eitaa logo
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
21.4هزار دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
500 ویدیو
18 فایل
💫💫طب اسلامی راه رسیدن به تمدن اسلامی به روزترین مطالب پزشکی رو در کانال دنبال کنید استاد بوعذار ⬇️⬇️ @loocal20 نوبت ویزیت ،ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی ⬇️⬇️ @aseman400 کانال محصولات طبیعی ⬇️⬇️ @mahsoolat313 کانال تبلیغات و تبادل @tabli23
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔰 🍒تغذیه جنین از خون مادرست 🍒هرچه خون سالمترباشد 🍒جنین هم سالمتر و زیباتر میشود 🍒کاسنی باتصفیه و کاهش 🍒غلظت خون تاثیر بسزایی 🍒در زیبایی و سلامت نوزاد دارد @islamiteb313 .
. 🔰 رفع عفونت رحم 🔰 جهت درمان عفونت و رفع سوزش و خارش و کاهش التهابات محل، می توان گاهی از دستور نشستن در محلول سرکه و بابونه استفاده کرد (آبزن محلول سرکه و بابونه) 🔰 برای این منظور حدود ۴ قاشق غذاخوری بابونه را دم کرده، صاف کنید و در یک لیتر آب جوشیده ولرم بریزید مقدار نصف لیوان سرکه به محلول اضافه نمایید حدود ۲۰ دقیقه در محلول بنشینید @islamiteb313 .
. 🔰 ✴️☜مزاج گروه‌های مختلف سنی 🧢بطور کلی مــــزاج از گــــرم و تــــر 👒به سمت ســرد و تـر خواهد رفت... 🧢بدو تولد تا سی سالگی مزاج غالب 👒گــــرم و تر است، پس از آن تا سن 🧢چهل سالگی مزاج به سمت خشکی 👒می‌رود و گــرم و خشـک می‌شود... @islamiteb313 .
. 🔰 قرص لاغری 💯 در 💯 ارگانیک قیمت تک ۴۲ هزار تومن قیمت عمده ۳۶ هزار تومن جهت سفارش محصول به آیدی زیر پیام دهید @islamiteb313 .
. 🔰⇦مزاج معتدل است⇩ 🏅بــــــــه و چــــــــای و رب آن، 🏅برای جــلوگیری از تهوعی که 🏅به مربوط است، 🏅بســــــــیار مفــــــــــــید است 🏅خانـم‌های باردار برای کاهش 🏅حــــــــالت تهــــوع می‌توانند 🏅از آن بهـــــــــــــــــــــره ببرند. 📚حکیم روازاده @islamiteb313 .
. 🔰 آبگوشت گوسفندی خون_ساز است ✴️ اگر در هفته حداقل ۲ بار مصرف کنید افرادی که دچار کم خونی شده اند را درمان میکند و خون مفیدی را به بدن می رساند. 💊آبگوشت گوسفندی خون ســـــاز بسیار خوبیست، و اگر در هفته ٢ بار از آن مصرف شود به درمان کم خونی کمک میکند. @islamiteb313 .
بریم چالش 😍⁉️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰گذاشتن پیاز کف پا برای کدام بیماری مفید است ⁉️ 1⃣ تب 2⃣ سرما خوردگی 3⃣ سرفه های خشک 4⃣استفراغ جواب رو به آیدی من بفرستید @loocal20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقویم نجومی  آذر سال ۱۴۰۲ شمسی# و ۴ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری# مصادف# با ۱۸ دسامبر ۲۰۲۳ میلادی روز دوشنبه  روایات# متعلق است# به حضرت امام حسن علیه السلام #و امام حسین علیه السلام.# سفارش شده تا# اعمال نیک# و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم ثواب دوچندان# نصیبمان گردد. صدقه# اول صبح فراموش# نشود . سفر ؛ کراهت دارد و در صورت ضرورت همراه باصدقه باشد. مباشرت خوب است و فرزند حاصل شهادت در راه خدا نصیب گردد انشالله. طبق روایات#، اصلاح مو (سر و صورت)# در این روز از ماه قمری# خوب نیست# باعث غم و اندوه می شود. دوشنبه برای گرفتن ناخن،# روز مناسبی است# و برکات خوبی از جمله قاری #و حافظ قران گردد.# دوشنبه# برای بریدن و دوختن# لباس نو روز بسیار مناسبی است.# ذکر امروز# یا قاضی الحاجات # ۱۰۰ مرتبه.#
هر روز یک آیه: 🌱اَعوذُ باللّهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیم🌱 🍂بسم الله الرحمن الرحیم🍂 «هَارُونَ أَخِي» «اُشْدُدْ بِهِ أَزْرِي» برادرم هارون را! (سوره مبارکه طه/ آیه ۳۰و ۳۱) @islamiteb313
. سلام روزتون بخیر خوبین ان شالله 🔰خب بریم جواب چالش ⁉️ 🔻در این چالش اکثر اعضا درست جواب دادن ✅ بریم ببینیم ⬇️ .
