eitaa logo
نویسندگان حوزوی لرستان
12 دنبال‌کننده
2 عکس
1 ویدیو
0 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان لرستان است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒✒✒ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @rahil1357 #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله النور
38.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ☑️ سه سال در سه دقیقه 👆👆👆 ✍ نگاهی اجمالی به فعالیت جهادی_رسانه‌ای نویسندگان حوزوی ✨ ما نویسندگان حوزوی از دل بی‌مهری‌ها سر برآوردیم و جوانه زدیم... 🍃حالا دیگر سبزتر می‌شویم، تنومند و پرجوهر... 🌱 و برای هر همسایه‌‌ای قلم می‌کاریم به بهانه‌ی درو کردن واژه‌های نور و معنا. تا تا می‌مانیم کنار هم... 🙏 صد سپاس از صبوری فرد فرد حاضر در این نوشته‌گاه همت و حمایت 1⃣ در کانال نویسندگان حوزوی 2⃣ در تحریریه مدادالفضلاء 3⃣ در تحریریه مجتهده امین 4⃣ در گروه نویسندگان جبهه انقلاب 5⃣ در قرارگاه کوچک جهاد روایت 🎞 تهیه و تدوین: مهدیار اسفندیار https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 @HOWZAVIAN
•┈┈┈••✾••┈┈┈• •┈┈┈••✾••┈┈┈• ✍️ با آثاری از 1️⃣ خبر منار؛ نمایشگاه مسجد جامعه پرداز 2️⃣ علی اصغر کاویانی، استاد نویسندگی خلاق 3️⃣ گزارش تصویری منار؛ بازدید از نمایشگاه جامعه پرداز 4️⃣کلیپ؛ کاری از گروه سواد رسانه طلاب 5⃣مسجد؛ هسته‌ی مقاومت انقلاب فرهنگی؛آمنه عسکری منفرد 6⃣اردوی مسجد نگاشت؛ سمیه رستمی 7⃣ تن، مسجد و روح حول جنین؛ اشرف پهلوانی قمی 8⃣ مدت‌هاست که فراموش‌شده‌ای؛ ریحانه حاجی زاده 9⃣ روایت دومین حضور، زهرا سبحانی 0⃣1⃣ معلم مسجد، مهتا صانعی 1⃣1⃣ مسجد؛ قلب شهر؛فاطمه میری طایفه‌فرد 2⃣1⃣ مسجدِ جامعه‌ساز یا جریان‌ساز،زهرا کبیری پور 3⃣1⃣ مسجد و رنگ دوستی، نجمه صالحی 4⃣1⃣ مسجدِ انسان‌ساز؛بابک شکورزاده 5⃣1⃣ نقش حکمرانی محلی در بازسازی فرهنگ،مهدی قیاسی کارگر 6⃣1⃣ کلیپ بازدید مجمع نویسندگان حوزوی از نمایشگاه مسجد جامعه‌پرداز 7⃣1⃣ سخن پایانی مرحله اول و طرح آغازین مرحله دوم 🔸مجله نویسندگان حوزوی 🔹مجله افکار بانوان حوزوی https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا روح بلندوملکوتی سیدمقاومت به رفقای شهیدش پیوست وشهادت سیدمقاومت به مراتب ازخودِسیدحسن نصراللهِ عزیز برای آن حرام زاده هایِ وحشی خطرناک تر وانتقام گیرنده تر است ... [شهيد چه می‏كند؟ شهيد تنها كارش اين نيست كه در مقابل دشمن می‏ايستد، يا دشمن را می‏زند و يا از دشمن می‏خورد، اگر تنها اين بود، بايد بگوئيم‏ آن‌وقتی‌كه از دشمن می‏خورد، و خونش را می‏ريزد، خونش هدر رفته؟ نه، هيچ‌وقت خون شهيد هدر نمی‏رود، خون شهيد بر زمين نمی‏ريزد، خون شهيد هر قطره ‏اش تبديل به صدها قطره، و هزارها قطره، بلكه به دريايی از خون‏ می‏گردد و در پيكر اجتماع وارد می‏شود ... پیامبر(ص) فرمود: هيچ قطره ‏ای در مقياس حقيقت‏ و در نزد خدا از قطره خونی كه در راه خدا ريخته شود بهتر نيست. شهادت‏ تزريق خون است به پيكر اجتماع، اين شهدا هستند كه به پيكر اجتماع و در رگ‌های اجتماع - خاصه اجتماعاتی كه دچار كم‌خونی هستند - خون جديد وارد می‏كنند. شهید آوینی(ره) ...فطوبی للمجاهدین فی سبیل الله و المقتولین فی طاعته. تبریک وتسلیتِ عرض میکنم شهادتِ اسوهء ایثارومجاهدت والگوی غیرت ودلیری ِسیدمقاومت را به امام عصر(ارواحنافداه)ونائب برحقش امام خامنه‌ای(دام ظله العالی) وهمهءمؤمنین ومجاهدان فی سبیل الله وعموم مردم وآزادیخواهان جهان . ... نسال الله منازل الشهداء و معایشه السّعداء و مرافقه الانبیاء. ✍️امیر لونی نماینده مجمع طلاب وفضلای حوزه علمیه قم @howzavian_lorestan
📌 منطق بنیادین «نظریه مقاومت» ۱ از ۳ ✍️سیدمهدی موسوی 🔹نظریه مقاومت، یکی از اصول جاودان نظام اندیشه اسلامی و از محورهای مهم مکتب فکری انقلاب اسلامی و نظام فکری امام خمینی (رضوان الله علیه) و مقام معظم رهبری (دامت برکاته) است و در نسبت با کل اندیشه‌ی ایشان باید فهم وتفسیر شود. 🔸در منطق قرآن و روایات و دستگاه اجتهادی امام و رهبری، جوهره انسان، فطرت کمال‌جویی تنفر از نقص است و همین اساس انسانیت و بنیان رستگاری است. همه ادیان الهی و مذاهب اسلامی آمده‌اند تا گوهره وجودی انسان راکه فطرت کمال‌مطلق‌خواه است شکوفا سازند و زمینه تحقق کلمه «توحید» را فراهم کنند؛ چرا که توحید مصداق تام و اتم فطرت کمال‌خواهی و تنفر از نقص است. «توحید نفی عبودیت غیر خداست» و این جز از طریق «قیام لله» و «مجاهدت فی سبیل‌الله» در همه شئون حیات بشر ممکن نشود. 🔹«قیام لله» برای شکوفایی فطرت الهی همه‌ی انسان‌ها و تحقق توحید و عدالت بر جهان، پایه‌ای‌ترین مبنای «مقاومت» است. مقاومت و ایستادگی در برابر هر سختی و دشمنی، در برابر هرگونه ظلم و پلشتی، تنفر علمی و عملی از هر نقص و محدودیتی است. براین اساس «مقاومت» مقتضای فطرت همه‌ی انسان‌هاست و از ح‍ُسن ذاتی برخوردار است و عقل همگان به حُسن و ضرورت آن معترف است و هیچ انسان منصفی با آن مخالفت ندارد بلکه آن را «حق» بشریت می‌شمارد و همگان را «مسئول» اقامه آن می‌داند. 🔹همچنین «مقاومت» و «جهاد» از جمله احکام الهی همه‌ی ادیان توحیدی و مذاهب اسلامی است و خداوند متعال آن را از همگان خواسته است و حکم الهی بر همه‌ی انسان‌ها اعم از مذهبی و غیر مذهبی مستقر شده است. از این‌رو، «مقاومت» یک «مسئولیت اجتماعی» همگانی است و اختصاصی به به هیچ فرد و گروه مذهبی و غیر مذهبی ندارد. و هر کس به اندازه توان و قدرتی که توانسته کسب کند می‌بایست اقدام کند خداوند می‌فرماید: «خداوند هیچ کس را، جز به اندازه توانایی‌اش، تکلیف نمی‏کند.» 