eitaa logo
نویسندگان حوزوی همدان
261 دنبال‌کننده
151 عکس
76 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان همدان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @S_mohammad_mosavi @allikhosravi #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀پرتوی از عقلانیت نهضت حسینی (۱) تقابل ۷۲ یا ۱۳۰ نفر در مقابل ۳۰ هزار تن. عقلانیت یا پیروی از احساسات؟ 🔻صحنه‌ی عاشورا، صرفا تقابل دو جریان در زمان و مکانی خاص نیست؛ بلکه دارای مقدمه و موخره‌ای است که عدم درک صحیح هریک از آنها موجب ایجاد شبهاتی از این دست در مورد شاید مهم‌ترین حادثه تاریخ می‌شود. 🔻مقدمات این جریان، عبارت‌اند از بعثت نبی و غزوات و جنگ‌های زمان پیامبر، نصب خلیفه توسط پیامبر در عید غدیر، رحلت پیامبر و وقایع همزمان با آن، زمان خلافت خلفای ثلاثه، خلافت امام علی ع و امام حسن مجتبی ع، صلح امام حسن ع و معاویه، و ۱۰ سال امامت امام حسین در دوران معاویه. موخرات این جریان نیز از ظهر عاشورا و بعد از اسارت اهل‌بیت پیامبر ص آغاز شده و تا کنون ادامه دارد. 🔻رویکرد شخص در مورد این جریانات، به‌صورت مستقیم بر برداشت‌ها از واقعه عاشورا موثر است. 🔻مثلا اگر انتصاب خلیفه از طرف خداوند را نپذیریم و قائل به انتخاب به روش ثقیفی شویم، اساسا بخش قابل‌توجهی از مقدمات این حرکت دگرگون خواهد شد. 🔻از سوی دیگر تحلیل دقیق شرایط سیاسی-اجتماعی زمان و خلافت شخصی بین‌الفسق در ممالک اسلامی و فهم درخواست بسیاری از مردم آن زمان برای قیام، از اهمیت ویژه‌ای در تحلیل عاشورا برخوردار است. 🔻یزید شخصی بود که به شهادت تاریخ و شیعه و اهل تسنن، به صورت آشکارا شراب‌خواری و میمون‌بازی می‌کرده و صریحا در مقابل احکام قطعی اسلامی موضع می‌گرفته است. از سوی دیگر، یکی از بندهای عهدنامه‌ی صلح امام مجتبی ع و معاویه، عدم نصب جانشین توسط معاویه بوده است. خلفای ثلاثه، حداقل با شورای ثقیفی مشروعیت خود را توجیه می‌کردند؛ ولی یزید همین پشتوانه را نیز نداشت و به‌صورت موروثی خلیفه شده بود. 🔻عدم تفهم مسائل اصلی و عناصر این حرکت عظیم، قطعا موجب تزلزل‌ها و شبهات اعتقادی خواهد شد. 🔷ادامه دارد... ✍محمد موسوی @howzavian_hamedan
هدایت شده از قلمرو حقیقت
🌀عقلانیت نهضت حسینی (۲) تقابل ۷۲ یا ۱۳۰ نفر در مقابل ۳۰ هزار تن. عقلانیت یا پیروی از احساسات؟ 🔻خداوند جهان را بر نظام احسن آفرید ((الذی احسن کل شیء خلقه ثم هدی)) احسن بودن نظام هستی منوط به داشتن هدف و غرض است. هدفی که با هدایت بشر حاصل می‌شود، هدف احسن خلقت است؛ پس خود هادی، هم باید با نظام احسن مادی سنخیت داشته باشد و هم با خداوند فوق تجرد و ماده‌ی خالق این نظام. 🔻از طرفی وجود خلیفه‌ی پیام‌رسان خالق در بین مخلوقات امری ضروری است که آن شخص با معجزات و کرامات خاص شناخته می‌شود. از طرفی دیگر لزوم وحدت خلیفه الهی از ضروریات غیرقابل‌انکار است؛ زیرا تعدد او با وحدت خالق نمی‌سازد... 🔻با این تفاصیل، نبی مکرم اسلام یگانه خلیفه الهی در زمان خود بوده که با معجزات عدیده، من جمله قرآن کریم، خلیفه بودن او اثبات شده است. 🔻باتوجه‌به اینکه پیامبر اکرم آخرین پیامبران است، سوال این است که بعد از او چه کسی به مقام خلافت الهی گماشته می‌شود؟ آیا نباید شبیه‌ترین افراد به پیامبر بوده و از مقام عصمت برخوردار باشد؟ آیا اشخاص غیر مصون از خطاهای راهبردی می‌توانند این مقام را تصاحب کنند؟ اصلا چگونه باید اورا بشناسیم؟ آیا مردم عادی می‌توانند شخص دارای این مقام را تشخیص دهند؟ اصلا آیا پیامبر نباید او را معرفی کند تا مسلمانان بعد از ایشان در تحیر نمانند؟ 🔻کنار هم قرار دادن این مقدمات، ما را به این نتیجه می‌رساند که پیامبر ایشان را معرفی کرده است. نه تنها او، بلکه تمام خلفای خود تا روز قیامت را معرفی کرده است. لازم به ذکر است که این معرفی از جانب خداوند بوده است؛ زیرا فقط خداوند است که حق انتخاب رابط بین خود و خلق را داراست... برای اطلاعات بیشتر به کتاب شریف الغدیر علامه امینی (ره) مراجعه کنید. 🔻گزارشات تاریخی نشان می‌دهد که در زمان وفات پیامبر، افرادی با دسیسه‌های خود شخص مد نظر خداوند را از مقام خلافت ظاهری کنار زدند و افراد دیگری جایگزین ایشان کردند. یعنی عالم‌ترین و برترین افراد را کنار زده و به اعتراف اهل تسنن و شیعه، شخص به مراتب پایین‌تر را جایگزین او کردند. 🔻بزرگترین خیانت در حق بشریت، همین کنار زدن خلیفه بر حق خداوند بوده که ریشه اصلی وقوع واقعه عاشورا، به همین امر برمی‌گردد. 🔻یزیدبن معاویه، در واقع امتداد همین خیانت بزرگ در حق مسلمین است. یزیدی که فرزند معاویه است و معاویه گماشته‌ی همان خلفای ثلاثه‌ی نابحق است. معاویه‌ای که حتی در مقابل دستور علی ع، بعد از خلافت ظاهری ایشان ایستاد و با او جنگید و بسیاری از مسلمین را به طمع قدرت به خاک و خون کشید. 🔻اینها همه در امتداد کنار زدن خلیفه بر حق الهی توسط افرادی است که از دستور خدا و پیامبر سر باز زدند. 🔹ادامه دارد.... ✍محمد موسوی eitaa.com/qalamro_din
🔴«قیام حسینی» در آیینه‌ «نامه‌های حسینی» ◾️قسمت سوم: بیان ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلام‌پسند در پاسخ به نامه‌های اهل کوفه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــ وقتی مردم کوفه متوجه عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید و هجرت آن حضرت از مدینه به مکه شدند، در قالب‌های مختلف و با فرستادن پیک‌ها و نامه‌های متعدد از آن حضرت دعوت کردند که برای اقامه حکومت اسلامی و احیای سنت و سیره اجتماعی و سیاسی پیامبر اکرم(ص) به کوفه برود. در مدت چند ماهی که امام علیه السلام در مکه بود به صورت مرتب دعوت‌نامه‌های فراوانی که با امضای همه بزرگان و بسیاری از مردمان کوفه نوشته می‌شد و با حرارت و جدیت فراوان از او می‌خواستند که «ما پيشوايی نداريم، نزد ما بيا تا شايد خداوند به واسطه‌ی شما ما را بر محور حقّ گرد آورد.» و یا «عجله نما، چرا كه مردم منتظر شما هستند و جز شما به كسی توجّه ندارند. عجله، ‏عجله! باز هم عجله، عجله!» و حتی عده‌ای چنین نوشتند که «اگر نزد ما نيايی گنهكار هستی»! آن حضرت به دلایل مختلفی، برای راستی‌آزمایی این دعوت‌ها و برای اطمینان از اینکه چنین دعوت‌هایی از