جواب صحیح احسنت 🌷☑️
جواب صحیح بسیار عالی 🍀☑️
جواب صحیح درود بر شما 🍁☑️
. 🔰به سوپ کودکتان جوانه ماش یا جوانه گندم بیفزایید و اینگونه غذای او را مقوی کنید. ⁣جوانه ماش یا جوانه گندم سرشار از ویتامینهای ب و ث میباشند که سبب هضم بهتر غذای کودک خواهند شد. ⁣⁣⁣ @islamiteb313 .
. 🔰آنچه که درباره سنگ پا نمیدانستید 👌 🔹شایدعجیب باشداما کشیدن سنگ پاباعث کاهش غلظت خون در اندام های بالایی بدن شده و باکشاندن خون به اندام های انتهایی باعث کاهش میگرن،سردردو مشکلات مغزی میشود حتما در حمام خود سنگ پا داشته باشید و استفاده کنید. @islamiteb313 .
. 🔰5 دسته افراد بيشتر مريض ميشوند ! 🔸افراد استرسی 🔸افراد عصبی 🔸افراد پرخور 🔸افراد كم تحرک 🔸افرادی كه صبحانه نميخورند 🔸اگر جزء یکی از این پنج دسته هستید، بیشتر مراقب سلامتی‌تان باشید. @islamiteb313 .
. 🔰 بر خلاف تصور غلط تنها لبنیات منبع کلسیم نیست! 🔻 بلکه منابع خوب دیگری مانند : 🔹 (استفاده به صورت سویق سنجد تاثیر بیشتری دارد.) 🔹انجیر 🔹بادام درختی 🔹تخم شربتی 🔹برگ چغندر 🔹کدوحلوایی 🔹و... درصد کلسیم بسیار بیشتری نسبت به لبنیات دارند. مصرف لبنیات فقط با مصلح آن اشکالی ندارد؛ لبنیات کلسیم دارند و برای استخوان مفیدند ولی طبع سردی دارند و این سردی بیماری زا است! 🌿️ ماست و دوغ را با نعنا، پودر زنیان، آویشن، پونه و... مصرف کنید. ❌ کسانیکه مشکل پروستات دارند دوغ را کم و یا اصلا مصرف نکنند. 🌿️ پنیر را حتما با گردو و شبها مصرف کنید...صبح ها خوب نیست! 🌿️ غذای کال جوش عالی است و مصلح این غذا خرما است ( با کشک و... درست میشود.) 🌿 یادمان باشد که پوکی استخوان از سنین پایین شکل می گیرد و در سنین بالاتر خودش را نشان می دهد!! ⬅ شیر تازه دوشیده شده مصرف کنید (البته ابتدا آنرا بجوشانید)؛ شیر تازه دارای طبع گرم و تر است. @islamiteb313 .
. 🔰 امام رضا (علیه السلام) می فرمایند: استشمام را به تاءخير نيندازيد؛ همانا بوييدن گل نرگس، پیشگیری از ابتلا به و در زمستان است. وَ لاَ تُؤَخِّرْ شَمَّ اَلنَّرْجِسِ فَإِنَّهُ يَمْنَعُ اَلزُّكَامَ فِي مُدَّةِ أَيَّامِ اَلشِّتَاءِ . 📚بحارالانوار، ج 62، ص 99 @islamiteb313 .
. 🔰شال کمر ببندید 🔻شال کمر جزء لباسهای رسمی ایرانیان بوده ، هم مردان و هم زنان از شال کمر استفاده میکردند و بسته به فصل گرم یا سرد ، جنس شال متفاوت بوده 👈در فصل گرم شال_نخی و در فصل سرد شال_پشمی 💢خانم ها نسبت به آقایان بیشتر به گرمی ناحیه کمرشان نیازمند هستند چرا که تخمدان و رحم شان آنجاست و سرما به راحتی به آنها عارض میشود ⭕️برخی از مشکلاتی که امروزه خانمها با آن مواجه هستند به دلیل گرم نگه نَداشتن  کمر است چرا که عمدتا لباسهای مورد استفاده کوتاه است و ناحیه کمر و لگن را خوب پوشش نمیدهد. 💢توصیه میشود از شال پشمی و نخی برای کمر استفاده نمایید ⭕️شال کمر را نباید سفت بست زیرا هدف از بستن شال گرم نگهداشتن کمر است . 👌✅با بستن شال ، کلیه ،مثانه ، رحم و تخمدان‌ها ، کمر و معده از سرما محافظت میشود @islamiteb313 .
. 🔰مختصری در مورد حرز ابی دجانه: 🔻روایت است که ابی دجانه برسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله شکوه کرد از اینکه چون در بستر بخواب است سوتی مانند سوت آسیا و جنجالی چون جنجال زنبور عسل بشنوم و پرتوی چون برق، و سر بردارم و در برابر خود سیاهی بینم که بالا رود بدرازی صحن خانه‌ام و دست بپوستش کشم مانند پوست خارپشت است، و به چهره‌ام مانند شراره آتش افکند، حضرت فرمود: این جن در خانه تو است ای ابو دجانه, و آنگاه دوات و کاغذ خواست و به علی علیه السّلام فرمود بنویسد: (سپس حرز معروف ابودجانه را گفت) ابو دجانه گفت: نامه را گرفتم و تا کردم و بخانه آوردم و زیر سرم نهادم و شب را آسوده خوابیدم و بیدار نشدم جز از فریاد کسی که می‏گفت: 😱ای ابو دجانه ما را با این کلمات آتش زدی تو را بحق سرورت که این نامه را از ما بردار که ما را بازگشتی به خانه‌ات و در کنارت و در هر جا این نامه باشد نباشد، ابو دجانه گفت: برش ندارم تا رسول خدا صلّی اللَّه علیه و آله و سلم اجازه دهد. @islamiteb313 .
. 🔰فوائد حرز ابي دجانه : 🔻۱_ دفع اجنه: یکی از خواص حرز ابی دجانه با توجه به متن این دعا، دفع اذیت و آزار اجنه است. 🔻۲_ دفع سحر و طلسم: 1⃣طبق متن روایت این حرز «و أعيذه من شر …. و ساحر و ساحره». بدین معنا که «او را پناه میدهم از شر هر مرد و زن سحر کننده ای» که بخواهد او را طلسم کند. 🔻۳- باز شدن درب خیر به سوی شخص : یکی از آثار حرز ابی دجانه روی آوردن خیر و خوبی‌ها به شخص همراه کننده است: خطاب به سوی هرکس که در می زند میباشد مگر کسی که دری به خیر می کوبد. 🔻۴_ حل‌شدن اختلافات و جدائی‌ها 🔻۵- قرار گرفتن در پناه خداوند (خدایا هرکس که این حرز بر وی آویزان شده است را محفوظ بدار)🤲🏻🌱 🔻۶_محافظت از چیز های بد 🔻۷_محافظت از بدی و خطاهای دیگران 🔻۸_ دفع گره های زندگی،چشم زخم و حیله 🔻۹- دفع آزار های ماوراء الطبیعی مختلف (آزار شیاطین، اجنه و ساحران) 🔻 ۱۰_دفع چشم بد 🔻۱۱_دفع شر متجاوزان و ستمگران 🔻۱۲_پناهندگی از امراض و بیماری ها جهت سفارش حرز به آیدی زیر پیام دهید @aseman400 .
. 🔰گرم یا سرد بودن شیر مادر چه تاثیری در رشد نوزاد دارد؟ ✍مصرف زیاد سردیجات باعث سرد شدن مزاج شیر مادر می شود ؛ اگر شیر مادر سرد باشد👇 🐣نوزاد مدام رفلاکس معده و برگردان شیر دارد 🐣 آب دهانش مدام سرریز می‌شود 🐣 دفع او دشوار است 🐣صورتش لَخت و افتاده و حالت چشمانش خمار و فاقد نشاط و روشنی است ✍اما اگر مادر در حد اعتدال از گرمیجات استفاده کند مزاج شیر مادر گرم می شود ✍نوزادی که با شیر گرم تغذیه می شود👇 🐥رفلاکس معده ندارد 🐥کودک پرزور و راحت دفع مدفوع دارد 🐥نگاهش نافذ و پرنشاط و خندان است. @islamiteb313 .