ویروس آندلس 31-6-1401.pdf
3.11M
🔖معرفی و مسابقه کتاب #ویروس_اندلس
⭕️مبارزه با ویروس اندلس عزم ملی می طلبد.
عبارت 《شهدا شرمنده ایم》 رفع تکلیف نمی کند.ما مدیون شهدا هستیم.
پس همه با هم در هر شغلی و در هر جایگاهی که مشغول فعالیت هستیم، تمام قد دربرابر افساد طلبان و داعشی ها، شجاعانه مقابله می کنیم و این ویروس منحوس را شکست می دهیم.
📚اگر خاک وطن را به فرهنگ،تنه درختان را به مردان و میوه این درختان را به فرزندان تشبیه کنیم، بلاشک ریشه این درختان، زنان ایران اسلامی هستند. که دشمنان، پس از ورود به خاک (فرهنگ) درحال بیرون کشیدن ریشه این درختان مثمر هستند.
🇮🇷رایگان مطالعه کنید و جایزه بگیرید، آتش به اختیار یعنی همین🇮🇷
🖌 نام نویسنده کتاب : حمدان مقدم
⭕️موضوع کتاب: تهاجم فرهنگی وبیان چالشها و راه حل های مبارزه با آن.
💐جایزه نفرات اول تا سوم سفر زیارتی به مشهد مقدس به همراه اعضای خانواده محترم 💐
🥀زمان مسابقه؛ ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ 🥀
🥀سوالات به صورت تستی و در کانال اقتصاد اسلامی منتشر و تا ساعت ۲۴ پذیرای پاسخهای سروران گرامی هستیم🥀
☑️ دانلود رایگان کتاب
http://eitaa.com/joinchat/3102867473C6ea69afc6c
#ویروس_اندلس
#جهاد_تبیین #فرهنگ
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
☑️ سریال ونزدی؛ از نتفلیکس تا نماوا
✍️احمد اولیایی
🔹غرب چه نیازی به توزیع پیام رسانه ای خود در جامعه ما دارد زمانیکه براحتی ما خودمان اینکار را می کنیم؟!!!
🔷فقط چند روز از انتشار قسمت اول سریال ونزدی در پلتفرم نتفلیکس در ۲۲ نوامبر۲۰۲۲ (اول آذر ۱۴۰۱) می گذرد که نماوا در ایران نیز آن را پخش می کند.
ونزدی (Wednesday) مجموعهٔ تلویزیونی استریم آمریکایی در ژانر کمدی ترسناک ماوراء طبیعی و داستان بلوغ است که بر اساس شخصیت ونزدی آدامز اثر چارلز آدامز ساخته شدهاست.
🔹چارلز آدامز پویانماساز آمریکایی بود که در سال ۱۹۸۸ فوت کرد. او یک خانواده خیالی خلق کرد تحت عنوان خانواده آدامز که ونزدی دختر این خانواده است.
ونزدی آدامز دختری است که درگیر مفهوم «مرگ» است. او بیشتر آزمایشهایش را روی برادرش پاگزلی برای «سرگرمی» یا برای تنبیه او انجام میدهد. ونزدی بارها سعی کرده پاگزلی را بکشد. او از پرورش عنکبوت و تحقیق در مورد مثلث برمودا لذت میبرد. او به دلیل شخصیت گوتیک خود که به خرده فرهنگ گات (Goth subculture) متعلق است، به مبهوتکردن مردم عادت دارد.
🔶خرده فرهنگ گات ویژگی های زیادی در اعتقادات، پوشش، موسیقی و مد دارد. به عنوان مثال مد گوتیک به سبک لباس پوشیدنی گفته میشود که تاریکی، ترسناکی و بعضی اوقات بدن نمایی از ویژگیهای آن است.
◀️سریال های نوجوانانه یکی از مهم ترین کالاهای فرهنگی سبد مصرف این نسل است. اساسا و مثل همیشه مشخص نیست متولی تولید و نظارت بر روی این سبد در کشور ما کیست اما حداقل و فعلا ساترا شاید بتواند ایفای نقش کند.
⬅️عدالت رسانه ای حکم می کند پیام رسانه ای را مبتنی بر نیاز مخاطب و با عنایت به چیستی خیر برای او توزیع کنیم.
🔹مشاهدات نشان می دهد نوجوانان بسیاری در ایران این سریال را دنبال می کنند. در اوج مباحث طرح شده پس از اغتشاشات مانند گسست نسلی، دهه هشتادی و به طور کل پرسش «چه باید کرد»، حواسمان باشد که دقیقا همین خوراک رسانه ای است که نسل ها را می سازد.
