eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.4هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
442 ویدیو
169 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 دومینوی نفوذ فرهنگی در عالم خواب و بیداری ✍علیرضا محمدلو 🔸واقعا رسالت یک رسانه چیست؟ خط قرمزش کجاست و نظام حساسیت های رسانه ای شامل چه عناصر و متغیرهایی است؟ رصد و دیده بانی فرهنگ جامعه اگر مسئولیت درجه یک رسانه نباشد پس چه دردی را دوا خواهد کرد و آیا لای جرز دیوار نمی خورد؟ 🔸با اعتماد به سکوت کدامین رسانه ها و همکاری و توجیه کدامین مقام و مسئول سیاسی و فرهنگی و... می توان در عالم خواب و بیداری و خیلی رک و راست، اساس هویت و متغیراصلی یکپارچگی دینی و اجتماعی یک جامعه را هدف قرار داد؟ آیا بحران را بستر خلوتی برای نفوذ فرهنگی یافته اند یا قصد تمرکززدایی از خبر و اتفاق دیگری را دارند...الله اعلم! 🔸خانمی دولتی که در حد یک شهرستان هم نتوانسته بود ابتکار و تخصص و شایستگی اش را به اثبات برساند، حال در جایگاه یک مقام مسئول و مشاور دولتی بقول خودش در عالم خواب و بیداری پستی را فوروارد و در کانال خود بارگزاری می کند که برای تبریک روزجهانی خانواده، اساس خانواده را زیر سوال می برد‌. 🔸این ترفند رسانه ای که ذائقه و حساسیت نظام فکری رسانه ای و فرهنگی جامعه را محک می زند تا به عادی سازی همجنس_بازی یا گرایی منجر شود نامش چیست؟ آیا از مارپیچ_سکوتی که حاکم و طراح بلامنازع آن دولت و وزارت ارتباطات است و بازی بدون توپ وزارت فرهنگ و ارشاد می توان سراغی از شخص یا شاخص دیگری گرفت؟ 🔸واقعا سبک زندگی اسلامی چندمین مهره از دومینوی نفوذ فرهنگی تفکر لیبرال حاکم بر فرهنگ و رسانه ماست که بایستی فتح شود؟ آیا به آخر خط رسیده ایم یا هنر و رسانه لیبرال زیر سایه دولت سکولار، خیلی رو بازی می کند؟ 🔸خانم مولاوردی حواستان به نسل جوان و نوجوان امروز جامعه قطعا نیست ولی کودکان این جامعه را مدتی است که پروتکل های_۲۰۳۰ جهانی شما و دولت فخیمه تان در برخی نقاط کشور و با چراغ نیمه روشن و خاموش در نوردیده است.. آری باور می کنیم از شما که از فرط خستگی و در عالم خواب و بیداری، فقط قصد تبریک روزجهانی خانواده را داشتید ولاغیر... @andisheengelabi @howzavian
🔶 درآمدهای امام علی(ع) ✍ نیما ارزانی انسان به عنوان یک موجود زنده اجتماعی برای تشکیل زندگی و داشتن نقشی در جامعه باید درآمد و سرمایه ای داشته باشد تا بتواند جهت پیشبرد کاری های خویش به نحوی که مطلوب آن است اقدام کند، چه این ها تامین مخارج زندگی خانواده خود باشد و چه تشکیل حکومت و‌... همگی در گرو سرمایه یا به زبان ساده تر پول است.همان گونه که پیامبر عزیز اسلام بارها تاکید کرد که اگر سرمایه مالی خدیجه(س) نبود اسلام در همان مکه دفن می شد ؛خود نشان از جایگاه پول و درآمد در زندگی اجتماعی و سیاسی انسانها دارد. دفعات زیادی از من سوال شده است که امیرالمومنین علی(ع) که همیشه در حال عبادت و یا نوشتن و گردآوری قرآن بود چگونه زندگی خویش را می چرخاند، و درآمد ایشان از کجا بود؟.جالب اینجاست که خیلی ها فکر می کردند که امام اول شیعیان همیشه در حال نماز و عبادت بوده است و خرج زندگی وی از بیت المال تامین می گردید!.اما با کمی مطالعه و بررسی در می یابیم که داماد و پسر عموی پیامبر چه در زمان حیات پیامبر و چه بعد از رحلت ایشان مانند بقیه مسلمان با وی برخورد می گردید. علی ابن ابیطالب در زمان کودکی که در خانه ابوطالب و پیامبر تحت تعلیم آن مرد بزرگ الهی بود ؛ بعدها در دوره جوانی با کارکردن در زمین های کشاورزی و نخلستان های اطراف مکه که از کارهای طبیعی و مرسوم آن زمان بود به کسب روزی حلال همت داشت چرا که در آن برهه از تاریخ پیامبر و خانواده او آنچنانی زمین و درآمد نداشتند و علی (ع) با کار کردن بر زمین های دیگران برای خود درآمد داشت؛ بعدها که پیامبر با ام المومنین خدیجه سلام الله علیها ازدواج کردند و اسلام در مکه گسترش و زمین های مفتوح العنوه که به زمین های فتح شده توسط سپاه اسلام اطلاق می شد، بخشی از آن زمین ها مثل بقیه مسلمانان در اختیار علی (ع) قرار گرفت و ایشان مقداری از نظر مالی به استقلال رسیدند. بعد از هجرت پیامبر به یثرب علی(ع) نیز به آنجا رفته و با کشاورزی و حفر چاه که هم اکنون به آبیار علی در مدینه معروف است درآمد های مناسبی داشت.ایشان ابتدا در مدینه با آباد کردن زمین های خشک با حفر چاه و کشت درختان خصوصا نخل درآمدهای زیادی را در مدینه توانست کسب کند. با خرید زمین از همان درآمدها به دارایی های خویش افزود.وی حتی با داشتن چشمه های آبی که توسط چاه در مناطق مختلف حفر کرده بود یا ساختن خانه و... نیز اقدام می کرد که اینها هم بخشی از درآمد های وی بود. هرچند امام بزرگوار بسیاری از دارایی های خویش را وقف کرده بود البته بعضی ها به فرزندان، اقوام و بعضی ها وقف عام می نمود؛ مانند خانه ای در محله بنی زریق مدینه که ایشان ساخت و وقف خاله هایش کرد که در آنجا ساکن باشند و بعد از فوتشان در اختیار نیازمندان قرار گیرد.یا ذات کمات مجموعه چهار چشمه جاه آبی است که در منطقه حرّه الرجلاء توسط ایشان حفر و به وقف عمومی گذاشته شد. در کتب تاریخی مختلف مجموعه اموال وقف عام ایشان تا بیست مجموعه وقفی می رسد که فقط تعداد چاه های حفر شده و وقف شده ایشان توسط اسناد به سی مورد می رسد. لذا باید گفت که ایشان کمتر وقت عبادت داشته و بیشتر صرف کار بوده، اما نباید از این نکته غافل بود که ایشان چه در حال کشاورزی و یا حفر چاه و آبادانی منطقه ای هرگز از ذکر خدا غافل نبود همانگونه که خودشان هم بارها گفته است، و عبادت خدا با کار کردن منافاتی ندارد اما این مطلب متاسفانه جوری خلط شده است که بعضی ها فکرمی کنند ایشان صبح تا شب در حال عبادت در مسجد بوده و کاری نمی کرده است که با بیان این اسناد سعی در روشن شدن آن داشتیم و باید بدانید که ایشان تا آخرین روزهای زندگی خویش سعی نکردند که از حال فقرا و نیازمندان بی خبر باشند لذا وقف و واگذاری اموال خود گویای عدم وابستگی ایشان به دنیا و درآمدهای آن بوده است. البته در باب در آمد ها و سرمایه های ایشان در کتب اهل سنت به گفته طلحه و زبیر زیاد پرداخته شده است که نگارنده به دلیل اینکه تشبه به اغراق در آن شاید دیدم از ذکر آن خودداری و تحقیق آن را برعهده مخاطب می گزارم. در پایان با این خبر از ابن شهر آشوب ساروی در جلد اول کتاب مناقب آل ابیطالب یادداشت را تمام می کنم که تاکید کرده است: "دوران ۲۵ ساله خلفای سه‌گانه، امام علی(ع) به انجام خدمات علمی و اجتماعی بسیاری موفق شد. از جمله: جمع‌آوری قرآن (مصحف امام علی (ع)، مشاوره به خلفا در امور گوناگون، انفاق به فقیران، آزاد کردن بردگان چندان که حدود هزار برده را خرید و آزاد کرد، کشاورزی و درختکاری، حفر قنات، ساختن مساجد از جمله مسجد فتح در مدینه، مسجدی در کنار قبر حمزه، مسجدی در میقات، مسجدی در کوفه و مسجدی در بصره، وقف اماکن و املاک که درآمد سالانه آن را تا ۴۰۰۰۰ دینار شمرده‌اند". @howzavian
👈مؤاخذه ای مبارک سلام . در پاسخ کسی نوشتم که می نالید از فساد و بی حجابی دختران و زنان و اینکه تا‌کی سکوت کنیم؟ و لابد می خواست هیجانی بسازد برای بلندتر کردن روسری ها که البته لازم اما تاثیرش بی بقاست 👇 سکوت چرا؟ کار عملی می خواهد. اول به طور جدی نهادهای دینی و رسمی کشور را به مواخذه ای پیوسته باید کشاند که بخش مهمی از این رفتار اجتماعی ثمره بی کاری و وادادگی شماست در این ۴۰ سال که به جای ارائه راه حل برای مسائل انقلاب و اجتماع، سرگرم پیدا کردن مرجع ضمیر در مکاسب و رسائل و کفایه، سر ما و خودتان را در برف بردید! دنیا در تاخت بود و شما در حال باخت! قدر باید دانست نفسهای این طلاب جوان جهادی را و فضلای زمان شناس را. قدم دوم توسعه همین سلوک جمعیت بالنده اخیر در برهوت بی خیالی حوزه هاست. حوزه ای که سهم او در تمدن سازی اسلامی بلاتردید اول است، هر چند خودش آخر است! رفتار آن دختر نه از سر فاحشه گری که از سر باورپذیری آرمان غرب تهی است. باید اول طلبه ها عمق راهبردی تفکر دشمن را بشناسند و بدانند مدرنیته چیست، تا در گام دوم و در برنامه ای ده ساله، کام نسل نو را به زمزم و تربت معرفت شفا بدهند. این البته فقط نمایی کلی از سهم حوزه است، برای علاج درد بی نشان خدا دوری. سهم دیگر مسئولان نامسئول هم محفوظ! https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 انتشار دیدگاه نویسندگان حوزوی به منزله تأیید کامل نظرات از سوی مدیران این کانال نیست، هدف اصلی ما شنیدن، تبادل نظر و شاید آشکار شدن حرکتی از سوی متولیان فرهنگی و دینی کشور است.
💠 جبهه منطق و محبت ✍جبهه انقلاب «جبهه منطق و محبت» است، اگر خالصانه اقدام شود، جاذبه اش عالم گیر می شود. @howzavian
🔰مطالبه از رهبری؟! ✍مهدی عامری 🔸«این پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین و نگذارید؛ همه‌ی این بحثها و صحبتی که در این مدّت یک ساعت و نیم شما دوستان در اینجا [بیان] کردید، مطالبه‌گری بود دیگر؛ مخاطب مطالبه‌گری هم گاهی خود این حقیر بودم، گاهی دستگاه دفتر ما بود، گاهی مجموعه‌های دیگر بودند؛ این بسیار چیز باارزشی است؛ این مطالبه‌گری را از دست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]». 🔹اینها بخشی از فرمایشات رهبری در دیدار رمضانی شان با دانشجویان است که ایشان با و علنی جوانان نخبه از به زمین گذراندن پرچم مطالبه گری بر حذر می دارند. نکته جالب این سخنان این است که ایشان در مواجهه با مطالبه گری، خود و دفترشان را نیز استثنا نمی کند و حتی آن را امری ارزشمند می دانند. 🔸مع الاسف مشکل آنجاست که به زودی عده ای با نام دفاع از ولایت همین نهی صریح و عدم استثنا را مورد تغافل و تجاهل قرار می دهند و هر پرسش و نقد به این مجموعه ها را قیام و خروج عليه رهبری می نامند.. 🔹مطالبه‌ از رهبری را کفر، انتقاد از دفتر رهبری را شرک جلی می دانند و چنان این دایره را گسترش می دهند که مثلا اگر به مداحی که در بیت رهبری مداحی کرده هم نقدی شود آن را حمله به کیان اسلام تلقی می کنند! 🔸از امروز خیلی ها دغدغه حجاب رهبر را برجسته خواهند کرد اما این قسمت را ندید خواهند گرفت. البته تاسفبارتر از رسانه ها و اشخاص، نهادهایی هستند که به این امر و نهی ها بی توجه هستند و مطالبه گری و اعتراض را با برخورد امنیتی و حذف و اخراج و دادگاه پاسخ می دهند. 🔹انشالله این فرمایش رهبری در قلب و مغز عده ای جا بیفتد که مطالبه گری حتی از رهبری با ارزش است و اگر بچه های دلسوز انقلاب این پرچم را زمین بگذارند، نا اهلان آن را علم خواهند کرد! @sadid59 @howzavian
🗒گفتگوی روشنایی روز با شب ✍️محمد ادریسی شب‌نامه نویس نیستیم اما معاش مردم مساوی نیست و قصورات بسیار و آرزوها منزوی‌شده است و خوابیدن برای بسیاری از ما حکم تغافل و فرار از بیداری و مسئولیت‌ها و مشکلات آن و تاوان انتخاب‌ها را دارد. دنیا دارالنوم و خوابگاه نیست و آن‌ها که زیاد می‌خورند و زیاد می‌نوشند ، زیاد هم می‌خوابند و زیاد نیز می‌بازند! روشنایی روز باافتخار سربلند کرد و به شب گفت که در من عمل است و نشاط و ساختن و رشد است و در حقیقت زندگی من هستم و در ساعاتی که روز هست و روشنایی ،فتح و نصر و پیروزی تحقق می‌یابد و خدا به من قسم‌خورده است در یک آیه از قرآن که :«و النهار اذا تجلی»و قسم به روز که خود را نمایان می کند.روشنایی روز از فرصت سکوت شب سو استفاده کرد و هرچه دلش خواست به شب گفت که تو زمان تنبلی و استراحت و خستگی و خواب و ترس هستی و در تو دزدها و ناجوانمردان خوشحال و مجرمان شاداب هستند. تاریکی شب سکوتش را شکست و با صدای خیلی خیلی آرام گفت که من لباس هستم و می‌پوشانم آنچه را که تو عریان می‌کنی از نابرابری‌ها و نابرادری‌ها گرفته تا گرسنگی‌ها و تشنگی‌ها و بیکاری‌ها و... و در من استمتاع و استیناس وسبات هست و زمان سکون و استراحت هستم و عزم برای کار در روشنایی روز و اگرچه من ساکت باشم می‌توانم که ساکن نباشم و اگر درباره تو آیه‌ای نازل‌شده است به نام من یک سوره هست و آن سوره «لیل» است که لیل یعنی شب و زمان خوشحالی انبیا و صالحان و متقیان است و عیب‌ها و پنهان‌ها را که تو لو دادی را می‌پوشانم و من مثل تو آدم‌ها را مفتضح و بی‌آبرو نمی‌کنم. آری!اگر شب نبود بسیاری از مردم توان تحمل بقا در روز را نداشتند و شب وقتی است که مؤمنان در آن مشغول تجارت هستند و اگر از کسی شکایتی هم دارند باخدای خود در شب مطرح می‌کنند که او شنوای ناگفته‌هاست. روشنایی روز حیا کرد و سرپایین انداخت و خجلت‌زده از شب شد و گفت آری در تو حتی صدای مناجات بیشتر شنیده می‌شود و تضرع بندگان در تو بیشتر است و تو رازنگهداری و متواضع‌تر از من هم هستی. شب زمان خلوت با حبیب است،کیست که دوست ندارد با محبوب خود خلوت کند؟! چشم‌ها را به بیداری عادت دهیم نه خوابیدن در بزنگاه‌ها که هم می‌توان آن‌ها را به‌غفلت در امور مختلف عادت داد و هم می‌توان چشم‌ها را به بیداری عادت داد. خوابیدن در شب زیباست چون هیچ‌کس در آن نمی‌تواند گناهی انجام دهد ،وقتی یاد بدبختی‌های روز می‌افتید خواب از سر پریده،غمناک شب می‌شوید و هنگامی‌که یاد خوشی‌های روز لحظه‌ها را در شب سپری می‌کنید خوشحال می‌شوید و آرام می‌خوابید پس بنابراین برای عده‌ای شب همچون بهشت است و برای برخی دیگر شب همچون جهنم است و آرزوی شب‌های بهشتی و نه جهنمی را برای همه داریم. عصیان گر مستحق بیداری شب نیست و برای همین همیشه حس می‌کند که گمشده‌ای دارد. هرکدام از ما چه ‌بسا دوستان و آشنایانی داشته باشیم که شب خوابیدند و صبح بیدار نشدند و از این خواب‌وبیدار نشدن آن‌ها هیچ عبرتی نگرفته باشیم درحالی‌که اگر عبرت گیر باشیم با ترس سر بر فراش می‌گذاریم و از خود قبل از هر خواب می‌پرسیم که آیا صبح را خواهیم دید یا نه؟! آنچه درگذشته گفته شد و آنچه را که حال می‌خواهیم بگویم و آنچه را که در آینده می‌گوییم و انجام می‌دهیم چه در شب و چه در روشنایی روز از این چهار حالت خارج نیست: 1-یا نفع محض برای خودمان و دیگران است 2-یا ضرر محض برای خودمان و دیگران است 3-یا هم در آن نفع و هم ضرر محض برای خودمان و دیگران است 4- یا قسمتی از آن نه نفع دارد و نه‌قسمتی از آن ضرر برای خودمان و دیگران دارد. بر آن‌ها که با کتاب و سنت مأنوس هستند پوشیده نیست که استیقاظ هنر است و سبب حسن عاقبت و محبت آور و افراط در خوابیدن عادت بسیاری از ما شده است پس نفس را توبیخ کنیم .اگر بیمار هستید یا در صحت و سلامت و یا در سختی و یا در راحتی یا در منزل خود یا بیمارستان و محل کار یا که در سفر و یا هر زمان و مکان دیگر او را صدا بزن آن‌هم در سکوت شب و انشراح صدر از او بخواه که بتوانی بعضی از بندگان آلوده به پلیدی‌ها را تحمل‌کنی و دم نزنی و پیف‌پیف نکنی! تقاصر را کنار بگذاریم و بدانیم که این شب‌ها همچون شب‌های دیگر نیست و همچون روز روشن است که ماندگار نیست و بهجت‌ها در پیش است. پس چشم را از نگاه نافرم و زبان را از کلام ناجور و شکم را از طعام نامفید مصونیت ببخشیم و از خصومت‌ها و کینه‌های شتری هجرت کنیم و مراقب سارقان زمان طاعت‌ها باشیم و با حرمان از عبادات خداحافظی کنیم تا آثار آن را در زندگی حس و لمس کنیم و کرامت اجر و شرافت نصر و سعادت شاد بودن و ثواب‌ها نصیبمان شود در این ماه که اول آن رحمت، وسط آن مغفرت و آخر آن عتق از نیران جهنم و امضای انصراف‌نامه از بد بودن با فرار نفس از حبس معاصی است و امید که شب‌های همه معمور و روزهای همه مستور باشد. @howzavian
اینفوگرافیک | جنایت بشری صهیونیستها در روستای قانا جنایت رژیم صهیونیستی در روستای قانا به حدی بود که ۱۸ جنازه شناسایی نشد و تنها روی آن‌ها نوشته شد: "زن ناشناس"، "مرد ناشناس" و "کودک ناشناس"! طراح: @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی آیت‌الله پخش شده در برنامه تلویزیونی ✅ برنامه هر شب ساعت ۲۲:۴۵ از سیما 👇 🕋 @sooreh_tv @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوریتم‌های چگونه کار می‌کنند؟ شبکه های اجتماعی رفتار مجازی ما را زیر نظر می گیرند و آنچه فکر می کنند برای ما جالب است به ما نشان می دهند. الگوریتم های شبکه های اجتماعی به جهت گیری و های ما پی می برند ، اما آیا می توانند موجب تغییر این عادت ها و جهت گیری ها شوند؟ @andisheengelabi @howzavian
🔸ثبت نام شروع شد ♦️در یک سال حافظ کل قرآن شوید ♦️ثبت نام هفتمین دوره حفظ تخصصی قرآن کریم مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت الزهرا سلام الله علیها شروع شد.(ویژه برادران) مزایا: 1⃣ آموزش تجوید توسط اساتید مجرب 2⃣ تفسیر موضوعی آیات 3⃣ برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی    ♨️اعطای گواهی حفظ پس از پایان دوره تحفیظ 🔰دوره به صورت شبانه روزی بوده و تمامی امکانات آموزشی و رفاهی این مؤسسه به صورت رایگان می باشد. 🔔مهلت ثبت نام تا پایان تیر ماه 🗓شروع دوره شهریور ماه 🏠مکان موسسه استان هرمزگان.... دوره حضوری میباشد. علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند با شماره های ذیل تماس حاصل نمایند یا به پی وی زیر مراجعه کنند. @Sarbazvelaiet72 09170283384☎️ 09173651326☎️ @howzavian
🔰 اگر منظور از جمهوری اسلامی، موریانه‌های افسادطلب درون نظامند، جملات بالا اعتراف بزرگی است! 👈 غربگرایانِ تَکرارچی خدای ماست‌مالی کردن فسادند؛ پیرمرادِ سیاستشان، بخوربخور خودی‌ها را روا و فرزندش «جونیور» را مظلوم می‌دانست؛ رئیس جمهور عزیزمان هم که «یوسف» است و برادر مفسدش «بنیامین»!؛ نجفی شان همسر غیرخودی‌اش را با نثار گلوله از سر راه برداشت؛ مولاوردی شان صاحب ایدۀ عقیم‌سازی غیرخودی‌هاست؛ و ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! 📌 رفتار دوگانه، خصلت همیشگی لیبرال‌هاست؛ چه با کراوات، چه با یقه دیپلمات. ریش پروفسوری و ستاری و داعشی و شش تیغ و سه تیغ و ... هم نمی‌شناسد. داخلی و خارجی هم ندارد. داخلی‌اش بر خلال فسادِ لای دندان رقیب و مخالف ذره‌بین می‌اندازد، در حالی که منار اختلاس و فحشا و ... از حلقومش بیرون زده! خارجی‌اش هم که نفتکش‌های ایرانی را قاچاقچی سوخت می‌نامد! 😉 لیبرال‌ها محشرند! مرحبا به فهمشان! @majid_pakniyat @howzavian
✔️رزمایش با انفاق فرق دارد ✍علی خردمردی 🔹پُست شیخ محمد امین رضایی و حرفهایی شبیه حرف ایشان بهانه شد تا چند خطی در این مسئله بنویسم. با حرفهای شیخ امین هم موافقم هم مخالف. ❌وجه مخالفت: این درست که نباید بسته معیشتی دادن به مردم را به عنوان یک برنامه تلقی کرد و واجبتر این است که راهی برای درمان وضع مردم پیدا کرد اما چیدن بسته ها در مکانهای مقدس به قول طلبه ها(لو خلی و نفسه) اشکالی ندارد. خیلی ها را میبینم در دوسه روز اخیر که میگویند: این مسخره بازیا چیه دیگه. 🔎ببینید؛ خوب است در واژه ی "رزمایش" کمی تامل کنیم. بار کلمه ی رزمایش با کلمه ی انفاق متفاوت است. در انفاق وجه اصلی احسان به محروم یا نیازمند است. ➿اما در رزمایش دو وجه مد نظر است. یکی احسان به نیازمند(وجه انفاق) و دیگری نشان دادن به آنان که باید ببینند. چرا ارتش و سپاه هر از گاهی رزمایش نظامی برگزار می کنند و تصاویر آن را در سر تا سر دنیا منتشر می کنند؟ دلیلش این است که در رزمایش قرار است هجمه و بار روانی روی دشمن و تحلیلگران قرار داده شود و آنان خودشان پیامی که باید بگیرند را می گیرند. 🔹رزمایش همدلی هم از این جنس است و لذا تصاویر این چنینی به خودی خود یک کار رسانه ای است که طرف مقابل بداند در کشور اسلامی ما مردم از هم غافل نیستند. 🔴حال اینکه نهاد ها و برخی دستگاه ها از این تصاویر غرض های دیگری را دنبال کنند یا اینکه چرا مرقد امام مستضعفان را مانند کاخ ساختند و از این حرفها اینجا محل بحث نیست. 📝این نوشته در پاسخ به اعتراض دوستانی است که چیدن بسته ها و کمک ها را شوآف می دانند. اگر در واژه ی رزمایش درست تامل شود، مشکل حل خواهد شد. @howzavian
🔶 مطالعه ای برای امروز دانلود کتاب اسرائیل باید از بین برود برای آندروید. 👇👇 https://myket.ir/app/zionism.israel.mustbedestroyed لینک پایگاه اینترنتی «اسرائیل باید از بین برود»👇 Destroyzion.com به ملحق شوید https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه و معرفی آثار حوزویان
اینفوگرافیک | ۳۳ شریک جنایت @howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍ برسد به دست جوانان 📝 رسالة الیافعین الإيرانیین إلى الشباب الفلسطينيین 📃پیام ایران به جوانان فلسطینی به زبان 🇵🇸به مناسبت 🔻تاجایی که می توانید ، این پیام را همراه با های بالا ، در پخش کنید و شما هم در این مبارزه سهیم باشید @sabeghon_ir @howzavian
🔴 چرا سوریه؟ به ابداع امام راحل شکل گرفت و روزی برای مبارزه بی‌پایان مستضعفان برعلیه مستکبران گردید. پس از انقلاب اسلامی در ایران به رهبری حضرت امام (ره) و به یمن موضع گیری‌های صریح ایشان از جمله نامگذاری جمعه آخرماه رمضان به عنوان روز قدس، اسرائیل در هیچ جنگی پیروز نشد. این روزها بد نیست به بهانه تاملی دوباره به تداوم جریان اشغالگری در منطقه داشته باشیم و زمینه‌ها و اهداف آن را از زاویه‌ای نو بنگریم. «چرا سوریه؟» با روایت سید حسن نصرالله از کتاب خاطرات تونی بلر، سه سال پیش از وقوع بحران آغاز می‌شود که بلر در آنجا از اراده جهان برای نابودی کشور – و نه حکومت – سوریه سخن گفته بود. کتاب، مراحل ورود نیروهای حزب الله، ایران و روسیه به نبرد سوریه و علت‌های آن را بیان می کند و از زمینه‌ها، انگیزه‌ها، هدف‌ها، پروژه‌ها، زمان بندی‌ها، طرف‌های درگیر، محدودیت‌ها، خط قرمزها، جایگزین‌ها، مسئولیت‌ها و حال و آینده سخن می‌گوید. برشی از کتاب ؟: «روزهایی خواهند رسید و خواهیم دید و از یکدیگر سوال خواهیم کرد. خب از رسیدن سلاح به مقاومت فلسطین و لبنان جلوگیری شد. به لبنان البته رسید ولی از ورود سلاح به فلسطین جلوگیری شد و قاچاقچیان محاکمه شدند. ولی در سوریه نه، عرب علناً کمک می کند. پول می‌دهند سلاح می‌فرستند تا سوریه‌ای‌ها همدیگر را بکشند. چرا؟ برای خدمت به چه کسی؟ برای چه کسی؟ برای دیدن چه کسی؟ می توانید بگویید؟ حقیقتا… این اصرار عربی، غربی، آمریکایی و اسرائیلی به درمان نشدن، کشتار و سرنگونی نظام سوریه، درنگ نمی طلبد؟» @andishkadehmahdavi @howzavian
❌ دلایل تنفر ما از اسرائیلی ها ✍محمد ادریسی در سخنرانی ها و مصاحبه های تلویزیونی و رادیویی و یاداشت های سران اسرائیلی پر است از عبارات ها و نفرت پراکنی های که نشان دهنده اهداف و ذات آنهاست که لازم است جوانان و نوجوانان بدانند که آنها چه افکار و اعتقاداتی دارند و ما به چه دلایلی از صهیونیست ها متنفر هستیم. به دلایل مختلف از صهیونیست ها متنفریم. آری! از اسرائیل متنفریم چون اسحاق شامیر یکی از رهبران موساد، می گوید: به زودی فلسطینی ها را مانند ملخ زیر پا له می کنیم و سر آنها را به سنگ ها می کوبیم. از اسرائیل متنفریم چون بنیامین زئب مشهور به تئودور هرتسل که جنبش سیاسی صهیونیسم را پایه نهاد، می گوید: ساکنان فلسطین که فقیر هستند را باید از این مرزها خارج کنیم و به آنها هرگز شغل داده نشود و بگذارید همیشه بیکار باشند و این وسیله تنها راه استيلا بر این سرزمین است که لازم است سری و مخفیانه انجام شود. از اسرائیل متنفریم چون داوید بن گوریون اولین نخست وزیر اسرائیل، می گوید: اینها را باید از این سرزمین بیرون کنیم و ما به جای آنها بنشینیم و باید تک تک فلسطینی ها را به قتل برسانیم، به جز آنها که بخواهند در کنار ما همچون برده و بنده برای ما زندگی کنند. از اسرائیل متنفریم چون گوریون می گوید: این نقشه اسرائیل کنونی را انگلیسی ها برای ما طراحی کردند که قبول نداریم! نقشه ما که جوانان و بزرگان ما برای ما طراحی کرده اند، از نیل تا فرات است و باید مطمئن شویم که فلسطینی ها هرگز به اینجا بازنمی گردند و پیران آنها به زودی می میرند و جوانان هم فراموش می کنند که ما با آنها چه کردیم! از اسرائیل متنفریم چون ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل، می گوید: فلسطینی ها همچون تمساح هستند که هرچقدر گوشت به آنها بدهی، باز هم دوباره طلب می کنند و سیری ناپذیرند. از اسرائیل متنفریم چون مناخم بگین نخست‌وزیر اسرائیل، در یک سخنرانی می گوید: فلسطینی ها حیواناتی بیش نیستند که فقط دوپا دارند. از اسرائیل متنفریم چون رفائیل ایتان رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر قدس، که از فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای این رژیم بود، می گوید: هنگامی که استعمار این سرزمین تمام شود، اعراب همچون جیرجیرک های سرگیجه گرفته و مست داخل یک شیشه دربسته می شوند و از این سرزمین حتی یک سانتیمتر هم برای آنها نمی گذاریم. از اسرائیل متنفریم چون آریل شارون می گوید: این را واضح می گوییم نه سربسته که همه بدانید ما یهودیان بر آمریکا سیطره و تسلط پیدا می کنیم و آنها تمامی خواسته های ما را علیه دیگران مو به مو اجرا می کنند. از اسرائیل متنفریم چون هنگامی که یک روزنامه نگار نیویورک تایمزی از اسحاق رابین نخست‌وزیر اسرائیل، می پرسد بعد از مذاکرات با فلسطینی ها چه می کنید؟ با اشاره دست خود می گوید: همه را بیرون می کنیم. از اسرائیل متنفریم چون موشه دایان نخست وزیر اسرائیلی، در یک برنامه رادیویی می گوید: هدف نهایی ما فقط امپراطوری در جهان است. به خاطر معامله قرن از آنها بیزاریم. می گویند ما ضعیف هستیم و مقاومتی نداریم، آنها با هر وسیله ای می کوشند که ما را قانع کنند که آنها دشمنان ما نیستند، تبر نیستند، آفت نیستند و می گویند که لازم نیست ما برای قطع درخت تنومند آنها به زمین آنها وارد شویم و اقدام کنیم که به زودی یکی از خودشان در این زمین که ملک ما است، این کار را برای ما انجام می دهد. فلسطین! ما را ببخش که از ایام طفولیت به خاطر دارم که در هر خانه ای و مسجدی و هیاتی که می رفتیم، عکسی و تمثالی از قدس و اقصی و فلسطین بود اما امروز کمتر آن عکس های زیبا را می بینیم! نگران مباش ای فلسطین! که روزی را خواهی دید که پرچم نصرت الله بر القصی و قدس به اهتزاز در می آید. ای فلسطین! آنهایی را که از روی نادانی می گویند کشتن فلسطینی ها آری اما مرگ بر اسرائیل و مرگ آمریکا گفتن نه، را ببخش. ای فلسطین! آنهایی را که از روی غفلت می گویند پشتیبانی همه جانبه آمریکا از صهیونیست ها آری اما پشتیبانی همه جانبه ایران و کشورهای دیگر از فلسطینی ها نه، را ببخش. ای فلسطین! آنهایی را که از روی ترس و زبونی می گویند کشتن مسلمانان فلسطنی آری اما کشتن صهیونیست ها نه، آنها با ما کار داشته باشند و در ریز و درشت دخالت کنند اما ما هیچ کاری با آنها نداشته باشیم، آنها عهد بشکنند و ما عهد نگه داریم، را هم ببخش یا اگر خواستی هرگز نبخش. قدس میراث انبیاست، قدس مهبط الوحی است؛ آزادی قدس مستنهض می خواهد. با فلسطین ارتباط داشتن هویت ما است، با قدس ارتباط ایمانی داریم؛ فلسطین سرزمین معجزات است و خدایی که حامی قبله دوم بود، حامی قبله اول هم هست. @howzavian
🔸توصیه رهبرانقلاب به همه دلسوزان مسئله فلسطین: ۱- مبارزه برای آزادی فلسطین، جهاد فی سبیل اللّه و فریضه و مطلوب اسلامی است. محدود کردن مبارزه برای فلسطین به مسأله‌ی فلسطینی و عربی، خطائی فاحش است. ۲- هدف مبارزه، آزادی همه‌ی سرزمین فلسطین (از بحر تا نهر) و بازگشت همه‌ی فلسطینیان به کشور خویش است. ۳- از اعتماد به دولتهای غربی و مجامع جهانیِ وابسته به آنها باید پرهیز کرد. ۴- راه‌اندازی جنگهای داخلی ترفندهایی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت است، بنا به فرموده امام خمینی: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا ــ و نیز البتّه دشمنِ صهیونیست ــ بکشید. ۵- سیاست‌ عمده آمریکا، عادی‌سازی حضور رژیم صهیونیستی در منطقه است. باید با ویروس دیرپای رژیم صهیونیستی مبارزه و آن را ازاله کرد. ۶- همه باید ملت فلسطین را برای تداوم مبارزه یاری دهند و دست او را پُر کنند. ۷- فلسطین باید با همه‌پرسی از همه‌ی ادیان و اقوام فلسطینی اداره شود. ۹۹/۳/۲ @rasanewsagency @howzavian
برخیز بردار هنگام نبرد است... برخیز و چفیه ات را بر دوش انداز برخیز برادر از چه روی نشسته ای... مسجدی انتظار ایستادن تو را می کشد برخیز برادر کودکی چشم در راه است و پدری که سالهاست رفته و کودک همچنان امیدوار برگشت پدر است... آن طرف تر مادری گریه می کند بغضش را پنهان کرده و با صدایی شکسته و لرزه کودکش را لا لایی می دهد... خانه ای که غضب شده و آواره گشته اند... خواهری که خواب را گم کرده است و خود را نیز... وجودش ترس گشته و لرز... خوابش خیال شده و خیالش خواب... پدر را در خواب می بیند زیر چکمه های اهریمن... چشمانش کبود گشته و خرابه ای که آن را منزل گزیدند... سوز سرمایی که استخوان می شکند و پسر بچه ای که با شمشیر چوبی اش خیال مبارزه را در خود می پروراند... مادری به فکر نان است و کودکی به فکر شیر اما آن طرف همین خرابه بوی سور بر پا شده است. غذاهای رنگارنگ که از خون پدران و زمین فرزندان تزیین شده است. شرابی که عقلها را مست می کند و دندان ها را پر حقد و صبوعیتی که مستی شراب نیز پیش آن رنگ باخته است. نقشه ای که هر روز بزرگ می شود و سفارتی که روز به روز به شهری دیگر می رود. و اما قدس... همان بیتی که مقدس بود همانجایی که می بایست بی کفش رفت که مکانی مقدس است، این بار زیر چکمه های نجس ترین خلق افتاده است همانایی که اقیانوس ها آب هم از رفع نجاست آن عاجزند... آه قدس... سردار سپاهت چه شد؟ هنوز خون عزیزت در زمین مانده است برخیز برادر... وقت نشستن نیست... @howzavian
👌امان دیگران باشیم 💐بردباری امیرالمؤمنین علی عليه‌السلام ▪️ روزی امیرمؤمنان عليه‌السلام چند بار خدمتکارشان را صدا زدند ولی او پاسخ نداد. امام عليه السلام بيرون آمدند و او را كنارِ در يافتند. حضرت به او فرمود: چه چيز موجب شد پاسخ مرا ندهى؟ گفت: حال پاسخ گفتن نداشتم و سستى كردم و خود را از کیفر و مجازات شما در امان مى ديدم. امام عليه السلام فرمود: سپاس خداى را كه مرا از كسانى قرار داد كه خلقش از او در امان‌اند. 📚 مناقب آل أبي طالب عليهم‌السلام،ج‏2، ص113 @howzavian
🔴 پاسخ به شبهه ای درباره فلسطین ✍محمد ادریسی مسائل فقهی مربوط به مسئله فلسطین صهیونیست ها با استراتژی هایی همچون هجوم و مصادره و ترساندن و خونریزی مستمر، سعی در به غارت بردن سرزمین فلسطین داشته و دارند که با موانع زیر روبرو هستند: اول: مقاومت جوانان دوم: جرات و جسارت و شجاعت سوم: حب شهادت زنان و مردان و حتی کودکان ساده اندیش ها و ساده دلان در مورد فلسطین شبهه وارد می کنند و می گویند که صهیونیست ها سرزمین فلسطینی ها را خریده اند و پول آن را هم داده اند که باید از آنها پرسید: 1_ آیا کسی حاضر است وطن خود را بفروشد؟ مگر شما نمی گویید وطن مثل مادر است؟ آیا دیده اید کسی مادرفروش شود؟! آیا این عقلی است؟ 2_آیا کسی که سرزمین خود را فروخت، دوباره می رود با هر قیمتی،حتی جان و خون دادن و استشهاد و شهادت ،بازپس بگیرد؟! 3_ آیا شما تا به حال سندی یا نشانه ای دیده اید که صهیونیست ها در دادگاه های بین المللی به همه نشان بدهند که دلیل محکم بر فروش و خرید سرزمین های فلسطین باشد؟! اسرائیل اختاپوت است و به فلسطین اکتفا نمی کند. برای قطع بازوهای این اختاپوت جهانی و استنهاض و نهضت امت اسلام علیه صهیونیست ها، یک ولی امر واحد جهانی نیاز هست و اگر این نهضت جهانی و مهم تا به امروز آنگونه که شایسته است، محقق نشده، به خاطر این است که همه گوش به فرمان یک ولی امر واحد جهانی نبوده اند. وظیفه مهم ولی امر واحد در مسئله فلسطین عبارتند از: اولا: شناسایی تهدیدها و خطرات و بیان اهمیت قدس و اقصی برای اسلام است که فلسطین تنها متعلق به فلسطینی ها نیست بلکه به تک تک مسلمان ها تعلق دارد و سقوط آن ذلت و صعود آن عزت مسلمانان است ثانیا: تایید حرکت های مقاومت و پشتیبانی مادی و معنوی ثالثا: تاکید بر عدم قومیت گرایی در مسئله مهم فلسطین رابعا: دوری از اختلاف های سیاسی در این مسئله مهم خامسا: پیش بینی نقشه صهیونیست ها و بازی های سیاسی آنها را کند و افشا نماید سادسا: مسائل فقهی مربوط به مسئله فلسطین را پاسخ دهد و آنها را برای همه مسلمانان بیان کند. به عنوان مثال، این 17 سئوال فقهی در مورد فلسطین و اسرائیل را مطرح نماید: 1_حکم شرع در برابر کسانی که در حمایت از صهیونیست ها سکوت اختیار می کنند، چیست؟ 2_افراد و گروه ها و تشکل هایی که از اسرائیلی ها و صهیونیست ها حمایت مادی و معنوی می کنند و با آنها تعامل دارند و نیروی انسانی در اختیار آنها قرار می دهند، چه حکمی دارند؟ 3_تعهدات دائمی و موقت با یهودیان چه حکمی دارد؟ 4_ اشغال و فتح سفارت های صهیونیستی توسط مسلمان چه حکمی دارد؟ 5_ سیاستمدران و دولتمردانی که حکم ولی امر را که مربوط به فلسطین است، نقض کنند، چه محکومیت های در انتظار آنها خواهد بود؟ 6_ آنها که در جهت حمایت از صهیونیست ها سخنی می گویند و عملی انجام می دهند و جاسوسی می کنند و جاده صاف کن می شوند، چه حکمی دارند؟ 7_ حکم شرعی فروش نفت و گاز و مواد خام و مبادلات تجاری با صهیونیست ها چیست؟ 8_ آیا خودی های اسرائیلی‌منش، از نظر شرع و اسلام حکم محارب یا فاسق یا منافق دارند؟ 9_حکم کسی که از نظر فکری و طرح و استراتژی به صهیونیست ها کمک می کند، چیست؟ 10_ مهمترین واجب کفایی و مهمترین واجب فوری در رابطه با فلسطین و اسرائیل چیست؟ 11_ حکم شرع در برابر کسانی که به فلسطینی ها برای مقاومت و دفاع از وطن و سرزمین خود فحش می دهند و برای اسرائیلی ها در مکاتبات خود دعا می کنند، چیست؟ 12_ آیا اسرائیل برای ما حکم دوست را دارد یا حکم محارب را دارد یا حکم دشمن عادی را دارد یا حکم یکی از طرفین قرارداد را دارد؟ 13_آیا آن قسمت هایی که از سرزمین فلسطین اشغال شده، واجب است آزاد شود یا متعلق به اسرائیلی ها است؟ 14_آیا شرکت های صهیونیستی که خارج از محدوده اسرائیل اشغالی هستند، هم جزئی از اغتصاب های آنها به حساب می آید؟ 15_مسئله فلسطین و قدس و اقصی از نظر اقتصادی، امنیتی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و... از قضیه های اولیه است یا ثانویه و از صغریات است یا کبریات؟ 16_ آیا خمس و زکات به مجاهدان و مدافعان قدس و فلسطین و اقصی تعلق می گیرد؟ 17_ آیا مهاجران از سرزمین های اشغالی فلسطین می توانند علاوه بر اقامت دائمی در کشورهای دیگر اسلامی، تابعیت داشته باشند و از بیت المال و یارانه و خدمات استفاده نمایند؟ @howzavian
🖌تحلیلی بر بیانات دیدار دانشجویی رهبر انقلاب؛ 🔎سه گانه تمدن ساز در یک دیدار راهبردی ✍ علیرضامحمدلو، پژوهشگر حوزه دین و رسانه 🔸بحران بهداشتی جهانی خودساخته یا غرب باعث شد که نقاط ضعفِ معرفتی، مدیریتی و اجتماعی غرب، رو شده و ضعف الهیاتی برای تولیدمعنای برتر و کارآمد و امیدبخش زندگی و جهت انسجام و انظباط بخشی به جامعه، علنی شده و به اثبات بین الاذهانی برسد. 🔸در چنین فضایی و در شرایطی که دنیا در حال تغییر وضعیت تمدنی است و جهان بشریت یک جهش و شیفت فکری_معرفتی را در زمینه مدیریت و تحولات پارادایمی دارد، رهبرانقلاب با همان درایت و آرامش و تیزبینی همیشگی، قرار سالانه اش با جوانان تحصیلکرده و بدنه علمی_انرژیک جامعه را تعطیل نمی کند و به مقولات بسیار جدی و جریان ساز تاکید و اشاره می نماید. 🔸در این نشست صمیمی که با وجود چاشنی مجازی بودن، چیزی از ارزش های معرفتی و معنوی و تشکیلاتی آن کم نمی شود، به موضوعات متعددی اشاره می شود که اگر بخواهیم در سه مقوله بسیارمهم خلاصه کنیم، ۱.تقویت فرد و خانواده، ۲.چابک سازی و پاسخگوبودن ساختارها و ۳.مساله گفتمان سازی، بعنوان سه عنصر برجسته در یک تحلیل اجتماعی و ساخت تمدنی قابل فهم و اشاره است. ◽️مستحضرید که هرساختاری برای حفظ پویایی و فرار از خستگی و ناکارآمدی، بایستی پاسخگو بوده و از نیروهای تازه نفس و خوش فکر برای خود بهره مند شود. بنظر می رسد که رهبرانقلاب با درک درست این نکته که جریان نیازمند کنترل و بازتعریف و ایجاد پویایی است، مساله جدی را در صحبت هایشان پررنگ تر از همیشه مطرح نمودند. ◽️در همین راستا و درجهت چابک سازی و شکوفایی ساختارها، و عامل را بعنوان راه حل کارآمدسازی و کاستن از ضعف های نظام بروکراتیک برشمردند و با نام بردن‌از و جریان سازی چون و همچنین بعنوان راه علاج مشکلات مدیریتی کشور، بر این مساله صحه گذاشتند. دقت در اینکه عامل را مکمل و راهبر و نه نقطه مقابل و بدیل ساختار می دانند، نکته مهمی در فهم ذهنیت اجتماعی حضرت آقا می باشد. ◽️نکته مهم دیگر گفتمان سازی و ایجاد ذهنیت صحیح در افکارعمومی بود که بعنوان یک ضرورت فوری مطرح گردید تا ایده های انقلابی و تمدنی در اتاق فکرها و اندیشکده ها جانماند و طبیعتا داشتنِ اندیشه های دینی و انقلابی، لازمه این امر مهم و ضروری است. ◽️لازم به توضیح می باشد که هرساختاری برای تثبیت و مردمی سازی ایده هایش نیازمند و کاررسانه ای فعال می باشد اما بدون تربیت عناصر و انسان های تربیت یافته، به مرور دچار فرسودگی و کهنگی خواهد شد و از تب و تاب اولیه خواهد افتاد و قابلیت انتقال به نسل های آینده را از دست خواهد داد. ◽️بهمین منظور ایشان با دقت نظر به ویژگی های انسان طراز انقلابی، و را جهت رفع انحراف و انفعال بعنوان فاکتورهای جدی مطرح نمودند که طبیعتا نقش تربیت و کارفرهنگی در محیط های آموزشی رسمی و غیررسمی و حتی رسانه ای بسیار مهم و چشمگیر خواهد بود. 🔹تاکید بر معرفت افزایی و تکیه بر معنویت اصیل دینی در حرکت های علمی و اجتماعی و در عصر پست مدرن و ، نوعی ساختارشکنی و راهبری تمدنی است که نشان از تسلیم نشدن و حفظ استقلال جریان انقلاب در برابر و چارچوب سازی معنایی غربی است که عقلانیت بشر را در تنگنایِ و جبری_رسانه ای خودشان، به مرحله حذف کامل کشیده اند. 🔹همانگونه که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت، بعنوان هسته اصلی تمدن دینی مقوله ای است که بایستی جدی گرفته شده و تمام‌ظرفیت های رسانه ای و ذخیره های معرفتی و آموزشی نظام در خدمت تقویت این ساز و محوری قرار بگیرد که اگر چنین نشد، در بلندمدت، آسیب هایی چون طلاق و اعتیاد و افسردگی و بی هویتی ناشی از ضعف بنیه خانوادگی، بعنوان نظام، گریبان جامعه را خواهد گرفت. 🔹پس تقویت فرد و خانواده، گفتمان سازی و فهم درست کاررسانه ای، تقویت ساختارهای کارآمد و مهربان و پاسخگو مقولاتی است که با تربیت انسان های مومن، انقلابی و جریان ساز و دریک کلام، (اینتروپر) ممکن و هموار خواهد شد. @andisheengelabi @howzavian