eitaa logo
جهانِ پساکرونا
3.3هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
953 ویدیو
73 فایل
﷽ اندیشکده و مدرسه ی عالی "طرح دین برای زندگی" 📚 دین به طور مستقل،برای همه جنبه های زندگی بشر برنامه دارد. ⚡️فقه تئوری اداره ی انسان از گهواره تا گور است.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻 همان دشمنی که دانشمند هسته‌ای را می‌کُشد، عالم دینیِ ما را هم ترور می‌کند؛ آنها با دانش ما دشمن هستند 🔻 دین چیزی جز پرده‌برداری از واقعیت‌های عالم هستی نیست که می‌شود همان «دانش» 📌 حوزۀ علمیۀ مروی 🔘 کار عالم دینی، پرداختن به واقعیات زندگی مردم است؛ اینکه به عالم دینی «روحانی» بگویند، درست نیست و مربوط به فرهنگ مسیحیت است 🔘 به کسی که پزشکی می‌خواند می‌گویند «دانشجوی پزشکی»؛ به طلبه هم می‌شود گفت «دانشجوی علوم دینی» 🔘 ذهنیت عمومی این است که دین مقوله‌ای آسمانی است و به واقعیت زندگی ما نمی‌پردازد؛ این ذهنیت باید اصلاح بشود 👈ادامه متن را در @Panahian_text ببینید 🚩حوزۀ علمیۀ مروی- 1401/08/14 📢صوت: @Panahian_mp3 @Panahian_ir
هدایت شده از اندیشکده قلب سلیم
1..mp3
2.45M
🔷️ توصیه میکنیم این دو دقیقه را از دست ندهید... ✳️ گوشه ای از صحبت های حاج عظیم ابراهیم پور در ششمین گردهمایی راه رسیدن به تمدن اسلامی @ghalbesalim_com | دکترین سلامت
💠 همایش ملی فلسفۀ فقه نظام‌ساز با تأکید بر افکار و آرای شهید سید محمدباقر صدر سخنرانان: علی‌اکبر رشاد سید محمدمهدی میرباقری ابوالقاسم علیدوست سید حسین میرمعزی زمان: چهارشنبه، ٢۵ آبان ١۴٠١، ساعت ١٨ تا ٢١ مکان: قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی (کوی١٠)، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشۀ اسلامی، تالار استاد موسویان 🔗 برای دیدن جزئیات برگزاری اینجا را کلیک کنید 🆔 @shahidsadr 🔺 https://eitaa.com/iictchannel
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 "دکتر طه رمضانی" در دوره آموزشی زیست بوم ملی اشتغال: ‼️اینجا اوگاندا و رواندا نیست، اینجا ایرانه!🇮🇷 @mclsjob
⚡️مدرنیته یک دین است؛ نه یک تطور عینی عالم 🔰دکتر حسین کچویان: 🔸همین‌طور که جلوتر آمدیم یک چیزهایی را از تمدن غرب پذیرفتیم و مجبور شدیم یک چیزهایی را عوض کنیم تا رسیدیم به جایی که به عنوان مثال بگوییم دین یک امر شخصی است چون دیدیم که این نوع زندگی، مستلزم این نوع تلقی از دیانت است. 🔸بنابراین اگر این تمدن ادامه پیداکند، ملزوماتش را هم می‌آورد. بعضی اوقات در بدو امر یکی مستقیماً مفهوم دین، خدا، اخلاق و مفهوم زندگی دینی را هدف می‌گیرد ولی این تمدن اصلاً در ظاهر با این مقولات کاری ندارد؛ ماشین است که وارد می‌شود و فرهنگ خودش را می‌آورد. 🔸یکی از اشتباهات ما ازاول، نفهمیدن زیرکی ها و فریب‌کاری‌های تمدن غرب است که خود را ازاول آن‌طوری که هست (به عنوان یک دین) عرضه نکرد، بلکه به عنوان یک تطور عینی عالم عرضه کرد. اگر از اول به عنوان یک دین خودش را به ما عرضه کرده بود، این‌طور نمی‌شد که همه امور این تمدن را بگیریم و بعد هم به طور ناخودآگاه عوض بشویم؛ مثلاً اگر شما علم بیشتری بخواهید تا اسلام را بهتر بشناسید می‌گویند کتب تفسیر و احادیث را بخوانید، حالا اگر شما بخواهید مدرن تر بشوید می‌گویند باید فوکو، هابرماس و گیدنز بخوانید یعنی این دین مدرنینه است و این ها هم پیامبرهای آن هستند و وقتی شما این‌ها را خواندید قبولش می‌کنید و دنیا را هم عوض می‌کنید؛ یعنی مستقیماً ضربه‌ می‌زند. خیلی از دانشجوهای ما وقتی وارد این رشته ها میشوند، دچار تزاحم، بحران و مشکل میشوند؛ چون بلافاصله آنهارا نسبت به زندگی و هستی شان مسئله دار میکند. 🔸از علوم طبیعی هم نباید غافل شد، علوم انسانی صریحاً نفی میکند، ولی علوم طبیعی خدا را مسکوت میگذارد که در یک سیر طولانی تر عملاً به حذف اعتقاد به خداوند می‌انجامد. علوم طبیعی عملاً زندگی مان را تغییر می‌دهد و در درازمدت وقتی زندگی عینی ما تغییر یافت، مجبوریم که اخلاقیات و فرهنگ خود را هم عوض کنیم؛ کما اینکه این صدسال تاریخ هم به اصطلاح احیاگری به یک معنا همین است؛ یعنی زندگی ما عوض شده است. پی در پی به فهم های جدید از دیانت پیدا کردیم و به اینجا رسیدیم. 🔸اگر از منظر دینی علوم اجتماعی را بررسی کنیم، علوم اجتماعی در بعضی از شاخه ها، الهیات دنیای مدرن است. ما دچار این توهّم شدیم که داریم علم عالم و هستی را می‌خوانیم؛ نه، بلکه این یک شکل معنا کردن این جهان است؛ این ها یک روز، نظریه پایان تاریخ می‌دهند و ده سال بعد، آن را رها می‌کنند و پس ازآن پشیزی نمی‌ارزد و ما تازه می‌آییم به عنوان نظریه علمی مطرحش میکنیم‌؛ اینها نظریه نیست، اینها در واقع ایدئولوژی است. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
نقش فقه در مدیریت موضوعات وی اظهار کرد: در حوزه موضوع‌شناسی هم بحث جدی است که آیا احکام فقط به‌تنهایی می‌خواهند اداره کنند؛ به‌عنوان مثال در حوزه اقتصاد احکام در خاستگاه بانک ورود می‌کنند و بانک را اسلامی می‌کنند یا نه، بانک تا وقتی مبتنی بر اصالت سرمایه و توسعه سرمایه، سرمایه‌داران است آیا می‌تواند عدالت را تضمین کند یا اینکه باید در حوزه احکام در مرحله قبل ساختار مشخصی را به بانک ارائه کنیم که متناسب با این احکام باشد، نه اینکه احکام را تابع مقوله وارداتی مبتنی بر اصالت سرمایه داشته باشیم و احکام را به انفعال به آن بچسبانیم طبیعتا در این صورت اسلامیت نظام معلوم نیست. ایزدهی اضافه کرد: فقه نظامند متناسب با نظام اداره جامعه و فقهی در تراز اداره جامعه در عرصه‌ها مختلف است، لذا فقه نظام به‌معنای این نیست که در گذشته بوده یا نه، بلکه با توجه به اقتضای پیچیدگی جامعه امروز و وارداتی بودن بسیاری از موضوعات طبیعتا فقه نمی‌تواند به‌صورت انفعالی بیاید این موضوعات را از خاستگاه غیراسلامی بگیرد. http://mbsadr.ir/12585 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
FeghNezamSaz.mp3
30.17M
🎧 صوت کامل همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز 🔍با تأکید بر افکار و آرای شهید آیت‌الله محمدباقر صدر(ره) 🎙 با سخنرانی: ⏰ چهارشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴‌۰۱ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ آیا تؤبه می کنیم؟ این روزها که شریفیِ زارچی (از مسئولین وقت وزارت بهداشت و مسئول نرم افزار ماسک، استاد دانشگاه شریف و سخنران اغتشاشات دانشجویان این دانشگاه در این روزها) اقرار می کند که خودش کشور را قرمز و مشکی می کرده، حالا که روشن شد با کروناهراسی نوجوانان و جوانان رو به قتلگاه مجازی فرستند و راه زندگی مجازی"در متاوِرس" را باز کردند و زمینه ی ورود "رمزارز های فاقد مالیت عرفی" را به اقتصاد کشور باز کردند، آیا از این نحوه"موضوع شناسی" و "اعتماد به تحلیل غربی ها از موضوعات" دست بر می‌داریم؟ تا چه زمانی "فقه شیعه" اینقدر باید "منفعل" باشد؟ آیا وقتش نرسیده است که بعد از تحمیلِ چندین تحلیلِ غلط از موضوعات و حوادث مستحدثه ی کلان و چشیدن این همه آسیب از این تحلیل های غلط(مثل کنترل جمعیت، کرونا، بانک، بورس و...) ساختار فقهی خود را برای تحلیل موضوعات(نظریات و حوادث جدید) عوض کنیم؟ آیا اصلا ساختار منقح شده ای داریم؟تا کی می خواهیم عقب بایستیم و به گزارش و تحلیل نظام کارشناسی غربی(مدرن) از موضوعات و حوادث اعتماد کنیم؟ تا کی می خواهیم بنشینیم و موضوعات را تکه تکه برایمان تعریف و تحلیل کنند؟ تا کی می خواهیم به جای تفقهِ جامع و فقه حداکثری، فقهِ احکام و فقه حداقلی را معیار سنجش مطلوبیت نظریات جدید قرار دهیم؟ تا کی می خواهیم موضوع را بر اساس مخالفت با فقهِ احکام بجای موافقت با حداکثری، مورد سنجش قرار دهیم؟ آیا نباید در تحلیل یک نظریه به خاستگاه و ارزش های حاکم و غایت آن توجه نمود؟ آیا با تجزیه ی فرآیند بانک به مضاربه و.. کار درست می شود؟ آیا شهرت یک نظریه در یک موضوع واحد در دنیای رسانه دلیل بر صحت آن نظریه نسبت به نظریات هم موضوع است؟ و.... چقدر دیگر از نداشتن ساختار برای تحلیل و شناخت موضوعات مستحدثه آسیب ببینیم تا ساختاری تنظیم شود؟ 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 مستند غیر رسمی | پزشکِ جهادی در دیدار با رهبر انقلاب: نظامِ سلامت ما که نسخه برداری از نظام سلامت سابق آمریکاست، در آن، درمان بر بهداشت تقدّم دارد... 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ رهبر انقلاب: این کارِ بسیار لازمی است. نتایج آن را به ما هم بدهید... 🖥 مستند غیر رسمی | حاج عظیم ابراهیم پور : برخی از قوانین کشور که به تأثیر از قراردادهای بین المللی، محرومیت زایی می کنند را جمع آوری کردیم. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
نامه به شهردار.pdf
148.4K
⭕️ مهم / برسد به دست جناب آقای دکتر زاکانی(شهردارمحترم تهران): شعار شما مبنی بر بازآفرینی شهر بر مدار هویّت اسلامی ایرانی، چه تناسبی با الگوی کنونی معماری و شهرسازی تهران و تراکم فروشی ها و توسعه ی عمودی شهر دارد؟ 🗒 نامه ی مهم و مستدل دکتر منان رئیسی به دکتر زاکانی شهردار تهران در که در جلسه تودیع ایشان از مرکز مطالعات شهرداری تهران به ایشان تقدیم شد. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
📺 برنامه زنده ثریا با موضوع و با حضور: ▫️ دکتر مهدی عسگری🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد ▫️و دکتر عباس جهانبخش عضو هیات علمی دانشگاه رئیس اندیشکده زیست شهر 🗓 امشب؛ یکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ 🕚ساعت ۲۳ از شبکه یک سیما 🔻 🔻 عملکرد سوداگرانه بانک‌ها 🔻 تاثیر الگوی ساخت مسکن در سبک زندگی 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⚡️ نطفه ی این فتنه از کرونا آغاز شد... 🔻امیر پوردستان: اگر بخواهم مراحل این جنگ ترکیبی را خدمت شما عرض کنم، تحلیل من این است که نطفه این فتنه از آغاز کرونا بسته شد.کرونا یک بازی بود که آمریکایی ها در دنیا آغاز کردند تا داروها و واکسن های خود را به جهان بفروشند و در مجموع جهان را درگیر کنند. همچنین، این اتفاق یک محملی بود تا بتوانند در کشورمان فتنه‌انگیزی کنند. با حاکم شدن فضای کرونا در کشور، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند و ما به نوجوانان و فرزندان جوان خودمان یک گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ دادیم و درب اتاق را بستیم و گفتیم کسی مزاحم فرزندمان شود. این فرزند سریعاً به فضای مجازی متصل شد و در حالی که معلم سخنان خود را مطرح می‌کرد، این فرزند جوان و نوجوان ما به فضای مجازی متصل شد و دو سال در اختیار بیگانگان بود. هنگامی که می‌گوییم جنگ شناختی یعنی دقیقاً با چنین فضایی مواجه هستیم، این فتنه بسته شد و دشمن دوسال روی جوانان و نوجوانان ما کار کرد. 🔻ادامه در ‌‌👇 https://www.farsnews.ir/news/14010818000342 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
📢 فقهی می‌خواهیم که سرپرستی تکامل اجتماعی را برعهده بگیرد. وظیفه فقه فقط دورکردن از عقوبت نیست. 📢 مفهوم «پرستش» از علم در قالب «حجیت» به علم سرریز شده و در در قالب «حکم». 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔸 ما فقهی می‌خواهیم که سرپرستی تکامل اجتماعی را برعهده بگیرد و در ذیل آن هم ساختارها ساخته و هم متحول می‌شوند. لذا مأموریت فقه فقط ساخت نظام نیست و تکامل حیات اجتماعی هم جزء ماموریت‌های فقه است. 🔸 مفهوم پرستش از علم کلام در قالب حجیت به علم اصول سرریز شده و در فقه در قالب حکم. در این صورت سه‌گانه «پرستش، حجیت و حکم» تشکیل می‌شود بنابراین اگر فلسفه فقه را علم درجه دو و ناظر به فقه بدانیم اصلی‌ترین مفهومی که در فلسفه فقه باید بحث شود، مفهوم حکم خواهد بود و اگر در آن توسعه ایجاد نکنیم امکان گسترش فقه را نخواهیم داشت. 🔸 اگر نتوانیم مفهوم پرستش را فراوری کرده و توسعه دهیم، فقه وارد حیات و عرصه اجتماعی هم نخواهد شد؛ بنابراین رسالت آن فقه سرپرستی اجتماعی در ذیل نظامات تاریخی است که فقط معصومین عهده‌دار آن هستند و ایشان نسبت به تاریخ ولایت مطلقه اجتماعی دارند. 🔗 ادامه مطلب: http://ijtihadnet.ir/?p=68631 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
41.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 مهدی عسگری در برنامه زنده ثریا مطرح کرد؛ سه ابر چالش امروز کشور: ، و ▫️بانک‌ها، بازیگرانِ اصلی در حوزه زمین و مسکن ▫️ارتباط موضوع سبک زندگی با الگوی مسکن، محله و شهر ▫️الگوی مسکن؛ زیرساخت روابط اجتماعی ▫️تاثیر الگوی مسکن در همزیستی یا اصطکاک اجتماعی ▫️زمین؛ ام‌المسائل کشور ▫️جاذبه زمین؛ مانع اقتصاد‌ مولد ▫️احیاء موات: حق بهره‌برداری مردم از زمین ▫️امکان تأمین زمین برای خانه وسیع فراهم است؛ ▫️عملکرد بسیار ضعیف بانک‌ها در حوزه تسهیلات مسکن 🇮🇷 نماینده مردم شریف کرج، فردیس و اشتهارد 🔗 @MahdiAsgari133 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ در غیبت معصوم (ع) ما را به دست فقیهان سپرده اند. بعد از علامه مصباح یزدی (ره) چه کسی خلأ وجود علاّمه طباطبایی(ره) و شهید مطهری (ره) را برای ما پُر می کند؟ بعد از انقلاب اسلامی به واسطه ی هدایت های استادش، علاّمه سید منیر الدین حسینی الهاشمی (ره) به تلاش برای حلّ مهمترین و اولویت دارترین نیاز و مسئله ی انقلاب همت گمارد. هدف از انقلاب اسلامی جریان و حاکمیت فقه در تمامی جنبه های زندگی بشر بود. حاکمیت دین، نیاز به تولید نرم افزارها و علوم بر آمده از شریعت داشت و تولید علوم اسلامیِ مورد نیاز، متوقفِ بر ارتقاء علوم ابزاری بر پایه شریعت بود که ایشان بدون شتاب زدگی، به جهاد در این مسیر پرداخته است. فقیهی عالیقدر که به سبب تلاش مجاهدانه، قوّت علمی و هوش بالا، جزو شاگردان مبرز و از اعضای شورای استفتائات آیت الله میرزا جواد آقای تبریزی (ره) به شمار می رفت. در مسائل، نظریات و حوادث روز به دلیل موضوع شناسی و تحلیل عمیق، دقیق و جامع از موضوعات، اسیر تحلیل های غلط مدرن نشد. از کنترل جمعیت تا کرونا،با موضوع شناسی دقیق، شجاعانه به موضع گیری پرداخت. روزهای ابتداییِ داستان کرونا، به پشتوانه ی تحقیقات دقیق و مبتنی بر آزادی اندیشه و منطق، بیان کردند: کرونا یک موضوع جزئی و صرفاً یک بیماری نیست. کرونا یک موضوع خرد در یک تمدن نیست. به واسطه ی بزرگ نمایی کرونا می خواهند بشر را به سیاهچاله ی مجازی بفرستند؛ حالا با کلیدْخوردنِ مِتاوِرس (زندگی مجازی) و رمزْارز (پول دیجیتال) و لمس آثار حضور نوجوانان و جوانان در فضای مجازی،معلوم می شود این تحلیل ها چقدر دقیق بوده است! عالم اخلاقی که تواضع اش در برخورد های ابتدایی مشهود است. فقیهِ طراز انقلاب اسلامی، آیت الله استاد حاج سید محمد مهدی میرباقری؛ او که بعد از رحلت علاّمه مصباح یزدی(ره)،قرار است جای خالی علاّمه طباطبایی (ره) و شهید مطهری (ره) را در این دوران سخت و نیاز به تبیین، برای ما پُر کند. 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هدایت شده از حسین زمانی میقان
المانیتور هم آیت‌آله میرباقری را قوی‌ترین متفکر نزدیک به انقلابی‌ها (اصولگرایان) برای رهبری فکری جریان انقلابی بعد از آیت‌آله مصباح و مهدوی‌کنی می‌داند...
در چند روز اخیر بار دیگر یادداشت روح الله فقیهی در سایت المانیتور دوباره در ایتا به گردش درامده است. این یادداشت در زمان حیات آیت الله مصباح یزدی و در اول ژوئن 2018 منطبق با 11 خرداد 1396 در بحبوحه تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری آن سال، در المانیتور منتشر شد. اما چرا المانیتور باید این یادداشت را منتشر کند و روح الله فقیهی نویسنده این یادداشت کیست و چرا باید چنین یادداشتی را بنویسد؟ روح الله فقیهی برادر مصطفی فقیهی فرزند محمد مهدی فقیهی است که خانوادگی مالک روزنامه و سایت اصلاح طلب انتخاب هستند. محمد مهدی فقیهی طلبه اصلاح طلب تندی است و فرزندانش هم متولد قم هستند. روح الله فقیهی اهل تولید خبر برای جریانهای خبری اصلی جهان است. مثلا 2019 در آستانه انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک ریپورتاژ کامل برای آذری جهرمی رفت و آن زمان شایع شد که برای انتشار این خبر 50 هزار دلار به فارین پالیسی پرداخت کرده است. فقیهی جریانهای حوزه را می شناسد و این خبر را هم برای معرفی ایت الله میرباقری به رصدگرهای ایران نوشته است و هم اینکه با مقایسه ایشان با آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح، قصد زنده کردن احساس رقابت در میان شاگردان این سه مکتب را دارد که در این کار هم تاحدودی موفق بوده است. ⚠️تا جایی که من می دانم استاد میرباقری هیچ سودایی برای رهبری فکری و سیاسی بر هیچ جریانی اجتماعی را ندارد. ایشان تنها ظرفیت رهبری فکری جوانان انقلابی را بیانیه گام دوم رهبر انقلاب می دانند و خود از سنگرِ مدرسه فکری «فرهنگستان علوم اسلامی قم» مشغول خدمت به انقلاب اسلامی هستند. @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 ببینید | آپارتمان این گونه خانواده را نابود می کند و انسان مصرف گرا تربیت می کند! 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
⭕️ سقط جنین از زنده به گور کردن هم بدتر است.... 🔸آیت اللّه سید محمد مهدی میرباقری این طور نیست که آدم‌هایی که به دستگاه شیطان می‌روند، معاهداتی نداشته باشند؛ ... شیطان حرف‌های پیچیده و سنگینی را به آنها القا می‌کند و آن‌ها هم می‌پذیرند و درکشان از جهان و انسان و آینده بشریت، متناسب با دستگاه شیطان سامان می‌یابد . «يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ»(بقره/۲۰۵) ... یک نمونه دیگر هلاک نسل این است که این‌ها در سال، میلیون‌ها جنین را در رحم مادر سقط می‌کنند؛ امن‌ترین نقطه‌ای که خدا برای آدم درست کرده است، رحم مادر است، ولی آن‌ها جنین را در آن‌جا قطعه قطعه می‌کنند و بعد هم با زباله‌های بیمارستانی ... این از آن زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت بدتر است. نکته عجیب تر هم این است که می آیند و برایش توجیه های علمی از علوم زیستی و علوم اجتماعی می آورند و می گویند این کار خوب است. (٩٩/٠٧/٠٧) 📌جهانِ پساکرونا👇 https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069