نیاز نیست خیلی فلسفی بیاندیشیم، فقط کافی ست کوتاهی مسیر میان نتفلیکس تا نماوا را به نظاره بنشینیم!
#عدالت_رسانه_ای
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔆نگاهی به خطبه فدکیه
✍️ بابک شکورزاده، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
🔷یکی از آثار گرانبهای معرفتی که از معصومان علیهمالسلام به جای مانده، خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است. این خطبه شریف از مسلّمات تاریخی است و در منابع متعدد شیعه و سنی وجود دارد و جای هیچگونه مناقشه و تشکیکی در آن نیست.
🔷وقتی این خطبه با خطبههای سایر معصومان به خصوص خطبههای امیر کلام، امیرمؤمنان علیهالسلام مقایسه میشود، مشخص میگردد که اینها کلام شخصیتی است که از ابعاد معرفتی عمیق برخوردار است و هم ردیف کلام ایشان است. از این جا میتوان این نکته را نیز فهمید، اینکه گفته شده امیرمؤمنان علیهالسلام همکفو و همشأن حضرت زهرا علیهاالسلام هستند از حیث خطابه، فصاحت و بلاغت کلام نیز کفو یکدیگر هستند.
🔷این خطبه شریف پس از غصب فدک در جمع مهاجرین و انصار بیان شد و شامل مطالبی درباره توحید، نبوت، قرآن، امامت است.
🔷حضرت در ادامه حکمت بعضی احکام الهی و گوشهای از زحمات رسول خدا صلی الله علیه وآله برای مسلمان شدن مردم را بیان میکند.
🔷ایشان در پایان مردم را به خاطر ظلمی که در حق ایشان روا داشتهاند توبیخ میکند.
🔷با توجه به اینکه این خطبه در منابع مختلف اهلسنت از جمله شرح نهجالبلاغه ابن ابی الحدید آمده و از طرف دیگر نیز شخصیت حضرت زهرا علیهاالسلام برای اهل سنت قابل احترام است و در منابع قدیمی و مهم اهلسنت از ایشان به عنوان «احب الناس» نزد رسول خدا و «سیدة نساء هذه الامة» یا «سیدة نساء المؤمنین» یاد شده، قاعدتاً این خطبه باید برای اهلسنت دارای اهمیت باشد؛ در نتیجه مطالبی که حضرت فاطمه علیهاالسلام در این خطبه بیان کرده، میتواند راهگشای ارزندهای برای مسلمانان باشد و تصویری واقعگرایانه از وقایع بعد از رحلت نبی اکرم صلوات الله علیه و آله و جایگاه صحابه و مردم آن عصر بدهد و مسیر حق و باطل را نمایان سازد. در واقع این خطبه شریف میتواند محور وحدت باشد.
#فاطمیه
#خطبهفدکیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹 گفتوگویی باستانی دربارهی آزادی
✍️بازنویسی: سعید احمدی
من (پادشاه آمورو) به مردم سوریه اینطور میقبولانم که به وجود آمدهاند تا آزاد زندگی کنند. آزادی، بیشتر از غذا و لباس و خانه و جان ارزش دارد. مردم بر اثر تلقینات من این حقیقت را میپذیرند و آن اندازه به آزادی معتقـد و علاقهمند میشوند که حاضرند در راه آن از جان شیرین خود بگذرند. باورمندان به آزادی برای باورپذیری دیگران نیز میکوشند. زمانی نمیگذرد که در سراسر سوریه جز یک عقیده به وجود نمیآید: آزادی. آنان نمیفهمند کـه اعتقـاد به چیزی موهوم دارند؛ زیرا آزادی برای ملت سوریه و هیچ ملت دیگری وجود ندارد؛ بلکه دستاویزی است برای من تا مردم را با آن بفریبم و بتوانم در سوریه بمانم. شما (مصریان) نیز با این ادعا به این سرزمین آمدید که میخواهید آن را آزاد کنید و با این شعار زیبای عوامفریب همهی ساکنان سوریه را به بردگی کشاندید و از آنان خراج میگیرید.
