eitaa logo
حوزه دانشگاهیان علم و صنعت
181 دنبال‌کننده
856 عکس
251 ویدیو
113 فایل
ارتباط با ادمین: @iust_hodat_ir_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
*شرط همراهی با ائمه علیهم السلام* امام‌ موسی‌بن‌جعفر علیه‌السلام می‌فرمایند: «لَيْسَ مِنَّا مَنْ لَمْ يُحَاسِبْ نَفْسَهُ فِي كُلِّ يَوْمٍ فَإِنْ عَمِلَ حَسَناً اسْتَزَادَ اللَّهَ وَ إِنْ عَمِلَ سَيِّئاً اسْتَغْفَرَ اللَّهَ مِنْهُ وَ تَابَ إِلَيْهِ»؛ یعنی از ما نیست کسی که هر روز خودش را محاسبه نکند؛ پس اگر کار خوبی کرد، از خدا بخواهد که بیشتر بر آن کار موفق شود و اگر کار بدی کرد از خدا طلب آمرزش کند. حرف ائمه علیهم السلام این است که ما کسانی هستیم که همه چیزمان روی حساب است. اگر می‌خواهید با ما باشید، باید مثل ما باشید. اهمیت محاسبه در اینجاست که کاری می‌کند تا در همان برزخ همراه ائمه علیهم السلام باشیم. @javedan_ir حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
از دانشجویان می‌خواهم علاوه بر درس خواندن به مسائل جامعه و خودشان بی تفاوت نباشند و این مسائل را کمتر از درسشان نگیرند و بدانند که دردهای افراد و جامعه را امثال استاد مطهری بیان نموده اند، سخنان ایشان را به گوش جان بسپارند. حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
*تربیت فردی در جهت رشد جمعی و تربیت جمعی است* @karavani حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📜 برگی از نهج البلاغه *وَ لْيَكُنْ هَمُّكَ فِيمَا بَعْدَ الْمَوْت* *تمام همّت خود را به آنچه بعد از مرگ و پايان زندگى است متوجه ساز* ✅ سرور و شادى انسان نباید نسبت به مواهب مادى دنیا که در دسترس او قرار مى گیرد باشد، و غم و اندوه او نباید مربوط به مواهبى که از دست مى رود باشد، بلکه سرور و شادى باید فقط براى نیل به مواهب معنوى و اخروى، و تأسف و اندوه به جهت از دست رفتن آن ها باشد ✅ روح این نامه همان چیزى است که در قرآن مجید در سوره حدید آمده است: لِکَیْلاَ تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَکُمْ وَلاَ تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُم اگر این دستور را انسان در زندگى به کار بندد هرگز دگرگونى هاى روزگار و طوفان هاى زندگى او را تکان نخواهد داشت. دنیا و دنیایی ها نه شادی اش پایدار است و نه غمش. دلت دائما در گروِ امورِ اخروی باشد حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 *ویژگی نگاه به تاریخ با نظریه «انسان ۲۵۰ساله»* دانلود صوت کامل 👇
1141317379_-215263.mp3
5.19M
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله» 🔘 *ویژگی نگاه به تاریخ با نظریه «انسان ۲۵۰ساله»* 🗒 سلسله جلسات امامت، هیئت انصارالحسین تهران، محرم الحرام ۱۳۹۳ قمری ۱۳۵۱/۱۱/۲۰ ۲۵۰_ساله @sahba_nashr حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
من با کمال تأسف از وضع ایران، به شما دانشجویان داخل و خارج امیدوارم؛ امید روزی که کشور از لوث وجود اجانب و عمال آن ها پاک شود. شما ای جوانان عزیز! یأس به خود راه ندهید، حق پیروز است بر شما جوانان روشنفکر و دانشمند است که از اوضاع عبرت بگیرید و بر اجتماع خود بیافزایید و از مخالفت های بی اساس احتراز کنید، و مکتب های بی اساس دیگران را کنار گذاشته، به مکتب مترقی اسلام روی آورید، و در راه حق و محو باطل دست به دست هم دهید، و مردم را از اهداف پاک اسلام با خبر کنید، و از جنایات و خیانت های عمال اجانب پرده بردارید؛ و از خداوند متعال استمداد کنید، اِنَّهُ وَلِیُّ التَّوْفیق. صحیفه امام ج۳ ص ۱۷۱ حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
"ای شهیدان ! چه قدر دلگیر است این دنیا؛ گویی نسل خدایی دیروز، در تاریکی امروز گم شده است.... می‌دانید، اگر سراغمان نیایید، کلامی و حرفی بر زبان نیاورید، ما هم کم کم باورمان می شود که همه چیز تمام شده... باورمان می شود که دیگر رد پایی از شما پیش رویمان نیست تا راهنمای مسیر عشق باشد... " گاهی از یاد می‌بریم که خانواده‌ی شهدا ، در مسیر عشقند و دستگیری می‌کنند از آنان که خواهان حرکتند💚 🌹🔺کنگره شهدای علم و صنعت برگزار می کند: 🔸🔷 اولین دیدار مجازی با خانواده شهدا (دیدار با همسر شهید احمدی روشن، شهید علم) 📌جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر راجع به نحوه شرکت در دیدار مجازی با آیدی زیر در ارتباط باشید . ✏️ @shohada_iustDidar ⏰زمان: ساعت ۴ الی ۶ بعد از ظهر ⏳جمعه ۲۴ مرداد ماه ⛔️ظرفیت ثبت نام محدود ⛔️ مخصوص خواهران @shohada_iust حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
⏰ آنچه گذشت 📝 خلاصه جزوه جلسه اول کلاس سبک زندگی اسلامی ایرانی مجازی سال 99 ✅ برای ارتقای بازدهی حداکثری یک فرد باید به "مزاج" توجه کنیم نور - رنگ - لباس - خوراک - بو - محیط پیرامون در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم... حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
⏰ آنچه گذشت 📝 *گزیده جلسه اول کلاس سبک زندگی اسلامی ایرانی مجازی سال 99* ✅ برای ارتقای راندمان حداکثری یک فرد باید به "مزاج" توجه کنیم نور - رنگ - لباس - خوراک - بو - محیط پیرامون ☀️ نور مصنوعی لامپ رشته ای (مزاج گرم) لامپ LED(مزاج سرد) نکته: باید نور محیط به تعادل برسد 🎨 ⬅️ تیره( مزاج سرد) ⬅️ روشن(مزاج گرم) می توانید در طراحی محیط با اصلاح رنگ محیط را "متعادل" کرد مثال پنجره های" ارسی" در معماری ایرانی. تلفیق نور مصنوعی با پنجره های "اورسی(مشبک رنگی)" در فاز 9 پردیس سعی شده نور طبیعی به سبک معماری ایرانی اسلامی تامین شود. باید منزل طوری طراحی شود که نور طبیعی به همه ی پنجرها بخورد و نور صرفا از تراس تامین نشود صرفا(به علت پرتاب نور پایین تراس) معمولا در ایران اگر خانه ها رو به قبله ساخته شود نور طبیعی بیشتر تامین می شود. مصالح امروزی ⬅️ رنگ مصنوعی مصالح قدیمی (بوم آورد) ⬅️ رنگ طبیعی 📖 خلاصه تا اینجا: 1.تا جای ممکن نور طبیعی تامین شود 2. اگر نشد از لامپ رشته ای، هالوژن های هفت رنگ(مصرف انرژی زیاد و عمر مفید کم) استفاده شود. 3. با رنگ های مختلف پنجره های ارسی (مشبک رنگی ) و لامپ ها رنگی و" رنگ محیط متعادل " شود. _به تصاویر حوزه علمیه ی مشکات مراجعه شود(محیط به تعادل رسیده) حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
⏰ آنچه گذشت 📝 *گزیده دوم جلسه اول کلاس سبک زندگی اسلامی ایرانی مجازی سال 99* ✅ - در خوشبو کننده هایی که هر 5 دقیقه بوی "مصنوعی" اسپری می کند، بوی "طبیعی" بگذارید - به لیمو بکارید در منزل - عطر طبیعی بخرید مثل عطر یاس - بوی محیط باید به تعادل برسه - بوی اسفند متعادل هست. 👤 در مجلس ختم که "سرد" هست از گلاب "مزاج گرم" استفاده میشه برای به تعادل رسیدن بوی محیط 🕌 برای مسجد و هیئت از گلاب و یاس و عود استفاده شود. 🌷 در "فضای شهری" از چه گلهایی برای به تعادل رسیدن رنگ و بوی محیط استفاده شود؟ _ بو های گرم مثل اسطخودوس یاس زرد (رنگ +بو) گل رز بوی زیادی ندارد ولی از رنگش برای به تعادل رسیدن محیط استفاده شود. رزماری _ در مکان هایی که اعصاب و روان بهم ریخته است از رنگ و بوی گرم استفاده شود. مثل دادگاه ، دادسرا ، کلانتری و... حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*📹 باید زنده شویم؛ مثل حاج قاسم!* 🔻بیایید زندگی زیباتری را تجربه کنیم ... @Panahian_ir حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
☘ *در واقع طب اسلامي يک تابلو است که راه رسيدن به تمدن اسلامي را نشان ميدهد و مبلغّي است که از معارف و مفاهيم ناب اسلامي تبليغ مي کند* ☘ رهبر انقلاب فرمودند: من در چند سال قبل در اوايل انقلاب،‌ سال ۱۳۵۹ بود يك سفري با يك هيئتي به هند رفته بودم . آنجا مأمورين وزارت خارجه به ما اطلاع دادند كه يك بيمارستان گياه درماني وجود دارد. من خيلي علاقمند شدم كه آنجا را ببينم و رفتم ديدم از نزديك، بيمارستان بسيار وسيع و مفصلي بود، اسم فارسي هم برايش انتخاب كرده بودند به نام همدرد. با اينكه هند بود. در دهلي نو مركزش بود و در استانهاي مختلفي از هند شعبه داشت كه اين فقط يك بيمارستان نبود، هم بيمارستان بود هم مركز تحقيقات، بلكه يك دانشكده بود كه تدريس در آنجا مي شد، ما در آنجا كارهاي گياهي درماني را ديديم. بنده آنجا به ذهنم آمد كه مي بايستي ( گياه درماني) را در ايران پيگيري كنيم، وقتي از هند به ايران آمدم با مسئولين آن وقت صحبت كردم و از آنها قول گرفتم كه به طور قطعي دنبال اين قضيه باشند، ولي اقدامي نكردند. ☘ ایشان در جمع وزرای دولت دهم در مشهد نیز فرمودند: دغدغۀ قلبی امروز من طب اسلامی ایرانی است، به آن بپردازید. ☘ آیت الله جوادی آملی حفظه الله نیز فرمودند: طب اسلامی یک تابلو است که راه رسیدن به تمدن اسلامی را نشان میدهد. اسفند ۱۳۸۹ حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
موضوع دانشگاه، به خودى خود یک موضوع مهم است؛ همچنان‌که موضوع حوزه‌ى علمیه هم، به خودى خود یک موضوع اساسى و مهم است. وقتى ما «وحدت حوزه و دانشگاه» را عنوان مى‌کنیم، بدیهى است مقصود این نیست که این دو را در عالم واقعیّت به یک چیز تبدیل کنیم. زیرا اگرچه در گذشته، در حوزه‌هاى علمیه، همان دروسى خوانده مى‌شد که امروز در دانشگاه‌ها خوانده مى‌شود، اما اگر فرض کنیم آن دروس حوزه‌هاى علمیه، همان پیشرفتى را که تا امروز کرده است، مى‌کرد، باز امروز باید به مقتضاى تخصّص و تشعُّب، هر گروه کار و درس خودش را دنبال کند. پس، مقصود این نیست. مبادا بعضى همین موضوعِ به این روشنى و وضوح را ندیده بگیرند و درباره‌ى غلط بودن شعار وحدت حوزه و دانشگاه قلمفرسایى کنند. ۲۴ آذر ۷۲ حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
✅ چیستی نظام جزای اعمال 🔸جهان محل عمل و آزمایش و بستر تکامل و تعـالی و یـا سـقوط معنـوي اختیاري انسان است و بر اساس سنتهاي الهی به کردارهاي آدمیان واکنش نشان میدهد. بحث نظام جزای اعمال تبیین کننده کیفیت تاثیر و تاثر عمل انسان در خودش، دیگران و جامعه در دنیا و آخرت در قالب نظام واره ای از سنن و قواعد است که براساس نوع تبیین علامه طباطبائی (ره) و شرح حضرت استاد عابدینی(حفظه الله) تنظیم شده است. 🔸به استناد برخي از آيات قرآن، اعمال انسان از لحاظ پاداش و كيفر آثار و احكامي دارد كه بيان كننده اثر آنها در سعادت و شقاوت است. اين مباحث قرآني، مبتني بر قواعد كلّي عقلايي است كه در جامعه بشري حكمفرما بوده و هست و براساس مصالح و مفاسد تنظيم شده است. 🔸علاّمه طباطبايي در تفسير شريف الميزان به مناسبت ذيل آيه، مباحث سودمندي درباره احكام و آثار اعمال مطرح كرده‌اند كه مي‌توان آنها را در پنج محور بررسي كرد: • گام اول: قاعده‌مند بودن هستی • گام دوم: منشأ اثر بودن عمل اختياري انسان • گام سوم: سنت های حاکم بر عمل انسان • گام چهارم: تاثیر متقابل اعمال انسانها با یکدیگر • گام پنجم: تاثير عمل در حوادث خارجی حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 در بحث دو موضوع جدی مطرح است: 🔸کمیت نیّت 🔸کیفیت نیّت 🔰فقط جایی می توان گفت نیّت، کاملاً الهی شده که شخص کار را اصلاً برای خودش انجام ندهد.🌱 💌 فقط آنجاست که نیّت به اوج خود می‌رسد و شخص به حاقِّ ایمان دست پیدا می‌کند.🌻 *⁉️ اما چگونه می‌توان به این حد از کمال رسید...* @qasemian_ir حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
📝 *تلخیص جلسه دوم * 🌹 *بسم الله الرحمن الرحیم* 🌹 🤲 (پس از حمد الهی و سلام و صلوات بر پیامبر و اهل بیت(ع) و لعن اعداء ایشان و دعای سلامتی امام زمان(عج) و دعا برای سربازی و سرداری امام زمان(عج)) 📍موضوع بحث در این جلسات: * ، ، و مباحثی از اخلاق و از منظر آیات و روایات و سیره حضرات معصومین(ع) برای فعالان فرهنگی است.* 🔻- پرداختن به مساله را میشود از دو ناحیه مورد بحث قرار داد. یک: بررسی کلاسیک مبانی نظری این بحث. دو: ورود به بحث آنطور که قرآن ورود کرده است. 🔻- خدای سبحان در قرآن کریم از یک طرف مفاهیمی مانند توحید و معاد و نبوت به طور کلی بیان کرده است. از طرفی، عمق این مفاهیم را در وقایعی که اتفاق می‌افتاد اشاره کرده است. خداوند متعال *قولش فعلش* است؛ یعنی *وقایعی را که برای ما پیش می‌آورد، با ما گفتاری دارد. هر کدام از اسماء الهی در یکی از حالاتی که برای ما پیش می‌آید ظهور می‌کند.* فلذا همانند زمان ها، حالات نیز منازل سلوک الی الله هستند. (همانطور که هر زمان با انسان کاری دارد، هر حادثه‌ای با انسان کاری دارد) فلذا سعی داریم حرکت کاروانی را در ضمن منازل و حوادث و زمان ها بررسی کرده و مبانی آن مورد نظر قرار بدهیم. 🔻- *ماه رمضان هم یک حال و حادثه و هم یک زمان است.* این ماه، زمان ویژه ای که کتب الهی در این ماه نازل شده که در این زمان یک از ناحیه تمام مسلمین به عنوان روزه‌داری محقق میشود و *یک حال ارتباطی واحد بین آنها ایجاد میشود.* (وقتی که یک بر یک جمع و تشکیلاتی حاکم میشود، در دید اذهان عمومی نیز مشهود خواهد بود و آن کس که به این جامعه ورود می‌کند، این را مشاهده می‌کند) این خداوند یک مدل سازی عمومی است که از این قالب برای *یک خاص میتوانیم استفاده کنیم.* 🔻- این می‌تواند بر مبنای باشد که توحید ایجاد شده بر این مبنا محدود است و *تا جایی است که به خطر نیافتد* و بلکه محدود به عمر بدن است. با به خطر افتادن منافع ابدان، این توحید محو میشود. ما در قرآن به سه مدل اتحاد در دایره ابدان اشاره می‌کنیم که جز متقین این روابط به *دشمنی* در قیامت که *اعتباریات* دیگر وجود ندارد تبدیل خواهد شد. ۱. دوستان و رفیقان (يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ - ۳۴ سوره عبس) ۲. در خانواده و آشنایان (وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ) ۳. تابع و متبوع مانند امام و ماموم. (وَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِلَّذِينَ آمَنُوا اتَّبِعُوا سَبِيلَنَا وَلْنَحْمِلْ خَطَايَاكُمْ وَمَا هُمْ بِحَامِلِينَ مِنْ خَطَايَاهُمْ مِنْ شَيْءٍ ۖ إِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ - ۱۲ سوره عنکبوت) 🔻- *اگر در یک رابطه تشکیلاتی روابط از بالاتر برود اعضا پیوستگی بیشتر میابند و هر قدر این روابط در ناحیه ابدان بماند به سرعت بیشتری به گسستگی میرسد.* ماه رمضان یعنی تخطئه . بالاترین نتیجه ای که در این ماه برای انسان رخ میدهد این است که انسان می‌فهمد که این بدن نیست. *هرچه تخطئه احکام بدن در یک تشکیلات جدی‌تر باشد بقای بیشتری میابد. اگر تشکیلات بر اساس شد، چون او ابدیت دارد، تشکیلات نیز ابدیت پیدا میکند چون پیوند با خدا انتها ندارد.* 🖇 ادامه دارد ... @karavani حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🖇 ادامه تلخیص 🔻- پیامبر اکرم در سال ۱۲ بعثت، با اهل مدینه که برای بیعت آمده بودند ۶ شرط می‌کنند که *همه از جنس ترک یک فعل بودند؛ یعنی یک کاری را انجام ندادن.* این ۶ *ترک* مقدمه ساخته شدن این *تشکیلات* بود. این ترک ها میان این مردم *وحدت* ایجاد کرد. این مقاومت بر یعنی این ۶ شرط باید ادامه پیدا میکرد و باید در *تمام لحظات* بر این عمل *تداوم* می‌داشتند تا *نتیجه* حاصل میشد. این رعایت دائمی یک نوعی *ادب* بود. این یک نوع * برای کار تشکیلاتی* است. 🔻- یک نکته دیگر این داستان این است که *سنجش * در نظام محاسبات الهی متفاوت از سنجش های امروزی است. بلکه به مانند شجره ای است که (تُؤتي أُكُلَها كُلَّ حينٍ بِإِذنِ رَبِّها - ۲۵ سوره ابراهیم) دائما *ثمر* میدهد *ولو اینکه در ابتدای امر، ثمری از آن دیده نشود. زحمات اولیه در نیازمند صبر است که در تداوم این صبر این زحمات رو به توسعه خواهد رفت.* هرچند گام های اولیه محدود بوده است اما در ادامه این صبر، نتیجه با سرعت بالایی رو به توسعه میرود. 🔻- فلذا اگر ما می‌خواهیم تشکیلاتی شکل بدهیم که *بقای بیشتری* دارد، اساس آن می‌تواند *ماه رمضانی* باشد که منزل مهمی برای فرد و اجتماع از نظر زمانی است و از طرفی آنچه در این ماه نازل شده است را به عنوان یک ببینیم. *انسان ها بر اساس مشابهت هایی که باهم دارند، با یکدیگر ارتباط می‌گیرند و این مشابهت سبب علاقه‌مندی آنها بهم می‌شود. عهد های جمعی دایره مشابهت هاست.* جذب کردن دیگران و تثبیث کردن در این دایره هاست که بقا پیدا میکند. راه قوی‌تر کردن آن، بیشتر کردن مشابهت های جمعی است که از طریق عهد های جمعی قابل تحقق است. *توجه افراد به عهدهای جمعی تولید کننده یک روحی واحدی است که اثراتی دارد که در حالت عادی این اثرات برای فرد قابل تحقق نبود.* 🔻- یکی از این عهدهای جمعی در این ماه *قرآن* است. (وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَسْتُورًا - ۴۵ سوره اسرا) خطاب آیه این است که *هر کس از مومنین قرآن بخواند، خداوند میان مومنین و میان منکرین معاد و کفار قرار میدهد.* وجه مشترک مومنین خواندن قرآن و وجه مشترک کفار انکار معاد است. *این قدرت فهم فعالیت های اهل ایمان را از آنها می‌گیرد و نوعی ضمانت حفظ ایجاد میکند.* این عدم شناخت کفار سبب کاهش قدرت مقابله با مومنین می‌شود. این می‌شود مقدمه یک اثربخشی بزرگ با سرعت بالا. *فلذا در یک تشکیلات نیاز است هسته ها و راس های تشکیلاتی یک عهد های جمعی خاصی داشته باشند.* 🔻- یک مدل این این است که *همه با هم متعهد باشند که با ارتباط با همدیگر، این قرآن خواندن صورت بگیرد ولو اینکه هر کس در یک بخشی از قرآن باشد. توجه به عهدی که این ارتباط روحی میان مومنین را شکل می‌دهد مهم است.* ✋ و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته @karavani حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
[به نام نامی سَر بسمه تعالی سَر...] ؛ ... [راستی که ادب مصیبت داری را باید آموخت و از اشک بهره برد و با اشک رفعت گرفت و به همراهی شهیدان رفت و در بزم انس حق نشست...] ؛ 🏴 برنامه مراسم عزاداری دهه اول ۱۴۴٢ 💠سخنرانان: حجت الاسلام و المسلمین حجت الاسلام و المسلمین 💠بانوای: 🕰زمان: از پنجشنبه سی ام مرداد ماه به مدت ۱۱ شب شروع مراسم از ساعت ۲۱ 🕌مکان: میدان حاج قاسم سلیمانی(رسالت) | خیابان هنگام|خیابان دانشگاه|فضای باز روبه روی مسجد الشهداء دانشگاه علم و صنعت ایران ⭕ حضور در این مراسم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت می‌باشد. @heyat_gomnam_iust 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
⏰ آنچه گذشت... ۱- اولین ماموریتی که خدای متعال به پیامبر اکرم ص داده است چیست؟‌ دعوت به دوستی؟ مهربانی؟ ترور؟ جنگ؟ کسب علم؟ گوشه گیری؟ ... ۲- اولین پیامی که رسول مکرم اسلام ص باید از جانب خداوند از اسلام و خداوند برای مردم بخواند چه می باشد؟ صلح و رحمانی بودن اسلام با همه افراد؟ جنگ و ستیز داشتن با همه ادیان و فرق؟ حق بودن خود و ناحق بودن سایر مکاتب؟ ... ۳- آیا همه از استدلال محکم و حرف حق آخرین فرستاده الهی استقبال و تبعیت میکنند؟ ۴- چرا بعضی در برابر سخنان حق ولی الهی طغیان میکنند؟ ریشه طغیان صاحبان زر (پول) و زور (قدرت) و تزویر (رسانه) چیست؟ ۵- در شرایطی که هنوز حکومت اسلامی به پا نشده و پیامبر با یاران اندک در سیستم غیر الهی (طاغوتی و شیطانی) زندگی میکند با این طاغیان چه باید بکند؟ پاسخ را با تدبر در قرآن ، سوره علق اولین سوره نازل شده بر پیامبر اکرم ص میگیریم و از قرآن استنطاق میکنیم... 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
*سودمندی بیشتر ما باعث پیروزی ماست* 📍کف روی آب نباشید، در مقام عمل اجتماعی، نیز سودمندتر باشید. اگر عمل شما به‌حال مردم سودمند واقع شود، ماندنی خواهید بود. کف می رود و آنچه برای انسان ها سودمند است می ماند. سودمندی بیشتر ما باعث پیروزی ماست. به همین دلیل در خودسازی فردی و جمعی مجموعه هایتان باید طوری برنامه ریزی کنید که در صحنه خدمت به مردم بدرخشید، نه برای تعریف مردم بلکه برای خدا. 📚از کتاب «به توان تشکیلات» 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
*رغبت به دنیا ، غم وغصه می آورد* ✍حدیث از رسول خدا (ص) است که فرمود : "«الرَّغْبَةُ فِي الدُّنْيَا تُكْثِرُ الْهَمَّ وَ الْحُزْنَ "رغبت به دنیا، باعث زیاد شدن غم و حزن می گردد. انسان اگر رغبت به دنیا داشته باشد. غم وغصه اش زیاد می شود. اینهایی که توی پول غلت می زنند. همه اش غم وغصه دارند. غصه دارند که چرا امروز یک میلیون بیشتر گیرشان نیامده. اما کسانی که به فکر آخرت هستند، راحتند. پس رغبت به دنیا غم و اندوه را زیاد می کند. و بر عکس زهد در دنیا. " يُرِيحُ الْقَلْبَ وَ الْبَدَنَ. " سبب راحتی قلب و بدن است. 👈 انسان باید زاهد باشد. رغبت به دنیا نداشته و به آخرت رغبت داشته باشد. اگر هم دنیا را می خواهد. برای آخرت بخواهد تا یک لقمه نان حلال برای زن و فرزندش بیاورد. دنیا را باید از راه حلال داشت. اما به آن نباید دل بست. 👈 اگر کسی دل به دنیا ببندد. غم و غصه اش زیاد می شود. و اگر دل به دنیا نبندد. راحت است. هیچ غصه ای نمی خورد. می خواهد داشته باشد. می خواهد نداشته باشد. 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
🔴 اطلاعیه مهم "نظر سنجی اولین دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب مجازی" 🔸 دانش پژوهان عزیز،با توجه به اولین تجربه برگزاری دوره اسلام ناب به صورت مجازی و نیاز به فهم نقاط ضعف و نقاط قوت در این قالب برگزاری، حتما در نظر سنجی از طریق لینک زیر شرکت کنید: http://eslamenaab.ir/نظرسنجی-اسلام-ناب-مجازی/ @eslamenaab 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir
-1378148608_-217158.mp3
22.36M
🎧 صوت جلسه دوم مجازی سال ۹۹ اقتصاد از منظر روایات @slamic_economy 🔰حوزه دانشگاهیان علم و صنعت @iust_hodat_ir