eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
176 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🌐 شبکه‌ی نویسندگان حوزوی از تا 🔸صفحه مرکزی «نویسندگان حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 🔸صفحه «افکار بانوان حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/666566766C3a95d83645 🔸صفحه «شاعران حوزوی» https://eitaa.com/joinchat/3921805394C8402216852 🔸صفحه «هم‌نویسان» https://eitaa.com/joinchat/2477260908C5a78446aac 🔸 صفحه نویسندگان خراسان رضوی https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b ✔️ از حضور فضلا و نخبگان نویسنده در جمع نویسندگان حوزوی و کانون مدادالفضلاء استقبال می‌کنیم؛ تا را تجربه کنیم. @HOWZAVIAN ✍️✍️✍️و این پویش ادامه دارد ....
🗒 عبور ممنوع! | نگاهی بر پدیده خودکشی ✍️ محمد هادی سمتی در هفته نامه افق کویر نوشت: انسان هنگامی که پا بر روی کره خاکی می گذارد تنها به خودش تعلق ندارد و حقوق گوناگون اجتماعی را باید ایفا کند. از جمله حقوق توجه به حفظ امنیت روانی در جامعه و ارتقاء سطح امید آفرینی در بین مردم است. خودکشی به عنوان یک اختلال روانی در اسلام به شدت مورد نهی قرار گرفته است؛ زیرا علاوه بر آن که انسان مالک جان خودش نیست و حق ندارد با دست خودش مرگ را رقم بزند، وظیفه دارد دیگران را نیز از مرگ نجات بدهد. بنابر این اقدام به خودکشی در حقیقت دو پیامد منفی دارد؛ یکی هلاکت انسان و دیگری ایجاد تزلزل در سایر انسان ها و دین چنین اجازه ای را صادر نکرده است. برای جلوگیری از خودکشی آدم ها نیازمند تقویت هویت فردی خود هستند و هویت نیز با توجه به منبع اصلی حیات انسان ها یعنی خداوند متعال افزایش می یابد. به هر میزان که افراد یک جامعه نسبت به نیازمندی خود به ارتباط با عالم بالا دقت داشته باشند ، هویت نیز در سطح جامعه بهبود خواهد یافت. از جمله عوامل جلوگیری کننده از خودکشی،صبر و بردباری در برابر مشکلات پیش رو است. فلسفه تأکید دین بر این که انسان در مسائل مادی به پایین دست خود نگاه کند و خودش را با کسانی که بیش از او دارا هستند مقایسه نکند ، پیشگیری از نا امیدی و کاهش آستانه تحمل است. اگر افراد جامعه به صورت منطقی به جایگاه اجتماعی و میزان درآمد خود توجه داشته باشند و مانع از ایجاد فقر کاذب بشوند _یعنی به داشته های خود قانع باشند و تمایلات خود را بر اساس توانمندی ها مدیریت سازند_ آستانه تحمل در برابر مشکلات بالا خواهد رفت و امید به آینده تقویت می شود. عامل دیگری که می تواند در کاهش خودکشی مؤثر باشد، برجسته سازی ناپسند بودن این پدیده در جامعه است و مردم باید تلاش کنند افرادی که دست به خودکشی می زنند مورد ترحم قرار نگیرند. @HOWZAVIAN
♦️ مهسا و چالش نگرش رئالیستی در مقابل امنیت متعالیه ✍️ حسین کاوه 🔹 در یک سال گذشته و در کش و قوس ماجراهای پسا مهسا هرچقدر که در حوزۀ امنیتی هزینه دادیم و به تبع آن توفیقات خوبی نیز داشتیم لکن در حوزۀ فرهنگی حاضر به هزینه دادن نشدیم؛ از این رو توفیقات آنچنانی نیز نداشتیم. مجاهدین انقلاب اسلامی در جبهۀ امنیتی خون‌ دادند و امنیت آفریدند؛ اما بسیاری از مسئولین در جبهۀ فرهنگی حاضر نشدند اعتبار خود را خرج بکنند لذا قبح بی عفتی تا حد قابل توجهی شکسته شد. 🔸 در دانش سیاسی، قلمرو امنیت در مکتب رئالیستی بسیار مضیّق بوده و صرفاً مسائل نظامی و امنیتی که خطر جانی و مالی دارند را در بر می‌گیرد و در مکتب کپنهاگ نیز این قلمرو مقداری توسعه پیدا کرده و حوزه‌هایی مانند امنیت اجتماعی، اقتصادی و غیره را البته در یک پارادایم مادی گرایانه منحصر به امور دنیوی شامل می‌شود. اما در مکتب متعالیه هم دغدغۀ امنیت دنیوی مورد توجه قرار دارد هم امتداد اخروی آن . . . 