روی محض هیجان و عواطف و احساسات نیست و بلکه متکی بر یک بنیان و باور فکری و اعتقادی است، عموزاده خود مسلم بن‌عقيل را (که به همراه امام حسين از مدينه به مكّه آمده بود) به عنوان نماينده و فرستاده خود انتخاب كرد. و در ضمن توصیه‌ها و سفارش‌های امنیتی و سیاسی ویژ‌ه‌ای که به او داشت، در نامه‌ای خطاب به مردم کوفه چنین نوشت: «فلَعَمْرِي، ما الإمامُ إلَّاالحاكِمُ‏ بِالكتابِ، القائِمُ‏ بالقِسطِ، الدَّائِنُ بِدينِ الحَقِّ، الحابِسُ نفسَه عَلى ذاتِ اللَّهِ، وَالسَّلامُ؛ به جان خودم سوگند، امام و پيشوا كسي نيست مگر آن کس که به كتاب خدا عمل (و حكم) كند و به دادگستري و عدالت اقدام کند و به دين حقّ ملتزم باشد، و خود را وقف خدا كند. والسّلام». امام حسین علیه السلام در این جمله مختصر، اولاً، به صورت غیرمستقیم یکی از مهم‌ترین علل قیام خود علیه خلافت یزید بن معاویه را بیان کردند؛ ثانیاً، قصد خود برای برقراری حکومت را ابراز کردند؛ و بعداً‌ همین قصد را در مقابل حر بن یزید ریاحی و اصحابش با صراحت بیشتر ابراز کرد و فرمود: «وَ نَحْنُ اهْلُ الْبَيْتِ اوْلى‏ بِوِلايَةِ هذَا الْامْرِ مِنْ هؤُلاءِ الْمُدَّعينَ ما لَيْسَ لَهُمْ وَ السّائِرينَ فيكُمْ بِالْجَوْرِ وَ الْعُدْوانِ» . ثالثاً، ایده خود را نسبت به شرایط و ویژگی‌های حاکم و حکومت اسلام‌پسند بیان کردند: نرم‌افزار حکومت و حکمرانی اسلام‌پسند، «کتاب الهی» و هدف آن «اقامه عدل» است و حاکم و حکمران نیز کسی نیست و نمی‌تواند باشد جز «باورمند به دین حق» و «شخص پرهیزگار و پارسا» یعنی کسی که کنترل هواهای نفسانی خود را در اختیار داشته باشد و همه خواسته‌های خود را با خواسته‌های الهی تنظیم کند. @howzavian_hamedan
هدایت شده از قلمرو حقیقت
🌀پرتوی از عقلانیت نهضت حسینی (۴) تقابل ۷۲ یا ۱۳۰ نفر در مقابل ۳۰ هزار تن. عقلانیت یا پیروی از احساسات؟ 🔻(( قدرکضنی بین اثنتین؛ بین الصله و الذله و هیهات مناالذله...)) بیعت ذلیلانه، همان بیعتی است که پیامبر اکرم ص در فتح مکه از پدربزرگ یزید (ابوسفیان) گرفت. یعنی بیعت کند و تسلیم شود که اگر یزید خواست او را زنده نگه دارد و اگر خواست بکشد... 🔻یعنی بدون جنگ، زندگی و مرگ خلیفه بر حق الهی به دست شخصی فاسق بیفتد... فهم این مطلب گریه‌ی عزادار بر ابی عبدالله ع را حقیقی‌تر خواهد کرد... 🔻یزید قصد گرفتن انتقام اجداد خود از اهل بیت پیامبر را داشت؛ ولی در جریان کربلا، کاملا مقهور بزرگ منشی اهل بیت شد. طوری که حضرت زینب س در مجلس یزید به او گفت: ((یابن الطلقاء...)) یعنی شما بنده آزادشده‌ی ما هستید... در واقع اسرای کربلا اسارت را اسیر خود کردند و این یکی از بزرگترین ضرباتی بود که یزید از واقعه عاشورا خورد. 🔻درست است که در جریان عاشورا یاران امام ع بنابر بیشترین نقل حدود ۱۳۰ تن و سپاهیان عمر سعد را حدود ۳۰ هزار تن عنوان کرده‌اند؛ ولی امام ع به هیچ عنوان بدون برنامه و تاکتیک وارد میدان نبرد نشدند... 🔻ابتدا دور خیمه‌ها خندق حفر کرده و چوب و خار و خاشاک در آن ریختند و آتش زدند تا از شبیخون و حمله‌ی ناگهانی و سراسری سپاه یزید جلوگیری کنند. خیمه‌ها را هم در جایی برپا کرده بودند که کمترین دسترسی را داشت... پشت تل‌های خاکی و شنی. 🔻حضرت برادر خود را به فرماندهی برگزید و برای لشکر ۱۳۰ نفره خود جناح راست و چپ تعیین کرد. نهایتا به سپاه دشمن قبولاند که جنگ تن به تن باشد؛ زیرا معلوم بود که در حمله‌ی سراسری، لشکر ۱۳۰ نفره از شانس کمی در برابر لشکر ۳۰ هزار نفره برخوردار بود... 🔻علاوه بر اینکه اتفاقات کربلا و مظلومیت امام ع باید در اذهان و تاریخ ثبت می‌شد که این مهم با نبرد تن به تن بهتر محقق می‌شد. 🔻همین تدابیر امام موجب شد که کارزار، بنابر نقل تاریخ تا بعد از ظهر روز عاشورا به طول بینجامد. لشکری ۱۳۰ نفره و تشنه، در برابر سپاه ۳۰ هزار نفره یک روز دوام آورد. این یعنی تدبیر یک فرمانده دلیر که تسلیم نمی‌شود. 🔻حضرت جوانمرد نبودن دشمن و قطع آب بر روی اهل و عیال را با آوردن طفلی شیرخواره و طلب آب برای او، به گوش تمام مردم ادوار تاریخ رساندند. خباثت سپاهیان یزید به حدی بود که نه‌تنها به او آب ندادند، بلکه طفل شش ماهه‌ای را به شهادت رساندند. 🔻بعد از واقعه‌ی عاشورا و شهادت امام ع، رهبری کاروان را زینب کبری س به عهده گرفت و مقهور احساسات ناشی از شهادت برادر و فرزندان خود نشدند. زن مظهر احساسات است؛ ولی حضرت زینب س به همه گوشزد کرد که قیام و شهادت ما عاقلانه و برای بیداری خلق از این خواب جهالت بوده است... ✍محمد موسوی 🔹ادامه دارد.... 🖇لینک پارت (۱) https://eitaa.com/qalamro_din/400 🖇لینک پارت (۲) https://eitaa.com/qalamro_din/401 🖇لینک پارت (۳) https://eitaa.com/qalamro_din/407 🆔http://eitaa.com/qalamro_din
هدایت شده از قلمرو حقیقت
🌀پرتوی از عقلانیت نهضت حسینی (۵) تقابل ۷۲ یا ۱۳۰ نفر در مقابل ۳۰ هزار تن. عقلانیت یا پیروی از احساسات؟ 🔻گفتیم که اولین و مهم‌ترین مقدمه‌ی وقوع عاشورا، غصب خلافت ولی بر حق خدا، امیرالمونین علی ع بود و اگر خلافت غصب نمی‌شد، مصائب مختلفی که در طول دوران اسلامی رخ داده، اتفاق نمی‌افتاد. ولی نکته‌ای که نباید از آن غفلت کرد، جهالت مردم در کنار زدن ولی خدا و تایید غاصب است. اهل‌بیت ع از آنجایی که وظیفه‌ی هدایت خلق را بر عهده دارند، خود را ملزم به خارج کردن مردم از جهالت می‌دانند. حرکت حضرت زهرا س و وقایع غصب فدک نیز به همین منظور تفسیر می‌شود. 🔻در زیارت اربعین امام حسین ع می‌خوانیم: ((بذل مهجته‌ فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله...)) یعنی خود را فدا کرد تا بندگان تو را از جهل علمی و جهالت عملی برهاند. امام ع می‌دانست که با فدا کردن خود، به همگان می‌فهماند که همه شما در جهالت هستید و بزرگ‌ترین جهالت شما، یاری نکردن امام بر حق و کنار زدن او است. 🔻زنده بودن حادثه عاشورا، تداوم حقیقت مظلومیت امامت و کنار زدن او است. ۱۴۰۰ سال است که بشریت نفهمیده که فقط امام معصوم است که حق ولایت مطلقه داشته و فقط او است که می‌تواند گره از مشکلات بندگان باز کند. 🔻اگر کسی در روضه‌ها و اهداف قیام امام حسین ع و شهادت ایشان، مظلومیت امام زمان عج را درک نکند، در واقع هدف شهادت امام حسین ع را درک نکرده است. حق حقیقی، امام معصوم است و غیر او، شاید از مراتب حقیقت برخوردار باشد، ولی حق مطلق امام عصر عج می‌باشد. 