eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
462 ویدیو
174 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 زیر و بم اشتغال طلاب ✍️ علی بهاری، نویسنده حوزوی در وقایع امروز نوشت: «ببین چه جوری واستون کار جور می‌کنن» این واکنش یکی از نزدیکانم بود، وقتی خبر استخدام طلاب در شعب بانک‌های گوناگون منتشر شد. خبری که با انتشارش، موجی بزرگ در فضای مجازی پدید آورد. اگر چه با تکذیبش این موج اندکی فروکش کرده است اما بهانه خوبی است برای پرداختن به اشتغال و معیشت طلاب؛ بلکه گره‌ای بگشاید و شبهه‌ای بزداید: یک: اصل حضور طلبه‌ها در مناصب مختلف اشکالی ندارد. مهم، تخصص است. اگر تخصص داشته باشند دلیلی ندارد منع شوند و اگر ندارند باید به خاطر «عدم تخصص» محروم شوند نه طلبگی. آیا معقول است کسی که سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری را در روان‌شناسی گذرانده است به جرم خواندن دروس حوزوی مجوز طبابت و مشاوره نگیرد و نظیر او در دانشگاه با خواندن همین سه مقطع و بدون خواندن دروس حوزوی، مجوز مشاوره بگیرد؟ چرا کسی که اقتصاد، علوم سیاسی یا ادبیات فارسی را تخصصی در دانشگاه و دیگر مراکز مربوط دنبال کرده است حق اظهار نظر نداشته باشد و رفیق دانشگاهی‌اش با همین‌ها و بدون فضل حوزوی، دائما نظریه بدهد؟ مگر این که بگوییم خواندن دروس حوزوی مانع از فهم علوم دانشگاهی می‌شود! دو: طلاب حوزه در برخی دروس و علوم از نظایر دانشگاهی خود موفق‌ترند. مثلا در ادبیات عرب، طلبه‌ای که در طول سه سال کتاب‌هایی چون صمدیه، سیوطی، ابن عقیل و مغنی خوانده است از کسی که کارشناسی یا ارشد عربی دارد چیزی کم ندارد. (حداقل در زمینه تدریس عربی) وضعیت دروس قرآن و دینی هم همین طور است. ممکن است بگویید "فن تدریس غیر از محتوادانی است" صحیح، اما در تدریس هم طلاب به خاطر پایبندی به سنت ارزشمند مباحثه، توانمند و در تقریر و تفهیم مطالب موفقند. بنابراین اعتراض به استخدام طلاب در این دروس یا ریشه در ندانستن دارد و یا سیاسی‌کاری. سه: دولت باید طلبه‌ها را فقط در زمینه‌های تخصصی خودشان به کار گیرد. دلیلی ندارد که طلبه را با سطح دو فقه و اصول، به تدریس تاریخ، علوم اجتماعی و جغرافی بگمارند. مگر این که تخصص داشته باشد که در این صورت اشتغالش به خاطر تخصص است نه طلبگی. از طرفی حضور روحانیان در اموری که هیچ ارتباطی به حوزه کاری‌شان ندارد موجب اعتراض و حساسیت مردم شده که اعتراضی به‌جاست. مثلا چرا باید یک روحانی در افتتاح تصفیه‌خانه حضور پیدا کند و یا طلبه‌ای درباره تعمیر لوله‌های پالایشگاه سخن بگوید؟ اشتغال طلاب در مناصب غیر تخصصی موجب می‌شود مشروعیت به‌کارگیری‌شان در حوزه تخصص‌شان هم با سوال و چالش مواجه شود. چهار: کمتر طلبه‌ای است که از دوست یا دشمن، انگ مفت‌خوری نخورده باشد. گویا انتظار برخی از مردم این است که طلبه‌ها صبح تا شب مشغول کار دستی و فنی شوند و در کنارش طلبگی‌شان را هم ادامه دهند. آنان تدریس، نگارش، تحقیق و تحصیل را کار نمی‌دانند و معتقدند کار حتما باید طوری باشد که قطرات عرق روی پیشانی نمایان شود! صرف نظر از این که با این منطق، استادان دانشگاه، روزنامه‌نگاران، مشاوران، پزشکان و برنامه‌نویسان همه مفت‌خورند، آیا طلبه‌ای که صبح تا ظهر دنبال شترمرغ‌هایش می‌دود و ظهر تا غروب برای یک لقمه نان با بساط حجامت در پی تیغ زدن ملت است، می‌تواند پس از نماز مغرب، نیازهای فکری و پرسش‌های مراجعانش را پاسخ گوید؟ هرگز. وقتی هم نتواند جواب دهد، همین مراجعان او را به بی‌سوادی و مفت‌خوری متهم می‌کنند. از قضا سرکنگبین صفرا فزود! پنج: ممکن است عده‌ای بگویند "چگونه اصحاب پیامبر و امامان، هم کار می‌کردند و هم سر درس این بزرگواران حاضر می‌شدند؟ طلاب هم همین کار را کنند" این پیشنهاد شدنی نیست، زیرا حجم و عمق نیازهای فکری جامعه با دوره پیامبر و اهل بیت قابل سنجش نیست. ساعتی نمی‌گذرد مگر آن که پرسشی جدید در شاخه‌های گوناگون علوم انسانی و اسلامی تولید می‌شود. از تفسیر، فقه، اصول و فلسفه بگیرید تا تاریخ، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و علوم سیاسی. پاسخ به این پرسش‌ها کار تخصصی، متمرکز و گسترده می‌طلبد. نمی‌توان از طلبه انتظار داشت هم متخصص تاریخ باشد و هم مرغداری‌اش را شخصا اداره کند. هم در تفسیر قرآن خبره باشد و هم آچار به دست، لوله‌کشی منازل مردم را انجام دهد. تمرکز، شرط لازم موفقیت است. از طرفی کار هم فقط کار دستی و فنی نیست. اهل فرهنگ بهتر است کار متناسب با فرهنگ انجام دهند تا کمتر از حوزه تخصصی‌شان فاصله بگیرند. همانطور که اگر یک معلم فقط معلم باشد و روی کار خود متمرکز، موفق‌تر است تا معلمی که هم تدریس می‌کند، هم مسافرکشی و هم خرید و فروش سهام. هر چند گاهی فشار زندگی، معلمان زحمت‌کش را هم به درد طلاب گرفتار می‌کند. 🔗 متن کامل را در این کانال بخوانید @HOWZAVIAN
