eitaa logo
نویسندگان حوزوی تهران
175 دنبال‌کننده
70 عکس
38 ویدیو
2 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان تهران است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒️✒️✒️ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @B_Shakoorzadeh #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️انتقادی هشدار آمیز 🔹«صفوان بن مهران جمّال» یکی از اصحاب خوب امام صادق و امام کاظم علیهما‌السلام بوده که شغلش کرایه دادن شتر بود و لقب جمّال هم به دلیل شترداری‌اش بود. 🔸صفوان می‌گوید که بر امام کاظم علیه‌السلام وارد شدم. حضرت به من فرمود: اى صفوان! همه چيز تو زيبا و نیکو است، جز يک چیز. گفتم: فدایت شوم، كدام؟ فرمود: این‌که شترهایت را به این مرد(هارون)کرایه می‌دهی. گفتم: به خدا براى خوشگذرانى و خودنمائى و شكار و لهو كرايه ندادم، بلكه براى راه مكه کرایه می‌دهم و خودم هم متصدى آن نيستم، غلامانم را با او می‌فرستم. فرمود: اى صفوان! آيا كرايه تو بر عهده آنها نمی‌باشد؟ گفتم: چرا قربانت شوم. فرمود: دوست داری زنده بمانند تا كرايه تو را بدهند؟ گفتم: آرى . فرمود: هر كه ماندن آن‌ها را دوست دارد از آن‌هاست و هر كه از آن‌ها باشد جهنمی است. نهایتا صفوان تمام شترهایش را می‌فروشد.(وسائل‌الشیعه/ج۱۷/ص۱۸۲) 🔸این قضیه نشان می‌دهد که کوچک‌ترین علاقه‌ای نسبت به بقاء ظالمین و دشمنان اهل بیت علیهم‌السلام تا چه اندازه می‌تواند خطرناک ‌باشد و آخرت انسان را تباه کند. @howzavian_tehran
🔻جایگاه عقل در ایمان ابوطالب ✍بابک شکورزاده 🔹از شبهاتی که درباره حضرت ابوطالب مطرح بوده، این است که نعوذ بالله ایشان مؤمن نبوده است. با یک بررسی ساده عقلی از سیره این بزرگوار، حداقل می‌توان به طور اجمالی به حقیقت ماجرا پی برد . ▪️اگر حضرت ابوطالب مؤمن نبوده، چطور ممکن است حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله که رسول خدا، معصوم، حجت الهی و برترین مخلوق خداوند متعال است تا این حد که در تاریخ نمایان است به ایشان ارادت داشته باشد و با احترام خاصی از او یاد کند. 🔹از طرفی این رابطه یک سویه نبوده و حضرت ابوطالب نیز نسبت به رسول خدا صلی الله علیه و آله محبت زیادی داشته و سال‌های زیادی که قریب ۴۰ سال است را از حضرت حمایت کرده است. اظهار علاقه این دو به یکدیگر در تاریخ، اظهر من الشمس است و برای اثبات آن نیاز به سند و مدرک آنچنانی نیست و سیره نویسان این روابط را ذکر کرده‌اند و بر کسی پوشیده نیست. ▪️نکته قابل تأمل این است که اگر ابوطالب مؤمن نبود پس دلیل این همه حمایتی که از رسول خدا صلی الله علیه و آله داشته چیست؟ آیا صرفاً به خاطر رابطه عمو و برادرزادگی است؟! آیا فقط رسول خدا صلی الله علیه و آله رابطه نسبی با ابوطالب داشته؟! ▪️چه کسی می‌تواند منکر همراهی ابوطالب با نبی اکرم صلی الله علیه و آله در شعب ابی‌طالب و حمایت‌های او از حضرت رسول باشد؛ آن هم با آن سختی‌هایی که در آن سه سال در شعب بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و مسلمانان گذشت. ▪️چرا پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله سالی که ابوطالب از دنیا رفت را “عام الحزن” نامید؟ درست است که حضرت خدیجه نیز در آن سال از دنیا رفت؛ ولی مسلماً رحلت جناب ابوطالب نیز در آن سال در این نامگذاری دخیل بوده است. ▫️این‌ها نمونه‌ای از این سوالات است که انسان‌های فهیم و بی‌تعصب باید به پاسخ آن برسند و نتیجه آن قطعاً مشرک بودن ابوطالب نیست. ابوطالب در بیان معصومین علیهم‌السلام 🔸در روایت جالبی نقل شده که شخصی به امیرمؤمنان علیه‌السلام عرض کرد ای امیرالمؤمنین چطور می‌شود که شما در مکانی هستی که خداوند شما را در آن مکان فرو آورده، در حالی که پدر تو در آتش معذّب است؟ حضرت فرمود: خدا زبانت را ببرد! قسم به خدایی که محمّد را به پیامبری مبعوث کرد، اگر پدرم تمام گناهکاران زمین را شفاعت کند خداوند آن را می‌پذیرد، مگر می‌شود که پدرم در آتش معذب باشد و فرزند او قسیم بهشت و جهنّم باشد؟! (امالی طوسی / ص ۳۰۵) 🔹واضح است که مقام شفاعت، آن هم با این وسعت، نه تنها ایمان این مرد الهی را می‌رساند؛ بلکه جایگاه ویژه‌ای را نیز برای او ترسیم می‌کند که همان ولی الله بودن است. 🔸امام صادق علیه‌السلام در روایتی در پاسخ به ادعای عده‌ای مبنی بر عذاب ابوطالب فرمودند: به خدا قسم دروغ می‌گویند اگر ایمان ابوطالب درکفه ترازو قرار داده شود و ایمان این خلق در کفه دیگر، ایمان ابوطالب بر ایمان آنها ترجیح دارد. (بحار ج ۳۵/ ص ۱۱۲) 🔸در روایت دیگری از امام صادق علیه‌السلام نقل شده که فرمود: «إِنَّ مَثَلَ أَبِی‏ طَالِبٍ‏ مَثَلُ أَصْحَابِ الْکَهْفِ‏، أَسَرُّوا الْإِیمَانَ‏ و أَظْهَرُوا الشِّرْکَ، فَآتَاهُمُ اللَّهُ أَجْرَهُمْ مَرَّتَیْن‏؛ مَثَل ابوطالب مثل اصحاب کهف است که ایمان را مخفی می‌کردند و شرک را ظاهر می‌ساختند و خدا هم دو اجر به آنها داد.» (کافی / ج ‏۲ / ص ۴۶۲) @howzavian_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ختم رسالت در امتداد ختم نبوت 🔹درباره خاتمیت نبی اکرم صلی الله علیه و آله شبهه‌ای مطرح است که چون  رسول و نبی فرق دارند، چنین استدلال می‌شود که نبی، شریعت مستقلی ندارد و مروّج رسول قبلی است و هر کسی که نبی است الزاما رسول نیست؛ به همین دلیل ختم نبوت به معنای ختم رسالت نمی‌باشد. این شبهه مغالطه آمیز، مطلبی است که فرقه ضالّه بهاییت به آن متمسّک شده و به این واسطه آیین باطل بهاییت را دین جدید و ناسخ دین اسلام می‌دانند. 🔹جواب شبهه این است که چون نبی، اعم از رسول است؛ به واسطه نفی نبوت، رسالت هم در ضمن آن نفی می‌شود. این مطلب را علامه مصطفوی در کتاب ارزشمند "محاکمه و بررسی باب و بهاء" که در نقد بهاییت نوشته است، بیان می‌کند.  در واقع قضیه بر عکس است و اگر به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله، خاتم رسولان گفته می‌شد، این اشکال وارد بود و از خاتم رسولان، ختم نبوت فهمیده نمی‌شد. 🔹علامه طباطبایی نیز در کتاب شریف تفسیر المیزان در این رابطه می‌فرماید: «رسول عبارت از کسی است که حامل رسالتی از جانب خدای متعال به سوی مردم است و نبی کسی است که حامل خبری از غیب باشد و آن غیب عبارت از دین و حقایق آن است و لازمه این حرف این است که وقتی نبوتی بعد از رسول خدا نباشد، رسالتی هم نخواهد بود؛ زیرا رسالت، خودش یکی از اخبار غیبی است. وقتی بنا باشد اخبار غیبی قطع شود و دیگر نبوتی نباشد، طبیعتا رسالتی هم نخواهد بود.» @howzavian_tehran
🔻منت خداوند بر بندگان بعثت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و‌ آله به قدری مهم است که خداوند منّان به واسطه این نعمت بزرگ، بر مؤمنان منت نهاده است؛ در این‌جا که می‌فرماید: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ یَتْلُوا عَلَیْهِمْ آیاتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفی‏ ضَلالٍ مُبین؛ خداوند بر اهل ایمان منت گذاشت که از بین آنها پیامبرى از خودشان برانگیخت تا آیات الهى را براى آنها بخواند و پاکشان کند و کتاب و حکمت بیاموزد، گرچه پیش از آن در گمراهى آشکار بودند.» (آل عمران/۱۶۴) رتبه اعلای نبی اکرم صلوات الله علیه و آله عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام:‏ أَنَّ بَعْضَ قُرَیْشٍ قَالَ لِرَسُولِ اللَّهِ صلوات الله علیه و آله: بِأَیِّ شَیْ‏ءٍ سَبَقْتَ الْأَنْبِیَاءَ وَ أَنْتَ بُعِثْتَ‏ آخِرَهُمْ وَ خَاتَمَهُمْ قَالَ إِنِّی کُنْتُ أَوَّلَ مَنْ آمَنَ بِرَبِّی وَ أَوَّلَ مَنْ أَجَابَ حِینَ أَخَذَ اللَّهُ‏ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ‏ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّکُمْ قالُوا بَلى‏ فَکُنْتُ أَنَا أَوَّلَ نَبِیٍّ قَالَ بَلَى فَسَبَقْتُهُمْ بِالْإِقْرَارِ بِاللَّهِ؛ امام صادق علیه‌السلام فرمود: یکى از قریش به رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله عرض کرد: شما که آخرین پیغمبران هستى، به چه سبب(در مقام و رتبه) از همه پیش افتادى؟ فرمود: زیرا من نخستین کسى بودم که به پروردگارم ایمان آوردم و نخستین کسى بودم که پاسخ گفت، زمانى که خدا از پیغمبران پیمان گرفت و آنها را بر خودشان گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ گفتند: چرا این‌گونه است؛ فرمود: من نخستین پیغمبرى بودم که تأیید کرد؛ پس سبقت من بر پیغمبران به‌ واسطه اقرار به خدا بود [که پیش از همه صورت گرفت].  (کافی/ج۱/ص۴۴۱) @howzavian_tehran
🔻اجابت بعثت در عمارت مجازینسا خلیلی 🔹رسول ‌الله از زمان بعثت خویش همواره انسانِ امروز و جامعه‌های بعد را به اسلام فرامی‌خواند. پیر خمین این دعوت و محتوای آن را برای مردم بازگو کرد و مردم با مجاهدت خود این دعوت را قبول کردند و انقلاب اسلامی تشکیل و نظام اسلامی ساخته شد. اما این مسیر چگونه طی می‌شود؟ 🔹«نبی در بعثت، به شعله‌ای سوزان تبدیل می‌شود که ساختمان‌های غلط خلاف معماری فطرت انسان را می‌سوزاند و عمارتی نیکو مطابق فطرت انسان از نو می‌سازند. هر چقدر این عمارت ساکنان بیشتری در خود بپذیرد، شعلهٔ وجودی نبی وسیع‌تر است‌. 🔹اما ابزار کار نبی که همان شیوهٔ تربیت انسان الهی است، نمی‌تواند، کوچک و برای اشخاص محدود به منبر و تدریس معلم‌وار باشد. معلمی باشد و تک تک آدم درست کند؛ عمر پیامبران این امکان را فراهم نمی‌کند که برای تربیت تک تک آدم‌های جهان، حتی یک کشور زمان بگذارند؛ بلکه با تشکیل تشکیلاتی که مقررات الهی دارد؛ این هدف محقق می‌شود.»* 🔸از آنجایی که بعثت رسول‌الله محدود به زمان نیست و ما نیز مخاطب دعوت ایشان هستیم؛ پس مسئول هستیم نسبت به ساخت عمارت اسلامی در تمام ساحت‌های انسانی در عالم. می‌دانیم که تربیت محیطی بر انسان تاثیر دارد و از آنجایی که، هوای زیست انسان عصر جدید، هوایی با طعم فضای مجازی است؛ این سوال پیش می‌آید که «آیا زمان اجابت بعثت در عمارت فضای مجازی نرسیده است؟» ▪️«در روز عید مبعث، سالگرد مبعث، به این نکته باید توجّه کنیم که ما هم مورد خطاب بعثت نبیّ مکرّم اسلام هستیم؛ اگر [اجابت] نکردیم، آن‌وقت مثل همان دنباله‌ی آیه‌ی شریفه است: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها؛ تورات را به آنها دادند ــ در تورات نور بود، حکمت الهی بود، دعوت الهی بود، تورات مجموعهٔ دستورات الهی بود ــ عمل نکردند؛ اگر ما هم عمل نکنیم، مثل همان می‌شود: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها(آیه۵، سوره جمعه).» (رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان، ۱۹بهمن۱۴۰۲) ------------ * برداشتی از فصل نبوت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن @howzavian_tehran
مبعوث شدن انقلاب اسلامی ✍ کبرا خالقی امام خامنه‌ای در ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ بمناسبت مبعث در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی می‌فرماید: «پیغمبر امروز دارد دعوت می‌کند ما را. همه‌ی ما را... آنچه که در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت شونده‌ها اجابت کردند، امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، مردم هم اجابت کردند. این حرکت عظیم اتفاق افتاد این کار بزرگ انجام گرفت.» آری! اکنون می‌بینیم که بعد از انقلاب اسلامی که مردم به دعوت حضرت روح‌الله لبیک گفتند، چه جرئت و روحیه عظیمی بین مسلمین و حتی بین همه دینداران ایجاد شده‌است. چرا که او، علَمِ حفاظت از امت اسلامی در برابر بت‌پرستی جدید و جاهلیت مدرن را برافراشت و با شجاعت و به تبعیت از امام عصر (عجل الله تعالی فرجه‌الشریف) آرمان‌های بعثت در شکستن هیمنه‌ی ابرقدرت‌های مادی را زنده کرد و به نفع امتِ پیامبراکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برهم‌ زد. بله آنگاه که حضرت روح‌الله به جوش و خروش درونی و فطری خود مبعوث شد؛ دنیاپرستان نظم جهانی را بر اساس باطل به دوقطب بزرگِ «شرقی» و «غربی» تقسیم کرده بودند تا هرگونه بحواهند معادلات جهانی را رقم بزنند. اما در آن دوران تاریکی و ظلمت، حضرت روح‌الله پرچم توحید را در دستان مبارکش به حرکت درآورد. مردم در پی این فراخوان و حرف نو، حول پرچم توحید به رهبری خمینیِ عظیم گرد آمدند و با شعار «نه شرقی» «نه غربی»، قدرتی الهی و نوظهوری را به نام اسلام محمدی ایجاد کردند. دیگر حفظ طرح و نقشه بعثت و مبارزه با جاهلیت مدرن و امتداد راه نورانی پیامبر اعظم( صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و امیرالمومنین (علیه‌السلام) شد راه و رسم ملت ایـران، با ندای وحدت‌بخش توحید، قدرت بزرگی در جهان تولید و جرأت روحی بزرگی به جهان اسلام و محرومان و مستضعفان دمیده شد. امام خامنه‌ای نیز این باور عمیق را در دل امت اسلام وارد کرد که: «بعثت نبىّ‌اکرم در درجه‌ی اول، دعوت به توحید به عنوان یک نظریه فلسفی و فکری نیست. بلکه یک روش زندگی برای انسان‌هاست؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرت‌های گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن است.» به همین جهت این جرأت روحی جبهه حق در مقابل نظم باطل جهانی، آنچنان سرعت گرفت که مردم غزه پس از سال‌های متمادی شهادت و اسارت و رنج، به تبعیت از روح خدا و نایب برحقش، با شجاعت جلوی رژیم کودک‌کش با آن ارتش میلیاردی و تجهیزات برترش در طول چهل سال نه تنها ایستادگی می‌کنند بلکه با ایمان به خدای متعال و مجاهدت مثال‌زدنی، از دیـوار چند میلیاردی که دشمن عنود، دور غزه کشیده بود، با عملیاتی قهرمانانه عبور می‌کنند و به ایستادگی و مقاومت در برابر این هیمنه پلشتی و پستی می‌پردازند ( طوفان ‌الاقصی). در نهایت این روزها پس از یک و سال چند ماه غیرقابل ترمیم برای رژیم سفاک با شرورانه‌ترین و وحشیانه‌ترین حملات غیر انسانی آن به مردم غزه؛ پیام این برانگیختگی و جوشش درونی و مقاومت به فضل الهی اجابت شد و در ایام مبعث بار دیگر شاهد صحنه‌ای از پیروزی جبهه‌ی حق پس از قیام و خروش فطرت‌های پاک هستیم. بله! امامین انقلاب با انقلاب اسلامی به دینداری آبرو بخشیدند و دین را از یک خرده‌فرهنگ که ظاهراً دیگر تأثیری در سرنوشت بشریت نداشت، به اثرگذارترین عامل در سرنوشت بشر و جهان تبدیل کردند. بر خود می‌بالیم و شاکر تمام این لحظات ناب هستیم که در چنین عصر و زمانه‌ای _پس از قرون متمادی ظلمت و تاریکی که به‌خاطر عدم لبیک به بعثت بود،_ به رهبری امامین انقلاب ندای حق را شنیدیم و لبیک گفتیم. اما از سوی دیگر برای سپاسگزاری از این نعمت عظیم بعثت، باید با عزم و اراده‌ی آهنین و برای رساندن بار رسالت رسول اکرم (صلی‌الله‌‌علیه‌وآله) به منجی موعود همت کنیم و این مُیّسر نیست مگر با مجاهدت بزرگ و جانفشانی‌های شگفت‌انگیز در این راه شیرین و حق، به رهبری امام خامنه‌ای عزیز. @howzavian_tehran
🔖بعثتی در امتداد بعثت رسول 🖋آمنه عسکری منفرد ✨«حاشا که خلوص عشق موحدین جز به ظهور نفرت از مشرکین و منافقین محقق نخواهدشد.» (امام خمینی، صحیفه‌، ج ۲۰، ص۳۱۴). این جملات آسمانی بر زبان مردی از تبارِ نور نازل شد. هم او که انقلابی از جنس انقلاب پیامبران برپا کرد و هدفش از این انقلاب، پروراندن معنای توحید در قلب و جان امت رسول الله بود.‌ با این نگاه، انقلاب توحیدی خمینی که در امتداد انقلاب ائمه بوده، بعثتی در امتداد بعثت رسول خاتم داشته است، زیرا هدف بعثت نبی‌اکرم نیز، دعوت به توحید بود. «توحید صرفاً یک نظریه‌ی فلسفی و فکری نیست؛ بلکه یک روش زندگی برای انسان‌هاست؛ خدا را در زندگی خود حاکم کردن و دست قدرت‌های گوناگون را از زندگی بشر کوتاه نمودن. «لااله‌الاالله» که پیام اصلی پیغمبر ما و همه‌ی پیغمبران است، به معنای این است که در زندگی و در مسیر انسان و در انتخاب روش‌های زندگی، قدرت‌های طاغوتی و شیطان‌ها نباید دخالت کنند و زندگی انسان‌ها را دستخوش هوس‌ها و تمایلات خود قراردهند.» (بیانات رهبر انقلاب، ۲اردیبهشت۸۲). و این یعنی تجلیِ تولی و تبری در دین. توحید خالص‌ به‌ مفهوم‌ نفی‌ عبودیت‌ غیرخدا (تبری) فلاح‌ و رستگاری‌ حقیقی‌ را برای‌ دنیا و آخرت‌ انسان‌ به‌ ارمغان‌ می‌آورد. «تسلیم‌ محض‌ خدا بودن‌ از نکات‌ برجسته‌‌ی دعوت‌ اسلامی‌ است‌ که‌ در مقابل‌ آن‌، عبودیت‌ نظامهای‌ اجتماعی‌ غلط، عبودیت‌ خرافات‌ و عادات‌ و آداب‌ ناپسند، عبودیت‌ هواهای‌ نفسانی‌ و نیز عبودیت‌ زر و زور از ویژگی‌های‌ دوران‌ جاهلیت محسوب‌می‌شود. (بیانات رهبر انقلاب ۱۰ دی ۷۳). ✨انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (رحمت‌الله علیه) انفجار نور بود و همچون معجزه‌ای زمینه‌ساز ظهور عقلانیت و توحید در دوران جاهلیت ثانی گشت. جاهلیتی که سخت‌تر و مصیبت‌بارتر از جاهلیت اول و خطرناکتر از آن است، چرا‌که مردم عصر پیامبر(صلی‌الله علیه) بت‌های چوبی می‌پرستیدند، اما مردم در زمان قبل از ظهور، بت‌های بشری می‌پرستند. همان بت‌هایی که به مقابله با امام می‌پردازند و با کتاب خداوند و با تفسیربه‌رأی آیات، سعی در محکوم کردن امام و باطل نشان دادن ایشان دارند. سرگردانی و حیرانی، ابتلا به جهل و نادانی، خاموشی نور عقل و فطرت، طولانی شدن دوران غیبت، خواب طولانی مردم، وجود فتنه‌ها و فسادهای گسترده، عدم امنیت، کمبود آب و غذای مناسب، هراس و اضطراب درونی و شیوع جنگ های خانمان سوز و ... همه و همه مسائل مبتلا به جامعه امروز جهانی است اما با تحقق ظهور، امام مهدی(ع) جاهلیت ثانی را نابود خواهد کرد؛ همان‌گونه که حضرت ختمی‌مرتبت، جاهلیت اولی را نابودکرد. ✨مکتب فکرى انقلاب اسلامى چارچوبى مطلوب براى تثبیت و تحکیم پایه‌هاى ارزشى آینده‌ی جـامـعـه‌ی اسـلامـى دارد، چرا‌ که درصدد زمینه سازىِ تجدید حیاتِ عظمت تمدن جهان شمول اسلامى است و از این نگاه، آینده‌ی انقلاب اسلامى بازسازى تمدن فراموش‌شده‌ی اسلامى در جهان امروز خواهد بود. مـقـصـد کـاروان انـقـلاب اسـلامـى تـحـولات عـمـیـق فـکـرى در مـسـائلى چـون هویت‌یابى، استقلال‌طلبى، مدیریت، سیاست، فرهنگ، اخلاق، شناخت و ترویج ارزش‌هاى اسلامى و ایجاد تحول روحى در سطح فرد و اجتماع است. نگاه آینده‌ی انقلاب را باید در پیام انقلاب اسـلامـى در احـیـاى دیـن مدارى و تفکر اسلامى در سطح جهان جستجو کرد. @howzavian_tehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻بهره‌ای از کلام سیدالشهداء 🔹اینکه انسان پناهگاهی برای برآوردن حاجات مؤمنین شود و مراجعات زیادی داشته باشد نعمتی از نعمت‌های خداوند است که به او ارزانی شده و توفیقی است که به هرکس عطا نمی‌شود. امام حسین علیه‌السلام در حدیثی فرمودند: «إنَّ حَوائِجَ النّاسِ إلَیکُم مِن نِعَمِ اللّهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتَجوزُوا النِّعَمَ؛ نیازهاى مردم به شما، از نعمت‌هاى خداوند بر شماست، پس از نعمت‌ها ملول نشوید که نعمت‌ها از دست مى‌روند.» 🔷با این اوصاف گاهی اوقات اگر کسی یا کسانی به ما احساس نیاز کند و به دفعات تقاضایی از ما داشته باشد، چه بسا به مزاج ما سازگار نیست، ناراحت می‌شویم و یا حتی مدام غُر هم بزنیم که چرا از ما تقاضایی می‌شود؛ در واقع از این نکته غافل هستیم که حوائج مردم نعمتی از نعمت‌های الهی است و عملا ناشکری می‌کنیم. @howzavian_tehran
نگاهی به فستیوال ونزوئلا حجت‌الاسلام دکتر رهدار: 🔸امام(ره) جمله‌ای دارد که این انقلاب دیگر قائم به من هم نیست، اگر من هم‌بر سر حرکت انقلابی مردم قرار بگیرم مردم بر جنازه من پا خواهند گذاشت و از من گذر خواهند کرد. در آمریکای لاتین جریان مقاومت کاملاً منحصر به ظرفیت رهبرانش است. شاید برای این است که اگر بخواهند مقاومت را زنده نگه‌دارند رهبرانشان را باید مومیایی کنند. چرا ما احساس نمی‌کنیم که افرادی مثل سید حسن نصرالله و سردار سلیمانی را مومیایی کنیم؟ چون جریان مقاومت در اینجا قائم به این افراد نیست، فرهنگی فراتر از این افراد است و مولد است. 🔸وی با تصریح به اینکه کلید واژه فستیوال، جریان فلسطین و غزه بود گفت: اینکه از این مدل کنش‌ها و نمایش‌ها به این دلیل در کشورهای اسلامی برگزار نمی‌شود که هزینه این مدل فستیوال‌ها دولتی است و چون دولتمردان کشورهای اسلامی وابسته هستند و نمی‌توانند از این کارها بکنند. متن کامل👇👇 https://tn.ai/3247919 @howzavian_tehran