زندگی هایمان زخم بود؛
و محبتِ حسین مرحم..
-صلی الله علیک یا اباعبدالله..🖤
@ja_aksi
"جا عَکسی!✩
زندگی هایمان زخم بود؛ و محبتِ حسین مرحم.. -صلی الله علیک یا اباعبدالله..🖤 @ja_aksi
نشاندی روی زخم کهنه ی من مرحم خوبی
حریمت آشنا کرده مرا با عالم خوبی..
جهان، این هیچ سردرگم،
فریبم داد با گندم
برای دفعه ی چندم نبودم آدم خوبی..
گریزان از همه دنیا
خودم را یافتم اینجا..
خودم را با بدی هایم، کنارت "ای همه خوبی"..(:
رها کردی مرا از غم
نشاندی جان آن غم، "غم" .
غمِ دیگر که خیلی دوستش دارم!
غمِ خوبی..(؛
شلوغیِ ضریح تو عجب آشفته گیسوییست
سپیدی ها.
سیاهی ها..
چه درهم برهمِ خوبی..
تو می آیی و از نزدیک میبینم تو را آخر
همان وقتی که میمیرم.
عجب "میمیرمِ خوبی...
«غمِ خوب»
-سید حمیدرضا برقعی؛.
@ja_aksi
"جا عَکسی!✩
نشاندی روی زخم کهنه ی من مرحم خوبی حریمت آشنا کرده مرا با عالم خوبی.. جهان، این هیچ سردرگم، فریبم د
مُحرمت را دوست دارم.
خستگی را از یادم میبرد.
و آدم هارا. و آدم هارا. وآدم ها را..
@ja_aksi
"جا عَکسی!✩
محرم امسال شبیه هیچ سالی نیست؛. یاران حسین نزد حسین رفتند...
نمیگم امسال با گوشت و پوست و استخونم میتونم روضه هارو درک کنم،
چون من جای خانوادههای داغ دیدهی شهدا نیستم که بتونم حتی ذرهای از غمِ وسیعی که دارنُ درک کنم..
اما امسال با روضه ی تو بیشتر میتونم گریه کنم آقای امام حسین.
چون دیگه روضه ابا عبدالله برامون فقط روضه نیست..
این چندسال روضه مجسم بود.
عاشورا جلوی چشمامون داشت ذره ذره اتفاق میوفتاد..
روضه خون از علی اکبر و پیکر پاره پاره میگه و ما یادِ امثالِ آرمان علیوردی ها و مصطفی علیخانی ها میوفتیم..
از علی اصغر شیر خواره میگه و ما یاد مجتبیِ شیش ماهه میوفتیم..
از غریبی حضرت رقیه میگه و ما به یاد مظلومیت دخترای میناب اشک میریزیم..
برای خودم اتفاق نیوفتاده اما حالا دیگه میدونم پهلوی شکسته و انگشتر شکسته یعنی چی.
میدونم داغ جوون یعنی چی.. داغ کودک شِش ماهه یعنی چی.. مظلومیت و غریبی رقیه ها یعنی چی..
معلومه حرمله ها کیان یزید ها کیان..
"حالا دیگه میدونم داغ پدر،
یعنی چی..( :
"جا عَکسی!✩
نمیگم امسال با گوشت و پوست و استخونم میتونم روضه هارو درک کنم، چون من جای خانوادههای داغ دیدهی شه
ما دوبار یتیم شدیم.
یکی بعدِ شهادت حاج قاسم،
یکی هم بعد از پر کشیدن آقای شهیدِ مظلوم و عزیزمون..
بیشتر از همه دلم به حال خانواده شهدا و بچه هاشون میسوزه..
اونا سه بار پدر از دست دادن..(:
کاش شرمنده شون نشیم..
حتی شرمنده ی غمی که دارن..
غمی که اونا کل زندگی باهاشونه بخاطر از دست دادن پدراییه که مواظب ایران خانوم بودن..
کاش ماهم حواسمون به ایران خانوم باشه.
کاش ماهم به یه دردِ این ایرانِ داغ دیده و گلگون بخوریم..
"جا عَکسی!✩
آقا چقد یارای با وفات مثل خودت پر کشیدن(:
تشنه غریب تنها..
غریبا فریدا وحیدا..
"جا عَکسی!✩
آقا چقد یارای با وفات مثل خودت پر کشیدن(: تشنه غریب تنها.. غریبا فریدا وحیدا..
Reza NarimaniReza Narimani - Zaraban Haram.mp3
زمان:
حجم:
4M