eitaa logo
بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
422 دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
637 ویدیو
686 فایل
تاریخ معاصر ایران و دانشنامه انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 نقد تحریفات باند منتظری نسبت به آیت‌الله العظمی بروجردی و حوادث پس از ارتحال ایشان/بخش هشتم ⚫️به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی 🔹 در بخش از خاطرات منسوب به آقای منتظری آمده است: ... همه مراجع برای فاتحه گرفتند و هر کدام به تناسب‌ موقعیت‌ خود زودتر اعلام فاتحه می‌کردند آیت‌الله خمینی شاید نفر پانزدهم، شانزدهم بود‌ که‌ اعلام فاتحه کرد...(خاطرات ص189) 🔸 در نقد این کلام؛ استاد سیدحمید روحانی چنین می نویسد: در این فراز از‌ خاطرات‌ تلاش‌ شده است، به شکل مرموزی مقام علمی‌ و اجتماعی‌ را به زیر سؤال ببرد و او را از نظر مقام و موقعیت در‌ حوزه‌ قم در رده «پانزدهم، شانزدهم‌» بنمایاند‌ که لابد‌ در‌ ردیف‌ فضلای تراز دوم حوزه قرار داشته‌ است‌!! در صورتی که اعلام فاتحه از طـرف امام پس از دیگران نه‌ به‌ تناسب موقعیت، بلکه روی ادب و بود که نمی‌خواست در‌ برپایی‌ مراسم بزرگداشت، معارض دیگران باشد‌. اصولا‌ دأب امام در این‌گونه برنامه‌ها این بود که می‌گذاشت همه کسانی که برآنند‌ مراسمی‌ برپا دارند، برنامه خود را‌ اعلام‌ کنند‌ و به انجام برسانند‌، آنگاه‌ که برپایی مراسم از‌ طرف‌ این و آن به پایان می‌رسید و دیگر از طرف کسی اعلام فاتحه نمی‌شد، امام مراسمی‌ برپا‌ می‌داشت. 🔹 نگارنده(حجت الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی) به یاد دارد که‌ در‌ پی درگذشت‌ آقای‌ حکیم‌ در نجف اشرف در‌ سال 1349، آنگاه که مراجع تراز اول و دوم، فضلا و اساتید حوزه، طلاب برخی شهرها و کشورها‌ و حتی‌ اصناف بازار مراسم فاتحه برپا کردند‌، امام‌ آخرین‌ نفری‌ بود‌ که برای آن‌ مرحوم‌ مراسم بزرگداشتی گرفت و دستور داد که در اعلام مراسم از طرف او، نام او را بدون‌ هیچ‌گونه‌ عناوین‌ و القابی ببرند، شماری از جوانان عرب و طلاب به دفتر مؤذن هجوم‌ بردند و می‌خواستند گوینده را مورد ضرب و شتم قرار دهند که چرا از امام به صورت اهانت‌آمیز نام برده است. گوینده دست خط امام را به آنان ارائه داد که در‌ آن‌ تأکید شده بود از من جز به عنوان « » نام برده نشود. افق عرفانی و اخلاقی امام کجا و آن تحلیل‌های ناسوتی و دنیا‌‌زده کجا! (منبع: مقاله تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری-حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-فصلنامه پانزده خرداد شماره 5 سال1384) ◀️ ادامه دارد... 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻 نقد تحریفات باند منتظری نسبت به آیت‌الله العظمی بروجردی و حوادث پس از ارتحال ایشان/بخش نهم ⚫️به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی 🔹 بخش دیگری از خاطرات آقای منتظری در حقیقت طعنه و است که البته آقای منتظری آن را به امام نسبت می‌دهد: 🔸 یادم‌ است این داستان را برای من نقل کردند،ایشان‌ فرمودند: مرحوم الحسن_اصفهانی که فوت شد، علمای مشهد جمع شدند که‌ مرجع معین کنند، یکی‌ از‌ آقایان در آن جلسه می‌گوید آقای حاج آقا حسین قمی برای‌ مرجعیت خوب است ولی ریشش دست پسرش آ سید مهدی است،آقای بروجردی‌ هم‌‌ خوب است ولی ریشش دست‌ حاج‌ آقا روح اللّه است، ما بیاییم آسید محمود شاهرودی را معین بکنیم که در اختیار خودمان باشد...مرحوم آیت اللّه آقای حاج میرزا مهدی‌ اصفهانی‌‌ (رحمت اللّه علیه)در‌ آن‌ جلسه گفته بودند پس این جلسه ما از جلسه کمتر نیست. ما آمده‌ایم ببینیم چه کسی اعلم و است یا اینکه ببینیم چه کسی ریشش دست‌ ماست‌... .(خاطرات ص190) 🔹 این‌ داستان را از قول در خاطرات‌ آورده‌اند،لیکن اگر به‌ راستی چنین داستانی را بازگو کرده چرا لحظه‌ای اندیشه نکرده است که چگونه‌ امام در سخنرانی‌های عمومی‌ و یا‌ نیمه‌ عمومی‌ خود هیچ‌گاه به بازگو کردن این‌ داستان نپرداختن و حتی به آن اشاره‌ نکردند؟!آیا خردمندان و عقلای قوم هر‌ آنچه می‌شنوند ‌ ‌بی‌تأمل و نسنجیده بر زبان می‌آورند؟ 🔸دور از نظر نیست که در‌ ارتباط‌ آقای‌ منتظری با هم‌ آزردگی خاطری بوده است که به آوردن‌ این داستان و یا ساختن آن ‌‌به‌ نام امام‌ منجر گردیده است؟!در این داستان نه‌ تنها علمای مشهد به زیر‌ سؤال‌ رفته‌اند‌، بلکه مرحوم حاج آقا حسین قمی و آقای بروجردی نیز مورد اهانت قرار گرفته‌اند. (منبع: مقاله تأملاتی نظری و تاریخی در علل و انگیزه‌های پیدایش جریان آقای منتظری-حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی-فصلنامه پانزده خرداد شماره 16 تابستان1387) ◀️ ادامه دارد... 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔻 نقد تحریفات باند منتظری نسبت به آیت‌الله العظمی بروجردی و حوادث پس از ارتحال ایشان/بخش دهم ⚫️به مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی بروجردی 🔹 در خاطرات منسوب به ادعا شده که وی در طرح و تثبیت اعلی الله مقامه‌الشریف نقش ویژه‌ای داشت است. در یادداشت‌های سابق این ادعا نقد و رد شد اما برای جمع‌بندی مستند بحث؛ ادله و شواهد تاریخی دیگری نیز خواهیم آورد: 🔸 1 . نکته مقدماتی این‌که ادعای تأثیر ویژه آقای منتظری در طرح و تثبیت مرجعیت امام اعلی الله مقامه الشریف تقریبا نخستین بار در کتاب ؛ مدخل امام خمینی مطرح شد و اساسا با هیچ‌کدام از مستندات معتبر تاریخی سازگار نیست و محملی برای توجیه ندارد. 🔹2 . در ردّ مدعای مزبور، ذکر برخی شواهد، خالی از لطف نیست. اوّلاً امری است که به سانِ مسأله «اجتهاد» تابعِ ضوابطِ مخصوص حوزوی است و چیزی نیست که بدون وجود مقتضای آن، بتوان آن را طرح و تثبیت کرد! ثانیاً طبق مستندات معتبر، از نیمه دوّم دهه 30 و در دوران اقتداردینی ، درس امام خمینی به عنوانِ پرجمعیّت ترین درسِ قم مطرح بوده است. ⚫️ بعد از ارتحال نیز قرائنی وجود دارد که نشان می دهد که جایگاه حوزوی و فقهی امام خمینی نه فقط در میان حوزویان، که در نزد اصحاب رسانه نیز کاملاً شناخته شده بوده است. روزنامه کیهان در تاریخ 12 فروردین 1340، اسامی مراجع و علمایی را که از دید علمای اهل خبره و صاحب نظر، صلاحیت جانشینی را داشته اند، درج کرده و در صدرِ اسامی از امام نام برده و اکثر شاگردان ایشان را از فضلای طراز اوّل حوزه قم برمی شمارد و چنین نوشته است: 🔸 «آقایانی که ذیلاّ نام آن ها برده می شود طبق نظر علمای علوم دینی و کلیه اعضای حوزه علمیّه قم دارای صلاحیت مرجعیّت تقلید و مورد اعتمادکامل حوزه علمیّه هستند. 1.آیت اللّه حاج آقا روح اللّه خمینی: ایشان 1درس فقه صبحها و درس اصول عصرها در حوزه علمیّه تدریس می نمایند که در هر یک از دروس ایشان متجاوز از 400 نفر دانشجو و طلاب علوم دینی شرکت دارند. اکثر شاگردان حوزه درس ایشان فضلای تراز اوّل حوزه علمیّه شهر قم را تشکیل میدهند.»(نقدی بر مدخل امام خمینی در دایرة المعارف تشیع ص183-182) 🇮🇷 @IRANeMOASER
◀️رابطه آیت‌الله بروجردی با امام قدس سرهما/ از مشورت آیت‌الله بروجردی با امام؛ تا تصمیم ایشان برای حمایت ویژه از امامِ جوان ⚫️ سال‌گرد ارتحال حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی رحمه‌الله یکی از برگ‌های تاریخ انقلاب اسلامی و حوزه علمیه رابطه امام خمینی قدس سره و است. گفتنی‌ها در این زمینه فراوان است که به مناسبت سال‌گرد رحلت آن عالم بزرگوار به دو خاطره مستند اشاره می‌کنیم: 🔹« حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدعباس مهری نقل کردند: من در محضر آیت‌الله بروجردی بودم که نماینده‌ای از طرف دولت به حضور ایشان بار یافت و موافقت ایشان را با موضوعی که دولت در دست اجرا داشت خواستار شدند. آیت‌الله بروجردی فرمودند: پاسخ را بعد از مشاوره و تبادل نظر با بعضی از علما به دولت ابلاغ خواهم کرد. 🔸من به فکر رفتم که آقای بروجردی در این‌گونه امور با کدام یک از علمای قم مشورت می‌کنند؟ دیری نپایید که دیدم امام خمینی-بنا به درخواست آیت‌الله بروجردی- به آن‌جا آمدند و به اتفاق آن مرحوم به اتاق دربسته‌ای رفته به گفت و گو نشستند و ساعتی بعد آیت‌الله بروجردی نظر خویش را برای دولت فرستادند.» 🔹تاریخ نشان می‌دهد رابطه امام خمینی قدس سره و آیت‌الله بروجردی به رابطه‌ای بسیار نزدیک و سازنده برای جهان اسلام تبدیل می‌شد؛ اگر برخی ایادی نفوذی و مرموز در بیت آیت‌الله بروجردی می‌گذاشتند: 🔸« بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل می‌کردند که آیت‌الله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین می‌تواند مثمر باشد. (و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود). این موقعیت تا پایان زندگی آیت‌الله بروجردی هرگز پیش نیامد، یعنی که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند. (نهضت امام خمینی قدس سره ج۱ ص۱۱۴-۱۱۵) 🇮🇷 @IRANeMOASER
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 13.mp3
15.4M
چرا ادعای بیت آقای منتظری علیه صحت نامه 1.6 قطعا دروغ است؟! کتاب صوتی /13 🔸در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: دلائل اثبات صدور نامه 1.6 از جانب امام خمینی قدس سره الشریف صص 132 تا 142 🎙انتشار فصل اول از کتاب صوتی روزگار قائم‌مقامی ✳️به مناسبت 🇮🇷 @IRANeMOASER
روزگار قائم مقامی - فصل اول قسمت 14.mp3
8.12M
خون دلی که امام خورد کتاب صوتی /صوت آخر از فصل اول 🔻مرحوم سیداحمد خمینی خطاب به آقای منتظری: حضرت امام روحی فداه پس از کنار گذاشتن شما ظرف چند ساعت چندین بار گریستند و بارها فرمودند که لحظه‌ای از آقای منتظری غافل نیستم ولی چه کنم که مصلحت نظام ایجاب می‌کرد که ایشان کنار بروند. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: خون دلی که امام خمینی قدس سره الشریف از منتظری خورد/تناقض‌نمایی‌های یک قائم‌مقام مستعفی.از ص 142 تا انتهای فصل اول ✳️به مناسبت ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم، چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی انتشارات کیهان 📞تلفن: 37741698-025 🇮🇷 @IRANeMOASER
✅دیدگاه ویژه آیت‌الله العظمی بروجردی نسبت به امام خمینی «بعضی از افاضل حوزه نجف از مرحوم شیخ محمدتقی بروجردی نقل می‌کردند که آیت‌الله بروجردی بارها فرمود: قصد دارم که در موقعیت مناسبی، زیر بازوی جوانی را بگیرم که برای اسلام و مسلمین می‌تواند مثمر باشد.(و اشاره به امام خمینی قدس سره کرده بود) این موقعیت تا پایان زندگی آیت‌الله بروجردی هرگز پیش نیامد. یعنی ایادی مرموز که در دستگاه ایشان بودند نگذاشتند.»(نهضت امام خمینی ج١ ص ١٩۵-١٩۴) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️بررسی ادعای یکی از سران نهضت آزادی مبنی بر ابداع نظام جمهوری اسلامی توسط وی ◀️پیشینه شناسی تاریخی / /۱ 🔹پس از پیروزی نهضت امام خمینی و استقرار نظام جمهوری اسلامی، نوبت به روایت رویدادهای انقلاب و تحلیل این نهضت بی بدیل دینی رسید و در این رهگذر، شخصیت ها و جریان‌های مختلف به اظهار نظر در مورد انقلاب ایران پرداختند. 🔸در میان اظهار نظرهای مختلف، گاه روایت‌های غیر واقعی و نادرستی مشاهده می‌گردد که در صورت عدم توجه و خوانش انتقادی، بخشی از تاریخ و ماهیت نهضت را به و خواهد کشید. 🔹روایت یکی از سران از تاسیس نظام جمهوری اسلامی،از جمله نمونه‌های نقد در این باب است. وی در کتاب خاطراتش، تلاش کرده خود را به عنوان «مشاور ارشد» امام راحل در نوفل لوشاتو معرفی نماید. 🔸از جمله مدعاهای او، پیشگامی در طرح « » به عنوان الگوی حکومتی انقلاب اسلامی است. وی بارها در بیان‌هایی متناقض تلاش دارد، امام را مخالف این مدل حکومتی معرفی نماید و به نوعی به ایجاد دوگانه ای کاذب در جهت تقابل میان «جمهوری اسلامی» و «حکومت اسلامی» پرداخته است. فرد مذکور تا بدانجا می‌رود که او در مصاحبه ای مطبوعاتی پیشینه تاریخی را منکر می‌شود و پذیرش این الگوی حکومتی را نوعی انفعال سیاسی انقلابیون و معلول جبر محیطی ناشی از خواست همگانی بر می شمارد و تصریح می‌کند که هیچ کس حتی امام خمینی در مطرح شدن و تحقق آن موثر نبوده است. 🔹این مدعا در حالی مطرح می‌شود که اولا مفهوم نه فقط در ایران که در سایر کشورهای اسلامی نیز رایج بوده است. 🔸ثانیا و جریان‌های سیاسی به اصطلاح ملی‌گرا ،نوعا نه تنها اسلام را در تعارض با جمهوریت معنا کرده‌اند، بلکه در آستانه تأسیس نظام جمهوری اسلامی نیز، حتی پس از مشاهده تمایلات حداکثری جامعه انقلابی ایران به سمت و سوی جمهوری اسلامی، باز هم حاضر به گردن نهادن به این نظام سیاسی و الگوی حکومتی نشدند و نوع حکومت مورد نظرشان را «جمهوری دموکراتیک» و «جمهوری دموکراتیک اسلامی» اعلام کردند. 🔹از طرفی اسناد به جا مانده از این گروه ها نشان می دهد که عموما تا آخرین روز های سقوط پهلوی، همچنان را بهترین حکومت برای ایران می دانستند و میانه خوبی با جمهوری نداشتند. 🔸حال باید از ایشان پرسید با وجود چنین پیشینه ای و به رغم آنکه تلاش علمی و مستندی از ایشان در جهت ترویج حتی مفهوم جمهوری، در دست نیست، اینان چگونه خود را مبتکر ایده می دانند؟(نخستین پیش نویس قانون اساسی، ص۳۰-۲۷) 📚«نخستین پیش‌نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران-سهراب مقدمی شهیدانی»؛ اثری از بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در معرفی پیشینه الگوی «جمهوری اسلامی» ◀️راه‌های تهیه کتاب: 🏢نشانی: تهران، خیابان دیباجی جنوبی، خیابان شهید تسلیمی، کوچه زاور، کوچه گل (سمت راست)، کوچه دادآفرین، پلاک6. 📞تلفن: 22579192_021 📞تلفن: 32904231-025 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️ پیشینه شناسی تاریخی جمهوری اسلامی/2 ❎ تلفیق اجتهادی جمهوریت و اسلامیت 🔹دغدغه تاسیس حکومت بر اساس آموزه‌های اسلامی و با محوریت زعمای دین، مساله نوپدیدی نیست و در تاریخ تشیع پیشینه پررنگی دارد. 🔸گفتمان حکومت اسلامی همواره بر اساس نفی حکومت‌های استبدادی (به طور مطلق) سامان یافته است. شکل‌گیری مبارزات سیاسی و ایجاد نهضت‌های اسلامی، از جمله برون‌دادهای اجتماعی _ سیاسی غیر قابل انکار در سلوک روحانیون است که اهتمام مراجع دینی در نفی حکومت‌های ظالمانه را به اثبات می‌رساند. 🔹مردم نیز در پویایی و پیدایی نهضت‌های دینی نقش پررنگی داشته‌اند. حضور تاریخی مردم در مبارزات سیاسی، نشان از اتکای زعمای دین بر توده‌های اجتماعی دارد و بدیهی است که وقتی رهبران دینی در ایجاد نهضت‌های مبارزاتی حضور مردم را به عنوان عامل محدثه قرار می‌دهند، در اداره امور جامعه بعد از پیروزی انقلاب نیز نمی‌توانند منکر نقش مردم در اداره حکومت دینی گردند. 🔸 به عنوان نمونه شهید آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در رساله حرمت مشروطه و ارتداد مشروطه‌خواهان می‌نویسد: «کارهای سلطنتی(حکومتی) بر حسب اتفاقات عالم از رشته شریعتی موضوع شده و در اصطلاح فقهاء به دولت جائره و در عرف سیاسیون دولت مستبد گردیده است.»( نخستین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ص25) 🇮🇷 @IRANeMOASER
✳️پیشینه شناسی تاریخی /3 ❎ علمای شیعی در آینه اسناد 🔹 خاطرات و گزارشات« » وزیر مختار انگلیس در ایران در دوره قاجاریه یکی از مهم‌ترین منابعی است که آرمان علمای ایرانی به منظور تحقق «جمهوری اسلامی» را بازتاب داده است. 🔻وی در یکی از که در دوران مأموریت خود به لندن می‌فرستد در تبیین جریان‌های فراماسونری و سایر جریان‌های مؤثر به خصوص جریان اتحاد اسلام (پان اسلامیسم) در ایران می‌نویسد: «مجامع پان اسلامی که از طرف پایه گذاری شده در صدد برانداختن دستگاه صدراعظم و در فکر انقراض رژیم قاجاریه و برقراری رژیم جمهوری اسلامی است. 🔸از جمله مهمترین اسناد تاریخی در زمینه علمای شیعی به نظام «»، نامه« علما، اعیان و رعایای فارس» است. این نامه پر اهمیت، به تاریخ ربیع الثانی 1324 ق/برابر 1285 ش نگاشته شده و موضوع آن انتقاد شدید از رفتار توهین‌آمیز دولتیان نسبت به علما، بزرگان و مردم فارس است. در این نامه به صراحت از تعبیر یاد شده است و از نظر پیشینه شناسی تاریخی، ارزش فوق‌العاده دارد. در همان دوران روزنامه کوکب دری و همچنین تاریخ بیداری ایرانیان نوشته ناظم الاسلام کرمانی این نامه را منتشر کردند. در بخشی از این نامه چنین آمده است: «.. تاکنون عقیده ما این بود که دولت عبارت است از هیئت رجال دانشمند سیاسی دان، نه منحصر به یکی از فرنگی‌مآبان تازه و از طبیعی‌مذاقان پوسیده و روزنامه‌خوان پاریس به زبان خوشیده( فرانسه دوست) که لفظ دولت مطلقه مستبده آموخته و حال آن‌که ایران است، چه از عهد سلف تا حال خلف علما ملت هر شهری به حکومت شورش کردند دولت با مصلحت جمهور حاکم را عزل فرمود؛ بلکه رعایای هر دهکده به کدخدای خود شوریدند، مالک قهرا به عزل کدخدا حکم داد بلکه کلانتر و خان هیچ طائفه و ایلی نتوانستند عزل کنند و خارجی به جای او نصب، مجبورا از همان طائفه و ایل و خان و کلانتر را انتخاب نمودند و به این معنی، باریک جمهوری ما رشک فرانسه و آمریکا ست.»(نخستین پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،ص 37- 36) 🇮🇷 @IRANeMOASER
4_5920042260627458109.mp3
10.97M
✴️گروهک تروریستی مجاهدین خلق و آقای منتظری کتاب صوتی /صوت اول از فصل دوم 📍سازمان مجاهدین خلق با دغدغه‌های مبارزاتی شکل گرفت ولی با گذشت زمان، بدون هیچ دلیل موجهی به بزرگ‌ترین مخالف جمهوری اسلامی تبدیل شد و در این مخالفت خود از هیچ‌چیزی کم نگذاش؛ ترور، ارعاب تخریب سیاسی و خیانت و همکاری با رژیم بعث عراق در کارنامه این سازمان به روشنی خودنمایی می‌کند و به دلیل همین جنایات، امام خمینی قدس سره الشریف حکم تاریخی خود را مبنی بر محارب و معدوم بودن اعضای وفادار سازمان در زندان‌های سال 67 صادر کردند اما این حکم به مذاق آقای منتظری خوش نیامد... 🔸در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: تاریخچه‌ای کوتاه از سازمان مجاهدین خلق از پیدایش تا انحراف صص158-151) ✳️به مناسبت 🇮🇷 @IRANeMOASER
4_5924808312821385331.mp3
12M
🔴تماس فرد دوم سازمان منافقین با کودتاگران و شکنجه‌های ساختگی درون زندان 📼کتاب صوتی /صوت دوم از فصل دوم 🔹انحرافات آشکار باعث رویگردانی مردم از آن‌ها شد به گونه‌ای که علی‌رغم تبلیغات وسیع سازمان و حمایت‌های آشکار ابوالحسن بنی‌صدر، نهضت آزادی و شخص مهدی بازرگان در انتخابات‌های مختلف شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شدند. 🔹طبق اسناد و مدارک به دست‌آمده میان کودتاگران نوژه و موسی خیابانی (نفر دوم سازمان در ایران) صورف گرفته بود و البته سران این سازمان جنگ عملیاتی را با شعار شکنجه زندانیان خود رقم زدند که اسناد و مدارک حاکی از دروغ بودن این ادعاست. 🔸در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: رویگردانی مردم از سازمان، خیز مجدد سازمان و شکنجه‌های ساختگی صص169-159 ✳️به مناسبت 🇮🇷 @IRANeMOASER
فصل 2 قسمت 3.mp3
9.65M
🔴شکنجه وحشت‌ناک نوجوان 17ساله توسط مجاهدین خلق | عزل بنی‌صدر | ارتداد جبهه ملی 📼کتاب صوتی /صوت سوم از فصل دوم 🔹کارشکنی‌های خیانت‌گونه به عزل وی منتهی شد و توهین جبهه ملی به احکام مقدس اسلامی موجب صدور حکم ارتداد این جریان منجر شد و سازمان مجاهدین خلق وارد فاز مسلحانه گردید و جنایات غیرقابل تصوری را علیه مردم ایران رقم زد و حتی به نوجوانان نیز رحم نکرد. 🔸سازمان مجاهدین خلق، فرزندان معنوی مهندس بازرگان و ، تیغ تخریب خود را بر روی شهید مظلوم بهشتی نیز کشیدند و علیه ایشان به جوسازی کاذب رو آوردند. 🔹در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: گوشه‌ای از جنایات غیرقابل توصیف سازمان مجاهدین خلق (صص 175-169 ) ✳️به مناسبت ◀️ راه‌های تهیه کتاب: 🏢 تهران، خیابان انقلاب اسلامی بین خیابان فخر رازی و خیابان دانشگاه، پلاک 1210 📞تلفن: 22579192_021 🏢قم، چهارراه قرآن و عترت، روبروی مدرسه حجتیه، کتابفروشی انتشارات کیهان 📞تلفن: 37741698-025 🇮🇷 @IRANeMOASER
فصل 2 قسمت 4.mp3
8.43M
🔴تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه شهید لاجوردی برای توبه منافقین زندانی 📼کتاب صوتی /صوت چهارم از فصل دوم 🔹اقدامات تروریستی آغاز فروپاشی اجتماعی و تشکیلاتی آن بود. سازمان که انتظار عمراهی گسترده مردمی را داشت با عکس‌العمل منفی جامعه مواجه شد. 🔸در سال‌های بعد برخی از اعضای سازمان از کشور خارج شدند و به سمت و خصوصا رفتند و برخی از دستگیرشدگان به مرور محاکمه شدند و کسانی که مستقیما مباشرت در و نداشتند به تدریج زمینه توبه و تغییر فکری‌شان فراهم شد و شهید مظلوم لاجوردی اقدامات مخلصانه و بی‌شائبه‌ای را در راه توبه حقیقی زندانیان انجام داد. 🔹در این قسمت از کتاب صوتی خواهید شنید: فروپاشی سازمان و مسئله سازمانی‌های زندانی(صص175-182) ✳️به مناسبت 🇮🇷 @IRANeMOASER
⁉️از مجاهدت در راه خلق تا خیانت به خلق 📌مطالعه سازمان مجاهدین خلق ایران(منافقین) داستان عبرت‌انگیز ناکارآمدی احزاب در تاریخ معاصر است. مطالعه بسترهای سقوط این سازمان در دامن استعمار و استبداد می تواند پشتوانه تاریخی خوبی برای همه جریان‌های سیاسی و گروه‌های ذی نفوذ و گروه‌های فشار باشد. در این مقاله نویسنده سعی دارد نحوه قرار گرفتن یکی از مدعی‌ترین سازمان‌های حزبی در مقابل منافع ملت ایران و زوال آن را نشان دهد. 🔗متن کامل مقاله در لینک زیر: http://iranemoaser.ir/quarterly-16-occasional-1/ 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢تلاش دستیار شریعتمداری برای تحمیل شورای سلطنتی به امام ⬅️سالروز درگذشت سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔹«دکتر میناچی به کارمند سفارت گفت که پیشنهاد کارمند سفارت مبنی بر ایجاد شورای سلطنت در 4 سپتامبر به نمایندگان اصلی خمینی ارائه می‌شود آنها به پاریس خواهند رفت تا خمینی را متقاعد کنند اگر لازم بود با فشار، که آن‌ها را قبول کند، میناچی شایعاتی شنیده است که شاه احتمالاً برای قبول شورای سلطنت آماده است. ... 🔸1ـ به درخواست میناچی، استمپل با او ملاقات کرد. میناچی خزانه‌دار کمیته دفاع از حقوق بشر است و همینطور دستیار آیت الله شریعتمداری است میناچی می‌خواست که اوضاع جدید را بررسی کند و در این میان آخرین نظریات آمریکا را هم بداند زیرا می‌خواست 2نفر از3 نفر نماینده عالی‌رتبه خمینی را که در دو سه روز آینده به پاریس خواهند رفت هنگام نهار آماده نموده و اطلاعات کافی در اختیار آنان بگذارد. این2 نفر، از قم و از تهران هستند (که با طالقانی از تهران می‌شوند3 نفر، به گفته میناچی این سه نفر «فرماندهی عالی» خمینی در ایران می‌باشند.). 🔹آن‌ها طرح شورای سلطنت را پیش‌روی خمینی خواهند گذاشت که این شورا جایگزین شاه شده است،( برای ذکر جزئیات به تلگرام مرجع رجوع نمایید) و بعد دولت مؤتلفه را انتخاب خواهند نمود. آن‌ها آماده هستند تا خمینی را مجبور کنند که این پیشنهاد را بپذیرد. تمام مخالفان و گروه شریعتمداری در قم و مشهد قبول کرده‌اند که با این دولت همکاری و از آن حمایت کنند. ... » 📚(اسناد لانه جاسوسی امریکا، ج3، صص282-284) 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش اول ⬅️سالروز درگذشت سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔹 آمریکا از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شروع به طراحی انواع توطئه‌ها در جهت تضعیف و جمهوری اسلامی ایران کرد که طراحی کودتاهای مختلف به منظور سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران یکی از این اقدامات بود. ، که نمونه‌های بسیار کوچک‌تر آن، رژیم‌های بسیاری را در سراسر جهان سرنگون کرده بود و به جرات می‌توان ادعا کرد که کودتای 28 مرداد 1332 در مقایسه با آن بازی کودکانه‌ای بیش نبود، در تاریخ 19 تیر ماه 1359 خنثی شد (کامران غضنفری، آمریکا و براندازی جمهوری اسلامی ایران، تهران، بسیج دانشجویی،1381، فصل چهارم) یکی از موضوعات مهمی که در خصوص این کودتای نافرجام وجود دارد، نقش است. وی ضمن تامین برخی از وجوه مالی گروه‌های مخالف امام و انقلاب، مترصد نقش جایگزین حضرت امام در دولت کودتا بود و سعی داشت بعد از ایشان «مرجع تقلید و رهبر آینده کشور» (منوچهر محمدی، تحلیلی بر انقلاب اسلامی، تهران، انتشارات امیرکبیر، 1366، ص172-171.)باشد. 🔸1- برنامه آمریکا برای بهره‌برداری از شریعتمداری غرب و آمریکا در راستای مبارزه با انقلاب اسلامی، روی حساب ویژه‌ای باز کرده بودند. در تاریخ 29 اکتبر 1979 (هفتم آبان1358) رئیس پایگاه در تهران، گزارش زیر را برای استانسفیلد ترنر رئیس سازمان سیا، ارسال می‌کند: «شما از من خواستید که در یک فرصت راجع به امکانات در جریان امور اظهار نظر کنم. من نظر خود را فقط به طور حاشیه‌ای و جزئی و تا زمانی که ارتش دوران نقاهت خود را طی کند، اعلام می‌کنم و این هم مرحله‌ای است که برای طی آن از دست ما تقریباً کاری ساخته نیست. کاری که از دست ما برمی آید و من هم اکنون درگیر آن هستم، این است که سران بالقوه یک ائتلاف متشکل از ، چهره‌های دینی میانه‌رو و سران نظامی متمایل به غرب-هنگامی که ظهورشان شروع شد-را شناسایی کرده و آماده حمایت از آن‌ها شویم. کسی که بیش از دیگران احتمال داده می‌شود این ائتلاف را سرعت بخشد، آیت‌الله شریعتمداری است.»( حمایت آمریکا از گروه‌های میانه‌رو در ایران، ص6) 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش دوم ⬅️سالروز درگذشت سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔹در یکی از سندهای که گزارش ملاقات با رهبر نهضت رادیکال ( ) بوده است، ذکر شده است که؛ «خیلی‌ها از به خاطر انتقاد می کنند در صورتی که این انتقاد نابجاست و خمینی قدرتمندتر از آن است که شریعتمداری فعلاً بتواند با او مقابله کند؛ ولی البته وقتش خواهد رسید.» (اسناد لانه جاسوسی، جلد 1، ص۵۴.) 🔸این موضوع به خوبی نشان می دهد که دشمنان انقلاب اسلامی از مدت ها قبل بر روی شریعتمداری برنامه‌ریزی کرده بودند و مترصد فرارسیدن زمان مناسب برای بهره گیری از او برای اقدامت و بودند. همانگونه که برخی از رهبران نهضت‌های رادیکال بر این موضوع تاکید داشتند. البته صحبت‌ها و اظهارنظرات شریعتمداری نسبت به غرب و علی الخصوص آمریکا منجر به نزدیک شدن به وی شده بود. به عنوان مثال، اعضای سفارت آمریکا در خصوص ملاقات با شریعتمداری در ١٠ ژانویه ١٩٧٩ (دی ۵٧) اظهار می دارند که؛ «شریعتمداری آشکارا از دیدن شخصی از جانب دولت آمریکا خوشحال است و موضعش کاملاً منطقی و مساعد (موافق برای همکاری) بود.»( اسناد لانه جاسوسی، جلد ١، ص٨١.) 🔹٢- تایید کودتای نوژه توسط شریعتمداری براساس طرحی که از پیش ریخته شده بود، قرار بود با محوریت نیروی هوایی باشد و از هواپیماهای جنگنده و بمب‌افکن استفاده شود. در جریان انقلاب، از سربازان برای سرکوب مردم استفاده شده بود اما در کودتای نوژه، ارتشیان متخصص شامل خلبانان و کماندوها که در زمان شاه برای جنگ با ابرقدرت شوروی آموزش دیده و تربیت شده بودند، در مقابل مردم و نظام قرار می‌گرفتند. 🔸علیرغم به کار بردن سلاح های سنگین و هماهنگی و همکاری گروه های ضد انقلاب هنوز یک مشکل وجود داشت. مشکل این بود که اولاً چگونه نیروهای درگیر در کودتا، در اجرای مأموریت‌های محوله دچار تردید نشوند و ثانیاً پس از چنین کشتار وحشتناکی چگونه می توان به دولت کودتا مشروعیت بخشید؟ کلید حل هر دو مشکل در نهفته بود. سران کودتا، با علمایی که احتمال می‌دادند از و امام خمینی کینه داشته باشند تماس گرفتند و از آنها درخواست کمک کردند. در رأس این افراد، سید محمدکاظم شریعتمداری قرار داشت. سران کودتا، برای اینکه به افراد خود درباره سرنوشت کودتا اطمینان دهند آنها را به قم می فرستادند تا با شریعتمداری دیدار کنند و پس از تایید شریعتمداری، با اطمینان خاطر در عملیات شرکت کنند. بسیاری از این افراد مقلد شریعتمداری بودند و واضح است که وی تا چه حد بر آنها نفوذ داشت. یکی از کودتاگران که به قم و بیت شریعتمداری رفته بود از تجمع و در بیت وی خبر می‌دهد که برای استفسار از جریان کودتا به قم آمده بودند. سید محمدکاظم شریعتمداری در پاسخ به مراجعین مرتباً تکرار می‌کرد «ظلم هرگز پایدار نمی‌ماند». این جمله توسط کودتاگران به معنای تایید کودتا تفسیر می‌شود .(محسن ردادی، «آیت الله شریعتمداری»، مجله امید انقلاب، شماره ۴0٣،صص٢٧-٢۶.) 🔹٣- اطلاع از کودتای نوژه و سکوت به نفع سازمان سیا با نگاهی به اعترافات شریعتمداری آشکار می‌شود که وی مدت‌ها پیش از کودتا اطلاع داشت. چنان که وی می‌گوید: «اولاً من از نیت این‌ها مطلع شدم ولی چون کارشان در یک مدت کوتاه غیرعملی به نظرم می‌ر‌سید و قهراً خیال می‌کردم که دولت آگاهی دارد تصور نمی‌کردم که این‌ها بتوانند کاری را انجام دهند و این که کاری‌نشدنی است، من خبر کنم و باعث گرفتاری یک عده‌ غیردخیل شود. به علاوه احتمال دادم که ممکن است اگر بگویم خود ما را ترور کنند ...»( محمد محمدی ری‌شهری، خاطره‌ها،ص٢۶٨) 🔸از این رو، یکی از خیانت‌های شریعتمداری، عدم اطلاع نسبت به از آغاز روند کودتا بود و این در حالی بود که وی با وجود آگاهی از میزان خسارت‌های جانی و سیاسی این کودتا به نظام جمهوری اسلامی ایران، هیچگونه ممانعتی از این کار نداشت و حتی به مسئولان نظام نیز خبر نداد تا به صورت مناسبی این تحرکات ضد نظام مدیریت شود. 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه)چه بود؟/بخش سوم ⬅️سالروز درگذشت سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔹آقای نیز طی مصاحبه‌ای با در تاریخ اول اردیبهشت ١٣۶1 می‌گوید؛ «یک مرجعی که لااقل خود را می‌داند بشنود که بنا است کودتایی شود . این حداقل آن است که خودشان هم اعتراف کرده‌اندکه از این کودتا مطلع شده‌اند. بالاخره در کودتا عده زیادی شهید و کشته و زخمی می‌شوند. چطور می‌تواند یک نفر که خود را مرجع می‌داند این مسئله برایش اهمیت نداشته باشد. کوچک‌ترین چیزی که در این رابطه وجود دارد این است که ایشان از توطئه کودتا مطلع شده و آن را به امام و مسئولان و مردم اطلاع ندادند. اگر همین مقداری که خودشان اعتراف کردند باشد یک چنین شخصی نمی‌تواند مرجع تقلید باشد.»( افشای چهره دوم شریعتمداری، ١٣) 🔸۴- تأمین وجوه مالی برای رویارویی مسلحانه علیه انقلاب اسلامی شریعتمداری از وجوه دریافتی از ، برای خرید اسلحه به منظور رویارویی مسلحانه با نظام اسلامی استفاده می‌کرد. در گزارش سرّی سازمان سیا به تاریخ ٢٨ تیر ١٣۵٨، مرتضی موسوی (از سران ) با صراحت به این موضوع اشاره کرده و می‌گوید: «...شریعتمداری از پول ما جهت خرید اسلحه لازم استفاده می‌نمود.» گزارشی که بعداً در بهمن ماه ١٣۵٨ منتشر شد نیز حاکی از آن بود که حزب خلق مسلمان مبلغ ٣۶ میلیون تومان وجه نقد به فرستاده بود تا از طریق گروه‌های ضدانقلابی حزب دمکرات کردستان و سازمان کومله، سلاح خریداری نماید. سازمان سیا همواره مترصد اعمال نفوذ در جمهوری اسلامی و حمایت از اشخاص و جریان‌هایی بود که در راستای ساقط کردن نظام اسلامی ایران، تلاش می‌کردند( حمایت آمریکا از گروه‌های میانه‌رو در ایران، ص۶.) 🔹چنانچه می‌گوید: «عباسی داماد آقای شریعتمداری، گفته است که آقای شریعتمداری نه تنها در جریان امر بوده بلکه مبلغ ۵٠٠ هزار تومان نیز به مهدوی پرداخت کرده بود...» 🔸علاوه بر این براساس اعترافات خود شریعتمداری: «...ین که به پول فرستادم هرچند به عنوان قرض به ایشان داده شده است و این کار را نوعی تأیید عملی از فرد توطئه‌گر تلقی کرده‌اند، پشیمانم و استغفار می‌کنم.»( محمد محمدی ری‌شهری، خاطره‌ها ، ص٢۶٨.) 🔹 ۵- تلاش برای ایفای نقش رهبر جایگزین شریعتمداری در مرحله دوم کودتا نقش مهم‌تری را برعهده داشت. براساس نقشه کودتا قرار بود بعد از حمله به (که هدف از آن از میان برداشتن حضرت امام بود) شریعتمداری وارد عمل شود. در طراحی کودتا، خانه‌ای در حوالی یوسف آباد برای انتقال شریعتمداری از قم به تهران اجاره شده بود. شریعتمداری در این خانه مستقر می‌شد و به عنوان رهبر مذهبی، کودتا را تایید می‌کرد. در مراحل بعد زمانی که رادیو و تلویزیون به دست کودتاچیان تصرف می‌شد، وی مستقیماً یا به وسیله نوار و اعلامیه با مردم سخن می‌گفت و مردم را به همکاری با کودتا فرامی‌خواند. کودتاگران به منظور اجرای این مراحل به صورت مستقیم با پسر شریعتمداری در ارتباط بودند. به اعتراف یکی از عوامل کودتا: «با آقای شریعتمداری با پسر ایشان وارد صحبت شدیم. پسرشان از جانب آقای شریعتمداری قول همه گونه هم‌کاری را دادند.»(مؤسسه‌ مطالعات سیاسی، کودتای نوژه، ص١٧١.) 🇮🇷 @IRANeMOASER
💢نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش چهارم ⬅️سالروز درگذشت سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔸۶- برای کودتاگران و توجیه اقدامات خشونت‌بار یکی دیگر از کارکردهای شریعتمداری در کودتای نوژه، مشروعیت‌زایی برای کودتا بود.به طوری که این مسئله برای جذب افراد جدید و کسانی‌که در همکاری با کودتاگران دچار تردید شده بودند، بسیار مفید واقع شد. از عوامل اصلی کودتا برای اقناع یکی از خلبانان که نسبت به ماموریت محوله دچار بیم و تردید شده بود، به او می‌گوید: «خیلی‌ها از جمله شریعتمداری این کودتا را تایید کرده‌اند.»(روزنامه جمهوری اسلامی، ۱۶ مرداد ۱۳۵۹) 🔹 از ساواکی‌های فعال در کودتا نیز پس از دستگیری در این ارتباط می‌گوید: «بنی‌عامری می‌گفت با علما و روحانیونی که طرفدار آیت‌الله شریعتمداری می‌باشند، دست‌به‌دست هم داده‌ایم تا یک اسلام نوین در سطح مملکت پیاده کنیم.»( همان) بدین‌ترتیب راه هرگونه مخالفت اعضا با اهداف کودتا که بعضاً ضد انسانی و ضد اسلامی بود، بسته می‌شد. 🔸بنا به اعترافات تیمسار محققی، مسئولان شاخه سیاسی در پاسخ به پرسش عوامل کودتا، مبنی بر این‌که در برابر واکنش مردم چه اقدامی باید انجام دهند، چون در صورت تیراندازی عده زیادی از مردم کشته خواهند شد، به آنان می‌گفتند: «وقتی امام‌خمینی را از میان بردارند، فرد دیگری به‌جای ایشان خواهد نشست و از طریق رادیو و تلویزیون تمام آنچه را که امام گفته است، او بر غلط‌ بودن آن فتوا خواهد داد.»(همان) 🔹تایید کودتا به‌وسیله یک روحانی برجسته که توسط سران کودتا به اعضا تفهیم می‌شد، تا اندازه‌ای برای این افراد مهم بود که بسیاری از آنان شخصاً به بیت شریعتمداری مراجعه کرده و درصدد دریافت پاسخ بودند. استوار از عوامل کودتا در پایگاه همدان نیز در اعترافات خود اذعان می‌کند که به‌هنگام مراجعه به بیت شریعتمداری، تعدادی نظامی و خلبان را در آنجا دیده است که آنها نیز برای کسب اجازه در مورد یک برنامه به آنجا آمده بودند. 🇮🇷 @IRANeMOASER
🔴اطلاعيه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره عدم‌ شايستگی آيت‌الله‌ شريعتمداری برای مرجعيت‌ ⬅️سالروز درگذشت سیدمحمدکاظم شریعتمداری بسم الله الرحمن الرحیم 🔹«اما من‌ كان‌ من‌ الفقهاء صائناً لنفسه‌، حافظاً لدينه‌، مخالفاً لهواه‌ مطيعاً لامر مولاه‌ فللعوام‌ ان‌ يقلدوه‌ و ذلك‌ لايكون‌ الا بعض‌ فقهاء الشيعه‌» امام‌ حسن‌ عسكري‌(ع‌) فقهايی كه‌ خود ساخته‌ و پاسدار دين‌ و مخالف‌ هوای نفس‌ و فرمانبر امام‌ و مولای خود باشند، مردم‌ می‌توانند از آن‌ها تقليد نمايند و همه فقهاء و عالمان‌ دين‌ جز بعضی چنين‌ نيستند. 🔹امت‌ اسلامی طلاب‌ و فضلای حوزه‌های علميه‌، مردم‌ مسلمان‌ به ويژه‌ مردم‌ متدين‌ و غيور: 🔸 از روزهای اول‌ نهضت‌ مقدس‌ اسلامی از آقای شريعتمداری امور بسياری صادر می‌شد كه‌ دست‌اندركاران‌ نهضت‌ به ويژه‌ آن‌ها را شايسته مقام‌ مرجعيت‌ شيعه‌ نمی‌دانستند ولی برای حفظ‌ وحدت‌ و انسجام‌ صف‌ روحانيت‌ مبارز از بازگو كردن‌ آنها سخت‌ دوری می‌جستند، تا بحمدالله‌ پيروز گشت‌ و مردم‌ يک‌دل‌ و يک جهت‌ به‌ اين‌ انقلاب‌ دل‌ بستند 🔹ولی اين‌ شخص‌ بر خلاف‌ مصالح‌ اسلام‌ و انقلاب‌ و بر خلاف‌ اعتقاد و نظر فقهی خود كه‌ در و در حضور عده‌ای از مدرسين‌ تصريح‌ كرده‌ بود با اصل‌ مخالفت‌ كرد، و ديديد آنچه‌ ديديد و كرد آنچه‌ نبايد بكند، حتی فردی از همان‌ اعوان‌ و انصار خودش‌ يكی از پاسداران‌ همان‌ منزل‌ را به‌ قتل‌ رساند وتا چند روز بهانه‌ای برای كوبيدن‌ انقلاب‌ به دست‌ آورد و همچنان‌ به‌ مخالفت‌ و كارشكنی و براندازی ادامه‌ داد تا شركت‌ در كودتای نوژه‌ و براندازی اخير كه‌ در مصاحبه‌ تلويزيونی قطب‌زاده‌ خائن‌ ملاحظه‌ فرموديد. 🔸 كيست‌ كه‌ طرح‌ كشتن‌ امام‌ و نابودی‌ مردم‌ جماران‌ و براندازی جمهوری اسلامی را بداند و فرياد نزند؟ 🔹 اگر بخواهیم‌ امور خلاف‌ عدالت‌ را بشماريم‌ شود لذا ضمن‌ تأكيد بر اينكه‌ منحصراً بايد به‌ اين‌ امر رسيدگی نمايند، بنا به‌ وظيفه‌ شرعی بر خود لازم‌ دانستيم‌ كه‌ سقوط‌ مشاراليه‌ را از شايستگی مرجعيت‌ بالصراحه‌ اعلام‌ نماييم‌ تا افرادی از مسلمانان‌ كه‌ در حالت‌ ترديد و دودلی بودند تكليف‌ خود را بدانند و احياناً با تقليد خود به‌ اسلام‌ و انقلاب‌ ضربه‌ وارد نكرده‌ باشند گرچه‌ طلاب‌ عزيز و فضلاء خود اعلان‌ كرده‌اند كه‌ از گرفتن‌ او خودداری خواهند كرد، ما هم‌ تأكيد بر خودداری همه آقايان‌ را از گرفتن‌ آن‌ لازم‌ می‌دانيم‌. «أفمن‌ كان‌ مؤمنا كمن‌ كان‌ فاسقاً لايستوون‌ ان‌ اريد الا الاصلاح‌ ما استطعت‌ و ما توفيقي‌ الا بالله‌ عليه‌ توكلت‌ و اليه‌ انيب‌» (جامعة‌ مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌ 1361.1.31) 🇮🇷 @IRANeMOASER
شریعتمداری در دادگاه تاریخ.pdf
3.15M
✳️شریعتمداری در دادگاه تاریخ+متن کتاب 🔹19تیر1359 کودتای نوژه خنثی شد و مدتی بعد مصاحبه یکی از عوامل آن یعنی آقای جنجال‌برانگیز شد. 🔸ماجرای توطئه‌بار و و جنجال‌برانگیز شریعتمداری و ضربه سنگینی که از این ناحیه بر مقام والا و مقدس مرجعیت وارد شد، بار دیگر زنگ خطر را به رسائیِ غریوهای آسمانی به صدا در آورد و خطر توطئه‌های نامرئی را به آگاهان امت و عالمان متعهد و مسئول هشدار داد. 🔹به جرأت می‌توان گفت شناخت عمل‌کرد و افکار آقای شریعتمداری راه را برای ظهور و کلیه کسانی که از لباس اسلام بر چهره حکومت اسلامی چنگ می‌زنند خواهد بست. 🔸در همین راستا در سال 1361 ه.ش. کتابی تاریخی در معرفی شخصیت و کارنامه آقای شریعتمداری منتشر ساخت که علی‌رغم تلاش برخی جریانات برای جمع‌آوری کتاب؛حمایت امام خمینی قدس سره الشریف مانع جمع‌آوری این کتاب شد. 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین در این کتاب به معرفی جریان شریعتمداری، ارتباط وی با رژیم پهلوی و ساواک، جریانات به اصطلاح ملی‌گرا و البته رابطه وی با دولت کارتر پرداخته است. او برای انحراف نهضت اسلامی ملت ایران تلاش بسیاری نمود که تأسیس دارالتبلیغ و علم کردن پشتیبانی از قانون اساسی مشروطه دو نمونه از آن است. 🇮🇷 @IRANeMOASER
1_54124205.mp3
8.01M
💥هشدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در خصوص پدیده در قم ◀️سالروز فوت آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔹جامعه انقلابی حوزه علمیه هشدارهای رهبر معظم انقلاب در خصوص انگیزه‌هایی برای از حوزه علمیه قم به یاد دارند اما با این وجود و برخی غافلین مشغول کارند و به تردیدافکنی در خصوص فعالیت‌های انقلابی می‌پردازند. 🔸پیش از این رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در واکنش به این تردیدافکنی‌ها سخنان مهمی را ایراد کردند که به مناسبت استمرار فعالیت‌های کارشکنانه آن را بازنشر می‌کنیم. در این صوت می‌شنوید: 🔹 تبیین فعالیت‌های اختلاف‌افکنانه شریعتمداری پیش از انقلاب با تأسیس دارالتبلیغ و ایجاد دو قطبی کاذب میان فعالیت علمی و فعالیت میدانی 🔸هشدار ظهور پدیده در قم 🇮🇷 @IRANeMOASER
📸آقای شریعتمداری: تمام تلاش من برای حفظ مقام سلطنت است/معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم ⬅️سالروز درگذشت آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری 🔸«سلام مرا به پیشگاه اعلیحضرت برسانید و به عرض برسانید که اعلیحضرت اطمینان داشته باشند همان مشکلاتی که امروز ایشان دارند ما هم داریم. من آرزو دارم که اعلیحضرت در مقابل این مشکلات تحمل و شکیبایی بیشتری داشته باشند تا مشکلات بر وفق مراد ایشان و در جهت مصلحت مملکت حل شود. ... چند روز قبل که نمایندگان اعلیحضرت ملک حسن [پادشاه وقت مراکش] با من ملاقات داشتند، به من گفتند که در مقابل اعلیحضرت کوتاه بیا. من صریحاً به آنها گفتم تمام تلاش من برای حفظ مقام سلطنت است و از آنها خواستم که به ملک حسن پیغام مرا بدهند و بگویند که ملک حسن به شاهنشاه ما قوت قلب بدهند که در مقابل مشکلات مملکتی استقامت بیشتری داشته باشند. ... 🔸من صریحاً می گویم که با خمینی و اعمال او مخالفم. تعدادی از علما به من مراجعه می کنند و با بحث راجع به روش من وخمینی، سؤال می کنند که آیا اختلافی داریم؟ من می گویم بلی. او مخالف شاه است درحالیکه من این طور نیستم. ... من معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم. آنهایی را که اطمینان دارید بعد از آزادی تحریکات نمی کنند، آزاد کنید ولی بقیه را نگاه دارید، مخصوصاً کسانی را که اهانت به مقام سلطنت می کنند.» (آیت‌الله شریعتمداری به روایت اسناد ساواک،صفحات 921 تا 926.) 🇮🇷 @IRANeMOASER