یک بیت روضه حفظتان باشد ..
روی دیگر عدالت و ذوالفقار علی، باب واسعهی رحمت الهی سیدالشهدا علیهالسلام است.
تجلی صفت رحمانیت و ارحم الراحمین در سیدالشهدا علیهالسلام است؛
باب واسعه رحمت الهی ..
آقای نخودکی میگفت:
«یک بیت روضه حفظتان باشد یک جا به دردتان میخورد اینجا نشد آنجا به درد میخورد.»
این یک بحث احساسی نیست؛
چون ما در مسیر بازگشت، از سکراتِ لحظه موت تا عبور از شب اول قبر، برزخ و ...
یا باید با عدل الهی با ما معامله شود یا باید یکی از صفات الله در ما تجلی کند و مظهر آن باشیم.
از این جهت است که میگویند یک بیت روضه حفظتان باشد. یعنی شما یک علقهی حقیقی و تکوینی با سیدالشهدا علیهالسلام داشته باشید.
چراکه آنجا از داناییها سوال نمیکنند بلکه از داراییها سوال میکنند.
احمد فرحانی | نظامات فکری ، ج ۱۲
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
💠 اوضاع مالی اهل علم
🔻آیتاللهالعظمی جوادی آملی دام عزه:
◻️ از امام معصوم علیه السلام پرسیدند: چرا علما از نظر رزق وضعشان ضعیف است؟ فرمود: «ألیس العقل رزقاً؟»
...آن بیچاره عمرش را داده پول گیرش آمده و میگذارد و میرود... مبادا اینها طلبه ای را بلرزاند. فرمود اگر خواستی خودت را بسنجی، با بازاری نسنج. خود را با متکاثر نسنج. تو کوثر داری، کوثر را با کوثر میسنجند، کوثر را که با تکاثر نمیسنجند. بله سرمایهدارها بر اساس (ألهاکم التکاثر) باید یکدیگر را با خودشان بسنجند... «توزن دماء الشهداء و مداد العلماء»؛ این کوثرها را با هم میسنجند. آن مرکّب عالم با خون شهید، خون این شهید با مرکّب عالم، اینها هر دو کوثرند، کوثرها را با هم بسنجید. تازه گفتند در آن کوثر، مداد عالم افضل است، یا لااقل معادل است.
📎 خطبه نماز جمعه آیت الله جوادی آملی - ۱۳۸۰/۳/۴
#درس_اخلاق
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
یادداشت «تکثر مذهبی زیر تیغ هویتگرایی فرقهای»
(بهبهانهی ایجاد مزاحمت برخی زائران ایرانی برای شیعیان بُهره در عتبات)
🔹 غیبت عجیب شیعیان بُهره در پیادهروی اربعین🔹
✍️ علی تقیزاده داوری
در این دو هفته ای که از آغاز پیاده روی اربعین گذشته، علیرغم تلاش فراوان در فضای مجازی و یا از طریق مشاهده میدانی توسط دوستان حاضر در مسیر پیاده روی، هنوز نشانه ای بر حضور و مشارکت شیعیان بهره داودی در مسیرهای پیاده روی نیافته ام!
حتی بر فرض هم اگر چند نفری از آنان بوده باشند، اما چنان اندک و کمرنگ بوده که اصلا نمی توان آن را به عنوان حضور و مشارکت طایفه بهره داودی برشمرد و بنابراین با اطمینان می توان از عدم حضور بهره ها در پیاده روی اربعین سخن گفت.
این در حالیست که تا دو سال قبل حضور شیعیان بهره در پیاده روی اربعین به خوبی به چشم می آمد. هم خود آنان در صفحات مجازی فیلم هایی از حضورشان را به اشتراک می گزاردند و هم برخی شیعیان اثناعشری با شوق و ذوق، مشارکت هم کیشان شش امامی خود را نشان می دادند.
