eitaa logo
مطالعات زنان و خانواده
689 دنبال‌کننده
778 عکس
7 ویدیو
428 فایل
مطالعات خانواده و زنان در ایران و عرصه بین الملل @international_club" rel="nofollow" target="_blank">eitaa.com/@international_club لینک ارتباط با ادمین کانال: @hamann
مشاهده در ایتا
دانلود
(به زبان بلغاری: Юлия Кръстева یولیا کریستوا و به زبان فرانسه: Julia Kristeva) (زاده ۲۴ ژوئن ۱۹۴۱) فیلسوف، منتقد ادبی، روانکاو، و رمان نویس بلغاری-فرانسوی است که از اواسط دهه ۱۹۶۰ در فرانسه زندگی می‌کند. ⬅ژولیا کریستوا بعد از انتشار نخستین کتابش، Semeiotikè در ۱۹۶۹ تأثیر زیادی در تحلیل انتقادی و فمینیسم گذاشت. 📚کارهای او شامل کتاب‌ها و مقاله‌های بسیار دربارهٔ نشانه‌شناسی، بینامتنیت و ابجکسیون (آلوده انگاری) در حوزه‌های زبان‌شناسی، نظریه ادبی و نقد، روانکاوی، زندگینامه نویسی و خودزندگی‌نامه نویسی، تحلیل سیاسی و فرهنگی، هنر و تاریخ هنر می‌شود. ✏او یکی از پیشگامان هنگام اوج این نظریه در انسانیّات بود. کارهای وی همچنین جایگاه مهمی در اندیشه دارد. در سالهای اخیر برخی از آثار او توسط پژوهشگر حوزهٔ فلسفه، مهرداد پارسا به فارسی ترجمه شده‌است. از آن جمله می‌توان به «ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی» (نشر شوند)، «علیه افسردگی ملی» (نشر شوند)، «هانا آرنت: زندگی روایت است» (رخداد نو) اشاره کرد. 👥کریستوا به همراه ، و از مدافعان اصلی به‌شمار می‌رود. کریستوا تأثیر فراوانی روی فمینیسم و مطالعات ادبی فمینیستی و همین‌طور بر خوانش هنر معاصر گذاشته‌است. کریستوا ایدهٔ را در برابر نشانه‌شناسی متحد «زبان یکپارچه زنانه» مطرح کرده‌است. (برگرفته از ویکی پدیا) @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
👥 برجسته فمینیسم (6) ژولیا کریستوا (متولد 24 ژوئن 1941) فیلسوف، منتقد ادبی، روانکاو، جامعه‌شناس، فمینیست و رمان نویس بلعاری-فرانسوی است که از اواسط دهه‌ی 1960 در فرانسه زندگی می‌کند. او اکنون در دانشگاه پاریس دیدرو استاد است. کریستوا از زمان انتشار اولین کتابش «نشانه‌شناسی» در سال 1969 در تحلیل انتقادی بین المللی، مطالعات فرهنگی و فمینیسم تأثیرگذار شد. زمانی که ساختارگرایی نقش عمده‌ای در علوم انسانی داشت، او به همراه ، ، ، ، ، و به عنوان یکی از جلوداران شناخته شد. او هم چنین مؤسس و رئیس کمیته‌ی جایزه سیمون دو بوار است. ⬅کریستوا در کنار سیمون دو بوار، لوس ایریگاری و الن سیکسو یکی از اعضای اصلی فمینیسم فرانسوی است. او تأثیر قابل توجهی بر فمینیسم و مطالعات ادبی فمینیستی در ایالات متحده و بریتانیا گذاشته است. مطالبی که کریستوا عمدتن علیه «فمینیسم» فرانسوی «تفاوت» و نظریات گوناگون فرانسوی درباره‌ی نوشتار زنانه نوشته است موضع او را درباره‌ی زنانگی مشخص می‌کند. ⬇آثار کریستوا از سر یک پارادوکس یا دو راهی شقاق می‌یابند: آن وهله‌ی زننده‌ای که یک نظریه خود را به مفهومی از زنانگی به عنوان چیزی متفاوت، یک دیگری برای فرهنگی آشنا مسلح می‌کند تا صرفن با کلیشه‌های شدیدن گروتسکی و تمامن فرهنگی زنانگی رو به رو شود و یا حتا در آن‌ها سنگر بگیرد. 📚 منابع: 1.رزماری تانگ، نقد و نظر: درآمدی بر نظریه‌های فمینیستی، ترجمه منیژه نجم عراقی، نشر نی: 1387، تهران 2.نوئل مک آفی، ژولیا کریستوا، ترجمه مهرداد پارسا، نشر مرکز: 1384، تهران 3.ژولیا کریستوا، فردیت اشتراکی، ترجمه مهرداد پارسا، انتشارات روزبهان: 1389، تهران 4.Chanter، Tina and Ewa Ziarek (1993)، Between revolt and melancholia: the unstable boundaries of Kristeva`s polis، Albany: State university of New York press 5.http: //www. cddc. vt. edu/feminism/kristeval. html Guberman، Ross (1996)، Julia Kristeva interviews، New York: Columbia university press ✳متن کامل:http://anthropology.ir/node/2868 ❇مطالعه بیشتر؛ ر.ک: https://vista.ir/w/a/16/egedl ❇ همچنین؛ ر.ک: http://chora.blogfa.com/post/23 #⃣برای مطالعه بیشتر: 1⃣ژولیا کریستوا (Julia Kristeva) (۱۳۹۴)، ملت‌هایی بدون ملی‌گرایی، ترجمهٔ مهرداد پارسا، نشر شَوَند 2⃣ژولیا کریستوا. در آغاز عشق بود: روانکاوی و ایمان. ترجمهٔ مهرداد پارسا. نشر شَوَند 3⃣ژولیا کریستوا (۱۳۹۵)، علیه افسردگی ملی، ترجمهٔ مهرداد پارسا، نشر شَوَند 4⃣ژولیا کریستوا. علیه افسردگی ملی: او گفت، سرپیچی (چاپ سوم، ویراست دوم). ترجمهٔ مهرداد پارسا. نشر شَوَند 5⃣نوئل مک‌آفی (Noélle McAfee) (۱۳۸۵)، ژولیا کریستوا، ترجمهٔ مهرداد پارسا، نشر مرکز 6⃣ژولیا کریستوا (Julia Kristeva) (۱۳۹۴)، هانا آرنت: زندگی روایت است، ترجمهٔ مهرداد پارسا، نشر رخداد نو 7⃣استل برت. کریستوا در قابی دیگر. ترجمهٔ مهرداد پارسا. نشر شَوَند 8⃣ژولیا کریستوا (Julia Kristeva) (۱۳۹۵)، هانا آرنت: زندگی یک روایت است، ترجمهٔ محمود مقدسی، نشر مهرگان خرد 9⃣ژولیا کریستوا - ترجمه مهرداد پارسا، خورشید سیاه مالیخولیا، نشر رخداد نو 🔟ژولیا کریستوا - مهرداد پارسا، فردیت اشتراکی، نشر روزبهان 1⃣1⃣کریستوا / مهرداد پارسا، تن بیگانه، نشر رخداد نو 2⃣1⃣کند و کاوی در نظریات فمینیستی ژولیا کریستوا نوشته فیروزه مهاجر @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
معرفی دامنه آثار ژولیا کریستوا شامل زمینه هایی چون فلسفه، روانکاوی، ادبیات، فمینیسم و مطالعات فرهنگی می شود. 📖کتاب حاضر که شامل مقدمه ای از توریل موی و چند مصاحبه با و در نهایت سخنرانی او در دانشگاه کلمبیا است به دامنه موضوعات نسبتا مرتبطی می پردازد. مقدمه موی با شرح نکته هایی در باب پروژه نشانه شناسی کریستوا و حضور او در فعالیتهای آوانگارد تل کل، فمینیسم و زنانگی، گرایش او به سیاست در سطح فردی(خرد) و در نهایت نقد او بر ایده تفاوت دریدا، معرفی پیشرفته ای از سیر فکری کریستوا به دست می دهد. 🎤در مصاحبه نخست نینا زیوانسویچی با پرسش از کیفیت زنانگی در آثار کریستوا از او می خواهد تا از رمان و سرپیچی سخن بگوید.در ” بخشایش ” ، کریستوا دیدگاه های خود را باره این موضوع شرح داده و آنها را با تاملات دریدا و آرنت مقایسه می کند. 📃در مقاله فردیت اشتراکی، کریستوا در گفتگو با یکی از دانش آموختگان خود، جان لچت علاوه بر ارائه شرحی از دیدگاه های خود راجع به تکنولوژی، تجربه زیبایی شناختی در اندیشه آرنت و البته آثار خود، به ایده قابل توجه فردیت اشتراکی یعنی تاکید بر کسب فردیت شخصی سوژه با هویتی جمعی می پردازد. در آخرین مصاحبه ” در گذر از مرزها ” نیز سیر فکری و آثار کریستوا مورد بررسی قرار می گیرد. موضوع سخنرانی ژولیا کریستوا در دانشگاه کلمبیا نیز است که در آن دیدگاه های در باب ای که ساختاری بینامتنی دارد بررسی می شود. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