🔸 بنابراین اصل «مقاومت» و «دفاع از حقوق خود» و جهاد علیه ظالمان و قاصبان حقوق افراد و ملتها، یک اصل عقلانی و منطقی و جهانی است و اختصاص به هیچ گروه و مذهبی ندارد و هر کس باید به اندازه مقدورات فکری، جسمی و اجتماعی خود، برای آن قدرت لازم را به دست بیاورد و به رسالت انسانی، عقلی و الهی خود عمل کند. 🔹 هر کس که با این مبنا، اقدامی انجام دهد او مجاهد است و عمل او نزد خداوند متعال محفوظ است و براساس نوع اعتقادات و سبک زندگیش به او پاداش می‌دهد که ما از میزان و نحوه‌ی آن مطلع نیستیم و باید آن را به خداوند متعال بسپاریم. اما تعظیم، تجلیل و تکریم از چنین مجاهدانی در این دنیا، بحسب زحمات و مجاهدت‌های که داشته است وظیفه‌ی همه انسانها و دولت‌هاست وتعیین کننده خطمشئ مسیر تکاملی بشریت و نشان دهنده‌ی الگوها و اسوه‌های نسل‌های آینده است. 🔸 علاوه بر این براساس فقه شیعه، هر انسانی که برای حمایت از جامعه‌ی اسلامی و دفاع از معارف توحیدی و اعتلای کلمةالله با دشمنان بجنگد و در این راه کشته شود و یا در صحنه نبرد، انسان بی‌گناهی کشته شود، «شهید» محسوب و احکام فقهی شهید براو جاری می‌شود و دولت اسلامی موظف با تکریم و تعظیم او بازماندگان اوست. اما درباره اجر اخروی و جایگاه معنوی همه‌ی شهدا در قیامت هیچ گونه اظهار نظری نمی‌توان داشت وآن اختصاص به خداوند متعال و معصومین «علیهم‌السلام» دارد و ورود به این گونه مباحثات، خروج از بحث علمی و الهیاتی و افتادن در دام مغالطات و فرقه‌گرایی های خطرناک است. 🔹 براساس منطق قرآنی و مکتب فکری انقلاب اسلامی آنچه مهم است اجماع جهانی مستضعفان عالم از هر مذهبی بر پایه فطرت علیه ظلم و بی‌عدالتی است که موجبات رحمت الهی را فراهم می‌سازد. لذا وحدت اسلامی پیش شرط شکل گیری جبهه مقاومت است. نظریه‌پرداز بی‌بدیل و معمار بزرگ «مقاومت»، و رهبرجبهه مستضعفان، فیلسوف الهی، عارف ربانی و فقیه کم‌نظیر حضرت امام خمینی (رضوان الله علیه) در این‌باره می‌فرماید: «مستضعفین جهان، چه آنها که زیر سلطۀ امریکا وچه آنها که زیر سلطۀ سایر‏‎ ‎‏قدرتمندان هستند اگر بیدار نشوند و دستشان را به هم ندهند و قیام نکنند، سلطه های‏‎ ‎‏شیطانی رفع نخواهد شد. همه باید کوشش کنیم که وحدت بین مستضعفان درهر‏‎ ‎‏مسلک ومذهبی که باشند، تحقق پیدا کند که اگر خدای پیدا شود، این‏‎ ‎‏دو قطب مستکبر شرق و غرب مانند سرطان همه را به هلاکت خواهند رساند. ماعازم‏‎ ‎‏هستیم که تمام سلطه ها را نابود سازیم، وشما هم کوشش کنید که ملتها رابا حق همراه‏‎ ‎‏کنید و آنچه مهم است این است که شما درمذهب خود وما در مذهب خودمان اخلاص‏‎ ‎‏را حفظ وبه خدای تبارک وتعالی اعتماد داشته باشیم تا عنایت او شامل حال ما باشد و ما‏‎ ‎‏را از تحت این سلطه‌ها خارج سازد.»(صحیفه امام،ج۱۷،ص۴۲۹) @howzavian_lorestan