eitaa logo
مطالعات زنان و خانواده
678 دنبال‌کننده
778 عکس
7 ویدیو
428 فایل
مطالعات خانواده و زنان در ایران و عرصه بین الملل @international_club" rel="nofollow" target="_blank">eitaa.com/@international_club لینک ارتباط با ادمین کانال: @hamann
مشاهده در ایتا
دانلود
📊اینفوگرافیک/ روند تعداد ازدواج و طلاق ثبت شده طی ۶ سال اخیر @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
D1737150T11647365(Web).Mp3
686.7K
🎤 👤صحبت های دکتر سید مجتبی موسی کاظمی (روانشناس – مشاور خانواده و مدرس دانشگاه ) ↙موضوع: ویژگی های طلاق عاطفی اشاره به مواردی از قبیل : قهرهای کوتاه مدت و چگونگی رفع آن ◀توضیح طلاق عاطفی یا طلاق رسمی. 📎در برنامه سلام زندگی به تاریخ اول مرداد ۱۳۹۸ @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
طلاق عاطفی راهکارها.Mp3
478.8K
🎤 - راهکارها 👤صحبت های دکتر سید مجتبی موسی کاظمی (روانشناس، مشاور خانواده و استاد دانشگاه) ↙موضوع: راهکار طلاق عاطفی اشاره به مثل "خرِ شیطان" در روابط زناشویی انتقاد، تحقیر کردن، مقاومت و عدم پاسخگویی و پرهیز از آن 📎در برنامه سلام زندگی سوم مرداد ۱۳۹۸ @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مدل ها و اشکال مختلف طلاق عاطفی.Mp3
471.7K
/ مدل ها و اشکال مختلف طلاق عاطفی 👤صحبت های دکتر سید مجتبی موسی کاظمی (روانشناس، مشاور خانواده و مدرس دانشگاه) ↙موضوع: درباره مدل ها و اشکال مختلف طلاق عاطفی @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
عوامل طلاق عاطفی.Mp3
247.5K
🚻 ↙موضوع: عوامل طلاق عاطفی 📎بخش تحقیقاتی برنامه سلام زندگی در اول مرداد ۱۳۹۸ @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐 (31) دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی تمامی زنان و دختران ⬇ زنان و آرمان های توسعه پایدار، برابری جنسیتی سازمان ملل متحد اکنون تمرکز توسعه جهانی خود را بر روی 17 آرمان توسعه پایدار گذاشته است. زنان نقشی حیاتی در همه آرمان ها دارند که اهداف بسیاری بطور خاص برابری و توانمندسازی آنان را به عنوان هدف وبخشی از راه کاربه رسمیت می شناسند. ⬅آرمان پنجم، "دستیابی به برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران" به عنوان هدف جنسیتی مستقل شناخته می شود، زیرا برای رسیدن به این اهداف اختصاص داده شده است. تغییرات مهم حقوقی و قانونی برای تضمین حقوق زنان در سرتاسر جهان لازم است. در حالی که تا 2014 طبق یک صورت جلسه، 143 کشور برابری زن و مرد را در قانون اساسی خود متعهد شده بودند، 52 کشور دیگر در این زمینه اقدامی نکرده بودند. تبعیض جنسیتی بصورت آشکار درعرصه اقتصادی و سیاسی باقی مانده است. درحالی که پیشرفت هایی طی چند دهه اتفاق افتاده،هنوز زنان در بازار کاربه طور متوسط 20 درصد کمتراز مردان در سطح جهانی دستمزد دریافت می کنند. تا 2018 تنها 24 درصد از نمایندگان پارلمان های (مجالس قانون گذاری) ملی زن بوده اند، افزایش آهسته 3/11 در صدی در 1955. ⬇آرمان 5 توسعه پایدار: 5-1.پایان بخشیدن به همه اشکال تبعیض علیه تمامی زنان و دختران در همه جا. 5-2. از بین بردن تمامی اشکال خشونت علیه همه زنان و دختران در فضاهای عمومی و خصوصی از جمله قاچاق انسان، بهره‌کشی جنسی و سایر اشکال استثمار. 5-3.از میان برداشتن تمام رفتارهای زیان‌بار مانند ازدواج‌های کودکان، زودهنگام و اجباری همچنین ختنه زنانه. 5-4.به رسمیت شناختن و ارزش نهادن به مراقبت‌های بدون دستمزد و کارهای خانگی از راه تصویب خدمات عمومی، ایجاد زیرساخت‌ها، سیاست‌های حمایتی اجتماعی و ترویج مسئولیت‌های مشترک در خانه و خانواده متناسب با شرایط ملی. 5-5.تضمین مشارکت کامل و مؤثر و فرصت‌های برابر برای زنان جهت رهبری در تمام سطوح تصمیم‌گیری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و زندگی اجتماعی. 5-6.تضمین دسترسی جهانی به بهداشت جنسی و باروری و حقوق باروری در راستای توافقات "برنامه اقدام کنفرانس بین‌المللی جمعیت و توسعه" و "برنامه اقدام پکن" و اسناد نهایی کنفرانس‌های بازبینی مربوطه. 5-الف. اجرای اصلاحات برای دادن حقوق مساوی به زنان درباره منابع اقتصادی همچنین دسترسی به مالکیت و در اختیار گرفتن زمین و سایر اشکال دارایی، خدمات مالی، ارث، و منابع طبیعی بر اساس قوانین ملی. 5-ب. تقویت استفاده از فناوری‌های توانمندساز، به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور ارتقای توانمندسازی زنان. 5-ج. اتخاذ و تقویت سیاست‌های مناسب و قوانین قابل اجرا برای ترویج برابری جنسیتی و توانمندسازی همه زنان و دختران در تمامی سطوح. 📎منبع: سایت سازمان ملل متحد در ایران: کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
"جایگاه زن و ارزش والای خانه داری او در منزل" 🌹رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) ❇أَیُّمَا امْرَأَةٍ رَفَعَتْ مِنْ بَیْتِ زَوْجِهَا شَیْئاً مِنْ مَوْضِعٍ إِلَى مَوْضِعٍ تُرِیدُ بِهِ صَلَاحاً نَظَرَ اللَّهُ‏ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَیْهَا. ✳هر زنی که در خانه شوهرش چیزی را برای سامان دادن وضع خانه جابه جا کند، خداوند نظر [رحمت] به او می‌کند. 📚بحار الانوار، جلد 100 ص 251 🍀ارزش خانه داری زنان در احادیث: کلیک کنید. 🍀 📎منبع احادیث: کتاب وسائل الشیعه ج 2ص39 @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نرخ باروری در و سایر کشورهای دنیا از سال ۱۳۴۰ تا ۱۳۹۸ 🍁 بدون شرح @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🔵 🌸نقش و مادری زنان و اهمیت و ابعاد آن در : 🔹شغلِ حساس و آینده‌ساز ◀در نگاه رهبر معظم انقلاب، نقش‌آفرینیِ محوری زن در خانواده که معطوف به «پرورش و تربیت انسان» و رشد و شکوفایی نسل انسانی است، نقشی بی‌بدیل است که هیچ کس غیر از زنان قادر به انجامش نیست. لذا خانه‌داری، شغل «حساس و آینده‌ساز» است و هیچ کاری به اهمیت «کارِ مادر» نیست. 🌻مطالعه فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خانه داری و مادری: کلیک کنید. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (59) 1143. تجربه خانه داری زنان. 1144.خانه داری زنان، فرصتها چالشها و راهکارها. 1145.خانه داری زنان و تحکیم خانواده. 1146.جایگاه زنان خانه دار در روایات و سنت. 1147.تحلیل اجتماعی مساله خانه داری زنان. 1148.بررسی توانمندسازی زنان خانه دار. 1149.جایگاه زنان خانه دار در رشد و پیشرفت اقتصاد کشور. 1150.جنبش های اجتماعی و کار خانگی زنان. 1151.خانه داری زنان و نظام آموزشی کشور. 1152.بررسی خانه داری زنان در قوانین ایران و نظام حقوقی اسلام. 1153.حقوق زنان در خانه. 1154.بررسی رابطه بین خانه داری زنان و خانواده آرمانی در قرآن کریم. 1155.خوانش انتقادی اشتغال زنان. 1156.خود آگاهی و خانه داری زنان. 1157.خانه داری زنان، الزام، اجبار یا لطف. 1158.رسانه های جمعی و کار خانگی زنان (زنان خانه دار). 1159.الگوسازی زنانه خانه دار . 1160.خانه داری زنان از دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری. 1161.کار خانگی زنان و انسجام خانواده . 1162.کار خانگی زنان و سلامت روانی خانواده . 1163.خانه داری و مشارکت اجتماعی زنان. 1164. بررسی جایگاه فقهی ـ حقوقی کار خانگی زن (خدمة المرأة فی البیت). 1165.زن، کار خانگی و خانواده. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
#⃣دلایل اقبال بانوان به کار بیرون از خانه ما در این یادداشت می‌خواهیم به بررسی مهم‌ترین دلایلی بپردازیم که یک خانم را به کار بیرون از خانه سوق می‌دهد و با یکدیگر بیندیشیم که آیا می‌توان بدون کار کردن بیرون از خانه به این اهداف رسید؟ ⬇ کسب حس تایید و احترام از طرف همسر و اطرافیان یکی از دلایل، احترامی است که اطرافیان به خانم‌های شاغل میگذارند. گاهی حتی این حس تایید و احترام از طرف همسر این خانم‌هاست! سعی کنید در هر نقشی که هستید، نگاه برتر به خانم‌های شاغل نداشته باشید و صرفا به این دلیل که آن‌ها بیرون از خانه کار می‌کنند، احترام بیشتری برای آن‌ها قائل نشوید! ⬇ برقراری روابط اجتماعی ابدا اینطور نیست که برقراری روابط اجتماعی تنها با کار کردن بیرون از خانه ممکن باشد. شرکت در کلاس‌های آموزشی، هنری، ورزشی و ...، ایجاد گروه‌های دوستی، ارتباط دوره‌ای با اقوام و آشنایان همه مثال‌هایی از ایجاد روابط اجتماعی است که یک زن خانه‌دار نیز می‌تواند به آن‌ها بپردازد. ⬇استقلال مالی برخی زنان برای کسب استقلال مالی میل به کار کردن دارند. دین اسلام نفقه را به همین منظور برای زن درنظر گرفته. بهتر است آقایان نسبت به درآمدی که دارند، یک ماهیانه مشخص برای همسران‌شان درنظر گرفته و به صورت منظم پرداخت کنند. یک راه دیگر برای کسب استقلال مالی و درآمد بالاتر، روی آوردن به مشاغل و صنایع خانگی است. ⬇ احساس رشد و پیشرفت در زندگی شخصی کار کردن بیرون از خانه به بعضی خانم‌ها احساس رشد می‌دهد اما سوال اینجاست چند درصد مشاغل باعث پیشرفت می‌شوند؟ از قضا امروزه ذات بسیاری از مشاغل طوری است که مانع رشد و پیشرفت فرد می‌شود و به لحاظ ساعات طولانی‌ای که فرد را درگیر کار می‌کند، فرصت مشغله جدید را از او می‌گیرد. در مقایسه با زن شاغل، زنی که بیشتر ساعات روز را در خانه است، خیلی راحت می‌تواند به مطالعه بپردازد، می‌تواند ادامه تحصیل بدهد، پادکست‌های متفاوتی گوش دهد، ورزش کند و به این ترتیب در راستای رشد شخصی‌اش گامی بردارد. 🔚درآخر فراموش نکنید هرگز نمی‌توان گفت کار کردن بیرون از خانه برای یک زن حتما مفید یا حتما مضر است و هر خانمی بهتر است فراخور شرایط زندگی‌اش تصمیم بگیرد که به اصطلاح خانه‌دار باشد یا شاغل. ما در این یادداشت سعی کردیم برای این تصمیم به شما کمک کنیم. 📎نقل از کانال ریحانه کانال رسمی و اختصاصی @Khamenei_ir @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐 (32) ⬅به گرداندنِ کارهای وابسته به خانه، خانه‌داری می‌گویند. نگهداری از خانه، بخشی از خانه‌داری می‌باشد، که می‌تواند دربرگیرنده‌ی کارهایی مانندِ آشپزی، شست‌وشو، نگهداری از نوزاد، باغبانی و همچنین خرید باشد. ◀به زنی که پیشه اصلیِ او خانه‌داری است، «زن خانه‌دار» گفته می‌شود، و همچنین به مردی که پیشهٔ اصلیِ او خانه‌داری است، «مرد خانه‌دار» گفته می‌شود. ◀در سال‌های اخیر، در ایران، تلاش شده تا خانه‌داری یک شغل شمرده شود و زنان خانه‌دار بیمه شوند. ⬅خانه‌داری از نمودهای تقسیم کار جنسیتی (تقسیم کار بر اساس جنسیت) است. در تقسیم کار جنسیتی از زنان و مردان انتظار می‌رود فقط به دسته خاصی از کارها که از قبل تعیین شده‌است و به اختیار خود شخص نیست بپردازند. در این تقسیم‌بندی، زنان مسئول کارهای خانه و خانه‌داری، و بزرگ کردن بچه‌ها شمرده می‌شوند که کار بدون درآمد است. در نتیجه از نظر مالی وابسته به مردان می‌شوند و دسترسی به پولی که از آنِ خود بدانند نخواهند داشت. در کتاب راز و رمز زنانه، به «مشکلی که نامی ندارد»، افسردگی پنهان زنانی که خانه‌دار و بدون شغل خارج از خانه هستند پرداخته‌است. نیز در کتاب‌های مهم خود زنِ خانه‌دار و جامعه‌شناسی خانه‌داری، برای بار اول خانه‌داری را به عنوان مسئله‌ای مهم و به عنوان «کار» مطرح کرد. به‌طور مداوم جامعه‌شناسان بیشتری به این موضوع پرداختند. ⬇ را «کار بی‌مزدی که بدون پرداخت مستقیم و خارج از حوزه یک شغل خاص انجام می‌گیرد» تعریف می‌کند. به گفته «در خارج از بازار بخش اعظم کارهای مراقبتی و وظایف خانگی به عهده زنان است. به کوتاهی آنکه: الگوی غالب، شامل یک «نان آور» است و به زنان نقش‌های تدبیر منزل و پرورش کودکان محول می‌شود که فرض بر این است که با طبیعت آن‌ها تناسب دارد؛ بنابراین فعالیت‌های آن‌ها در مراکز کاری محدود است. موضوعی که تمایزگذاری بین مردان کارگر و زنان مراقبت‌کننده را منعکس می‌کند. ⬅ دربارهٔ کار خانه‌داری نوشته‌است «کارگر نیروی کار خود را میفروشد در حالی که زن متأهل نیروی کارش را به رایگان واگذار میکند. حق انحصاری و نپرداختن مزد با هم ارتباط نزدیک دارند عرصه کار خانگی در چهار چوب رابطه شخصی و عام (ازدواج) در اصل نوعی بردگی است.». ↙گرایش‌های گوناگون دیدگاه‌های گوناگونی به خانه‌داری دارند. مثلاً فمینیسم رادیکال آن را «کاری در خدمت مردان و در راستای حفظ منافع مردان» دانسته، فمینیسم مارکسیستی خانه‌داری را کاری رایگان در خدمت منافع سرمایه‌داری و بازتولید نیروی کار می‌داند و فمینیسم سوسیالیستی آن را «کاری که هم مردان و هم سرمایه‌داری از آن منتفع می‌شوند» می‌داند. اما همه این گرایش‌ها خانه‌داری را کاری واقعی می‌دانند. 📚منابع: 1. پاملا آبوت و کلر والاس (۱۳۸۳)، جامعه‌شناسی زنان، ترجمهٔ منیژه نجم‌آبادی، تهران: نشر نی، ص۱۱۰. 2. آنتونی گیدنز (۱۳۷۶)، جامعه‌شناسی، ترجمهٔ منوچهر صبوری، تهران: نشر نی، ص238. 📎از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده