🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
💎بزرگداشت علامه طباطبایی (ره)
🔖موضوع: مبانی عقلی و نقلی پیوند قرآن و عرفان و برهان در نگاه علامه طباطبایی (ره)
🎙 ارائه دهنده:
حجت الاسلام و المسلمین استاد طلعتی
( استاد گروه علمی فلسفه و کلام جموسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس)
🗓زمان: سه شنبه ۲۹ آبان ماه ۱۴۰۳
🕰 ساعت: ۱۴ الی ۱۶ بعداز ظهر
🔍 مکان: سالن کنفرانس نهاد رهبری دانشگاه شیراز
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
نشست پنجم حاکم نیشابوری، رویکردی تاریخی به روایات کتاب «فضائل فاطمة الزهراء» سلام الله علیها.mp3
78.76M
پوشۀ شنیداری پنجمین جلسه از سلسله نشستهای تاریخ و روایت
حاکم نیشابوری، رویکردی تاریخی به روایات کتاب «فضائل فاطمة الزهراء» سلام الله علیها
🎙با حضور:
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید محمد طباطبایی یزدی (ارائه)
🔸حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید ناصر موسوی (دبیر)
🔅دوستان خود را از طریق نشانی زیر به کانال مرکز پژوهشهای تاریخ اسلام دعوت کنید:
🏠 @chsiqs
🌺🌼🌸🌻🌹💐🌷
🌟 معرفی اساتید موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) فارس- (شماره ۱۰)
استاد محمدهادی طلعتی
(استاد حوزه و دانشگاه، پژوهشگر و فعال در زمینه فلسفه، کلام، تفسیر، فقه و اصول)
📚مهم ترین سوابق و فعالیت ها:
1⃣ استاد گروه علمی فلسفه و کلام موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
2⃣ تحصیل در حوزه علمیه مشهد و قم و تلمذ از محضر اساتید برجسته در اخلاق: آیات عظام مشکینی و شب زنده دار، در فقه و اصول: وحید خراسانی، جواد تبریزی و شبیری، در علوم عقلی: مصباح یزدی، انصاری شیرازی و فیاضی و در تفسیر: جوادی آملی
3⃣تدریس در دانشگاه های استان فارس: دانشگاه شیراز، دانشکده علوم قرآنی، دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد و ...
4⃣دارای مدرک تخصصی فلسفه و کلام از دانشگاه قم
5⃣ نویسنده مقالات علمی پژوهشی و مترجم مقالات انگلیسی
6⃣ پژوهشگر و مولف کتب علمی از جمله «عفو و مجازات در اسلام و مسیحیت»، «درآمدی بر انسان گرایی در غرب»، «احکام پزشکان»، «مأخذشناسی مسائل مستحدثه پزشکی»، «رشد جمعیت و سقط جنین از دیدگاه فقه و حقوق»
7⃣تدریس تمام دروس حوزه از ادبیات تا مکاسب و رسایل و کفایه در حوزه های علمیه فارس اعم از حوزه خواهران و برادران
8⃣معاون فرهنگی دانشگاه شیراز
◀️موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
🌺🌸🌼🍂🍁🌺🌸🌼
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
#هفته_کتاب
#استاد_طلعتی
💎 بعضی از کتب و ترجمه های استاد محمد هادی طلعتی (( استاد گروه علمی کلام و علوم عقلی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس))
۱) مأخذ شناسی بیمه
۲) مأخذ شناسی مسائل مستحدثه پزشکی
۳) درآمدی بر انسان گرایی در غرب
۴)احکام پزشکان
۵)رشد جمعیت، تنظیم خانواده و سقط جنین
۶)هزینه های تمدنی نادوستی
۷)در نسبت عدالت و حقوق با دوستی
۸)عفو و مجازات در اسلام و مسیحیت
۹)نوبت صلح و عنایت
۱۰) ویتگنشتاین دیدگاهی دینی
۱۱) و غیره .......
🖌معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/Researchassistantshirazlmam
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
19.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
♨️ رهبر انقلاب: حوزههای علمیه باید پاسخگوی مسائل جدید باشند
🔹امام خامنهای در دیدار جمعی از مدیران، اساتید و طلاب جامعهالزهرا: حوزه علمیه از لوازم حاکمیت دینی است. حوزههای علمیه باید بهروز و پاسخگوی مسائل جدید باشند.۱۴٠۳/۸/۳٠
🖌معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/Researchassistantshirazlmam
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
#هفته_کتاب
#استاد_رحیمی_نژاد
💎 بعضی از کتب و ترجمه های استاد مرتضی رحیمی نژاد (( استاد گروه علمی تفسیر و علوم قرآن موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس))
۱) قاعده لا ضرر التعارض بین الادلة
۲) اخلاق مهار جنگ
۳) حکمت شیعی
۴) حسین، سرور جوانان بهشت
۵) اول مظلوم عالم
۶) راه نجات
۷) الحکمة البالغة
۸) یاقوت سپید
۹) مدارا و ریشه های نامدارایی
۱۰) حسین و روش رواداری
۱۱) وغیره........
🖌معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/Researchassistantshirazlmam
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
#کلام_تطبیقی
#سطح_۴
#علی_حسین_کراری
⭐️معرفی دانش پژوهان و دانش آموختگان موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) فارس
💎حجت الاسلام والمسلمین علی حسین کراری
(مبلغ، پژوهشگر، مدیر فرهنگی و فعال در زمینه کلام و فلسفه)
🗓متولد ۱۳۶۱ در شیراز
🔖مهم ترین سوابق و فعالیت ها:
1⃣ دانش پژوه سطح ۴ رشته کلام تطبیقی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
2⃣ معاون ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه استان فارس
3⃣ معاون پژوهش حوزه علمیه برادران استان فارس به مدت ۸ سال
4⃣دبیر جشنواره علامه حلی استان فارس
5⃣تدریس دروس معارف در دانشگاه های علمی کاربردی شیراز
6⃣روحانی مبلغ کاروان های عمره و عتبات عالیات
7⃣دانش آموخته سطح۳ رشته کلام تطبیقی از موسسه آموزش عالی حوزوی امام خمینی (ره) فارس
8⃣دانش آموخته سطح۲ و۳ حوزه علمیه قم
9⃣مدرس حوزه در دروس سطح یک و فلسفه و عقائد در سطح عالی
0⃣1⃣معاون آموزش مدرسه علمیه مرکزی شیراز به مدت ۴ سال و معاون آموزش مدرسه علمیه شهید دستغیب (ره) شیراز به مدت یک سال
◀️موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
#دکتر_عرفانی_فر
💎 بعضی از کتب چاپ شده دکتر عرفانی فر «استاد موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس»
۱) اخلاق موفقیت
۲) سمیولوژی تحجر
۳) موفقیت جوانان در انتخاب همسر
۴) آنچه مبلغان باید بدانند
۵) دین و آرامش روانی
۶) وغیره......
🖌 معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/Researchassistantshirazlmam
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
mir khalili.mp3
23.05M
5⃣📣 صوت پنجمین جلسه از فصل دوم سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی"
↙️ موضوع این هفته:
"دوگانه امنیت و عدالت در اسلام و لیبرالیسم و چالش های آن"
🔸ارائه کننده:
🎙دکتر سید محمود میرخلیلی ؛ استاد حقوق دانشگاه تهران
🗓 زمان:چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۳
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🆔@Islamic_theology
🆔@quran_hadith
🆔@jtabiin
💠📣 هفتمین جلسه از فصل دوم سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی" برگزار می شود.
↙️ موضوع این هفته:
"چالش سازگاری تکالیف الهی با تکریم انسان"
🔸ارائه کننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد تقی سبحانی نیا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث
🗓 زمان:چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳
🕘 ساعت: ۲۱ تا ۲۲
🟣 حضور برای عموم افراد از طریق لینک زیر:👇
https://www.aparat.com/el_balagh/live
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🆔@Islamic_theology
🆔@quran_hadith
🆔@jtabiin
📓📔📒📕📗📘📙📚
#نشست_علمی_۲۱
#کانون_کلام_اسلامی
#موسسه_امام_خمینی_ره
🔸موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس برگزار می کند:
🔖 موضوع: چیستی و ابعاد وجودی انسان در مکتب تفکیک همراه با ارائه برخی از دلایل مادی بودن نفس در دیدگاه مکتب تفکیک
🎙 ارائه دهنده :
حجت الاسلام و المسلمین علی حسین کراری
( دانش پژوه سطح ۴ رشته کلام تطبیقی )
🗓 زمان برگزاری: یک شنبه ۱۷ آذرماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت: ۱۶ ( ۴ بعدازظهر)
🔍 مکان: سالن کنفرانس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
🖍کانون علمی کلام اسلامی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/IslamicTheology
🖌معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
@Researchassistantshirazlmam
📓📔📒📕📗📘📙📚
Sobhani 1Nia.mp3
22.47M
💠📣 صوت هفتمین جلسه از فصل دوم سلسله نشست های "دین و چالش های روز" ویژه برنامه "چهارشنبه های اعتقادی".
