💡اینکه رهبری در شروع بیانیه به معرفی انقلاب اسلامی پرداختهاند نشان از اهمیت این موضوع دارد.
شاید معرفی انقلاب و آرمانهای آن، از ارکان و بدیهیاتِ جشنوارهی متعلق به انقلاب به نظر برسد، اما آنچه در ۴۱ دوره گذشته و بهطور خاص ۴ دورهی پس از صدور بیانیه دیده شده معرفی درستی نبوده است.
📌از سوی دیگر از مهمترین پیشزمینههای جامعهپردازی و تمدنسازیِ اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی وجود یک الگوی مناسب برای جوامع اسلامی است، انقلاب اسلامی هم در زمینه پیدایش، هم به هم زدن نظم جهانی و ایجاد تقابل دوگانه جدید «اسلام و استکبار» و هم تلاش مومنانه مسئولان، میتواند الگوی مناسبی برای ایجاد انگیزه و تسریع تمدنسازی در سطح ملی و بینالمللی باشد؛ مشروط بر اینکه دشمنان با تحریف و دروغپردازی، تصویر واژگونهای از آن به جهانیان نشان ندهند.
از مهمترین بایدهای جلوگیری از این امر، اهتمام افرادِ متعهد نسبت به ارائه روایت صحیح و مطابق با واقعیت از رخدادها و سیره افراد شاخص است، پیش از آنکه دشمن فرصت لجنپراکنی پیدا کند.
🔸 جشنواره بینالملل فرصت خوبی برای معرفی انقلاب به هنرمندان و مردم سایر کشورهاست، چرا که همواره هنر و بهطور ویژه فیلم، از عوامل موثر در نوع نگاه افراد به پدیدههاست. فیلمهایی که نماینده ایران در بخش بینالملل هستند باید ظرفیت خود را برای معرفی ابعاد مختلف انقلاب، دستاوردها و آرمانهای آن به جهان به کار ببندند؛ معرفی ایران اسلامی «آنگونه که هست»، نه آنگونه که مستکبرین میخواهند و در جشنوارههایشان نشان میدهند.
✅ ایدهال، انتقال آرمانهای انقلاب و اقتدار و استقلال و عدالتیست که به ارمغان آورده؛ آرمانگرایی اما پیشکش، در بسیاری از فیلمها حتی در فضاسازی و طراحی صحنه هم یک ایران عقبافتاده چرک و سیاه دیده میشود، چه رسد به داستان و شخصیتپردازی و محتوا...
نه خانه خوب، نه محله و کوچه تمیز، نه تکنولوژی...
رفاهی هم اگر باشد غالبا یا متعلق به کاراکتر بیدینِ لاابالیست، یا شخصیت ریاکار مذهبینما...
❌ نماینده ایرانی بخش بینالملل جشنواره چهل و یکم، فیلم «شهر خاموش» بود که سیاهی و پلیدی در آن موج میزد و بیشتر به نماینده ذهن مشوش سازنده آن شبیه بود تا نماینده ایران! فیلم با آن اتمسفر سیاهوسفید و ریتم کند و موضوع کثیف، شرافت، اعتقاد، عفت و خانواده را به مسلخ گورستان ماشینها برد تا حتی یک نقطه خاکستری هم در ذهن مخاطب خارجی نقش نبندد.
جایی شبیه به آخر دنیا که راه خلاصی از آن وجود ندارد، مردان چشمچران، زن بدکاره مظنون به خیانت و قتل شوهر، کودکی که از مادر جدا شده و اتفاقا این جدایی برای او معادل خوشبختیست و البته در حلالزاده بودنش تردید وجود دارد، به عنوان نماینده جامعه مسلمان ایران در جشنواره به نمایش درمیآیند...
⬅️ این در حالیست که موارد مختلفی درباره انقلاب، ویژگیها و برکات آن در سراسر بیانیه مطرح شده که هریک میتوانند یک سوژه تمامعیار برای تولید یک اثر سینمایی، مستند و...برای شناساندن انقلاب به جهان باشند، اگرچه اثری که قالب داستانی روی مخاطب دارد، سایر قالبها ندارد.
در ادامه به بخش کوچکی از این موارد در بیان رهبری اشاره خواهیم کرد:
"... محصول تلاش چهل ساله، اکنون برابر چشم ما است: کشور و ملتی مستقل، آزاد، مقتدر، باعزت، متدین، پیشرفته در علم، انباشته از تجربههایی گرانبها، مطمئن و امیدوار، دارای تاثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفتهای علمی، رکورددار در رسیدن به رتبههای بالا در دانشها و فناوریهای مهم از قبیل هستهای و سلولهای بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن، سرآمد در گسترش خدمات اجتماعی، سرآمد در انگیزههای جهادی میان جوانان، سرآمد در جمعیت جوان کارآمد، و بسی ویژگیهای افتخارآمیز دیگر که همگی محصول انقلاب و نتیجه جهتگیریهای انقلابی و جهادی است...."
🖇 ادامه دارد...
📝 معصومه عمرانی
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🌐 roubesh.ir
📽 نگاهی به جعبهآینه سینمای ایران و نسبت آن با بیانیه گام دوم انقلاب
3⃣ قسمت سوم
❇️ لزوم شناخت درست گذشته
"برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت و از تجربهها درس گرفت؛ اگر از این راهبرد غفلت شود، دروغها بهجای حقیقت خواهند نشست و آینده مورد تهدیدهای ناشناخته قرار خواهد گرفت. دشمنان انقلاب با انگیزهای قوی، تحریف و دروغپردازی درباره گذشته و حتی زمان حال را دنبال میکنند و از پول و همه ابزارها برای آن بهره میگیرند. رهزنان فکر و عقیده و آگاهی بسیارند؛ حقیقت را از دشمن و پیادهنظامش نمیتوان شنید."
📺 فیلمهایی که در زمان گذشته جریان دارند باید با این رویکرد ساخته شوند که خاصیت عبرتآموزی داشته باشند و در آن وفاداری به اصل واقعه و شرایط زمانه رعایت شده باشد.
❗️در آثاری که درمورد افراد شاخص ساخته میشوند این موضوع اهمیت بیشتری پیدا میکند، چرا که این افراد به عنوان الگوی مثبت یا منفی مطرح هستند و تحریف کردن یا نمایش ناقص شخصیت آنها موجب انحراف مکتب و راه و هدف آنان خواهد شد.
🔺دراینمورد نقل اولین روایت توسط افراد متعهد از جایگاه ویژهای برخوردار است که متاسفانه کمتر توجهی به آن میشود، تعلل در این امر بهراحتی زمینه تحریف را فراهم میکند که مواجهه با آن بهمراتب پرهزینهتر از عدم شناخت آن شخصیت یا واقعه است.
⬅️ واقعبینانه که بنگریم با یک کمکاری جدی در ساخت آثار مربوط به گذشته مواجه میشویم، تلختر اینکه در سایه غفلت و بیخیالی و بعضا غرضورزی متصدیان فرهنگی بسیاری از آثار تولید شده در خدمت تحریف گذشته بودهاند و نه تبیین آن...
در جشنواره چهلویکم همه فیلمهای دفاع مقدس از یک ماجرای واقعی اقتباس شده بودند.
🔹اگر از افراط در نمایش صحنههای رزم و خونریزی و برخی ضعفهای فیلمنامهای چشمپوشی کنیم، «اتاقک گلی» را میتوان اثر قابل قبولی دانست؛ این فیلم راجع به عملیات مرصاد است.
از خوبیهای فیلم این است که آن را میتوان تا حدی با شرایط روز جامعه تطبیق داد، نفوذ در بدنه مردم با دورویی و توطئه، دشواری تشخیص دوست و دشمن، ذات پلید جریان نفاق که بهمحض سفت شدن جای پایشان به صغیر و کبیر رحم نمیکنند و امروزه داعیه دلسوزی برای ایران و ایرانی دارند، غیرت ملی و دینی مردم کُرد که با تمام وجود پای تمامیت ارضی ایران ایستادهاند، اتحاد همه قومیتها و جانسپاری برای حفظ "وطن و ناموس" و اساسا ارزشمند بودن این دو برای هر ایرانی مسلمان موضوعات مبتلابه امروز ماست.
«های پاور» و «غریب» دو فیلمی بودند که به شهدای شاخص دفاع مقدس پرداختند؛ باوجود سوژههای بسیار مهمی که داشتند، اما یکی را به دلیل ضعفهای فاحش فنی و فیلمنامه و دیگری را بهخاطر ایرادات محتوایی نمیتوان فیلم مناسبی در تبیین گذشته دانست.
🔸«های پاور» تلاش و مدیریت شهید ستاری در «عملیات والفجر ۸» را نشان میدهد، اما با نمایش ناقص موضوع اصلی و پرداخت بیش از حد به سوژه فرعی عملا خاصیت عبرتآموزی را از دست داده است.
🔸«غریب» روایت بخشی از زندگی شهید بزرگوار محمد بروجردی و حضور ایشان در سنندج است؛ موضوعی که سالها منتظر ساخته شدن بود؛ غریب اگرچه بهلحاظ ساختار فیلم خوبی محسوب میشود، اما در به تصویر کشیدن چهره شهید و الگودهی، موفق عمل نکرده.
درمورد غریب دو نکته قابل طرح است:
۱. برآیند فیلم بهگونهایست که آن بخشِ ولایتمدارِ شجاعِ شهید، که سر خطوط قرمز انقلاب با کسی تعارف نداشت را به حاشیه رانده است.
۲. برخی دیالوگهای فیلم بهگونهایست که معرف جریان انقلاب نیست و بیشتر برای جذب مخاطب فعلی در فیلم گنجانده شده است.
🔸«سینما متروپل» و «گلهای باوارده» در زمان حصر آبادان روایت میشوند.
«گلهای باوارده» را هم میتوان یک فیلم متوسط قابلقبول دانست، با این نقص که در فیلم فقط مردم بومی از شهر دفاع میکنند اما در واقعیت، مقاومت در آبادان نیز مثل هر برهه دیگری از دفاع مقدس حاصل اتحاد و تلاش همه مردم ایران بود.
از موضوعاتی که در فیلم به آن پرداخته شده بحث مدیریت جهادی و اثربخشی آن است که میتواند برای نسل حاضر بسیار انگیزهبخش باشد، بهخصوص که شرایط فعلیِ تحریم به شرایط تحریمی زمان جنگ بیشباهت نیست.
«سینما متروپل» که دوتا از مهمترین سیمرغها را از آن خود کرد و موجب تعجب بسیاری از منتقدان شد، تلاش چند نفر برای راهاندازی سینما و نمایش فیلم برای رزمندهها و چالش های اخذ مجوز و درنهایت تبدیل شدن سینما به مرکز مقاومت است...
اینکه علاوه بر بطن جنگ و مشقتها، به موضوعات حاشیهای زمان جنگ مثل زندگی مردمِ در محاصره پرداخته شود نکته مهمیست، اما نوع پرداخت و گریزی که به گذشته میزند و اثری که نسبت به حال در ذهن مخاطب ایجاد میکند بسیار بااهمیتتر است.
نحوه کشته شدن افراد مختلف از شخص قمارباز قاتل و جوان فیلمساز و مسئول فرهنگی طعنه بدی به شهادت میزند، فیلم خالی از معنویت و رنگ خداست، بدتر اینکه هرکه شاخصه ظاهریای از مذهبی بودن دارد یا گیج و سرگردان است یا سختگیر و بیمنطق، مسئولین نهتنها نمیتوانند کاری از پیش ببرند بلکه چوب لای چرخ آنان که کار میکنند هم میگذارند و درنهایت هم مجبور به پناه آوردن به همانها میشوند، تنها موردی که در فیلم درست بیان شده و در زمان حال نیز جاری و ساریست، وجود برخی مسئولین سادهلوح و غافل است، همانان که چنین فیلمی را تایید و به آن جوایز مهم میدهند.
اشاره نهایی فیلم به ماجرای تلخ ساختمان متروپل، مردم آن خطه را همچنان تنها و در محاصره اتفاقات بد نشان میدهد، هیچ تردیدی در تلخی آن ماجرا و لزوم مجازات مسببان آن وجود ندارد، اما نمایش اینها کنار هم بدون هیچ اشارهای به نقاط قوت، بیغرض به نظر نمیرسد.
«شماره ده» فیلمی خوب ولی ناقص بود. موضوعِ غیرقابل انکار در جنگ هشت ساله ایران تاثیر معنویت در پیروزیها و توفیقات است، اگر به دیده انصاف دفاع مقدس را بررسی کنیم به پیروزیهایی برمیخوریم که بیشتر شبیه معجزه است و این نمیتواند ریشهای جز ایمان و اخلاص رزمندگان داشته باشد و اتفاقا همین نکته مهم میتواند برای نسلی که اکنون در حوزههای مختلف درگیر جنگ با دشمن است راهگشا و درسآموز باشد؛ از این رو انتظار میرود یک فیلم دفاع مقدس با فیلمهای اکشن هالیوودی تفاوت داشته باشد و جایگاه دین و خدا و ایمان در آن پررنگتر باشد؛ موضوعی که گرچه در شماره ده وجود داشت اما کمرنگ بود...
📝 معصومه عمرانی
🔔 مطالعه ادامه و متن کامل در 👇👇
http://roubesh.ir/1402/06/21-2
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🌐 roubesh.ir
🔴 اقتدار قانون در برابر نوجویی سینمای مبتذل
من محسن تنابنده
من الناز حبیبی
من مهناز افشار
من ...
من ...
به ممنوعیت اکران فلان فیلم اعتراض دارم... ممنوعیت جسارت و نوجویی در سینمای ایران است...
♦️اعتراض داشتن، حق طبیعی هر انسانی است.
اما حرمت قانون، ضامن امنیت و استحکام یک جامعه است.
چرایی ممنوعیت اکران یا قواعد مجوزدار شدن فیلمها یا ممیزیهایی که بر فیلمها اعمال میشود، مشخص است و متاسفانه برای فرهنگ اسلامی ایرانی و خوشبختانه برای نوجویان غیرمتعهد سینمای ایران این قوانین بسیار سهل است و چارچوبهای اولویتدار عقلی و عرفی را شامل میشود وگرنه فیلمهای قورباغه، همگناه و... با آن حجم هنجارشکنی باید ممنوعیت پخش مییافت.
🔻صحبت اصلی با مجریان است که اگر با این اعتراضها، قدمی از ممنوعیتها عقب بکشید، گام به گام با نوجویی ددمنشانهی اهالی سینمای مبتذل باید عقب بروید تا جایی که اعتباری نه برای شما میماند و نه حرمتی برای قانون.
🔻اعتراضات این جماعت را به حساب زیادهگوییهایشان بگذارید و با قدرت اعمال قانون کنید، هرچند که پیشنهاد داریم قوانین را بیش از پیش در چارچوب اسلام قرار دهید.
♦️راستی آیه قرآن را همیشه برای خود تکرار کنید که این جماعت هیچگاه از شما راضی نخواهند شد.
📝 زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
📽 نگاهی به جعبهآینه سینمای ایران و نسبت آن با بیانیه گام دوم انقلاب
4⃣ قسمت چهارم
❇️ اخلاق و ️معنویت
"معنویت به معنی برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل: اخلاص، ایثار، توکل، ایمان در خود و در جامعه است، و اخلاق به معنی رعایت فضیلتهایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتماد به نفس و دیگرخلقیات نیکو است. معنویت و اخلاق، جهتدهنده همه حرکتها و فعالیتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه است؛ بودن آنها محیط زندگی را حتی با کمبودهای مادی، بهشت میسازد و نبودن آن حتی با برخورداری مادی، جهنم میآفریند....
ابزارهای رسانهای پیشرفته و فراگیر، امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدمعنویت و ضداخلاق نهاده است و هماکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان و نوجوانان و حتی نونهالان با بهرهگیری از این ابزارها را به چشم خود میبینیم...."
🔆 اگر مسئولین جشنواره تنها به اجرای همین بند از بیانیه اهتمام ورزند و در عملی کردن آن جدی باشند، بخش بزرگی از حواشی پوچ و فرسایشی جشنواره بهکل حذف و فرصت برای شکوفایی استعدادها بیشتر خواهد شد.
🔹درمورد این توصیه نقشِ برگزارکنندگان جشنواره پررنگتر است، چرا که طبق فرموده رهبری مسئولین وظیفه دارند هم خودشان منش و رفتار اخلاقی و معنوی داشته باشند، هم زمینه را برای رواج آن در جامعه فراهم کنند و با کانونهای ضدمعنویت و اخلاق، به شیوه معقول بستیزند.
⬅️ بنابراین وظیفه مسئولان اجراییست که با تدوین قوانین معقول و کارآمد مانع حواشی غیراخلاقی در جشنواره شده و زمینه ایجاد معنویت را فراهم کنند.
هیئت انتخاب بدون ملاحظه و مصلحتاندیشی مانع نمایش فیلمهای با محتوا و یا صحنههای نامناسب در جشنواره شوند، مسئولین با شکستن انحصارها اجازه باجخواهی به سلبریتیها ندهند، برای نوع پوشش و حضور آنها قانون وضع کنند، از فیلمسازان اخلاقمدار حمایت و آنها را تشویق کنند، در داوری و اهدای جوایز جانب انصاف و اخلاق را رعایت کنند، جشنواره را بهگونهای برگزار کنند که حداقل بتوان اعمال عبادی را در وقت مناسب انجام داد، در ارزشگذاریها متناسب با معیارهای اخلاق اسلامی رفتار کنند، برای نمونه حواشی بیهوده مثل فوتوکال و فرش قرمز که تنها با فرهنگ غرب همخوانی دارد را به کل حذف کنند و...
✅ جشنواره امسال به لطف عدم حضور برخی، در زمینه اجرا تا حد زیادی از جشنوارههای پیشین فاصله گرفت و ناهنجاریهای رفتاری در آن دیده نشد، این فرصت مغتنمی بود تا مسئولین بهصورت عینی ببینند رفتار قاطع و دور از مماشات، نه تنها به جشنواره و هنر و سینما لطمه وارد نخواهد کرد، بلکه نشانیِ درست برای رسیدن به سطح قابلقبولی از جشنواره است.
❌ با این حال اما نمیتوان از عملکرد هیئت انتخاب و داوران دفاع کرد، فیلمهایی در جشنواره حضور داشتند که سرشار از نشانهها، گفتگوها و محتوای ضدمعنویت و اخلاق بودند، و بعضا جایزه هم دریافت کرند!
«چرا گریه نمیکنی؟» مجموعهای از انواع رفتارها و نشانههای ضداخلاق و معنویت بود. پوچی، خودکشی، توهین به خدا و مقدسات دینی، روابط خارج از عرف، همجنسگرایی، اعتیاد و هر رذیلت و پلیدی قابل تصور است، تایید فیلمی اینچنینی توسط هیئت داوران که جای خود دارد، مجوز ساخت گرفتن آن هم تعجببرانگیز است.
«یادگار جنوب» با فضایی با فحشا، قاچاق، مشروب، مواد، خودکشی و انتقامجویی، «جنگل پرتقال» و «وابل» هریک دارای مضامین غیراخلاقی هستند.
❗️نکتهای که مغفول مانده وجود تکصحنهها و یا فضای کلی نامناسب در جریان فیلمهاست، متاسفانه سیگار، مشروب، روابط آزاد، خودکشی، پوچی، برهنگی، تقابل آشکار با احکام دینی همچون ممنوعیت خوانندگی زنان و رقص و مسائلی از این دست حتی در فیلمهایی که مضمون کلی آن انتقال یک ارزش اخلاقیست هم به چشم میخورد! درحالی که انتظار میرود در گام دوم انقلاب فیلمهایی ببینیم که در خلال آنها اخلاق، بندگی، توسل، عفاف، حیا و ... به نمایش گذاشته شود و فیلم در یک اتمسفر توحیدی روایت شود نه فضایی شیطانی.
🔸گرچه با این معیار شاخص کمتر اثری را میتوان بهعنوان اثر کامل معرفی کرد اما فیلم «عطرآلود» و فیلم خانوادهمحور «در آغوش درخت» را میتوان نماینده آثار اخلاقمدار دانست.
عطرآلود هم از لحاظ شاخصهای معنویت و هم اخلاق نمره قبولی میگیرد، درمورد معنویت، توجه به مال حلال، توکل و اعتماد به خداوند و اعتقاد به مکافات عمل و حقالناس از جمله مواردیست که در فیلم به چشم میخورد، زیبایی فیلم اینجاست که این موارد را با شعارزدگی ملالآور نکرده است.
🔹نکته امیدبخش در عطرآلود که جای خالی آن در آثار تصویری سالهای اخیر عمیقا به چشم میخورد یک خانواده معمولی با شاخصهای فرهنگ ایرانیست، نمیتوان ادعا کرد عطرآلود در این زمینه بینقص عمل کرده، اما از جریان غالب به خوبی فاصله گرفته است.
🔸در سالهای اخیر با تلاش بیوقفه دشمن و پاس گل دوستان داخلیشان، موضوع جایگاه زن در اجتماع و نقش پررنگ و محوری او به عنوان مادر و همسر و نیز اهمیت نحوه تعامل او با همسر و اعضای خانواده در زندگی و آینده آنها بهشدت تحتالشعاع قرار گرفته؛ عموما ارزش زنها به کار اقتصادی و حضور آنها در خارج از خانه تعریف میشود، زنها کمترین سازگاری با شرایط همسرشان را دارند، بهدنبال ظواهر و تجملات هستند، احترام و اقتداربخشی به مرد در فیلمها تعریف نشده و جای زن و مرد عوض شده است.
در عطرآلود اما عاطفه نهتنها حرمت همسرش را نمیشکند، بلکه بهدنبال احیای اعتماد بهنفس اوست، حمایت از همسر برایش بیش از طلا و ظواهر اهمیت دارد، به خانواده علی احترام میگذارد، یک مادر بالقوه است که بهخوبی با بچهها ارتباط میگیرد. همینکه جایگاه پدری در فیلم لگدمال نشده جای خوشحالی دارد...
🖇 ادامه دارد
📝 معصومه عمرانی
🔔 مطالعه ادامه و متن کامل در 👇👇
http://roubesh.ir/1402/06/21-2
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🌐 roubesh.ir
وایپ
📱طعنه مدیر هنری دوران روحانی علیه رئیس جمهور ♦️رییس سابق پخش «شبکه چهار سیما» که سابقهی «مدیریت گر
📚 آوردهاند که حضرت امام، اشکهای نماز شبشان را با حوله پاک میکردند، قاعدتا ایشان خودشان این مطلب را بیان نکرده بودند بلکه ناظرینی این صحنه را دیده بودند.
🎙حضرت آقا، آمادهسازی فضا برای رشد معنویت و رهایی از بردگی شهوت و غضب در انسانهای مستعد را یکی از آرزوهایشان بیان کردند و مصداق آیتالله قاضی را برای مطرح شدند، آوردند.
📚 از آیتالله قاضی نقل است که کسی نمازشب نخواند، بدنبال سلوک نباشد.
📸 نمازشب خواندنهای رزمندگان در دفاع مقدس یکی از مهمترین عوامل عروج آنها بوده است که هم تصویرش ثبت و هم در کتابها نقل شده است.
بنابراین گزارش و ثبت نمازشب چیز مرسومی بین مسلمانان سالک است.
🔺یک سنت ثابت هستی نیز وجود دارد که هرقدر ارتباط با خدا و انس با خدا بیشتر شود، برکت در کارها به مراتب بیشتر و اثرگذاری هم بیشتر میشود.
نقل است که به آیتالله بهجت گفتند به جای دوازده ساعت وقت جهت عبادت، مطالعه برای درس خارجتان را بیشتر کنید، ایشان پاسخ میدهند به تجربه بارها دیدم که اگر از ساعت عبادتم کم کنم برای کارهای دیگرم به همان مقدار باید بیشتر وقت بگذارم.
📜 در نامهی امیرالمومنین علیهالسلام به مالک اشتر آمده، افضل اوقات خود را به ارتباط با خدا اختصاص بده. این دستور امام به کسی است که او را والی منطقه راهبردی خود کرده است.
🔸بنابراین هرکس که بخواهد جامعهسازی اسلامی کند و خدمت به خلق داشته باشد، باید ارتباط با خدا داشته باشد و برای کیفیت کارها و فعالیتهایش باید انس و خلوصش را بیشتر سازد.
❓احتمال است که توئیت به این اشاره داشته باشد که چرا باید این انس، رسانهای شود؟
سوال به جایی است از کسی که در دوره ریاست جمهوری مسئولیت داشته که کارش را از ده صبح آغاز میکرده و جمعه و تعطیلاتش به استراحت میپرداخته اما رئیس جمهوری که سفرهای استانیاش در روزهای تعطیل است و شب و روز به خدمت مشغول است، مجبور است با توجه به سنت هستی، در محل کار اقدام به خلوت کند. قاعدتا اگر این هواپیما جای خصوصیتری داشت، ایشان به آنجا مراجعه میکرد.
❗️جناب داروغهزاده، فیالحال برای آنکه این عکس را اقدامات پوپولیستی نهاد ریاستجمهوری بدانیم؛ با توجه به اقدامات این دوسال و اندی، بیانصافی محض است. ازطرفی چون ریا یک امر درونی است نمیتوان آن را از عکس فهم کرد.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
❓ابرقهرمانان چگونه متولد می شوند؟ چرا مجموعه کمیک ایلیا بین نوجوانان ناشناخته است؟! 🔺با شروع سال ت
🔸 «ایلیا» میتواند یکی از اولین ابرقهرمانان داستانهای کمیک در ایران باشد. «ایلیا: تولد یک قهرمان» نام مجموعه کتابهای مصور (کمیک) است که اولین قسمت آن در سال ۱۳۹۷ به نویسندگی امین توکلی روانه بازار شد.
داستان این مجموعه مصور در رابطه با چهار «نوجوان» با محوریت اصلی یکی از این نوجوانان یعنی «امیرعلی» است که طی ماجراهایی تبدیل به «ایلیا» قهرمان شهر میشود تا به مبارزه با نیروهای شرور و شیطانی که شهر به آشوب کشیدهاند، برخیزد.
🔸مجموعه کمیک «ایلیا: تولد یک قهرمان» از نمادها و آموزههای دینی برای خلق داستان استفاده کرده و به نوعی سعی دارد در قالب یک داستان ابرقهرمانی، نوجوانان را با اعتقادات و نمادهای مذهبی آشنا کند؛ برای مثال امیرعلی یا همان ایلیا، فرزند یک مبارز به نام ابراهیم است که در خارج از مرزهای ایران در راه مبارزه با تاریکی به شهادت رسیده و پلاک خود را برای امیرعلی به یادگار گذاشته تا راه او را ادامه دهد.
امیرعلی در کهف شهدا با پیرمردی سبزپوش به نام خضر آشنا میشود. در قسمت پنجم این مجموعه امیرعلی با خضر همراه میشود تا از حقایق پشت پرده این جهان آشنا شود.
قائن فرزند آدم است که با سپاهیانش از ابتدای بشریت تا کنون در جبهه مقابل حق قرار دارند که بی وقفه علیه خاندان نور و حق دسیسه میکنند. در طراحی خاندان سایه از نشانههایی مانند جلسات فراماسونی استفاده شده و «حام» یکی از اعضای خاندان سایه بهطور آشکار یک صهیونیست یهودی است.
در ادامه خضر امیرعلی را به سرزمین خضرا میبرد تا با متصل شدن به درخت طوبی (نشانهای از خاندان نور) و دریافت یک انگشتر به یک مبارز و قهرمان تبدیل شود؛ قهرمانی که باید با خاندان سایه یعنی قائن و فرزندانش به مبارزه برمیخیزد...
❗اما چرا «ایلیا: تولد یک قهرمان» با گذشت پنج سال از انتشار اولین جلد و با داشتن استانداردهای یک مجموعه کمیک موفق مانند داستان جذاب، طراحی حرفهای و وجود نسخه موشنکمیک برای هر جلد، هنوز هم آنطور که باید در بین مخاطب نوجوان شناخته شده نیست؟
🔸در کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن که قطبهای صنعت کمیک شناخته شدهاند، یک قهرمان تحت شرایط و تمهیدات از پیش تعیین شده متولد میشود.
بهطورکلی ویژگیهای مهم و بارز مجموعه کمیکهای موفق را میتوان اینگونه بیان کرد: کیفیت تصویر و جذابیت داستان، انتشار پیدرپی و مداوم (بهصورت هفتگی و یا ماهانه)، تبلیغات گسترده، استفاده از شخصیتهای اصلی در تولید محصولات مختلف(عروسک، نوشت افزار، لباس، کیف و...)، ارزان و در دسترس بودن سریع و آسان مجموعه کمیک، ساخت موشن کمیک، انیمیشن و فیلم از روی نسخه چاپی است.
🔸«ایلیا: تولد یک قهرمان» بهغیر از جذابیت داستان و طراحی حرفهای تصاویر و همچنین تهیه موشنکمیکهای با کیفیت از محصول چاپی، در دیگر موارد یاد شده برای یک مجموعه کمیک دچار ضعفهایی است که مانع تولد یک قهرمان در سطح ملی و در میان مخاطب نوجوان میشود.
❗️انتشار تنها ۱۷ جلد در طول «پنج سال» آن هم بهطور نامنظم، عدم «تبلیغات» مناسب و گسترده، عدم استفاده از شخصیتهای اصلی کمیک در «محصولات» مختلف، قیمت بالای محصول، دسترسی سخت به نسخههای چاپی و همچنین موشنکمیک را میتوان از ضعفهای بارز این مجموعه کمیک دانست.
🔸هرچند تقریبا دو سال است که سعی میشود از راههای مختلف مجموعه کمیک «ایلیا: تولد یک قهرمان» به مخاطب نوجوان معرفی شود اما باید اعتراف کرد این قهرمان آنگونه که باید جایگاه خود را میان مخاطب پیدا نکرده است. امید است با بکارگیری تمهیدات مناسب «ایلیا» و ابرقهرمانان ملی دیگری در میان مخاطبان آنگونه متولد شوند که تصاویرشان «جایگزین ابرقهرمانان آمریکایی» شود و نامشان قبل از اسپایدرمن، بتمن، سوپرمن و... بر زبان مخاطب کودک و نوجوان ایرانی جاری شود.
📝زهرا تیمورینژاد
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
وایپ
🔴 ماداگاسکار؛ اشاره غیرمستقیم به رژه افتخار دگرباشهای جنسی 🔺این روزها سریال انیمیشنی ماداگاسکار در
🔺در قسمت ۱۸ این سریال قرار است رژه حیوانات طبق هرسال برگزار شود. در این رژه هر حیوان ارابه و رنگ مخصوص خودش را دارد. با ورود موجودی که ترکیبی از چند حیوان است شخصیت گورخر(مارتین) سعی میکند او را در یکی از ارابهها جای دهد، اما این موجود با امتحان هر ارابه به این نتیجه میرسد که متعلق به هیچ گروه از حیوانات نیست و درواقع خودش است و به خودش افتخار میکند، در اینجا صحنه رنگینکمانی میشود و همه با خواندن ترانه به خودشان افتخار میکنند. طی یک اتفاق همه ارابهها خراب میشود، پس حیوانات ارابهای جدید میسازند؛ ارابهای مشترک برای همه با نماد رنگینکمان...
❗اگر چه هر رنگینکمان و نمادی تبلیغ و ترویج انحرافات جنسی نیست اما چه بخواهیم چه نخواهیم این قسمت از ماداگاسکار بهطور غیرمستقیم به رژه افتخار دگرباشهای جنسی اشاره دارد و برای پذیرش این رژه در ناخودآگاه کودکان تولید شده. شبکهی پویا نیز با خوشخیالی این قسمت را برای کودکان پخش میکند، درحالی که اکثر والدین با اعتماد به این شبکه کودکانشان را پای تلویزیون مینشانند به خیال اینکه مسئولین این شبکه حواسشان هست چه به خورد کودکانمان میدهند!
🔺سیاست غرب در تزریق تفکرات تابوشکن و انحرافات اخلاقی و جنسی به جامعه، مصداق داستان قورباغه آبپز است و بیشک یکی از کارگزاران این سیاست، شرکتهای انیمیشنسازی هستند. بنابراین از مدیران شبکهی پویا انتظار میرود با نظارت بیشتری به پخش انیمیشنهای این شرکتها اقدام کنند تا ناخواسته مجری سیاستهای آنان نشوند.
🔴همهی ما داستان آزمایش قورباغه آبپز را شنیدهایم؛ اگر قورباغه را در آب جوش بیاندازیم بلافاصله برای نجات خودش تلاش میکند، اما اگر همین قورباغه در ظرف آب سردی گذاشته شود که به مرور زمان بر روی حرارت به نقطهی جوش میرسد، واکنشی از خود نشان نمیدهد و در حالی که احساس میکند شرایط مساعد است با گذشت زمان آبپز خواهد شد!
🔺بیست سال پیش اگر در انیمیشنی رابطه بین دو جنس موافق نشان داده میشد اکثریت والدین واکنش شدید نشان میدادند و حتی این موضوع برای بچهها هم قابل پذیرش نبود؛ بنابراین باید زمینهها فراهم میشد و ظرف آب سرد را با شعله ملایم به نقطه جوش میرساندند. این پروژه نفوذ در ناخودآگاه برای پذیرش یک تابوشکنی چند مرحله دارد:
۱- همهی انسانها و موجودات با هر شرایطی قابل احترام هستند؛ باید با هم مهربان باشیم و همه کنار هم در دنیایی شاد زندگی کنیم. بسیارعالی، چه تفکر زیبایی...
۲- باید تفاوتهای یکدیگر را هر چه که هست بپذیریم تا بتوانیم کنار هم دنیایی شاد و لذتبخش داشته باشیم.
۳- هیچ کس کار اشتباهی انجام نمیدهد، فقط با بقیه فرق دارد؛ پس باید قابلیتها و تفاوتهای خودمان را بشناسیم و به آنچه هستیم افتخار کنیم.
۴- عدم پذیرش یک فرد متفاوت مساوی با بیاحترامی به او و کوتهفکری است. حواستان باشد فقط آدم بدها تفاوتها را نمیپذیرند و نمیخواهند ما کنار هم در دنیایی شاد زندگی کنیم!
۵- خب تقریباً بدون اینکه احساس کنیم آب به نقطه جوش رسیده؛ حالا ناخودآگاه ما آماده پذیرش هرگونه تفکر انحرافیست...
🔺تغییرات به مرور زمان رخ میدهد و عادی میشود. باید حواسمان باشد سهلانگاری و خوشخیالی برخی مدیران و مسئولین در خرید و پخش محصولات شرکتهایی که سیاستهای آشکاری در عادیسازی بسیاری از انحرافات دارند، ما و فرزندانمان را تبدیل به قورباغه آبپز نکند!
📝زهرا تیمورینژاد
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴در باب حواشی توییت شهبازی برای مرحوم کاویانی
📺 مجریِ برنامهی پرمخاطبِ پاورقی، اظهارنظری در مورد مرحوم کاویانی داشت که با توجه به صدق نیت این مجری میتوان اطمینان داشت که این مطلب، برای بازیگر دوستداشتنی آن روزها طلب خیر بوده و قطعا استقبال امیرالمومنین آرزوی هر انسان آزاده و معادباوری در هنگامهی ورود به برزخ است.
وایپ
🔴در باب حواشی توییت شهبازی برای مرحوم کاویانی 📺 مجریِ برنامهی پرمخاطبِ پاورقی، اظهارنظری در مورد م
⁉️سوال اینجاست که چرا یک توئیت بدون آنکه در آن مطلبِ شاذی گفته شده باشد، اینگونه چهرهها(سلبریتیها) را برآشفته است؟
🔍 جوابش را باید در برنامهی پاورقی یافت.
برنامهای منطقی و دارای قدرت جدال احسن در مقابله با رسانههای مختلفی که جهتشان همواره ضدمنافع ملی بوده است که به حق توانسته قدرت برخورد با جماعت سفیه را بالا ببرد.
⚰🎉 در این بین چهرهها هم موضوع این برنامه شدهاند که سطحی بودن آنها را نشان داده است، این برنامه توانسته یک چهرهی دیگری از برخی چهرهها برای مخاطب بسازد، به عنوان مثال محسن تنابنده دیگر نقی معمولی نیست بلکه فردی است که دوست دارد از خوشی در هالووین کرهی جنوبی بمیرد.
🔍 از طرف دیگر اقبال عمومی مردم رسانهی ملیبین از این برنامه و این مجری به حدی بوده است که توانسته یک جریان بسازد برای مقابله با جریانی که از مجریان و چهرههای مخالف نظام برای برنامهسازی استفاده میکند، مثالش حذف رشیدپور مجری پرحاشیه، سطحی و منفعتطلب با سبقهی مقابله با رسانهی ملی و نظام است.
♦️بنابراین این مقابله طبیعی است، آنچه غیرطبیعی است درخواست پرویز پرستویی از جناب جبلی است! اویی که همراه همقطارانش رسانهی ملی را بیخاصیت میپندارند و در همین پیام بهظاهر خیرخواهانه صداوسیما را مردهای میداند که گورش را لرزان میبیند!
قطعا جناب جبلی باید به نصایح افرادی گوش دهد که صداوسیما برایشان دارای جایگاه عظیم فرهنگی و آدمسازی است. چه شده که جناب پرستویی حتی نصایحش بوی طعنه دارد.
♦️یا خانم کارگردانی که مجری را بیسواد میداند با چه منطقی این کلام هیجانی را بیان کرده؟ درحالیکه اطلاعات تاریخ معاصر این مجری به یقین از خیلی از سینماگرایان بالاتر است و به پشتوانهی این سواد است که میتواند اینگونه با هجمههای توهمیِ جماعت برانداز مقابله کند!
پ.ن: به آقای شهبازی هم پیشنهاد میشود که حالا اینقدر خار چشم شده است، حواسش به کلمات و جایگاه آنها و موقعیت زمانی و مکانی باشد تا الگوی کاملی از برنامهسازی شود.
📝 زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵خانم دباغ میتواند نمونه چندین کار هنری فعال باشد
🔸حضرت آیتالله خامنهای تاثیرگذارترین روش برای زنده نگه داشتن نام شهدا را استفاده از شیوههای هنری برای تولید آثار فاخر برای معرفی این الگوها، برشمردند و خاطرنشان کردند: یک نمونه از این الگوها، مرحومه خانم دباغ از همدان است که همچون شهدا بود و وی میتواند به عنوان الگوی برجسته یک زن اسلامی به جامعه معرفی شود.
🔸 همین یک نمونه میتواند مضمون و محتوای چندین کار هنری فعال باشد که تصویر واقعی از زن در نظام اسلامی را ارائه کند.
🔸 بارها تاکید شده که جمهوری اسلامی در موضوع زن در موضع تهاجم است و نه دفاع زیرا غرب باید پاسخگوی لگدمال کردن عزت و شرافت زن باشد.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
✍باز نشر به مناسبت تاکید رهبر معظم انقلاب برای تولید آثار هنری درباره مرحومه خانم دباغ 👇👇👇
هدایت شده از وایپ
🔵هنر هفتم بدهکارِ انقلاب/
سرگذشت مرضیه حدیدچی ظرفیت ساخت فیلمهای متعدد جهانی و پرفروش را دارد
✳️ تاریخ انقلاب اسلامی، شاهدِ ظهور و بروز جانهایی بوده، هست و مطمئنا خواهد بود که توانایی الگودهی به نسلها در سراسر جهان را داراست.
♦️اگر هنر هفتم، همتی در طراز انقلاب اسلامی داشت، قطعا فراتر از هالیوود به جریانسازی و تربیت نفوس جهانی دست یافته بود.
✅ در انقلاب اسلامی، زنانی بروز یافتهاند که اگر سینما آنان را به نمایش بگذارد، قطعا مخاطبین بسیاری در جهان پیدا خواهد کرد.
❌ زیرا ادبیات شرق، زن را حاشیهای معرفی کرده که نمودش در مادرِ فیلم پدرسالار مشاهده میشود.
هدایت شده از وایپ
⛔️ اما در ادبیات غرب که نمودش سینمای هالیوود است، قدرت زنان بهصورت همکار ابر قهرمان بودن یا داشتن قدرتهای فوق طبیعی یا استفاده از جذابیتهای زنانه برای پیشبرد اهداف یا ... نمایش داده شده که تصویری غیرواقعی از استعدادهای عظیم انسانی در زنان است؛ و هیچگونه تناسبی با ماهیتی که خالق زن را خلق کرده ندارد و حتی با آن در تضاد است. همچنین بهدلیل غیرقابل دسترسی بودن، تنها زنان را وارد رقابتهای پوچ خواهد کرد، زیرا آنها نه دارای قدرت فوق بشری هستند و نه حتی جذابیتی در طراز بازیگران زن دارند.
⚛ زن در حاشیهی تاریخ نیست بلکه در بطن تاریخ است، نگاهی که امامین انقلاب هم با توجه به نوع حضور زنانهی حضرت زهرا سلامالله علیها و حضرت زینب علیهاالسلام به زنان دارند.
این حضور در عصر امام خمینی رحمهالله در قامت زنانی چون مرضیه حدیدچی عینیت یافت.
زنی شجاع، دنیادیده، فرمانده، و البته چکیدهی زن انقلاب اسلامی که به عنوان نماینده امام به دیدار گورباچف میرود؛ و هیچیک از این امور او را از وظیفه اصلی و فطریاش یعنی همسری و مادری بازنداشته و از عهده آن نیز بهخوبی برآمده است.
✴️ زندگی مبارزاتیش در شرایط خاص آن دوران، فصل مهمی در تبیین الفبای مبارزات زنانه با حفظ حیا و عفت و غرور است.
زندانی شدنش، تبیینگر خباثتهای ساواک و رژیم منحوس پهلوی و نمایشگر تاریخ پهلوی است.
استقامتش در زندان به ویژه با دستگیری دخترش و شکنجه روانی حاصل از آن برای یک مادر، نمایانگر یک زن صبور و مبارز است که هدفش او را عزیز میکند نه ذلیل.
♨️ حضور فعالانه به عنوان فرمانده سپاه همدان فصل دیگری از زندگی این زن غیور است که تبیینگر ماهیت کومله، تفاوت فرماندهی الهی با غیرالهی و نوع نگاه حاکمیت اسلامی به حضور زنان است.
با داشتن هشت فرزند، عملکردی اینچنین داشتن همراه با عفت و حیا از این زن چنان وسعتی میسازد که ساخت فیلمهای متعدد از بخشهای مختلف زندگیاش نهتنها پرفروش خواهد شد بلکه تقویتکنندهی حافظه تاریخی خواهد بود.
⛔️ اما متاسفانه سهم هنر هفتم از معرفی ایشان، تنها مستندی به نام بانوی انقلاب و سریال آتش در گلستان است که با وجود تمام قوتهایش ضعفهایی از قبیل صحنهسازی ضعیف، بازیهای نهچندان مطلوب و پایان مبهم، از اقبال عمومی آن کاست.
📚 حوزه ادبیات جلوتر است و کتابهای زنی از تبار الوند، خاطرات مرضیه حدیدچی (دباغ). پرواز با نور، خواهر طاهره به زندگی ایشان پرداخته است.
🪙 اگر چنین مصادیق عینی با وجود ریز جزئیات زندگانی با اهداف استکبار همخوانی داشت قطعا با ساخت چندین فیلم تابهحال آن را مصادره کرده بودند. اما خلا چنین حضور زنانهای در جهانبینی و ادبیات آنها سبب شده زنان را در قالبهای از پیش تعیین شدهی فلسفی خود بگنجانند که این زن از آزادی تنها به برهنهشدن خواهد رسید.
❇️ اگر همتی در فیلمسازان انقلاب اسلامی باشد میتوانند با نمایش این زن، مرزهای آزادی در اسلام را نشان دهند که این زن به چنان آزادیای رسیده که از آزادی هم آزاد است و در اوج بندگی مقتدر است.
⭕ ️متاسفانه زن و دختر امروزی از وجود اسطورههایی اینچنین بیاطلاع است و در شناخت الگو دچار خطای شناختی شده، درحالی که اسلام و به برکت آن انقلاب اسلامی آنقدر زن موفق و الگو ساخته که اگر تنها چند نمونه از آنها به تصویر کشیده میشدند، در شرایط کنونی میتوانستیم نسبت به جامعه بینالملل در مسئله جایگاه زن در موضع حمله قرار بگیریم و جایگاه فطری زن را به همگان نشان دهیم.
🔷 کاش با این سخنان خانم خزعلی که گفتند: نتوانستیم در فیلم و سینما به زنان قوی بپردازیم، ما همواره زنانی را نشان دادیم که ضعیف هستند و نقص دارند، درحالی که این موضوع در مورد اغلب زنان ایرانی و مسلمان صدق نمیکند.
جریان مالی سازمانهای زیربط به سمت تولیدات باکیفیت از زنانی اینچنین جریان یابد.
❇️ چهبسیارند مادران و همسرانی که جریانساز بودهاند و با تکیه بر تواناییهای فطریشان توفیقات فرزندانشان را رقم زدهاند و با ایثار و محبت و فداکاریای که کمتر به آن توجه شده زمینه رشد و بالندگی آنان را فراهم نمودهاند.
✅ دقیق که بنگریم نهتنها زنانی همچون مرضیه دباغ، که پشت هر قاسم سلیمانی و فخریزاده و... مادران و همسرانی بودهاند که هرکدام بهتنهایی میتوانند نشانگر زن آزاده طراز انقلاب باشند.
📝 زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe
🔴 روایت وارونه از ظالم، مظلوم نمیسازد!
🗃 مکتب صهیونیست هرچند مدعی این است که دین آسمانی را دنبال میکند اما با استناد به عملکرد و عقایدش، نشان داده جزو جامعهی کفار است و تمدن کفار را رهبری میکند؛ و البته قطعاً با یهودیانِ پیرو دین حضرت موسی علیهالسلام (که جان و قلمم فدای این پیامبر عظیمالشان) متفاوت هستند.
📜 اما بعد...
صهیونیست به علت آنکه جامعهی کفر است بیش از یک حدی ظرفیت ندارد، یکی از موارد محدودبودن ظرفیتش با توجه به میزان دهشتزایی، عدم توانایی همراه ساختن وجدانهای آزادهی جهان است.
📺 مصداق بارز آن بایکوت خبری سالیان استعمارش بر فلسطینیان است تا مبادا مردم آگاه هرکدام با سطل آبی بر دست این جامعهی جعلی را غرق سازند.
🎥حالا #طوفان_الاقصی شده و فرض میکند میتواند آنرا زمینهی تبلیغاتی برای جلب حمایت مردم جهان نماید، اما چگونه؟با کدام اقدام حماس؟
📱سرباز صهیونیستی، توئیت میزند که سربازان فلسطین زن بارداری را تکه تکه کرده و جنین را درآورده و کشتهاند، اما کاشف به عمل میآید این اقدام در سال۱۹۸۲ توسط صهیونیست انجام گرفته.
یا عکس کودکان در قفس را میگذارد و حماس را لعنت میکند؛ درحالیکه آن عکس جنایت صهیونیست در سالهای گذشته است.
در جدیدترین فاز انساندوستانهی چهرههای جهان، 'جاستین بیبر' تصویری از ویرانی میگذارد و طلب دعا برای صهیونیست را دارد؛ درحالیکه او از تصویر ویرانههای غزه استفاده کرده است!
♦️جبههی مقابلِ مقاومت، جبههی دروغگویی و دروغافکنان است که با وارونه روایت کردن جنایات خود به دنبال دریافت اقبال عمومی هستند؛ درحالیکه سنت هستی دروغ را افشا میسازد و مردم آزادهی جهان هیچگاه جنایات آنان را فراموش نمیکنند.
♦️البته آنها با دروغ میتوانند چهرههای فاقد اندیشه را همراه خود سازند و بازوی تبلیغاتی خود کنند چون احمقترها از احمقها پیروی میکنند!
همانگونه که اینروزها شاهد آن هستیم.
📝 زهرا خندان
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
🌐roubesh.ir
هدایت شده از اخبار جهان هنر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍ضد انقلاب و براندازان در سالهای اخیر دل خوشی از مرحوم داریوش مهرجویی نداشتند و او را مورد هجمه قرار میدادند.
عدم حمایت مهرجویی از جنبش زن، زندگی، آزادی و پاسخ کوبنده او در جلسه پرسش و پاسخ پس از نمایش فیلم «گاو» در لوکزامبورگ به سوالی درباره حمایت از اغتشاشات ایران و همراهی با افرادی همچون رسولاف و پناهی، سبب عصبانیت این جریانات شده بود.
📝مهدیار
📡 اخبار جهان هنر👇👇
https://eitaa.com/joinchat/4051828916Cabecc297b8
🌐roubesh.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 لعنت به جنگ
🔴 مرگ بر جنگافروز
🔴 مرگ بر اسرائیل
🔴 مرگ بر والت دیزنی
🔻دنیای پاک کودکان، با رسانه آمیخته شده است. پویانماییها، سهم ویژهای در رویاسازی کودکان، داشته و شادی و رنجهایی به آنها منتقل کرده است. به عنوان مثال کودکانی که دوست دارند بتمن باشند یا مردعنکبوتی، دختر توتفرهنگی باشند یا السا.
🔻خلق پویانمایی، علاوه بر آنکه خاطره ایجاد و اهداف پیدا و پنهان خود را دنبال کرده با تجاریسازی و پیوستهای تجاری مانند اسباببازیها، اشکال مندرج روی لباسها، طرحهای لوازم تحریر و... وارد فضای خصوصی و انتخابهای بیرونی شده است.
🔻والت دیزنی در خلق خاطره تأثیر خودش را در نسلهای گذشته و حال داشته و در تجاریسازی بسیار فعال بوده است.
🔻اسباببازیها، لباسها، لوازم تحریر و... با شخصیتهای آنها منقش شده است به طوریکه میکیموس مشهور به ویژه در نسلهای گذشته چنان زنده است که کودکان امروزی که احتمالا میکیموس را ندیدهاند، میشناسند چون طرحهایش را در جایجای زندگی دیدهاند.
⛔️ والت دیزنی با کمک بشردوستانه! و نه چندان زیاد دومیلیون دلاری خود به صهیونیست کودککش، موضع شفاف خود را شفافتر کرده و دست خود را به خونِ کودکانی آلوده ساخته که تصویر شخصیت میکیموس آن بر روی لباسهایشان است!
چه تناقض تلخی در دنیای رسانهی آمیخته با سیاست استکباری است! با چهرهی دلبرانه در پویانمایی وارد قلبهای کوچک میشود و با فروش حاصله به خونآشامها کمک میکند.
‼️در پَستی دنیا، همین یک فیلم من را بس است! آه از این دنیا که صهیونیستها و والتدیزنیها در آن نفس میکشند.
📝زهرا خندان
📡 روبش/وایپ
@irwipe
🩸فیلمهای کوتاه با موضوع سقط جنین
🎞 فیلمهای کوتاه با موضوع «سقط جنین» و تشویق به انجام این قتل ناجوانمردانه و بالعکس در بین فیلمهای چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران دیده میشود.
برخی فیلمها مبهم است و تنها با یک جمله و یا با اشاراتی میتوان به اصل موضوع فیلم پی برد و پیام کارگردان را دریافت کرد.
♦️فیلم کوتاه «بیهوا» زنی را روایت میکند که یکی از درگیریهای ذهنش آرزوی آگاهی از رضایت جنین برای به دنیا آمدن و رضایت افراد متولد شده است که پاسخش از صحنه خون روی صندلی زن و حتی بچه مردهی بیکسوکار هویداست.
♦️ فیلم تقریبا مبهم «زنان لجمن» راجع به پرستاری در زمان جنگ است که بعد از سیزده سال باردار شده است. اما او ناراضیست و تلاشهایی برای سقط جنین «نامشروع» میکند!
♦️در مقابل فیلم کوتاه «زاک» را میتوان نام برد که با نمایش صحنههایی از بازار ماهیفروشان و مشابهتی که با سقط جنین ایجاد میکند مخاطب را به فکر فرو میبرد.
📌با این حال اجازه نمایش فیلمهایی با محتوای توجیه و تطهیر و ایجاد تردید برای این اقدام جنایتکارانه، حتی با سانسور و ایجاد ابهام، خطا و محکوم است و باید طوری مدیریت شود که کسی به سراغ ساخت چنین مفاهیمی نرود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
@irwipe