■ سلسله یادداشت‌های مهدوی ✍️ الناز رحمت نژاد اشکالِ بزرگِ ما این است که از یک سو می پذیریم که ما اهل آخرالزّمان هستیم و از سویی دیگر با تمام قدرت به سوی حوادث جانکاهی که برای مردم آخرالزّمان نوید داده شده می شتابیم ● زمان ما، همان آخرالزّمان است که رسول گرامی اسلام(ص) وجانشینانِ معصومِ آن بزرگوار وعده داده اند، و به هنگامِ ارشادِ مردمان و کاشتن درخت ایمان در کشتزار دِلِ آنان، از آخرالزّمان و مردمانِ آن سخن گفته اند. 🔗 متن کامل یادداشت @HOWZAVIAN
🔸حج اربعین ✍️ سیدصابر رضایی وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا وَعَلَى كُلِّ ضَامِرٍ يَأْتِينَ مِنْ كُلِّ فَجٍّ عَمِيقٍ و در میان مردم به حج اعلام کن، تا خلق پیاده و سواره بر شتران لاغر اندام تیزرو از هر راه دور به سوی تو جمع آیند. یا حسین! حکم زیارت را برای عاشقانت امضا نما! بدون شک آنها پیاده و سواره به سوی تو خواهند آمد و برگِرد تو حلقه خواهند زد. زمان اربعین حسینی فرارسیده و خیل عظیم عاشقان از سراسر جهان به سوی کربلا رهسپار شده اند، بدون اینکه تبلیغات خاصی از نوع تبلیغات مرسوم جهانی درمیان باشد آن هم در فضایی که دیکتاتوری رسانه ای هر نوع آوای ضد استکباری، و ندای معنوی و عدالت خواهانه را سانسور می کند، بدون شک این خیزش جهانی به سوی سرزمین عشق نشانة این است که دلدادگان مسیر حسین ع از راه دیگری، ندای حج عشق را شنیده اند. به راستی چه کسی این همه دلداده را خبر کرده است؟ ذیل آیه 27 سورة حج (وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ يَأْتُوكَ رِجَالًا) که خداوند به ابراهیم(ع) فرمان دادند که برای حضور مردم در حج، به مردم اطلاع بده، خواهی دید که پیاده وسواره به سوی تو (نفرمود به سوی کعبه بلکه فرمود به سوی تو یعنی امام که حقیقت کعبه است) خواهند آمد! «در روایتی می‌خوانیم: «هنگامی که ابراهیم چنین دستوری را دریافت داشت عرض کرد: خداوندا! صدای من به گوش مردم نمی‌رسد، اما خدا به او فرمود: «علیک الاذان و علیّ البلاغ! تو اعلام کن و من به گوش آنها می‌رسانم»(برگزیده تفسیر نمونه). حسین ع در صحرای کربلا بانگی توحیدی برآوردند که خداوند آن را به گوش تمام بشریت رساند. آری اربعین، حج عاشقان ثارالله (ع) است که عاشقان حسین ع با ندای او، سواره و پیاده پا در مسیر عشق گذاشته اند... گر دولت وصالش خواهد دری گشودن سرها بدین تخیل براستان توان زد... @HOWZAVIAN
. 📌 حقوق بشر آمریکایی موضوع امروز ما درباره حقوق بشر آمریکایی هست. ماجرا از این قراره که تو دنیا سخت‌ترین کار، بشر آمریکایی بودنه؛ اما کار تو معدن اداشو درمیاره! بشر آمریکایی باید حقوقشو با دست بردن در منتهی‌الیه حلقوم سایر مللی که از میزان بشریت کمتری برخوردارند‌، بیرون بکشه! اینجا بشنوید https://btid.org/fa/news/218217 @HOWZAVIAN
🔅اگر زینب نبود... ✍️ محمدجواد محمودی شاید تصور کنید سخت‌ترین لحظات واقعه‌ی کربلا، روز عاشورا و در گودی قتلگاه رخ داده است. اما وقتی از امام سجاد(علیه السلام) در این باره سؤال شد که کجا بر شما سنگین سپری شد، سه مرتبه فرمودند: الشام، الشام، الشام... این پاسخ حکایت از اوج مظلومیت و سختی اتفاقاتی است که در شام برای کاروان اسرا رقم زدند. طبق گزارش برخی مقاتل، کاروان اسرا پس از حرکت از کوفه و گذشتن از توقف‌گاه‌های متعدد، در روز یکم صفر سال 61 به شهر دمشق در شام رسید. در میان کاروان اسرا، نیزه داران، سر مطهر شهدای کربلا را حمل می‌کردند. قاتلان سیاه دل، در طول مسیر به شدت بر خاندان پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) ظلم و جفا کردند و شکنجه و آزار فراوانی به ایشان رساندند تا آنجا که حضرت زین العابدین(علیه السلام) را با آنکه بیمار بودند، با دستان بسته بروی شتری بدون محمل نشاندند و یکسری از زنان را بر روی شتران بدون کجاوه سوار کردند و باقی زنان و کودکان را با غل و زنجیر و با پای پیاده به همراه قافله کشاندند. نقل است وقتی کاروان به نزدیکی شهر دمشق رسید، ام کلثوم، دختر امام حسین(علیه السلام) از شمر لعین خواست تا کاروان را از محلی خلوت وارد شهر کند و همچنین نیزه داران جلوتر از کاروان حرکت کنند تا نگاه نامحرمان و افراد پست به دیدن سرها مشغول شود و زنان و دختران کاروان در معرض نگاه‌ها قرار نگیرند. اما آن ملعون دقیقا خلاف این خواسته عمل کرد تا بیش از پیش، پستی و شقی بودنش را نشان دهد. او دستور داد تا نیزه داران در میان کاروان حرکت کنند و همچنین آن‌ها را از دروازه‌ی شلوغ شهر، وارد دمشق کرد که طبق برخی از گزارش‌ها، آن دروازه، ساعات نام داشت. شامیان، مقدمات جشن و مجلس رقص و پایکوبی را فراهم کرده بودند انگار که آن روز، روز عید باشد و آماده بودند تا کاروانی که به آن‌ها خروج کنندگان از دین می‌گفتند وارد شهر شوند. گروهی مشغول نوشیدن شراب و گروهی دیگر مشغول دف زنی و برخی مشغول رقصیدن و آواز خواندن... کاروان اسرا سه روز در همان ورودی شهر متوقف شد تا جشن و پایکوبی صورت گیرد و سپس، خاندان پیامبر را در شهر گرداندند تا مردم آن‌ها را ببینند و دشمنان به خیال باطل می‌خواست ایشان را تحقیر و خوار کند. اما در