🔻گریه صبح و شام امام زمان عج برای تداوم این مظلومیت است؛ نه برای خود امام ع بلکه برای بندگان که راه جهالت را برگزیده و رو به تباهی می‌روند. 🔻پس از قیام امام حسین ع، هیچ‌یک از ائمه قیام نکردند؛ زیرا مردم را آماده‌ی پذیرش ولایت اهل بیت نمی‌دیدند. قیام حتی اگر پیروز شود، تا وقتی مردم امامت معصوم ع را درک نکنند به ثمره نخواهد نشست؛ مانند حکومت امام علی و امام حسن ع. 🔻باید به این درک برسیم که امام معصوم، خلیفه‌ی خداوند بر زمین است و اطاعت او بر همگان واجب می‌باشد. 🔻پس گفتیم که حضرت قصد جنگ و قیام با حدود ۱۳۰ نفر را نداشتند و بی‌وفایی کوفیان و اسرار یزید بر بیعت ذلیلانه کار را بدین جا رسانید. در روز پیکار نیز همه‌چیز تدبیر شده بود و هیچ غلبه احساساتی در بین نبود همچنین ثمرات عظیم این واقعه که مهم‌ترین آن آشکاری مظلومیت ولی خداست، از اهمیت به‌سزایی برخوردار بود. 🔻ضمن اینکه معصومین ع، در احادیث فراوانی اعمال و رفتار خود را تابع دستور مستقیم خداوند و اجازه باری‌تعالی عنوان کرده‌اند که شرح آن مجالی واسع می‌طلبد. پس جنگ با سپاه یزید نیز دستور خداوند و خواست او بوده است. 🔻نوشته‌ای مبسوط در همین خصوص در دست تدوین است که به محض اتمام کار، در همین کانال بارگذاری خواهد شد. ((صلی‌الله علیک یااباعبدالله...)) ✍محمد موسوی 🖇لینک پارت (۱) https://eitaa.com/qalamro_din/400 🖇لینک پارت (۲) https://eitaa.com/qalamro_din/401 🖇لینک پارت (۳) https://eitaa.com/qalamro_din/407 🖇لینک پارت (۴) https://eitaa.com/qalamro_din/418 ⏳زمان مطالعه: ۴ دقیقه 🆔http://eitaa.com/qalamro_din
🔷آفتی به نام یک‌جانبه نگری 🔻خلقت متفاوت انسان‌ها و طرز فکرهای مختلف، زیبایی خلقت و عاملی برای رشد در تقابل افکار مختلف است. 🔻اندک تاملی در بایکُد طرز فکرهای بعضا مخالف، نشان از ترس مواجهه‌ی سازنده با آن و شکستی ایدئولوژیک است. 🔻اصطکاک افکار و تضارب آرا، نه همیشه، ولی غالباً سازنده بوده و با ملاطفت و محوریت حق‌پذیری، سیر روبه‌جلوی تفکری را در چارچوب تفکر سازنده پیش خواهد برد. 🔻کسی که خود را حق مطلق دانسته و افکار مخالف یا موازی خود را طاغوت و غلط می‌داند، قطعاً مسیر حق‌محوری را گم کرده و به پرتگاه طاغوتیت رهنمون می‌شود. 🔻مناظرات اهل‌بیت علیهم‌السلام به ما می‌آموزد که حق‌پذیر و لطیف باشید تا برای خود و دین حق مفید واقع شوید. ائمه‌ای که در اوج تواضع، حتی با دنی‌ترین افراد نیز به گفتگو می‌پرداختند. 🔻دین مبین اسلام، کم ضربه نخورده از فرار از گفتگو. بایکد تا کی؟ فرار تا کی؟ 🔻فضای مجازی به ما آموخت که اگر خودمان فضای تضارب افکار را به وجود نیاوریم، در امتداد از دست دادن بدنه‌ی مخالف، خود آنها دست‌به‌کار ترویج افکار خود خواهند شد. 🔻یک دست بودن خوب است؛ البته اگر موجب طرد بدنه‌ی مخالف فکری نشود. طرد بیش از نیمی از جامعه به بهانه‌ی یک دست بودن، به نظر نه تنها صحیح نیست؛ بلکه دو قطبی‌های ناشی از آن به قدری خطرناک است که فروپاشی اجتماعی را نوید می‌دهد. ✍️محمد موسوی @howzavian_hamedan
«زندگی» و «زمان» توأم‌اند؛ ما نمی‌توانیم لحظه‌ای را برگردانیم. اما می‌توانیم لحظات بعدی را بهتر مدیریت کنیم. @Ahmadhiseinsharifi @howzavian_hamedan
هدایت شده از قلمرو حقیقت
🔷پیشرفت فعال یا پسرفت انفعالی؟ 🔻وقتی می‌توان مسائلی را نقد کرد که قابلیت ایجابی و سلبی را توامان دارا باشد؛ وگر نه نقد امر معیوب بالکل که هنر نیست؛ بلکه نشان از نابخردی است. 🔻درخت کجی که قابلیت راست شدن دارد را مراقبت می‌کنند تا راست شود؛ ولی درختی که باغبان از آن ناامید است، قطع خواهد شد. 🔻پیش‌رفت‌های موثر جامعه‌ی دینی، خصوصاً در بخش عدالت‌خواهی و شعار حاکمیت مبنی بر برپایی عدالت، برای منتقدین دلسوز دلگرم‌کننده است. افرادی که امید به فردای بهتر و البته با جبران نقائص دارند. 🔻پیش‌رفت‌های کشور در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فردی امری غیرقابل‌انکار است؛ ولی قطعا تام و تمام نیست و نیاز به نقد و نصیحت‌پذیری دارد. 🔻فضای مجازی علی‌رغم تمام ایراداتش، در بیداری قشر خاکستری جامعه و تبدیل افراد منفعل به افراد فعال نقش خطیری ایفا کرده است. 🔻ظرفیت‌های غنی کشور، مانند منابع معدنی، آبی، خاکی و خصوصا نخبگانی، اگر با هدایت صحیح همراه شود، قطعا مسیر رو به صعودی را طی خواهد کرد. 🔻شکر نعمت‌های اینچنینی، به شهادت قرآن کریم، مسیر آبادانی را هموارتر خواهد کرد؛ البته شکر اصلی در کاربست صحیح این امور است؛ کمااینکه همدلی و مودت در این امر کارساز خواهد بود. 🔻باز شدن فضای نقد و انتقاد، دریچه‌ی روشنی است به سمت قله‌های صعود و برخورد قهری با آن، موجبات سرخوردگی و عدم فهم دقیق مسائل اساسی را فراهم خواهد کرد. ✍محمد موسوی ⏳زمان مطالعه: ۳ دقیقه 🆔eitaa.com/qalamro_din
✅تخریب هایی با منطق ! 📝حسین مهدیزاده 1- از چند ماه گذشته یک مسیر تخریب نرم و گاهی سخت در حال فعال کردن درونی جبهه انقلاب و جامعه مذهبی شروع شده بود که احتمالا هدفش انتخابات خرداد 1404 بود اما با شهادت شهید رئیسی، ناگزیر سرعت گرفت. طوفان اصلی آن در دور اول انتخابات بر تخریب طرفینی دو کاندیدای اصلی جبهه انقلاب متمرکز بود و پس از انتخابات، بر متمرکز شد! نیروهایی که برای تخریب انتخاب می شوند، نیروهایی هستند که بصورت توامان هم بر عقلانیت و هم بر بسیج فرهنگی نیروهای جبهه انقلاب نقش داشته و دارند. 2- اما چرا گفته می شود که روش تخریب این دوره، روش تخریب زنجیره بلوکی، است؟ علت این است که روش تخریب این دوره به این شکل است که ابتدا پیامی برای غیر مردمی و غیر عاقلانه و غیر مسئولانه بودن ایده ها، اندیشه ها، رفتارها و یا برنامه ای فرد تخریب شده، به مردم خسته از مشکلات معیشتی ارسال می شود و بلافاصله شبکه های ماهواره ای آن شخصیت را به عنوان یک برای مردم نشسته پای ماهواره می کنند و سپس نوبت ، میرسد تا با رطب و یابس بافتن و فحش و فحش کاری کردن، خط روایت را در طیفهای مختلف اجتماعی تشدید و تقویت کنند. در نهایت نوبت به روزنامه ها میرسد و آنها نیز کل این خط را به شکل روزنامه ای، برای فضای رسمی سیاسی و امنیتی کشور به