eitaa logo
زندگی زیباست باخدا
66 دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
15.9هزار ویدیو
339 فایل
@iamshaher59 اللهم انت السلام ومنک السلام ولک السلام والیک یعود السلام سبحان ربک العزه عما یصفون وسلام علی المرسلین والحمد الله رب العالمین والسلام علی النبی محمد وعلی آله طاهرین🌹 🌿سلام دوستان لحظه هایتان سبز همراه باسلامتی وعاقبت بخیری انشاالله
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 کفارۀ تأخیر 💠 اگر شخصی در ماه رمضان به سبب عذری روزه نگيرد و بعد از رمضان عذر او برطرف شود و با اين حال قضای روزۀ خود را به‌جا نياورد تا ماه رمضان آينده فرا برسد، بايد علاوه بر قضای روزه برای هر روز يک مدّ طعام به فقیر بدهد. کفارۀ تاخیر یک مد طعام است؛ یعنی ٧٥٠ گرم گندم، آرد، نان، برنج يا ساير مواد غذايی که باید به فقیر داده شود. ✅ رساله نماز و روزه مساله ٩٣٠ و ٩٢٨ 🆔 @leader_ahkam
📚 کفارۀ افطارعمدی 💠 کفارۀ افطار عمدی روزۀ ماه مبارک رمضان یکی از دو مورد زیر است: ١. گرفتن دو ماه روزه ٢. غذا دادن به شصت فقیر. کسی که می‌خواهد دو ماه کفارۀ روزۀ ماه رمضان را بگیرد، باید یک ماه تمام و حداقل یک روز از ماه دوم را پی‌درپی روزه بگیرد و اگر بقیۀ ماه دوم پی درپی نباشد، اشکال ندارد. ✅ رساله نماز و روزه مساله٨٨٧ و ٨٨٨ 🆔 @leader_ahkam
32.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | | إِلَهِي لاَ تَرُدَّ حَاجَتِي وَ لاَ تُخَيِّبْ طَمَعِي وَ لاَ تَقْطَعْ مِنْكَ رَجَائِي وَ أَمَلِي‏ 🎙 کربلایی سید رضا نریمانی ⁣ ◣@Javaher_Alhayat ◢ ࿐❁☘❒◌🌙◌❒☘❁࿐
‍ ‍ عاشقان وقت نماز است اذان میگویند 🌿🌹اَللّهُ اَکبَر🌹🌿 ☘🌻اَللّهُ اَکبَر🌻☘ 🌱🌺اَللّهُ اَکبَر🌺🌱 🍃🌸اَللّهُ اَکبَر🌸🍃 🌿🌹اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ🌹🌿 ☘🌻اَشْهَدُ اَنْ لا اِلَهَ إِلاَّ اللّهُ🌻☘ 🌱🌺اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه🌺🌱 🍃🌸اَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً رَسُولُ اللّه🌸🍃 🌿🌹اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّه🌹🌿 ☘🌻اَشْهَدُ أَنَّ عَلِیاً وَلِی اللّه🌻☘ 🌱🌺حَی عَلَی الصَّلاةِ🌺🌱 🍃🌸حَی عَلَی الصَّلاةِ🌸🍃 🌿🌹حَی عَلَی الْفَلاحِ🌹🌿 ☘🌻حَی عَلَی الْفَلاحِ🌻🌿 🌱🌺حَی عَلی خَیرِ الْعَمَل🌺🌱 🍃🌸حَی عَلی خَیرِ الْعَمَل🌸🍃 🌿🌹اَللّهُ اَکبَر🌹🌿 ☘🌻اَللّهُ اَکبَر🌻☘ 🌱🌺لا اِلَهَ إِلاَّ اللّه🌺🌱 🍃🌸لا اِلَهَ إِلاَّ اللّه🌸☘
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ عليه السلام:  🔷 ...اِنَّ الاَْمْرَ بِالْمَعْروفِ وَ النَّهْىَ عَنِ الْمُنـكَرِ سَبيلُ الاَْنْبياءِ وَ مِنْهاجُ الصُّلَحاءِ، فَريضَةٌ عَظيمَةٌ بِها تُقامُ الْفَرائِضُ، وَ تَاْمَنُ الْمَذاهِبُ وَ تَحِلُّ الْمَكاسِبُ، وَ تُرَدُّ الْمَظالِمُ وَ تَعْمُرُ الاَْرْضُ، وَ ينْتَصِفُ مِنَ الاَْعداءِ وَ يَسْتَقيمُ الاَْمْرُ...؛ 🔷 و راه و و است و است كه واجبات ديگر با آن بر پا مى شوند، راه ها امن مى گردد و درآمدها حلال مى شود و حقوق پايمال شده، به صاحبانش برمى گردد، زمين آباد مى شود و (بدون ظلم) حق از دشمنان گرفته مى شود و كارها سامان مى پذيرد.  📕كافى، ج ۵، ص ۵۶، ح ۱ @tabyinchannel
⭕️عَلِی خَیرُ الْبَشَر، وَ مَنْ أَبی فَقَدْ کفَر 🔹مرحوم میرزای نوری در سامرا دستور فرموده بود برای دو شبِ پنجشنبه و جمعه، صد نفر از طلاب را دعوت کنند، ولی اشتباهاً همه صد نفر را برای یک شب دعوت کرده بودند، و غذا به اندازه پنجاه نفر تدارک دیده بودند؛ لذا به خانه مرحوم آخوند ملا فتح‌علی سلطان آبادی رفتند و ایشان را از ماجرا باخبر نمودند. ایشان فرموده بودند: سر دیگ غذا را بر ندارید، تا من بیایم. قبل از کشیدن غذا ایشان حاضر شد، پارچه آب نخورده‌ای را مطالبه نمود و روی دیگ گذاشت و سه مرتبه دست را روی آن به طرف چپ و راست حرکت داد و گفت: «عَلِی خَیرُ الْبَشَرِ، وَ مَنْ أَبی فَقَدْ کفَر؛ علی بهترین انسان است، هرکس این را نپذیرد، قطعاً کافر است». [۱] سپس غذای داخل دیگ را کشید و به همه صد نفر رسید! پی نوشت: [١] مناقب امیرالمؤمنین نوشته محمد‌بن‌ سلیمان کوفی، ج۲، ص۵۲۳ و ۵۲۴؛ المسترشد، ص۲۷۲ و ۲۸۰؛ بحارالانوار، ج۲۶، ص۳۰۶؛ ج۳۸، صص۶ ـ ۱۴. 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۱۲۶ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️ در خطبه ۱۰۹ سختی های را چگونه توضیح داده است؟ 🔷حضرت در بخشی از خطبه مذکور، شرح بسيار گويا و تكان دهنده اى درباره بيان فرموده است. نخست میفرمايد: « و و حسرتِ از دست دادنِ همه چيز، بر آنها هجوم آورده است». در واقع دو هجوم سنگين در آستانه مرگ به انسان ميشود؛ نخست: است، و آن حالتى است شبيه به گيجى مستى كه بر اثر فرا رسيدن مرگ، به انسان دست میدهد و گاه بر عقل او چيره ميشود و او را در اضطراب و ناآرامى فوق العاده اى فرو می‌برد، و ديگر: از دست دادن تمام چيزهايى است كه در يك عمر طولانى براى گردآورى آنها زحمت كشيده و رنجها تحمّل نموده است. امورى كه سخت به آن دارد و گويى جزو وجود او شده و در يك لحظه می‌بيند، بايد با همه آنها كند و بگذارد و بگذرد، و اين بر هيجان و ناآرامى شديد او مى افزايد. سپس به شرح آن سكرات پرداخته میفرماید: «به خاطر آن، اعضاء و پيكرشان سست ميشود و در برابر آن رنگ خود را مى بازند؛ سپس تدريجاً در آنها نفوذ ميكند و ميان آنها و زبانشان جدايى مى افكند؛ در حالى كه ميان خانواده خود قرار دارند؛ با چشم خود به آنها نگاه ميكنند و با گوش سخنانشان را میشنوند و عقلشان سالم و فكرشان برجاست». از اين تعبير به خوبى استفاده میشود كه معمولا اوّلين چيزى كه از كار مى افتد است. 🔷سپس در ادامه اين سخن ميفرمايد: (در اين هنگام كه سيلى سكرات بر صورت او نواخته مى شود، از بيدار مى گردد و عميقاً به فكر فرو مى رود) «فكر ميكند كه را براى چه چيزهايى بر باد داده، و را در چه راهى سپرى نموده است!». در ادامه حضرت ميفرمايد: «به ياد مى افتد كه گردآورى كرده است؛ در جمع آورى آن چشم بر هم گذارده و از حلال و حرام و مشكوك [هر چه به دستش آمده] در اختيار گرفته است، و گناهِ جمع آورى آن بر دامان او نشسته و هنگام جدايى از آنها فرا رسيده است». آرى او بيدار ميشود و نخستين كابوسى كه بر وجود او سايه مى افكند كابوس اوست! اموالى كه به خاطر دلباختگى و دلبستگى به در فكر حلال و حرام آن نبود؛ يا با توجيهات نادرست، اجازه تملّك آن را به خود داده بود. بدبختى اينجاست كه آن اموال و تبعات و مسئوليّتهاى الهى همه بر دوش او سنگينى ميكند، ولى او ناچار است از همه چشم بپوشد و ديگران از آن بهره گيرند. لذا در ادامه اين سخن ميفرمايد: «تَبْقَى لِمَنْ وَرَاءَهُ يَنْعُمُونَ فِيهَا، وَ يَتَمَتَّعُونَ بِهَا فَيَكُونُ الْمَهْنَأُ لِغَيْرِهِ، وَ الْعِبْءُ عَلَى ظَهْرِهِ، وَ الْمَرْءُ قَدْ غَلِقَتْ رُهُونُهُ بِهَا [۱]؛ اين براى او به جاى میماند و از آن بهره ميگيرند و متنّعم میشوند. و آسايش آن براى است و بر دوش او! و او گروگان اين اموال است!». 🔷تعبير به «رُهُون» در جمله اخير اشاره به اين است كه او در گرو اموال حرامى است كه از ديگران گرفته، كه تا گروگان را نپردازد خلاصى و رهايى نمی‌یابد. به همين دليل در جمله بعد ميفرمايد: «او در اين حال، به خاطر امورى كه به براى او روشن شده، دست خود را از پشيمانى می‌گزد [و انگشت ندامت به دندان ميگيرد!] و نسبت به آنچه در تمام عمر به آن علاقه داشت، بى اعتنا میشود!». در اين حال او به ياد اين مطلب می‌افتد كه در دوران زندگى غالباً در برابر حسودان قرار داشت؛ حسودانى ميخواستند اموال و ثروتها را به چنگ آورند و به او اجازه تملّك آنها را ندهند؛ ولى او با زيركى و تلاش و فعاليّت، جلو آنها را گرفت و به آنها اجازه نداد ثروتهايى كه ميبايست نصيب او بشود، به چنگ حسودانش بيفتد؛ ولى اكنون كه سرنوشت خود و اموال خود را در آستانه مرگ مى بيند: «آرزو ميكند اى كاش اين اموال به دست آنكس ميرسيد كه در گذشته به ثروت او غبطه میخورد و بر آن حسد می‌ورزيد [تا وبال جانش نگردد]». (ع) با این تعبيرات تكان دهنده، انسانهايى را كه از اين لحظه فوق العاده غم انگيز غافل اند بيدار ميكند، تا قبل از فرا رسيدن زمانى كه راه برگشت و جبران و تدارك نيست، به فكر خود باشند و زاد و توشه لازم را براى اين سفر خوفناك و طولانى فراهم سازند. پی نوشت: [۱] جمله «وَ الْمَرْءُ قَدْ غَلِقَتْ رُهُونُهُ بِها» اشاره به اين است كه تمام وثيقه هاى معنوى وجود انسان گويى گروگان اموال او میشود؛ اموالى كه حلال و حرام در آن به هم آميخته است. سعادت انسان، نجات او و سرنوشت آينده او همه در گروِ آن است. 📕پيام امام اميرالمؤمنين، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: جمعى از فضلاء، دارالكتب الاسلامية‏، چ اول‏، ج ۴، ص ۵۸۵ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) با مقداری تلخیص @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙✨🌙 روزه داران مه قرآن📘 رمضان نزدیک است💖 رو به پایان شده شعبان🌙 رمضان نزدیک است💖 مستی و فیض سـحر🌸🍃 منتظر عـشّاق است💖 ماه پر برڪت یزدان🌸💖🌸 رمضان نزدیک است🌙 اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ، الَّذى اَنْزَلْتَ فیهِ الْقُرْآنَ (از ادعیه ماه رمضان)   اَللّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضانَ الَّذى اَنْزَلْتَ فيهِ الْقُرْآنَ وَافْتَرَضْتَ على عِبادِكَ فيهِ الصِّيامَ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ   وَ ارْزُقْنى حَجَّ بَيْتِكَ الْحَرامِ فى عامى هذا وَ فى كُلِّ عامٍ وَ اغْفِرْ لى تِلْكَ الذُّنُوبَ الْعِظامَ فَاِنَّهُ لا يَغْفِرُها غَيْرُكَ يا رَحْمنُ يا عَلاّمُ.   خدايا اى پروردگار ماه رمضان كه در آن قرآن را فرستادى و بر بندگان روزه را در اين ماه واجب كردى درود فرست بر محمد و آل محمد و روزيم گردان حج خانه محترم خود كعبه را در اين سال و در هر سال و بيامرز برايم اين گناهان بزرگ را كه براستى نيامرزد آن ها را جز تو اى بخشاينده و اى بسيار دانا.
🇮🇷 انتخاب ملّت ما در مقابله‌ی با استکبار تسلیم نبود، ایستادگی بود، عدم وابستگی بود، حفظ استقلال بود، تقویت درونی نظام و ملّت و کشور بود؛ اینها تصمیمات ملّی است؛ این درست بود. وقتی نگاه می‌کنیم به قضایای عالم، می‌بینیم این [تصمیم] درست است. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
چشم اُمید به جوانان 🔸 «زمام امور بهبود اوضاع این کشور، دست مردم این کشور است؛ بخصوص دست جوانان. همه چیز در سایه‌ی عزم مردم، تصمیم مردم، بصیرت مردم، و ایمان مردم در این کشور می‌تواند در مجرای صحیح خودش قرار بگیرد و کشور را به نقطه‌ی مطلوب خودش برساند.» ۱۳۹۸/۰۶/۲۶ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری