حکمرانی در قرآن جلسه 119- نظام سیاسی و دولت جلسه 1.mp3
36.06M
⬅️سلسله نشست های علمی ( صد و نوزدهمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه119
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه اول
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani119
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: یکشنبه 14 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4239
💠نظام سیاسی اسلام، «امت و امامت» است.
نظام سیاسی اجتماعی جمهوری اسلامی نظام امت و امامت است و حق این است که با هیچ یک از این عناوینی که در کتابهای حقوق سیاسی یا حقوق اساسی آمده قابل تطبيق نیست.
اتفاقا یک بار انقلابیون ایران این تجربه را کردند و پای چشمشان خورد. برای رهایی از استبداد انقلاب کردند. بعد گفتند حالا میدانید چه جایش بگذارید؟: «مشروطه». چون این عنوانی که برای نظام جدید انتخاب شده بود عاریهای بود و مربوط به فرهنگ اسلام نبود، حتی آن تأثیری را که در صاحبان اصلی این فکر عاریتی میتوانست داشته باشد برای ما نداشت.
خاصیت چیز عاریتی همین است. به همین دلیل، ما فکر میکنیم عنوان نظام ما باید نظام «امت و امامت» باشد. منتها، در اثنای انقلاب، چون این عنوان هنوز برای توده مردم روشن نبود، به عنوان شعار اول «حکومت اسلامی» انتخاب شد که بسیار هم خوب و گویا بود و سپس وقتی معلوم شد این نظام حکومتی رئیس جمهور هم دارد آنوقت گفته شد «جمهوری اسلامی». ولی نام راستین و کامل این نظام، نظام امت و امامت است. در رأس این نظام اصول عقیدتی و عملی اسلام بر اساس کتاب و سنت است. همه چیز باید از این قله سرازیر شود.
📚مبانی نظری قانون اساسی، ص۴۷
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
حکمرانی در قرآن جلسه 120- نظام سیاسی و دولت جلسه 2.mp3
32.88M
⬅️سلسله نشست های علمی ( صد و بیستمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 120
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 2
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani120
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: دوشنبه 15 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4244
حکمرانی در قرآن جلسه 121- نظام سیاسی و دولت جلسه 3.mp3
41.04M
⬅️سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و یکمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 121
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 3
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani121
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: سه شنبه 16 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/3995
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات
4_5938079297909557742.pdf
1.07M
گفتوگو با آیتالله حسن رمضانی، دانشیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با موضوع «سرشت قدسی دولت متعالیه در پرتو ابتنای حکمت عملی بر حکمت نظری»
سیاست و اقتصاد ما نه غربی است و نه اسلامی- ایرانی
همانطور که مستحضر هستید از زمانهای قدیم و همچنین دورههای جدید، حکمت را به دو قسم نظری و عملی تقسیم کردهاند. حکمت نظری ناظر به هستها و نیستها و بهعبارتی بودها و نبودهاست. این قسم از حکمت متاثر از نظام آفرینش، عالم هستی و انعکاس آن در دل و فکر است. حکمت عملی ناظر به بُعد عمل انسان است، یعنی آشنایی با بایدها و نبایدها.
#کنگره_حکمت_سیاسی_متعالیه
#روزنامه_فرهیختگان، چهارشنبه، هفدهم فروردین1401
حکمرانی در قرآن جلسه 122- نظام سیاسی و دولت جلسه 4.mp3
36.05M
⬅️سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و دومین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 122
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 4
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani122
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: چهارشنبه 17 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4256
حکمرانی در قرآن جلسه 123- نظام سیاسی و دولت جلسه 5.mp3
39.07M
⬅️سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و سومین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 123
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 5
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani123
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: پنج شنبه 17 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4006
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات
♻️ جنگ اوکراین و فلسفه اسلامی
⛔️این یادداشت، سیاسی نیست و ناظر بر فلسفه سیاست است.
🔹گفتمان امتداد حکمت، معنایی خاص دارد. در این گفتمان، غرض اصلی، حضور مفاهیم و نظریات بنیادین فلسفی در ساحت عینیت و اجتماع، و تحلیل موضوعات اجتماعی-سیاسی از خاستگاه فلسفی است که در قامت «فلسفه سیاست» ظاهر میشود.
1⃣جنگی که در اوکراین واقع شده، میتواند یکی از همان مواقفی باشد که فلسفه اسلامی ظرفیت و توان خود را عرضه نموده و منظری فلسفی فراروی اهل تامل بگشاید و سطح مواجهه با این موضوع را تعمیق بخشد. نقل اخبار و تحلیلهای سیاسی، موضوع کار سیاستمداران است و فیلسوفان سیاست باید از لایهای عمیقتر به این مشکل پرداخته و سرمایهای قویم برای عرصه سیاست فراهم آورند. حال، آیا فلسفه اسلامی و مشخصاً فلسفه صدرایی از چنین ظرفیتی برخوردار است که جنگ پیشروی، یا هر جنگی که در عالم انسانی واقع میشود را تحلیل کند؟
2⃣پرواضح است که وقتی از فیلسوف صدرایی برای اندیشیدن پیرامون این جنگ دعوت میشود، مقصود، ارائه تحلیل درباره تجهیزات نظامی، کشته ها و اسیران و مفقودین، فرار مردم و نظامیان، مذاکرات جنگی و.... نیست. بلکه، فیلسوف صدرایی باید به مقوله «جنگ» اندیشیده و آن را تحلیل فلسفی نماید؛ جنگ چیست؟ آیا جنگ، امری حقیقی است یا اعتباری؟ چرا میان انسانها جنگ واقع میشود؟ صورت مقابل جنگ، چه چیزی است؟ آیا جنگ، متصف به حق و باطل یا خوب و بد میشود؟ و....
3⃣اگر گفته شود، مفهوم جوهری جنگ، امر «قدرت انسانی» است، و در حقیقت دو قدرت انسانی است که باهمدیگر درگیر میشود و به جنگ میانجامد، آیا فلسفه اسلامی تحلیلی از قدرت انسانی دارد؟ روشن است که مقصود از قدرت انسانی، اراده متصرفانه انسان در پیرامون خودش است. و تا زمانی که فلسفه صدرایی در بند ضرورت علیتی قرار گرفته، توان تحلیل اراده انسانی را ندارد. و النهایة اینکه، باید در مواجهه با هرجنگی آن را در چارچوب علیت جبری معنا نموده و به این نتیجه برسد که: «انسان، محکوم جنگ است، و او در جنگ واقع میشود، نه آنکه آن را اختیار میکند.» البته، ناگفته نماند که بنابر مبانی برخی از اساتید قویم حکمت صدرایی که ضرورت علیتی را نمیپذیرند،(۱) امکان تحلیل فلسفی از مقوله قدرت و اراده وجود دارد، لیکن درباره همین بخش نیز مشکلهای وجود دارد و آن هم اینکه:
4⃣وقتی دو قدرت و اراده انسانی، با همدیگر مواجهه پیدا کرده و در مقام دفع قدرت همدیگر برمیآیند، واقعیت دیگری در این میان وجود دارد که سبب میشود آن مواجهه به جنگ بیانجامد و آن همان «جهتداری اراده» است. یعنی به صرف توجه به عنصر اراده نمیتوان به تحلیل حقیقت جنگ پرداخت، بلکه باید امر «برایِ» نیز مورد توجه قرار گرفته و به جهتگیری ارادهها هم التفات شود. به عبارت دیگر، دو اراده انسانی به دنبال غایت و هدفی برآمده و در تقوم یا تضاد با همدیگر واقع میشوند. پس نیاز به یک دستگاه فلسفی است که امکان تحلیل «تدافع ارادههای جهتدار» را داشته باشد تا بتواند حقیقت جنگ را تبیین نماید.
(۱) مبنای حضرت استاد، آیتالله فیاضی (دامت برکاته)
@monir_ol_din
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: سلسله سخنرانی های حجت الاسلام و المسلمین استاد مرتضی جوادی آملی در ماه مبارک رمضان 1443 هـ با عنوان «هلال عشق؛ شرح دعای افتتاح» هر روز در دو نوبت قبل از اذان مغرب و عشاء و قبل از اذان صبح از شبکه تلویزنی اینترنتی اسراء به آدرس tv.esra.ir پخش می گردد.
همچنین علاقه مندان می توانند این سلسله سخنرانی های استاد را از پایگاه اطلاع رسانی اسراء صفحه ویژه رمضان news.esra.ir و همچنین شبکه های اجتماعی استاد در آپارات، اینستاگرام، تلگرام و ایتا به آدرس m_vaezjavadi دنبال نمایند.
تهجّد
مصطفی ملکیان
🔹 خيلی به بيدار ماندن در دل شب توصيه شده است. لغت «تهجد» به معنای عبادت در شب نيست، بلكه به معنای بيدار ماندن در شب است. نمیخواهم بگويم كه نبايد نماز شب خواند، بلكه میگويم قرآن میفرمايد: «وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً . ۱۷/اسراء »، يك تكهای از شب را بيدار باشيد. اگر نماز شب هم نمیخوانيد، تكهای از شب را بيدار باشيد و در كار و بار عالم و خود تأمل و تفكر كنيد. امّا متأسفانه ما چنين نمیكنيم و يا كم میكنيم.
به تعبير خليل جبران، علی(ع) شبها با خدا مسامره داشت و در گوش خدا نجوا میكرد (مسامره به معناي نجوای عاشق و معشوق در گوش يكديگر در دل شب است. سَمَر به معنای واقعهی شبانه، يا قصه شب است). انسان بايد در دل شب بيدار باشد.
وقتی من بچهای هشت ساله بودم، مرحوم الهی قمشهای كه با پدر من پسرعمو بودند، شبزندهداریهای خيلی عالی داشتند. پدرم از بچگی به من میگفتند كه پهلوی آقای الهی قمشهای بخواب تا ببينی كه ايشان شبها چه میكنند. من نمیفهميدم كه "ايشان شبها چه میكنند"، به چه معناست. يادم میآيد كه ايشان شب ها بيدار میشدند و مطالعه میكردند و پدرم مرا تشويق برای مطالعه تابستانها میكرد. ايشان به شهر ما آمدند و چون ما باغ فراوانی داشتيم، چند شبی ايشان را به باغ دعوت كرده بوديم. ولی پدرم نمیگذاشتند ما در باغ بمانيم. ما بچهها بايد برمیگشتيم.
يک شب من گفتم كه میخواهم امشب اينجا بمانم تا ببينم، ايشان چه كار میكنند. اولين بار بود كه پهلوی ايشان میخوابيدم. خوابم نمیبرد تا ببينم ايشان چه میكنند. يك بار ديدم ايشان بلند شدند و وضو گرفتند و در تاريكی نشستند. ابتدا به نظرم آمد كه ايشان شعر میخواندند. صدای ايشان پايين بود و به نظر آهنگين میآمد. بعد آهستهآهسته صدای ايشان بلندتر شد و شروع كردند با صدای خيلی بلند گريه كردن (چون عادتشان بود و نمیتوانستند با صدای كم بگريند).
به نظر من رسيد كه دو ساعت لاينقطع با صدای بلند گريه میكردند. من آن شب فهميدم كه پدرم چه چيزی را میگفتند که بايد ياد بگيرم. بعد ايشان نماز خواندند و عبادت كردند. فردا صبح من در گوشهای وقتی ديگران متفرق شدند، گفتم آقای الهی! گفتند: بله. گفتم: شما ديشب زياد نخوابيديد. گفتند: چرا خوابيدم. گفتم: آخر من بيدار بودم. گفتند: عجب تو بيدار بودی؟ گفتم: بله. گفتند: چرا بيدار بودی؟ گفتم: پدرم گفته بودند كه ببينم شما چگونه شبها را میگذرانيد.
ايشان به من گفتند، فلان كس (ابن عم) میگفت، هر شبی كه آدم تا صبح بخوابد، صبح مثل يک گاو بلند میشود. ما میخواهيم كه مثل گاو از خواب بيدار نشويم. من خيلی تعجب كردم كه چرا ايشان چنين میگويند!؟ بعد ايشان گفتند: در زندگی حيوانات دقت كن، حيوانات روزها را تا غروب به دنبال معيشت خود میروند. تفاوت انسان و حيوان فقط در شب معلوم میشود. در روز معلوم نمیشود. شب حيوانها میخوابند، اما انسانها در دل شب بيدار میمانند. اين جمله در من خيلی نافذ افتاد.
البته من خيلی هم موفق نيستم، اما واقعاً به نظرم میرسد كه آدم بايد ولو نيم ساعت، ولو نماز هم نخواند، ولو دعای مرسوم و متداول را هم نخواند، در شب بيدار بماند. ممكن است حال شما اقتضا نكند نماز بخوانيد. مثلاً ممكن است كسل باشيد و نماز نخوانيد، اما بيدار بودن در دل شب (نفس تهجد) بسيار مفيد است. آدم میتواند در گذشتهاش فكر كند. میتواند از حوادث عبرت بگيرد و نقاط ضعف و نقاط قوت زندگی خود را بيابد و برای آن برنامهريزی كند. آدم میتواند در پوست ديگران فرو برود و بفهمد كه آنها هم آنقدر كه من گمان میکردم، بد نيستند.
خيلی وقتها آدم در شب فكر میكند كه اين داوری كه من میكنم و يا اين سخنی كه امروز گفتم درست نيست، يا در اين نزاعی كه فلان كس با من دارد، خيلي هم مقصر نيست. آدم در شب میتواند در پوست ديگران فرو برود. اگر چنين كند، میيابد كه نبايد از ديگران انتظار نابجا داشته باشد. اين شببيداریها دو كار با آدم میكند، كار اول آن است كه توقع آدمی از خودش بالا میرود و كار دوم آن است كه توقع آدمی از ديگران پايين میآيد. مشكل عمده ما آن است كه توقعمان از خودمان پايين است و از ديگران بالا.
شنيدم كه دانای مرشد شهاب
دو اندرز فرمود بر روی آب
يكي آنكه در نفس خوشبين مباش
دگر آنكه در غير بدبين مباش
📒درسگفتار "پاسخ به یک سؤال"، دهه ۷۰
@Habibollah_Babai
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
حکمرانی در قرآن جلسه 124- نظام سیاسی و دولت جلسه 6.mp3
36.34M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و چهارمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 124
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 6
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani124
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: شنبه 20 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4020
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات
هدایت شده از نجف لک زایی
حکمرانی در قرآن جلسه 125- نظام سیاسی و دولت جلسه 7.mp3
36.19M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و پنجمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 125
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 7
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani125
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: یکشنبه 21 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4274
💠انتخاب آزادانه مردم، اساسیترین پایه جمهوری اسلامی
حالا که باید در جامعهٔ ما بر این اساس حکومتی سر کار آید، این حکومت باید شکلی داشته باشد که در آن شکل عامل تحمیل، عامل اینکه این سمت را من بر شما تحمیل میکنم، وجود نداشته باشد. این شکل بر طبق تعریفهایی که ما از انواع سهگانهٔ حکومت کردیم، چه شکلی میتواند باشد؟ جمهوری. بنا بر این، یک پایه از جمهوری اسلامی این است: جمهوری اسلامی نوع حکومتی است که با پذیرش و انتخاب آزادانهٔ اکثریت ملت به قدرت میرسد. این یکی از اساسیترین پایههای جمهوری اسلامی است.
ملت ایران! برادران و خواهران عزیز! بیدار باشید ای زنان و مردان پر خروش انقلابی کشور ما! هشیار باشید! از هم اکنون باید حکومتی را انتخاب کنید که در آن حکومت عامل زور و عامل تحمیل به هیچ عنوان برای رسیدن به هیچ سِمَتی از سِمَتهای اجتماعی مورد بهرهبرداری احدی قرار نگیرد. این پایهٔ اساسی است. به نظر ما همة مسائل دیگر، همهٔ مصالح دیگر باید از اینجا مایه بگیرد و از این طریق تأمین شود؛ از طریق دخالت آگاهانهٔ زن و مرد مسلمان متعهد در تعیین سرنوشت خویش و در تعیین فرد یا گروهی به عنوان زمامدار امت. این یک پایهٔ اساسی است.
📚مبانی نظری قانون اساسی، ص۲۲و۲۳
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
پژوهشکده مطالعات معارف اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برگزار می کند:
سلسله نشستهای "معارف اسلامی و انقلاب اسلامی"
نشست سوم: " انقلاب اسلامی و سبک زندگی قرآنی"
ارائه کننده: حجت الاسلام والمسلمین دکتر عیسی عیسی زاده(رئیس میز تخصصی توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی)
دبیر علمی: دکتر سیدجواد میرخلیلی
زمان: سه شنبه ۲۳ فروردین / ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۵
مکان: نشست به صورت مجازی برگزار می گردد.
لینک ورود به جلسه:
http://dte.bz/maarefconf
پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
حکمرانی در قرآن جلسه 126- نظام سیاسی و دولت جلسه 8.mp3
34.52M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و ششمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 126
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 8
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani126
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: دو شنبه 22 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4280
حکمرانی در قرآن جلسه 128- نظام سیاسی و دولت جلسه 9.mp3
42.41M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و هشتمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 128
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 9
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani128
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: چهارشنبه 24 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4050
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات| صفحه دوم اینستاگرام
هدایت شده از رادیو پژوهش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
حکمرانی در قرآن جلسه 129- نظام سیاسی و دولت جلسه 10.mp3
33.34M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و بیست و نهمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 129
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 109
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani129
⬅️دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: پنج شنبه 25 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4062
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات| صفحه دوم اینستاگرام
هدایت شده از نجف لک زایی
حکمرانی در قرآن جلسه 130- نظام سیاسی و دولت جلسه 11.mp3
33.81M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و سی امین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 130
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 11
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani130
⬅️ دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: شنبه 27 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4309
هدایت شده از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
⬅️سلسله نشست های معارف اسلامی و انقلاب اسلامی
✅نشست چهارم: انقلاب اسلامی و علوم انسانی قرآن بنیان
👤ارائه کننده: حجت الاسلام سعید بهمنی عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن
📒دبیر علمی: دکتر سید جواد میر خلیلی
⏰زمان: سه شنبه 30 فروردین ماه 1401 ساعت 13:30 الی 15
⬅️مکان: تهران- خیابان انقلاب-بین خیابان وصال شیرازی و قدس-کوچه اسکو-پلاک 15
🔷لینک ورود به جلسه
🌐 dte.bz/maarefconf
⬅️مجری: پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ( پژوهشکده فرهنگ وومعارف قران)
https://eitaa.com/isca24/11304
هدایت شده از نجف لک زایی
حکمرانی در قرآن جلسه 131- نظام سیاسی و دولت جلسه 12.mp3
34.56M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و سی و یکمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 131
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 12
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 https://t.me/nlakzaee/5783
⬅️ دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: یکشنبه 28 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/nlakzaee/4314
سلسله نشست های علمی ( صد و سی و سومین نشست)
📒حکمرانی در قرآن (انقلاب اسلامی و علوم انسانی قرآن بنیان )
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی
⬅️دبیر علمی : دکتر سید جواد میر خلیلی
📅زمان: سه شنبه 30فروردین ماه 1401 ساعت13:30 الی 15
🔷لینک ورود به جلسه
🌐 dte.bz/maarefconf
⬅️مجری: پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی با مشارکت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ( پژوهشکده فرهنگ و معارف قران)
https://eitaa.com/isca24/11316
حکمرانی در قرآن جلسه 132- نظام سیاسی و دولت جلسه 13.mp3
30.05M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و سی و دومین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 132
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 13
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani132
⬅️ دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: دوشنبه 29 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4085
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات| صفحه دوم اینستاگرام
#معرفی_کتاب
تک گفتار موضوعی «شب قدر»
«شب قدر، شب دعاست. دعا یکی از پناهگاههای عالی سعادتبخش در زندگی است. دعا کردن در اسلام نه تنها با تلاش و کوشش در راه همان مطلبی که دعا میکنیم، بلکه با تلاش برای انجام همه وظایف الهی همراه است.» (شب قدر، ص۲۷)
این کتاب مجموعهٔ سه خطابه پیرامون اهمیت دعا، شرح صفات متقین و تشریح حالات معنوی علی(ع) در واپسین ایام حیات میباشد و دریچهای به نحوهٔ دستیابی به کمال معنوی از طریق عبودیت و الگو قراردادن انسانهای کامل است.
برای تهیه کتاب از لینک زیر اقدام نمایید
https://rowzanehnashr.com/product/%D8%B4%D8%A8-%D9%82%D8%AF%D8%B1/
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝
༺ @AndisheBeheshti ༻
حکمرانی در قرآن جلسه 134- نظام سیاسی و دولت جلسه 14.mp3
31.49M
⬅️ سلسله نشست های علمی ( صد و سی و چهارمین نشست)
📒حکمرانی در قرآن جلسه 134
📒 نظام سیاسی و دولت جلسه 14
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی
🎧از رادیو پژوهش بشنوید
🌐 http://dte.bz/isca_hokmrani134
⬅️ دبیر علمی : جناب آقای دکتر سید سجاد آل غفور
📅زمان: چهارشنبه 31 فروردین ماه 1401 ساعت 13:45 الی 15
📒مجری: پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل
🌐https://eitaa.com/isca_seda/4101
⬅️پژوهشگاه را در فضای مجازی دنبال کنید
|ایتا|بانک صوت ایتا|تلگرام|بانک صوت تلگرام|اینستاگرام|یوتیوب|فیس بوک|نماشا|آپارات| صفحه دوم اینستاگرام