حضور بهره ها در پیاده روی اربعین نه تنها به شکل طی طریق، بلکه بعضا در قالب توزیع مواد غذایی یا مشارکت در برخی خدمات مواکب دیده می شد. اما هم سال گذشته و هم امسال غیبت تاسف آوری داشته اند!
برای عدم حضور آنان دلیلی نمی توان بیان کرد مگر آزار و ایذائی که طی دو سال گذشته عده ای از شیعیان فتنه انگیز ایرانی علیه بهره ها در اعتاب مقدسه مرتکب شده اند. احتمالا این آزارها موجب شده، بهره ها حضور خود در عتبات را منحصر به حضور درون آستان های مقدس در نجف و کربلا نمایند.
بهره ها نه مشکل مالی دارند که مانع سفر و حضور آنان در مراسم اربعین شود و نه ممانعتی از سوی دولت هند و یا عراق نسبت به آنان وجود دارد و لذا تنها دلیل متصور و محتمل بر غیبت آنان، پرهیز از مواجهه با شیعیان آزاررسان ایرانی است.
خلاصه آنکه در کمال تاسف باید گفت اقدام ناشایست و فتنه انگیز برخی از شیعیان ایرانی در توهین و آزار بهره ها، موثر واقع شده و توانسته اند بهره ها را از مشارکت در اجتماع وحدت آفرین اربعین باز دارند! و شاید در گام بعد بتوانند حضور آنها در آستان های مقدسه نجف و کربلا را هم محدود و کمرنگ سازند! مگر زعمای شیعی فکری بر این امر بنمایند.
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
حضور و سخنرانی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در بین عزاداران موکب فاطمهالزهرا «س» بابل در کربلای معلی
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
هدایت شده از موکب آنلاین با ولایت تا ظهور
مداحی آنلاین - یا رخصهم من خذوک.mp3
11.21M
نوای محبوب
یا رخصهم من خذوک
عربی🔊
سید_فاقد_الموسوی🎙
#شب_جمعههوایتنکنممیمیرم
اربعینی و یک کلمه حرکت
چه غوغایی برپا شده است!
صدای هل من ناصر ینصرنی حسین بن علی به گوش می رسد!
زینب کبری بالای تلّ به نظاره نشسته ایستاده!
زمین تاب این همه عاشقی را ندارد!
خورشید می تابد! گرمای خود را به اوج رسانده! آغوش گرم باز کرده!
جبرئیل امین نازل شد؛ فاخلغ نعلیک را فریاد می زند!
چه غوغایی برپا شده است!
اربعین یعنی حرکت و #توقف_ممنوع است.
ثواب زیارت امام حسین علیه السلام را از همان خُطوه اول و گام نخست ملائکه می نویسند!
بال پهن می کنند.
آسمان را ریسه و چراغانی می سازند.
برای حرکت من و تو!!!
زیارت برگردان همان کلمه توقف ممنوع است.
اربعین یعنی بلند شوید و حرکت کنید.
راه بروید.
زن و مرد و بچه ها را بیاورید.
اربعین یعنی حرکت از امام تا امام!
کعبه تا کعبه!
حرم تا حرم!
نجف تا کربلا!
اربعین یعنی حرکت از علم به عشق!
از باب العلم امیر المومنین علی علیه السلام تا سید الشهدا حسین بن علی علیه السلام!
از محراب عبادت ابوتراب تا دشت خونین و سر جدا نینوا!
از چکاچک شمشیر صفین و نهروان تا اسارت آل الله!
✍ حجتالاسلام والمسلمین سیدجواد محمدزاده
#حرکت
#اربعین
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
560.4K
متن فوق با خوانش هنرمندانه
#روحالله_سلیمانی
#رادیو_ماوا
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
🖋️زیبایی :
علامه مصباح یزدی:
از آنجا که زیبایی را در بیش از یک مقوله مییابیم، نتیجه میگیریم که زیبایی از سنخ وجود است، نه از سنخ ماهیت، و از این جهت شبیه علم و وحدت میباشد. و نفس در هر مرتبهای که قرار گیرد،؛ مجذوب زیبایی موجود در همان مرتبه از وجود میشود، لذا این گونه نیست که اگر نفس از ماده و لوازم آن مجرد شود، از زیبایی و لذت حاصل از آن محروم شود، بلکه با زیبایی عقلی، شگفتی و لذتش افزون میگردد. و مقصود ما از زیبایی عقلی، نوعی زیبایی است که در اموری فراتر از حسیات و معانی جزئی وجود دارد.
✍️استاد شهیدمطهری بیانی دارند که زیبایی قابل درک است و قابلیت و ظرفیت وصف را ندارد.
مشایه، مسیری که طی می شود قطعا سختی های دارد به صورتی که بعد از سه روز پیاده روی آبله های پا یکی از این نشانی ها می باشد و برای این موارد اضافه کنیم بحث گرما را و همه مشکلات دیگر باز اگر از آن کسانی که مسیر را طی کردند بپرسید از حال و هوای مسیر غالبا اقرار می کنند که زیبایی خاصی دارد و این زیبایی شوق آفرین است و دوباره تکرار خواهد شد ، خیلی از این مقوله ها و عناوین متفاوتی وجود دارند که قابل درک است و ظرفیت بیان و وصف را ندارد مانند شهادت!
✍ جواد جعفری
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خدمت روحانی در لباس پزشک
🔹روحانی اهل قائمشهر مازندران در لباس پزشک به مردم خدمت رسانی میکند.
🎤خبرنگار ما نجاتی به مناسبت روز پزشک به سراغ این روحانی پزشک رفت و با او گفتگو کرد.
صداوسیمای مازندران
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سفارش آیت الله وحید خراسانی به زائرین اربعین:
🔵 «شب و روز اربعین را وقف دعای فرج امام زمان علیه السلام کنید همه دست به دعا بلند کنند و برای تعجیل فرج دعا کنند»
#اربعین_مهدوی
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
.
💠 اربعین مهدوی
✍️هادی حمیدی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی مداد الفضلا
من الغریب الی الحبیب...
با "لبیک یا حسین" باید برخاست جوشید و رفت.
گرچه در هیأت و حسینیه و محراب هم میتوان سلامش داد و عرض ارادت نمود ولی نه، این رسم عاشقی نیست باید آن سرزمین حماسه را نفس کشید و به وصالش رسید به آغوشش گرفت،تنگ تنگ...
موکب به موکب، پنجه در رنجهای ریز و درشت سفر، منزل به منزل، باید رفت چای و قهوه تلخ عراقی را نوشید، لقمههای محبت میزبان را تناول کرد و نمکگیرش شد و به مقصد و مقصود نزدیک شد.
چه زیباست ساعت وصال با حقیقت عشق و عشق تمام.
دیدگان بارانی میشود و مروارید اشک بر گونهها میغلتد از بین الحرمین ندایی میآید؛ هلا بیکم یا زواری هلا بیکم خوش آمدید ای زائران عزیزم!
کربلا به شدن است نه به رفتن. کربلایی که شدی تازه ضربان قلبت در نینوا به ساعت ظهور تنظیم میشود!
باید به سمت قبله شش گوشه عشاق نماز وصل گذارد و قد قامت نصرت با حسین زمان عج را بست.
این زیارت عارفانه با دو بال عقل و عشق آغازِ مسئولیت بزرگی است و قبول آن امانت الهی که آسمان را یارای حمل آن نبود!
با قدمهای جابر در اربعین باید پابهپای قدمهای پسر مهزیار، از "لبیک یا حسین" به "لبیک یا مهدی" رسید...
