eitaa logo
اسلام آنلاین
108 دنبال‌کننده
108 عکس
540 ویدیو
7 فایل
شناخت مذاهب اسلامی و جریان های سلفی همچون وهابیت و داعش ارتباط با ادمین @islamonline_admin اینستاگرام https://www.instagram.com/islamonline_ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا معیار حق و باطل بودن مذاهب، اعتقاد به عدالت صحابه است؟ برخی از اهل سنت معتقدند که معیار حقانیت مذاهب، اعتقاد به عدالت صحابه است و هر کس که معتقد به عدالت صحابه نباشد، باطل است. شیعه در پاسخ می گوید: چگونه می توان حکم به عدالت همه صحابه داشت در حالی که صحابه خودشان نسبت به یکدیگر چنین اعتقادی نداشتند!؟ و یکدیگر را عادل نمی دانستند. صحابه با یکدیگر می جنگیدند، پس چگونه می توانستند عدالت یکدیگر را قبول داشته باشند!؟ @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا همه صحابه، معیار شناخت حق از باطل هستند؟ برخی از اهل سنت معتقدند که صحابه معیار شناخت حق از باطل هستند و برای شناخت حق از باطل، باید به صحابه مراجعه کرد شیعه در پاسخ می گوید: چگونه می توان همه صحابه را حق دانست، در حالی که با یکدیگر می جنگیدند و خون همدیگر را حلال می دانستند!؟ آیا هر دو گروه صحابه که با هم می جنگیدند، عادل بودند! در جنگ جمل که 13 هزار نفر کشته شد [1]، آیا هر دو طرف عادل بودند!؟ پی نوشت1: «وهي وقعة الجمل... وقتل بها طلحة والزبير وغيرهما وبلغت القتلى ثلاثة عشر ألفًا» سيوطي، تاريخ الخلفاء، ج1، ص135 @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا می توان به همه صحابه، حُسن ظن داشت؟ اهل سنت معتقدند که باید به صحابه حسن ظن داشت. بنابراین اگر برخی از صحابه مرتکب خطایی شده اند نباید با سوء ظن به آنان نگریست. شیعه در پاسخ می گوید: چگونه می توان به همه صحابه حسن ظن داشت! در حالی که برخی از آنان زنا کردند [1] ، برخی به همسر پیامبر صلی الله علیه و اله تهمت زدند [2] و برخی از صحابه شراب خورده اند.[3] پی نوشت1: زنا کردن صحابی «أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَسْلَمْ، أَتَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَحَدَّثَهُ أَنَّهُ قَدْ زَنَى» صحیح بخاری، ج8، ص165، ح6814 پی نوشت2: تهمت زدن صحابه به همسر پیامبر «إِنَّ الَّذِينَ جَاءُو بِالْافْكِ عُصْبَةٌ مِّنكمُ» (نور/11) پی نوشت3: مشروب خوردن صحابه «... أَمَّا مَا ذَكَرْتَ مِنْ شَأْنِ الوَلِيدِ، فَسَنَأْخُذُ فِيهِ بِالحَقِّ إِنْ شَاءَ اللَّهُ، ثُمَّ دَعَا عَلِيًّا، فَأَمَرَهُ أَنْ يَجْلِدَهُ فَجَلَدَهُ ثَمَانِينَ» صحیح بخاری، ج5، ص14، ح3696 @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان مولوی طارق جمیل در رابطه با مولا علی مولوی طارق جمیل رهبر جماعت تبلیغی در پاکستان است. او را می توان شخصیتی معتدل دانست. وی در جمع شاگردانش حدیث من کنت مولاه فعلی مولاه را خواند و گفت که مولا در این حدیث به معنای دوست نیست آنگونه که ما اهل سنت ترجمه می کنیم؛ بلکه مولا در این حدیث به معنای سردار است. مولوی طارق جمیل گفت: ما تصور می کنیم که فقط شیعه می گوید «مولا علی» در حالی که پیامبر در حدیث صحیح کلمه مولا را برای حضرت علی به کار برده است از این رو من به این نتیجه رسیده ام که دیگر نگویم حضرت علی بلکه بگویم مولا علی؛ سپس مولوی طارق جمیل متوجه نگاه های متعجبانه شاگردانش می شود و می گوید تعجب نکنید، این حدیث است که برایتان خواندم. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشتن غیر یهودیان از دیدگاه صهیونیست رابی اعظم دادگاه ربانیت اسرائیل در اورشلیم می گوید: نسل کشی و کشتن زنان و کودکان غیر یهودی مجاز است و این سفارش دین تورات است. همانگونه که هزاران نفر از زنان و کودکان ایرانی را در گذشته کشتیم. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیان فضیلت امیرالمومنین علی علیه السلام از زبان آیت الله جوادی آملی (حفظه الله) @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای وحشت مقامات عربستان بعد از هشدار رهبر انقلاب به سعودی‎ها @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضعیت شیعیان نیجریه شیعیان نیجریه سالهاست که اینگونه مورد شکنجه قرار می گیرند. جریان های افراطی و تکفیری شیعیان را زخمی کرده و گاهی نیز به شهادت می رسانند. خوب است شبکه کلمه و وصال هم این تصاویر را منتشر کنند و بگویند که چه کسانی این کارها را انجام می دهند؟! این جنایتکاران هندو یا بی دین نیستند. بلکه مسلمان تکفیری هستند که شیعیان را بدتر از یهود و نصاری می دانند. @islamonline
ﺩﺍﻧشجویی سنی به استادش ﮔﻔﺖ : ﭼﺮﺍ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯿﺪ ﯾﺎ ﻋﻠﯽ ﭼﺮﺍ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻧﻤﯽ ﮔﻮﯾﯿﺪ؟ سوال و جواب استاد و دانشجو به روایت از استادش : گفتم : ﻣﮕﺮ ﻧﺸﻨﯿﺪﯾﺪ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﻪ ﻛﻼ‌ﺳﺘﺎﻥ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻡ ﮔﻔﺘﻢ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ، ﭘﺲ ﻣﺎ ﯾﺎ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﯿﻢ. دانشجو : ﻧﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟ ﮔﻔﺘﻢ : ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ(ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯿﻢ ؟ ﮔﻔﺖ : ﺷﺮﮎ ﺍﺳﺖ. ﺍﺷﺎﺭﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﺩﻭﺳﺖ ﮐﻨﺎﺭﯾﺶ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ : ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺳﺘﺖ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮎ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ، ﻭﻟﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻭﺳﺘﻢ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺭﺩ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺍﮔﺮ ﺗﻮ ﯾﮏ ﻧﻔﺮﯼ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻨﺠﺎ ﻧﯿﺴﺖ ﻭ ﻏﺎﺋﺐ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮎ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ؟ ﺁﯾﺎ ﺗﻮ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﺮﯾﮏ ﺧﺪﺍ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﯼ؟ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ. ﮔﻔﺘﻢ : ﭘﺲ ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯿﻢ؟ گفت : ﻧﻪ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﻭ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺁﻥ ﺑﺤﺚ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺩﺍﺩ. ﻭﻟﯽ ﺳﻮﺍﻝ اولت ﺍﯾﻦ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭼﺮﺍ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻣﯽ ﺯﻧﯿﺪ؟ ﺧﻮﺍﺳﺘﻢ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﮐﻪ ﺻﺪﺍ ﺯﺩﻥ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ؟ ﻣﺎ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻋﻠﯽ (ﻉ) ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﺑﺰﻧﯿﻢ. ﭘﺲ ﺻﺪﺍ ﺯﺩﻥ ﯾﮏ ﻧﻔﺮ ﺑﺪﻭﻥ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﺑﻌﺪ گفتم سوال دومت ﻛﻪ ﮔﻔتی ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺷﻔﺎ ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﺪ ﮔﻔﺘﻢ تا بحال مشهد رفته ای. گفت : نه گفتم ﺷﻤﺎ ﮐﻪ ﻣﺸﻬﺪ ﻧﺮﻓﺘﻪ ﺍﯾﺪ ﺍﺯ ﮐﺠﺎ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﯿﺪ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﻣﯽ ﺧﻮﺍﻫﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ. گفت ما شنیده ایم که شما به حرم میروید و شفا میخواهید. ﮔﻔﺘﻢ : ﭼﻪ ﺍﺷﮑﺎﻟﯽ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺑﺨﻮﺍﻫﯿﻢ ﮐﻪ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﻫﺪ؟ ﮔﻔﺖ نه : ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺷﻔﺎ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ. ﺭﻭ ﺑﻪ او ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ : ﺗﺎ ﺣﺎﻻ‌ ﻣﺮﯾﺾ ﺷﺪﻩ ﺍﯼ ﮐﻪ ﻧﯿﺎﺯ ﺑﻪ ﺩﮐﺘﺮ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﻨﯽ؟ ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺁﯾﺎ ﺑﺮﺍﯾﺖ ﻗﺮﺹ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﻫﻢ ﻧﻮﺷﺖ؟ ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻪ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﻥ ﻗﺮﺹ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﻣﺮﯾﻀﯽ ﺍﺕ ﺍﺯ ﺑﯿﻦ ﺭﻓﺖ ﯾﺎ ﻫﻨﻮﺯ ﻣﺮﯾﻀﯽ ؟ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ﻗﺮﺹ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺧﻮﺭﺩﻡ ﻭ ﺧﻮﺏ ﺷﺪﻡ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺣﺎﻻ‌ ﺑﻪ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﻦ ﺟﻮﺍﺏ ﺑﺪﻩ . ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺹ ﻫﺎ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩﻧﺪ ﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺷﻔﺎﯾﺖ ﺩﺍﺩ؟ ﮔﻔﺖ : ﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩ ﭘﺲ ﭼﺮﺍ ﻗﺮﺹ ﻭ ﺩﺍﺭﻭ ﺧﻮﺭﺩﯼ؟ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ، ﺧﺪﺍ ﺷﻔﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺹ ﻫﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﮔﻔﺘﻢ : ﻫﻤﻪ ﯼ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻮ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﮐﺮﺩﯼ. ﺩﯾﺪﻡ ﺗﻌﺠﺐ ﮐﺮﺩ. ﮔﻔﺘﻢ : ﭼﻄﻮﺭ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺷﻔﺎﯼ ﻣﺮﯾﺾ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﯾﮏ ﻗﺮﺹ ﮐﻮﭼﮏ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ، ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻫﻤﺎﻥ ﺷﻔﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﯿﺎ ﺧﻮﺩﺵ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ﻉ) ﺑﺪﻫﺪ؟ ﺑﯿﻦ ﺩﻭ ﺭﺍﻩ ﮔﯿﺮ ﻛﺮﺩ. ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ: ﻧﻪ ﺧﺪﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ، ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺯﯾﺮ ﺳﻮﺍﻝ ﻣﯽ ﺭﻓﺖ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﯽ ﮔﻔﺖ ﭼﺮﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯽ ﺷﺪ. ﻃﯿﻨﺖ ﭘﺎﮐﺶ ﺣﮑﻢ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺗﺎﯾﯿﺪ ﮐﻨﺪ ﻭ ﮔﻔﺖ: ﭼﺮﺍ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ. ﮔﻔﺘﻢ : ﻫﻤﻪ ﯼ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺧﺪﺍﯼ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ(ﻉ) ﻗﺪﺭﺗﯽ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﺮﯾﺾ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺷﻔﺎ ﺑﺪﻫﺪ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺹ ﻫﺎ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻭﺍﻗﻊ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺍﺧﺘﯿﺎﺭ ﺧﻮﺩﺵ ﺷﻔﺎ ﺩﺍﺩﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﺍﯾﻦ ﻋﯿﻦ ﺗﻮﺣﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺷﺮﮎ ﻧﯿﺴﺖ. ﺣﺎﻻ‌ ﮐﻪ ﺗﺎ ﺣﺪﻭﺩﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﺍنشجویم ﺟﺎ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﭼﯽ ﻫﺴﺖ گفتم ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺩﻭ ﺁﯾﻪ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁﯾﺎﺕ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ: ﺍﯾﻦ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﻭ ﺩﺭ ﺁﯾﻪ ﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ : ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻠﮏ ﺍﻟﻤﻮﺕ(ﺟﻨﺎﺏ ﻋﺰﺭﺍﺋﯿﻞ) ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﺳﻮﺍﻝ ﮐﺮﺩﻡ ﮐﻪ ﺑﺎﻻ‌ﺧﺮﻩ ﭼﻪ ﮐﺴﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ؟ ﮔﻔت : ﻋﺰﺭﺍﺋﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ ﮔﯿﺮﺩ. ﮔﻔﺘﻢ : ﺧﺐ ﻫﻤﯿﻦ ﺣﺮﻑ ﻣﺎ ﺷﯿﻌﯿﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﻢ ﺍﻣﺎﻡ ﺭﺿﺎ (ﻉ) ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺋﻤﻪ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﺧﺪﺍ ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﯾﮑﺴﺮﯼ ﮐﺎﺭﻫﺎ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﻨﺪ ﺁﯾﺎ ﺍﯾﻦ ﺷﺮﮎ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔت : ﻧﻪ.... ﺷﮑﺮﺧﺪﺍ ، ﮐﻪ ﻧﺎﻡ " ﻋﻠــــﯽ " ﺩﺭ ﺍﺫﺍﻥ ﻣﺎﺳﺖ . ﻣﺎ ﺷﯿﻌﻪ ﺍﯾﻢ ﻭ ﻋﺸﻖ ﻋﻠﯽ ﻫﻢ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻣﺎﺳﺖ . ﺍﺯ ﯾﺎ ﻋﻠـــﯽ ، ﺯﺑﺎﻥ ﻭ ﺩﻫﺎﻥ ﺧﺴﺘﻪ ﮐﯽ ﺷﻮﺩ . ﺍﺻﻼ ﺯﺑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﻤﯿـــــﻦ ﺩﺭ ﺩﻫﺎﻥ ﻣﺎﺳﺖ . ﻣﺎ ﺷﯿــــــــﻌﻪ ﺯﺍﺩﻩ ﺍﯾﻢ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻫﺰﺍﺭ ﺷﮑﺮ . ﺍﯾﻦ ﺷـــــﯿﻌﻪ ﺯﺍﺩﮔﯽ ، ﺷﺮﻑ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻣﺎﺳﺖ . یا علی مدد ...🌹 @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رژیم منحوسی که یک شبه محبوب شد! ♦️ مجریان و کارشناسان شبکه های وهابی که در برنامه های متفاوت نسبت به اسرائیل مواضع مخالف داشتند بعد از توافق 23 مرداد میان امارات و اسرائیل، کاملاً تغییر جهت داده و از این توافق حمایت کردند. @islamonline
هدایت شده از اخبار سوریه
برای سومین هفته متوالی ارتش اشغالگر اردوغان و تروریست‌های تکفیری دست پرورده او در شمال سوریه مانع از دسترسی یک میلیون نفر از شهروندان بیگناه سوری در استان الحسکه به آب شرب شده‌اند. رفتار یزیدگونه و ابن زیاد گونه اردوغان علیه ساکنان شمال سوریه در حالی صورت می‌گیرد که روس‌ها و سازمان‌های بین‌المللی در طول روزهای گذشته تلاش بسیار زیادی کردند تا ایستگاه تصفیه آب علوک که وظیفه انتقال آب شهر الحسکه و مناطق پیرامونی آن را دارد وارد مدار شود، اما این محوطه که به دستور اردوغان مورد حمله قرار گرفت و از خدمت‌رسانی خارج شد (حتی داعش هم این محوطه را منهدم نکرد و مانع از دسترسی مردم به آب آشامیدنی نگردید) همچنان از خدمت خارج است. این در حالی است که یک ایستگاه دیگر که وظیفه انتقال آب به شهرهای تحت اشغال تروریست‌های تکفیری و ارتش متجاوز ترکیه در راس العین و تل ابیض و روستاهای اطراف آن را دارد مشغول به کار است. حالا شما در نظر بگیرید که اردوغان زورش به سایر کشورها می‌رسید چگونه آب را بر آنها می‌بست و انسان‌ها را از تشنگی می‌کشت. این موجود کثیف و زشت‌خو که مدعی مسلمانی است، هیچ بویی از انسانیت نبرده است. @syriankhabar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیابان یزید بن معاویه در عربستان در تصویری که مشاهده می کنید یکی از خیابان های عربستان سعودی است که به نام یزید نام گذاری شده است. وهابیت پیروان یزید بن معاویه هستند که چنین بی رحمانه زنان و کودکان یمنی را به شهادت می رسانند... @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پی تکرار اقدام وحشیانه پلیس و ارتش نیجریه در حمله به عزاداران حسینی، آن‌ها اقدام به برگزاری راهپیمایی اعتراضی کردند‌. دولت نیجریه که از گرویدن میلیون‌ها نفر از مردم این کشور به مکتب اهل بیت(س) هراسان بوده و توسط طرف‌های دیگر برای سرکوب شیعیان تحریک شده و در طول سال‌های گذشته صدها نفر از آن‌ها را به شهادت رسانده و زخمی کرده که در بین شهدا می‌توان به فرزندان رهبر زخمی شیعیان، حجت الاسلام ابراهیم الزکزاکی اشاره کرد، همچنان به این روش ناپسند و غیرانسانی ادامه می‌دهد. دولت حاکم بر لاگوس به خوبی می‌داند که اقدامات انسانی و رفتارهای محبت آمیز شیعیان نیجریه در قالب مکتب اهل بیت (س) باعث شده در این کشور روز به روز گسترش بیشتری پیدا کرده و امروز بیش از ۲۰ میلیون برای امام حسین (ع) و اهل بیت(س) عزاداری می کنند، این دولت فکر می‌کند با رفتارها و اقدامات سرکوبگرانه می‌تواند مانع از این روند تاریخی شود. اما همه می دانند که نیجریه امروز بزرگترین کشور شیعه در آفریقا است و در سال‌های نه چندان دور جمعیت شیعیان از مسیحیان و اهل سنت پیش خواهد افتاد و آن روز است که... @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸سخنان شنیدنی شهید مطهری درباره سفرهای تفریحی در ماه محرم: اهانت به حسین بن علی(ع) است که این ایام را دنبال تفریح و تفنن برویم. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داعش و فاجعه خونین اسپایکر اسپایکر نام پایگاهی هوایی در شهر تکریت در 150 کیلومتری بغداد است. در سال 2014 وقتی داعش وارد عراق شد یکی از فجیع ترین کشتارهای خود را در این پایگاه به ثبت رساند. داعشی ها با حمله به این پایگاه هوایی بیش از 1700 دانشجوی این پایگاه را به اسارت گرفتند و آنها را به صورت دسته های صدتایی با کامیون به اطراف شهر و کنار دجله منتقل کردند و همه این جوانان را به جرم تشیع به شهادت رساندند. این جنایات، انسان را به یاد جنایات وهابیت در دو قرن قبل می اندازد، زمانی که وهابیان با حمله به شهرهای مسلمان نشین نجد، بحرین، کربلا، مکه و ... انسان های زیادی را کشتند. اکنون داعشیان که تولد یافته از وهابیت هستند همین جنایات را با سلاح های آمریکایی انجام می دهند. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خداوند هیچ یک از صحابه را در قیامت مؤاخذه نخواهد کرد؟ اهل سنت براین باور هستند که خداوند صحابه را در قیامت مؤاخذه نخواهد کرد. در پاسخ می گوییم چگونه می توان گفت، خداوند صحابه را مؤاخذه نخواهد کرد! در حالی که خداوند پیامبران را نیز بازخواست می کند. قرآن می فرماید که ما پیامبران را نیز بازخواست می کنیم. «فَلَنَسْئَلَنَّ الَّذينَ أُرْسِلَ إِلَيْهِمْ وَ لَنَسْئَلَنَّ الْمُرْسَلين» (اعراف/6) بنابراین چگونه می توان مدعی شد که خداوند صحابه را مؤاخذه نخواهد کرد. چنین چیزی غلو در حق صحابه است. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خداوند صحابه را برای پیامبر (صلی الله علیه و آله) برگزیده است؟ اهل سنت بر این باور هستند که خداوند صحابه را برای پیامبر برگزیده است تا او را یاری کنند. آنان برای قداست بخشی به همه صحابه چنین ادعایی می کنند. در حالی که در پاسخ می گوییم: اولا: در قرآن هیچ آیه ای وجود ندارد که خداوند صحابه را برگزیده باشد. ثانیا: چگونه می توان گفت خداوند صحابه را برگزیده است در حالی که در بین آنان زناکار و مشروب خوار نیز وجود دارد! در صحیح بخاری آمده است که برخی از صحابه شرب خمر کرده اند. «... أَمَّا مَا ذَكَرْتَ مِنْ شَأْنِ الوَلِيدِ، فَسَنَأْخُذُ فِيهِ بِالحَقِّ إِنْ شَاءَ اللَّهُ، ثُمَّ دَعَا عَلِيًّا، فَأَمَرَهُ أَنْ يَجْلِدَهُ فَجَلَدَهُ ثَمَانِينَ». صحیح بخاری، ج5، ص14، ح3696؛ یا برخی از صحابه زنا کرده اند. «أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَسْلَمْ، أَتَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَحَدَّثَهُ أَنَّهُ قَدْ زَنَى» صحیح بخاری، ج8، ص165، ح6814؛ اکنون سؤال این است که چرا باید خداوند چنین انسان هایی را برگزیند که مرتکب شرب خمر و زنا شده اند! @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خطاهای صحابه غیر عمدی بوده است؟ اهل سنت معتقد هستند که خطاهای صحابه غیر عمدی بوده است. در پاسخ می گوییم چگونه می توان گفت خطاهای صحابه غیر عمدی بوده است، در حالی که تعداد زیادی از مسلمانان در جنگ جمل و صفین توسط برخی از صحابه کشته شدند! «وهي وقعة الجمل... وقتل بها طلحة والزبير وغيرهما وبلغت القتلى ثلاثة عشر ألفًا» سیوطی، تاريخ الخلفاء، ج1، ص135. یا برخی از صحابه زنا کرده اند. چگونه می توان گفت زنا کردن برخی از صحابه، غیر عمدی بوده است!؟ «أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَسْلَمْ، أَتَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَحَدَّثَهُ أَنَّهُ قَدْ زَنَى» صحیح بخاری، ج8، ص165، ح6814 برخی از صحابه به همسر رسول خدا تهمت زدند. چگونه می توان گفت تهمت زدن به همسر رسول الله (صلی الله علیه و آله) بدون عمد بوده است!؟ «إِنَّ الَّذِينَ جَاءُو بِالْافْكِ عُصْبَةٌ مِّنكمُ» (نور/11) @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا در اختلافات صحابه، نباید یکی را حق و دیگری را باطل دانست؟ اهل سنت می گویند در اختلافات صحابه نباید قضاوت کرد. باید اختلاف صحابه را به خداوند واگذار کرد و چیزی در این باره نگفت. در پاسخ می گوییم: چگونه نباید در رابطه با صحابه قضاوت کرد، در حالی که پیامبر (صلی الله علیه و آله) حضرت علی (علیه السلام) را معیار حق معرفی کرده است، بنابراین در جنگ های بین صحابه، حضرت علی (علیه السلام) حق و طرف مقابل، باطل است. پیامبر فرمود علی با قرآن است و قرآن با علی . «علي مع القرآن والقرآن معه لا يفترقان حتى يردا على الحوض» المعجم الأوسط، ج5، ص135؛ كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال، ج11، ص603 آیا کسی که در مقابل حضرت علی ایستاده است، باطل نیست و نباید قضاوت کرد!؟ @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا شیعه معتقد به ارتداد صحابه است؟ به عقیده شیعه برخی از صحابه مرتد شدند. ارتداد صحابه فقط در کتب شیعه نیامده است بلکه ارتداد صحابه در کتاب صحیح بخاری نیز آمده است. پس روایات ارتداد صحابه، مختص به کتب شیعه نیست. در صحیح بخاری چنین آمده است: «إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى» صحیح بخاری، ج8، ص121، ح6587 برخی برای توجیه این روایت بخاری، می گویند کسانی که مرتد شدند از صحابه نبودند! در پاسخ می گوییم چگونه چنین چیزی می گویید در حالی که پیامبر فرمود: مرتدین از صحابه من هستند. «فَأَقُولُ أَصْحَابِي أَصْحَابِي، فَيَقُولُ: إِنَّهُمْ لَمْ يَزَالُوا مُرْتَدِّينَ عَلَى أَعْقَابِهِمْ» صحیح بخاری، ج4، ص139، ح3349 برخی گفته اند، بر فرض که ارتداد صحابه را بپذیریم؛ ولی اندکی از آنان مرتد شدند. در پاسخ می گوییم: چگونه می توانیم بپذیریم که تعداد اندکی از صحابه مرتد شدند، در حالی که در صحیح بخاری آمده است که گروه گروه صحابه را به سوی آتش جهنم می برند! «فَلاَ أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلَّا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ» صحیح بخاری، ج8، ص121، ح6587 @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا برخی از صحابه به جنگ با پیامبر(ص) رفتند؟ جنگ با پیامبر (ص) گناهی نابخشودنی است. آیا امکان دارد برخی از صحابه با پیامبر جنگیده باشند؟ بر اساس برخی از روایاتی که از پیامبر صادر شده است برخی از صحابه گویا با پیامبر جنگیده اند. پیامبر (ص) فرمود: جنگ با علی (ع) و امام حسن و امام حسین و حضرت فاطمه جنگ با من است. نظر النبي صلى الله عليه وسلم إلى علي والحسن والحسين وفاطمة، فقال: «أنا حرب لمن حاربتم، وسلم لمن سالمتم»/ سنن ترمذی، ج6، ص182، ح3870/ حاکم نیشابوری، المستدرک علی الصحیحین، ج3، ص161، ح4714 مسند احمد نیز این روایات را با اختلاف جزئی چنین روایت کرده است: «أنا حرب لمن حاربكم، وسلم لمن سالمكم» (مسند أحمد بن حنبل، ج15، ص436). با توجه به این روایت وقتی به تاریخ مراجعه می شود، مشاهده می کنیم که برخی از صحابه در مقابل حضرت علی ایستادند و با حضرت علی جنگیدند. تعدادی از صحابه برجسته و بزرگ در جنگ جمل و صفین در مقابل حضرت علی ایستادند. بنابراین به تصریح پیامبر گویی با پیامبر جنگیده اند. با این اوصاف چگونه می توان همه صحابه را عادل و با تقوا دانست در حالی که برخی به جنگ با پیامبر (صلی الله علیه و آله) رفتند!؟ @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا همه صحابه بهشتی هستند؟ برخی می گویند همه صحابه بهشتی هستند. در پاسخ می گوییم چگونه می توان گفت همه صحابی بهشتی هستند، در حالی که در صحیح بخاری آمده است که برخی از صحابه به جهنم می روند. «عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " بَيْنَا أَنَا قَائِمٌ إِذَا زُمْرَةٌ، حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ، فَقَالَ: هَلُمَّ، فَقُلْتُ: أَيْنَ؟ قَالَ: إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ، قُلْتُ: وَمَا شَأْنُهُمْ؟ قَالَ: إِنَّهُمُ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ القَهْقَرَى» صحیح البخاری، ج8، ص121، ح6587 -تبری @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا برای دسترسی به دین باید همه صحابه عادل باشند؟ یکی از مسائلی که برخی مطرح می کنند، اینکه اگر صحابه عادل نباشند، دسترسی به سنت پیامبر (ص) امکان پذیر نیست. چون سنت رسول خدا (ص) توسط صحابه به مسلمانان رسیده است. بنابراین باید همه صحابه عادل باشند. در پاسخ می گوییم برای دسترسی به سنت پیامبر (ص) لازم نیست، همه اصحاب پیامبر (ص) عادل باشند، چون برخی از صحابه زنا یا شرب خمر کرده اند. بلکه عدالت برخی از صحابه کفایت می کند تا دین را از طریق آنان دریافت کنیم. خصوصا آنکه پیامبر برخی از صحابه را باب علم معرفی کرد. «أنا مدينة العلم وعلي بابها فمن أراد العلم فليأته من بابه» المعجم الکبیر، ج11، ص65 @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا خداوند رضایت خود را از همه صحابه اعلام کرده است برخی می گویند که خداوند رضایت خود را از صحابه در ماجرای بیعت رضوان اعلام کرده است. پس همه صحابه عادل هستند. در پاسخ می گوییم بیعت رضوان (بر فرض پذیرش) فقط شامل 1400 نفر از صحابه می شود و نمی توان با این آیه عدالت 100 هزار صحابی را ثابت کرد. در صحیح بخاری تعداد صحابی که همراه رسول خدا بوند 1400 نفر اعلام شده است. «وَنَحْنُ نَعُدُّ الفَتْحَ بَيْعَةَ الرِّضْوَانِ يَوْمَ الحُدَيْبِيَةِ، كُنَّا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَرْبَعَ عَشْرَةَ مِائَة» صحيح البخاري، ج5، ص122؛ اکنون چگونه با اعلام رضایت خداوند از 1400 نفر می توان بیش از صدهزار صحابی را عادل دانست! @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا صحابه بهترین بودند؟ اهل سنت با استناد به آیه 110 سوره آل عمران، عدالت صحابه را ثابت می کنند. «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ» در پاسخ می گوییم این آیه، کسانی را بهترین انسان ها معرفی کرده که امر به معروف و نهی از منکر می کردند. «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ» بنابراین چگونه می توان صحابی که مرتکب شرب خمر شده و زنا کرده است را عادل دانست! زنا کردن صحابی «أَنَّ رَجُلًا مِنْ أَسْلَمْ، أَتَى رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَحَدَّثَهُ أَنَّهُ قَدْ زَنَى» صحیح بخاری، ج8، ص165، ح6814 مشروب خوردن صحابه «... أَمَّا مَا ذَكَرْتَ مِنْ شَأْنِ الوَلِيدِ، فَسَنَأْخُذُ فِيهِ بِالحَقِّ إِنْ شَاءَ اللَّهُ، ثُمَّ دَعَا عَلِيًّا، فَأَمَرَهُ أَنْ يَجْلِدَهُ فَجَلَدَهُ ثَمَانِينَ» صحیح بخاری، ج5، ص14، ح3696 @islamonline