(سینوهه پزشک فرعون) گفتم: آیا تو به آزادی عقیده نداری؟
گفت: نه! تو پزشکی و نمیتوانی بفهمی که هیچ زمامداری به آزادی عقیده ندارد؛ بلکه با این عنوان مـردم را میفریبد تا بتواند حکومت کند. من به سوریها میفهمانم که باید آزاد شوند و آزادی را به دست نمیآورنـد مگر اینکه علیه مصر یکدست و یکصدا باشند. وقتی متحد شدند و خیال کردند آزادی را به دسـت آوردهانـد از این نکته غافلاند که برای من آزادی را ساختهاند تا بر آنان فرمان برانم و آنان باید مثل همیشه زحمت بکـشند و خـراج بدهنـد؛ با این فرق که در گذشته، مصر خراج آنان را میگرفت و بعد، من. آنگاه پیوسته به آنان میگویم که شما از همهی ملل جهان سعادتمندترید؛ زیرا آزادید و آنان نیز به همین عنوان واهی دل خوش میدارند. (برگرفته از کتاب سینوهه، نوشتهی میکا والتاری، ترجمه و پردازش ذبیحالله منصوری)
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
🔰 فضای مجازی و خلأ آموزش های مهارت پایه
✍️ معصومه ظهیری، استاد حوزه و دانشگاه
🔸مهم ترین مسأله ،ناظر به شناخت و درک صحیح از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است و مادامی که این درک و شناخت وجود نداشته باشد نمی توان راه حل درستی را شناسایی و بکار بست تا عوارض کمتری از حضور در فضای مجازی نصیب افراد و مخاطبان آن گردد.
🔗 متن کامل در سایت فکرت
#رسانه
#مهارت_یابی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃سروها با دستِ بسته هم سرفرازند!
✍️زهرا سعادت، عضو تحریریه مجتهده امین
سروها با دستِ بسته هم سرفرازند!
سروهای "غواص" را می گویم...
همانهایی که به دل دریایی" اروند" زدند، غافل از اینکه عملیاتشان لو رفته!!
همان" گلهایی" که سالها در قلب اروند به امانت گذاشته بودیم!
همان سروقامتانی که با دستهای بسته، وفاداری به خاک وطن را بر سطور سرخ تاریخ دفاع از حریم انقلاب
به یادگار نوشتند!
همان غیرتمندانی که پای حفظ ناموس وطن
ماندند!
همان اروندی که امانت داریِ آستان مقدس "شهادت" در راه خداست!
همان"گلزار شهدا"یی که زیارتگاه خیل عاشقان حسینی است!
همان"امامزادگان عشق"...
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
گفت وقتی میترسی چکار میکنی؟
گفتم مگر جز چادر مادر پناهی داریم؟!
🍃#حضرت_مادر
▪️#فاطمیه
✍️محمدجواد محمودی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✔️ سربازِ گرهگشایِامام
✍️ عباس بابائی
زندگی کوتاه فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مصداق بارزی است برای کلمهی «برکت»؛ آخر چگونه میشود انسانی با آن شرایط سخت دوران مکه و مدینه و با آن همه دشمنی و صدالبته عمر کوتاه، بتواند فعالیتهایی اینگونه اثرگذار در راستای انسانسازی و جامعهسازی و تمدنسازی داشته باشد؟!
مخالفان«اسلام سیاسی» هرچقدر تلاش کنند و محافل خنثی تشکیل دهند و سخنان خنثی بگویند و بنویسند، نمیتوانند زندگی سیاسی این بانو را به حاشیه برند تا بتوانند در سایهی این «مبارزِتحریفشده»، به حاشیهنشینی و حاشیهگویی و حاشیهنویسی ادامهدهند!
وقتی به زندگی این بانو نگاه میکنیم او را «سرباز گرهگشای امام جامعه» میبینیم؛ سربازی که در بسیاری از میادین، گره از ابروان امام خویش بازکرد.
اولین گرهگشایی او بههنگام ولادت بود؛ آنهنگام که اتهامات بیاساس دستگاه رسانهای مشرکین باعث شده بود تا نبی مکرم اسلام «ابتر» خوانده شود و بیدنباله؛ ولادت این بانو از یکطرف و نسل مبارکشان از طرف دیگر برای همیشه دشمن آنزمان و هرزمان را ناامید کرد. او کوثری شد جوشان و خروشان که ذریهاش علیرغم مظلومیتها و آوارگیها و شهادتها، اکنون در تمام تاریخ و جغرافیا نورافشانی میکنند.
مخالفان «اسلام سیاسی» چه بخواهند چه نخواهند، بزرگترین رهبران و مبارزان مکتب شیعی، فرزندان این مادرند؛ سید روحالله الموسوی الخمینی، سیدعلی حسینی خامنهای، سیدعلی حسینی سیستانی، سیدمحمدباقرصدر، سیدحسننصرالله، سیدابراهیم زکزاکی، سیدمحمدعلی نقوی و...
گرهگشایی دوم این بانو از امام جامعه زمانی بود که بهتنهایی جای پنج حامی بزرگ نبی را پر کرد و به «امابیها» لقب یافت.«ام ابیها» یعنی «مادرِپدر» و فاطمه زمانی این لقب را از پدر گرفت، که تمام آنچه را که یک مادر برای فرزند نثار میکند، فدای پدر کرد. او از ۵ سالگی اگرچه مادرارجمندش را از دستداد، اما تا آخر عمرِپدر، مادرِپدر شد و برای این امام، غمگسار و یاور.
آنهنگام که این «امامِمقتدرِمظلوم» با سرورویی آغشته از جفای جاهلان به خانهی بیخدیجه بر میگشت، دستان نوازشگرِ مادری بهنام «فاطمه» مرهمیبود بر زخمهای جسم و جان پدر و بازوانی بود برای پیشبرد آرمانهای این «امامِبشر».
ادامه دارد...
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
▪️«کوثر» و معنای تمدنی آن (1)
✍️ حبیب الله بابایی
تمدن در نگاه فلسفی و اجتماعی به مثابه «کلانترین نظام مناسبات انسانی» و در نگاه اخلاقی به مثابه «انباشتِ خیرات کثیر و کلان» همواره با مقولات کلان انسانی و مسائل بزرگ اجتماعی ارتباط دارد. یکی از نکتههای مهم در قرآن در صورتبندی تمدن اسلامی، مقولۀ «خیرِ کلان» و صورتبندی اجتماعیِ آن است، اینکه اساسا «خیر» از منظر قرآنی در چه فرایندی تبدیل به «خیر بزرگ» میشود و در مقیاس امت اسلام و یا در مقیاس کلان بشری نقشآفرینی میکند؟ این پرسش، محور اصلی و مرکزی در این مقاله خواهد بود تا با تأکید بر آیه 261 از سورۀ بقره («مَثَلُ الَّذينَ يُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ في سَبيلِ اللَّهِ كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ في كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ يُضاعِفُ لِمَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليم»)، فرایند کلانشدگیِ خیر در ادبیات و در منطق قرآنی را نشان داده و از آن خوانش تمدنی ارائه بکند. آیۀ مزبور یکی از شاخصترین آیاتی است که به خیر کلان و مکانیسم این کلانشدگی اشاره کرده است. این آیه با بیان مثالی به تبیین چگونگی کلانشدگیِ خیر و نیکی پرداخته و مهمترین عامل این رشد و کلان شدگی را «فی سبیل الله» بودن معرفی میکند.آیه سنبله به انفاق مال در راه خدا پرداخته و آن را به منزله حبه و دانه گندم میشمارد که این دانه رشد کرده و از آن هفت خوشه میروید و از هر یک از این خوشهها صد دانه گندم به بار میآید. سپس آیه این نوید را میدهد که خدا این مقدار را برای هر که بخواهد چند برابر میکند. بدین ترتیب هر حبه مالی که در راه خدا انفاق میشود، برکت مییابد و به صدها و بلکه هزاران دانه خیر تبدیل میشود و از این خیرها و نیکیهای فرد، خیرات بزرگِ اجتماعی و نیکهای کلان در مقیاس امت رخ مینماید.
در این چند یادداشت به نسبت بین «فی سبیل الله» بودن (در یک مرحله) و «فی الله» بودن (در مرحله دیگر) و «کلانشدگی» و فرایند زایش خیرات کثیر و کلان از عمل فیسبیلالله و عمل فیالله خواهیم پرداخت تا شاید از این رهگذر بتوان به قاعدهای تمدنی در تبدیل خیرات اجتماعی به خیرات تمدنی دست یافته و آن را به مثابه یک سنت در فرایند تمدنی مسلمانان مورد توصیه و تأکید قرار داد.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه #تسلیت
▪️ الهی بمیرم این روزها ....
#زبانحال_امیرالمومنین
یا رب! بیا و نذر علی(ع) را قبول کن
زهرا(س) شفا بگیرد و حیدر فدا شود
▫️شهادت بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها داغ فراموش نشده تاریخ
#روضه #مداحی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN