eitaa logo
زندگی زیباست باخدا
66 دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
15.8هزار ویدیو
339 فایل
@iamshaher59 اللهم انت السلام ومنک السلام ولک السلام والیک یعود السلام سبحان ربک العزه عما یصفون وسلام علی المرسلین والحمد الله رب العالمین والسلام علی النبی محمد وعلی آله طاهرین🌹 🌿سلام دوستان لحظه هایتان سبز همراه باسلامتی وعاقبت بخیری انشاالله
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رهبر که معصوم نیست، شاید اشتباه کنه _ من با این حرف‌های رهبری قانع نشدم _ آدم‌ها رو نباید بت کنیم و.... شاید شماهم این جملات را شنیده باشید و یا برای خودتان سوال و شبه باشد پاسخ به این سوالات رو از زبان آیت الله حائری شیرازی بشنوید، چقدر زیبا توضیح دادن آیت الله حائری شیرازی: ⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین و . وقتی گفته می‌شود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است. ⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من .* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سال‌ها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح می‌کنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند. ⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود می‌بینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان می‌دهند. ⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است. ⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک» یعنی اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در می‌آید. آن‌ها که برای امیر المؤمنین می‌کردند، در مقابل حجاج ابن یوسف تسلیم صددرصد بودند. عبدالله بن عمر که با امیرالمؤمنین بیعت نکرد وقتی خشونت حجاج بن یوسف ثقفی را دید شبانه برای بیعت به‌سوی او شتافت و با انگشت پای او بیعت کرد. وقتی نافذالحکم بودن امیرالمؤمنین را گرفتی، تسلیم استکباری مانند حجاج می‌شوی ⛔️ ، غیر از قانع نشدن است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است. ما هزار سال صبر کرده‌ایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمی‌کنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون می‌خواستند در آخرِ شبِ غیبت، را ببینند. —————————— *اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»! @haerishirazi 👈 عضوشوید @hosein_darabi
آدم های ضعیف الایمان و بی بصیرت.mp3
3.67M
فایل | 💠حجت الاسلام عالی آدم های ضعیف الایمان و بی بصیرت @Menbaraali
♦️ویژگیهای نظام اسلامی(۸) 🔹عدم تبعیض بین رئیس دولت و افراد ملت 🔸باز خوانی اندیشه های امام خمینی(۳۶۳) 🔻- در صدر اسلام - رئيس دولت با ساير افراد ملت فرق نداشته است؛ 🔻رئيس دولت در زمان رسول اللَّه- صلى اللَّه عليه و آله و سلم- خود پيغمبر بود، و وضع و رفتارش با مردم به اين طور بود كه در مسجد وقتى كه تشريف داشت و اشخاص هم بودند، اگر كسى از خارج مجلس وارد مى‏شد و غريبه بود نمى‏دانست رئيس دولت كدام يك از اينهاست و مى‏پرسيد كدام هستيد. 🔻تشريفات به اين معنا كه در بين طاغوت بوده است هر گز نبوده است. 🔻رئيس دولت در زمان حضرت امير- سلام اللَّه عليه- در محضر قاضى حاضر شد، و با آن يهودى كه ادعا داشت- يا ايشان ادعا داشتند- طرح دعوا كردند و قاضى وقتى كه خواست احترامى از حضرت امير المؤمنين بكند، 🔻ايشان گفتند : حق ندارى؛ در محضر قضا ما يكى هستيم. و بعد هم حكم را عليه او- عليه حضرت امير- داد و ايشان تسليم شدند. 🔻اسلام [داراى‏] يك همچو امرى است؛ اسلام يك همچو آزادى، يك همچو دمكراسى دارد. كجا همچو امرى است؟ 🔻در كجا سراغ داريد كه رئيس دولت را در محضر قاضى كه از [طرف‏] خود او نصب شده است حاضر كند و به دادخواهى با يك يهودى احضار كند و حاضر بشود و تسليم قاضى باشد؟ 🔻در كدام مملكت- اين مملكتهايى كه ادعاى آزادى و دمكراسى مى‏كنند- سراغ داريد؟ بياوريد نظير اين را.(ادامه دارد) ▪️صحيفه امام ؛ ج‏7 ؛ ص126 ؛ سخنرانى [در جمع پرسنل ارتش ؛زمان: 5 ارديبهشت 1358/ 27 جمادى الاول 1399 https://eitaa.com/Imam1340
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌شبهه : مگه نمیگن رزق و روزی به دست خداست ، پس چرا بعضیا از گرسنگی میمیرن؟! 💠پاسخ به شبهه👆🏻 https://eitaa.com/pshobahattt
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻تجربه تاریخی در عمامه‌پرانی ✍ سید عبدالله هاشمی 🔸 تجربه عمامه‌پرانی در ایران، به صد و اندی سال پیش برمی گردد. روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب، میدان توپخانه تهران، جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند. فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند. نادر ترین حادثه سیاسی اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود. علامه شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان و با پای مجروح خود با صلابت و پرهیبت، راهی چوبه دار شد. کنار چهارپایه که رسید با خدا و مردم و روحانیت خواب آلوده، سخن گفت: «خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من برای اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطی سيگارش! بود... در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند: «خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم مي‌گويم که مؤسسين اين اساس، لامذهبين هستند که مردم را فريب داده‌اند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبرخدا، محمدبن عبدالله...» 🔹هنوز صحبت شیخ شهید، تمام نشده بود که يوسف‌خان ارمنی به طرز خفت باری عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد. این اولین تجربه عمامه پرانی در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه، عمامه شیخ فضل الله نبود و عمامه پرانی شیخ، مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضل‌الله و ملت ایران گذاشتند. 🔹حاج شيخ با همان صدای بلند و پر طنين خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود، گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت». درست یک سال بعد از شهادت شیخ، سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد[توسط همانانی که سنگشان را به سینه میزد!]، سه سال بعد ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دی‌ماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها[ی تزاری] به‌دار کشیده شدند. 🔶 این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد. (فاعتبروا یا اولی الابصار) 🔶 آخرين جمله شيخ که حکايت از بی‌وفایی و در عين حال جهالت مردم زمانه خود داشت و در حقيقت گونه‌ای پيش‌بينی تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود عبارت « هذه کوفه الصغيره» بود. پس از آن يپرم ارمنی، طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم بر گردن مرجع اول تهران افکند. شیخ فضل‌الله مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود. این مسأله از نگاه بیگانگان نیز دور نمانده است. ادوارد براون انگلیسی [مأمور سرویس جاسوسی انگلیس در ایران] نیز شیخ فضل‌الله را در اجتهاد «برتر از دیگران» می‌داند و در مورد مقام علمی وی می‌نویسد: «شیخ فضل‌الله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ... مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود». [زنده یاد جلال] آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غرب‌زدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانه‌ایم» ❇️ اکنون نیز عمامه پرانی با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر بر سر مردم است و مقدمه ای برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است. همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم. منبع:نويسندگان حوزوی ✳️ @ShahidRabe
🗓 پنجشنبه ١٩ آبان ماه ١۴٠١ 🔻 گزیده‌ای از روایات ، مورد توصیه آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ امام صادق علیه‌السلام فرمود: ♦️خدای عزوجل به یکی از پیامبرانش وحی فرستاد: ای فرزند آدم! مرا در هنگام خشمت یاد کن تا من نیز تو را در هنگام خشمم یاد کنم و تو را در زمره کسانی که نابودشان می‌سازم، نابود نگردانم و به اینکه من انتقامت را از دشمنت بستانم راضی و خوشنود باش؛ زیرا انتقام‌گیری من برای تو بهتر است از اینکه خودت از وی انتقام بستانی. 📚 وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۳۶۴ 🔻مناسبت‌ها: 🔹 روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه ✅ @bahjat_ir
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
👤 انسان شناسی ۳۳ @Ostad_Shojae
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
4_5812331589014654075.mp3
11.58M
۳۳ 🔮 دنیا ؛ نمی‌تونه بهشتِ تو باشه! اما می‌تونه برات، تبدیل به بهشت بشه! 🔮 دنیا؛ نمی‌تونه همه‌ی آرزوهای تو رو، برات مهیّا کنه! اما می‌تونه، شبیه یک بستر، تو رو برسونه به تهِ تمام آرزوهات! ☜ اول باید بتونی، تفاوت این دو تا رو درک کنی! تا بتونی درست ازش، بهره بگیری! @Ostad_Shojae
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 درمان موج ♻️ چرا افرادی که در معرض انفجار قرار می‌گیرند، می‌شوند؟ و این بیماری را از زبان می‌شنویم. @www_irismed_ir