eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
434 ویدیو
167 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻مگس و عنکبوت 📌از افلاطون نقل کردند که مگس حریص‌ترین حشره‌ای است که برای تغذیه و سیر کردن شکم خود بر روی هر چیزی می‌نشیند؛ اما عنکبوت در گوشه تاریک و نمور خانه درست می‌کند و به همان خانه اکتفا می‌کند، جالب است که خداوند متعال فعال‌ترین و حریص‌ترین حیوان را طعمه گوشه‌گیرترین حیوان یعنی عنکبوت قرار می‌دهد؛ یعنی مگس خود سراغ عنکبوت می‌رود و در دام تارهای عنکبوت گرفتار می‌شود. عنکبوت به خاطر خانه سستی که دارد نمی‌تواند در مقابل تندبادها مقاومت کند، امروز ما می‌بینیم کشورهای اروپایی، آمریکا و بسیاری از کشورهای عربی همچون همان مگس که برای معاش خود بر روی هر چیزی می‌نشیند وارد عمل شدند؛ اما به خاطر جدایی آنها از خداوند در چنبره دام‌های عنکبوتی رژیم صهیونیستی گرفتار شدند. 🖌 گفتاری از حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدباقر علم الهدی 🔗 متن کامل در خبرگزاری مهر 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محمود درویش شاعر فلسطینی یک جایی می‌گوید که علتِ توجه جهان به فلسطین، مرکزیتی است که یهودیان داشته‌اند. یعنی چون جهان همواره یهود را می‌دیده، به اصطلاح ما اصفهانی‌ها، صدقه سرش، فلسطین هم موردِ توجه قرار می‌گرفته است! شاید محمود درویش هیچ وقت به خوابش هم نمی‌دید که روزی فلسطین محبوب جهان خواهد شد. روزی مثل امروز که نه‌تنها کشورهای مسلمان، بلکه جهان به‌دادخواهی‌اش به‌پا خاسته است! ما منتظرِ پیروزی فلسطین نیستیم، چون او همیشه پیروز بوده است! ما فقط در انتظارِ شکستِ اسرائیلیم تا خودش نیز پوچی‌اش را بپذیرد! 🖌زهرا ابراهیمی @HOWZAVIAN
♦️ روزگـارِ قـدس 🔹 با تدبیر امامین انقلاب اسلامی ما از روز قدس به روزگار قدس رسیده‌ایم! روزگاری که در آن آرمان قدس شریف قسیم النار و الجنۀ عصر شده است. 🔸 آرمانی توحیدی که نافی طواغیت و جدا کنندۀ حق از باطل بوده و با عدالت گستری و ظلم ستیزی پاکان را از فاسدان جدا و منافقین را رسوا نموده! 🖌 حسین کاوه @HOWZAVIAN شما هم کوتاه نوشت خود را برای تحریریه نویسندگان حوزوی ارسال کنید؛ پویش
ارتقای سطح کمی و کیفی اندیشه‌ورزی با نظریه نظام هدفمند بصیرت افزایی اندیشمندان آزاده ایران و جهان در حوزه‌های مختلف علوم و مهندسی با نظریه نظام هدفمند امام خمینی(ره) : اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود. شناسایی و انهدام نظام سلطه استعمار و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا اسرائیل غاصب اتاق فکر آمریکا سرکرده استکبار جهانی برای نا امنی و استعمار ملت های جهان است. 🖌 سیدحسام سیدحسینی قهه @HOWZAVIAN شما هم کوتاه نوشت خود را برای تحریریه نویسندگان حوزوی ارسال کنید؛ پویش
🔻اصل عرفان که در مبارزه، و اصل مبارزه هم که با بدترین دشمن یعنی یهود و استکبار هست. 🔰پس چه مقارنت خوبی است که این مفاهیم در اوج معنویت و ایام خودسازی مطرح میشن. 👌بی‌خود نبود ماه رمضان و جمعه و البته آخرینش را انتخاب کرد و با راهپیمایی جلوه مردمی به اون داد. 🖌 محمد محققی‌نژاد @HOWZAVIAN شما هم کوتاه نوشت خود را برای تحریریه نویسندگان حوزوی ارسال کنید؛ پویش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 روز قدس باعظمت ▫️ اگر در سالهای قبل، کشورهای اسلامی روز قدس را برگزار می‌کردند، امسال به احتمال زیاد در کشورهای غیر اسلامی هم روز قدس با عظمت برگزار خواهد شد. (رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۳/۰۱/۱۵) © شهاب گرافی را دنبال کنید...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
