eitaa logo
من شیعه هستم
565 دنبال‌کننده
308 عکس
376 ویدیو
20 فایل
✅ شناخت دین اسلام : بدون تعصّب، بدون خرافه، با محوریّت تفسیر المیزان علامه طباطبایی (ره) و سخن بزرگان اهل معرفت ✅ معرفت، اعتقاد، اخلاق ✅ اینجا قم مقدّس است
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از من شیعه هستم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💜❤️💜 🌹 😍چند روز دیگه تولدشه - 18 فروردین 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7
🌹🌹🌹 💠 و با اين بيان آن گفتار روشن گرديد كه گفتند بناى نظام اجتماع بر خواست اكثريّت، طبق سنّت طبيعت است. براى اينكه خواست و رأى، جايش «ذهن» است و سنّتِ تأثير اكثر، جايش «خارج» است كه علم و اراده و رأى به آن تعلّق می گيرد؛ و انسانها هم كه گفتيد در اراده و حركاتشان تابع اكثريّت در طبيعتند، تابع آن اكثرند كه در واقع مى شود نه تابع آنچه كه اكثر به آن معتقدند. و خلاصه كلام اينكه هر انسانى اعمال و افعال خود را طورى انجام مى دهد كه اكثراً صالح و صحيح از آب در آيد نه اينكه آن را صحيح بدانند. قرآن كريم هم زير بناى احكام خود را همين مبنى قرار داده و در اين باره فرموده : ❣ما يُرِيدُ اللَّهُ لِيَجْعَلَ عَلَيْكُمْ مِنْ حَرَجٍ، وَ لكِنْ يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ وَ لِيُتِمَّ نِعْمَتَهُ عَلَيْكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ — خداى تعالى نمى خواهد هيچ حَرَج و دشوارى را بر شما تحميل كند، بلكه مى خواهد پاكتان كند تا چنين و چنان شود و تا نعمت خود را بر شما تمام نمايد، شايد شما شكر بگذاريد. (سوره مائده آيه 6) ❣كتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ — روزه را بر شما واجب كردند هم چنان كه بر امّت هاى قبل از شما واجب كرده بودند تا شايد با تقوا شويد. (سوره بقره آيه 183) و آياتى ديگر كه در آن ملاکِ حكم ذكر شده، با اينكه مى دانيم آن ملاك صد در صد واقع نمى شود بلكه وقوعش غالبى و است. 💠 و امّا اينكه گفتند : براى غربيها، هم سعادتِ «مجتمع» را آورد و هم سعادت «افراد» را، به اين معنا كه تك تك افراد را از رذائلى كه خوشايندِ مجتمع نيست مُهذّب و پاك كرد؛ گفتارى است نادرست و در آن مغالطه و خَلط شده است. به اين معنا كه گمان كرده اند پيشرفتِ يك جامعه در علم و صنعت و ترقّى اش در استفاده از منابع طبيعىِ عالَم و همچنين تَفَوّق و برترى طلبى اش بر ساير جوامع، سعادت آن جامعه است. اگر خواننده محترم توجّه فرموده باشد، مكرّر گفتيم كه : اسلام چنين پيشرفتى را نمى داند. بحث عقلى و بُرهانى نيز نظريه اسلام را در اين زمينه تأييد می كند. براى اينكه ... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌹🌹🌹 ❇️ چطور اسلام كشتن را تجويز كرده با اينكه رحم و عاطفه آن را جائز نمى داند؟ 💠 چه بسا كه اين سؤال به ذهن بعضى وارد شود كه حيوان نيز مانند انسان جان و شعور دارد، او نيز از عذاب ذِبح رنج مى برد و نمى خواهد نابود شود و بميرد؛ و حُبّ ذات كه ما را وا مى دارد به اينكه از هر مكروهى حذر نموده و از ألَم (=درد) هر عذابى بگريزيم و از مرگ فرار كنيم، همين غريزه ما را وا مى دارد به اينكه نسبت به افراد همنوع خود همين احساس را داشته باشيم، يعنى آنچه براى ما درد آور است براى افراد همنوع خود نپسنديم، و آنچه براى خودمان دشوار است براى همنوع خود نيز دشوار بدانيم، چون همه يك جورند. و اين مقياس عيناً در ساير انواع جريان دارد. با اين حال چگونه به خود اجازه دهيم كه حيوانات را با شكنجه اى كه خود از آن مُتألّم می شویم (=دردمان می آید) متألّم سازيم، و شيرينى زندگى آنها را مبدّل به تلخى مرگ كنيم و از نعمت بقاء كه شريف ترين نعمت است محروم سازيم؟ و با اينكه خداى سبحان است، او چرا چنين اجازه اى داده؟ و رحمت واسعه اش چگونه با اين تبعيض در مخلوقاتش مى سازد؟ كه همه جانداران را فدايى و قربانى بسازد؟ 💠 جواب از اين سؤال در يك جمله كوتاه اين است كه اساس شرايع دين و زير بناى آن، و است نه عواطف وَهمى؛ خداى تعالى در شرايعش حقائق و مصالح حقيقى را رعايت كرده، نه عواطف را كه منشأش «وَهم» است. توضيح اينكه اگر خواننده محترم وضع زندگى موجوداتى كه در دسترس او است به مقدار توانايی اش مورد دقّت قرار دهد، خواهد ديد كه هر موجودى در تكوّن (= در به وجود آمدن) و در بقايش تابع ناموس است و مى فهمد كه... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌹🌹🌹 💠 توضيح اينكه اگر خواننده محترم وضع زندگى موجوداتى كه در دسترس او است به مقدار توانايی اش مورد دقّت قرار دهد، خواهد ديد كه هر موجودى در تكوّن (= به وجود آمدن) و در بقايش تابع ناموس است و مى فهمد كه هيچ موجودى نيست مگر آنكه مى تواند به موجودى ديگر متحوّل شود، و يا موجودى ديگر به صورت خود او متحوّل گردد (يا بدون واسطه و يا با واسطه)؛ و هيچ موجودى ممكن نيست به وجود آيد با معدوم شدن موجودى ديگر، و هيچ موجودى باقى نمى ماند با فنا شدن موجودى ديگر. ✅ بنابراين عالَم مادّه، عالَم و است. و اگر بخواهى مى توانى بگويى عالَم آكل و مأكول (= خورنده و خورده شونده) است. 💠 مى بينيد كه موجوداتِ مركّب زمينى، از زمين و موادّ آن مى خورند و آن را جزء وجود خود مى نمايند و به آن صورت مناسب با صورت خود و يا مخصوص به خود مى دهند، و دوباره زمين خودِ آن موجود را مى خورد و مى سازد. گياهان از زمين سر در مى آورند و با موادّ زمينى تغذيه می كنند و از هوا استنشاق مى نمايند تا به حدّ رشد برسند؛ دوباره زمين آن گياهان را مى خورد و ساختمان آنها را (كه مركّب از اجزايى است) تجزيه نموده، اجزاى اصلى آنها را از يكديگر جدا و به صورت عناصر اوّليه در مى آورد، و مُدام و پى در پى هر يك به ديگرى بر می گردد؛ ، گياه مى شود و ، زمين مى شود. 💠 قدمى فراتر می گذاريم؛ مى بينيم حيوان از گياهان تغذيه مى كند آب و هوا را جزء بدن خود مى سازد، و بعضى از انواع حيوانات مانند درّندگان زمينى و هوايى، حيوانات ديگر را مى خورند و از گوشت آنها تغذيه می كنند چون از نظر مخصوصی كه دارند چيز ديگرى نمى توانند بخورند. ولى كبوتران و گنجشكان با دانه هاى گياهان تغذّى می كنند، و حشراتى امثال مگس و پشه و كك از خون انسان و ساير جانداران مى مَكند، و همچنين انواع حيواناتى ديگر كه غذاهايى ديگر دارند؛ و سر انجام، همه آنها خوراك مى شوند. ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌹🌹🌹 💠 براى اينكه سعادت آدمى تنها به بهتر و بيشتر خوردن و ساير لذائذ مادّى نيست، بلكه امرى است مرکّب از سعادت و سعادت ؛ و يا به عبارت ديگر سعادتش در آن است كه از يك سو از نعمت هاى مادّى برخوردار شود و از سوى ديگر جانش با فضائل اخلاقى و معارف حقّه الهيّه آراسته گردد. در اين صورت است كه سعادت دنيا و آخرتش ضمانت مى شود و امّا فرو رفتن در لذائذ مادّى و به كلّى رها كردنِ سعادت روح، چيزى جز بدبختى نمى تواند باشد. 💠 و امّا اينكه اين _ كه متأسفانه بيشتر فضلاى ما، همين ها هستند _ با شيفتگى هر چه تمامتر سخن از صدق و صفا و امانت و خوش اخلاقى و خوبيهاى ديگر غربيها و ملل پیشرفته دارند، در اين سخن نيز امر بر ايشان مشتبه شده است (و به خاطر دورى از معارف دين و ناآشنايى به ديدگاه اسلام، فرد نگر و شخص پرست شدند). 💠 توضيح اينكه اينان خود را يك انسان و غير وابسته به موجودات ديگر مى پندارند و هرگز نمى توانند بپذيرند كه آن چنان وابسته و مرتبط به ديگرانند كه به هيچ وجه از خود استقلالى ندارند (با اينكه مطلب همين طور است و هيچ انسانى مستقل از غير خود نيست) ولى به خاطر داشتن چنين تفكرى درباره زندگى خود، غير از جلب منافع به سوى شخص خود و دفع ضرر از شخص خود به چيز ديگر نمى انديشند و وقتى وضع خود را با وضع يك فرنگى مقايسه می كنند كه او تا چه اندازه مراقب حقّ ديگران و خواهان آسايش ديگران است، خود را و ملّت خود را عقب مانده و آن فرنگى و همه فرنگى ها را مترقّى و پیشرفته مى بيند؛ و معلوم است كه از اينگونه افراد قضاوتى غير اين، انتظار نمى رود. و امّا كسى كه اجتماعى فكر می كند و... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 @ishiaa 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
🌹🌹🌹 💠 و امّا كسى كه فكر می كند و همواره شخص خود را نصب العينِ خود نمى بيند، بلكه خود را جزء لا ينفکّ و جدا نشدنی و وابسته به اجتماع مى نگرد و منافع خود را جزئى از منافع اجتماع و اجتماع را خير خودش و اجتماع را شرّ خودش و همه حالات و اوصاف اجتماع را حال و وصف خودش مى بيند، چنين انسانى تفكرى ديگر دارد و قضاوتش نيز غير قضاوت غرب زدگان ما است. او در ارتباط با غيرِ خود هرگز به افراد جامعه خود نمى پردازد و اهميّتى بدان نداده، بلكه تنها به كسانى مى پردازد كه از مجتمع خود . 💠 خواننده محترم مى تواند با دقّت در مثالى كه مى آوريم مطلب را روشن تر درك كند : 🔹 تن انسان مجموعه اى است مركّب از اعضا و قوايى چند كه همه به نوعى دست به دست هم داده و وحدتى حقيقى تشكيل داده اند كه ما آن را مى ناميم، و اين وحدت حقيقى باعث مى شود كه تك تك آن اعضا و آن قوا در تحت استقلال مجموع، استقلال خود را از دست داده و در مجموع مُستهلک شوند. چشم و گوش و دست و پا و ... هر يك عمل خود را انجام بدهد و از عملكرد خود لذّت ببرد نه بطور استقلال، بلكه لذّت بردنش در ضمن لذّت بردن انسان باشد. 💠 در اين مثال هر يك از اعضا و قواى نام برده، تمام تلاششان اين است كه از ميان موجودات خارج، به آن موجودى بپردازند كه كلّ انسان يعنى مى خواهد به آن بپردازد. مثلاً دست به كسى احسان می كند و به او صدقه مى دهد كه انسان خواسته است به او احسان شود و به كسى سيلى مى زند كه انسان خواسته است او را آزار و اذيّت كند. و امّا رفتار اين اعضا و اين قوا با يكديگر در عين اينكه همه در تحت فرمان يك انسانند كمتر ممكن است رفتارى باشد، مثلاً دست يك انسان، چشم همان انسان را در آورَد و يا به صورت او سيلى بزند و ... اين وضع اجزاى يك انسان است كه مى بينیم دست به دست هم داده و در اجتماع سير می كنند و همه به يك سو در حركتند؛ افراد يك نيز همين حال را دارند. يعنى... ادامه دارد... 📚 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 @ishiaa 🌺کپی آزاد بشرط دعا و صلوات بر مهدی فاطمه (عج) 🌺
مهدی رسولی- امام کاظم.mp3
14.02M
🎙مهدی رسولی 🌴رو خاک زندون دست و پا میزنی 🌴با گریه رضا رو صدا میزنی ◾️شهادت بر همه شیعیان تسلیت باد ◾️آجرک الله یا صاحب الزّمان (عج) ╔═══💌══╗ 🆔 @ishiaa ╚═══💌══╝
🌷🌷🌷 اجْتَهِدُوا فِي أَنْ يكونَ زَمَانُكمْ أَرْبَعَ سَاعَاتٍ : سَاعَةً لِمُنَاجَاةِ اللَّهِ وَ سَاعَةً لِأَمْرِ الْمَعَاشِ وَ سَاعَةً لِمُعَاشَرَةِ الْإِخْوَانِ وَ الثِّقَاتِ الَّذِينَ يعَرِّفُونَكمْ عُيوبَكمْ وَ يخْلِصُونَ لَكمْ فِي البَاطِنِ وَ سَاعَةً تَخْلُونَ فِيهَا لِلَذَّاتِكمْ فِي غَيرِ مُحَرَّمٍ وَ بِهَذِهِ السَّاعَة تَقْدِرُونَ عَلَى الثَّلَاثِ سَاعَاتٍ. ❣ تلاش کنید که وقت شما چهار قسمت باشد : 🔸ساعتى براى ، 🔸 ساعتى براى ، 🔸ساعتى براى با برادران و اشخاص مورد اعتماد که شما را از عیب هایتان آگاه نمایند و قلباً با شما خالص و یک رو باشند، 🔸و ساعتى که در آن براى خویش خلوت کنید و با این ساعت، براى سه ساعت دیگر نیرو مى یابید. 📚 تحف العقول، صفحه۴۰۹ 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 @ishiaa 🌺🌺🌺
خرافه گرایی.pdf
254.2K
🌹🌹🌹 💠 خرافه گرایی 💠 🔸اگه میخوای خرافاتی نباشی پیشنهاد میکنم حتماً اینو بخونی. 🔹فقط 8 صفحه است «pdf». 💌 کانال " آی💚شیعه " :👇 http://eitaa.com/joinchat/4236247057Cded3cd6bc7