اللهم ارنا الطّلعه الرشیده والغره الحمیده
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
اربعین.mp3
6.23M
خوانش متن "اربعین مهدوی"
با صدای روح الله سلیمانی
#رادیو_ماوا
#اربعین
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
🔴 متن زيارت اربعين
🔵 السَّلامُ عَلَى وَلِيِّ اللَّهِ وَ حَبِيبِهِ السَّلامُ عَلَى خَلِيلِ اللَّهِ وَ نَجِيبِهِ السَّلامُ عَلَى صَفِيِّ اللَّهِ وَ ابْنِ صَفِيِّهِ السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهِيدِ السَّلامُ عَلَى أَسِيرِ الْكُرُبَاتِ وَ قَتِيلِ الْعَبَرَاتِ اللَّهُمَّ إِنِّي أَشْهَدُ أَنَّهُ وَلِيُّكَ وَ ابْنُ وَلِيِّكَ وَ صَفِيُّكَ وَ ابْنُ صَفِيِّكَ الْفَائِزُ بِكَرَامَتِكَ أَكْرَمْتَهُ بِالشَّهَادَةِ وَ حَبَوْتَهُ بِالسَّعَادَةِ وَ اجْتَبَيْتَهُ بِطِيبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَيِّداً مِنَ السَّادَةِ وَ قَائِداً مِنَ الْقَادَةِ وَ ذَائِداً مِنَ الذَّادَةِ وَ أَعْطَيْتَهُ مَوَارِيثَ الْأَنْبِيَاءِ وَ جَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلَى خَلْقِكَ مِنَ الْأَوْصِيَاءِ فَأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ وَ مَنَحَ النُّصْحَ وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَيْرَةِ الضَّلالَةِ وَ قَدْ تَوَازَرَ عَلَيْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْيَا وَ بَاعَ حَظَّهُ بِالْأَرْذَلِ الْأَدْنَى وَ شَرَى آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الْأَوْكَسِ وَ تَغَطْرَسَ وَ تَرَدَّى فِي هَوَاهُ وَ أَسْخَطَكَ وَ أَسْخَطَ نَبِيَّكَ ، وَ أَطَاعَ مِنْ عِبَادِكَ أَهْلَ الشِّقَاقِ وَ النِّفَاقِ وَ حَمَلَةَ الْأَوْزَارِ الْمُسْتَوْجِبِينَ النَّارَ [لِلنَّارِ] فَجَاهَدَهُمْ فِيكَ صَابِراً مُحْتَسِباً حَتَّى سُفِكَ فِي طَاعَتِكَ دَمُهُ وَ اسْتُبِيحَ حَرِيمُهُ اللَّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبِيلاً وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً أَلِيماً السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْأَوْصِيَاءِ أَشْهَدُ أَنَّكَ أَمِينُ اللَّهِ وَ ابْنُ أَمِينِهِ عِشْتَ سَعِيداً وَ مَضَيْتَ حَمِيداً وَ مُتَّ فَقِيداً مَظْلُوماً شَهِيداً وَ أَشْهَدُ أَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ مَا وَعَدَكَ وَ مُهْلِكٌ مَنْ خَذَلَكَ وَ مُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَكَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ وَفَيْتَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِهِ حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ قَتَلَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ مَنْ ظَلَمَكَ وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً سَمِعَتْ بِذَلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ، اللَّهُمَّ إِنِّي أُشْهِدُكَ أَنِّي وَلِيٌّ لِمَنْ وَالاهُ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُورا فِي الْأَصْلابِ الشَّامِخَةِ وَ الْأَرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ [الطَّاهِرَةِ] لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّةُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ الْمُدْلَهِمَّاتُ مِنْ ثِيَابِهَا وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ مِنْ دَعَائِمِ الدِّينِ وَ أَرْكَانِ الْمُسْلِمِينَ وَ مَعْقِلِ الْمُؤْمِنِينَ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ الْإِمَامُ الْبَرُّ التَّقِيُّ الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ الْهَادِي الْمَهْدِيُّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ الْأَئِمَّةَ مِنْ وُلْدِكَ كَلِمَةُ التَّقْوَى وَ أَعْلامُ الْهُدَى وَ الْعُرْوَةُ الْوُثْقَى وَ الْحُجَّةُ عَلَى أَهْلِ الدُّنْيَا وَ أَشْهَدُ أَنِّي بِكُمْ مُؤْمِنٌ وَ بِإِيَابِكُمْ مُوقِنٌ بِشَرَائِعِ دِينِي وَ خَوَاتِيمِ عَمَلِي وَ قَلْبِي لِقَلْبِكُمْ سِلْمٌ وَ أَمْرِي لِأَمْرِكُمْ مُتَّبِعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ حَتَّى يَأْذَنَ اللَّهُ لَكُمْ فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لا مَعَ عَدُوِّكُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ وَ عَلَى أَرْوَاحِكُمْ وَ أَجْسَادِكُمْ [أَجْسَامِكُمْ ] وَ شَاهِدِكُمْ وَ غَائِبِكُمْ وَ ظَاهِرِكُمْ وَ بَاطِنِكُمْ آمِينَ رَبَّ الْعَالَمِينَ.
