eitaa logo
انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران
421 دنبال‌کننده
107 عکس
26 ویدیو
42 فایل
🔸انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران Islamic Public Law Association of Iran تشکل علمی مستقل، غیرانتفاعی و غیرسیاسی با مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری 🌐 تلگرام و بله: @iplai_ir 🔶 ارتباط با ادمین: @iplaiadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی ولادت باسعادت حضرت شمس الشموس، علی بن موسی الرضا (ع) را خدمت شما، تبریک عرض میکنیم🌹🌹 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐@iplai_ir
📷 آیین آغاز به کار انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران و نشست تخصصی “حقوق عمومی اسلامی، ضرورت یا امتناع” 🕒 سه شنبه، ۹ خرداد ماه 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📷 در حاشیه آیین آغاز به کار انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران و نشست تخصصی “حقوق عمومی اسلامی، ضرورت یا امتناع” 🕒 سه شنبه، ۹ خرداد ماه 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📷 عکس یادگاری آیین آغاز به کار انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران و نشست تخصصی “حقوق عمومی اسلامی، ضرورت یا امتناع” 🕒 سه شنبه، ۹ خرداد ماه 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
❇️ *حقوق عمومی اسلامی، قوه تاسیس و طراحی نظام حکمرانی دارد / وجود عناصری ویژه در انسان شناسی اسلامی مقتضی حقوق عمومی متمایزی است که از آن به حقوق عمومی اسلامی تعبیر میشود.* 🔰 آیت الله کعبی استاد حوزه و دانشگاه و عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست تخصصی «حقوق عمومی اسلامی؛ ضرورت یا امتناع» مطرح کرد: حقوق عمومی اسلام قوه تاسیس و طراحی نظام حکمرانی پیشرفته ای دارد و این مهم مبتنی بر روش‌شناسی خاصی رقم میخورد. البته تجارب بشری در امر حکمرانی آنجا که عقلایی باشد تحت ضوابط شرعی قابل بکارگیری است. بنابراین نقطه عزیمت در تبیین حقوق عمومی اسلامی، توجه به مفهوم دولت و ابعاد آن در آموزه های اسلامی است و در مقابل رویکردی که حقوق عمومی مدرن را اصل قرار میدهد و سپس به دنبال یافتن نظر اسلام است قابل تشکیک میدانیم. 🔰 دکتر محمد بهادری جهرمی عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس نیز در ادامه مطرح کرد: وجود عناصری ویژه در انسان شناسی اسلامی مقتضی حقوق عمومی متمایزی است که از آن به حقوق عمومی اسلامی تعبیر میشود. بنابراین هر نظام حقوقی از خاستگاه، مشرب و آبشخور خاصی برخوردار است و نمی‌توان با استناد به لزوم مفاهمه با جهان، از مبانی اختصاصی حقوق عمومی اسلامی دست برداشت. نگاه متفاوت و در عین حال متعالی به انسان، محوریت دادن به تضمین کرامت وی در شئونات مختلف حکمرانی، استناد به رأی و نظر مردم در امر اداره جامعه و لزوم رعایت غبطه مسلمین توسط حاکم جامعه اسلامی، موجب اقبال بیشتری از سوی اندیشمندان و نخبگان حق‌طلب و فطرت‌مدار به مقوله حقوق عمومی اسلامی خواهد شد و به هیچ عنوان امکان گفت و گو و تفاهم متقابل را از بین نخواهد برد. 📄 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔸خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده نموده ام و در انتظار فوز عظیم شهادتم. 📚صحیفه امام - جلد ۲۰ - صفحه ۳۱۸ ⚫️ سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) را خدمت شما عزیزان، تسلیت عرض میکنیم. 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄امام خمینی و دولت سازی؛ تلاقی اندیشه سیاسی و کنش انقلابی 🖊خانم فاطمه نظری دانش آموخته کارشناسی ارشد حقوق عمومی و عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔻با وجود تعدد تالیفات در باب شخصیت امام خمینی (ره)؛ همچنان بسیاری به تحلیل اقدامات و بینش او میپردازند. در این میان اندیشمندان غربی نیز در جستجو نحوه حدوث انقلاب اسلامی به کاوش در نقش امام خمینی پرداخته‌اند: 👤 مایکل فیشر (1980)، جان فوران (1994)، نیکی کدی (1995)، لاری ری (1993) و سامی زبیدا (1993) از جمله پژوهشگران و محققان غربی بوده‌اند که تلاش داشته‌اند با بهره‌گیری از الگوهای تحلیلی و سنت‌های تئوریک معمول در علوم اجتماعی و سیاسی به تحلیلی در این باره دست یابند اما نارسایی‌های چارچوب‌های نظری معمول غربی، ایشان را در ارائه رهیافتی جامع ناکام گذارده است. 📚 کتاب «منظومه فکری امام خمینی (ره)» اثر عبدالحسین خسروپناه و جمعی از پژوهشگران است که در قالب روشی نظام‌مند، به استنباط منظومه فکری حضرت امام خمینی پرداخته شده است. 🔸 این اثر در قالب نظریه نظام‌های بینشی، ارزشی و کنشی تدوین گردیده و در صدد است تا با مطالعه مجموعه مکتوبات، منشورات، بیانیه‌ها و سخنرانی‌های حضرت امام خمینی(ره) هندسه و منظومه معرفتی ایشان را به رشته تحریر در آورد. 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
1908219651_1896471792.mp3
27.65M
🎧 گزارش صوتی نشست تخصصی «حقوق عمومی اسلامی، امتناع یا ضرورت» با حضور آیت الله کعبی و دکتر محمد بهادری جهرمی (اعضای هیات مدیره انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران) دبیر نشست: دکتر محمدرضا اصغری شورستانی 🗓۹ خرداد ۱۴۰۲ 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
بیانیه انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم بسم الله الرحمن الرحیم يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (صف/8) در پی توهین سازمان یافته به ساحت مقدس قرآن کریم و تشدید اسلام هراسی و جریانات ضد اسلامی در کشور سوئد، انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران ضمن محکوم کردن این اقدام مذبوحانه، نظر آحاد حقیقت جویان جهان را به نکات ذیل جلب می نماید: 1) قرآن کریم، کلام نورانی خداوند برای تمام ابناء بشر است (ذِكْرَى لِلْبَشَرِ (المدثر/31)) و آموزه‌های آن بر گسترش صلح و مهربانی بین تمامی انسان‌ها تأکید دارد (وَالصُّلْحُ خَيْرٌ‌(نساء/128)) تا جایی که پیامبر اسلام(ص) در این کتاب آسمانی، منبع رحمت و مهربانی خداوند برای تمام جهان معرفی شده است (وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ(انبیاء/107)). این کتاب آسمانی مکرراً خود را تصدیق‌کننده کتب آسمانی پیامبران ادیان ابراهیمی مانند انجیل حضرت مسیح(علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام) و تورات حضرت موسی(علی‌نبیناوآله‌وعلیه‌السلام) معرفی کرده است (وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْکِتابِ وَ مُهَیْمِناً عَلَیْهِ(مائده/48)). با این توصیف، مبادرت به اقدام نفرت‌برانگیز سوزاندن این کتاب آسمانی، تحت حمایت نهادهای قضایی و امنیتی سوئد، نه تنها توهین به مقدسات جمعیت بیش از دو میلیارد نفری مسلمانان جهان است، بلکه آثاری مانند تجویز توهین به سایر ادیان را در پی خواهد داشت. در نتیجه اقدام دولت سوئد در تجویز قرآن‌سوزی مصداق بارز و غیر قابل انکار نفرت‌پراکنی میان گروه‌های مختلف انسانیِ پیرو ادیان الهی است. 2) چنین اقدامی واقعیت مکنون غرب در داعیه داری حمایت از حقوق بشر را افشاء می نماید و نشان می‌دهد آنچه اندیشمندان غربی در عصر روشنگری به مثابه پایه های تمدنی غرب مدرن پایه ریزی نموده اند تا چه اندازه جوامع انسانی را به بیراهه برده است. در واقع نارسایی در ساحت معرفت غربی، موهبت الهی آزادی را به وضعیتی دچار ساخته که با خطا در تعیین مرزهای آزادی، انسان معاصر را به سرگشتگی ها و مصائب زیادی دچار نموده و به اسم آزادی بیان، آزادی عقیده را نقض میکند. 3) سؤال اینجاست که چرا دولت های غربی از جمله کشور سوئد به تأسیسات حقوقی خود در مقابله با نفرت پراکنی و تبعیض ملتزم نیستند؟! مگر نه آنکه در ماده 4 «کنوانسیون بین‌المللی محو همه اشکال تبعیض نژادی» و ماده (20) «میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی» به صراحت بر ممنوعیت همه اشکال نفرت‌پراکنی علیه انسان‌های دیگر تأکید شده است و قانون داخلی کشور سوئد نیز با عنوان «مبارزه با تبعیض و نفرت» از هرگونه تبعیض و خشونت منع نموده است؟! در پاسخ، به نظر میرسد که تناقضات رفتاری دول غربی که پیش از این نیز تحت لوای آزادی بیان، توهین به پیامبر اسلام(ص) و سایر پیامبران الهی را تجویز نموده بودند، بیش از آنکه معلول نقص در ساحت معرفت و یا نقصان در عرصه قانونی باشد، آرایشی جنگی در مواجهه تمدنی با اسلام و سایر ادیان ابراهیمی می باشد؛ اندیشه هایی الهی و آرمانی که انسان سرگشته عصر مدرنیته را از تحیر به در آورده و به زندگی او معنا بخشیده است و روز به روز بر تعداد پیروان آن‌ها در غرب افزوده شده است. اینک از تمامی آزادی‌خواهان ایران و جهان و به ویژه اندیشمندان کشورهای اسلامی دعوت می شود تا برای پایان دادن به این رویه ضد انسانی و ضد اسلامی با ایجاد پویشی جهانی، دول غربی را در برابر خدشه دار کردن عواطف میلیاردها انسان در سراسر جهان، متعهد و پاسخگو نمایند و طیفی از اقدامات سیاسی، حقوقی و اقتصادی را در پیش گیرند. فلذا انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران اولاً بر پایه اصول 11، 152 و 154 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از دولت جمهوری اسلامی ایران مطالبه می‌کند که در جهت دفاع همه‌جانبه از حقوق معنوی مسلمانان، صیانت از امت واحده اسلامی و سعادت انسان در کل جامعه بشری، تکالیف قانونی خود را پیگیری نماید. ثانیاً این انجمن ضمن صحه گذاشتن بر اقداماتی چون «الزام دول غربی بر ارتقای نظام بازدارندگی کیفری در قوانین داخلی علیه متهتکان»، «همگرایی ملل اسلامی در ایجاد محدودیت برای نمایندگان دیپلماتیک کشور سوئد» و «طرح شکایت از نهادهای قضایی و امنیتی موثر در بروز حوادث سخیف و موهن و تعقیب کیفری آنها»، به عنوان نهادی علمی به حق‌طلبان جهان به ویژه جهان اسلام آمادگی خود را در دو محور اعلام مینماید: نخست) گفتگویی علمی در فضایی آزاد با کلیه افرادی که نسبت به ابعاد این موضوع نظر متفاوتی دارند؛ دوم) پشتیبانی محتوایی از نهادهای داخل و خارج از ایران که به دنبال پیگیری حقوقی این موضوع در مجامع بین المللی می باشند. 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران |IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄 بیانیه انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم بيان الجمعية العلمية للقانون العام الإسلامي في إيران في إدانة تدنيس القرآن الكريم Condemning Statement of The Islamic Public Law Association of Iran (IPLAI) Over The Desecration of The Holy Qur'an 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
-430432511_802117569.pdf
280K
🖇 فایل PDF بیانیه انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم (سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی) 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄اسلام ستیزی و اهانت به قرآن در کشورهای اروپایی زیر نقاب آزادی بیان 🖊خانم دکتر سیده فاطمه فقیهی عضو محترم هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه (س) عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
1283661568_-528110246.pdf
303.9K
📄اسلام ستیزی و اهانت به قرآن در کشورهای اروپایی زیر نقاب آزادی بیان 🖊خانم دکتر سیده فاطمه فقیهی 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄قیام برحق امام؛ تبلور ارتباط وثیق میان حق و حقانیت 🖊دکتر حامد نیکونهاد دبیر انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
-1585635581_871178578.pdf
235.4K
📄قیام برحق امام؛ تبلور ارتباط وثیق میان حق و حقانیت 🖊دکتر حامد نیکونهاد 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄کارویژه صیانت از حق برای هدايت مردم توسط امام جامعه اسلامی 🖊دکتر احمد گودرزی پژوهشگر حقوق عمومی و مدرس دانشگاه عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
1808932611_-1841475376.pdf
202.1K
📄کارویژه صیانت از حق برای هدايت مردم توسط امام جامعه اسلامی 🖊دکتر احمد گودرزی 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📄 احیای عاشوراییِ دولت اسلامی 🖊محمد مولاهویزه پژوهشگر حقوق عمومی عضو انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران کلمات کلیدی: انقلاب، دولت، سلطنت، امام حسین (ع)، قانون اساسی در ادامه بخوانید... 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
2065637121_1019222110.pdf
212.2K
📄 احیای عاشوراییِ دولت اسلامی 🖊محمد مولاهویزه 🔻انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
📷 دیدار دبیر و اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با آیت الله کعبی، عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در قم 🕒 چهارشنبه، ۱۸ مردادماه ۱۴۰۲ 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔻آیت الله کعبی در دیدار با دبیر و اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران: حقوق عمومی اسلامی، ساخته قدرتمندان نیست /مردم در حقوق عمومی اسلامی ، تماشاچی قدرت نیستند 💠 عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران گفت: قدرت آینده دست کسانی است که بتواند نظامات فکری مورد نیاز انسان معاصر را تولید کند. انسان معاصر از نظامات فکری غربی و شرقی خسته شده است و در جست و جوی راه حل جدید است؛ راه حلی که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد. 🔸 به گزارش واحد رسانه انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران، آیت‌الله کعبی عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز چهارشنبه 18 مرداد ۱۴۰۲ در دیدار دبیر و اعضای انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران اظهار داشت: برپایی و استقرار و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، یک فرصت تاریخی برای رشد و توسعه حقوق عمومی اسلامی و تبدیل آن به نظام حقوقی کنشگر در عرصه داخلی و بین المللی است؛ به ویژه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که برخاسته از فقه اهل بیت (علیه‌السلام) است و همچنین بسیاری از اصول این قانون که مبتنی بر قواعد حقوق عمومی در اسلام است، نیاز به تدقیق دارد و باید در این بستر در صدد رشد و توسعه حقوق عمومی اسلامی باشیم. 🔸عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با بیان ابتناء نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه مردم‌سالاری اسلامی، دو عنصر اقامه دین و قیام و حضور رأی و رشد مردم در صحنه اداره کشور را دو عنصر پایه‌ای دانسته‌اند که می‌تواند در دستور کار انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران قرار گیرد. 🔸 آیت الله کعبی با اشاره به الزامات اقامه دین در دنیای معاصر، اقامه دین در عصر جدید را هم سهل و هم ممتنع قلمداد کردند و افزودند: اقامه دین سهل است چون اسلام دین آسانی است، البته این آسانی به معنای تساهل و تسامح و کوتاه آمدن از شریعت اسلامی نیست؛ بلکه به معنای انعطاف و در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و چگونگی اجرای شریعت و بسترسازی جهت پذیرش شریعت در افکار عمومی است. اما ممتنع است چون در دنیای معاصر، دیگران تلاش می‌کنند که در جهان، نظام نوظهوری در مقابل نظامات مدرن شکل نگیرد و از این بابت، اقامه دین در دنیای مدرن حقیقتاً کاری بسیار مهم است اما جهاد عظیمی طلب می‌کند. شاید جهاد بزرگ اقامه دین، کمتر از جهاد بزرگ انقلاب کردن و از بین بردن طاغوت نیست. 🔸نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در این 44 سال سپری شده از حیات انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی قوی‌تر شده و نظام سلطه ضعیف‌تر شده است، فرمود: قدرت آینده در دست کسانی است که بتوانند نظامات فکری مورد نیاز انسان معاصر را تولید کنند. انسان معاصر از نظامات فکری غربی و شرقی خسته شده است و در جست و جوی راه حل جدید است؛ راه حل جدید، راه حلی است که جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌دهد. 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir
🔻عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران با اشاره به عناصر تحقق اقامه دین در دنیای معاصر، این عناصر را اجتهاد مستمر و روزآمد مستمر بر اساس کتاب و سنت و متناسب با مقتضیات زمان و دارای نگاه روزآمد، پیشبرد الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و مقاومت برشمردند. 💠 آیت الله کعبی در ادامه با اشاره به الزامات اجتهاد متناسب با متقضیات زمان برای اقامه دین، الزامات هفت‌گانه‌ای را مطرح کردند که عبارتند از: تحول در علوم انسانی اسلامی، تولید فلسفه‌های مضاف، تدوین نظامات حقوقی، حرکت به سمت فقه حکومتی نظام‌محور، برنامه‌ریزی بر اساس اجتهاد اصیل و کارشناسی متقن، مشارکت نظریه‌پردازان حوزوی در تدوین مبانی فکری نظام و تحول در نظام مدیریتی و الگوی حکمرانی. 🔸ایشان با بیان حضور و نقش مردم در اقامه دین به عنوان عنصر دوم مردم سالاری اسلامی، به تبیین یکی از تفاوت‌های اساسی حقوق عمومی اسلامی با حقوق غربی پرداختند و اشاره کردند: حقوق غربی ساخته قدرتمنداران است و لذا این سوال بنیادین مطرح می‌شود که هنگامی که قدرت، حقوق را تولید می‌کند؛ این حقوق چطور قدرت را کنترل خواهد کرد؟ اما حقوق اسلامی، ساختۀ فرمانروایان نیست و فرمانروایان و فرمانبران، مسئولیت مشترک در اقامه دین دارد. لذا مخاطب اقامه دین در آیات و روایات، عموم جامعه هستند. یعنی همه باهم به صورت یکپارچه مسئولیت خود را انجام بدهند؛ از این به «قیام عمومی برای اقامه دین» تعبیر می‌شود که باید هم در عرصه حکمرانان و هم در عرصه نخبگان و هم در عرصه مردم رخ بدهد. 🔸عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن بیان رأی مردم به مثابه یکی از جلوه‌های قیام عمومی، جلوه‌های دیگر قیام عمومی و نقش مردم در حکومت را متعرض شد و بیان کرد: رأی مردم، یکی از جلوه‌های قیام عمومی است نه همۀ آن؛ رأی مردم، نظر مردم بعد از رأی، امر به معروف و نهی از منکر، تعاون و تواصی به حق و صبر و رشد و بالندگی مردم، جلوه‌های دیگری هستند. مردم باید در جریان حکمرانی دینی رشد معنوی و مادی پیدا کنند که نیازمند تلاش است. 🔸عضو هیأت مدیره انجمن حقوق عمومی اسلامی ایران، تقلیل نقش و مشارکت مردم در انتخابات و صندوق رأی را نادرست قلمداد کرد و فرمود: یکی از تفاوت‌های حقوق عمومی غربی و اسلامی در رأی مردم همین است که رأی مردم در حقوق اساسی غربی، صرفاً ورودی سیستم است و مردم بعد از رأی، تماشاچی قدرت هستند اما در حقوق عمومی اسلامی و حقوق اساسی اسلامی، مردم بعد از رأی نقش مشورتی دارند که باید از طریق نظر کارشناسی متقن و از طریق ارتباط فعال با حکمرانان و بسیج ظرفیت‌های مادی و معنوی، ایفای نقش کنند. 📎متن کامل بیانات آیت الله کعبی در ادامه منتشر خواهد شد... 🔻کانال اطلاع رسانی انجمن علمی حقوق عمومی اسلامی ایران | IPLAI 🌐 @iplai_ir