🔺 تنها راه ما برای برقراری امنیت همه جانبۀ عدالت محور که دنیا و آخرت مردم را تضمین کند و فرهنگ و اقتصاد و غیره را مانند حوزۀ نظامی ارتقاء دهد تمسک به احکام متعالی اسلام ناب محمدی است که بعد از انقلاب کبیر اسلامی نیز در مسائل مختلف خصوصاً حوزۀ نظامی، دفاعی و امنیتی کارآمدی آنها به تجربه نیز ثابت شده است تا جایی که دشمنان نیز با چرتکه پوزیتویستی کراراً به پیشرفت جمهوری اسلامی اقرار کرده‌اند. ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
عملیات روانی و امنیت ملی.pdf
1.48M
⚠️ عملیات روانی و امنیت ملی گزیده توییت‌ها و مقالات تهدیدشناسی و آینده‌پژوهی احمد قدیری @HOWZAVIAN
داشتم در پیاده رو قدم می زدم این نوشته را در قسمت ورودی داروخانه دیدم؛ خیابان ارم، قبل از پاساژ قدس ساده و شیوا ... و تاثیرگذار @HOWZAVIAN
🔻تبلیغ در روستا دشوارتر از مرجعیت زین العابدین قربانی لاهیجی روزی مرحوم آیت الله العظمی بروجردی سر درس فرمودند: من حاضرم ثواب صد روز عمرم را به شما بدهم و شما ثواب یک روز عمرتان را به من بدهید! شاگردان عرض کردند: ثوابِ عمرِ ما چه ارزشی در مقابل عمر پر برکت شما دارد؟ فرمودند: من که از خانه می‌خواهم به مسجد اعظم جهت تدریس بیایم، زیر بغلم را می‌گیرند و به درشکه سوارم می‌کنند و برای بیش از هزار نفر از فضلا و مجتهدین درس می‌گویم که حرف‌هایم را می‌فهمند، ولی شما به روستاها می‌روید، پشت کوه که چه بسا با مسائل اولیه اسلام آشنا نیستند، آنان را با اصول اعتقادی و احکام اسلام آشنا می‌کنید و آنان را به راه راست هدایت می‌کنید و چه بسا آن‌ها قدرتان را نمی‌دانند، طبعاً کار شما مصداقِ «افضلُ الاعمالِ احمزُها- برترین کارها، دشوارترین آن‌ها خواهد بود.» @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
. 🔻استعداد خودت را دریاب! @HOWZAVIAN
27.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🍃 واکنش یک آیت الله از فیلمبرداری زندگی‌اش 📝 سید محمدمهدی رکنی حسینی، گزارشگر صدا و سیما اواخر مهر ۱۴۰۱ بود که برای برگزاری کنگره تکریم آیت‌الله سید محمدمهدی خرسان به نجف اشرف مشرف شدیم. دو نوبت به محضر آیت‌الله شرفیاب شدم؛ نخست، همراه با عموم علمای ایرانی شرکت‌کننده در کنگره و دومین بار صبح جمعه در روضه هفتگی که در خانه‌اش برگزار شد. روضه‌ای بسیار ساده و باصفا که هنوز مزه شیرینش را احساس می‌کنم. غیر از روضه، خانه ساده و تواضع ایشان برایم بسیار جالب توجه بود. در بدو ورود به منزل، هنگامی که فرزند گرامی ایشان دوربین را در دست ما دید، تأکید کرد که هیچ عکس یا فیلمی گرفته نشود و ما هم اطاعت کردیم. کمی بعد، بعضی از حاضران، برای گپ و گفت با آیت الله به نزدیک ایشان رفتند و کم‎کم گوشی ها از جیب‌ها در آمد و عکس‌برداری و فیلم‌برداری شروع شد. من هم جرأت کردم و با گوشی لحظاتی از این دیدار را از پشت سر آیت‎الله ثبت کردم (که در فیلم بالا می بینید). وقتی فیلم برداری های همراهان زیاد شد، آیت الله ناراحتی خود را ابراز کرد (اگر اشتباه نکنم مضمون سخنش این بود که برای چه فیلم می گیرید، یا اینکه این فیلم ها به چه دردتان می خورد؟). البته پرهیز از عکس برداری و فیلم برداری، تقریبا وجه مشترک علمایی بود که به دیدارشان رفتیم؛ چه در سطح مراجع تقلید چه پایین تر. اکراه شدیدی داشتند! وقتی از آشپزخانه ساده خانه اش چند عکس و فیلم گرفتیم، باز هم فرزندشان خواهش کردند این کار را نکنیم. توضیح دادیم که برای انعکاس زندگی ساده ایشان این کار را می کنیم. رضوان خدا بر او باد. @HOWZAVIAN
