🔹 به بهانه چهلم فراق حاج میرزا
✍بهزادزارع
💐 پس از انتشار کتاب حاج میرزا رهبر معظم انقلاب فرمودند : « واقعا اگر ممکن بود برای دیدن این مرد به همدان میرفتم ». بهراستی رهبری که مشغله اداره جهان اسلام را دارد و بمراتب صدها برابر شاهد حوادث تلخ و شیرین انقلاب بوده و خاطرات فراوانی در سینه دارد چرا ما را این چنین به حاج میرزا توجه می دهد ؟/
🌹 اینکه حاج حسین همدانی فرمانده حاج میرزا بوده و علی القاعده شاهد همه خاطرات او بوده چطور و چرا در اوج مشغله دفاع از حرم آنرا دو بار می خواند و به دیگران هم تاکید می کند ...؟/
راه نجات کشور و نظام دراین است که رفتار و سیره حاج میرزاها باید بر همه بخشهای کشور حاکم شود تا مردم در همه جا طعم خوش انقلابی گری را حس کنند.
http://fna.ir/ex5xwi
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔸 قدر را قدر بدانیم
امشب از هر سو فرصتی برای دیدار است
فرصتی برای آمرزش
فرصتی برای دلگویه های تنهایی
و ثانیه هایی برای دستان نیاز
تا رسیدن به رازهای استجابت بیداریم
@howzavian
#نویسندگان_حوزوی
🔴 دومینوی نفوذ فرهنگی در عالم خواب و بیداری
✍علیرضا محمدلو
🔸واقعا رسالت یک رسانه چیست؟ خط قرمزش کجاست و نظام حساسیت های رسانه ای شامل چه عناصر و متغیرهایی است؟ رصد و دیده بانی فرهنگ جامعه اگر مسئولیت درجه یک رسانه نباشد پس چه دردی را دوا خواهد کرد و آیا لای جرز دیوار نمی خورد؟
🔸با اعتماد به سکوت کدامین رسانه ها و همکاری و توجیه کدامین مقام و مسئول سیاسی و فرهنگی و... می توان در عالم خواب و بیداری و خیلی رک و راست، اساس هویت و متغیراصلی یکپارچگی دینی و اجتماعی یک جامعه را هدف قرار داد؟ آیا بحران #کرونا را بستر خلوتی برای نفوذ فرهنگی یافته اند یا قصد تمرکززدایی از خبر و اتفاق دیگری را دارند...الله اعلم!
🔸خانمی دولتی که در حد یک شهرستان هم نتوانسته بود ابتکار و تخصص و شایستگی اش را به اثبات برساند، حال در جایگاه یک مقام مسئول و مشاور دولتی بقول خودش در عالم خواب و بیداری پستی را فوروارد و در کانال خود بارگزاری می کند که برای تبریک روزجهانی خانواده، اساس خانواده را زیر سوال می برد.
🔸این ترفند رسانه ای که ذائقه و حساسیت نظام فکری رسانه ای و فرهنگی جامعه را محک می زند تا به عادی سازی همجنس_بازی یا گرایی منجر شود نامش چیست؟
آیا از مارپیچ_سکوتی که حاکم و طراح بلامنازع آن دولت و وزارت ارتباطات است و بازی بدون توپ وزارت فرهنگ و ارشاد می توان سراغی از شخص یا شاخص دیگری گرفت؟
🔸واقعا سبک زندگی اسلامی چندمین مهره از دومینوی نفوذ فرهنگی تفکر لیبرال حاکم بر فرهنگ و رسانه ماست که بایستی فتح شود؟ آیا به آخر خط رسیده ایم یا هنر و رسانه لیبرال زیر سایه دولت سکولار، خیلی رو بازی می کند؟
🔸خانم مولاوردی حواستان به نسل جوان و نوجوان امروز جامعه قطعا نیست ولی کودکان این جامعه را مدتی است که پروتکل های_۲۰۳۰ جهانی شما و دولت فخیمه تان در برخی نقاط کشور و با چراغ نیمه روشن و خاموش در نوردیده است..
آری باور می کنیم از شما که از فرط خستگی و در عالم خواب و بیداری، فقط قصد تبریک روزجهانی خانواده را داشتید ولاغیر...
@andisheengelabi
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔶 درآمدهای امام علی(ع)
✍ نیما ارزانی
انسان به عنوان یک موجود زنده اجتماعی برای تشکیل زندگی و داشتن نقشی در جامعه باید درآمد و سرمایه ای داشته باشد تا بتواند جهت پیشبرد کاری های خویش به نحوی که مطلوب آن است اقدام کند، چه این ها تامین مخارج زندگی خانواده خود باشد و چه تشکیل حکومت و... همگی در گرو سرمایه یا به زبان ساده تر پول است.همان گونه که پیامبر عزیز اسلام بارها تاکید کرد که اگر سرمایه مالی خدیجه(س) نبود اسلام در همان مکه دفن می شد ؛خود نشان از جایگاه پول و درآمد در زندگی اجتماعی و سیاسی انسانها دارد.
دفعات زیادی از من سوال شده است که امیرالمومنین علی(ع) که همیشه در حال عبادت و یا نوشتن و گردآوری قرآن بود چگونه زندگی خویش را می چرخاند، و درآمد ایشان از کجا بود؟.جالب اینجاست که خیلی ها فکر می کردند که امام اول شیعیان همیشه در حال نماز و عبادت بوده است و خرج زندگی وی از بیت المال تامین می گردید!.اما با کمی مطالعه و بررسی در می یابیم که داماد و پسر عموی پیامبر چه در زمان حیات پیامبر و چه بعد از رحلت ایشان مانند بقیه مسلمان با وی برخورد می گردید.
علی ابن ابیطالب در زمان کودکی که در خانه ابوطالب و پیامبر تحت تعلیم آن مرد بزرگ الهی بود ؛ بعدها در دوره جوانی با کارکردن در زمین های کشاورزی و نخلستان های اطراف مکه که از کارهای طبیعی و مرسوم آن زمان بود به کسب روزی حلال همت داشت چرا که در آن برهه از تاریخ پیامبر و خانواده او آنچنانی زمین و درآمد نداشتند و علی (ع) با کار کردن بر زمین های دیگران برای خود درآمد داشت؛ بعدها که پیامبر با ام المومنین خدیجه سلام الله علیها ازدواج کردند و اسلام در مکه گسترش و زمین های مفتوح العنوه که به زمین های فتح شده توسط سپاه اسلام اطلاق می شد، بخشی از آن زمین ها مثل بقیه مسلمانان در اختیار علی (ع) قرار گرفت و ایشان مقداری از نظر مالی به استقلال رسیدند.
بعد از هجرت پیامبر به یثرب علی(ع) نیز به آنجا رفته و با کشاورزی و حفر چاه که هم اکنون به آبیار علی در مدینه معروف است درآمد های مناسبی داشت.ایشان ابتدا در مدینه با آباد کردن زمین های خشک با حفر چاه و کشت درختان خصوصا نخل درآمدهای زیادی را در مدینه توانست کسب کند. با خرید زمین از همان درآمدها به دارایی های خویش افزود.وی حتی با داشتن چشمه های آبی که توسط چاه در مناطق مختلف حفر کرده بود یا ساختن خانه و... نیز اقدام می کرد که اینها هم بخشی از درآمد های وی بود.
هرچند امام بزرگوار بسیاری از دارایی های خویش را وقف کرده بود البته بعضی ها به فرزندان، اقوام و بعضی ها وقف عام می نمود؛ مانند خانه ای در محله بنی زریق مدینه که ایشان ساخت و وقف خاله هایش کرد که در آنجا ساکن باشند و بعد از فوتشان در اختیار نیازمندان قرار گیرد.یا ذات کمات مجموعه چهار چشمه جاه آبی است که در منطقه حرّه الرجلاء توسط ایشان حفر و به وقف عمومی گذاشته شد. در کتب تاریخی مختلف مجموعه اموال وقف عام ایشان تا بیست مجموعه وقفی می رسد که فقط تعداد چاه های حفر شده و وقف شده ایشان توسط اسناد به سی مورد می رسد. لذا باید گفت که ایشان کمتر وقت عبادت داشته و بیشتر صرف کار بوده، اما نباید از این نکته غافل بود که ایشان چه در حال کشاورزی و یا حفر چاه و آبادانی منطقه ای هرگز از ذکر خدا غافل نبود همانگونه که خودشان هم بارها گفته است، و عبادت خدا با کار کردن منافاتی ندارد اما این مطلب متاسفانه جوری خلط شده است که بعضی ها فکرمی کنند ایشان صبح تا شب در حال عبادت در مسجد بوده و کاری نمی کرده است که با بیان این اسناد سعی در روشن شدن آن داشتیم و باید بدانید که ایشان تا آخرین روزهای زندگی خویش سعی نکردند که از حال فقرا و نیازمندان بی خبر باشند لذا وقف و واگذاری اموال خود گویای عدم وابستگی ایشان به دنیا و درآمدهای آن بوده است. البته در باب در آمد ها و سرمایه های ایشان در کتب اهل سنت به گفته طلحه و زبیر زیاد پرداخته شده است که نگارنده به دلیل اینکه تشبه به اغراق در آن شاید دیدم از ذکر آن خودداری و تحقیق آن را برعهده مخاطب می گزارم.
در پایان با این خبر از ابن شهر آشوب ساروی در جلد اول کتاب مناقب آل ابیطالب یادداشت را تمام می کنم که تاکید کرده است: "دوران ۲۵ ساله خلفای سهگانه، امام علی(ع) به انجام خدمات علمی و اجتماعی بسیاری موفق شد. از جمله: جمعآوری قرآن (مصحف امام علی (ع)، مشاوره به خلفا در امور گوناگون، انفاق به فقیران، آزاد کردن بردگان چندان که حدود هزار برده را خرید و آزاد کرد، کشاورزی و درختکاری، حفر قنات، ساختن مساجد از جمله مسجد فتح در مدینه، مسجدی در کنار قبر حمزه، مسجدی در میقات، مسجدی در کوفه و مسجدی در بصره، وقف اماکن و املاک که درآمد سالانه آن را تا ۴۰۰۰۰ دینار شمردهاند".
#ماه_رمضان
#امام_علی
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
👈مؤاخذه ای مبارک
#دیدگاه_کاربران
سلام . در پاسخ کسی نوشتم که می نالید از فساد و بی حجابی دختران و زنان و اینکه تاکی سکوت کنیم؟ و لابد می خواست هیجانی بسازد برای بلندتر کردن روسری ها که البته لازم اما تاثیرش بی بقاست 👇
سکوت چرا؟ کار عملی می خواهد. اول به طور جدی نهادهای دینی و رسمی کشور را به مواخذه ای پیوسته باید کشاند که بخش مهمی از این رفتار اجتماعی ثمره بی کاری و وادادگی شماست در این ۴۰ سال که به جای ارائه راه حل برای مسائل انقلاب و اجتماع، سرگرم پیدا کردن مرجع ضمیر در مکاسب و رسائل و کفایه، سر ما و خودتان را در برف بردید! دنیا در تاخت بود و شما در حال باخت! قدر باید دانست نفسهای این طلاب جوان جهادی را و فضلای زمان شناس را.
قدم دوم توسعه همین سلوک جمعیت بالنده اخیر در برهوت بی خیالی حوزه هاست. حوزه ای که سهم او در تمدن سازی اسلامی بلاتردید اول است، هر چند خودش آخر است!
رفتار آن دختر نه از سر فاحشه گری که از سر باورپذیری آرمان غرب تهی است. باید اول طلبه ها عمق راهبردی تفکر دشمن را بشناسند و بدانند مدرنیته چیست، تا در گام دوم و در برنامه ای ده ساله، کام نسل نو را به زمزم و تربت معرفت شفا بدهند.
این البته فقط نمایی کلی از سهم حوزه است، برای علاج درد بی نشان خدا دوری.
سهم دیگر مسئولان نامسئول هم محفوظ!
#نقد
#نویسندگان_حوزوی
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📢 انتشار دیدگاه نویسندگان حوزوی به منزله تأیید کامل نظرات از سوی مدیران این کانال نیست، هدف اصلی ما شنیدن، تبادل نظر و شاید آشکار شدن حرکتی از سوی متولیان فرهنگی و دینی کشور است.
💠 جبهه منطق و محبت
✍جبهه انقلاب «جبهه منطق و محبت» است، اگر خالصانه اقدام شود، جاذبه اش عالم گیر می شود.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔰مطالبه از رهبری؟!
✍مهدی عامری
🔸«این پرچم آرمانخواهی و مطالبهگری را زمین و نگذارید؛ همهی این بحثها و صحبتی که در این مدّت یک ساعت و نیم شما دوستان در اینجا [بیان] کردید، مطالبهگری بود دیگر؛ مخاطب مطالبهگری هم گاهی خود این حقیر بودم، گاهی دستگاه دفتر ما بود، گاهی مجموعههای دیگر بودند؛ این بسیار چیز باارزشی است؛ این مطالبهگری را از دست ندهید، این آرمانخواهی را از دست [ندهید]».
🔹اینها بخشی از فرمایشات رهبری در دیدار رمضانی شان با دانشجویان است که ایشان با #نهی_صریح و علنی جوانان نخبه از به زمین گذراندن پرچم مطالبه گری بر حذر می دارند.
نکته جالب این سخنان این است که ایشان در مواجهه با مطالبه گری، خود و دفترشان را نیز استثنا نمی کند و حتی آن را امری ارزشمند می دانند.
🔸مع الاسف مشکل آنجاست که به زودی عده ای با نام دفاع از ولایت همین نهی صریح و عدم استثنا را مورد تغافل و تجاهل قرار می دهند و هر پرسش و نقد به این مجموعه ها را قیام و خروج عليه رهبری می نامند..
🔹مطالبه از رهبری را کفر، انتقاد از دفتر رهبری را شرک جلی می دانند و چنان این دایره را گسترش می دهند که مثلا اگر به مداحی که در بیت رهبری مداحی کرده هم نقدی شود آن را حمله به کیان اسلام تلقی می کنند!
🔸از امروز خیلی ها دغدغه حجاب رهبر را برجسته خواهند کرد اما این قسمت را ندید خواهند گرفت.
البته تاسفبارتر از رسانه ها و اشخاص، نهادهایی هستند که به این امر و نهی ها بی توجه هستند و مطالبه گری و اعتراض را با برخورد امنیتی و حذف و اخراج و دادگاه پاسخ می دهند.
🔹انشالله این فرمایش رهبری در قلب و مغز عده ای جا بیفتد که مطالبه گری حتی از رهبری با ارزش است و اگر بچه های دلسوز انقلاب این پرچم را زمین بگذارند، نا اهلان آن را علم خواهند کرد!
@sadid59
#رهبر_انقلاب
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
هدایت شده از سردبیری
🗒گفتگوی روشنایی روز با شب
✍️محمد ادریسی
شبنامه نویس نیستیم اما معاش مردم مساوی نیست و قصورات بسیار و آرزوها منزویشده است و خوابیدن برای بسیاری از ما حکم تغافل و فرار از بیداری و مسئولیتها و مشکلات آن و تاوان انتخابها را دارد.
دنیا دارالنوم و خوابگاه نیست و آنها که زیاد میخورند و زیاد مینوشند ، زیاد هم میخوابند و زیاد نیز میبازند!
روشنایی روز باافتخار سربلند کرد و به شب گفت که در من عمل است و نشاط و ساختن و رشد است و در حقیقت زندگی من هستم و در ساعاتی که روز هست و روشنایی ،فتح و نصر و پیروزی تحقق مییابد و خدا به من قسمخورده است در یک آیه از قرآن که :«و النهار اذا تجلی»و قسم به روز که خود را نمایان می کند.روشنایی روز از فرصت سکوت شب سو استفاده کرد و هرچه دلش خواست به شب گفت که تو زمان تنبلی و استراحت و خستگی و خواب و ترس هستی و در تو دزدها و ناجوانمردان خوشحال و مجرمان شاداب هستند.
تاریکی شب سکوتش را شکست و با صدای خیلی خیلی آرام گفت که من لباس هستم و میپوشانم آنچه را که تو عریان میکنی از نابرابریها و نابرادریها گرفته تا گرسنگیها و تشنگیها و بیکاریها و... و در من استمتاع و استیناس وسبات هست و زمان سکون و استراحت هستم و عزم برای کار در روشنایی روز و اگرچه من ساکت باشم میتوانم که ساکن نباشم و اگر درباره تو آیهای نازلشده است به نام من یک سوره هست و آن سوره «لیل» است که لیل یعنی شب و زمان خوشحالی انبیا و صالحان و متقیان است و عیبها و پنهانها را که تو لو دادی را میپوشانم و من مثل تو آدمها را مفتضح و بیآبرو نمیکنم.
آری!اگر شب نبود بسیاری از مردم توان تحمل بقا در روز را نداشتند و شب وقتی است که مؤمنان در آن مشغول تجارت هستند و اگر از کسی شکایتی هم دارند باخدای خود در شب مطرح میکنند که او شنوای ناگفتههاست.
روشنایی روز حیا کرد و سرپایین انداخت و خجلتزده از شب شد و گفت آری در تو حتی صدای مناجات بیشتر شنیده میشود و تضرع بندگان در تو بیشتر است و تو رازنگهداری و متواضعتر از من هم هستی.
شب زمان خلوت با حبیب است،کیست که دوست ندارد با محبوب خود خلوت کند؟!
چشمها را به بیداری عادت دهیم نه خوابیدن در بزنگاهها که هم میتوان آنها را بهغفلت در امور مختلف عادت داد و هم میتوان چشمها را به بیداری عادت داد.
خوابیدن در شب زیباست چون هیچکس در آن نمیتواند گناهی انجام دهد ،وقتی یاد بدبختیهای روز میافتید خواب از سر پریده،غمناک شب میشوید و هنگامیکه یاد خوشیهای روز لحظهها را در شب سپری میکنید خوشحال میشوید و آرام میخوابید پس بنابراین برای عدهای شب همچون بهشت است و برای برخی دیگر شب همچون جهنم است و آرزوی شبهای بهشتی و نه جهنمی را برای همه داریم.
عصیان گر مستحق بیداری شب نیست و برای همین همیشه حس میکند که گمشدهای دارد.
هرکدام از ما چه بسا دوستان و آشنایانی داشته باشیم که شب خوابیدند و صبح بیدار نشدند و از این خوابوبیدار نشدن آنها هیچ عبرتی نگرفته باشیم درحالیکه اگر عبرت گیر باشیم با ترس سر بر فراش میگذاریم و از خود قبل از هر خواب میپرسیم که آیا صبح را خواهیم دید یا نه؟!
آنچه درگذشته گفته شد و آنچه را که حال میخواهیم بگویم و آنچه را که در آینده میگوییم و انجام میدهیم چه در شب و چه در روشنایی روز از این چهار حالت خارج نیست:
1-یا نفع محض برای خودمان و دیگران است
2-یا ضرر محض برای خودمان و دیگران است
3-یا هم در آن نفع و هم ضرر محض برای خودمان و دیگران است
4- یا قسمتی از آن نه نفع دارد و نهقسمتی از آن ضرر برای خودمان و دیگران دارد.
بر آنها که با کتاب و سنت مأنوس هستند پوشیده نیست که استیقاظ هنر است و سبب حسن عاقبت و محبت آور و افراط در خوابیدن عادت بسیاری از ما شده است پس نفس را توبیخ کنیم .اگر بیمار هستید یا در صحت و سلامت و یا در سختی و یا در راحتی یا در منزل خود یا بیمارستان و محل کار یا که در سفر و یا هر زمان و مکان دیگر او را صدا بزن آنهم در سکوت شب و انشراح صدر از او بخواه که بتوانی بعضی از بندگان آلوده به پلیدیها را تحملکنی و دم نزنی و پیفپیف نکنی!
تقاصر را کنار بگذاریم و بدانیم که این شبها همچون شبهای دیگر نیست و همچون روز روشن است که ماندگار نیست و بهجتها در پیش است.
پس چشم را از نگاه نافرم و زبان را از کلام ناجور و شکم را از طعام نامفید مصونیت ببخشیم و از خصومتها و کینههای شتری هجرت کنیم و مراقب سارقان زمان طاعتها باشیم و با حرمان از عبادات خداحافظی کنیم تا آثار آن را در زندگی حس و لمس کنیم و کرامت اجر و شرافت نصر و سعادت شاد بودن و ثوابها نصیبمان شود در این ماه که اول آن رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن عتق از نیران جهنم و امضای انصرافنامه از بد بودن با فرار نفس از حبس معاصی است و امید که شبهای همه معمور و روزهای همه مستور باشد.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
اینفوگرافیک | جنایت بشری صهیونیستها در روستای قانا
جنایت رژیم صهیونیستی در روستای قانا به حدی بود که ۱۸ جنازه شناسایی نشد و تنها روی آنها نوشته شد: "زن ناشناس"، "مرد ناشناس" و "کودک ناشناس"!
طراح: #محمد_پورخان
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بررسی کارنامه قرآنپژوهی آیتالله #سیدمحمود_طالقانی
پخش شده در برنامه تلویزیونی #سوره
✅ برنامه #سوره هر شب ساعت ۲۲:۴۵ از #شبکه_چهار سیما 👇
🕋 @sooreh_tv
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوریتمهای #شبکههای_اجتماعی چگونه کار میکنند؟
شبکه های اجتماعی رفتار مجازی ما را زیر نظر می گیرند و آنچه فکر می کنند برای ما جالب است به ما نشان می دهند.
الگوریتم های شبکه های اجتماعی به جهت گیری و #عادت های ما پی می برند ، اما آیا می توانند موجب تغییر این عادت ها و جهت گیری ها شوند؟
@andisheengelabi
#سواد_رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
#همراه_ناب🔸ثبت نام شروع شد
♦️در یک سال حافظ کل قرآن شوید
♦️ثبت نام هفتمین دوره حفظ تخصصی قرآن کریم مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الزهرا سلام الله علیها شروع شد.(ویژه برادران)
مزایا:
1⃣ آموزش تجوید توسط اساتید مجرب
2⃣ تفسیر موضوعی آیات
3⃣ برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی
♨️اعطای گواهی حفظ پس از پایان دوره تحفیظ
🔰دوره به صورت شبانه روزی بوده و تمامی امکانات آموزشی و رفاهی این مؤسسه به صورت رایگان می باشد.
🔔مهلت ثبت نام تا پایان تیر ماه
🗓شروع دوره شهریور ماه
🏠مکان موسسه استان هرمزگان.... دوره حضوری میباشد.
#ویژه_سراسر_کشور
علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند با شماره های ذیل تماس حاصل نمایند یا به پی وی زیر مراجعه کنند.
@Sarbazvelaiet72
09170283384☎️
09173651326☎️
#قرآن_کریم
#ماه_رمضان
@howzavian
🔰 اگر منظور از جمهوری اسلامی، موریانههای افسادطلب درون نظامند، جملات بالا اعتراف بزرگی است!
👈 غربگرایانِ تَکرارچی خدای ماستمالی کردن فسادند؛ پیرمرادِ سیاستشان، بخوربخور خودیها را روا و فرزندش «جونیور» را مظلوم میدانست؛ رئیس جمهور عزیزمان هم که «یوسف» است و برادر مفسدش «بنیامین»!؛ نجفی شان همسر غیرخودیاش را با نثار گلوله از سر راه برداشت؛ مولاوردی شان صاحب ایدۀ عقیمسازی غیرخودیهاست؛ و ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!
📌 رفتار دوگانه، خصلت همیشگی لیبرالهاست؛ چه با کراوات، چه با یقه دیپلمات. ریش پروفسوری و ستاری و داعشی و شش تیغ و سه تیغ و ... هم نمیشناسد. داخلی و خارجی هم ندارد. داخلیاش بر خلال فسادِ لای دندان رقیب و مخالف ذرهبین میاندازد، در حالی که منار اختلاس و فحشا و ... از حلقومش بیرون زده! خارجیاش هم که نفتکشهای ایرانی را قاچاقچی سوخت مینامد!
😉 لیبرالها محشرند! مرحبا به فهمشان!
@majid_pakniyat
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
May 11
✔️رزمایش با انفاق فرق دارد
✍علی خردمردی
🔹پُست شیخ محمد امین رضایی و حرفهایی شبیه حرف ایشان بهانه شد تا چند خطی در این مسئله بنویسم.
با حرفهای شیخ امین هم موافقم هم مخالف.
❌وجه مخالفت:
این درست که نباید بسته معیشتی دادن به مردم را به عنوان یک برنامه تلقی کرد و واجبتر این است که راهی برای درمان وضع مردم پیدا کرد اما چیدن بسته ها در مکانهای مقدس به قول طلبه ها(لو خلی و نفسه) اشکالی ندارد.
خیلی ها را میبینم در دوسه روز اخیر که میگویند: این مسخره بازیا چیه دیگه.
🔎ببینید؛ خوب است در واژه ی "رزمایش" کمی تامل کنیم.
بار کلمه ی رزمایش با کلمه ی انفاق متفاوت است.
در انفاق وجه اصلی احسان به محروم یا نیازمند است.
➿اما در رزمایش دو وجه مد نظر است. یکی احسان به نیازمند(وجه انفاق) و دیگری نشان دادن به آنان که باید ببینند.
چرا ارتش و سپاه هر از گاهی رزمایش نظامی برگزار می کنند و تصاویر آن را در سر تا سر دنیا منتشر می کنند؟
دلیلش این است که در رزمایش قرار است هجمه و بار روانی روی دشمن و تحلیلگران قرار داده شود و آنان خودشان پیامی که باید بگیرند را می گیرند.
🔹رزمایش همدلی هم از این جنس است و لذا تصاویر این چنینی به خودی خود یک کار رسانه ای است که طرف مقابل بداند در کشور اسلامی ما مردم از هم غافل نیستند.
🔴حال اینکه نهاد ها و برخی دستگاه ها از این تصاویر غرض های دیگری را دنبال کنند یا اینکه چرا مرقد امام مستضعفان را مانند کاخ ساختند و از این حرفها اینجا محل بحث نیست.
📝این نوشته در پاسخ به اعتراض دوستانی است که چیدن بسته ها و کمک ها را شوآف می دانند.
اگر در واژه ی رزمایش درست تامل شود، مشکل حل خواهد شد.
#همدلی_و_مواسات
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔶 مطالعه ای برای امروز
دانلود کتاب اسرائیل باید از بین برود برای آندروید. 👇👇
https://myket.ir/app/zionism.israel.mustbedestroyed
لینک پایگاه اینترنتی «اسرائیل باید از بین برود»👇
Destroyzion.com
#پویش_همراهی_فرهنگی
#کتابخوانی
#روز_قدس
#رژیم_اشغالگر
به #نویسندگان_حوزوی ملحق شوید
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه و معرفی آثار حوزویان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عملیات_مجازی
✍ برسد به دست جوانان #فلسطین
📝 رسالة الیافعین الإيرانیین إلى الشباب الفلسطينيین
📃پیام #نوجوانان ایران به جوانان فلسطینی به زبان #عربی
🇵🇸به مناسبت #روز_جهانی_قدس
🔻تاجایی که می توانید ، این پیام را همراه با #هشتگ های بالا ، در #شبکه_های_مجازی پخش کنید و شما هم در این مبارزه سهیم باشید
#القدس
#القدس_لنا
#الموت_لإسرائيل
@sabeghon_ir
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 چرا سوریه؟
#روز_جهانی_قدس به ابداع امام راحل شکل گرفت و روزی برای مبارزه بیپایان مستضعفان برعلیه مستکبران گردید. پس از انقلاب اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام (ره) و به یمن موضع گیریهای صریح ایشان از جمله نامگذاری جمعه آخرماه رمضان به عنوان روز قدس، اسرائیل در هیچ جنگی پیروز نشد.
این روزها بد نیست به بهانه #روز_جهانی_قدس تاملی دوباره به تداوم جریان اشغالگری در منطقه داشته باشیم و زمینهها و اهداف آن را از زاویهای نو بنگریم.
«چرا سوریه؟» با روایت سید حسن نصرالله از کتاب خاطرات تونی بلر، سه سال پیش از وقوع بحران آغاز میشود که بلر در آنجا از اراده جهان برای نابودی کشور – و نه حکومت – سوریه سخن گفته بود. کتاب، مراحل ورود نیروهای حزب الله، ایران و روسیه به نبرد سوریه و علتهای آن را بیان می کند و از زمینهها، انگیزهها، هدفها، پروژهها، زمان بندیها، طرفهای درگیر، محدودیتها، خط قرمزها، جایگزینها، مسئولیتها و حال و آینده سخن میگوید.
برشی از کتاب #چراسوریه؟:
«روزهایی خواهند رسید و خواهیم دید و از یکدیگر سوال خواهیم کرد. خب از رسیدن سلاح به مقاومت فلسطین و لبنان جلوگیری شد. به لبنان البته رسید ولی از ورود سلاح به فلسطین جلوگیری شد و قاچاقچیان محاکمه شدند. ولی در سوریه نه، عرب علناً کمک می کند. پول میدهند سلاح میفرستند تا سوریهایها همدیگر را بکشند. چرا؟ برای خدمت به چه کسی؟ برای چه کسی؟ برای دیدن چه کسی؟ می توانید بگویید؟ حقیقتا… این اصرار عربی، غربی، آمریکایی و اسرائیلی به درمان نشدن، کشتار و سرنگونی نظام سوریه، درنگ نمی طلبد؟»
@andishkadehmahdavi
@howzavian
❌ دلایل تنفر ما از اسرائیلی ها
✍محمد ادریسی
در سخنرانی ها و مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی و یاداشت های سران اسرائیلی پر است از عبارات ها و نفرت پراکنی های که نشان دهنده اهداف و ذات آنهاست که لازم است جوانان و نوجوانان بدانند که آنها چه افکار و اعتقاداتی دارند و ما به چه دلایلی از صهیونیست ها متنفر هستیم.
به دلایل مختلف از صهیونیست ها متنفریم. آری! از اسرائیل متنفریم چون اسحاق شامیر یکی از رهبران موساد، می گوید: به زودی فلسطینی ها را مانند ملخ زیر پا له می کنیم و سر آنها را به سنگ ها می کوبیم.
از اسرائیل متنفریم چون بنیامین زئب مشهور به تئودور هرتسل که جنبش سیاسی صهیونیسم را پایه نهاد، می گوید: ساکنان فلسطین که فقیر هستند را باید از این مرزها خارج کنیم و به آنها هرگز شغل داده نشود و بگذارید همیشه بیکار باشند و این وسیله تنها راه استيلا بر این سرزمین است که لازم است سری و مخفیانه انجام شود.
از اسرائیل متنفریم چون داوید بن گوریون اولین نخست وزیر اسرائیل، می گوید: اینها را باید از این سرزمین بیرون کنیم و ما به جای آنها بنشینیم و باید تک تک فلسطینی ها را به قتل برسانیم، به جز آنها که بخواهند در کنار ما همچون برده و بنده برای ما زندگی کنند.
از اسرائیل متنفریم چون گوریون می گوید: این نقشه اسرائیل کنونی را انگلیسی ها برای ما طراحی کردند که قبول نداریم! نقشه ما که جوانان و بزرگان ما برای ما طراحی کرده اند، از نیل تا فرات است و باید مطمئن شویم که فلسطینی ها هرگز به اینجا بازنمی گردند و پیران آنها به زودی می میرند و جوانان هم فراموش می کنند که ما با آنها چه کردیم!
از اسرائیل متنفریم چون ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل، می گوید: فلسطینی ها همچون تمساح هستند که هرچقدر گوشت به آنها بدهی، باز هم دوباره طلب می کنند و سیری ناپذیرند.
از اسرائیل متنفریم چون مناخم بگین نخستوزیر اسرائیل، در یک سخنرانی می گوید: فلسطینی ها حیواناتی بیش نیستند که فقط دوپا دارند.
از اسرائیل متنفریم چون رفائیل ایتان رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر قدس، که از فرماندهان عالیرتبه نیروهای این رژیم بود، می گوید: هنگامی که استعمار این سرزمین تمام شود، اعراب همچون جیرجیرک های سرگیجه گرفته و مست داخل یک شیشه دربسته می شوند و از این سرزمین حتی یک سانتیمتر هم برای آنها نمی گذاریم.
از اسرائیل متنفریم چون آریل شارون می گوید: این را واضح می گوییم نه سربسته که همه بدانید ما یهودیان بر آمریکا سیطره و تسلط پیدا می کنیم و آنها تمامی خواسته های ما را علیه دیگران مو به مو اجرا می کنند.
از اسرائیل متنفریم چون هنگامی که یک روزنامه نگار نیویورک تایمزی از اسحاق رابین نخستوزیر اسرائیل، می پرسد بعد از مذاکرات با فلسطینی ها چه می کنید؟ با اشاره دست خود می گوید: همه را بیرون می کنیم.
از اسرائیل متنفریم چون موشه دایان نخست وزیر اسرائیلی، در یک برنامه رادیویی می گوید: هدف نهایی ما فقط امپراطوری در جهان است.
به خاطر معامله قرن از آنها بیزاریم. می گویند ما ضعیف هستیم و مقاومتی نداریم، آنها با هر وسیله ای می کوشند که ما را قانع کنند که آنها دشمنان ما نیستند، تبر نیستند، آفت نیستند و می گویند که لازم نیست ما برای قطع درخت تنومند آنها به زمین آنها وارد شویم و اقدام کنیم که به زودی یکی از خودشان در این زمین که ملک ما است، این کار را برای ما انجام می دهد.
فلسطین! ما را ببخش که از ایام طفولیت به خاطر دارم که در هر خانه ای و مسجدی و هیاتی که می رفتیم، عکسی و تمثالی از قدس و اقصی و فلسطین بود اما امروز کمتر آن عکس های زیبا را می بینیم!
نگران مباش ای فلسطین! که روزی را خواهی دید که پرچم نصرت الله بر القصی و قدس به اهتزاز در می آید.
ای فلسطین! آنهایی را که از روی نادانی می گویند کشتن فلسطینی ها آری اما مرگ بر اسرائیل و مرگ آمریکا گفتن نه، را ببخش.
ای فلسطین! آنهایی را که از روی غفلت می گویند پشتیبانی همه جانبه آمریکا از صهیونیست ها آری اما پشتیبانی همه جانبه ایران و کشورهای دیگر از فلسطینی ها نه، را ببخش.
ای فلسطین! آنهایی را که از روی ترس و زبونی می گویند کشتن مسلمانان فلسطنی آری اما کشتن صهیونیست ها نه، آنها با ما کار داشته باشند و در ریز و درشت دخالت کنند اما ما هیچ کاری با آنها نداشته باشیم، آنها عهد بشکنند و ما عهد نگه داریم، را هم ببخش یا اگر خواستی هرگز نبخش.
قدس میراث انبیاست، قدس مهبط الوحی است؛ آزادی قدس مستنهض می خواهد. با فلسطین ارتباط داشتن هویت ما است، با قدس ارتباط ایمانی داریم؛ فلسطین سرزمین معجزات است و خدایی که حامی قبله دوم بود، حامی قبله اول هم هست.
@howzavian
#نویسندگان_حوزوی
🔸توصیه رهبرانقلاب به همه دلسوزان مسئله فلسطین:
۱- مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسألهی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است.
۲- هدف مبارزه، آزادی همهی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همهی فلسطینیان به کشور خویش است.
۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد.
۴- راهاندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید.
۵- سیاست عمده آمریکا، عادیسازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد.
۶- همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند.
۷- فلسطین باید با همهپرسی از همهی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود. ۹۹/۳/۲
@rasanewsagency
@howzavian
برخیز بردار هنگام نبرد است...
برخیز و چفیه ات را بر دوش انداز
برخیز برادر از چه روی نشسته ای...
مسجدی انتظار ایستادن تو را می کشد
برخیز برادر کودکی چشم در راه است و پدری که سالهاست رفته و کودک همچنان امیدوار برگشت پدر است...
آن طرف تر مادری گریه می کند بغضش را پنهان کرده و با صدایی شکسته و لرزه کودکش را لا لایی می دهد...
خانه ای که غضب شده و آواره گشته اند...
خواهری که خواب را گم کرده است و خود را نیز... وجودش ترس گشته و لرز... خوابش خیال شده و خیالش خواب... پدر را در خواب می بیند زیر چکمه های اهریمن... چشمانش کبود گشته و خرابه ای که آن را منزل گزیدند... سوز سرمایی که استخوان می شکند و پسر بچه ای که با شمشیر چوبی اش خیال مبارزه را در خود می پروراند...
مادری به فکر نان است و کودکی به فکر شیر اما آن طرف همین خرابه بوی سور بر پا شده است. غذاهای رنگارنگ که از خون پدران و زمین فرزندان تزیین شده است. شرابی که عقلها را مست می کند و دندان ها را پر حقد و صبوعیتی که مستی شراب نیز پیش آن رنگ باخته است.
نقشه ای که هر روز بزرگ می شود و سفارتی که روز به روز به شهری دیگر می رود. و اما قدس... همان بیتی که مقدس بود همانجایی که می بایست بی کفش رفت که مکانی مقدس است، این بار زیر چکمه های نجس ترین خلق افتاده است همانایی که اقیانوس ها آب هم از رفع نجاست آن عاجزند... آه قدس... سردار سپاهت چه شد؟ هنوز خون عزیزت در زمین مانده است
برخیز برادر... وقت نشستن نیست...
#COVID1948
#يوم_النكبة
#روز_قدس
#من_فلسطین_را_دوست_دارم
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 قدس در برزیل #اختصاصی
🔶 برنامه زنده روز قدس ویژه کشور برزیل و به زبان پرتغالی
#مبلغان_بین_الملل
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
👌امان دیگران باشیم
💐بردباری امیرالمؤمنین علی عليهالسلام
▪️ روزی امیرمؤمنان عليهالسلام چند بار خدمتکارشان را صدا زدند ولی او پاسخ نداد. امام عليه السلام بيرون آمدند و او را كنارِ در يافتند.
حضرت به او فرمود: چه چيز موجب شد پاسخ مرا ندهى؟
گفت: حال پاسخ گفتن نداشتم و سستى كردم و خود را از کیفر و مجازات شما در امان مى ديدم.
امام عليه السلام فرمود: سپاس خداى را كه مرا از كسانى قرار داد كه خلقش از او در اماناند.
📚 مناقب آل أبي طالب عليهمالسلام،ج2، ص113
#حدیث
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian