eitaa logo
طب اسلامی🌱گنجینه سلامت
21.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
485 ویدیو
18 فایل
💫💫طب اسلامی راه رسیدن به تمدن اسلامی به روزترین مطالب پزشکی رو در کانال دنبال کنید استاد بوعذار ⬇️⬇️ @loocal20 نوبت ویزیت ،ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی ⬇️⬇️ @aseman400 کانال محصولات طبیعی ⬇️⬇️ @mahsoolat313 کانال تبلیغات و تبادل @tabli23
مشاهده در ایتا
دانلود
. علیکم السلام ، یکی از فواید حرز ، باطل کردن سحر و جادو هست ✔️ .
. علیکم السلام به سلامتی استفاده کنید ، عمرتون پر برکت باشه ان شالله .
. علیکم السلام خدا همیشه بهتون سلامتی بده ان شالله .
. علیکم السلام سعی میکنیم ان شالله در سریعترین زمان ممکن محصولات دست شما برسه .
. علیکم السلام موفق باشید ان شالله خداوند به شما هم سلامتی بده .
. علیکم السلام خوشحالیم مشکلتون حل شده همیشه سلامت باشید .
. 🤰ویار بارداری: 🔸ویار یا تهوع و استفراغ که اکثرا صبحگاهی می‌باشد، اتفاق رایجی در طول دوران بارداری است. 🔸معمولا👈 در سه ماهه‌ی اول یا نهایتا چهارماهه اول بارداری دیده می شود. 🔸در اغلب موارد👈 ویار بارداری شدید نبوده و قابل تحمل می باشد اما در بعضی موارد آزاردهنده است. @islamiteb313 .
. 🥴🙍‍♀عوامل تشدید کننده ویار بارداری: 🔸نژاد 🔸ابتلا به بیماری ها در دوران بارداری 1.دیابت 2.آسم 3.پرکاری تیروئید 🔸فشار خون 🔸بیماری گوارشی 🔸افسردگی 🔸بارداری ناخواسته @islamiteb313 .
. 🤰ویار بارداری در خانم هایی بیشتراست : جنین‌های دختر با ویار بیشتری همراه هستند و حاملگی‌هایی که جنینشون دختر بوده و سطح هورمون HCG یا هورمون بارداری در اینها بیشتر بوده، میزان ویار بارداری نیز در این خانم‌ها بیشتر است. 🤰ویار بارداری در خانم هایی کمتراست : 1.خانم هایی که چاق هستند. 2.خانم هایی که سیگار مصرف میکنند. @islamiteb313 .
. 🔰ویار بارداری 🔹درمان غذایی: 1.مصرف دم کرده نعنا با رب انار 2.مصرف رب انار شیرین 3.مصرف سویق هسته انار 4.مصرف میوه به و آب به 5.مصرف دم کرده زنجفیل و نعنا 🔹درمان دارویی: 6.مرکب ۱ 7.دارو ویار @islamiteb313 .
. 📢توصیه های لازم برای ویار: 👌 صبح قبل از بلند شدن از رختخواب کمی شیرینی خشک و شیرین، مانند نان قندی و بیسکوییت را در رختخواب استفاده کنند. 👌به محض اینکه از رختخواب بلند میشوند میوه های خوشبو نظیر سیب یا لیمو ترش رو بو کنند، معمولا در کاهش ویار موثر است. 👌وعده های غذایی خود را کوچک کنید و در فواصل کوتاه کوتاه مصرف کنید ولی حجم غذای مصرفی در هر وعده کم باشد. ☺️👶در مجموع برای ویار بارداری نگران نباشید، نشان دهنده یک حاملگی خوب و موفق و یک جنین قوی و سالم خواهد بود انشاالله. @islamiteb313 .
. 🔰خواص خوردن به در دوران بارداری: 🔸تقویت قلب جنین 🔸درمان ویار بارداری 🔸جلوگیری از افسردگی پس از زایمان ⚜امام صادق(ع)⚜ 🍋ناشتا بِه خوردن،باعث پاکیزکی نطفه و نیکویی فرزند میگردد. @islamiteb313 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقویم یکشنبه ۲۷ خرداد# سال۱۴۰۳ و ۹ ذی الحجه  هجری قمری# مصادف# با ۱۶ ژوئن میلادی # روز یکشنبه# طبق روایات# متعلق است به علی علیه السلام #و فاطمه زهرا الله علیها.  شده# تا اعمال نیک و خیر خود# را در این روز به مقدس هدیه کنیم ثواب دوچندان گردد.🌸🌸 🤲🤲 روز عرفه و روز دعا و نیایش از همه همراهان گرامی اعضا کانال التماس دعای خیر داریم. 🤲🤲 صدقه اول صبح فراموش نشود. مسافرت . خوب است# همراه باصدقه باشد.# طبق روایات #، اصلاح مو #(سر و صورت) این روز ماه قمری ، # باعث درد و بیماری# می شود. یکشنبه# برای گرفتن# ناخن، روز مبارک #و مناسبی نیست# و طبق روایات# ممکن است موجب برکتی زندگی گردد.# مباشرت امشب ( شب دوشنبه) خوب نیست و فرزند حاصل از ان ممکن است نقص عضو داشته باشد. یکشنبه# برای بریدن# و دوختن لباس روز مناسبی . یا والاکرام # ۱۰۰ مرتبه
. زندگی فقط رسیدن به اهداف نیست زندگی مسیرِ آرامش است آرامشت را بساز در راهِ رسیدن‌های بی‌جا نجنگ گاه کوتاه بیا و آرام بگیر سلام صبح یکشنبه تون زیبا 🌱 @islamiteb313 .
🔅 ✍️ هرکاری به وقت خودش 🔹روزی دو بازرگان به حساب معامله‌هايشان می‌رسيدند. 🔸در پايان، يكی از آن دو به ديگری گفت: طبق حسابی كه كرديم من يک دينار به تو بدهكار هستم. 🔹بازرگان ديگر گفت: اشتباه می‌كنی! تو یک‌ونيم دينار به من بدهكار هستی. 🔸آن دو بر سر نيم دينار باهم اختلاف پيدا كردند و تا ظهر برای حل آن باهم حرف زدند اما باز هم اختلاف، سر جايش ماند. 🔹هر دو بازرگان از دست هم خشمگين شدند و با سروصدا تا غروب آفتاب باهم درگير بودند. 🔸سرانجام بازرگان اولی خسته شد و گفت: بسيارخب! تو درست می‌گويی! يک روز وقت ما به‌خاطر نيم دينار به هدر رفت. 🔹سپس يک‌ونيم دينار به بازرگان دوم داد. بازرگان دوم پول را گرفت و به‌سمت خانه‌اش به‌راه افتاد. 🔸شاگرد بازرگان اولی پشت‌سر بازرگان دوم دويد و خودش را به او رساند و گفت: آقا، انعام من چی شد؟ 🔹بازرگان ۱۰ دينار به شاگرد همكارش انعام داد. 🔸وقتی شاگرد برگشت بازرگان اولی به او گفت: مگر تو ديوانه‌ای پسر؟! كسی كه به‌خاطر نيم دينار، يک روز وقت خودش و مرا به هدر داد، چگونه به تو انعام می‌دهد؟! 🔹شاگرد ۱۰ دينار انعام بازرگان دومی را به اربابش نشان داد. آن مرد خيلی تعجب كرد و در پی همكارش دويد. 🔸وقتی به او رسيد با حيرت از او پرسيد: آخر تو كه به‌خاطر نيم دينار اين همه بحث و سروصدا كردی، چگونه به شاگرد من انعام دادی؟! 🔹بازرگان دومی پاسخ داد: تعجب نكن دوست من، اگر كسی در وقت معامله نيم دينار زيان كند در واقع به‌اندازه نيمی از عمرش زيان كرده است چون شرط تجارت و بازرگانی حكم می‌كند كه هيچ مبلغی را نبايد ناديده گرفت و همه چيز را بايد به حساب آورد. 🔸اما اگر كسی در موقع بخشش و كمک به ديگران گرفتار بی‌انصافی و مال‌پرستی شود و از كمک‌كردن خودداری كند، نشان داده كه خسيس است. 🔹پس من نه می‌خواهم به‌اندازه نيمی از عمرم زيان كنم و نه حاضرم خسيس باشم. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
. ❇️ اعمال شب و روز عرفه عبادت در شب عرفه، بسیار سفارش شده است. 1️⃣ خواندن دعایی که با عبارت «اَللّهُمَّ یا شاهِدَ كُلِّ نَجْوى وَ مَوْضِعَ كُلِّ شَكْوى وَ عالِمَ كُلِّ خَفِیَّةٍ وَ مُنْتَهى كُلِّ حاجَةٍ یا مُبْتَدِئاً» آغاز می‌شود(کل دعا در مفاتیح‌الجنان آمده است) كه روایت شده هر كس آن را در شب عرفه یا در شب‎هاى جمعه بخواند خداوند او را بیامرزد؛ 2️⃣ خواندن تسبیحات عشر هزار مرتبه؛ 3️⃣ خواندن دعای «اللّهُمَّ مَنْ تَعَبَّاَ وَ تَهَیَّاَ» 4️⃣ زیارت امام حسین(ع) توصیه شده‌ترین اعمال این شب است. ✅ اعمال روز عرفه 1️⃣ روزه گرفتن براى كسى كه ضعف پیدا نكند و مانع دعا خواندن او نشود 2️⃣ غسل که مستحب است قبل از زوال انجام شود. 3️⃣ زیارت امام حسین(ع) كه از هزار حج و هزار عمره بالاتر است. 4️⃣ بعد از نماز عصر پیش از آنكه مشغول به خواندن دعاى عرفه شود در زیر آسمان دو ركعت نماز بجا آورد و نزد حق تعالى به گناهان خود اعتراف و اقرار کند تا به ثواب عرفات رستگار شود و گناهانش آمرزیده شود. کیفیت نماز: در ركعت اول بعد از حمد، توحید و در دوم بعد از حمد، قُل یا اَیُّهَا الْكافِروُنَ خوانده شود. 5️⃣ صلوات بر محمد و آل محمد (ص) 6️⃣ خواندن دعای عرفه و ام داوود. 🌺 التماس دعا 🤲 @islamiteb313 .
. ⬅️ چرا می زنیم؟ 👈آفت داخل دهان و ایجاد تبخال در گوشه لبها👇 از افزایش حرارت کبد و وجود مواد زائد در بدن است که بدن این مواد زائد را از ارگانهای اصلی دور می نماید، لذا آن را به پوست و مخاط می ریزد. @islamiteb313 .
. 🔰درمان تبخال😍👇 1⃣ رگ قیفال یا در مرحله اول و سپس انجام شود. 2⃣مضمضه کردن رب انار 3⃣مضمضه کردن جوشانده👇 یک لیوان سرکه+گل سرخ+برگ و ریشه کاسنی +تخم گشنیز+ عدس( روزانه ۲ الی ۳ بار ) 4⃣برای تنظیم عملکرد و کاهش تولید صفرا عرق کاسنی و شاطره یک لیوان قبل از هر وعده غذا میل شود ⛔️پرهیز از خوراکیهای خیلی گرم مثل گردو، خرما، ادویه جات (زنجفیل و دارچین و زیره و ...) ✍ منبع: کتاب خفی اسئله و اجوبه جلد اول .
. ⬅️درمان با گلاب🤗 🌸گلاب خاصیت مرطوب کننده و آب رسانی به پوست دارد. مویرگ های آسیب دیده،التهاب های پوستی، قرمزی پوست، اگزما و را درمان می کند. .
. 🔰درمان با ⬅️ یک کمک کننده عالی برای عملکرد بهتر و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد و بر همین اساس افرادی که دچار ضعف در بدن هستند و در طول سال مکرر دچار سرماخوردگی شده و مکرر می‌زنند می‌توانند از کمک بگیرند .
. سلام وقت بخیر 🤚 حالتون خوبه 🌷🌷 اگر گفتید این چه گیاهیه ⁉️ جواب رو برای من بفرستید ⬇️ https://harfeto.timefriend.net/17185586577598 .
. درود بر شما 👏👏👏 بله گیاه کنگر هست .
. برشی از جزوه گیاه شناسی 😍 شنیدید میگن فلانی کنگر خورده لنگر انداخته 😄 میدونید این ضرب المثل رو به چه دلیل میگن ⁉️ .
. 🔰کنگر و ماست یک خواب آور بسیار عالی در قدیم کنگر را مخلوط با ماست استفاده می‌کردند و ماست و کنگر ماده خواب اور می‌شد از این رو ضرب المثل خورده کنگر انداخته لنگر رایج شده است. .