فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻غذا خوردن با دست در ظرف مشترک!
#بزرگداشت_غزه
🔹سخنرانی شیخ یوسف غروی که تمام شد. سفره را انداختند.
🔹مهمان حسینیه بحرینیها بودیم و به یاد اربعین هر دو نفر با هم در یک ظرف غذا میخوردند.
🔹آب خوردن هم در لیوان مشترک.
چسبید.
📌بحرینیها عادت خوبی هم که دارند، باقیمانده غذا را در ظرفی جمع میکنند و دوباره به صورت سرریز دور میدهند. فرقی هم نمیکند، آیت الله شیخ عیسی قاسم باشد یا یک کودک هفت ساله.
#غذای_بحرینی
#دوری_غذا
#ظرف_غذای_مشترک
#با_دست_غذا_خوردن
#آداب_سفره
#سبک_زندگی
#وطن_توحیدی
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
شذرات/ایمان نوروزی
🔴آمار عجیب سکته مغزی در ایران؛ روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر دچار سکته مغزی میشوند! پینوشت: امروز با
⭕️ روحانیون بیدار شوند؛ کارهای مهمتر از مباحثه و مسئله گفتن دارید!
♦️امام خمینی (ره):شما بايد بيدار شويد، به فكر علاج بدبختیهاى مردم باشيد؛ مباحثه به تنهایى فايده ندارد. مسئله گفتن به تنهایى دردها را دوا نمیكند.
♦️در شرايطى كه دارند اسلام را از بين مىبرند، بساط اسلام را به هم مىزنند، خاموش ننشينيد! مانند نصرانىها كه نشستند در باره روحالقدس و تثليث صحبت كردند تا آمدند آنها را گرفته، از بين بردند.
♦️بيدار شويد و به اين حقائق و واقعيتها توجه كنيد! به مسائل روز توجه كنيد!خودتان را تا اين اندازه مُهمَل بار نياوريد!شما با اين اهمالكاریها میخواهيد كه ملائكه، اجنحه خود را زير پاى شما پهن كنند؟!
♦️مگر ملائكه تنبل پرورند؟! ملائكه بالشان را زير پاى اميرالمؤمنين(ع) پهن مىكنند. چون مردى است كه به درد اسلام مىخورد، اسلام را بزرگ مىكند، اسلام به واسطه او در دنيا منتشر مىشود... براى شما كه جز مسئله گفتن تكليفى نداريد خضوع (ملائک)، معنى و مورد ندارد
📚 کتاب ولایت فقیه و حکومت اسلامی، صفحه ۱۴۳
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار یک طلبه)
https://eitaa.com/iman_norozi
هدایت شده از کانال دروس آیت الله العظمی جوادی آملی
💠 اهل عزم و جزم
🔸 وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) فرمود مال حرام در نوه ظهور می كند «كَسْبُ الْحَرَامِ یبِینُ فِی الذُّرِّیةِ»[1] این حرفها را شما به طب بدهید، میخندد، به یك جوانی كه از متافیزیك و فرا طبیعت بهرهای ندارد، میگوید افیون و افسون و اسطوره است، حرام و حلال چه فرقی دارد! ربا و غیر ربا چه فرقی دارد! اما وحی آمده كه بگوید این اندیشه شما چند روز قبل همان نان كنار سفره ربوی بود، اگر روح «جِسْمانیةُ الْحُدوثِ روحانیةُ الْبَقآءِ»[2] است، اوصاف روح هم این چنین است. همین نان امروز #اندیشه ده سال بعد است، همین غذای امروز تصمیم ده سال بعد است. اگر كسی بخواهد اهل جزم صحیح در بخشهای علمی باشد، باید غذا و #شیر_حلال خورده باشد. اگر در بخشهای عملی بخواهد اهل عزم راسخ باشد، باید شیر حلال خورده باشد، این شیر سی سال قبل در سی سال بعد، در #عزم_عملی و #جزم_علمی اثر دارد!
🔸 این حرف ها سخنان مدرسه، آزمایشگاه و حسّ و تجربه نیست. به ما گفتند چشم باز كن تا دیوار را ببینی، به ما گفتند از نامحرم چشم بپوش تا پشت دیوار را ببینی! دوتا دید است؛ گفتند دهن باز كن تا این غذا را بخوری، گفتند روزه بگیر و دهن ببند تا غذای دیگر به تو دهند. این اشعار نمكینی كه در اول افطار می خوانند، همین است كه چند روزی شما در نخوردن آزمایش كنید تا ببینید چه چیزهایی گیرتان می آید. اگر چنانچه رویاها و خواب های خوب و ارتباط با ملكوت پیدا می شود، بر اساس #كنترل این اعضا و جوارح است. اگر كسی خواست پشت دیوار را ببیند، باید این چشمش را از گناه ببندد!
