eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
531 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🖌 پایان پرونده محتوایی امروز، هفدهم بهمن 🔹درصدد هستم به یاری خدا در تولید و بازنشر محتوای کانال، متنوع و پربار خدمت اعضای محترم باشم. 🔸بی‌تردید با نقد و نظرتان در ارتقای این محفل ادبی_رسانه‌ای می‌توانید نقش آفرین باشید. 🙏💐 کانال نویسندگان حوزوی؛ فضایی خودجوش در میدان
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 هرگز به تو دستم نرسد، ماه بلندم 🌹اندوه بزرگیست چه باشی ، چه نباشی 🎥 فیلم «ماه بلند» 💡 تهیه و تولید توسط کارگروه فضای مجازی ستاد کنگره شهدای استان قم شهید_گمنام @HOWZAVIAN
یادداشت‌های سفر به آمریکا؛ ⭕️ ساده‌پوشی دانشجویان ✍️ حبیب الله بابایی یکی از نکات بسیار آموزنده در تجربۀ ‌دانشگاهی‌ام در ویرجینیا، ساده‌زیستی و ساده‌پوشی دانشجویان بود. مثلا یکی از خانم‌های دوره دکتری، خانم Susan، که با ایشان متن‌خوانی می‌کردم، بسیار ساده‌پوش بود. کتاب‌هاش را در داخل یک توبره پارچه‌ای (که قدیم‌ها ما برای حمل رسائل و مکاسب از آن استفاده می‌کردیم) می‌گذاشت. همه لباسش را اگر قیمت می‌کردی شاید به 50 دلار نمی‌رسید، ولی هم در درس‌خواندن بسیار جدی بود، هم در تدیّن‌اش التزام داشت. ایشان روز جمعه پاک (آدینه نیک) که روز عاشورای مسیحیان است، قرار جلسه‌مان را برای شرکت در مراسم Good Firday در کلیسا کنسل کرد. یکی دیگر از این دانشجویان بسیار خاص را در کلاس آقایان اوکس و بوشارد (که کلاس هرمنوتیک را به صورت مشترک تدریس می‌کردند) دیدم. او از بس زیاد مطالعه می‌کرد همیشه چشم‌هایش خونی بود؛ ولی در طول ترم ندیدم که یک بار لباسی قیمتی و فاخر بپوشد. همواره ساده و البته تمیز می‌پوشید. ولی در انجام کارهای کلاسی پا به پای اساتید پیش می‌آمد. اساسا یکی از نکته‌های بسیار مهم در دانشگاه، اولویت‌های دانشی دانشگاه بود. اولویت‌های دانشیِ دانشگاه هرگز تحت تأثیر روابط دختر و پسر، یا پُز و پرستیژ استاد و دانشجو نبود. نبودِ پُز و پرستیژ در دانشجویان را می‌شد در پدیدۀ جالب کاردانشجوییِ برخی دخترخانم‌ها مشاهده کرد. برخی از این دختران راننده اتوبوس‌های دانشگاه بودند و از این طریق برای هزینه‌های تحصیلی‌شان (30 هزار دلار برای هر سال) کسب درآمد می‌کردند و در امورات اجرایی دانشگاه مشارکت می‌کردند. @HOWZAVIAN
🔰مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برگزار میکند: 🎞 نقد و بررسی مستند معضل اجتماعی 📆 پنج شنبه مورخ 21 بهمن ماه ⏰ 9 الی 12 📌 مکان: موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی بلوار جمهوری . میدان سپاه . بلوار شهید اخلاقی . بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان . پلاک ۱۲ @HOWZAVIAN @pajooheir
🔴 سر گردانی در اوج سرگردانی! ✍️خلیل سمیعی "به بهانه جنایت اخیر و گرداندن سر در خیابان و انظار عمومی" علت این سر گردانی شاید ناشی از سرگردانی (تحیر) قاتل و عامل این جنایت از تفکر متعصبانه و جاهلانه و غلط فرهنگی دینی و اعتقادی و یا قومی بوده است و یا نشأت گرفته از ضعف فرهنگی خانوادگی و اجتماعی و شاید هم سرگردانی قاتل و عامل این جنایت برگرفته از فرهنگ منحط غرب یا مسلک وهابیت داعشی بوده است. به هر دلیل که باشد، این کار زشت باعث جریحه دار شدن احساسات عمومی مردم و تکدر خاطر آنان شده است و با هیچ عقل و منطق، دین و مذهبی سنخیت نداشته و ندارد. اینگونه سرگردانی ها در جوامع بشری سرانجامی جز این گونه سر گردانی ها ندارد و باید در این باره فکری کرد. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
#انقلاب_در_مسیر (5) 💠 ترمیدور انقلاب اسلامی ✍️ محمدجواد نیکزاد یکی از نظریه‌ها در باب انقلاب، تئو
. به این متن اشکالی وارد است ایشان معتقدند که تریمیدور در انقلاب منتفی است در حالی که چه حضرت آقا و چه نظریه پردازان داخلی و خارجی امکان اون رو قائل هستند لذا حضرت آقا همیشه تاکید به اصالت حفظ آرمان‌ها دارند لذا تریمیدور منتفی نیست 1_ مگر حضرت آقا نفرمودند که تز انقلاب از حوزه است مواظب آنتی تز این انقلاب که از خود حوزه است باشید 2_مگر دشمنان نگفتند الان اصل انقلاب رو نمی شود تغییر داد بلکه باید آرمان‌ها رو تقلیل داد از تغییر به تقلیل رسیدند 3_الان جامعه اساتید حوزه در مقابل جامعه مدرسین در حال چه چیزی هستند لذا تریمیدور در انقلاب اسلامی منتفی نیست بلکه دور از انتظار است لذا احتمالی وجود دارد که باید از اصول و آرمان‌ها صیانت کرد تا تریمیدور اتفاق نیفتد. @HOWZAVIAN
✨﷽✨ 📣 آخرین دوره در سال 1400 مؤسسه قرآنی راه بهشت‌ با همکاری ‌مرکزقرآن‌کریم آستان ‌قدس ‌رضوی ‌برگزار می‌کند مشهد‌ مهلت‌ثبت نام 👈 تا 30 بهمن‌ماه آیدی‌ ایتا 👈@raahebehesht1 شماره تماس دفتر مرکزی قم👈02532904360 09022904360👈 شماره‌تماس‌شعبه‌مشهد👈09022974270 🔗کانال قرآن کودک و نوجوان @HOWZAVIAN
🔸یادداشتی بر فیلم بی مادر؛ 🔴 مادر بی‌فرزند همچون دختر بی عروسک است ✍️ حفیظه مهدیان 🔸فیلم از دو زاویه دید به مفهوم «مادری» می پردازد. اول: زنی از طبقه پایین که با چنگ و دندان می خواهد جان فرزند مریضش را حفظ کند و دوم: زنی از طبقه بالا که توانایی بارور شدن ندارد و در حسرت مادری است. باید دید این دو زن هر یک چگونه بازنمایی شدند تا دریابیم فیلم تلقی درستی از مادری ارائه کرده؟ یا از پس کار برنیامده و برخلاف ظاهر فیلم، مادری و فرزندآوری را به چالش کشیده است. 🔸حس مادری آنقدر برای زنان فطری است که ویکتور هوگو در بینوایان می نویسد: «مادر بی فرزند همچون دختر بی عروسک است». زن بی فرزند فقدان دارد، هرچند که تمام آمال و آروزهای دیگران را در دست داشته باشد. مرجان در ابتدای فیلم توانسته این فقدان را برای مخاطب متجلی سازد، اما همچون بسیاری از فیلم های دیگر، زن بی فرزند به تدریج به عفریته ای حسود و خطرناک مبدل می شود تا جایی که مرجان حاضر می شود فرزند خود در رحم زنی دیگر را به قتل برساند. و مخاطب متوجه می شود، که خواست مرجان برای فرزنددار شدن، هیجان هایی مقطعی است ناشی از تصمیم های زودگذر و طرحواره های غلط شخصیتی [: اشاره های امیرعلی به طرحواره های شخصیتی مرجان] و نه برخسته از میلی عمیق، فطری و پاک. 🔸پروسه ای که سه سال قبل هم به همین منوال پیش برده بود. نگاه سرزنش‌گر علی اوجی به مرجان، هنگامی که فرزندش در استخر افتاد و دریافت مرجان از این نگاه [: فکر می کنه من از قصد بچه ش رو انداختم تو استخر] دال های دیگری بر شخصیت دوگانه مرجان است: نوسان بین «عشق» و «نفرت» و البته نوسان بین «اخلاق انسانیت» و «مذهب‌گرایی مزورانه». 🔸از سوی دیگر مهروز مادری رنج کشیده است که هویتش با فرزند معنا پیدا می کند. فرزند در اثر بیماری می میرد و مهروز تمام خود را از دست می دهد. اما او باردار است و همچنان این جنین زنده در رحم است که او را به ادامه زندگی نوید می دهد. اما مهروز این فرزند را نیز از دست می دهد و او را که در حقیقت متعلق به امیرعلی و مرجان است روی تخت بیمارستان رها کرده و خود در تاریکی شب ناپدید می شود. و حال فرزندی مرده بر جای مانده در دل خاک و فرزندی تازه به دنیا آمده که هر دو مادر [مرجان و مهروز]، رهایش کرده اند و این «بی مادر» تنها روی تخت بیمارستان در انتظار رسیدن به چه آینده ای است؟ 🔸 در پایان جمله‌های ابتدای فیلم از زبان یک روانشناس معنا پیدا می کند که زن و شوهر عاشق تن به فرزندآوری نمی دهند مگر این که به ملالِ عادت رسیده باشند. «فرزند بدقدمِ نورس» دو رسالت داشت: «آغاز شکاف در علاقه امیرعلی و مرجان» و «فقدانی جدید برای مهروز» و در پایان هیچ کدام از مادرها او را نپذیرفتند. @HOWZAVIAN
کپشن (CAPTION) چیست؟ شاید این سوال ساده به نظر برسد و خیلی‌ها جواب آن را بدانند. در واقع بیشترین تعریف کپشن در اینستاگرام مصداق پیدا می‌کند و کاربران از این اصطلاح در پست‌های اینستاگرامی استفاده می‌کنند. اما در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز از کپشن استفاده می‌شود. گاهی عکس‌ها و ویدئوها نمی‌توانند به تنهایی در شبکه‌های اجتماعی حرف مورد نظر ما را بزنند و کپشن در واقع همان متنی است که زیر آنها منتشر می‌کنیم تا بتوانیم توضیحات و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطبان بگذاریم. اما همین متن به ظاهر ساده و چند خطی گاهی چنان ما را دچار چالش می‌کند که شاید ساعت‌ها برای نوشتن آن زمان بگذاریم تا بتوانیم مخاطب‌مان را درگیر کنیم. در ترجمه فارسی به کپشن، نگاره هم گفته می‌شود اما استفاده از عبارت «کپشن» مرسوم‌تر است. 👈 پست قبلی @HOWZAVIAN
✔️ فرهنگ‌سازی درست، رسالت فیلمساز ارزشی ✍️ بابک شکورزاده برخی از سینماگران در مسیر فیلم‌سازی نگاهشان به فرهنگ جامعه است و به گونه‌ای به سوژه‌ها می‌پردازند که صرفا آنچه که مورد علاقه مردم هست را به تصویر می‌کشند؛ این‌ها در واقع چیزی را می سازند که مردم از آن استقبال کنند. این نوع نگاه شاید بتواند در رونق سینما و جذب مخاطب تأثیرگذار باشد ولی با آن فرهنگ سازی که به نوعی باید رسالت یک سینماگر باشد در تنافی است. حالا گهگاهی اگر از این منظر فیلمی ساخته شود، به شرطی که ترویج فحشاء و سیاه نمایی نباشد، ایرادی ندارد، ولی پسندیده نیست که این موضوع به یک رویه برای فیلمسازان تبدیل شود . سزاوار است فیلمساز به گونه‌ای رفتار کند که اگر بحرانی را در جامعه مشاهده کرد با خلاقیت هنری و فیلمنامه‌ای منسجم و جذاب در صدد اصلاح آن برآید و بتواند فرهنگ سازی کند، نه اینکه به عنوان یک موجود منفعل، تحت تأثیر محیط پیرامون خود صرفا آن چه که هست را برای خوش‌آمد مخاطب تولید نماید. برخی از فیلم‌هایی که در سال‌های اخیر تولید شد و معمولا به عنوان فیلم اجتماعی مطرح است با همین نگاه ساخته شد و راه حلی برای بهبود شرایط ارائه نکرده‌اند و به نوعی به ژانر نکبت تبدیل شده است. مسائلی از قبیل عشق دروغین ، خیانت، روابط نامشروع بین زن و مرد و چیزهایی از این قبیل دستمایه برخی از فیلم‌ها بوده و متأسفانه بعضا هم پر مخاطب است. به هر حال فیلمساز ارزشی، فیملسازی است که با مؤلفه‌های منطقی و معقول بتواند فرهنگ سازی کند و مطالب درستی را به مخاطب القا‌ کند تا اثر، به عنوان یک اثر فرهنگ‌ساز جلوه‌نمایی کند و اگر به نوعی مشکلات اجتماعی را مطرح می‌کند بتواند راه برون رفت این مشکلات را نیز برای مخاطب تبیین کند. @HOWZAVIAN
(8) ⭕️ استبداد پهلوی ✍️ محمد ملک‌زاده در دوران سلطنت پهلوي هر چند نهادها و رويه‌هاي به ظاهر دموكراتيك در ایران وجود داشت اما اين نهادها به پوسته‌اي غير كار آمد تبديل شده بودند؛ رژيم هيچ ارزشي براي رأي و خواست مردم قائل نبود و با گذشت زمان، سياستگذاري‌های دولت هر چه بيش‌تر جنبه شخصي به خود مي‌گرفت. گازيو روسكي، ساختار رسمي دولت ايران در زمان پهلوي را شامل يك چوب بست لرزان از نهادهايي توصیف می‌کند كه پيرامون شخص شاه ساخته شده بود و او هر گونه كه خود مايل بود، عمل مي‌كرد. @HOWZAVIAN
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آری "به اتفاق" جهان می‌توان گرفت... 💠 برای حل مسائل اجتماعی، با فراخوان نقش‌‌آفرینی «به اتفاق» همراه شوید. 🔸مزایا: - جایزه نقدی یک میلیونی برای منتخبین مرحله اول - راهبری و آموزش تخصصی مهارت‌های کارگروهی و شناخت مخاطبین راه‌حل - محیط کار اشتراکی، خدمات راهبری ایده و حمایت مالی برای منتخبین مرحله دوم - تسهیلات پیاده‌سازی ایده تا سقف 150 میلیون تومان برای منتخبین مرحله سوم 🔰اطلاعات تکمیلی و ثبت‌نام در www.mobtada.org/event-3/ @HOWZAVIAN