↙️ موضوع این هفته:
"چالش سازگاری تکالیف الهی با تکریم انسان"
🔸ارائه کننده:
🎙حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر محمد تقی سبحانی نیا؛ عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث
🗓 زمان:چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🆔@Islamic_theology
🆔@quran_hadith
🆔@jtabiin
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
064_نصوص_تاريخية_في_علة_الزهراء_وشهادتها.pdf
1.36M
🔰كراس الكتروني جديد رقم (64)
عنوان الكراس: «نصوص تاريخية في علة فاطمة الزهراء وشهادتها»
تأليف: العلامة المحقق الشيخ محمد هادي اليوسفي الغروي.
عدد الصفحات: 51
مما جاء في المقدمة: اختارنا بين يدي القرّاء الكرام النصوص التاريخية المتعقلة بِعلة وشهادة سيدة نساء العالمين (ع) التي أوردها العلامة المحقق اليوسفي في كتابه «موسوعة التاريخ الإسلامي».
وقد أثبتناها مع الاهتمام بتشكيل بعض النصوص وإبراز الآيات لاسيما كلمات الصِّدِّيقة الكُبرى(عليها السلام). استوعبت هذه النصوص جميع الأحداث المهمَّة المتعلقة بالموضوع، من بدء علتها إلى تأبين أمير المؤمنين علي بن ابي طالب(ع) لها.
المحتويات
🔸الميلاد الميمون
🔹بدء علة فاطمة (عليها السلام)
🔸ولما اشتد علتها
🔹فعادها الشيخان
🔸وجاءها العباس عائدًا
🔹وصايا الزهراء (عليها السلام)
🔸ساعة الوفاة
🔹غسل الزهراء (عليها السلام)
🔸تاريخ الوفاة
🔹وأين دفنت؟
🔸تأْبين أمير المؤمنين للزهراء (عليهما السلام)
🔹عواقب دفن الليل
🔸مؤامرة
#كراس_الكتروني
#فاطمة_الزهراء
#العلامة_اليوسفي_الغروي
تحميل من الموقع الرسمي:
https://fajrashura.com/abb/8545/
@chsiqs
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
📜گزارش سیّاری درباره غصب فدک
🔹️بنابر گزارش مرحوم کلینی و همچنین شیخ طوسی به نقل از کتاب احمد بن محمد السیاری که متهم به دروغگویی و فاسد العقیده بودن بوده و از مهمترین راویان منتسب به شیعه امامی است که درباره تحریف قرآن روایات زیادی نقل کرده، امام کاظم برای مهدی، یکی از خلفای عباسی، ماجرای غصب فدک و مخالفت حضرت زهرا با حاکمیت را به این نحو نقل می کند که حضرت زهرا، پس از غصب فدک و پس از اینکه ابوبکر از ایشان مطالبه شاهد می کند، امام علی و امایمن را بهعنوان شاهد بر اینکه حضرت زهرا مالک فدک است، به ابوبکر معرفی کرد. (در نقل طوسی علاوه بر نام این دو، نام حسنین نیز آمده است.) پس از اینکه این دو بر مالکیت فدک برای حضرت زهرا شهادت دادند، ابوبکر مدعای حضرت زهرا را پذیرفت و سندی را دال بر اینکه حضرت زهرا مالک فدک است، نگاشت و آن سند را به ایشان اعطا کرد ولی پس از آنکه حضرت زهرا از مجلس ابوبکر بیرون رفت، عمر ایشان را دید و درباره ورق و سندی که در دستشان بود، پرسوجو کرد. وقتی حضرت زهرا ماجرا را شرح داد، عمر آن سند را از ایشان گرفت و در آن آب دهان انداخت و سند را پاره کرد.