🔸 وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) در منزل نشسته است، كسی دم در آمد و «دق الباب» كرد و كوبه در را به سینه در زد، كنیز منزل رفت در را باز كند، او نگاه نامحرمانه كرد، گفت آیا مولا منزل هست یا نه؟ وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) از اندرون فرمود «ادْخُلْ لَا أُمَّ لَكَ»[3] ا ی كاش مادر نمیداشتی كه تو را بزاید، بیا! او دست پاچه شد و حضور امام امد و عرض كرد یابن رسول الله من عمداً این كار را كردم ببینم شما #علم_غیب دارید یا نه، فرمود «لَئِنْ ظَنَنْتُمْ أَنَّ هَذِهِ الْجُدْرَانَ تَحْجُبُ أَبْصَارَنَا»؛ تو فكر كردی ما پشت دیوار را نمیبینیم؟ این دیوار ستبر نمیگذارد ما پشت دیوار را ببینیم؟ ما آنچه كه خلق نشده است را میدانیم، اینكه الآن خلق و در دو قدمی دیوار ماست! فرمود تو چشمت را پاك كند تا چیز دیگر را بینی، این دهنت را پاك نگه بدار تا حرف دیگری از دهنت در بیاید و غذای دیگری را به تو ترزیق كنند و مانند آن. بنابراین علم «جِسْمانیةُ الْحُدوثِ » است و «روحانیةُ الْبَقآءِ»، هرگز یك كسی كه از كنار #سفره حرام تربیت شده است، اولاً اهل جزم علمی خوب نخواهد شد، ثانیاً اهل عزم عملی خوب نخواهد شد، ﴿إِنَّ ذٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ﴾[4] بهره چنین افرادی نیست، فرمود «كَسْبُ الْحَرَامِ یبِینُ فِی الذُّرِّیةِ».
[1]. الکافی (ط ـ اسلامی)، ج5، ص125.
[2]. مفاتیح الغیب، ج4، ص174.
[3]. الخرائج، ج1، ص272.
[4]. سوره لقمان, آیه17.
#سالروز_ولادت_امام_محمد_باقر_علیه_السلام
#علم_باطن
#غذای_حلال
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 رسالت جامعه اسلامی در ساحت نهضت حسینی (علیه السلام)
تاریخ: محرم 1383
🆔 @a_javadiamoli_doross
🔻از فرهنگستان تا مرصاد
📌دیروز توفیقی حاصل شد بعد از مدتها رفتم فرهنگستان برای زیارت برخی دوستان و بعدش اندیشکده مرصاد برای برنامه تجربه نگاری #کسر_الحدود در پشت مرزهای اردن.
📌بعد از نماز مغرب تا ساعت ۲۱ شب به مدت ۳ ساعت گعده علمی شروع شد با آقایان
- استاد حمید عظیمی مدیر اندیشکده مرصاد و مدیر میز اردن
- استاد حامد دهقانی مدیر نهاد دین اندیشکده مرصاد
- استاد صادقیان مدیر میز یمن
- آقای دکتر کشفی مدیر اندیشکده علوم اجتماعی در تهران.
📌 بحث از آسیبشناسی موسسات مردمی وصل به حاکمیت و عدم اتصال به مردم شروع شد تا تاثیر #اندیشه_اجتماعی آیتالله مصباح در نهادهای حاکمیتی. از تقریر و نقد و دفاع #عرفان_اجتماعی که موسسه فتوت و آقای یزدان پناه دنبال میکنند تا جایگاه جریان شهید صدر و نظریه #فقه_نظام و فرهنگستان و استاد میرباقری و نظریه #فقه_سرپرستی حضرت امام در آینده حوزه و انتخابات مجلس، تا فرصتهای میدانی در جنگ غزه برای بسط انقلاب اسلامی.
📌گعده دیشب + مقدمه آقای شیخ علی محمدی در بزرگداشت دهمین سالگرد مرحوم سید منیرالدین حسینی بهانهای شد برای مطالب زیر.
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
روانشناسی اسلامی در ایران گذشته حال و آینده.pdf
1.13M
❇️ روانشناسی اسلامی در ایران: گذشته، حال و آینده
📝 حجج اسلام دکتر رفیعی هنر و دکتر مسعود آذربایجانی
پینوشت:
در این مقاله نظریه #جسمانیة_الحدوث و #روحانیة_البقاء بودن روح در نظریه ملاصدرا گذرا اشارهای بدان شده است.
این نظریه میتواند امتدادهایی هم در طب و هم مباحث نفس مثل جانشناسی (با تسامح روانشناسی) داشته باشد.
🔹اگرچه علامه طباطبایی در #نهایةالحکمه در حد سه چهار خط به آن پرداخته و عبور کرده است، اما پرداختن به آن بسیار کاربردی ست.
🔹سالها پیش آیت الله جوادی آملی در پیامی به کنگره علمی دامپزشکی که در
شماره 129 هفته نامه پنجره (ویژه نامه نوروز 91) با عنوان:
🖌از فراز دانش انسانی به فرود علم حیوانی
از منظر همین نظریه بدان میپردازند.
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
🔻دیدگاه حضرت آیتالله جوادی آملی در تفاوت انسان و حیوان در #طب
⚡️از #فراز دانش انسانی به #فرود علم حیوانی
▫️#جسمانیة_الحدوث و #روحانیة_البقاء بودن روح
-----------------------------------------------------
1⃣ از 3⃣
📌حصر معرفتشناسی در #تنگنای_حس و تجربه، #آفتی_درمانناپذیر در معرفتشناسی بوده و سبب افت بسیاری از علوم، از فراز دانش انسانی به #فرود_علم_حیوانی خواهد بود. چون شناخت حسی، توان معرفت روح مجرد انسانی را ندارد و چیزی را که با چشم مسلح یا بیسلاح دیده نشود، انکار میکند و از این جهت مرز مهم و تفاوت عمیق #فن_شریف_طب و #بیطاری (دامپزشکی) در هم میریزد.
📌در اثر پیشرفت علم، آنها بر بسیاری از امور تاختند و ستم کردند و اولین ستمی که این #گروه_الحادی نسبت به علوم کرد این است که چون انسان را در سطح #حیوانِ گویا شناخت، سطح فن شریف #طب را آنقدر پایین آوردند که به علم #بیطاری (دامپزشکی) معرفی کردند.
📌بسیاری از غربیها، انسان را حیوانی میدانند که حرف میزند، لذا همایشهایی را برای شناسایی #بیماریهای_مشترک انسان و حیوان برگزار میکنند. اینها انسان را که «معلوم» است در حد حیوان تنزل میدهند و وقتی «معلوم» تنزل پیدا کرد، «علم» هم تنزل پیدا میکند.
📌کار اصلی دانشگاه، #اسلامی_کردن_دانش است، نه اینکه #مسلمان بپروراند. الان #لاشه_علم در دانشگاهها تدریس میشود، نه خود دانش. دانش کنونی دانشگاهها و متون درسی، توان آن را ندارد که #انسان را #الهی بار بیاورد.
#طب
#تنزل_علم
#دانشگاه
#مسلمان_سکولار
#لاشه_علم
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
🔻دیدگاه حضرت آیتالله جوادی آملی در تفاوت انسان و حیوان در #طب
⚡️از #فراز دانش انسانی به #فرود علم حیوانی
▫️#جسمانیة_الحدوث و #روحانیة_البقاء بودن روح
-----------------------------------------------------
2⃣ از 3⃣
🔹#معرفتشناسی فلسفه الهی، هم #تجریدی و هم #تجربی است؛ اما وقتی فلسفه از آن #صبغه_الهی بیبهره شد و بر اساس «لَنْ نُؤْمِنَ لَک حَتی نَرَی اللهَ جَهْرَه» (بقره/ 55) معرفتشناسیاش فقط تجربی شد، محصول آن #فلسفه_الحادی است که رهاورد و بازده آن نیز متفاوت با رهاوردها و بازده فلسفه الهی است؛
📌 برای مثال، در #فلسفه_علم_الحادی، #تعمیم_آزمایشهای #طبی از موش به انسان، امری #پیشپاافتاده است؛ زیرا از دیدگاه چنان فلسفهای انسان و موش هر دو حیوانند.
با این تفاوت که انسان سخن میگوید و موش سخن نمیگوید؛ اما در #حکمت_متعالیه، افزون بر اینکه روح #جسمانیة_الحدوث و #روحانیة_البقاء است، اندیشه و #انگیزه نیز چنین است.
📌بر این اساس «لا شفاء فی الحرام» معنا میشود و #الکلی که برای موش درمان است، دیگر برای انسان درمان نیست.
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
🔻دیدگاه حضرت آیتالله جوادی آملی در تفاوت انسان و حیوان در #طب
⚡️از #فراز دانش انسانی به #فرود علم حیوانی
▫️#جسمانیة_الحدوث و #روحانیة_البقاء بودن روح
-----------------------------------------------------
3⃣ از 3⃣
📌 اینکه میبینید تمام این بیماریها و داروها را روی موش آزمایش میکنند، بعد در انسان پیاده میکنند، خیال میکنند انسان همان #موش_ناطق است! برای خیلی از اینها حل نشد که انسان جنبه #ملکوتی هم دارد، این دارویی که میدهی، برای جان او خوب نیست. آنها میبینند چه برای موش خوب است، همان را برای انسان تجویز میکنند. دیگر نمیدانند انسان #حیوان_ناطق نیست، انسان «#حی_متأله» است. اینچنین نیست که مسائل مشترک انسان و دام واقعا برای انسان هم نافع باشد!
📌 مرحوم بوعلی در آن رساله عهد این حرفها را زده که «من تعهد کردم لب به شراب نزنم، ولو بیمار بشوم.» چون در روایات دارد: «لا شفاء فی الحرام» خدا در حرام شفا قرار نداده. اینکه در شربتها قبلا یک چند درصدی، کمتر و بیشتر شراب میریختند، بالأخره یک #تیرگی_شعور میآورد.
📌 از #آزمایشگاه سؤال بکنیم، میگوید: بله، این برای موش خوب است. اگر برای موش خوب است، برای انسان هم خوب است؟! آنها اصلا نمیدانند انسان چیست!3 #دانشگاه اول باید #انسان را بشناسد و بشناساند و بعد علوم را اسلامی کند، بهخاطر اینکه علوم ما یا انسانی است و یا اگر انسانی نبود، #کاربردش برای جامعه انسانی است.
#بنای_عقلاء
#آزمایشگاه
#موش_ناطق
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
🔻تغذیه حلال ضامن #علم_صائب و #عمل_صالح
آیت الله جوادی آملی
📌حکمت متعالیه نه تنها روح را #جسمانیّة_الحدوث و #روحانیّة_البقاء میداند بلکه #اندیشه_علمی و انگیزه عملی را نیز حدودثاً جسمانی و بقاءً روحانی میشمارد.
📌 لذا راهروان کوی حق میکوشند با #تغذیه_حلال و معتدلْ سلامت #هویّت خویش را با #علم_صائب و #عمل_صالح تأمین نمایند که دوران پیری را با برنامه سپری کنند و سرانجام به جای قربان شدن قرآن گردند.
پيام جهت تجلیل منزلت پژوهش و تکریم محققان
شنبه ۶ شهریور ۹۹
#تغذیه_حلال
#علم_صائب
#عمل_صالح
#علوم_انسانی_ذاتا_مسموم
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ اثر غذا بر علم و عمل و مال حرام بر ژن انسان
📌همین #غذای_امروز تصمیم #ده_سال بعد است!
📌این #غذاها به صورت #دانش میشود ده سال بعد و به صورت #عمل میشود ده سال بعد!
#علم_حرام
#علوم_انسانی_ذاتا_مسموم
#تغذیه_حلال
کانال دیگرمان👇
📕مجله خبری طب و تمدن اسلامی
🌷گلچین مباحث کاربردی تمدن و سبک زندگی با محوریت طب
@teb_asan
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
💠 اهل عزم و جزم
🔸 وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) فرمود مال حرام در نوه ظهور می كند «كَسْبُ الْحَرَامِ یبِینُ فِی الذُّرِّیةِ»[1] این حرفها را شما به طب بدهید، میخندد، به یك جوانی كه از متافیزیك و فرا طبیعت بهرهای ندارد، میگوید افیون و افسون و اسطوره است، حرام و حلال چه فرقی دارد! ربا و غیر ربا چه فرقی دارد! اما وحی آمده كه بگوید این اندیشه شما چند روز قبل همان نان كنار سفره ربوی بود، اگر روح «جِسْمانیةُ الْحُدوثِ روحانیةُ الْبَقآءِ»[2] است، اوصاف روح هم این چنین است. همین نان امروز #اندیشه ده سال بعد است، همین غذای امروز تصمیم ده سال بعد است. اگر كسی بخواهد اهل جزم صحیح در بخشهای علمی باشد، باید غذا و #شیر_حلال خورده باشد. اگر در بخشهای عملی بخواهد اهل عزم راسخ باشد، باید شیر حلال خورده باشد، این شیر سی سال قبل در سی سال بعد، در #عزم_عملی و #جزم_علمی اثر دارد!
🔸 این حرف ها سخنان مدرسه، آزمایشگاه و حسّ و تجربه نیست. به ما گفتند چشم باز كن تا دیوار را ببینی، به ما گفتند از نامحرم چشم بپوش تا پشت دیوار را ببینی! دوتا دید است؛ گفتند دهن باز كن تا این غذا را بخوری، گفتند روزه بگیر و دهن ببند تا غذای دیگر به تو دهند. این اشعار نمكینی كه در اول افطار می خوانند، همین است كه چند روزی شما در نخوردن آزمایش كنید تا ببینید چه چیزهایی گیرتان می آید. اگر چنانچه رویاها و خواب های خوب و ارتباط با ملكوت پیدا می شود، بر اساس #كنترل این اعضا و جوارح است. اگر كسی خواست پشت دیوار را ببیند، باید این چشمش را از گناه ببندد!
🔸 وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) در منزل نشسته است، كسی دم در آمد و «دق الباب» كرد و كوبه در را به سینه در زد، كنیز منزل رفت در را باز كند، او نگاه نامحرمانه كرد، گفت آیا مولا منزل هست یا نه؟ وجود مبارك امام باقر (سلام الله علیه) از اندرون فرمود «ادْخُلْ لَا أُمَّ لَكَ»[3] ا ی كاش مادر نمیداشتی كه تو را بزاید، بیا! او دست پاچه شد و حضور امام امد و عرض كرد یابن رسول الله من عمداً این كار را كردم ببینم شما #علم_غیب دارید یا نه، فرمود «لَئِنْ ظَنَنْتُمْ أَنَّ هَذِهِ الْجُدْرَانَ تَحْجُبُ أَبْصَارَنَا»؛ تو فكر كردی ما پشت دیوار را نمیبینیم؟ این دیوار ستبر نمیگذارد ما پشت دیوار را ببینیم؟ ما آنچه كه خلق نشده است را میدانیم، اینكه الآن خلق و در دو قدمی دیوار ماست! فرمود تو چشمت را پاك كند تا چیز دیگر را بینی، این دهنت را پاك نگه بدار تا حرف دیگری از دهنت در بیاید و غذای دیگری را به تو ترزیق كنند و مانند آن. بنابراین علم «جِسْمانیةُ الْحُدوثِ » است و «روحانیةُ الْبَقآءِ»، هرگز یك كسی كه از كنار #سفره حرام تربیت شده است، اولاً اهل جزم علمی خوب نخواهد شد، ثانیاً اهل عزم عملی خوب نخواهد شد، ﴿إِنَّ ذٰلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ﴾[4] بهره چنین افرادی نیست، فرمود «كَسْبُ الْحَرَامِ یبِینُ فِی الذُّرِّیةِ».
[1]. الکافی (ط ـ اسلامی)، ج5، ص125.
[2]. مفاتیح الغیب، ج4، ص174.
[3]. الخرائج، ج1، ص272.
[4]. سوره لقمان, آیه17.
#علم_باطن
#غذای_حلال
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 رسالت جامعه اسلامی در ساحت نهضت حسینی (علیه السلام)
تاریخ: محرم 1383
🆔 @a_javadiamoli_doross
36.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#جلسات_تمدنی
#مرجعیت_نجف
داروهای شیمیایی از چه ساخته میشوند؟
این داروهای موجود از بادام و زیتون نیست، از نجاسات ساخته میشود.
از بازیافت فاضلاب ساخته میشود.
مدفوع انسان ...
اینها را به خورد مردم میدهند.
به یکی از علما گزارشی دادم، گفت: آخ آخ . از وقتی این داروها را میخورم بگو چرا خوابهای آشفته میبینم!
پینوشت:
احیانا افرادی که باور ندارند قبل از تمسخر این فایل دو نکته لازم است:
۱- صحبتهای دکتر ملکزاده را در مورد پیوند مدفوع انسان در درمان بیماریها ببینید.
۲- این دو آیه را هم ببیند و البته آیات زیاد دیگری در مورد یهود و خباثت یهود در قرآن هست.
وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يُعْجِبُكَ قَوْلُهُ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يُشْهِدُ اللَّهَ عَلى ما فِي قَلْبِهِ وَ هُوَ #أَلَدُّ_الْخِصامِ (۲۰۴ بقره)
و از مردم كسى است كه گفتارش درباره زندگى دنيا، مايهى اعجاب تو مىشود و خداوند را بر آنچه در دل (پنهان) دارد گواه مىگيرد (در حالى كه) او #سرسختترين دشمنان است.
وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الْفَسَادَ (۲۰۵ بقره)
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
153.6K
#جنگ_اقتصادی
#مردمیسازی_تجارت
🔻تجارت با ضرر
📌دوستان و رزمندگان جبهه اقتصادی مقاومتی بار صابون شامی را تا بغداد آورده اند.
شیخ میگوید:
حاجی هیچ گیری ندارد. مهم اینست خط شکسته شود. هرجور شده است، یا یارانه بزنیم یا هرطور ممکن است.
اولویت دارد شکستن این خط به هر چیز (ولو به ضرر) .
یک هزینهای از جیب خودمان بالا پایین میکنیم از یک جایی جور میکنیم، این ریل راه بیفتد. این #خط_شکنی انجام شود.
📌منظور از #یارانه_زدن:
در این تجارت ولو ضرر بکنیم و هزینهای از جیب بدهیم بار را به ایران برسانیم.
✍پینوشت:
اینها حاج قاسم های اول جنگ ما هستند. حاج قاسمها و طهرانی مقدمهایی که با کلاشینکف بلد نبودند کار کنند!
#تجارت_مردمی
#اقتصاد_مقاومتی
#توسعه_مقاومت
#دمشق
#بغداد
#سلیمانیه
#قم
📕مجله خبری طب و تمدن اسلامی
📌گلچین مباحث کاربردی تمدن و سبک زندگی با محوریت طب
@teb_asan
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسراییل تمام نانوایی های غزه رو بمباران کرده،برق هم قطع کردن،
اجازه ورود سوخت هم نمیدن
مردم فلسطين تو پیت حلبی تنور درست کردن و برای بچه هاشون نون میپزن! بچه هاشون هم خوشحالند
#پخت_نان
#تنور_خانگی
#ابتکار
#پیت_حلبی
پینوشت:
🔸 امام صادق (ع):
«شِراءُالحِنطَةِ عِزٌّ وَ شِراءُ الدَّقیقِ ذُلٌّ وَ شِراءُالخُبزِ فَقرٌ»
خرید گندم [از بیرونِ منزل] عزت و خرید آرد [از بیرونِ منزل] ذلت است و خرید نان [از بیرونِ منزل] #عین_فقر است».
📌پیشتر میخواستم در مورد تأکید اهل بیت علیهم السلام بر خرید گندم و پختن نان در منزل بنویسم. فکر کنم وضعیت غزه گویای همه چیز باشد.
اهل بیت علیهم السلام میخواستند گندم و نان مردم بهعنوان کالای استراتژیک وابسته به دشمن و ساختار متمرکز نباشد. یعنی همه مردم یا برخی از #عشیره انسان خودشان #گندم بکارند و مردم خودشان نان بپزند.
اگر جنگ یا #تحریم شد، آن جامعه وابسته نباشد. با تحریم فلج نشود.
📌اهل بیت علیهم السلام میخواستند #نان مردم هم #مقاومتی باشد.
#گندم #آرد #نان 🍞
#اصلاح_سبک_زندگی
#نان_مقاومتی
#اقتصاد_مقاومتی
•• •• •• •• ••
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻وضعیت #نان در ایران
📌هشتاد سال سم میخوریم
📌استاد وکیلی: #اطبا معتقدند اگر نان، آب، روغن و نمک در دنیا اصلاح شود آدم بعید است مریض شود. موتش که فرا رسید بسان آیتالله بهجت سالم خواهد مرد!
#معرفی_کتاب نان در اسلام استاد واسطی
#نان_در_اسلام
#نان_مقاومتی
#نان_ناسالم
#کدکس_الیمنتاریوس_یهودی
•• •• •• •• ••
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
گفت حاج آقا دوتا ساعت زنانه انتخاب کردم چطور است؟
گفتم: دو تا زن داری؟
گفت: سفرهای من زیاد است و کمتر منزل هستم. یک پای در عراق است و یک پایم در سوریه و لبنان. خانم اول خودش رفته زنی برایم گرفته و گفته از تنهایی خسته شدم، یک زن دیگر به زندگی مان اضافه شود. گردشی یک نفر بچهها را نگه دارد و نفر دیگر با تو در سفر باشد.
#سفرنامه
#کربلا
#تبلیغ_فاطمیه
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
🔻در کربلا بیکاری معنا ندارد
اجاره این چرخ دستی در کربلا ۱ دینار است.
جوانان عراقی با این چرخ دستی ها یا زائر و وسایل زائران را جابجا میکنند. معمولا روزی ۲۰ - ۳۰ دینار در می آورند.
آنهایی هم که اندک سرمایه داشته باشند جنس میخرند و میفروشند.
برای گذران زندگی در عراق حدود ۸۰۰ هزار تا یک میلیون عراقی کفایت میکند.
#سفرنامه
#کربلا
#اقتصاد_معیشتی
#تبلیغ_فاطمیه
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻بچه ۹ سالهای که ماهی ۲۰ میلیون درآمد دارد!
📌۹ سالش و اسمش علیسان است. میگوید شغلش بیاع (تجارت) است. روزی ۱۵- ۲۰ دینار خالص در میآورد. در ماه چیزی در حدود ۵۰۰- ۶۰۰ هزار دینار (۱۷-۱۸ میلیون تومان). عربی را در مدرسه جامعه و حین مشق تجارت در کربلا آموخته است.
📌پدرش دکتری #فیزیک_کوانتوم دارد و عضو هیئت علمی دانشگاه بود. البته #بود.
سال ۹۱ آمد معصومیه و طلبه شد. آثار مرحوم ع.ص را در دانشگاههای مختلف تدریس میکرد.
📌شیخ عباس (همان دکتر فیزیک هستهای دیروز) میگفت وقتی با مجموعه تمدن آشنا شدم و #مسجد_مدرسه راه انداختم، آنجا فهمیدم آثار مرحوم ع.ص نمیتواند #امتداد_اجتماعی داشته باشد.
📌چند سالی بود ازش خبر نداشتم. تا دوسال پیش که موضوع #اقتصاد_مقاومتی برایم جدی شد، در نمایشگاه بینالمللی محصولات غذایی در نجف دیدمش.
📌 شیخ عباس دکتری #فیزیک_کوانتوم دارد، فرزندانش را مدرسه نمیفرستد. نوعی دیگری از #تعلیم_تربیت را مشق میکند.
📌میگویم بعد از دوسال حضور در عراق جمع بندیت چیست؟
میگوید: به معماری تمدنی نظامات اجتماعی ذیل #گام_دوم در گستره #وطن_توحیدی فکر میکنم.
معماری مردمیسازی تجارت، تربیت حین عمل، طب و شهرسازی خانواده محور در گستره #وطن_توحیدی در بستر #اربعین
اولین قدم ها را با خانواده خودم برداشتم.
📌راست میگفت: شیخ وقتی تصمیم گرفت هجرت کند، ماشین و خانهای که در قم داشت را فروخت. الان صفر است. خانهبهدوش. نه ماشین دارد و نه خانه. همه سرمایهاش را گذاشت پای آرمانش. پای آن معماری که میگوید. خانمش از خودش پیگیرتر.
#سفرنامه
#تبلیغ_فاطمیه
#سلیمانیهای_گام_دوم
شذرات
@iman_norozi
📌میگفت مهران رسیدم ته جیبم ۱۷ هزارتومان بود با ۴۰ عدد حرز امام جواد علیه السلام.
📌لب مرز یک طلبه بود. گفتم پول ندارم و عوارض خروج از کشورم را بزن. مهربانانه قبول کرد. یک حرز هدیه دادم.
📌از مرز که رد شدم. پیاده در حال آمدم بود. ماشین عراقی ترمز زد و تا کوت مرا رساند. از کوت تیکه تیکه آمدم تا کربلا.
📌همان روز رفت یک تکشله گاز خرید و ظرف و روغن و آرد. شروع کرد پیراشکی درست کردن. میگفت: هدفم این بود به بچههای ده دوازده ساله یاد بدهم با کمترین امکانات در یک شهر غریب میشود کسب و کاری راه انداخت.
📌میگفت چون بچهها میدانستند من تا حالا چهل پنجاه کانتینر جنس به ترکیه و عراق و امارات و روسیه فرستادم، میخواستم بفهمند راه اندازی کسب و کار با یک تکشله و یک بطری روغن و چند وسیله ساده میشود و تعمدا شروع به فروختن پیراشکیها کردم تا فهم کنند کار کار است.
میگفت: چند روز بغل خیابان پیراشکی میپزم و بعدش تبدیل به یک مغازه میکنم و واگذار میکنم به همین دو سه تا بچه ده دوازده ساله.
#سفرنامه
#تبلیغ_فاطمیه
#کربلا
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
#خانه_پدری
نجف
💠 اهتمام امیرالمؤمنین به #تکثیر_نسل_مومنین
📌أخبرنا أبو البركات الأنماطي، أنا أبو الفضل بن خيرون، أنا أبو علي بن الصوّاف، نا محمّد بن عثمان بن أبي شيبة، نا أبي، نا أبو الحسين العكلي، عن سفيان، عن جعفر، عن أبيه قال: كان لعلي تسع عشرة سرية. إنما كان كثرة تسرّي أمير المؤمنين طلبا للنسل #لتكثير_العابدين.
امام صادق علیه السلام فرمود: امیرالمؤمنین 17 کنیز داشت. و این زیاد #کنیزداشتنِ ایشان فقط به خاطر آن بود که فرزند میخواست تا عبادتکنندگانِ خدا را زیاد کند.
تاریخ مدینه (ابن عساکر)، ج42، ص578
📌ملامحسن فیض کاشانی در مهجة البیضاء:
امیرالمومنین وقتی شهید شدند #چهارهمسر دائم داشتند و ۱۷ سریه.
🔻طبق نقل پژوهشکده الدریعة النبویة ایشان ۳۶ فرزند داشتند.
#استراتژی_کارآمد
#افزایش_جمعیت #سیاست_اهل_بیت_پیامبر
#شیعیان_در_فرزندآوری_چه_نسبتی_با_اهل_بیت_دارند
#تعدد
#تبلیغ_فاطمیه
#سفرنامه
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
📌گفتگویی پیرامون #انتقام_نرمافزاری و تمهید اندیشهای جریان مقاومت
🔹اولین بار شیخ را در مرصاد دیده بودم.
#میز_عراق اندیشکده مرصاد فراخوان نیرو داده بود.
یک رزومه فرستاده بود.
ارشد فیزیک، طلبه درس خارج، فلسفه و عرفان را نزد استاد امینی نژاد خوانده بود و بعدها بریده بود و شاگرد آقای میرباقری شده بود.
🔹رزومه کت و کلفتی داشت. مشتاق بودم ببینمش.
متواضعانه آمده بود برای مصاحبه. البته خودش میگفت دنبال این بودم ببینم مرصاد کجا ست و چه میکند.
🔹از معدود طلبه هایی بود که تا حالا دیده بودم. هم فضای علمی را خوب داشت و هم در فضای میدانی جهان اسلام شناخت دقیقی داشت.
یکی مثل خودم را پیدا کردم.
🔹بعدها که از #فلسفه بریدم. در درس #فلسفه_اصول و حدیث #استاد_میرباقری هم درس شدیم.
🔹مدتی غیبش زد. خبر رسید رفته نجف.
امروز بعد از یکسالی از باب روایت
تَزاوَروا وَ تَلاقُوا وَ تَذاکرُوا وَ احیَوا اَمرَنا؛ به ملاقاتش رفتم.
🔹یک گعده حدود دوساعتهای داشتیم. به #برکت_امیرالمومنین ایدههای خوبی مطرح شد. آخرین اخبار کویت و عراق و حوزه نجف و مسئله اردن و فلسطین و سوریه و لبنان را با هم مرور کردیم.
انشالله خداوند توفیق دهد أحیوا أمرنا را در گستره #وطن_توحیدی اقامه کنیم.
🔹قرار شد غروب پنجشنبه با هم برویم آشپزخانه مدرسه علمیهای را ببینیم. امام صادق #کتاب_الحجه و کتاب الصلاه را امتدادش دهیم تا کتاب أطعمه و أشربه. و امام صادق کتاب أطعمه و أشربه را در عینیت #آشپزخانه مدرسه حوزه علمیه مشق کنیم.
سرش شلوغ بود و پیچاند.
ترجمه روایت:
به زیارت و دیدار یکدیگر بروید، با هم به سخن و مذاکره بنشینید و #امر ما را (کنایه از حکومت و رهبری) زنده کنید.
پنجشنبه ۹ آذرماه
#سفرنامه
#تبلیغ_فاطمیه
#نجف
#جبهه_مقاومت
#سیلی_سختتر
#گام_دوم
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌برشی از سریال #باب_المراد / جریان ازدواج مجدد امام جواد علیه السلام با سمانه مغربیه.
🔻سریال #باب_المراد داستان ازدواج امام جواد با #سمانه_مغربی
🔹سریال #باب_المراد به داستان زندگی امام جواد می پردازد.
سریال بسیار خوش ساخت و البته حرفه ای ساخته شده است.
🔹از کارگردان سوری این سریال تا تهیه کننده کویتی آن تا بازیگرانی از عراق و سوریه و ایران از امتیازات این سریال است.
🔹سریال #باب_المراد - قسمت سوم (3) - دوبله فارسی
🔹داستان ازدواج امام جواد با کنیز مغربی.
به دلیل کارگردان غیر ایرانی و تهیه کننده کویتی و عدم خودسانسوری زندکی اهل بیت علیهم السلام دیالوگهای فیلم صریحا به #تعددزوجات امام جواد و امام کاظم اشاره دارد.
http://www.aparat.com/v/jcT1u
پی نوشت:
📌تولد امام هادی و موسی مبرقع حاصل ازدواج امام جواد با #کنیزمغربی بنام #سمانه است.
📌 شجره طیبه سادات #تقوی و #نقوی و #رضوی و #برقعی در هند و پاکستان و کشمیر و ایران حاصل #تعددزوجات و #ازدواج_بین_فرهنگی امام جواد است.
#امام_جواد
#تعددزوجات
#ازدواج_تمدنی
#سریال
#باب_المراد
#سفرنامه
#تبلیغ_فاطمیه
جمعه ۱۰ آذر؛ کاظمین
شذرات؛ (پراکنده نویسیهای منظومهوار طلبهای #وطن_توحیدی)
@iman_norozi