#زيارت_اربعین
Ziarate Arbaeen.mp3
19.13M
قرائت زیارت #اربعین
🎤 با صدای: مهدی منتظر
40.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سفرنامه_اربعین ۱۴۰۳
روایتگری از حرم با صفای حضرت سلمان فارسی محمدی رحمة الله عليه
حجتالاسلام غریب رضا
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
🌱اخلاق عملی
◽️خاطرهٔ حضرت علامه حاج شیخ ابوالحسن ایازی از دوران تحصیل در قم:
🔻به یاد دارم روزی هنگام عصر طلاب زیادی در صحن مدرسه فیضیه بودند و در این هنگام درس مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری ساعت ۱۰ یعنی ۲ ساعت به غروب مطابق ساعتهای غروب کوک که معمول آن زمان بود شروع می شد آیتالله بروجردی ساعت ۱۱ یعنی یک ساعت به غروب در مدرسه فیضیه تدریس داشتند .
🔸نوعا درس آیت الله خوانساری یک ربع به ساعت ۱۱ تمام میشد و از مدرسه خارج می شدند و ساعت ۱۱ آیتالله بروجردی وارد می شدند، لذا هیچ گاه اتفاق نیفتاد که این دو آیتالله بزرگ تلاقی کنند .
🔹در یکی از ایام پس از اتمام درس آیت الله خوانساری، یکی از طلبه های بحث اشکال مطرح نمودند و پاسخ اشکال به طول انجامید ،ساعت ۱۱ شد، آیت الله خوانساری حرکت کردند تا از مدرسه خارج شوند وقتی به نزدیک حوض وسط مدرسه رسیدند ناگهان متوجه شدند که آیتالله بروجردی از پله های صحن کوچک پایین میان می آید و وارد صحنه فیضیه شدند .
در آن روز کیفیت برخورد این دو شخصیت بزرگ را طلاب حاضر در صحنه از نزدیک مشاهده نمودند .
مرحوم آیت الله خوانساری وقتی ورود آیت الله بروجردی را متوجه شد ایستاد و دستهای مبارکش را از آستین عبایش به عنوان احترام بیرون آورد و مانند یک سرباز آماده باش آنقدر ایستاد تا آیت الله بروجردی نزدیک شد ،پس از احوالپرسی از آیتالله بروجردی استجازه نمود و مرخص شد.
🔸 این منظره جالب و متواضعانه برای همه طلاب یک درس آموزنده بود ،حوزه قم به راستی در آن عصر در و دیوارش آراسته به تقوا و اخلاص ادب بود.
✍ ایازی از ملکوت
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
💫پیشفروش شماره یک فصلنامه «حکمت و بیان» مجله اختصاصی تبلیغ
«بازشناسی خلأهای تبلیغ از منظر شهید صدر(ره)»
نگاهی به تحول تبلیغ از منظر شهید صدر(ره)
تبلیغ مرسوم در ترازوی نقد
هنگامهی پوستاندازی در تبلیغ فرارسیده
📝 تبلیغ رضاخانی!
نگاهی به رعایت عدم استقلال در تبلیغ دین
. تبلیغ تراز، خلاق و محرک
.ضرورت تکامل در تبلیغ دین
.بررسی تفاوت دو رویکرد از معنای دین و دین داری
.تبلیغ هالیوودی آری یا خیر؟
.بررسی آسیبی مهم در امر تبلیغ
.آخرین زنگ خطر
.نگاهی به ضرورت تبلیغ برای دوری از استحاله فرهنگی
.تحول تبلیغ از«گذشته نهضت» تا «آینده نظام»
.نگاهی به ضروت تحول تبلیغ در نهاد حوزه
.شناخت متن دین، مخاطب دین و روش دین
.فقه تبلیغ پیچیدهتر از فقه رایج!
.چرایی اصالت محتوا در تبلیغ بر روش
.شروعی تازه در ادبیات دینی!
.گذر از مفهوم به تصویر در تبلیغ
💬 کاری از «مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه» باتولیت استاد علیرضا پناهیان
🟥پیش فروش از سایت انتشارات حکمت و بیان (ناشر آثار استاد علیرضا پناهیان)
✅ مرکز تخصصی تبلیغ دارالحکمه
📗 @HEKMATVABAYAN_ir
👌@howzavian
📣 بسته 13جلدی فلسفه برای کودک (بخش معرفت شناسی)
🔹(برگرفته از سلسله درس های مبانی اندیشه اسلامی-طرح ولایت)
🔺نویسنده : سیدمحمدمحسن میرمرشدی
🔸انتشارات موسسه امام خمینی رحمه الله
1-میهمانی خرگوش (اهمیت شناخت)
2-دارویی برای پدر (اهمیت معیار در معرفت)
3-ماجرای کرم کوچولو (خطاناپذیری علم حضوری)
4-شربت خوشمزه (اهمیت مشخص بودن معیار)
5-نقاشی خرس کوچولو (ارزش علم حضوری در حالات درونی)
6-موش کور و قاشق (ارزش معرفت)
7-پرسش کفشدوزک (خطا در معرفت حسی)
8-دایره چهار گوش (ارزش قضایای بدیهی)
9-صدای عجیب (ارجاع علوم نظری به بدیهی)
10-شیرینی گمشده (ارزش تجربه نسبت به علوم عقلی)
11-پرنده کم حافظه (نقل و ارزش معرفتی آن)
12-شکارچی و برکه آب (ارزش کارشناسی و مرجعیت)
13-نمک شیرین (تعارض معرفت ها و راه های ترجیح)
🔅 لینک خرید آنلاین مجموعه 🔅
▫️ روابطعمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
🖥 @iki_ac_ir
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 همتی: دولت چهاردهم را با ۳۵ درصد تورم تحویل میگیریم که خیلی بالاست.
جناب همتی یادت که نرفته شما با ۶۰ درصد تورم را تحویل دولت شهید رئیسی دادید و دولت قبل رسوندش به ۳۵ درصد!
🔹 فقط همتی جان هرکیو دوست داری بشین به یه نقطه خیره شو این ۴ ساله هیچ کاری انجام نده بزار همین ۳۵ درصد بمونه به خدا ما راضی هستیم به همین نبر دیگه ۶۰ ۷۰ درصدش نکن.
دلار ۳هزار تومنی رو شما و دوستانت کردی ۳۰ هزار تومن یادتون که نرفته!!
طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ، پول کشور افغانستان با نام «افغانی» توانسته در سال جاری سومین ارز با ثبات جهان باشد!
به نظرم چند نفر از مسئولین طالبان رو بیاریم از شما بهتر بتونن عمل کنن...
✍ هادی علوی
#طنز_سیاسی
____________________
#نویسندگان_حوزوی_مازندران
🆔 @howzavian_mazandaran