: و شاید فرمانده‌هامون هم برای حماس و حزب‌الله شبیه طراحی عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس رو داشته باشن و مثل دفاع از حرم‌های سوریه و عراق لازم بشه همه جوون‌ها برای دفاع از اسلام به جبهه‌ها برن💪 خانم‌ها هم میتونن شبیه زمان هشت سال دفاع مقدس کارهای پشت جبهه رو از سر بگیرن🧕حتما لازمه که فضای شهرها هم رنگ و بوی جبهه‌ رو داشته باشه وگرنه... همه با هم بلند بشیم و برای حفظ و قدرت خانواده‌مون تلاش کنیم😍 ✔️@pooshesheafifanehhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
18.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 شرایط سخت آوارگان(مهاجرین) ولزوم تحرک جدی‌تر مردم ایران در کمک‌رسانی 🎥 محمدمسلم وافی،حرم سیده رقیه سلام الله علیها/دوشنبه ۲۳ مهر ✔️@vafimoslemhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
💠 مرجعیت قم برای خلق قدرت نرم چه می تواند بکند؟! ۱. تعطیلی چند روزه دروس را نجف پیش از قم برای سید مقاومت اعلام کرد. صدور بیانیه ها هم تا سنتی ترین و ساکت ترین مراجع کشیده شد! تخصیص میزانی از وجوهات برای کمک به لبنان را -به اصطلاح این سالها- شیرازی ها هم انجام می دهند و مختص مراجع انقلابی قم نیست! پس سهم حوزه و مراجع انقلابی قم بیش از اینها باید باشد! ۲. ترکیبی بودنِ جنگ، عیان است؛ لذا مثلا "تهدید و ارعاب" کنار "ترور و بمباران" جزء علمیات رژیم است. در مقابل، "نماز "، "سفر عراقچی با هواپیمای حامل کمکها"، "خلبانیِ قالیباف به بیروت و حضور در کنار ویرانی ها" و...، هایی است که "ذاتش پیام" بوده، "بالاترین سطح اثرگذاری" را دارد. این پدیده ها بر جبهه حق می افزاید، "کمتر مقابله به مثل پذیر" و "بازدارندگی"ای کمتر از اقدامات نظامی ندارند. صرف گفتن ها و بیانیه ها در این جنگ ترکیبی موثر نیست، خلق اینگونه پدیده های موثر و بجا، است. ۳. توقع این است در "سطح مرجعیتِ" انقلابی قم پدیده ای مناسب خلق شود وقدرت جبهه حق را به رخ کشد. تهدید مرجعیت عراق و ایران به ترور توسط رژیم، این را ضروری تر هم کرده است. در این راستا دیدارهایی با مراجع و فرستادن برخی فرزندان به مناطق اسکان آوارگان دیده می شود اما تا خلق آن پدیده فاصله دارد. ۴. بطور روشن: جمع شدن مراجع قم دور هم (یا دیدارهای متوالی باهم) + عزیمت یکی از آنها (مثل آیت الله نوری همدانی) برای دیدار با مراجع نجف (برای تجمیع فتوا) می‌تواند پدیده‌ای در قدرت نرم شود. محسن قنبریان ۱۴۰۳/۷/۲۴ ✔️@m_ghanbarianhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔸استراتژی جنگ با صهیونیست‌ها در قرآن : «وارد حصارشان بشوید!»🔸 🎙آیت‌الله حائری شیرازی قرآن در مورد یهودیانِ [دشمن پیامبر] می‌گوید: لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًى مُّحَصَّنَةٍ أَوْ مِن وَرَاءِ جُدُرٍ ‌بَأْسُهُم بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ‌تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّىٰ ‌ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَّا یَعْقِلُونَ یعنی این‌ها «رودررو» نخواهند شد. باید «پشت سلاح‌های سنگین» بنشینند و بجنگند. این‌ها باید «پشت سنگرها» باشند و فعالیت کنند. نمی‌توانند رودررو بیایند؛ نمی‌توانند از سنگر خودشان خارج شوند؛ باید پشت سنگر خود پنهان شوند تا فعال باشند؛ در «قُرًی مُحَصَّنَه». این را قرآن عیب و نقص یک جنگجو می‌داند. جنگجویی که تا «قُرًی مُحَصَّنَه» نباشد، پشت دیوار نباشد و قلعۀ سنگی نباشد نمی‌تواند بجنگد، دچار نقص است. قرآن این را علامت آسیب‌پذیری و می‌داند. می‌گوید تو قلعۀ او را بشکن؛ تسلیم خواهد شد. ! دستش را بالا می‌کند. زره‌اش را از او بگیر، سلاح سنگینش را بگیر، تسلیم تو خواهد شد. او محال است «قتال» کند، مگر اینکه پشت دیوار باشد. تو دیوار او را خراب کن. این دیگر تسلیم توست. ✔️@shohada15khordadhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰گپ‌وگفتی از جنس مقاومت 3⃣قسمت سوم: بانوان حامی جبهه مقاومت این روزها تونستم تلفنی یا حضوری با چند تا از گروه‌های خانم‌ها که از جبهه مقاومت حمایت میکنن، ارتباط بگیرم😊 بعضی‌هاشون روضه‌های خونگی می‌گیرن و اول یه توسلی به ائمه دارن برای پیروزی جبهه‌های مقاومت🤲 بعد هم تبیین درباره ابعاد و شرایط امروز منطقه و جبهه‌ها و آخر هم جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از جبهه‌های مقاومت❤️ خیلی حس خوبی رو منتقل میکنن😍 حتی گزارش یکی از این مجالس که البته بزرگتر از جلسات خونگی بود تو شبکه CNN هم پخش شد😊 مشغول صحبت کردن با خانم‌ها میشم یکی از خانم‌‌ها می‌گفت: طلاهای یادگاری همسرم رو اهدا کردم🌹 یکی دیگه می‌گفت: من فقط حلقه ازدواجم رو داشتم و اون رو دادم🥺😍 نفر بعدی،‌ کم سن و سال بود و تعریف می‌کرد که قرار بوده به زودی مراسم عروسی بگیرن💍 و اینکه چطور خانواده خودش و همسرش رو راضی کرده تا هزینه عروسی رو بدن برای حمایت از جبهه مقاومت😍😍 می‌گفت در شرایطی که مسلمون‌های غزه و لبنان زیر آتش صهیونیست‌ها هستن و مواد غذایی به سختی به دستشون می‌رسه😔 چطور میتونم خودم رو راضی کنم و مراسم عروسی بگیرم؟🥺 بدون مراسم هم میشه زندگی مشترک رو شروع کرد🌹 یه گروه دیگه بازارچه‌های هفتگی برگزار می‌کردن و هنر خودشون رو با دل و جون می‌آوردن تا بفروشن و پولش رو برای حمایت از مقاومت واریز کنن❤️ بعضی هنرهای دستی مثل بافتنی و خیاطی🪡 داشتن و بعضی هم ترشی و مربا درست می‌کردن یا حتی سبزی‌ پاک می‌کردن و بسته‌بندی می‌کردن و می‌فروختن😋 بعضی هم رفته بودن سراغ کاموا و میل بافتنی تا لباس‌های بافتنی که کار دستشون بود رو بفروشن🧶 حتی صحبت این بود که میشه این لباس‌های بافتنی رو برای مردم لبنان و رزمنده‌ها فرستاد یا نه!🌹 از ذوق و شوق و امید روی پاهام بند نیستم😄 انگار تمام کتاب‌هایی که درباره زنان دوران دفاع مقدس می‌خوندم داره برام زنده میشه. خاطرات مادر شهید معماریان❤️ و تبدیل کردن خونه‌شون به پایگاه بسیج😍 چقدر دلم می‌خواست اون جمع زنونه رو حس کنم و این بار من هم در کنار همون آدم‌ها هستم😍 الحق که بانوان ایرانی🇮🇷 نشون دادن هر جایی تکلیف و وظیفه‌ای براشون تعریف بشه از جون و دل وارد میشن و سنگ تموم می‌ذارن💪 مثل ایام مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، انتخابات‌ها،‌ راهپیمایی‌ها حتی دوره کرونا با پایگاه‌های خونگی یا مسجدها که ماسک می‌دوختن و... امروز هم بانوان حامی جبهه مقاومت👌 ای کاش ادامه‌دار باشه. نکنه یه شور و هیجان باشه که بعد از یه مدت فروکش کنه😨 باید خیلی زود بریم با مسئول این گروه‌ها صحبت کنیم. لازمه با همدیگه هم‌فکری کنیم. باید به فکر شبکه‌سازی بود تا این مجاهدت خانم‌ها ادامه‌دار باشه،‌ تا شور همراه با شعور باشه و برای اینکه همیشگی باشه باید به فکر یه کار تشکیلاتی بود. حتما لازمه که کارهای تبیینی هم برای این خانم‌ها انجام بشه تا هر کدوم یه مبلّغ توی خانواده و محله‌شون هم بشن🎤 وقتی توی این جمع‌ها اخبار جبهه‌ مقاومت رو با خانم‌ها تبادل می‌کنی یه هیجان دیگه‌ای داره😁 انگار خودت هم توی جبهه هستی😊 لازمه این گروه‌ها از کار همدیگه باخبر باشن تا دلگرمی برای هم بشن و حتی فضای رقابتی بینشون بوجود بیاد💪 نمیشه کار رسانه رو هم نادیده گرفت🎥 باید کارشون رسانه‌ای بشه تا هم خانم‌هایی که دلشون میخواد کمکی به جبهه مقاومت کنن باخبر بشن و هم افراد دیگه ترغیب بشن، بیان و برای مردم مظلوم و مسلمون کاری انجام بدن و هم شاید، شاید این اخبار به گوش خانواده‌های مقاومت توی لبنان و غزه برسه و باعث دلگرمی و امید بیشتر اونا هم بشه😍 تشکیلات بانوان حامی جبهه مقاومت❤️ یا سازمان بانوان حافظ نظام اسلامی❤️ ✔️@pooshesheafifanehhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh
🔰از دوم مرداد هزاروسیصدوشصت‌وهفت تا سیزدهم مهرماه هزاروچهارصدوسه و ادامه‌ی ماجرا... 🚩ایران در ۱۳۶۷/۴/۲۷ رسماً قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت. بعثی‌ها احساس کرده بودند که نظام ضعیف شده و سه روز از پذیرش قطعنامه نگذشته بود که دوباره به ایران حمله کردند. خرمشهر محاصره شد و دشمن به نزدیکی اهواز رسید. امام به فرماندهان سپاه پیام داد: «این نقطه‌ی حیاتی کفر و اسلام است، یعنی نقطه‌ی شکست یا پیروزی اسلام یا کفر است و باید متر به متر جنگید. اینجا نقطه‌ای است که سپاه یا دوباره حیات پیدا می‌کند یا برای همیشه ذلیل و مُرده می‌شود.» 🚩پیام امام، علنی نبود. پس رییس‌جمهور خامنه‌ای دور و بَر مُراد و مقتدایش را گرفت و قلم برداشت و پوتین به پا کرد و تن و جانش را در معرض «قضای الهی» قرار داد و پیامش را به عنوان امام جمعه تهران (و نه رییس‌جمهور ایران) امضا کرد و در دوم مرداد هزار و سیصد و شصت و هفت، ندای «من کان فی الله باذلا مهجته... فلیرحل» سر داد: «علما باید پیشاهنگ و علمدار این حرکت عظیم باشند و یک بار دیگر فداکاری خود را در راه خدا و اسلام به اثبات برسانند و به‌طور ویژه، ائمّه‌ی جمعه‌ی محترم، مسئولیّت بزرگی را که در این لحظات بسیار حسّاس و تعیین‌کننده از تاریخ اسلام متوجّه آنان است، بدرستی احساس نمایند. اینجانب با درک عمیق از اهمّیّت زمان و با اذعان به اینکه جهاد و شهادت در این برهه‌ی حسّاس فریضه‌ای مضاعف است، تن و جان ناقابل خود را به جبهه‌ی حق برده، در معرض تکلیف و قضای الهی میگذارم و از شما نیز همراهی و همگامی میطلبم. من کان فی الله باذلا مهجته و موطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل و یلحق. والسّلام علی عبادالله الصّالحین. سیّدعلی خامنه‌ای امام‌جمعه‌ی تهران» 🚩علمای بلاد و ائمه‌ی جمعه پشت سر امام‌جمعه‌ی تهران به راه افتادند و به سمت مرز حرکت کردند و طوری موج مردمی پشت سرشان به راه افتاد و جبهه‌ها را پُر کرد که «مسئولان در تأمین تدارکات آن همه نیرو دچار مشکل شدند» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🚩طوفان‌الاقصی، صهیونیست‌ها را دچار چالش وجودی کرد و آنها را در وضعیت «مرگ و زندگی» قرار داد. پس با کمک امریکا و اروپا تاب‌آوری‌شان را بالا بردند و از جنگ «سی‌وسه‌روزه» به «یازده ماه» جهش کردند و بعد از سیصدروز نسل‌کشی و نابودی زیرساخت‌ها در غزه و ضربه به «قسام» و امتحان «ترور فواد شکر و هنیه»، به این نتیجه رسیدند که می‌توان به سراغ لبنان رفت. در یک شیب تند ده روزه، از «ترور سه هزار افسر حزب‌الله»، به «شهادت برترین فرمانده و پرچمدار مقاومت» رسیدند تا محور مقاومت هم در وضعیت «مرگ و زندگی» قرار بگیرد. 🚩اینجا بود که آیت‌الله خامنه‌ای دوباره «امام‌جمعه‌‌ی تهران» شد و مردمش را به میدان آورد. هم در متن خطبه از ایجاد کمربند دفاعی از شرق تا غرب امّت اسلامی گفت و هم در فرامتن، دوباره جان و تنش را در معرض قضای الهی گذاشت و با متانت و وقار، جلوی تهدید دشمن سینه سپر کرد تا موازنه‌ی جدید را که داشت به سمت دشمن میل می‌کرد، بشکند. 🚩حال آیا سنّت انقلابی حکم نمی‌کند که «علماء باید پیشاهنگ و علمدار این حرکت عظیم باشند و یک بار دیگر فداکاری خود را در راه خدا و اسلام به اثبات برسانند»؟! آیا علماء و حرکت هماهنگ آنها در مقابل دشمن، نباید پیوستی برای حرکت رهبری و مسئولین ایجاد کند؟! آیا ائمه جمعه‌ی شهرهای بزرگ و نمایندگان مجلس خبرگان و اعضای جامعه مدرسین و معاریف خطابه و تبلیغ هم برای حرکت، باید منتظر قانع‌شدن توسط دیگران باشند؟! 🚩 آیا علماء و اساتید انقلابی حوزه نباید همان کاری را برای متن و فرامتن نماز جمعه‌ی نصر انجام دهند که ایشان برای حکم امام انجام داد؟! آیا در مقابل «جنون تکنولوژیک» دشمن، ابزاری قوی‌تر از «إبراز شهادت‌طلبی دسته‌جمعی» و «مانور قدرت ایمانی» داریم؟! و آیا سرآمد بروز ایمان انقلابی و افکندن رعب در دل دشمنی که دندان تیز کرده، قشری غیر از علماء هستند؟! ❗️پی‌نوشت: راستی کاملا اتفاقی! امروز وزیر جنگ امریکا اعلام کرده که با بمب‌افکن بی۵۲ [و احتمالا بمب‌های سنگرشکن] تاسیسات زیرزمینی نگهداری سلاح در صعده‌ی یمن را هدف قرارداده‌اند و بعد صریحا گفته که: این کار را در «هر مکان و زمان دیگری» هم می‌توانیم انجام دهیم. ✍️حسینیه اندیشه http://eitaa.com/HossiniehAndisheh
🔰خاطرات مقاومت 1⃣خاطره اول مادری می‌گفت: "زمان جنگ ما کم سن و سال بودیم. وقتی بمباران می‌شد، تو خونه می‌موندیم🥺 پدرم می‌گفت: سر جاهاتون بشینید و حرکت نکنید. صدای بمب و انفجار گوش رو می‌خراشید و موجش، شیشه‌ها رو می‌شکست ولی پدر، مخالف رفتن به پناهگاه بود😳 نگرانی رو می‌شد تو چشم پدرم هم دید اما قدرت و صلابت رو بیشتر. حتی یه بار یادم هست، مادرم بچه شیر میداد و صلوات می‌فرستاد. یهو شیشه با موج انفجار شکست و شیشه‌خرده‌ها ریخت رو کمر مادر. اما با آرامش نشسته بود و ما هم با روحیه‌ای شجاعانه، نشستیم کنارشون"🙂 خاطره مادر تموم شد و من غرق فکر شدم. با خودم گفتم چه خوب استراتژی جنگ رو فهمیده بودی استاد! و چه خوب خونواده رو مدیریت کردی! واقعا توازن جنگ با رعب عوض می‌شه و تو دنبال همین بودی!❤️ دشمن دنبال رعبه تا اراده ما رو بشکنه ولی ما نمی‌ترسیم و می‌ایستیم😡✊ اما امروز که اسرائیل موشک و تجهیزات و پدافند مدرن داره و همه جا رو میزنه و به کسی رحم نمیکنه، چطور می‌تونیم تو دلش رعب و ترس ایجاد کنیم؟🧐 اون هم در شرایطی که از لحاظ تکنولوژی و تسلیحات وضعیت برابری نیست!😳 توی ذهنم دنبال چشمان ترسیده‌ و بیرون‌زده صهیونیست‌ها میگردم و.....😵‍💫😵 یادم اومد این صحنه‌ها رو چند بار دیدیم. بعد از طوفان الاقصی، وعده صادق۱، وعده صادق۲ و...🥶😨😰 اما به نظر میرسه برای زمین زدن اسرائیل تو این جنگ نابرابر باید راهبرد حمله زمینی رو دنبال کنیم و مثلا طوفان الاقصی‌های دیگری رو طراحی کنیم تا امینت رو ازش سلب کنیم. اگر نتونیم تو سطح موشک و بمب 💣و هواپیما توازن قدرت رو به نفع جبهه مقاومت کنیم💪 قطعا تو نیروی ایمان و شجاعت دست بالاتر با جبهه مقاومت هست🤲 هر چی باشه امتیاز ویژه جبهه حق، شهادت‌طلبی هست و نقطه ضعف دشمن، ترس از مرگ! ✔️@pooshesheafifanehhttps://eitaa.com/hosseiniehandisheh