eitaa logo
حوزه من
516 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
532 فایل
💢کانال عمومی 🌐جهت اطلاع رسانی برنامه‌های آموزشی. پژوهشی وفرهنگی حوزه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام طلاب سطح۱ (روزانه و شبانه) موقعیت چهارراه خواجه ربیع انتهای کاشانی۴۴ نام کاربری مدیر کانال: @mhdeh110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تربیتی تبلیغی مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب‌(ع) مشهد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند غیر رسمی۳ 💢داستان به ثمر رسیدن برخی دستاوردهای علمی و فناوری محققان جوان نسل انقلاب... ◽️محضر رهبر معظم انقلاب 🗓دوشنبه۲۴خرداد ساعت۱۹:۴۵ شبکه۳ 📌حتما ببینید... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🌐معاونت مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام https://eitaa.com/joinchat/3477209167C93a1e5c892
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب، چهارشنبه ساعت ۲۰ 🔻 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه‌ی برگزاری سیزدهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۲۰ به صورت زنده و مستقیم با ملت ایران سخن خواهند گفت. 📺 این برنامه از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش خواهد شد. 💻 @Khamenei_ir
🚨 ➖مرکز تحقیقات کامپیوتی علوم اسلامی به مناسبت آغاز دهه کرامت، محصولات وبی خود را به‌صورت خاص و با قیمت ویژه عرضه می‌کند: 🌐www.noorsoft.org/fa/News/View/111068
💠 حلم و حکمت مرحوم آیت‌الله حاج سید احمد زنجانی در جلد سوم "الکلام یجر الکلام" می نویسد:🔻 📝 احنف بن قيس، از بزرگان اهل بصره و بسيار محترم بود و يكى از حكما و عقلا و سياسيّين بود. در حلم، ضرب‌المثل بوده، می‌گفتند فلانى از احنف، حليم‌تر و بردبارتر است. به احنف گفتند از كجا اين حكمت را اخذ و اين حلم را ياد گرفتى؟ گفت از حكيم عصر و حليم دهر، قيس بن عاصم منقرى. و به قیس گفته شده كه حلم كه را ديدى تا حلم ياد گرفتى و علم كه را ديدى تا علم ياد گرفتى؟ گفت از حكيمى ياد گرفتم كه حكمتش تمام نمى‌شود؛ اكثم بن صيفى تميمى. و به او گفته شد حكمت و بردبارى و رياست و بزرگوارى را از كه ياد گرفتى؟ گفت از حليف حلم و ادب و سيّد عجم و عرب، ابى‌طالب بن عبدالمطلب علیه‌السلام. حليف، به معنى هم قسم كه دو نفر سوگند خورده باشند كه با هم باشند؛ كنايه از ملازم بودن است، چون جناب ابوطالب خيلى با حلم و وقار بود. مى‌گويند شيخى تناور و خوشرو بود كه در او، جمال پادشاهان و وقار حكيمان بود. ❖ــــــــــــــ❖ در كتاب «اصل الشيعة»، از ابوسعيد منصور بن حسين آبى، متوفّى سنه 422 ، در كتاب «نثر الدرر» نقل كرده كه احنف بن قيس گفت: «وارد شدم بر معاويه؛ براى من از گرم و سرد و شيرين و ترش، آن قدر آورد که من تعجّب كردم. بعد، يك قسم از خوردنى آورد، من نشناختم. پرسيدم: اين چيست؟ گفت: اين رودۀ اردك است كه با مخ برّه، پر كرده و با روغن فندق، پخته و شكر زده‌اند. من گريه كردم. معاويه گفت: چرا گريه كردى؟ گفتم: على علیه‌السلام را ياد كردم كه من در خدمتش بودم؛ وقت طعام و افطارش رسيد، مرا نگه داشت. ديدم براى او انبانى آوردند مُهر زده. عرض كردم: چه در داخل آن است؟ فرمود: سويق جو. عرض كردم: ترسيدى از او بردارند؟! فرمود: نه، ترسيدم كه حسن يا حسين علیهماالسلام، روغنى يا زيتى بمالند. عرض كردم: حرام است آن يا اميرالمؤمنين؟ فرمود: نه، و لكن بر پيشوايان حقّ، لازم است كه خودشان را در عداد ضعفا قرار دهند تا براى فقير، فقرش دشوار نباشد. معاويه گفت: كسى را ياد كردى كه فضل او انكار نمى‌شود.» @hozeh_man
💠 امام رضا علیه ‌السلام به نقل از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم: رأْسُ اَلْعَقْلِ بَعْدَ اَلْإِيمَانِ بِاللَّهِ اَلتَّوَدُّدُ إِلَى اَلنَّاسِ وَ اِصْطِنَاعُ اَلْخَيْرِ إِلَى كُلِّ بَرٍّ وَ فَاجِرٍ 📕اوج خردمندی پس از ایمان به خدا، دوستی با مردم و نیکوکاری نسبت به هر (انسان) نیکوکار و بدکاری است 📚عيون الأخبار الرضا ج2 ص35 @hozeh_man
هدایت شده از تربیتی تبلیغی مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب‌(ع) مشهد
47.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل قسمت سوم مستند غیر رسمی 👈 روایتی از دیدارهای پنج‌شنبه‌ای فعالان حوزه‌ی علم و فناوری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🌐معاونت مدرسه علمیه امام علی بن ابیطالب علیهما السلام https://eitaa.com/joinchat/3477209167C93a1e5c892
سلام علیکم مرکز مدیریت امتحانات ترم تابستان از 16 مرداد به 10 مرداد تغییر زمان داد
🔰امام علی علیه السلام:أيُّهَا النّاسُ ! إنَّ لي عَلَيكُم حَقّا ، ولَكُم عَلَيَّ حَقٌّ ؛ فَأَمّا حَقُّكُم عَلَيَّ فَالنَّصيحَةُ لَكُم ، وتَوفيرُ فَيئِكُم عَلَيكُم ، وتَعليمُكُم كَي لا تَجهَلوا ، وتَأديبُكُم كَيما تَعلَموا . ◽️اى مردم! به درستى كه مرا بر شما حقّى است و شما را نيز بر من حقّى است. امّا حقّ شما بر من، خيرخواهى براى شما، زيادكردن ثروت‌هايتان و آموزش دادنتان است تا در نادانى نمانيد، و پرورش شما، تا آگاه شويد. 📚نهج البلاغة : الخطبة٣٤ 🆔 @hozeh_man
◽️عکس پروفایل ویژه انتخابات از همین لحظه تا روز انتخابات در حرکتی همگانی به هدف ترویج و تبلیغ همه با هم تصاویر پروفایل خود را تغییر می‌دهیم. @hozeh_man
❓تفاوت ترتیب ذکری با ترتیب معنوی در فاء عاطفه ✍️ یکی از حروف پرکاربرد در ادبیات عرب فاءِ عاطفه است. 📌 عطف بوسیله فاء، لفظی و معنوی است، مانند: عیسی در "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی"، که هم در لفظ از محمد تبعیت کرده و هم در معنا در جایگاه آن قرار دارد. 👌 ترتیب بین معطوف و معطوف‌علیه در موارد عطف بوسیله فاء عاطفه، یا فقط در کلام است که به آن "ترتیب ذکری" گفته می‌شود و یا ترتیبی واقعی است که به آن "ترتیب معنوی" گفته می‌شود. ✅ "ترتیب معنوی"، مانند ترتیب بین زید و عمرو در ایستادن، که اول زید ایستاده و سپس عمرو و در کلام هم همین ترتیب مراعات شده است: "قام زید فعمرو" ✅ "ترتیب ذکری" که در آن ترتیب زمانی لحاظ نشده است، بر سه قسم است: 1️⃣ بین معطوف و معطوف‌علیه تقدم و تأخّر زمانی بوده و به دلیل تبعیت از کلام سابق، لحاظ نشده، مانند: "أکتفی الیوم بالحدیث عن محمد فعیسی" که کلام سابق آن عبارت است از: "حدثنا عن بعض الانبیاء؛ کآدم، ومحمد وعیسی، ونوح، وموسی(علیهم‌السلام)". 2️⃣ بین معطوف و معطوف‌علیه تقدم و تاخر زمانی نیست و اساسا تفاوت بین آن دو به اجمال و تفصیل است، مانند: "یسألک اهل الکتاب أن تنزل علیهم کتابا من السماء فقد سألوا موسی أکبر من ذلک فقالوا أرنا الله جهرة". 3️⃣ غرض از عطف، صرفا خبردادن از چیزهای فراوان، افزودن بر معلومات و معطوفات است، بدون ملاحظه تقدم و تاخر زمانی بین معطوفات، مانند: "هذا عالم فأبوه، فجده..." . @M_v_110 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╔═🦋🌸════╗ @pajohesh110 ╚════🌼🦋
‼️واجب عینی بودن شرکت در انتخابات 🔷س 5496: آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران واجب عینی است یا کفایی؟ ✅ج: واجب عینی است. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
📝 متن سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب در آستانه برگزاری انتخابات متنشر شد. 🔍 بخوانید: https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=48061