کتاب فردیت اشتراکی کریستوا.pdf
2.32M
📕عنوان کتاب:فردیت اشتراکی 👤نویسنده: ژولیا کریستوا 📝مترجم: مهرداد پارسا 📌ناشر: روزبهان ✅گرچه کریستوا به نوشته های خودش عنوان فمینیستی نمی دهد، بسیاری از فمینیست ها به منظور گسترش و تحول دادن به بحث ها و صحبت ها در نظریه و نقد فمینیست به او مراجعه می کنند. سه چیز اندیشه کریستوا بخصوص برای نظریه فمینیست در محیط انگلیسی – امریکایی مهم بوده است: ۱. تلاش او برای بازگرداندن تن ((body به گفتمان های موجود در علوم انسانی؛ ۲. تمرکز او روی اهمیتی که “مادرانه” و “پیشا ادیپی” (preoedipal) در ساخت ذهنیت دارد؛ و ۳. برداشت او از خوار شماری (abjection) به صورت توضیحی برای سرکوب و تبعیض. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله مفهوم طرد در اندیشه ژولیا کریستوا و بازتاب آن در هنر فیگوراتیو.pdf
641.2K
📒عنوان مقاله: مفهوم طرد در اندیشه ژولیا کریستوا و بازتاب آن در هنر فیگوراتیو معاصر 👥نویسندگان: ریما اسلام مسلک/ نرگس حریریان 📌چکیده: نمایش فیگورهای نامتعارف, بدن های مجروح, آسیب دیده و رنجور, گرایشی در هنر فیگوراتیو معاصر است که با عنوان (هنر ابجکت) و یا (هنر مطرود) شناخته می شود. هر چند که بیان مفهوم ابجکشن, طرد و آلوده انگاری که مترادف هم هستند, صرفا به هنر معاصر اختصاص نداشته و در نقاشی هایی که از قرن 16 میلادی بجامانده نیز قابل مشاهده است. اما بهره برداری از این واژه در کلام فلسفی نخستین بار به سال 1982 برمی گردد؛ زمانی که ژولیا کریستوا, فیلسوف, روانکاو و زبان شناس معاصر نخستین بار آن را در مقاله (قدرت های وحشت, مقاله ای در باب طرد) به کار می برد. هنر ابجکت و یا مطرود زاییده بحران زندگی معاصر است؛ زاییده جنگ ها, ویرانی ها, بیماری ها و قدرت هایی که انسان و سرنوشتش را هدف قرار داده است. بررسی ایده طرد در اندیشه های ژولیا کریستوا و بازتاب آن در زندگی و هنر فیگوراتیو معاصر, اصلی ترین هدف این جستجوست. کریستوا ریشه طرد را در دوران کودکی جستجو می کند؛ یعنی هنگامی که نطفه هر آن چیزی که در انسان, به نام هویت شناخته می شود, در سایه میل به تمایز بسته می شود؛ تمایز از چیزی که هم در مغایرت با اوست و هم بخشی از او به شمار می آید و هیچگاه یک جدایی کامل نیست. آلوده انگاری که با انزجار و خشونت همراه است, هم هویت را می سازد و هم آن را تهدید می کند. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
مقاله فمینیسم در فراز و فرود پارادایم زمان.pdf
497.9K
📒عنوان مقاله: فمینیسم در فراز و فرود پارادایم زمان 👥نویسندگان: احمد نقیب زاده/ مونا سعیدلویی 📌 چکیده فمینیسم از ظهور نخستین موجش تا به امروز دچار تغییر و تحولات شگرفی حتی در ریشه ای ترین خواستگاههای فکری خود بوده است. به ویژه در موج سوم که بر پایه تکثر، تنوع و تعدد بنا شده است. فمینیسم پست مدرن یکی از متأخرترین گرایشهای فمینیسم است و به دلیل پیچیدگیهای بنیادین که در تعریف خود پست مدرنیسم وجود دارد بررسی این گرایش از منظر پساساختارگرایی که زیر مجموعه ای از پست مدرنیسم است پیچ و تابهای فمینیسم در طول زمان را بیشتر آشکار می کند. 📖نوشتار حاضر پس از پس ذکر فضای گفتمانی دوره مدرن و رابطه آن با مفهوم جنسیت، به بررسی نقش زبان و تأثیر آن در انقیاد زنان شکل گیری ماهیت آنها و همچنین از بعد روانکاوی به بررسی نظرات اندیشمندان مختلف فمینیسم و نقشی که آنها برای زبان قائل هستند می پردازد. در این راستا فمینیسم پساساختارگرا و بنیادیترین مبحثش یعنی زبان و تأثیر آن بر اندیشمندان فمینیسم بررسی می شود. در آخر نیز نگاهی به تفاوتهای فمینیسم پساساختارگرا در دو کشور آمریکا و فرانسه می اندازیم. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
(به انگلیسی: Intertextuality) کریستوا ژولیا کریستوا در مطالعه نظریات «باختین» درباره چند صدایی بودن یک متن و با حمله بردن بر معانی ثابت و ایستایی که خواسته یا نا خواسته به شکل بُت در آمده‌اند. نظریه بینا متنیت را در سال 1966 در مقاله خود عنوان کرد. مقاله کریستوا وابستگی گریز ناپذیر متون ادبی به متون پیشین را مطرح می کرد . ⬅او و همکارانش از نظریه بینا متنیت به عنوان گریزراهی برای رهایی از تک صدایی و تک روایگی استفاده کردند تا اینکه رفته رفته بینا متنیت جای فردیت گرایی مدرنیستی را گرفت. ⬅کریستوا در سال 1980 در مقاله ای با عنوان «خواست در زبان»، هر متن را یک بینا متن توصیف می کند و معتقد است که متون حال و گذشته با هم گفتگو و تعامل دائم دارند5 و هر متن دارای معنی های بی شمار است. با پذیرش این نکته که متن معناهای گوناگون و گاه حتی متضاد دارد و متن تک معنایی وجود ندارد به این نتیجه می رسیم که باید این معناها را از راه نسبت های بینا متنیت استنتاج کرد. ◀هر متنی مجموعه ای است که از دال ها یا به گفته گرماس «واحد های معنایی». این واحد ها از راه فهم مناسبات بینا متنی تبدیل به موضوع های معنایی می شوند.«کریستوا» همچون «باختین» مناسبات بینا متنی را در گام نخست از ژانر ادبی و در گام بعد و در پله ای که تجریدتر می نماید و هم بارها دشوارتر و مهمتر از سخن. معمولا مهمترین نکته، منش زبان ادبی و منش متن ادبی است. 📚👆 متن کامل: http://arthamadan.ir/PrintListItem.aspx?id=42461 ✅بینامتنیت یا "متنِ پنهان" (به انگلیسی: Intertextuality) شکل‌گیری معنای متن توسط متون دیگر است. این می‌تواند شامل استقراض و دگردیسی متنی دیگر توسط مؤلف یا ارجاع دادن خواننده به متنی دیگر باشد. اصطلاح «بینامتنیت»، از زمان ابداعش توسط جولیا کریستوا در سال ۱۹۶۶ دفعات بسیاری تغییر یافته‌است و قرض گرفته شده‌است. ✅بینامتنی به معنی شکل یافتن متنی جدید بر اساس متون معاصر یا قبلی است به‌طوری‌که متن جدید فشرده‌ای از تعدادی از متون که مرز بین آن‌ها محو شده می‌باشد و ساختارش به شکلی تازه شود و به‌طوری‌که از متون قبلی چیزی جز ماده آن باقی نمانده‌است و اصل آن در متن جدید پنهان شده و تنها افراد خبره توان تشخیص آن را داشته باشند.[ برخی بر این باورند که اصطلاحاتی چون اقتباس، تضمین، تلمیح، اشاره، مناقضات، سرقات، معارضا و … در میراث ادب عربی تا حدودی با مفهوم بینامتنی همپوشانی دارند. اما اچ. پورتر ابوت، روایت‌پژوه برجسته، معتقد است که تفاوت بینامتنیت با «تلمیح» و «تقلید» در آن است که بینامتنیت وضعیت گریزناپذیر متون است و اختیاری نیست. ✳اصطلاح بینامتنی به رابطه‌های گوناگون متون از لحاظ صورت و معنا اشاره می‌کند. متون، بافت‌ها و سیاق‌هایی را فراهم می‌کنند که می‌تواند دیگر متون را درون آن‌ها خلق و تفسیر کرد. ✳بینامتنیت به رابطه تفسیری و معناشناختی ناظر است و در تفسیر قرآن نیز مراد از بینامتنی، توجه به روابط نشانه شناختی و معناشناختی است که متون دیگر می‌توانند با قرآن داشته باشند.(ویکی پدیا) @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (5) Sex Roles « نقش» ، یک اصطلاح جامعه شناختی است. نقش‌‌های اجتماعی یکی از مباحث مهم در جامعه شناسی، انسان شناسی و سایر شاخه‌های دانش انسانی به شمار می‌رود. به زبان ساده، نقش‌های اجتماعی تجلی‌گاه شخصیت و روزنه‌ای برای برونی‌سازی محتوای آن است. ازنگاه دیگر، نقش‌های اجتماعی رفتارهای مورد انتظار جامعه از یک وضعیت اجتماعی (social position) است. به همین قیاس، نقش‌های جنسی رفتارها و فعالیت‌های مورد انتظار از زن یا مرد به طور جداگانه است. مفهوم نقش، به گونه‌ای است که بر عنصر کنش متقابلی و دو جانبه بودن دلالت دارد. چنان که نقش آموزگار بدون نقش دانش‌آموز بی‌معناست، در نقش‌های جنسی، شیوه‌های رفتاری زنان و مردان در رابطه با یکدیگر باید مدنظر قرار گیرد. برای مثال، نقش‌های زوجین (Mariotal roles) یا نقش همسر از (conjugal role) مصادیق نقش‌های جنسی به شمار می‌رود. بنابراین در جامعه شناسی، نقش جنسی یک نقش اجتماعی است که بر اساس جنس زیست‌شناختی به مردان و زنان محول می‌شود. #⃣نظریه‌ فمینیستی بر این باور است که جامعه رفتار مرتبط با جنسیت را به شیوه‌‌‌ای نادرست و بی‌قاعده به هر یک ازدو جنس زیست‌شناختی پیوند می‌دهد. فمینیست‌ها، با تأکید بر این اندیشه -دوبووار که انسان زن زاده نمی‌شود، بلکه زن می‌شود» اظهار می‌دارند که نقش‌های جنسی خصلتی کسب شده، موقعیتی مقرر شده و بخشی از یک ایدئولوژی است که نقش‌های زنان را ناشی از طبیعت آنها می‌داند. در مقابل آنها تلاش دارند اثبات کنند که این گونه نقش‌ها تحت تاثیر تلقین و تقلید، تبلیغات رسانه‌ای یا زندگی خانوادگی کلیشه سازی می‌شوند و فطری نیستند، دسته‌ای از این پژوهش‌‌ها ناظر بر حوزه‌ی مردم شناسی است که نشان می‌دهد زنان در قبایل مختلف از نقش‌های کاملاً متفاوتی برخوردارند. ⬅ مدعی است که تنها راه حل برای پایان دادن به سلطه مردان، امتناع از اطلاق هرگونه ویژگی، رفتار یا نقش به زنان است. نظریه فمینیستی به تدریج واژگان نقش، جنس را با رویگردانی کامل از شرح‌های متکی بر روان‌شناسی رها کرده است. ⬅در مقابل، مخالفان فمینیسم بر این عقیده‌اند که نظریه‌های فمینیستی تنها با تکیه بر برخی از حالات و رفتارهایی از زنان و مردان که تحت تاثیر شرایط اجتماعی دگرگون می‌شوند، اثر پذیری نقش‌های جنسی از خصلت‌های فطری را انکار می‌کند. از آن سوء باید گفت که حتی اگر همه نقش‌های اجتماعی جنبه اکتسابی داشته باشند، اما این به معنای نفی تناسب میان نقش‌های جنسی با ویژگی‌های ذاتی جنسی نیست.به تعبیر دیگر، درست است که می‌توان رفتارهای اجتماعی یک جنس خاص را تغییر داد اما این کلیشه پذیری به معنای نفی تناسب برخی از نقش‌ها با ویژگی‌های روانی یا زیست‌شناختی یک جنس وناهماهنگی برخی از نقش‌های دیگر با آن جنس نیست. 🔄باید افزود که در سال‌های اخیر، پژوهش‌های متعددی صورت گرفته و نشان داده است که عوامل اجتماعی به خودی خود طیف وسیعی از رفتارهای متمایز جنسی را که پسران و دختران نشان می‌دهند، توجیه می‌کند. 📚منابع: 1. ویون بار، جنسیت و روان‌شناسی اجتماعی، ترجمه حبیب احمدی و دیگران، نوید شیراز، 1383. 2. امیلیا نرسیسیانس، مردم شناسی جنسیت، نشر افکار، 1383. 3. سوزان گولومبرک و دیگران، رشد جنسیت، ترجمه مهرناز شهر آرای، ققنوس، 1378. 4. محمد باقر ساروخانی، دائره المعارف علوم اجتماعی، کیهان، 1370. 5. مگی هام، فرهنگ نظریه‌های فمینیستی، ترجمه‌ی فیروزه مهاجر و دیگران، نشر توسعه، 1382. 6. استفانی گرت، جامعه شناس جنسیت، ترجمه کتایون بقائی، نشر دیگر، 1380 📌 منبع: حورا، شماره 14 @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📚 (26) 📙عنوان کتاب: فمینیسم آمریکایی تا سال 2003 ✒ویراستار: معصومه محمدی 📌مشخصات: تهران، دفتر نشر معارف،172ص 📖این کتاب تلخیص و ترجمه ای است از پنج کتاب ضد فمینیستی. 1⃣بخش اول «نابودی عفاف، ارمغان فمینیسم» نوشته وندی شلیت می باشد نویسنده به مشکلاتی که بی عفتی برای جامعه آمریکا به بار آورده است اشاره نموده، عفت را امری ذاتی و زنان با عفت را از لحاظ جنسی فعال تر می داند. 2⃣بخش دوم «فمینیسم و مذهب» نوشته دایان پاسند، به انتقاد از فمینیسم پرداخته وآموزه ضدیت آن را با آموزه های مسیحی بیان می کند. وی سعادت حقیقی انسان را تنها از طریق ارتباط با خداوند می داند. 3⃣بخش سوم با عنوان «پسران» قربانیان فمینیسم، نوشته کریستینیاهوف سوموز، به بحران موجود در میان پسران آمریکایی اشاره نموده آن را تبلیغ فمینیست ها بر علیه مردان و مظلوم نمایی دختران می داند. 4⃣بخش چهارم این کتاب را تشکیل می دهد. نویسنده ابتدا تاریخچه ای از جنبش حقوق برابر فمینیسم و جریان مقابله آن را مطرح می کند، سپس به جریان خانواده گرای افراطی می پردازد. 5⃣بخش پنجم «تاثیر روشنفکری غرب بر ازدواج و خانواده» از جمیز کیو. ویلسون می باشد. در میان بردگان، فرهنگ فرزند محور، ، و تحولات فرهنگی ازدواج از دیگر موضوعات مطرح در این بخش می باشد. (برگرفته از مأخذشناسی فمینیسم، مجید دهقان) @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
🌐، نشریات و پایان نامه ها(14) 64. نام پایگاه: Springer ⬅آدرس اینترنتی: www.springerlink.com 📎دامنه موضوعی: از قوی‌ترین پایگاه‌های اطلاعاتی با بیش از ۱۵۰ سال سابقه در حوزه‌های مختلف علمی مانند علوم پزشکی، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی، علوم کشاورزی است که به چاپ و نشر تعداد زیادی مجله و کتاب می‌پردازد. این پایگاه اطلاعاتی سالیانه بیش از ۳۰۰۰ کتاب جدید و ۱۶۰۰ مجله را که به صورت الکترونیکی تمام متن نیز در دسترس می‌باشد را به چاپ می‌رساند. همچنین امکان جستجو در متن کتاب و جستجوی همزمان در بین کتب و مجلات وجود دارد. ذکر این نکته ضروری است که هر ناشر مجلات خود را در کشورهای مختلفی چاپ و منتشر می‌کند. به عبارت دیگر ممکن است یکی از مجلات Springer در آلمان و دیگری در آمریکا چاپ شود. 65.نام پایگاه: PubMed ⬅آدرس اینترنتی: www.cnbi.nlm.nih.gov/pubmed 📎دامنه موضوعی: یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بانک‌های اطلاعاتی در زمینه علوم پایه و بالینی علوم پزشکی، دارویی، دندان پزشکی، بهداشت و سلامت می‌باشد. این پایگاه اطلاعاتی توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی (NCBI) واقع در کتابخانه‌ی ملی پزشکی آمریکا (NLM) تهیه شده و امکان دسترسی به پایگاه اطلاعاتی Medline را در اختیار کاربران قرار داده است. این پایگاه اطلاعاتی بیش از ۱۶ میلیون مقاله از ۴۵۰۰ نشریه معتبر در رشته‌های پزشکی، داروسازی، پرستاری، دندان پزشکی، دامپزشکی و علوم پایه منتشر شده در آمریکا و هفتاد کشور جهان را دارا می‌باشد. @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
⬅ WOMEN'S STUDIES - JOURNAL (9) 📒Feminist Theory SAGE PUBLICATIONS INC, 2455 TELLER RD, THOUSAND OAKS, USA, CA, 91320 📂Journal Description نظریه فمینیست یک نشریه بین‌المللی است که مجمعی برای تحلیل انتقادی و بحث‌های سازنده در مورد فمینیسم را فراهم می‌کند. ⬇ تنوع نظری / تنوع فمینیست نشریه نظریه فمینیست، به محتوای میان رشته‌ای میپردازد و منعکس‌کننده تنوع فمینیسم، دیدگاه‌های فمینیستی از میان طیف وسیعی از علوم انسانی و علوم اجتماعی و گستره کامل مواضع سیاسی فمینیسم است. ⬇ این نشریه به مسائل و موضوعات زیر می پردازد: 1.بحث نظریه پردازان با دیدگاه‌های گوناگون 2. بحث های انتقادی 3.چالش‌های نظری و سنت های نظری ارتودوکس و نظریه های متعارف 4.نظریه‌پردازی تجربی و کار مفهومی بیشتر 5.نزاع های سیاسی و ارتباط بین تئوری و عمل 6.عبور از مرزهای نظری و ذهنی 7.فعالیت و کار با طرفداران حقوق زنان در سراسر جهان . ⬇ Reviews Feminist Theory includes book reviews and review articles which set several recent books within the context of past debates . 🌐 آدرس سایت نشریه: https://www.sciencedirect.com/topics/social-sciences/feminist-theory @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده
📔معرفی 📖این کتاب مجموعه سخنرانی های مورخ شهیر انگلیسی "مونتگمری وات" در دانشگاه های فرانسه است که پس از ویرایش، در سال 1972میلادی، با عنوان "تاثیر اسلام بر اروپای قرون وسطی" به چاپ رسیده است. 1⃣دکتر گمری وات در گفتار نخست، انگیزه مسلمانان از حضور در اروپا و تصرف اسپانیا، همچنین مسئله واکنش اروپاییان را نسبت به این رویداد را بررسی می کند. 2⃣بررسی اجمالی جایگاه تجارت و بازرگانی و تکنولوژی نزد مسلمانان صدر اسلام مضمون گفتار دوم است. 3⃣در گفتارهای دیگر این موضوعاتی مانند: دستاوردهای مسلمانان در علم، فلسفه، ریاضیات و نجوم، جنگ های صلیبی و پیامدهای آن برای اروپا، جایگاه علم و فلسفه در اورپای قرون وسطی و دیدگاه اروپاییان قرون وسطی در مورد اسلام و مسلمانان فاتح به چشم می خورد. 📕مطالعه گزارش و نقد این کتاب توسط مرتضی شیرودی در: منبع: اندیشه تقریب 1386 شماره 10 http://ensani.ir/fa/article/45272 @International_club کانون بین الملل مطالعات زن و خانواده