eitaa logo
اسلام آنلاین
107 دنبال‌کننده
108 عکس
540 ویدیو
7 فایل
شناخت مذاهب اسلامی و جریان های سلفی همچون وهابیت و داعش ارتباط با ادمین @islamonline_admin اینستاگرام https://www.instagram.com/islamonline_ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام آنلاین
نماینده جنبش جهادی اسلامی فلسطین و تبریک عید نوروز ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران در بیانیه ای فرا رسیدن عید نوروز را به ایرانیان تبریک گفت. در این بیانیه آمده است: سال ۱۳۹۸ خورشیدی با تمام روزهای تلخ و شیرینش گذشت. از پیروزیها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سطوح سیاسی، اقتصادی، علمی و بین المللی به ویژه پیروزی محور مقاومت بر گروههای تکفیری وهابی و صهیونیستی و خنثی سازی توطئه قرن علیه مردم فلسطین تا شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط استکبار آمریکایی و درگذشت شماری از یاران باوفای انقلاب اسلامی همچون زنده یاد حسین شیخ الاسلام که همگی حامیان راستین آرمان رهایی قدس و مسجدالاقصی و فلسطین بودند. در ادامه بیانیه گفته شده است: لیکن انقلاب اسلامی و محور مقاومت به رغم تمام این حوادث پابرجا بوده و به مسیر خود با قدرت ادامه می دهد. آنچه ما را در این مسیر ثابت قدم و مقتدر نگه داشته است ایمان راسخ ما به نصرت الهی و سپس برخورداری از رهبریِ مقتدر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای است. ابوشریف خاطرنشان کرد: براین اساس با امید به یاری خداوند متعال و آرزوی طول عمر و سلامتی ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای ما هم همچون ملت بزرگ و مقاوم ایران اسلامی به استقبال سال ۱۳۹۹ خورشیدی می رویم. در پایان بیانیه آمده است: اینجانب به نمایندگی از طرف جنبش جهاد اسلامی و ملت فلسطین سال جدید را خدمت مقام معظم رهبری، دولت و ملت شریف ایران و خانواده های معزز شهدا تبریک عرض نموده، ضمن آرزوی علو درجات برای یاران از دست رفته انقلاب، سالی سراسر شادی و بهروزی را برای ملت بزرگ ایران به عنوان پناهگاه ملت های منطقه از خداوند متعال مسئلت می نمایم۰ -نوروز @islamonline
اسلام آنلاین
چگونگی تقریب با وجود اختلاف در امامت و خلافت یکی از مباحثی که ما بین اهل سنت و شیعه اختلاف وجود دارد، بحث امامت و خلافت است. آیت الله سبحانی به عنوان یکی از مراجع بزرگ شیعه فرمایش زیبایی دارند. ایشان فرمودند: هر موقع سخن از تقریب به میان می آید گردنها به سوی مسأله ای به نام «امامت و خلافت» کشیده می شوند و می گویند: امامت از نظر اهل سنت یک مقام انتخابی است در حالی که از نظر شیعه یک مقام تنصیصی است. امام در نظریه نخست به وسیله «اهل حل و عقد» گزیده می شود در حالی که در نظریه دوم به وسیله خود پیامبر(ص) تعیین می گردد. بالأخره اهل سنت پس از درگذشت پیامبر، به خلافت ابی بکر اعتقاد دارند، در حالی که در نظر دیگر، امامت و رهبری مسلمانان با امام على(ع) است پس با این اختلاف چگونه می توان به تقریب رسید تا چه رسد وحدت! ولی باید توجه نمود که اختلاف در این مسأله در نظر اهل سنت اختلاف در یک مسأله فرعی است نه اصلی، به گواه این که شخصیت های بزرگی از اهل سنت مانند غزالی (م ۵۰۵) در کتاب «الإقتصاد فی الإعتقاد»؛ و «آمدی» (۶۳۱) در کتاب «غایة المراد» ؛ و «ایجی» (۷۵۷) در «مواقف» ؛ و «تفتازانی» (۷۹۱) در «شرح مقاصد»، مسأله امامت را از فروع دین می دانند نه از اصول ، بنابراین اختلاف در این مسأله بسان اختلاف حنفی و شافعی در مسایل فقهی است. بنابراین اختلاف در مسأله امامت از دیدگاه اهل سنت بسان اختلاف فقهای مذاهب اربعه با فقهای ظاهریه در حجیت قیاس در استنباط احکام شرعیه است. فقه ظاهری قیاس را باطل می داند، در حالی که فقهای دیگر مذاهب آن را دلیل صحیح می انگارند، یا بسان اختلاف فقهای حنفی یا شافعی در حجیت «استحسان» است. حنفیها به «استحسان» عمل می کنند در حالی که شافعی می گوید: «من استحسن فقد شرع». اگر این نوع اختلافها در میان فقهای اهل سنت مایه تفرقه و سنگ اندازی نیست، مسأله خلافت نیز نباید مایه بدبینی و بدنگری باشد. ممکن است گفته شود: «اعتقاد به امامت امیرمؤمنان علی(ع) نزد شیعه جزء اصول است و آن را در ردیف دیگر مسائل عقیدتی ذکر می کنند. پاسخ آن این است که آن را جزء أصول مذهب شیعی می دانند، نه جزء اصول دین که تحقق اسلام و ایمان به آن بستگی دارد . شیعه می گوید: اصول دین را سه چیز تشکیل می دهد: «توحید، معاد و رسالت پیامبر خاتم». بنابراین اسلام و ایمان، با اعتقاد به اصول سه گانه تحقق می پذیرد. ولی تشیع در گرو دو اصل دیگر است: خلافت را از آن على(ع) بداند؛ به عدل الهی معتقد گردد. منبع: کتاب «در سرزمین خاطره ها» صص68-72 @islamonline
ماموستا فائق رستمی امام جمعه اهل سنت سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، نسبت به مواضع اخیر مولوی عبدالحمید در زمینه منشأ کرونا و حمله به جامعة المصطفی واکنش نشان داد. وی با اشاره به آیه مبارکه" يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا" افزود: قرآن کریم می فرماید اگر کسی خبری برای شما آورد نباید تا قبل از این که صحت آن سنجیده شود آن را باور کرد. ماموستا رستمی در ادامه اظهار داشت: قرآن کریم دستور می دهد مسلمانان درباره چیزی که علم ندارند نباید اظهار نظر کنند، امروز در شرایط حساسی قرار داریم و دشمن سعی می کند تفرقه ایجاد کند، کرونا مسأله ای مختص به ایران نیست بلکه موضوعی فراگیر و جهانی است. وی ادامه داد: کرونا مسأله ای نیست که تنها در یک کشور باشد و تصور کنیم از افراد خاصی منتقل شده است بلکه این مسأله جهان را فرا گرفته است، برخی نباید با اخبار و اطلاع رسانی کاذب بین امت اسلامی ایجاد تفرقه کنند، دشمن همیشه در کمین است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد و مسلمانان را از یکدیگر جدا کرده و ایجاد دشمنی کنند. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تخریب روحانیت کاری ناروا و نادرست است، ابراز داشت: روحانیت همیشه با مردم بوده و بر اساس حدیث رسول اکرم(ص) که فرمود علما وارثان انبیا هستند غمخوار مردم بوده و همیشه به آنان خدمت می کنند، حال چگونه می شود کسی ادعا کند روحانیان شست و شوی مغزی می کنند؟ وی حضور طلاب اهل سنت در جامعة المصطفی را مصداق وحدت اسلامی دانست و عنوان کرد: بر اساس دستورات قرآن کریم باید بین مسلمانان وحدت ایجاد شود، حضور طلاب اهل سنت نه تنها مغایر با وحدت نیست بلکه نشانه اتحاد و اتفاق است. ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: روحانیت از دیرباز به دنبال وحدت و تقریب هستند و علمای اسلام باید مسلمانان را به برادری بیشتر و وحدت توصیه کنند، علما و روحانیون باید مردم را به سوی وحدت دعوت کنند چرا که دین مبین اسلام ضد اختلاف و تفرقه بوده است. وی اضافه کرد: در این شرایط حساس که بیماری کرونا جامعه را درگیر کرده است باید به آیه شریفه" تَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوى وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ" عمل کنیم. نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای اهل سنت و تشیع یک پیکر هستند و نباید کسانی ایجاد تفرقه کنند آن هم در شرایطی که درگیر مشکلات جدی در جامعه هستیم. وی همچنین از کادر بهداشتی و درمانی کشور و همه کسانی که برای مقابله با کرونا فعالیت می کنند قدردانی کرد و افزود: روحانیت که همیشه غم خوار مردم و همراه آن ها بوده است و در جریان اخیر هم در کنار مردم بوده و به آن ها خدمت کرده است. ماموستا رستمی با اشاره به توصیه های اسلام برای رعایت مسائل بهداشتی و درمانی اظهار داشت: اسلام توصیه های بسیار مهمی درباره مسائل بهداشتی و پزشکی دارد که باید به آن ها توجه کرده و آن را رعایت کنیم. @islamonline
اسلام آنلاین
مفتی اعظم مصر و شیخ سابق الازهر: پیروی از مذاهب هشتگانه جایز است شیخ سید محمد طنطاوی مفتی اعظم مصر و شیخ الازهر بود که در سال 1388 شمسی از دنیا رفت. وی در رابطه با جواز پیروی از مذاهب هشتگانه اسلامی می گوید: پس از صحابه، نوبت به تابعان و تابعان آنها رسیده تا قرن چهارم هجری. در این دوران مجتهدانی برخاسته اند که ما آنان را تا حدود نود تن به شمار آورده ایم. از آنجا که اینان همه اهل علم، ذکاوت، هوش و تقوا بوده اند، مذاهب، آرا و نظرات استدلالیشان، پیروانی داشته است. از این تاریخ به بعد تنها مذاهب هشت گانه رواج یافته و به تواتر به ما رسیده و دانشمندان به تصحیح استدلالات آنان به حدیث شریف نبوی (ص) و آثار وارد از ایشان از منابع آن پرداخته اند و مباحث ذکر شده در کتاب های این مذاهب را از جهت دلالت الفاظ و ابعاد لغوی و فقهی مورد مداقه قرار داده به تحلیل مختصرات سودمند، نظم و تلخیص شروح، تفریع اصول، الحاق مطالب، استنباط قواعد و ضوابط، استخراج و کتابت اصول و سایر خدمات علمی اقدام کرده اند و سبب شده اند تا این مذاهب، بیشتر رواج یابند و پیروان آنها، کم یا زیاد در بلاد مسلمانان باقی بمانند. این مذاهب هشت گانه عبارت اند از: مذهب مالکی، حنفی، حنبلی و شافعی که به آنان مذاهب اهل سنت می گویند و مذهب جعفری، زیدی، اباضی و ظاهری که به آنان مذاهب غیر سنی می گویند. با نگاهی به فقه و اصول این مذاهب در می یابیم که اختلاف بین آنها، تنها در دایره «ظنیات» است نه در «قطعات» که منکر قطعیات در حقیقت، منکر اسلام و کافر است و خدای را بر این امر سپاسگزاریم. بنابراین هر کس، هر یک از این مذاهب را پیروی کند و در زندگی خود احکام آنها را به کار بندد، مسلمان صحیح الاسلام است و این نظر با امر خداوند متعال و پیامبرش(ص) که ما را به اعتصام به حبل الله دعوت کرده، خواهان تشکیل امت واحده و پرهیز از اختلاف بوده اند، هم سویی دارد. -الازهر @islamonline
12.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عید مبعث روز بسیار مهمی است که خداوند در آن روز محمد امین را به پیامبری برگزید. این روز برای همه مسلمانان مهم است و می تواند محور وحدت قرار گیرد. به همین مناسبت به برخی از سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با وحدت اشاره می شود. 1. مسئله‌ی وحدت، امروز در رأس مسائل اسلامی است. 2. اگر ملّتهای کشورهای اسلامی در جهت‌گیری‌های کلّی با یکدیگر همراه باشند، دنیای اسلام به اوج ترقّی و تعالی خواهد رسید. 3. همچنان که وجود مبارک پیغمبر اسلام وسیله و محور وحدت بین مسلمین است،محبّت اهل‌بیت هم می تواند محوری باشد برای اتّحاد مسلمین. 4. وحدت یعنی پیروان دو مذهب با هم برادر باشند و احساس برادری کنند؛ نه این که شیعه، سنی و سنی، شیعه بشود. 5. از مهم‌ترین عوامل و عناصری که میتواند مایه‌ی شرافت و کرامت باشد برای رسول مکرّم اسلام و مردم مسلمان و جامعه و امّت اسلامی، اتّحاد امّت اسلام است. -ای @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به مولوی عبدالحمید: قسمت اول در اواخر اسفند ماه آقای عبدالحمید در تهمتی نادرست به جامعه المصطفی تلاش کردند علت ورود کرونا به ایران را طلاب چینی اعلام کنند. آقای حامد کاشانی در پاسخ ایشان از مطالبی ارائه کردند. اکنون از آقای عبدالحمید می خواهیم یک دلیل محکمه پسند برای گفته های خویش ارائه دهد؟ آیا ویروس کرونا فقط در ایران منتشر شده که مولوی عبدالحمید، طلاب چینی را مقصر می داند؟ آیا می توان تصور کرد 10 یا 20 نفر طلبه چینی که در آن زمان در قم و در حال تحصیل بوده اند، کرونا را به ایران منتقل کرده باشند؟ چگونه ممکن است طلاب چینی که هیچ کدام از استان ووهان چین نیستند، این ویروس را به قم منتقل کرده باشند؟ چرا ویروس کرونا توسط تجار چینی به ایران منتقل نشده باشد؟ چرا آقای عبدالحمید دست روی طلاب چینی گذاشته اند؟ آیا ایشان به دنبال عقده گشایی بودند؟ تا از این طریق جامعه المصطفی را مورد انتقاد قرار دهند؟؟؟ آیا آقای عبدالحمید به عنوان یکی از مهره های وهابیت اقدام می کنند؟ و آیا ویروس کرونا در اروپا و آمریکا نیز توسط طلاب چینی شیوع پیدا کرده است؟ چرا مولوی عبدالحمید از جامعه المصطفی می ترسند؟ آیا ترس ایشان به این جهت است که جامعه المصطفی درصدد است شعبه ای در زاهدان ایجاد کند؟ و یا اهداف دیگری داشته است؟ @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محبوبیت از دست رفته مولوی عبدالحمید آقای عبدالحمید در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو نفر حمایت کردند که هیچ کدام وارد مجلس نشدند. ایشان بعد از ناکامی در انتخابات به مجلس نگهبان انتقاد کرده و موضوع بازشماری آراء را مطرح کردند. اتفاقا در بازشماری آراء مشخص شد که هیچ رأیی جابه جا نشده است. آقای عبدالحمید هرچند بعد از بازشماری آراء پذیرفتند که در انتخابات شکست خورده اند ولی برای اینکه شکست خود را راحت تر بپذیرند، شروع به تخریب جایگاه نمایندگان مجلس کردند و در خطبه های نماز جمعه گفتند که نماینده کاری از دستش بر نمی آید. بعد از این شکست بود که وارد بازی دشمن شده و در سخنانی به جامعه المصطفی انتقاد کردند. البته به سخنان ایشان پاسخ هایی داده شد. برخی از این پاسخ ها از سوی فرهیختگان اهل سنت زاهدان بود. دانشجویان زاهدان در انتقاد از کارنامه مولوی عبدالحمید گفتند که شما در قضیه مجلس گوش به حرف فرهیختگان اهل سنت نکردید و شکست خوردید و اکنون نیز با سخنان تفرقه افکن سعی در ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه دارید. @islamonline
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در پی سخنان تفرقه انگیز مولوی عبدالحمید، پاسخ های زیادی از سوی عالمان و فرهیختگان به ایشان داده شد. حجت الاسلام موسوی مطلق درخواست یک مناظره علمی از مولوی عبدالحمید داشتند. ایشان گفتند که حاضر هستند با مولوی عبدالحمید بر اساس منابع اهل سنت مناظره کنند و ثابت کنند که دیدگاه مولوی عبدالحمید اشتباه است. ایشان در ادامه از مولوی عبدالحمید خواستند که هر کس توانست در این مناظره پیروز شود باید مذهب طرف مقابل را بپذیرد. @islamonline
هدایت شده از اخبار سوریه
5.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✴️ کار بزرگ فرزندان ایران مردم ایران همیشه قدردان زحمات فرزندان خود در هر کجای این آب و خاک باشند، هستند. در این روزهای سخت که قرار است ما در خانه بمانیم آنها چند جبهه در جنگ ویروس جاسوس کرونا هستند. در کنار کادر درمانی که ما سپاسگزار آنها هستیم، نیروهای مسلح نیز در راستای وظیفه ذاتی خود که همان پاسداری از ایران عزیز و حفظ جان مردم شریف کشور است، مردانه پای کار آمده‌اند تا نشان دهند که در روز واقعه آنها در کنار خانواده بزرگی به نام «ایران» قرار دارند. حسب دستور معاون هماهنگ کننده ارتش، نیروی زمینی ارتش ایران در یک اقدام سریع باید یک بیمارستان و نقاهتگاه دو هزار تختخوابی در تهران بسازد، حالا که ۲۴ ساعت از آغاز کار گذشته با همت فرزندان شما در نیروی زمینی ارتش، ۶۰ درصد از این مرکز بیمارستانی و نقاهتگاه به پایان رسیده و با دعای خیر شما صبح روز چهارشنبه بازگشایی خواهد شد. این اقدام مشتی محکم به دهان وزیرخارجه پست آمریکاست که مدعی شده بود کرونا باعث شده تا قدرت نیروهای نظامی ایران کاهش پیدا کند. او حالا خوب نگاه کند که هم موشک‌های سپاه آماده شلیک است و هم کاردرمانی ارتش آماده خدمت به ملت. @syriankhabar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ حجت الاسلام دانشمند به مولوی عبدالحمید مولوی عبدالحمید در بخشی از سخنانش توسل به اولیای الهی را زیر سؤال می برد که آقای دانشمند به این قسمت از سخنان مولوی عبدالحمید پاسخ می دهد. . @islamonline