مساله تبدیل می کنند. 3- اما آنچه باعث می شود که این تخریب ها به یک زنجیره بلوکی تبدیل شود این است که در هر موج تخریب، یک یا چند برای تخریب چهره های دیگر هم جا نمایی شده تا در لحظه مناسب اجتماعی، موتور آن روایت های فرعی هم روشن شود و به زنجیره اضافه شود. 4- از سوی دیگر، در این روایت تخریب، اختلافات علمی، سلیقه ای، سیاسی و... فرد تخریب شونده با برخی دیگر از طیفهای انقلابی هم به شدت برجسته می شود. به تعبیری، در این جنگ روایی، فرد تخریب شده فقط ضد قهرمان برای کسانی که بیرون جبهه انقلاب هستند نمی شود، حتی دشمن فرضی برخی از طیفهای درون جبهه انقلاب هم میشود تا آنها هم از این تخریب احساس هویت و انتفاع کنند! خاصیت این بخش مهم از روش تخریبی این دوره، خنثی کردن فعالیت های تبیینی است که درون جبهه انقلاب برای متوقف کردن زنجیره بلوکی آغاز خواهد شد. مثلا در تخریب آیت الله میرباقری هم یک قصه مخوف بلند برای او ساخته شده است و هم در این قصه روایت های فرعی از دیگر شخصیت های بالقوه برای تخریب دیده می شود و هم بر تفاوت علمی و فرهنگی ایشان با برخی علمای دیگر تاکید بسیار می شود و دست آخر نیز گفته می شود که چه نشسته اید که میرباقری در حال تبدیل شدن به رهبر فرهنگی و سیاسی جبهه انقلاب و یک شخصیت مخوف در سایه است! اینگونه است که همه احساس ترس می کنند و اجالتا با حذف او احساس خوشایندی پیدا می کنند! در این موقعیت ترس از مرگ و زندگی، تبیین استدلالی چقدر می تواند موثر باشد؟!! شاید هیچ! 🔴 جمع بندی: بخش بزرگی از فعالان جبهه انقلاب بر این هستند که موج تخریب شروع شده، منطقی از جنس زنجیره بلوکی دارد و خودش تکثیر می شود و متوقف نمی شود مگر اینکه یک موج پرقدرت و سپس در مقابل آن به راه بیفتد. راه حل توییت و پست تلگرامی و اینستاگرامی نیست چرا که جامعه در چرخه افتاده و موتور این روایت بلوکی را نمیتواند خاموش کند تا وقتی که درون این طوفان روایت سیاه غرق شود! 4- اما هدف از این تخریب بلوکی چیست؟ هدف خاموش کردن موتور فکری جبهه انقلاب و نابود کردن قدرت تدبیر ایشان در مطالبه پیشرفت ایرانی در مقابل توسعه غربی ایران است. این سالها، سالهای سرنوشت سازی برای نظم آینده جهان است و غربگرایان تندرو که غالبا ضد ایران و ضد انقلاب هستند، امید دارند که با بازگشت اصلاحات به قدرت، بتوانند به پروژه استحاله نرم ایران و بازگرداندن ایران به جای قبلی اش به عنوان یک کشور رامِ جهان سومی، دست پیدا کنند. طبیعی است که غربگرایان تندرو بصورت مستقیم در کنار رئیس جمهور منتخب نیستند، اما به نظر شما اگر جبهه انقلاب تضعیف شود و مردم از آنها نفرت داشته باشند، باز هم نمی توانند به منتخب چهاردهم که برنامه ای ندارد و ایمان زیادی به کارشناسی غربی دارد نزدیک شوند؟ فراموش نکنیم که غربگراهای تندرو تضعیف ایران به نفع قدرت هژمونیک غرب را می خواهند و طرفداران انقلاب اسلامی، اصلاح جامعه به نفع مردم و معیشت و فرهنگ ایرانی و بومی! لذا برای نزدیک شدن به منتخب چهاردهم، باید جبهه انقلاب که با 80% شرکت کنندگان سیاسی ایرانی تفاهم دارد بصورت مداوم تضعیف شده نگه داشته شود! @howzavian_hamedan
🔰سلسله جلسات « اینجوری از حجاب دفاع کن» ✏️ 20 دلیل عقلی و روانشناسی برای اثبات حجاب، با محوریت کتاب (پرفروش ترین کتاب در موضوع حجاب) 🟠 با روایت: 1️⃣ دلیل اول: حجاب عامل آزادی 2️⃣ دلیل دوم : پیشرفت علمی 3️⃣ دلیل سوم : استحکام خانواده 4️⃣ دلیل چهارم : شیفتگی زن و مرد، محدود به خانواده 5️⃣ دلیل پنجم : امنیت بیشتر 6️⃣ دلیل ششم : پیشگیری از تخلفات قانونی 7️⃣ دلیل هفتم :حفاظت بیشتر 8️⃣ دلیل هشتم : آزادی اجتماعی 9️⃣ دلیل نهم : رونمایی در خانه 0️⃣1️⃣ دلیل دهم : حجاب عامل حفظ حیا 1️⃣1️⃣ دلیل یازدهم :حجاب عامل حفظ غیرت 2️⃣1️⃣ دلیل دوزادهم :حجاب میراث ملی 3️⃣1️⃣ دلیل سیزدهم : حجاب و سلامتی بیشتر 4️⃣1️⃣ دلیل چهاردهم : حجاب و فطرت 5️⃣1️⃣ دلیل پانزدهم : انعطاف بیشتر زن 6️⃣1️⃣ دلیل شانزدهم : پوشش و چند همسری 7️⃣1️⃣ دلیل هفدهم : پوشش عامل کنترل حرص 8️⃣1️⃣ دلیل هجدهم : پوشیدگی بیشتر 9️⃣1️⃣ دلیل نوزدهم : نگاه شکنی 0️⃣2️⃣ دلیل بیستم( آخر): حجاب عامل توجه مرد به همسر خود 🟩 شما میتوانید با فشردن بر روی دلایل ، به پادکست مورد نظر خود برسید 🍀 تهیه و تنظیم : کانال « امید محمدی سروش» @daneshnameh1399 @howzavian_hamedan
🔸ده فرمان سعادت‌آفرین حضرت ولایت به دکتر پزشکیان 🔹رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری جناب دکتر پزشکیان ده توصیه کلیدی و نجات‌بخش و سعادت‌آفرین به ایشان داشتند که امیدوارم آنها را سرلوحه اندیشه و عمل خود و همکاران و همراهان خود کنند. 🔻 معتقدم تخطی از هر کدام از آنها، نه تنها ناکارآمدی دنیوی که عقاب اخروی را نیز در پی خواهد داشت: یک. استفاده از ظرفیت‌های مردمی: «با مردم»، «در میان مردم» و «برای مردم بودن»؛ دو. بهره‌گیری از ظرفیت علمی و عملی نیروهای بی‌شمار و فراوان خلاق، نوآور و مبتکر؛ سه. استفاده درست از ثروت‌های طبیعی سرشار کشور؛ چهار. برخورداری از روحیه جهادی، درست مثل شهید رئیسی و دولت سیزدهم؛ پنج. تعامل با سایر قوا و ارکان اداره کشور؛ شش. رعایت اولویت‌ها که نخستین آنها اقتصاد است و دومین آنها ارتباط با همسایگان و کشورهایی که در شرایط سخت و دشوار به ایران کمک کردند؛ هفت. بی‌اعتنایی به وسوسه‌های دو قطبی‌سازی؛ هشت. رهاکردن مجادلات انتخاباتی؛ نه. گره نزدن هیچ‌یک از مسائل کشور به موضوعات خارجی؛ ده. برخورد فعال و اثرگذار با مسائل جهانی، مثل شهید امیرعبداللهیان. ✍️ احمدحسین شریفی @howzavian_hamedan @Ahmadhoseinsharifi
🔸ادب (بی‌ادبی) نوشتاری این آقا را ببینید! 🔹از اعضای کارگروه تعیین وزرا و احتمالاً سایر مدیران دولت چهاردهم است! 🔻آیا با چنین افرادی می‌توان امید داشت که اساساً «دولت» به معنای حقیقی، چه رسد به «دولت وفاق ملی»، شکل بگیرد؟! 🔸امیدوارم دلسوزان جناب دکتر پزشکیان ایشان را نسبت به خطرات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی حضور چنین افراد بی‌ادب و نادانی در اطراف ایشان مطلع کنند. و ایشان نیز قاطعانه از چنین هتاکانی برائت جسته و آنها را از گرد خود دور گرداند. منبع: صفحه دکتر احمدحسین شریفی @howzavian_hamedan