همین اوقات، امام سجاد و حضرت زینب و دیگر اسرا، با روشنگری‌ها و سخنانی که در معرفی خودشان بیان کردند، برخی مردم از خواب غفلت بیدار شدند و توبه کردند. برای مثال پیرمردی خطاب به امام سجاد ناسزا گفت که امام در پاسخ او، آیاتی در وصف اهل بیت پیامبر قرائت کرد و فرمود اهل بیت پیامبر ما هستیم. پیرمرد پس از شنیدن این آیات و شناختن ایشان، از کار خود پشیمان شد و توبه کرد. این جریان روشنگری حتی در کاخ یزید هم ادامه داشت و با آنکه خاندان عصمت، در اسارت بودند، همچون آزادگانی سخن گفتند و یزید را در کاخ خودش رسوا ساختند و تهمت خروج از دین را که یزید به این کاروان نسبت داده بود، خنثی ساختند. پس از آن، امام سجاد(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها) در مسجد خطابه‌های روشنگرانه‌ای خواندند تا بدان وسیله خودشان را معرفی کنند و هم جنایاتی را که یزیدیان در کربلا رقم زدند به گوش مردم برسانند و همین باعث شد مردم شام تازه بفهمند که چه جنایت هولناکی رخ داده است و چه جفایی در حق اهل بیت پیامبر شده است و از آن به بعد ورق برگشت و مردم بیدار شدند. یزید ملعون وقتی این اوضاع را مشاهده کرد و خود را در خطر دید، مجبور به آزادی ایشان شد و کاروان را به سوی مدینه روانه کرد. ایرانیان یک شعر معروف درباره حرکت فرهنگی و روشنگرانه‌ی حضرت زینب(سلام الله علیها) در شام دارند که می‌گوید: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود. @HOWZAVIAN
🔴 دشمن از اربعین می ترسد چون .... ✍️ علی صالحی دشمن از اربعین می ترسد و با کلید واژه "اربعین حکومتی" می خواهد اربعین را تحریف کند و از روی حسد، اربعین را تحریم می کند و هرگز نمی خواهد این حرکت چند میلیونی پوشش داده شود. چون اربعین فقط یک مراسم دینی صرف نیست، بلکه کنگره جهانی و میعادگاه همیشگی شیعه است. چون پیام اربعین، پیام عقلانیت، عدالت و معنویت است، چون پیام پیوستن فوج فوج انسان ها به اسلام ناب محمدی است. چون پیام رهایی از ظلمات عالم ناسوت و اتصال به عالم ملکوت است. چون پیام مبارزه با ظلم و ستم و همه انحرافات اجتماعی است. چون پیام برائت از استکبار جهانی است. چون پیام دوستی، برادری و وفاداری امت اسلامی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون به شیعه قوت می دهد و قدرت نرم جهان اسلام را تقویت می کند و روح مقاومت را در دل ملت های ستمدیده می دمد. دشمن از اربعین می ترسد، چون موجب گسترش گفتمان انقلاب اسلامی است. چون بستر ساز تمدن نوین اسلامی است، چون پایه گذار تمدن مهدوی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون به تعبیر پیر جماران، راه قدس از کربلا می گذرد. چون مقصد اربعین، نابودی و زوال رژیم صهیونیستی است. دشمن از اربعین می ترسد، چون طومار نسخه استعماری« فَرِّقْ تَسُدْ» را درهم می پیچد و گردن جبهه نفاق و کفر را درهم می شکند. آری اربعین، سناریوی شیعه علیه شیعه را خنثی کرده و همه را در گفتمان «حب الحسین» گردهم جمع می کند. آری در اربعین تمام تفاوت های قومی و نژادی رنگ می بازد و دشمن دیگر نمی تواند در میدان فتنه انگیزی بتازد. چون در اربعین چیزی جز انسانیت، ایثار و مهربانی دیده نمی شود. و این همان چیزی است که دشمن نمی خواهد آن را به دنیای معاصر نشان دهد. البته بشر امروز فهمید که در اربعین، عقل و فطرت بر جمود و تحجر پیروز شده و نور خداوند هرگز خاموش نمی شود. آری اربعین نشان داد جلوه های تمدنی غرب سرابی بیش نیست. و بشر امروز به اربعین کوچ می کند و معنویت را در اربعین می جوید. اربعین حسینی آغاز یک راه بزرگی است که می تواند به حیات تمدنی جبهه کفر پایان دهد و ختام کلام آنکه دشمن از اربعین به شدت می ترسد، چون اربعین نقطه اتصال انقلاب اسلامی به حکومت جهانی مهدوی است. @HOWZAVIAN
اگر با «پا» نشد، با «جان» بار سفر بربند! دل «عاشق»، جا نمی‌ماند... ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
. 🔻گره افتاده است بر سفرم ✍️ عاطفه جوشقانیان عطشم قبل هر کلام: حسین بعد رفع عطش: سلام حسین اشک و لبخند توامان جهان شور صبح و سکوت شام: حسین گره افتاده است بر سفرم در گلو بغض ناتمام: حسین از همینجا هوایی ات هستم زائرم روی پشت بام حسین من که از کودکی از آن اول عاشقت بوده ام امام حسین زندگی شوق یک زیارت بود در هیاهو و ازدحام حسین زیر قبه نشسته ام حالا سایه ات باد مستدام حسین @HOWZAVIAN
🔹 اتحادیه گمرکی (Custom Union) ✍️ محمد ملک‌زاده اتحادیه گمرکی به اتحادیه‌ای اطلاق می‌شود که بر اساس قراردادی میان دو یا چند کشور برای تسهیل تجارت بوجود می‌آید. در این اتحادیه، برای تسهیل تجارت میان اعضاء، تصمیماتی اتخاذ می‌گردد مثلا تعرفه گمرکی واحد برقرار می‌شود؛ مرزهای گمرکی میان اعضا برداشته و سایر مقررات محدودکننده تجارت حذف می‌گردند. از معروفترین اتحادیه‌های گمرکی می‌توان به دو اتحادیه زیر اشاره کرد: 1. اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا یک سازمان بین المللی سیاسی- اقتصادی متشکل از کشورهای اروپایی است. (ر.ک: اتحادیه اروپا) 2. اتحادیه گمرکی اوراسیا اتحادیه گمرکی اوراسیا نیز یک اتحادیه گمرکی متشکل از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است که در سال در ۱ ژانویه ۲۰۱۰ توسط کشورهای بلاروس، روسیه و قزاقستان تاسیس گردید و بعدها تا سال اوت 2015، دو کشور ارمنستان و قرقیزستان نیز به آن پیوستند. در سال ۲۰۲۱ ایران نیز به جمع اتحادیه اوراسیا پیوست. اتحادیه گمرکی اوراسیا توسط کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا اداره می‌شود. بر اساس قراردادی که در اتحادیه گمرکی اوراسیا میان اعضا منعقد گردید، به کالاهایی که میان کشورهای این اتحادیه جابه‌جا می‌شوند هیچ حق گمرکی تعلق نمی‌گیرد اما در خصوص کالاهایی که به اتحادیه وارد می‌شوند از سوی اعضای اتحادیه یک تعرفه خارجی مشترک تعیین می‌گردد. نکته‌ای که تفاوت اتحادیه گمرکی را با مناطق تجارت آزاد آشکار می‌سازد. با توجه به وحدت اعضا در اتحادیه گمرکی، اعضای اتحادیه اوراسیا در مذاکرات بین‌المللی اقتصادی و تجاری نظیر مذاکره با سازمان تجارت جهانی به عنوان یک نهاد واحد وارد مذاکره می‌شوند و دیگر لازم نیست هر کشور به صورت جداگانه وارد مذاکره شود. این مساله در مجموع به نفع اعضای اتحادیه تمام شده و قدرت چانه‌زنی آنها را در مذاکرات افزایش می‌دهد. در مجموع شکل‌گیری چنین اتحادیه‌هایی میان کشورها، نفع جمعی اعضا را به دنبال داشته و موجب افزایش همگرایی اقتصادی بین انها خواهد شد. موضوعی که در صورت تحقق میان کشورهای اسلامی می‌تواند موجب افزایش قدرت اقتصادی جهان اسلام و رهایی از سلطه اقتصادی و سیاسی غرب بر این جوامع گردد. @HOWZAVIAN
📛خشونت و وحشی‌گری در غرب باستان ✍️ محمد تهرانی یکی دیگر از ویژگی‌های تمدن غرب، خشونت و ترور می‌باشد. امروز نشانه‌های پدیده تروریسم و خشونت‌گرایی به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای سیاسی-فرهنگی غرب در مناطق مختلف جهان آشکار گردیده است. برای بررسی و نقد دقیق‌تر این پدیده می‌توان رویکرد تاریخی گرایش به خشونت‌گرایی در فرهنگ غرب را در سه دوره باستان، میانی و دوره معاصر مورد مطالعه قرار داد: اندیشمندان یونانی قرون پنجم و چهارم پیش از میلاد نخستین مباحث پیرامون این مقوله را ارائه داده‌اند. حتی ریشه بسیاری از نظریات امروزی مارکسیستی که در آنها مباحث مربوط به انقلابها و خشونت‌های سیاسی اهمیت فراوانی دارند نیز تا حدود زیادی در فلسفه افلاطونی قابل مشاهده می‌باشند. نظریات ارسطو در توجیه نظام خشن برده‌داری –با این توجیه که بردگان در خصوصیات فیزیکی و روحی، خلق شده برای بردگی می‌باشند- بعدها مستمسک فاتحان اسپانیایی قاره آمریکا قرار گرفت تا با آسودگی بیشتری به کشتار و اسارت بومیان این منطقه روی آورند و کلیسای کاتولیک در این منطقه نیز با اعلام این حکم که بومیان آمریکایی "فاقد روح انسانی" می‌باشند، دست غارتگران را در قتل‌عام و اسارت گسترده بومیان آزاد گذارد. "توسیدید" از اندیشمندان دوران باستان، نخستین نظریات غربی امروزی در مورد جدایی اخلاق از سیاست را مطرح نمود؛ به باور وی، سیاست باید فارق از هرگونه احساسات و اخلاق، راهنمای تصمیم‌گیری دولتها باشد. محتوای تحریف شده کتب عهد عتیق به ویژه تورات که بعدها پیروان بسیاری در غرب و اروپا به دست آورد نیز آکنده از مفاهیم خشونت‌آمیز می‌باشد. در این کتاب یهود به قوم برگزیده خدا توصیف شده و از غیر یهودیان، به حیوانات و حشرات موذی نام برده شده است! امروزه رواج توهم خودبرتربینی در میان صهیونیسم، به گسترش دیدگاه‌های نژادپرستانه در میان این قوم منجر گردیده است. در کتب تحریف شده عهد عتیق شواهد فراوانی وجود دارد که اشغال و تجاوز و خشونت افراط‌‌‌ گونه علیه مردمان سرزمین‌های اشغال‌شده را تجویز می‌کند: «...جمیع ذکورانشان را به دم شمشیر بکش، زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد را برای خود به تاراج ببر»! عجیب آنکه تورات موجود این‌گونه خشونتها را حتی به انبیای بنی‌اسراییل هم منتسب می‌سازد! کتاب تلمود نیز سراسر آکنده از دشمنی و ناسازگاری با هر آیین غیر یهودی و مدافع دیدگاه نژادپرستانه این قوم می‌باشد. در این کتاب هر موجود غیریهودی به حیواناتی تشبیه گردیده‌اند که خداوند «در ظاهر آنان را به صورت انسان آفرید تا لیاقت خدمتگذاری برای یهود را داشته باشند»! خشونت‌طلبی و تجاوزگری کنونی رهبران صهیونیسم که همواره مورد حمایت قدرتهای غربی نیز بوده است نمی‌تواند با چنین متون و ذهنیت‌هایی بی‌ارتباط باشد. موشه‌دایان نیز با پشتوانه همین دیدگاه، ادعای صهیونیسم بر سرزمین فلسطین را توجیه می‌کرد. @HOWZAVIAN
▪️شروع حسین زیباتر از فاصله نجف تا کربلا فاصله‌ای نیست؛ فاصله‌ای که مأموریتش وصل‌ کردن است؛ دل‌ها را به هم و اشک‌ها را به دریا می‌رساند. با شروع حسین ظاهر و در حریم حسین کامل می‌شود؛ اربعین روایتی از شروع حسین است؛ حسین تازه شروع شده است. ✍️ علی کردانی @HOWZAVIAN
. 🔳آیت الله دریاباری دار فانی را وداع گفت 🔹مؤسس حوزه علمیه حضرت امام صادق(ع) روستای دارالسیاده وشتان آیت الله سید عنایت اله دریاباری پس از سپری کردن دوران بیماری لحظاتی قبل به جوار حق تعالی پیوست. خبرگزاری رسا درگذشت این عالم انقلابی و وارسته، استاد اخلاق و ممتحن شفاهی حوزه علمیه قم را تسلیت می گوید. مراسم تشییع آن عالم و استاد حوزه فردا سه شنبه ۲۹ شهریور ساعت 17 در قم از مسجد امام حسن عسکری علیه السلام چهار راه بازار به سمت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و چهارشنبه صبح از فیروزکوه به سمت دارالسیاده وشتان برگزار می گردد. 🆔 @rasanewsagency @HOWZAVIAN
📣 بالاخره لکنت زبان صدا و سیما شکست! ✍ ابراهیم شریفی 🌀 کینه توزان نظام اسلامی دوباره آشوب ها و اغتشاشاتی را رقم زدند که درباره علل و عوامل این اتفاق و رویکردی که نیروهای مجری امنیت اخلاقی در این رویداد داشتند و نیز سیاست تبعیضی که در این نهی از منکر وجود دارد مباحثی قابل طرح است که محل بحث بنده نیست ولی آنچه تبلور رسانه ای این رویداد و حواشی آن در رسانه ملی بود نکات حائز اهمیتی وجود دارد که اشاراتی خواهم داشت. 🔷 پوشش اعتراضات، تفکیک معترضین از اغتشاش گران، راه اندازی ویژه برنامه هایی با محوریت بررسی ابعاد این رخداد، حتی بازتاب عکس العمل مردم به همین نشست ها از طریق روابط عمومی صدا و سیما، مدیریت در ارائه محتوا(اخبار مربوط به این موضوع به عنوان خبر سوم یا چهارم انعکاس می یافت نه خبر اول)، پخش گزارشات مردمی حتی موافق اعتراض و... که برخی از این رفتارها را برای اولین بار از صدا و سیما در دوران مدیریت جدید شاهد بودیم و این را می توان جای بسی امیدواری دانست. 🔵 این اعتماد به نفس را در مجریان و کارشناسان صدا و سیما هم می توان مشاهده کرد، مجری و کارشناسی که دیگر بدون لکنت با کارشناس مباحثه و مطالبه محترمانه می کند و از تساهل در برخورد دوری می کند و این شایسته تقدیر است. 🔶دکتر جبلی را می توان یک فرد حرفه ای در عرصه خبر دانست. مهمترین ممیزه خبر، سرعت عمل است. از این رو این مدیر سازمانی با کوله باری از تجربیات حرفه ای و دانش خبری بر این صندلی تکیه داده است و به نظر می رسد در این عرصه از مدیریتش موفق بوده است و نمودش در مدیریت اخبار حوادث اخیر، پوشش حواشی سفر رئیس جمهور به آمریکا و... دیده می شود و این، همان مطالبه ای است که طلیعه اش در بیان رهبری عزیزم در بیانیه گام دوم و حتی حکم مدیر اخیر صدا و سیما قابل رؤیت است. 🔔 امیدوارم در آینده نزدیک شاهد سرایت غنای در خبر به سریال ها و برنامه های تحلیلی و حتی سرگرمی باشیم. @HOWZAVIAN
🔻درس استعمارفاطمه میری معلم ما، معلم نمونه‌ی کشوری شده بود. مدل درس دادنش را دوست داشتم مخصوصا وقتی که می‌رفتیم در دنیای قدیم. وقتی که قرار بود جای شخصیت‌های تاریخی بازی‌کنیم‌. شاید همین کارهای او بود که مرا به تاریخ علاقه‌مند کرد. کلاس درس برای من میدان رزم جنگاوران بود؛ میدان سیاست بود. نیمکت‌های مدرسه دور دیوار چیده می‌شدند و وسط کلاس، صحنه جولان ما بود در قامت گذشتگان. روزی وقتی محیای کلاس تاریخ بودیم، معلم ما با گچ‌های رنگی روی زمین کلاس، چیز‌هایی کشید که شبیه هیچ‌یک از دانستنی‌های ما نبود و کلاس، غرق در یک علامت سوال بزرگ. _بچه‌ها می‌دونید این چیه؟ من چی کشیدم؟ سکوت تنها جواب بچه‌های کلاس بود. کم‌کم خط‌های بی‌محتوای معلم داشت معنی پیدا می‌کرد. از بین خطوط، دریای خزر را شناختم و بعد خلیج فارس را، ولی نقشه شبیه ایران نبود خیلی بزرگتر بود. کم‌کم استان‌ها معلوم شد. هرات، تاشکند، بخارا، باکو. درس به صورت جدی شروع شد. قراردادها بود که پشت هم امضا می‌شد. معاهده بود که پشت سر هم توسط شاهان نالایق مهر می‌شد. خون مرد جنگی بود که روی زمین چالدران می‌ریخت. چای و‌ شیرینی بود که خورده‌می‌شد هنگام بستن قرارداد ترکمن‌چای. معلم تخته پاک‌کن را برداشت و هرات را پاک کرد، بعد بخارا و سمرقند بعد باکو را. بعد از گوشه خلیج فارس جایی به نام بحرین. نقشه با خط‌های جدید رسم شد و شد نقشه امروز ما. تلخ‌ترین خاطره دوران مدرسه من همین روز بود. روزی که بغض من و دوستانم اشک شد و بر روی کتاب تاریخ نشست. روزی که یک دشمن واقعی را شناختیم. جهل و خیانت دولت‌مردان و دخالت یک عامل بیگانه. فصل مشترک تمام این جدایی‌ها یک کلمه بود انگلیس. کشوری که پای ثابت تمام معاهده‌ها بود و دشمنی من با او آن‌روز شروع شد. کم‌کم رد پای این پیر روباهِ استعمار را در تاریخ معاصر دیدم. وقتی که در کشورم کودتا می‌شدآن‌هم به دلخواهِ موجود خبیثی به نام ملکه. این شاه می‌رفت و آن یکی بله قربان‌تر از قبلی روی کار می‌آمد و ایران، هر لحظه مظلوم‌تر از قبل. تا این‌که روح الهی امام بر دل‌های مردم ایران تابید و دست ملکه خباثت و عواملش کوتاه شد. نه دست او بلکه دست هر کسی که می‌خواست به تمامیت ایران و به اعتقادات مذهبی مردم ایران، خدشه‌ای وارد کند. این‌روزها ایران ما قوی شده بیشتر از هر زمان دیگری از تاریخ. یکی از دلایل اقتدار امروز ما قطعا به خاطر کوتاه کردن دست عوامل بیگانه است. بیگانه‌ای که جز وابستگی و چپاول ما هدفی نداشته‌است. ملکه مُرد. مثل هر طاغوت دیگری. اما حکومت برپا شده بر مبنای ولایت الهی و حاکمیت مردمی ایران، پرصلابت‌تر از همیشه می‌درخشد در صحنه سیاسی منطقه، بلکه در جهان. نمی‌توانم خوشحالی خودم را از مرگ او انکار کنم. از مرگ ملکه خیلی خوشحالم، اما تا وقتی روح زورگویی و زیاده خواهی باشد، جهان به آرامش نمی‌رسد. استعمار کهنه رفت؛ باید مواظب استعمار نو باشیم. استعماری که روح و فکر ما را هدف بگیرد بی‌آن‌‌که بدانیم. باید قوی شویم. اما در این میان از عوامل دست به سینه استعمار غافل نشویم. این روز‌ها باغ قلهک تهران برای این افراد، فرصت عرض اندام و چاپلوسی است. نکند همین‌ها ملکه مخوف و خونخوار را نجیب و مهربان معرفی کنند. نکند جنایت‌ها فراموشمان شود. امام به ما می‌آموزد: (ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. فردا ان شاء الله روز پیروزی جنود حق خواهد بود. ولی خواست خدا هرچه هست‌). @HOWZAVIAN
💠 «برابری یا تشابه؛ در جریان‌شناسی عدالت‌خواهی» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهلم، تیرماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻رویکرد جریانات اندیشه‌ای نسبت به عدالت و عدالت‌خواهی؛ 🔻تمایز عدالت‌خواهان در توجه به ساحات سه‌گانه برابری؛ 🔻تبیین رابطه آزادی و عدالت و تقدم یکی از آنها در فلسفه؛ 🔻نقد عدم توجه همزمان به دو گونه عدالت واقعی و ادراکی. ✳️ به ضمیمه یادبود استاد رسانه‌پژوه مرحوم محمدحسین فرج‌نژاد لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢 https://fekrat.net/?p=10973 @HOWZAVIAN
✔️نگاهی کوتاه به یک مهارت ویژه رهبر انقلاب ✍ مهدی جهان تیغی در این سه دهه پس از ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله خامنه‌ای بارها به سبک خودشان این نوع اقتدار آفرینی‌ها را حتی در سطحی بالاتر از وزیر خارجه شوروی به نوعی دیگر تکرار کرده‌اند. 🔗متن کامل @HOWZAVIAN
🔻خشونت و وحشی‌گری در غرب باستان ✍️ دکتر محمد تهرانی یکی دیگر از ویژگی‌های تمدن غرب، خشونت و ترور می‌باشد. امروز نشانه‌های پدیده تروریسم و خشونت‌گرایی به عنوان یکی از مهمترین کارکردهای سیاسی-فرهنگی غرب در مناطق مختلف جهان آشکار گردیده است. برای بررسی و نقد دقیق‌تر این پدیده می‌توان رویکرد تاریخی گرایش به خشونت‌گرایی در فرهنگ غرب را در سه دوره باستان، میانی و دوره معاصر مورد مطالعه قرار داد: اندیشمندان یونانی قرون پنجم و چهارم پیش از میلاد نخستین مباحث پیرامون این مقوله را ارائه داده‌اند. حتی ریشه بسیاری از نظریات امروزی مارکسیستی که در آنها مباحث مربوط به انقلابها و خشونت‌های سیاسی اهمیت فراوانی دارند نیز تا حدود زیادی در فلسفه افلاطونی قابل مشاهده می‌باشند. نظریات ارسطو در توجیه نظام خشن برده‌داری –با این توجیه که بردگان در خصوصیات فیزیکی و روحی، خلق شده برای بردگی می‌باشند- بعدها مستمسک فاتحان اسپانیایی قاره آمریکا قرار گرفت تا با آسودگی بیشتری به کشتار و اسارت بومیان این منطقه روی آورند و کلیسای کاتولیک در این منطقه نیز با اعلام این حکم که بومیان آمریکایی "فاقد روح انسانی" می‌باشند، دست غارتگران را در قتل‌عام و اسارت گسترده بومیان آزاد گذارد. "توسیدید" از اندیشمندان دوران باستان، نخستین نظریات غربی امروزی در مورد جدایی اخلاق از سیاست را مطرح نمود؛ به باور وی، سیاست باید فارق از هرگونه احساسات و اخلاق، راهنمای تصمیم‌گیری دولتها باشد. محتوای تحریف شده کتب عهد عتیق به ویژه تورات که بعدها پیروان بسیاری در غرب و اروپا به دست آورد نیز آکنده از مفاهیم خشونت‌آمیز می‌باشد. در این کتاب یهود به قوم برگزیده خدا توصیف شده و از غیر یهودیان، به حیوانات و حشرات موذی نام برده شده است! امروزه رواج توهم خودبرتربینی در میان صهیونیسم، به گسترش دیدگاه‌های نژادپرستانه در میان این قوم منجر گردیده است. در کتب تحریف شده عهد عتیق شواهد فراوانی وجود دارد که اشغال و تجاوز و خشونت افراط‌‌‌ گونه علیه مردمان سرزمین‌های اشغال‌شده را تجویز می‌کند: «...جمیع ذکورانشان را به دم شمشیر بکش، زنان و اطفال و بهایم و آنچه در شهر باشد را برای خود به تاراج ببر»! عجیب آنکه تورات موجود این‌گونه خشونتها را حتی به انبیای بنی‌اسراییل هم منتسب می‌سازد! کتاب تلمود نیز سراسر آکنده از دشمنی و ناسازگاری با هر آیین غیر یهودی و مدافع دیدگاه نژادپرستانه این قوم می‌باشد. در این کتاب هر موجود غیریهودی به حیواناتی تشبیه گردیده‌اند که خداوند «در ظاهر آنان را به صورت انسان آفرید تا لیاقت خدمتگذاری برای یهود را داشته باشند»! خشونت‌طلبی و تجاوزگری کنونی رهبران صهیونیسم که همواره مورد حمایت قدرتهای غربی نیز بوده است نمی‌تواند با چنین متون و ذهنیت‌هایی بی‌ارتباط باشد. موشه‌دایان نیز با پشتوانه همین دیدگاه، ادعای صهیونیسم بر سرزمین فلسطین را توجیه می‌کرد. @HOWZAVIAN
✏️حوزوی سکولار موجودی است که برای هر مسئله‌ای، علیه نظام بیانیه صادر می‌کند و فریاد وا اسلاما سر می‌دهد؛ امّا برای آتش زدن قرآن و مسجد و چادر کشیدن از سر ناموس شیعه، کَکَش هم نمی‌گزد... ✍️محمدجواد محمودی 😈 @HOWZAVIAN
❌ پازل آشوب را کامل نکنیم ✍️ الناز رحمت نژاد ■ فرمول ساخت سناریو آشوب چندان هم کار سختی نیست! همینکه یک مساله واقعی مثل فوت مهسا امینی یا غیر واقعی مثل گوهر عشقی را به مساله اصلی کشور تبدیل کنند سناریو آشوب است. ● مادرم نگاهی به عکس های روی صفحه لب تاب کرد و گفت:" فوت شلیر هم تو این سناریو آشوب همینقدر اندازه فوت مهسا بزرگ شد؟" نگاهی به عکس شلیر انداختم و گفتم:" نه مامان بزرگ نشد، شلیر با مهسا فرقی نداشت، هر دو کُرد بودن، هر دو زیبا و خانم و انسان بودن اما از اونجایی که از مرگ شیلر نتونستن برای تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و ضدیت با نظام حاکم بر ایران استفاده کنن نه رسانه های معاند بهش پرداختن نه حتی کسانیکه خواستار براندازی نظام هستن ..." 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
🌹پرچم ✍️ نجمه صالحی ، نویسنده و پژوهشگر حوزوی این پرچم نماد زندگی افراد مختلف و‌ متنوع، کنار هم زیر سایه نام وسط آن است. در روزگاری که حق و حقیقت غبار گرفته، اگر متخصص نیستیم، لازم نیست وسط میدان باشیم! چون ممکن است هنگامی که غبار فتنه خوابید، متوجه شویم وسط میدان باطل ایستاده‌ایم!! بگذاریم افراد باسواد غبارشناسِ غبارشکن، چراغ به دست بگیرند؛ همین! @HOWZAVIAN
❇️ گذری بر سفرنامه اربعین ۱۴۰۱ ✍️ ابراهیم شریفی اربعین امسال توفیق همراهی رهروان حسینی و یاوران مهدی در باعظمت ترین رخداد شیعی در طی سال داشتم که آمار عتبات حسینی حاکی از ۲۱ میلیون زائر برای اربعین امسال بوده است. در این وجیزه، مختصری از آنچه دیدم می نگارم؛ 🔅۱. همه آمده بودند؛ تنوع قومیت ها, نژاد ها, عشیره ها, ملیت ها و زبان ها موج میزد؛ از بلاگر امریکایی تا دانشجوی روسی، از زایر آفریقایی تا دلباخته آذربایجانی و ترکیه ای، از اروپایی تا آسیای شرقی؛ تنها چند ساعت پیاده روی در مسیر طریق الحسین شما را معترف به این حقیقت می کند، یعنی مغناطیس حسینی برای فرزندش مهدی صاحب زمان از همه نقاط جهان، یاور جمع می کند.🌹 🔅۲. مردم عراق از وضعیت کشور و دولتشان ناراضی اند؛ معاشرت با مردم عراق در صنوف و جایگاه های مختلف از راننده و مغازه دار و نیروی نظامی و حتی نماینده مجلس به من فهماند که شعب عراقی از نبود زیرساخت، عدم ثبات اقتصادی و تولیدی، هرج و مرج های سیاسی و بی تدبیری ها نگرانند و البته به شدت نارحت اند و مشاهدات ما در این چند روز ناراحتی آنها را بجا می داند لذا باید منتظر بلوغ سیاسی و اقتصادی و نظامی عراق بود البته اگر امریکا و عربستان بگذارند.😔 🔅۳. تنوع مواکب و پذیرایی ها که عمدتا از بدنه مردم عزیز اقصی نقاط عراق هستند شدیدا چشم نواز بود، از موکب چند صد متری تا موکب انفرادی، از میوه و غذا تا عطر و خدمات فنی و ... مگر جز عنایت حضرت اباعبدالله و همت مردم شریف عراق این میزان زائر میلیونی را می توان رتق و فتق کرد! حاشا و کلا ... در حسرت ماندم عزیزی را ببینم که از خدمتش به زوار، انتظار تشکر و قدردانی داشته باشد، خدمت به زایر با وجود انها درآمیخته و در فرهنگ تربیتی انها نفوذ کرده چنان که کودکان و نوجوانان برای این خدمت از همدیگر سبقت میگیرند، به حق باید گفت مردم عزیز عراق مثل همیشه سنگ تمام گذاشتند و لذا باید گفت: کفیتو، وفیتو یا شعب العراقی🌹 🔅 ۴. به دنبال تعمیق در بعد فرهنگی اربعین باشیم؛ باید در ابعاد فرهنگی برگزاری این مراسم معنوی تلاش کنیم؛ آداب تعامل با مردمان کشورهای مختلف حاضر در این پیاده روی مخصوصا مردم عراق، آداب مهمانی در مواکب و منازل مردم عراق و... که این سفر معنوی با این امتداد اجتماعی به اوج برسد تا به قول استاد شجاعی منادیان این ندا باشیم که اگر مفسدان سیاسی و استکبار بگذارد مردم جهان چگونگی تعاملات با همدیگر را بلدند🌹 🔅 اللهم الرزقنا زیاره الحسین فی عامی هذا و فی کل عام 🙏 @HOWZAVIAN
🔎هراس‌افکنی با سامانه پیامکی دوشادوش فجازی و منافقین علیه جهاد تبیین ✍️علیرضا محمدلو 🔹دیروز که داشتم مطابق روال همیشه و بعنوان کنشگر رسانه ای برای وضعیت اخیر پیش آمده در جهت افزایش تحلیل و و روشنگری، تولید و توزیع محتوا در پلتفرم های داخلی و خارجی انجام میدادم، پیامکی از یک سامانه ظاهرا رسمی برایم ارسال شد که محتوای عجیبی داشت. 🔸"هشدار: با توجه به در بستر فضای مجازی و حقیقی، اخطار می‌گردد از هرگونه فعالیت خودداری نمایید. بدیهی است در صورت عدم رعایت موارد ذکر شده، با شما برخورد قانونی صورت خواهد گرفت." 🔹محتوای پیام که اندکی ناشیانه و بدون‌ شناسنامه و ذکر مرکز پیام هم بود باعث شک و تردید شد و سریعا با رفقای مرتبط با جهت استعلام و راستی آزمایی پیامک، ارتباط برقرار کردم. نتیجه اینکه این سامانه کذایی برای پلیس فتا و فراجا نبود. 🔸الغرض که علاوه بر منافقین، سلطنت طلب ها، برخی استارتاپ‌آپ ها و عده ای از سلبریتی ها و فوتبالیست ها که لیدری و جریان سازی فتنه‌ را در بستر فجازی جهت فریب افکار عمومی بر عهده دارند، سامانه های پیامکی نیز در بستر تلفن در جهت هراس‌‌افکنی و علیه کنشگران مجازی دست به ماشه شده اند. 🔻جنگ ترکیبی افکار عمومی را با فریب می دهد. خواص را به سکوت و تردید وا می دارد و صاحبان تریبون را تطمیع می کند. کنشگران میدانی تبیین‌گر را نیز با هراس و ترس بایکوت می کند. الغرض که تبیین در هر قالب و فرمتی که باشد در مجازی یا حقیقی راهگشاست و برای بیگانه خطرناک! @HOWZAVIAN
بسم‌الله‌الرحمن الرحیم اللهم ایاک نعبد و ایاک نستعین يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ(۸) صف آنها می‌خواهند نورِ الله را با دهان خود خاموش کنند؛ و[لی] الله کامل‌کنندۀ نور خویش است؛ هر چند کافران خوششان نیاید. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): نِعْمَتَانِ مَجْهُولَتَانِ الْأَمْنُ وَ الْعَافِيَة پیامبر مکرم اسلام فرمودند: دو نعمت سلامت و امنیت پنهان هستند و تا زمانی که انسان آنها را از دست ندهد، قدردان این دو نعمت بزرگ نخواهد بود. در این چند روز که مزدوران و وطن فروشان داخلی با تحریک رسانه‌های بیگانه و با سوء‌استفاده از فضای بی‌در و پیکر مجازی کشور، امنیت مردم عزیز ایران بزرگ را دستخوش آسیب قرار دادند و با جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم، آتش‌زدن مساجد، توهین به پرچم کشور ، تجاوز به حریم بانوان پاک سرشت ایرانی، تخریب اموال عمومی و شخصی مردم و هتک حرمت لوای عزای اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام چهره کریه، وحشیانه و غیر قابل اعتمادی از خود نشان دادند، ملت ما به خوبی دریافتند که این افراد نه مدافعان حقوق زنان بلکه متجاوزان به امنیت کشور هستند. و به فضل خداوند این تهدید کوچک تبدیل به یک فرصت بزرگ برای افزایش بصیرت عمومی شد. ما مدیران کانون‌های فرهنگی تبلیغی و گروه‌های جهادی استان قم ضمن حمایت از امنیت همه مردم ایران و خصوصا بانوان کشورمان، این جنایات نابخشودنی را محکوم کرده و از دستگا‌ه‌های اطلاعاتی، امنیتی و قضایی پیگیری و مجازات شدید این افراد را مطالبه می‌نماییم. و بدین‌وسیله از همه ملت عزیز ایران و به‌خصوص مردم فرهیخته استان مقدس قم برای حضور در راهپیمایی روز جمعه ۱مهر ۱۴۰۱ بعد از نماز سیاسی عبادی جمعه دعوت به عمل می‌آوریم. مجمع‌عالی کانون‌های فرهنگی تبلیغی و جهادی استان قم @HOWZAVIAN
📌 همچون سکولارها نباشیم 💥گله‌ای از بسیاری از استادان رشته‌های تخصصی حوزوی ✍️ محمدحسین قدیری وقتی با اساتید صحبت می کنیم و یا در کلاس ایشان می نشنیم. ایشان را بسیار انقلابی و سیاسی می بینیم.... ولی جای گله دارد که چرا این اساتید و شاگردان برجسته ایشان که بیان و بنان قوی هم دارند در عصر فضای مجازی وبلاگ، سایت، کانال یا پیج و ... ندارند. اگر یکی از اساتید غیرمذهبی دانشگاه علیه دین حرفی بزند رگ غیرتمان باد و ورم می کند ولی راستی خلوتی داشته باشیم ما در برابر این اساتید و گروه های ضد دین چه سیاستی داریم؟ چقدر در جهت تقویت نقاط قوت مسؤولان نویسیم و در سخنانمان به آن می پردازیم و چقدر برای رفع نقاط ضعف تحلیل و نقد منصفانه داریم. قرار نیست کلا مثل سردبیر یک روزنامه وقت برای مدیریت مطالب یا کانالتان بگذارید. هر از گاهی متن یا ویسی درباره تحلیل و نقد مسائل اجتماعی و سیاسی و فیلم ها و سریال ها... بگذارید. هر از گاه از مطالب اساتید دیگر استفاده کنید و قرار نیست کلا از رشته خودتان خارج شوید می توانید نظارت داشته باشید بر سایت و کانال خود ولی سبک کاری طوری نباشد که شبیه یک فرد علم زده و سکولار باشید. دکتر هلاکویی علم زده است ولی فرد علمی درباره گزاره های دینی مثل خدا رد یا قبول ندارد ولی او عملا ضد دین و روحانیت است و ما چه آرام فضا را رها کرده ایم. زمانی با خود می اندیشیدم می توان درباره خانواده اصطلاح طلب و خانواده اصول گرا تحقیق علمی یا مصاحبه کرد و بررسی کرد کدام مثلا در همسرداری و فرزندپروری موفق هستند. این اشکال در ذهنم تبادر کرد که اینان مصاحبه یا نظرسنجی ها و آمارهای همدیگر را قبول ندارند شاید بهتر باشد از چین نیرو بیاید این کار را بررسی کند که بی طرف باشد بعد باز به ذهنم تبادر کرد که اساتید و دانش پژوهان زیادی هستند که اصلا گویی سیاسی نیستند و هیچ موضعی ندارند اینان شاید بهتر از چینی ها باشند بی طرف بی طرف. 😔عجیب این که بین اساتید افرادی هستند که افتخار خود را شاگردی سیاسیونی چون آیت الله مصباح یزدی و جوادی آملی می دانند. بنابراین بعد نیست مثلا استادی که روان شناس است در حوزه در کنار بحث شب ادرای و هایپراکتیو بودن کودکان و نوجوانان یا بودن برخی جوانان به بحث مثلا برخی از سیاسیون یا گروهک ها در بستر جامعه بپردازند @HOWZAVIAN
✏️به لطف اهل بیت(علیهم السلام) مجموعه عکس نوشته‌ی «چوب ؛ پر» تهیه شد! ❗️شما هم چوبــپَر خود را برای ما بفرستید: 💠 @ye_bandeh_khoda 🔹طراح: محمدحسین جلال‌الدینی 🔸نویسنده: محمدجوادمحمودی @HOWZAVIAN