نامه‌ای از کاربران سلام انسان بی شباهت به «آب» نیست؛ اگر بخواهد زنده باشد و زندگی ببخشد، باید جریان داشته باشد؛ باید پیِ برخورد با سنگ‌ها و سختی‌ها را به تنش بمالد؛ باید شجاعت چشیدن گرم و سرد روزگار را داشته باشد؛ تا باران شود و بر جهان ببارد… و گرنه کسی که تحمل سختی‌ها را نداشته باشد، همچون آب ساکنی است که صدایش به کسی آرامش نمی‌دهد؛ با دیگران که کنار نمی‌آید هیچ، خودش را هم نمی‌تواند نجات دهد...! مرداب می‌شود و می‌گندد … 🖌خطیرآقاجانی🙏 @HOWZAVIAN
رژیم صهیونیستی غده‌ی بدخیم است. قطعا باید از بین برود؛ شکی نیست. نکته اینجاست که مقابله با این توده‌ سرطانی نیازمند تهاجم تخصصی و هوشمندانه است. با شطرنج برره‌ای نمی‌شود کار این شر مطلق را یکسره کرد. اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود. 🖌 محمد مختاری @HOWZAVIAN
امروز با چند تا خانواده جایی مهمونی بودیم؛تلویزیون داشت حیات وحش نشون میداد. پسر یکی از مهمون ها که از اقوامندو خانواده موجه و در ظاهر مذهبی دارند و بچه گی شو به یاد دارم، تازه خودش هم یه بچه ۵ ساله داره گفت:"آدم جیگرش کباب میشه میبینه این حیون ها بهم رحم نمی کنند! قلبش درد میگیره از ظلمی که بهم میکنند و..." گفتم:حالا بچه های غزه چی؟! می بینی چه بلایی سرشون میاد!؟ خیلی خونسرد گفت:اون ها رو ولش کن به ما ربطی ندارن!😐 قلبم آشوب شد و بی قرار گفتم: تو حیون ها رو با انسان ها یکی میدونی؟! ضمنا اون حیون ها هم تو آفریقان!پس به ما هم ربطی ندارن! تازه چرخه حیات حیون ها ایجاب میکنه که برای بقا اینطوری رفتار کنند! یکسری بحث ها کردیم؛خلاصه به قول معروف "از تهی سرشار بود!" و فقط داشت اراجیف یه عده رو تحویل میداد. جوابش رو دادم. اما حالم بده😢 جنگ ترکیبی چه بلایی سرمون آورده که زمین رو به دشمن باختیم! که زحمت پس گرفتنش رو هم به خودمون نمی دیم! 🖌 یاداشت یک طلبه @HOWZAVIAN
جالب است: درباره قرآن‌سوزی، حمله به زنان مسلمان و حجاب آنان در کشورهای ضد پیامبر اکرم(ص) سکوت می‌کنند؛ اما دنبال این هستند که از سخنان پناهیان، توهین به پیامبر(ص) استنباط کنند. @HOWZAVIAN
🔰 تحریک گسل «قم ـ نجف»؛ به چه قیمتی؟ با چه هدفی؟ ✍️ سید محمدحسین دعائی حجة الاسلام سروش محلاتی اخیرا در یادداشتی کوتاه (اینجا و اینجا) به ذکر مشاهدات خود از «حوزۀ نجف» و بیان شاخصه‌های آن در مقایسه با «حوزۀ قم» پرداخته است؛ یادداشتی که چون برآمده از یک گرایش مطرح دینی و نمایندۀ یک جریان فعال حوزوی است، ارزش نقد را دارد: یک. نقد مبنامحور بخش عمده‌ای از تفاوت‌های «حوزۀ نجف» و «حوزۀ قم»، نتیجۀ قهری اختلاف در مبانی بوده و به همین خاطر، مقایسۀ وضعیت آن‌ها با یکدیگر، بدون لحاظ این اختلاف، چندان موجه نیست. به عبارت دیگر، کاملا طبیعی است که حوزۀ معتقد به «اسلام سیاسی» و «ولایت مطلقه فقیه» که یکی از مهم‌ترین انقلاب‌های تاریخ بشریت را رقم زده، نظامی اسلامی را بر یک کشور حاکم کرده و به‌دنبال ایجاد «تمدن نوین اسلامی» است، عملکردی متفاوت با حوزۀ غیرمعتقد به این انگاره‌ها و متمایل به نوعی از «سکولاریسم مذهبی» داشته باشد. در ثانی، آن‌چه جناب سروش محلاتی در وصف «حوزۀ نجف» گفته‌اند ـ اگر واقعیت داشته باشد ـ در واقع نه مدح این حوزه عریق و عزیز، بلکه ذم آن است؛ وضعیتی که می‌توان از آن با عنوان «آنارشیسم حوزوی» یاد کرد. به‌علاوه آن‌که این وضعیت، نه نتیجۀ یک انتخاب، بلکه عمدتا حاصل تحمیل اجتماع و عجز متولیان از ایستادگی در برابر متغیرهای محیطی است. دو. نقد کارکردمحور فارغ از تأمل در این‌که وضعیت «حوزۀ نجف» حاصل کدام مبنای مدیریتی است، با نگاهی منصفانه و واقع‌بینانه به کارنامۀ این حوزۀ مبارک هم می‌توان به نقد مدعای جناب سروش محلاتی پرداخت. به‌راستی «حوزۀ نجف» چقدر پیشرفت علمی داشته؟ امروزه کدام نوآوری اصولی، فقهی، تفسیری، کلامی یا فلسفی را می‌توان به آن حوزه نسبت داد؟ کدام مسئله از مسائل مطرح در جهان معاصر را می‌توان با مراجعه به اندیشمندان نجفی پاسخ گفت؟ در حال حاضر چند پژوهشگاه یا مجله علمی، پژوهشی در آن‌جا فعال است؟ سالانه چند مقاله در این مجموعه علمی منتشر می‌شود؟ و این‌که اگر از تقلیل سخیف «زیست فناورانه» به داشتن صفحه در یوتیوب بگذریم، «حوزۀ نجف» با پدیده‌هایی مثل: تکنولوژی‌های نوین، فضای مجازی، هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌ای و برنامک‌های موبایلی چه نسبتی دارد؟ اصلا پیام «حوزۀ نجف» برای جهان اسلام چیست که می‌تواند با عبور از فیلترینگ آن را به گوش علاقمندان برساند؟ فارغ از جایگاه «حوزۀ نجف» در سیاست و اقتصاد عراق، واقعا این حوزۀ تاریخی و سابقه‌دار، به چه میزان در ارتقاء فرهنگ عمومی یا دین‌داری مردم مؤثر بوده است؟ «حوزۀ نجف» در جلوگیری از رشد فزایندۀ فرقه‌های انحرافی در عراق چه عملکردی داشته؟ موضع «حوزۀ نجف» در قبال سلطۀ تحقیرآمیز آمریکا بر عراق چیست؟ و بالاخره آن‌که به‌طور کلی وزن «حوزۀ نجف» در معادلات ملی، منطقه‌ای و جهانی چقدر است؟ سه. نقد تطبیق‌محور آقای سروش محلاتی، نه تنها نمی‌تواند از مبنای مدیریتی و کارکرد «حوزۀ نجف» دفاع کند، بلکه در تطبیق مدعای خود بر مصادیق نیز دچار خطاست. زیرا نه «حوزۀ نجف» آن‌گونه‌ای است که ایشان می‌گوید و نه «حوزۀ قم». به‌راستی اگر کسی بخواهد در «حوزۀ نجف» راهبردهای مدیریتی متولیان امر را زیر سؤال برده و بر خلاف آن‌ها عمل کند، چنین اجازه‌ای به او داده خواهد شد؟ مگر نه آن‌که به گفته شما اگر طلبه‌ای حتی برای اعتاب مقدسه کار علمی کند شهریه‌اش قطع می‌شود؟ آیا این آزادی است؟ پس معلوم می‌شود در «حوزۀ نجف» نیز چارچوب‌ها و خط‌قرمزهایی وجود دارد، اما به‌شکلی دیگر. به‌علاوه آن‌که یقینا بعضی از آزادی‌ها، نه از روی اراده و مبتنی بر میل، بلکه ناشی از ناتوانی در نظارت بر همۀ اطراف ماجراست. همچنین آیا واقعا در «حوزۀ قم» برای گرایش‌ها و سلیقه‌های مختلف، محدودیت ویژه‌ای وجود دارد؟ امروز کدام نحلۀ فکری است که امکان عرضۀ دیدگاه خود را ندارد؟ مگر نه آن‌که مثلا مخالفان فلسفه و عرفان، نه در مشهد، بلکه حتی در قم، مؤسسات و مدارس متعددی داشته و به‌شکل رسمی مشغول فعالیت هستند؟ و مگر نه آن‌که مخالفان مقوله‌هایی مثل: فقه نظام، علم دینی و علوم انسانی اسلامی، با آزادی کامل به طرح دیدگاه‌های خود پرداخته و هر از چند گاهی به مخالفت با ایده‌ها و پروژه‌های رسمی حاکمیت می‌پردازند؟ 📌 متن کامل در صدای حوزه @HOWZAVIAN