🏷 السياري عن ابن أسباط قال لما ورد أبو الحسن موسى على المهدي رآه يرد المظالم فقال يا أمير المؤمنين ما بال مظلمتنا لا ترد فقال له و ما ذاك يا أبا الحسن ... فلما ولي أبو بكر أخرج عنها وكلاءها فأتته فسألته أن يردها عليها فقال لها ائتيني بأسود أو أحمر يشهد لك بذلك- فجاءت بأمير المؤمنين و أم أيمن فشهدوا لها فكتب لها بترك التعرض فخرجت و الكتاب معها فلقيها عمر فقال ما هذا معك يا بنت محمد قالت كتاب كتبه لي ابن أبي قحافة قال لها أرينيه فأبت فانتزعه من يدها و نظر فيه ثم تفل فيه و محاه و خرقه فقال لها هذا لم يوجف عليه أبوك بخيل و لا ركاب فضعي الحبال في رقابنا- فقال له المهدي يا أبا الحسن حدها لي فقال حد منها جبل أحد و حد منها عريش مصر و حد منها سيف البحر و حد منها دومة الجندل فقال كل هذا قال نعم يا أمير المؤمنين هذا كله إن هذا كله مما لم يوجف أهله على رسول اللَّه بخيل و لا ركاب فقال كثير و أنظر فيه.
📚الکافي، 1: 543، تهذیب الأحکام، 4: 149.
🔺️آنچه از این گزارش فهمیده می شود، آنست که راوی متهم به کذب گزارش، در صدد بوده تا نزاع ابوبکر با حضرت زهرا بر سر فدک را نفی کند و او را در این ماجرا آلت دست عمر اعلام کند و به نوعی گزارش هایی که دال بر اختلاف ابوبکر و حضرت زهرا بوده را انکار کند.
🔺️افزودنی است، در ادامه گزارش سیاری، مهدی عباسی در صدد بر می آید تا منطقه غصب شده توسط حاکمیت پس از پیامبر را به امام کاظم برگرداند و از این رو از ایشان می خواهد تا حدود جغرافیایی منطقه فدک را توصیف کند، امام در جوابْ منطقۀ وسیعی از جمله کوه احد را بهعنوان فدک معرفی میکند. در کتاب تاریخ یار، آمده که این قسمت از گزارش هم می تواند شاهدی بر تضعیف آن قرار بگیرد و بیان شده است که این منطقۀ وسیع با حدود منطقۀ فدک انطباق جغرافیایی ندارد و در مقابل این گزارش، از گزارش زمشخری از گفتگوی میان امام کاظم و هارون عباسی در باره حدود منطقه فدک یادشده و گزارش زمخشری خالی از اشکالات موجود در روایت سیاری دانسته شده است. برای توضیح بیشتر به کتاب یادشده رجوع شود.
📚تاریخ یار: 133-136.
🏠 @chsiqs
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
📜 نگرش های متفاوت
🔹️بنابر گزارش آیت الله سید محسن أمین، نویسنده اعیان الشیعة، در ایامی که برای حرم امام علی برق کشیده و حرم را با چراغ های برقی روشن کرده بودند، یکی از عالمان نجفی، به عیادت دو نفر از دوستانش که بیمار شده بودند، می رود، یکی از آن ها از این که به حرم علوی رسیدگی شده و برق به آنجا راه یافته خوشحال بود ولی دومی آرزوی مرگ کرده و گفته بود همین که بالای سر امیرالمؤمنین برق کشیده اند، کفایت می کند برای اینکه آروزی مرگ بکنم. آن عالم گفته بود، از تفاوت نگرش این دو شگفت زده شدم.
🏷ومما یستظرف من أخبار النجف ما أخبرنی بعض الثقات من اجلاء العلماء قال عدت فی یوم واحد صدیقین لي کانا مریضین فقال لی أحدهما لماعدته أرأیت کیف تنار الحضرة الشریفة العلویة بالکهرباء فإنّ هذا مما يسر النفس وانّي مسرور لذلك جدا فقلت له الأمر كذلك. فذهبت من عنده لعيادة الصديق الآخر فبعد ما جلست سألته عن حاله فقال تقول لماذا أليست الكهرباء فوق رأس اميرالمؤمنين! فعجبت من التفاوت في العقل بين هذين الرجلين.
📚رحلات السيد محسن أمين: 110.
🔺️در همین راستا، شهید مطهری بر این باور است که يكى از مسائل مهم ..كه به قوه عاقله .. مربوط مىشود اين است كه قوه انتقاد يعنى تشخيص خوب و بد را بيدار كنيم، مخصوصاً در مقابل مظاهر جديد كه نه مانند بعضى خشك مغزان با هر نوى مخالفت كنیم و نه هر حماقتى و جنايتى را به نام تجدد و مد روز بپذيریم.
📚یادداشت های استاد مطهری: 2، 92.
🏠 @chsiqs
هدایت شده از پژوهشهای تاریخ اسلام
📜خرده گیری های متکبرانه
🔹️بنابر باور شیخ انصاری، اینکه برخی برای مبالغه در نادرست شمردن باور دیگری، آن باور را بدیهی البطلان می شمارند، به نوعی عیب جویی به حساب می آید، زیرا کسی که اعتقادی را بدیهی البطلان می شمارد، به صاحب آن اعتقاد کنایه زده و درک و فهم او را در حدی می داند که نمی تواند امور بدیهی را دریابد. در صورتی که موضع گیری درست، آنست که در بیان اشکال گفته شود: لازمه آن باور مورد اشکال، گزاره ای است که نادرستی آن گزاره کاملا بدیهی است. دراین صورت کنایه ای وجود ندارد، زیرا این ملازمه امری بدیهی نبوده و برای صاحب آن باور مطرح نبوده تا گفته شود اشکال گیرنده به او کنایه زده است. به هرحال، ظاهرا به باور مرحوم انصاری، سبب این گونه از اشکال گرفتن ها را می توان بیماری های روانی از جمله غرور، حسد، خود پسندی و پول درآوری با علم دانست.
🏷من ذلك المبالغة في تهجين المطلب الذي ذكره بعض المصنفين بحيث يفهم منها الإزراء بحال ذلك المصنف فإن قولك إن هذا المطلب بديهي البطلان تعريض لصاحبه بأنه لا يعرف البديهيات- بخلاف ما إذا قيل إنه مستلزم لما هو بديهي البطلان لأن فيه تعريضا بأن صاحبه لم ينتقل إلى الملازمة بين المطلب وبين ما هو بديهي البطلان و لعل الملازمة نظرية و قد وقع من بعض الأعلام بالنسبة إلى بعضهم ما لا بد له من الحمل و التوجيه- أعوذ بالله من الغرور و إعجاب المرء بنفسه و حسده على غيره و الاستيكال بالعلم.
📚مکاسب: ۱، ۳۳۱.
🔺️ناگفته نماند، شیخ انصاری در مواردی به خواننده کتابش با تعبیر "انت خبیر" خطاب کرده و به نوعی به برخی از عالمان کنایه زده است. مثلاً در موردی که محقق اردبیلی مطلبی را خلاف عقل و نقل می داند، شیخ انصاری در بیان اشکال به مطلب ایشان، خواننده را با تعبیر پیش گفته، مخاطب قرار داده و ادعا کرده که مخاطبش بر این آگاه است که چنین مطلبی مخالف عقل نیست. از این رو شیخ انصاری، به گونه ای مخاطبش را بالاتر از مرحوم اردبیلی قرار داده و فضای عقل را خالی از آنچه اردبیلی ادعا کرده، دانسته است، به گونه ای که عقل مخاطب چنین مطلبی را در می یابد.
🏷وأنت خبير بأنّه ليس في العقل ما يقتضي قبح الحكم المذكور وأيّ فارق بين هذا وبين ما أحلّوه عليهم السلام لشيعتهم.
📚مکاسب: 2، 206.
🏠 @chsiqs
انتشار چهل و پنجمین شماره از نشریه علمی پژوهشی(الف) تحقیقات کلامی
وابسته به انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم
کاربست حکمت و جدال احسن در اثبات معاد با نگرشی بر احتجاجات قرآنی پیامبر(ص)
حسنعلی نوروزی آزارکی؛ سیدمصطفی موسوی
تحلیل انتقادی از دیدگاه ابنتیمیه پیرامون حدیث معرفت
صفدر رجب زاده؛ حمیدرضا محمدی؛ سید مجید میردامادی
تحلیل نسبت «ازدواج شهربانو» با «خلافت خلیفه دوم»
حسن محمدزاده؛ سیدضیاء الدین علیانسب
بررسیِ مسألۀ توقیفیّت أسماء الهی در اندیشۀ سیّدمُرتضیٰ در بستر مکتب کلامی بغداد
رضا برنجکار؛ محمدتقی سبحانی؛ مجید هادی زاده
واکاوی و نقد کارکرد فطرت در ایمان از دیدگاه ابن طفیل و ابن بابویه بر مبنای آیات و روایات
سیده شیما انوشه؛ مهرناز باشی زاده مقدم
ارزیابی انتقادی دیدگاه اجماعی نبودن بیعت با امیرالمؤمنین علیه السلام
ابراهیم رضائی کلیری
روشهای اهلبیت علیهم السلام در نشانهیابی امام با تکیه بر سلاحهای نبوی
علی اصغر پارسامقدم
بررسی انتقادی تقابل رویکرد فلسفی و رویکرد تاریخی درباره قلمرو علم امام
محمدحسن نادم
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
🆔@Islamic_theology
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
#راه_رهبر
#چاپ_کتاب
🖌«به نام آنکه جان را فکرت آموخت»
🔖دانش را به وسیله نوشتن حفظ کنید.
«حضرت محمد (ص)»
💎حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی روشن
( دانش پژوه سطح ۴ رشته تفسیر و علوم قرآن موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس)
باسلام و درود
چاپ کتاب حضرتعالی به عنوان “ راه رهبر” را به شما تبریک عرض نموده و توفيق روز افزون شما را از خداوند متعال خواستاريم.
✍️معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/Researchassistantshirazlmam
📓📔📒📕📗📘📙📚📖
📓📔📒📕📗📘📙📚
#نشست_علمی_۲۴
#کانون_کلام_اسلامی
#موسسه_امام_خمینی_ره
🔸بمناسبت هفته پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس برگزار می کند:
🔖 موضوع: برهان نظم در نگاه فلاسفه و متکلمین و بررسی اشکالات آن
🎙 ارائه دهنده :
حجت الاسلام و المسلمین محمدنبی بهمنی
( دانش پژوه سطح ۴ رشته کلام تطبیقی )
🗓 زمان برگزاری: دوشنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۳
⏰ ساعت: ۱۶ ( ۴ بعدازظهر)
🔍 مکان: سالن کنفرانس موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
🖍کانون علمی کلام اسلامی موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
https://eitaa.com/IslamicTheology
🖌معاونت پژوهش موسسه آموزش عالی امام خمینی (ره) فارس
@Researchassistantshirazlmam
📓📔📒📕📗📘📙📚
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
#بانگینه
#هفته_پژوهش
#موسسه_امام_ره
💎مهارت افزایی استفاده بهینه از رایانه، شبکه و فضای مجازی و شناخت کاربرد و قابلیت های آن ها در آموزش، پژوهش و تبلیغ فناورانه، ارتباطات علمی و انتقال تجارب - با تاکید بر مهارت ورزی و روش های استفاده بهینه از آن ها در ثبت و ذخیره یا ویرایش و پردازش های کمی و کیفی و شناخت ترفندهای استفاده از هوش مصنوعی در پردازش های کیفی و تولید محتوا
https://eitaa.com/bangineh
......................................
www.nafr.ir
edu.blsys.ir
🔎🔎 ارتباط با ادمین
ارسال پیام از طریق شبکه اجتماعی:
@clergyman
ارتباط از طریق سامانه پیامکی :
50004000300096
ارتباط از طریق پست الکترونیک:
bazrafshan43@gmail.com
#آموزش_فناورانه،
#پژوهش_فناورانه،
#ارتباطات_فناورانه،
#هوش_مصنوعی
#بذرافشان
🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁
.
🔻الهیاتدعا چه مسائلی در فلسفهدین دارد⁉️
1⃣مسائل #فلسفی مربوط به دعا و حاجت طلبی:
🔸جایگاه دعا در نظام علی و معلولی چیست؟ دعا در قضا و قدر الهی چه نقشی دارد؟
🔹رابطه دعا کردن با علم، قدرت و خیرخواهی خداوند چگونه است؟
🔸اگر خداوند عالم به همه چیز و خیرخواه است، چه نیازی به دعا کردن است؟
🔹تاثیر دعا در کجاست؟
🔸آیا دعا در کنش خداوند هم اثرگذار است؟
2⃣مسائل #معرفت_شناختی و مسائل #اخلاقی مربوط به دعا و حاجت طلبی:
🔹از کجا متوجه شویم دعای ما مستجاب شده است؟
🔸چرا اصلا کمبود و نقصی در جهان است که نیاز به دعای ما باشد؟
🔹آداب دعا کردن چگونه است؟
🔻در این نشست علمی قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که آیا با فلسفه و ظرفیتهای آن میتوان به این پرسشها پاسخ داد؟!‼️
🗓 چهارشنبه ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۴
📍مکان: مشهد مقدس، خیابان هفده شهریور جنوبی ۲/۵، دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران
📲آدرس جلسه مجازی: http://vc.motahari.ac.ir/rtjwlsjmdb4m/
✔️لینک ثبتنام: https://survey.porsline.ir/s/DnkYm5y6
🔻مهلت ثبتنام: تا روز سهشنبه ۲۷ آذرماه، ساعت ۱۰ صبح.
🔸انجمن علمی فلسفه دانشگاه شهید مطهری واحد خواهران مشهد
@anjoman_falsafeh_motahari