🛑 کشتار بدون درد...! ✍️ سید ابوالفضل موسوی 🔺یکی از مسائل مسجل و به اثبات رسیده در علوم اجتماعی، ضعف حافظه تاریخی جامعه است که می توان در اخذ سیاست های راهبردی برای جامعه بر روی آن حساب کرد. گاه این امر جز محاسن جامعه شناختی برای رفع مشکلات است ولی معمولاً به عنوان دسیسه و ترفندی شوم توسط دشمن بر علیه جوامع هدف استفاده می شود. 🔺هنوز بعد از گذشت سالها هیچ اثر هنری چه تجسمی و چه در قالب های نمایشی برای کشتار مردم در ۱۷ شهریور سال ۵۷ توسط ایادی شاه ساخته نشده و حافظه تاریخی جامعه به صرف نام گذاری این روز بر روی چند خیابان و میدان در شهر و ثبت در تقویم تبدیل به یک کشتار بدون درد و ناراحتی در اذهان جامعه شده است. 🔺ولی در اثری نمایشی به نام سرخپوست از فیلمهای بسیار مورد توجه قرار گرفته، بدون اشاره به شرایط دهشتناک آن زمان، به راحتی حضور مددکار اجتماعی در دوران پهلوی اثبات و در ضمن یک داستان تخیلی در ذهن مخاطب نگاشته شد که یکی از مدرن ترین ابزارهای رفاه اجتماعی در آن دوران موجود بوده و بدین طریق بدون صرف هزینه چندانی یک دستاورد خوب بنام دوران شاهنشاهی ثبت و ضبط کردید؛ به همین راحتی... 🔺و چه جفای است بر خون ها پاک این ابدان‌ مطهر که خودشان اینچنین مهجور و دستاوردهایشان از آن هم مهجورتر ولی برای قاتلان و سفاکان معرکه، پیشینه طلایی ساخته می شود. @HOWZAVIAN
📚 رد علمی و تاریخی دهه محسنیه ✍️ هادی حمیدی، عضو تحریریه کانون مدادالفضلاء الف: طبق نظر مشهور و معروف نزد شيعيان شهادت حضرت رسول اعظم محمد مصطفی صلی‌الله علیه وآله در 28 صفر ۱۱ هجری اتفاق افتاده است. بزرگان شيعه از جمله شيخ مفيد و شيخ طوسى قائل به اين قول هستند و مى توان گفت كه پس از آن دو بزرگوار عموم عالمان شيعه به تبعيت اين نظريه را اختيار كرده اند درحالى كه معلوم نيست مستند شيخین بزرگوار مفيد و طوسى در انتخاب اين نظريه چه بوده،زيرا در اثبات آن هيچ روايتى ولو ضعيف هم يافت نشده است!! اين شهرت مربوط به زمان بعد از شيخ مفيد و طوسى است و قبل از آن دو بزرگوار, نه تنها كسى به آن تصريح نكرده بلكه جناب حسن بن موسى نوبختى كه از بزرگان قدماى شيعه است شهادت حضرت را در ماه ربيع الاول ذكر كرده است. لذا با مراجعه به مصادر معتبر مانند: اصول کافی ؛ جلد ۱ ؛صفحه ۴۳۹ و بحارالانوار ،جلد۲۲؛ صفحه ۵۰۳ و الصحیح من سیرة النبي الاعظم ؛جلد 32؛ صفحه 343؛ تاليف علامه السيد جعفر مرتضی العاملی/ عالمان شيعه مانند جناب كلينى و محمدبن جريربن رستم طبرى روز شهادت پيامبر را ۱۲ ربيع الاول و علامه مجلسی ۱۸ ربيع الاول هم ذکر نمودند و اکثر علمای اهل سنت نیز قائل به شهادت در ماه ربيع‌الاول هستند!! ب.بنا بر روايت ابومخنف تاريخ شهادت پيامبر دوم ربيع الاول بوده است عده زيادى از بزرگان نيز اين نظريه را پذيرفته اند.در تاييد اين قول دو روایت معتبر از اهل بيت علیهم‌السلام نقل شده است مانند روايتى كه نصربن على الجهضمى از حضرت امام رضا علیه‌السلام از پدرانش از اميرالمومنين نقل كرده است كه: پيامبر در ماه ربيع الاول, روز دوشنبه دو شب از ربيع الاول گذشته بود دار فانی را وداع فرمود.و روايتى در کشف الغمه كه ابن خشاب از امام محمدباقر علیه‌السلام نقل كرده است كه: پيامبر در ماه ربيع الاول روز دوشنبه دو شب از ربيع الاول گذشته به ملکوت اعلی پیوست. ج. در نقل های معتبر از جناب سلمان محمدی (فارسی) بیان شده پس از بیعت مردم با ابوبکر؛ حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام ؛ حضرت فاطمه سلام الله علیها را سوار بر استر می نمود و شبانه همراه حسنین علیهما السلام به در خانه مهاجر و انصار می‌رفتند و واقعه غدیر و امامت حضرتش را گوشزد می فرمودند. با توجه به این که بحث اتمام حجت بود قطعا چندین شب طول کشیده است؛ "فلم یدع احدا من اصحاب رسول الله صلی الله علیه و آله الا اتاه فی منزله فناشدهم الله حقه و دعاهم الی نصرته " با کمی تامل معلوم می شود هجوم هنوز واقع نشده و حضرت زهرا سلام الله در سلامت جسمانی است که سوار بر استر می شود و تاکید دارد " فلم یدع احدا ..." یک نفر هم نماند که به خانه اش نروند. همچنین هنگامی که آن حضرت از مهاجر و انصار ناامید شد و مظلومیت امیرالمؤمنین را دید هر روز چند کیلومتر راه می‌پیمود و سر قبر عموی شهیدش حمزه سیدالشهدا به سوگواری می‌پرداخت که نشان از سلامت جسمی ایشان دارد. نتیجه پژوهش علمی و تاریخی: ۱. اکثریت علما و بزرگان شيعه و سنی قائل هستند که شهادت حضرت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله در ماه ربیع الاول و به وسیله سم در گوشت گوسفند توسط زنی یهودیه بوده که این مهم نیز نیاز به تفصیل بیشتری دارد که فعلا در مقام توضیح آن نیستیم. ۲.هجوم به بیت وحی و شهادت حضرت فاطمه‌زهرا و محسن علیهما السلام از مسلمات تاریخی است که به تواتر رسیده ولی قطعا در دهه اول ربیع الاول نیست که عده‌ای قائل به ایام محسنیه شده اند. لذا بر همه اهل علم و مومنین وظیفه است که همان ایام فاطمیه معروف و مقبول که بین ۷۵ و ۹۵ روز رواج دارد حقایق و معارف مسلم را تبیین نموده و طبق نظر مراجع بزرگوار با تاریخ سازی و دهه‌سازی جعلی و دروغین مقابله نمایند. پی نوشت: این پژوهش خلاصه چند تحقیق مفصل با منابع متعدد و معتبر است @HOWZAVIAN
. ♨️ جنگ ترکیبی یعنی وقتی در توئیتر ثبت نام می‌کنی، اکانت‌هایی رو برای فالو کردن پیشنهاد میده که اکثرا از مخالفان نظام هستند! از اینترنشنال گرفته تا شاهین نجفی! دست اول @HOWZAVIAN
. 📌اندر مصائب خودحقیرپنداری 🔻این قُماشی که دنبال اتوبوس رونالدو حقیرانه راه افتادن و از سر و کول هم بالا می‌رن تا اگه رونالدو لطف کنه و یه انگشت شصتی بهشون نشون بده، همونایی هستن که صبح تا شب تو پیج اینستاشون می‌گن ما برترین نژاد هستیم و عقدشونم آریایی می‌خونن و معتقدن جمهوری اسلامی عزت ایرانی رو گرفته! ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
حمایت کانون مدادالفضلاء از 2200 دانش آموخته حوزه علمیه در شبکه پیامرسان 🌱 کم گوی و گزیده گوی چون دُر 🌱 تا ز اندک تو جهان شود پُر 💠 ما در ویراستی 👇👇 https://virasty.com/HOWZAVIAN @HOWZAVIAN
📌 فوتبال، فلسفه و سینما! ✍️ عرفان سعیدی 🔹وقتی اسم میاد، شاید دورترین چیزی که به ذهنمون برسه، فلسفه‌ست! 🔹اما اگر به فوتبال دقت کنیم، می‌بینیم کل این بازی، روی اعتبار بنا شده 🔹یعنی هیچ اتفاق واقعی در فوتبال وجود نداره، به جز برخورد توپ به بدن ۲۲ تا آدم! 🔹نمی‌خوام وارد نمادشناسی فوتبال بشم، که چرا دو تا یازده تا با همدیگه بازی می‌کنن، بعد این ۲۲ نفر آیا نماد حروف عبری‌ان؟ و پاس دادن و برخورد هر کدوم از این بازیکن ها، چه کلماتی رو می‌سازن 🔹یا نمی‌خوام به هایی که اولین قوانین فوتبال رو گذاشتن ( سند: https://surreyfreemasons.org.uk/football-and-it-connections-with-freemasonry/) اشاره کنم 🔹بلکه می‌خوام به تاثیر اعتباریات روی افکار جامعه اشاره کنم... ✔️ متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN