eitaa logo
وحید جلیلی
1.2هزار دنبال‌کننده
48 عکس
34 ویدیو
15 فایل
مدیر مسئول مجله «راه» و سردبیر سابق مجله سوره (تحریریه چهارم) مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠♦️ ‌اجحاف رسانه‌ای در حق قهرمانان ملی 🔹 برشی از سخنان وحید جلیلی در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع)؛ مهر 98 ‌‌ 🔻 اگر و مال کمونیست‌ها بودند امروز در دنیا به‌اندازه چه‌گوارا مشهور بودند. 🔻 مجید شهریاری نه سال است که به شهادت رسیده است، چند نفر او را می‌شناسند؟‌ یک نفر چه‌کار باید بکند که قهرمان ملی و شناخته شده برای ملتش باشد؟!‌ 📌 با کانال وحید جلیلی همراه باشید 🆔 @jalili_vahid
💠🔴 انقلاب فرهنگی منهای فرهنگ انقلابی! 🔰 بخشی از سرمقاله شماره ۱ ، منتشر شده در اسفند ۸۶ ‌ ⭕ این سرمقاله یکی از بهانه‌های اخراج تحریریه چهارم از حوزه هنری بود، اما مرور دوباره‌اش تذکری است به بلندی راه و رندی راهزنان پیش رو.‌ ‌ 🔻 همه دوستاني كه در يكی دو دهه گذشته از توفيق اجباری هم‌صحبتی با مديرانِ يقه سفيد عرصه فرهنگ در جمهوری اسلامی برخوردار بوده‌اند با كلماتی نظير كار علمی، كار كارشناسی، برنامه‌ريزی استراتژيك، چشم‌انداز، پرهيز از شعارزدگی و... آشنايند و البته نتايج درخشان اين ادبيات و گفتمان رايج در بسياری مديريت‌های ريز و درشت فرهنگی را نيز بالعيان به نظاره نشسته‌اند.‌ ‌ 🔻 تناقض در اينجاست كه اين دوستان با همين شعارهای افراطی و غيرعلمی و غيركارشناسی و صدها هزار خونی كه به پايش ريخته شده‌است روی كار آمده و مناصب خدمت را به چنگ و دندان گرفته‌اند و حالا يادشان افتاده كه چقدر عباراتی مثل «اسلام پا‌برهنگان» و «گرسنگان مغضوب قدرت و پول» افراطی، شعاری، غيرعلمی، غيركارشناسی، سطحی و... است. ‌ ‌ 🔻 استراتژي دقيق اين مديران در مواجهه با نيروهاي فرهنگي انقلاب ( كه همان نيروهاي انقلابي فرهنگ هستند) يا كج‌دار و مريز است. برطبق اين راهبرد، نيروهاي انقلاب را بايد بين شب و روز نگاه داشت. نه آن قدر قدرت بيابند و اميدوار شوند كه بتوانند مستقلاً و بدون اتكا يا اجازه از باندهاي سياسي و اصحاب قدرت، تاثيري معتنابه بر توده‌ها بگذارند و نه آن قدر نااميد و خسته شوند كه افسار پاره كنند و بر زمره زر و زور و تزوير بشورند. ‌ ‌ 🔻 قيف مديريت فرهنگي در جمهوري اسلامي كه گردان‌ها را به گروهان و گروهان‌ها را به دسته و دسته‌ها را به نفر تبديل مي‌كند (ديالوگ دردمندانه حاج كاظم را يادتان هست؟) در طي ساليان به فرمول‌هاي پيچيده و گاه ساده‌اي دست يافته است كه با آن آهن را هم خرد مي‌كند؛ همان آهني كه «فيهِ بَأسٌ شَديدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ» است و ادامه «لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ». اين مديريت در جست و جوي نوعي انقلاب فرهنگي منهاي فرهنگ انقلابي است و اين تناقضي است كه بسياري از دستگاه‌هاي فرهنگي جمهوري اسلامي را به خود دچار كرده و هر روز فرصت‌ها و منابع بيشتري را ضايع مي‌كند.‌‌ ‌ 🚩 متن کامل این یادداشت: ✅ jalili-vahid.ir/?p=184 📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔 @jalili_vahid
💠◼️ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ‌ ‌ ▪️ برای شادی روح همه جان‌‌نثاران حقیقی اباعبدالله خصوصا بچه‌های کاروان دانشجویی، فاتحه‌ای بفرستید. مطهره عزیزِ ما، دانشجوی ولایی و بسیجی دانشگاه خواجه نصیر را هم با صلواتی تا بهشت محبت اهل‌بیت علیه‌السلام بدرقه کنید و برای بازماندگانِ همه‌ی این گل‌های پرپر از بارگاه ربوبی صبر بخواهید.‌ 🆔 @jalili_vahid
🔵🔴 مهندسی فرهنگی یا دیکتاتوری دکوراتورها؟ ‌ 🔰 بخشی از سرمقاله شماره ۶ مجله راه، منتشر شده در آبان ۸۷‌‌ ‌ 🔻 “هندسه” را معرّب “اندازه” گفته‌اند. و مهندس لابد کسی است که اندازه‌ها و نسبت‌ها را بداند و مهندسی فرهنگی قاعدتاً ترميم فضای فرهنگی جامعه براساس هندسه معرفتی ـ آرمانی انقلاب اسلامی بايد باشد.‌ ‌ 🔻 مديران مدعی مهندسی فرهنگی چقدر از اين هندسه سر درمی‌آورند و چقدر اندازه‌ها و ضرائب و اولويت‌ها را در نظام فکری اسلام ناب می‌دانند؟ از دانستن که بگذريم چقدر به‌ آن باور دارند؟ اين مهندس‌ها چقدر به نظام جمهوری اسلامی پايبندند که گفت: «تنها هنری مورد قبول قرآن است که صيقل‌دهنده اسلام ناب محمدی، اسلام ائمه هدی، اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازيانه‌خوردگان تاريخ تلخ و شرم‌آور محروميت‌ها باشد.» و گفت: «هنر در عرفان اسلامی ترسيم روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسيم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است» به نظر می‌رسد دکوراتوری جای مهندسی را گرفته است! دکوراتورها براي هرگروهی و در هر مقطعی دکور و"نقش ايوان" مناسب را تدارک می‌بينند.‌ ‌ 🔻 دکوراتورها در همان حالی که مشغول خطابهیخوانی و مقاله‌نويسی و بيلان‌کارسازی و ويترين‌پردازی در حوزه فرهنگ هستند، ذهنيت کاريکاتوری و قناسی معرفتی ـ آرمانی خود را در اين حوزه بازتوليد می‌کنند.‌ ‌ ⁉️ چه باید کرد؟ 🔻 تا مطالبات حوزه فرهنگ حداقلی بماند، تغييری ايجاد نخواهد شد. در حوزه‌ی فرهنگ جمهوری اسلامي علی‌رغم ظاهر آذين‌شده‌اش خشن‌تر از آن است که بتوان با چانه‌زنی از بالا و توصيه و نصيحت و اندرز و التماس و درخواست کاري از پيش برد. فرهنگ انقلابی به يک انقلاب فرهنگی نياز دارد.‌ ‌ 🔻 مهندسی فرهنگی با مهندسی مديريت فرهنگی آغاز می‌شود و در اين مهم شاقول و تراز و البته کلنگ لازم است.‌ ‌ 🔻 فروکش کردن حساسيت و تعطيل نظارت بر در سال‌های اخير از سوی توده‌های انقلابی به نتايج نگران کننده‌ای رسيده است و دکوراتورها با آخرين متدهای بزک به بازی خود ادامه مي‌دهند.‌ ‌ 🔻بسياري از دکوراتورهای ديکتاتور حتی حاضر به ائتلاف با کودتاگران و حمايت از آن‌ها هستند و امتحان خود را پس داده‌اند و جز با فشار افکار عمومی و با مطالبه مستمر و جدی از سوی فرودستان کوتاه نخواهند آمد.‌‌‌ ‌ 🚩 متن کامل این یادداشت: ✅ jalili-vahid.ir/?p=184 📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔 @jalili_vahid
✅🔴 عمل و چرخه آگاهی ‌ 🔰 تأملی در نسبت معایب حکومت‌کنندگان و نقایص حکومت‌شوندگان 👈 بخشی از سرمقاله شماره ۴ ، منتشر شده در مرداد ۸۷‌‌ 🔻بزرگواری می‌گفت: مسئولين مورد انتقاد؛ سه دسته‌اند: ۱ـ نمی‌‌دانند ۲ـ نمي‌توانند ۳ـ‌ نمي‌خواهند. گروه اول را آگاه كنيد، دومي‌ها را كمك كنيد، سومي‌ها را رسوا كنيد.‌‌ ‌ 🔻بسياري نداستن‌ها و نخواستن‌ها و نتوانستن‌هاي مديران و بالانشينيان، حاصل ندانستن‌ها و نخواستن‌ها و نتوانستن‌هاي زير‌دستان و پاييني‌هاست. آن‌ها اگر بدانند كه ما "مي‌دانيم" و توجيهاتشان نمي‌تواند دستگاه تحليلي ما را از كار بيندازد و ما را در ناداني يا غفلت نگه دارد، به سوي عمل رهسپار خواهند شد و خود را مجبور به عمل خواهند ديد. اين آن «‌آگاهي» است كه بسياري از مديران ما بايد از آن برخوردار شوند يا بايد از آن برخوردارشان كرد. ‌‌ ‌ 🔻آگاهي از اين دست يك چرخه است. هر چه آگاهي‌هاي عوام گسترش يابد و بروز و ظهور پيدا كند، خواص و نخبگان هم مي‌فهمند و مي‌دانند و آگاه می‌شوند که باید چه کنند.‌ ‌ 🔻بسياري از نخواستن‌هاي اهل قدرت، حاصل نخواستن‌هاي ماست. ما نمي‌خواهيم كه آن‌ها مي‌توانند «‌نخواهند»‌. وقتي مطالبه افكار عمومي به شكل مؤثر و وسيع و نهادينه و از طريق مكانيسم‌هاي مشخص وجود ندارند، حتي رهبري هم نمي‌تواند مسئولان ريز و درشت نظام را وادار به بسياري از امور كند. بنابراين در يك جمع بندي مي‌توان گفت ندانستن‌ها و نخواستن‌ها و نتوانستن‌هاي مسئولان قطعه‌اي از يك پازل است، كه بخش ديگرش را ندانستن‌ها، نخواستن‌ها و نتوانستن‌هاي مردم تكميل مي‌كند.‌ ‌ 🔻هر چه مردم بصيرتر و شجاع‌تر و تواناتر شوند، نظام مردمي‌ نيز اين صفات را در خود روشن‌تر خواهد ديد. و هر چه مردم بي‌تحليل‌تر و ناآگاه‌تر و ترسوتر و محافظه‌كارتر و بي‌امكان‌تر بمانند، نظام مردمي ضعيف‌تر و از آرمان‌هاي خود دورتر خواهد شد.‌ ‌ 🚩 متن کامل این یادداشت وحید جلیلی: ✅ jalili-vahid.ir/?p=1381 📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔 @jalili_vahid
هنگامه خط‌شکنی - وحید جلیلی.pdf
760.9K
💠🔴 جزوه: هنگامه‌ی خط‌شکنی 👈 ظرفیتها و نتایج موفقیت فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» 🔸 گفتاری از وحید جلیلی ‌ 🔵 #منطقه_پرواز_ممنوع، آبان‌ماه به سینماها می‌آید و هم‌زمان در نقاط فاقد سینما،در قالب #اکران_مردمی، روی پرده می‌رود. اگرچه رساندن این فیلم به مخاطب #نوجوان و #خانواده، به‌خودیِ خود مهم است اما وحید جلیلی از زاویۀ دیگری دربارۀ ضرورت اکران فیلم سخن گفته است که اهمیت به‌مراتب بیشتری دارد. ⭕️ برخی از عناوین جزوه: 🔹مردم در ذات سینما 🔹 به‌علاوه صدها و هزاران نفر! 🔹 سینمای پاکِ نامطلوب 🔹 #آوینی، مخالف سینمای عرفانی 🔹 صورت‌مسئله‌ی امروز سینمای ایران 🔹 اگر سینما فقط #فرم باشد 🔹 عمار، مدافع جامعیت سینما 🔹 نمونه یک فیلم پُرزحمت و مخاطب‌پسند 🔹 آغاز یک مسیر 🔹 این یک مسئولیت فرهنگی است 🔹 فراتر از اکران یک فیلم 📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔 @jalili_vahid
⭕️ لبیک به "هل من ناصر ینصرنی" و شکستن محاصره تاریخی 🔻یک عده در عاشورا کاروان امام حسین (ع) را "محاصره مکانی" کردند و گفتند حق ندارید پایتان را از این نقطه جلوتر بگذارید. امروز نیز یک عده که ادامه همان‌هایند، می‌گویند امام حسین (ع) را باید در "محاصره زمانی" نگه داریم و عَلَم امام حسین‌(ع) و کاروان سیدالشهداء حق ندارد از سال 61 هجری یک قدم این طرف‌تر بیاید. 🔻حرف تشیع انگلیسی همان حرف شِمر است. می‌گوید امام حسین حق ندارد بعد ازعاشورای 61 هجری زنده باشد و پیام و آرمان و مکتب و حیاتش لرزه به اندام احدی از طواغیت و ظالمان عالم بیاندازد و باید کاروان سید‌الشهدا را محاصره کرد تا در تاریخ پیش نیاید و الهام‌بخش مستضعفان و تهدیدگر مستکبران نباشد. این محاصره تاریخی از آن محاصره جغرافیایی خطرناک‌تر است. شیعه انگلیسی خیلی مراقبت می‌کند که مبادا از عزاداری ما، از اشک ما بر امام حسین‌(ع) و از راهپیمایی عظیم اربعین، کوچکترین گردی بر دامان کبریای! مستکبران و یزیدیانِ امروزِ عالم ننشیند. این یعنی تلاش برای "محاصره‌تاریخی" امام حسین. 🔻انقلاب اسلامی آغاز شکستن این محاصره در دنیای معاصر است و امروز برکات لبیک تاریخیِ شیعیانِ حقیقی، به ندای هل من ناصر ینصرنی زنده‌ترین شهید تاریخ، در حال آشکارتر شدن است. باش تا صبح دولتش بدمد که این هنوز از نتایج سحر است ▪️شریک شویم در شادی ارواح همه عاشقانی که جان بر سر شکستن این محاصره گذاشتند، با صلواتی برسیدالشهدا و اَلَّذینَ بَذَلوُا مُهَجَهُم دُونَ‌الحُسَینِ عَلَیهِ‌السَّلامُ 📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔 @jalili_vahid
⭕️برای مجتبی و محمود و محمدحسین‌ ‌ 🔻دوتای آخری را می شناسید؛ اولی اما گمنام زمین است و مشهور آسمان.‌ ‌ روزی که منافقین در اسلام آباد، مجتبی را آتش زدند و هلهله کردند، آب از لب و لوچه‌شان سرازیر بود در آرزوی همین پایکوبی وحشیانه در تهران.‌ ‌ فردای شهادت مظلومانه مجتبی، بچه بسیجی‌ها، قاتلانِ آمستردامی و استکهلمی و نیویورکی‌اش را در گردنه‌ی چارزبر به زیر کشیدند و به جهنم فرستادند.‌ ‌ تتمه زُمره‌ی نفاق هم، سی سال بعد، این آرزو را که در چهل سالگی انقلاب، بولتون، قلاده‌شان را بگیرد و در خیابان‌های ام‌القری بچرخاند؛ به گور بردند.‌ ‌ 🔻"رد خون" ادای دِینی است دیرهنگام، از سوی سینمای ایران به مجتبی ایمانی‌ها و شادکام‌ها و مسعود‌ها وکمال‌ها و صادق‌ها و...‌ ‌ در روزگاری که "سیما"، به فکر عروسی در تاریکی است و محو ضالّین و مغضوب علیهم؛ صراط مستقیم سینما را در روایت «الَّذينَ أَنعَمتَ عَلَيهِم» باید جست.‌ آنان که شر صدام و رجوی و قجری را؛ شر استکبار و نفاق را، به خودشان برگرداندند و آنچه دلشان را مطمئن می‌کرد، روی ماه خمینی بود، در حسینیه جماران باشد یا روی جیب لباس سبز، یا در کیف راننده‌ای که می‌شد دار و ندارت را بسپاریش با خیال جمع.‌ ‌ 🔻"رد خون" نه درباره مرصاد که تکرار مرصاد است در تنگه چارزبر سینمای ایران، و می تازد به جد و جهد، با همه جان؛ از هر سه محور: هنر؛ صنعت و رسانه و می‌آشوبد سراب فانتزیِ آنان را که این بار سودای تسخیرِ نه جغرافیا، که تاریخ را دارند و تحریم و تحریف حماسه‌های این ملت را.‌ ‌ و خوشا به حال محمودها و محمدحسین‌هایی که دعای شهدای مظلوم مرصاد بدرقه راه بلندشان است، انشاءالله.‌‌ ‌ 💠 برای مجتبی ایمانی و مرصادی‌های همه زمان‌ها صلوات‌ 📌این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔️ @jalili_vahid
💢 *ستادهای چاق و صف‌های قبراق* ⭐️ نگاهی به الف‌بای مدیریت فرهنگی و کاروانی که می‌گذرد از کوه 🖋 سرمقاله در شماره جدید (شماره ۶۴) 🔹 الف. حجم فعالیت‌های دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ بسیار زیاد و مؤثر است. ب. کار در حوزه فرهنگ اصالتاً پیچیدگی‌ها و دشواری‌های منحصربه‌فردی دارد که قابل مقایسه با دیگر حوزه‌ها نیست. این الفبای مدیریت فرهنگی در جمهوری اسلامی است. بگیرید این دو جمله را از ستادها و صف‌های رسمی، از شورای عالی انقلاب فرهنگی و رسانه ملی و پایین‌تر؛ خواهید دید لَقوه خواهند گرفت، اگر فرو نپاشند! **** 🔹 نیروی انتظامی درست در همان روزهایی که گشت ارشاد راه انداخته، یک فیلمساز حزب‌اللهی به نام آقای کیانوش عیاری را دعوت کرده و در راستای سیاست‌های فرهنگی نظام ساخت فیلمی را به ایشان سفارش می‌دهد. وقتی به یکی از سرداران محترم تذکر داده شد که بر خلاف نظر شما، جناب عیاری هیچ ادعای حزب‌اللهی بودن ندارد، ابروهایش به سقف پیشانی چسبید و فرمود: «من خودم با ایشان جلسه داشتم، ایشان که خیلی محاسنش بلند بود»! فیلم توقیف می‌شود و ناجا برای فرار از مسئولیت، این اثر فاخر را به خود کارگردان واگذار می‌کند تا امکان نمایشش منتفی نشود! فیلمساز، فیلم بعدی‌اش (کاناپه) را با حذف کامل روسری از حجاب بازیگران می‌سازد و قاعدتاً توقیف می‌شود. رسانه ملی برای این که از دل ایشان دربیاورد، دعوتش کرده و لابد به عنوان جایزه این هنجارشکنی‌ها، یک سریال چند میلیاردی را در طبق اخلاص گذاشته، تقدیم می‌نماید. این اتفاق برای صدسال به این سال‌ها - دیوار به دیوار؛ پریناز، آینه شمعدون - ازیادها رفته؛ کلک نزن خوشگله -ستایش ۱۱۱ قسمت؛ خانه دختر - هشت و نیم دقیقه و... تکرار می‌شود. کم‌کم این گمانه تقویت می‌شود که داشتن فیلم توقیفی، کارنامه پر و پیمان در فیلم‌فارسی، فحاشی صریح به انقلاب یا فرهنگ سنتی، به لجن کشیدن جامعه ایرانی، اگر شرط حضور در رسانه ملی نباشد مطمئناً یک امتیاز بزرگ تلقی می‌شود. گویی بر سر در «سیمافیلم» حک شده است: «بدون سوء پیشینه وارد نشوید»!.... * 🔹 «دشمن فعال است؛ کارفرهنگی پیچیده است». انگار ظرفیت‌های انقلاب در بخش‌های دفاعی یا فناوری یا... از ظرفیتش در فرهنگ بیشتر بوده؛ انگار دشمن در حوزه نظامی فعال نبوده یا کار هسته‌ای و پرتاب ماهواره و سلول بنیادی و نانو و... پیچیدگی نداشته؛ انگار... ** 🔹 مدیران وکارگزاران و ناظرانی که به فرهنگ انقلاب اسلامی اعتقاد یا اعتماد ندارند، تکاپوی دشمن را به جای آن که زمینه شکوفایی استطاعت‌ها قرار دهند، بهانه توجیه تنبلی‌ها و ناکارآمدی‌ها و انحراف‌ها و رفیق‌بازی‌ها و انحصارطلبی‌ها و بخل‌ها و حسدها می‌کنند. پشت این کوه کم‌کاری ‌و انحصارطلبی‌ و سیاست‌زدگی‌، بهشت شکوفای فرهنگ انقلابیِ ایران اسلامی، انتظارِ کاروان آرمان‌خواهِ هم‌افزایِ پرامیدِ پرانگیزه‌ای را می‌کشد که نه دشمنان عنود و نه دوستان ناکارآمد و پرادعا را یارای متوقف کردنش نیست. صف‌های قبراقِ آتش‌به‌اختیارانِ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نخواهند گذاشت ستادهای چاق ِسیاست‌‌باز، آرزوهای امیر قافله را به باد بدهند. ⭕️ متن کامل: 🔗 Jalili-Vahid.ir/?p=1726 🛒 📣 خرید اینترنتی شماره اخیر مجله راه: 🔗 bitu.ir/6JkvvH 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ قاچاقچیان و مفسدین از سینمای ایران سهم دارند، ولی دانشمندان نه 💢 «وحید جلیلی» در نشست خبری دهمین دوره جشنواره عمار: ▫️یک تناظر معکوس بین پیشرفت‌های کشور و تصویر ایران در سینما وجود دارد. به گونه‌ای که هر مقدار در حوزه‌های گوناگون پیشرفت کنیم، انعکاس آن در سینمای ایران کمتر است. 🆔 @jalili_vahid
✅🔴 فیلم سه‌رکنی «منطقه پرواز ممنوع» و یک موضوع مهم‌تر! ♦️ سینما دارای سه بُعد و سه رکن ماهوی«هنر-صنعت -رسانه» است: ‌🔰 بُعد هنری بُعد هنری در سینما یعنی فیلمساز، فیلمنامه‎نویس، کارگردان تلاش می‎کنند که از لحاظ زیبایی‎شناسی، استانداردهای هنری را رعایت کرده و حتی ارتقا بدهند. اما خیلی فیلم‎ها هست که فقط هنری است، یعنی تصاویر چشم‎نوازی دارد، منتها کسی آن‌ها را به عنوان فیلم برتر به‌رسمیت نمی‎شناسد چون یکی دو ضلع دیگر سینما را ندارد و مخاطبِ خیلی خاص دارد. برای همین گفتند سینما فقط هنر نیست، هنرِ صنعت است.‌ ‌🔰 بُعد صنعت بُعد صنعت در سینما یعنی آن ۱۰۰ یا ۲۰۰ و در بعضی وقت‌ها چند هزار نفری که می‎خواهند بین چند ماه یا بعضاً چند سال درگیر تولید یک اثر سینمایی شوند، باید زندگی‎شان تأمین بشود. شاید یک الی پنج فیلم را به زور، با نیروهای داوطلبانه و بدون هزینه‎های آن‌چنانی بتوان تولید کرد، اما اگر بخواهیم سینمای ملی داشته باشیم، یعنی سالی مثلاً ۱۰۰ فیلم تولید کنیم؛ این فیلم‌ها باید طوری ساخته شوند که برای مخاطب وسیعی جذابیت داشته و مشتری داشته باشند.‌ ‌🔰 بُعد رسانه بُعد رسانه در سینما یعنی اثر باید با مسائل روز کشور و اولویت‏‌های اصلی جامعه در ارتباط باشد. به تعبیری نبضش همزمان با واقعیت‌ها و نیازهای امروز و اولویت‌های روز جامعه بتپد. ‌🔻 سینمای ایده‎آل موقعی اتفاق می‎افتد که هر سه ضلع را داشته باشد، یعنی هم هنری و تجاری بوده و هم نسبت به اولویت‎های روز جامعه‏‌اش دغدغه داشته باشد. اگر در یک سال 10 فیلم اینچنینی بسازیم، سینمای ایران یک ارتقای خیلی جدی‎ای پیدا خواهد کرد. ‌💢به نظرم در یک حدی هر ۳ بُعد را دارد، یعنی به ابعاد هنری، تجاری و رسانه‌ای آن توجه شده است و می‎تواند به‌عنوان آغاز یک مسیر برای بقیه فیلمسازان  انقلاب اسلامی تلقی شود. ‌🔻 اما مهم‌تر از خودِ منطقه پرواز ممنوع، حضور مردمی برای شکل‎‌گیری یک جریان جدید در سینمای انقلاب اسلامی‌ است. فیلمساز کار خودش را کرده، الان زمان به صحنه آمدن توده‎های چندصدهزار نفری مردم برای حمایت از فیلم جذابِ ملیِ پرمخاطب است. ‌🔻ان‏شاءالله که تجربه اکران عمومی منطقه پرواز ممنوع به یک تجربه شیرینِ فراگیرِ سراسری برای همه اهالی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تبدیل شود و یک خاطره شیرینی در ذهن آن‌ها به‌جا بماند که موجب ایجاد یک موجی از علاقه و شوق در تولیدکنندگان و فیلمسازان حزب‌اللهی برای ساخت فیلم‎های مشابه و نترسیدن از فضای روشن‎فکری باشد.‌ 📌 وحید جلیلی، ۹۸/۶/۲۹ در جمع فعالان اکران مردمی جشنواره فیلم عمار ‌ 📊 فروش فیلم در  سینماهای سراسر کشور ۴,۷۶۸,۸۸۴,۰۰۰ شهرهای بدون سینما ۸۵۱,۰۰۰,۰۰۰ 📌 این کانال را به دوستان و خانواده خود معرفی نمایید: 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰‌ بخشی از اظهارات وحید جلیلی در برنامه سینما هفت درباره سردار سلیمانی ‌ ⭕️ آیا ما در خون حاج قاسم شریک نیستیم؟!‌ ‌ 🔻ما می‌توانستیم از سلاح سینما استفاده کنیم و جنایت‌های شیطان بزرگ را هزینه‌مند کنیم.‌‌ ‌ 🔻 ۳۸ سال پیش رئیس جمهور محبوب این کشور، نخست وزیر، رئیس قوه قضاییه و ۳۰ نماینده پارلمان و ۱۷ هزار نفر از مردم‌ را ترور کردند و هیچ هزینه‌ای ندادند.‌ ‌ 💢 الان کسانی که آن ترورها را انجام دادند، در پارلمان‌های اروپایی در دفاع از حقوق بشر و حمله به جمهوری اسلامی، برایشان سخنرانی گذاشته می‌شود، چرا⁉️ ‌‌ 🆔️ @jalili_vahid
⛔️ آمریکا، وحشیِ حمزه‌کش 📌 از ‌دکتر علی شریعتی:‌ ‌ 🔹 آمریکا آمریکا! این بلاهتِ عظیم و توحّش متمدن و بدویّت مدرن و خشونتِ با اتیکت و غارتِ قانونمند و خوشبختیِ زشت و آزادیِ لش و دموکراسیِ احمق و ایندیویدوالیسمِ قالب‌ریزی شده و استانداردیزه و بالاخره: همان جاهلیت عرب! با شریف‌های قرشی! و سیاه‌های حبشی و «کعبه مقدّسی» که اینک «مجسمه آزادی» نام دارد و بازار عکّاظی که «وال استریت» و «بنی‌امیّه» و «بنی عبد مناف» و «بنی‌هاشم»؛ که خانواده «فورد» و خانواده «راکفلر» و «کندی» و همان «خاطره موهوم» و «فخر مجهول» به ابراهیم و اسماعیل که اینجا: «جرج واشنگتن» و «ابراهیم لینکلن» و در اینجا و آنجا و هرجا: طوایف یهود «بنی‌قریظه» و «بنی‌نضیر» و «بنی‌قینقاع» که «پول» و جواهر و بازار و مِی‌فروشی‌ها را تیول خود دارند؛ منتها در ابعاد میلیون‌ها برابر آگراندیسمان شده و هر شتر جمّازه دو کوهانه، یک جمبوجت بی۵۲ هشت موتوره بمب‌افکن گشته! و «دارالّندوه شیوخ»، «سازمان سیا» شده و هر «ابولهب»ی، یک «دالس» و «کسینجر» و هر «حمّالة الحطب» و «هندجگرخواره»‌ای، یک پتیاره دیوی چون خانم «روزولت» و هر «وحشی» حمزه‌کُشی، یک «چومبه» یا «ژنرال لونول» و «وان تیو»!‌‌ ‌ 📚| مجموعه آثار ۱ / با مخاطب‌های آشنا / صفحه ۷۳ 🆔 @jalili_vahid
...عرصه "سیمرغ" نه جولانگه توست! با توجه به سقوط هواپیمای اوکراینی، فجر را تحریم نموده و از این پس فقط در کن، اسکار و برلیناله شرکت خواهیم کرد. همچنین اعلام می‌کنیم شرط همکاری ما با جشنواره‌های هر کشوری، استفاده از بمب شیمیایی علیه هموطنانمان، بمباران مناطق مسکونی ایران، انهدام تعمدی هواپیمای مسافربری و مدال دادن به قاتل و ترور دانشمندان و مردم ایران (حداقل ۱۷۰۰۰ نفر) است. #سوپراتاندارد_اگزوسه_میراژ_کن #بمب_شیمیایی_سردشت_حلبچه_برلیناله #28مرداد_آواکس_مدال_ویل_راجرز_برجام_تحریم_اسکار #مارلون_براندو 🆔 @jalili_vahid
🔹 سخنرانی "وحید جلیلی" در جمع فعالین انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی اصفهان ‌💢 این جلسه شنبه 27 دی ماه در حسینیه هنر مشهد با موضوع "تاریخچه انقلاب اسلامی و نقش دانشجویان در گام دوم انقلاب اسلامی" برگزار و پس از آن مستند سینمایی "بانو" از آثار منتخب نهمین دوره جشنواره مردمی عمار نمایش داده شد. 🆔 @jalili_vahid
⭕️فیلم کامل مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در برنامه "شب سینما" شبکه ۴ ▫️موضوع: 40 سال سینمای انقلاب https://www.aparat.com/v/dVQUF 🆔 @jalili_vahid
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ ۲۰ سوال شهید آوینی از سینمای ایران 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ گام سوم سینما "رسانه" است "اگر آن موقع یک عده تلاش می‌کردند سینما را صرفا به مثابه هنر نگاه کنیم، آوینی تلاش کرد وجه صنعتی سینما و وجه سرگرم کنندگی آن و ارتباطش با مخاطب عام را به رخ بکشد. ولی در تعریف سینما، باید پذیرفت مسئله به هنر و صنعت محدود نمی‌شود. بلکه "هنر، صنعت، رسانه" مطرح است. سینما بُعد رسانه‌ای هم دارد" ▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما» 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کلاس درس غرب‌زده‌ها برای الیور استون! "سال پیش آقای الیور استون به ایران آمد و یک جلسه با فیلمسازان ایرانی برای او گذاشتند. آقای استون گفت شما چرا از سینما برای روایت انقلاب‌تان استفاده نمی‌کنید؟ آنجا یک نفر از داخل جمعیت داد زد آمدیم حرف هنری بشنویم، از سیاست حرف نزن!" ▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما» 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ منتقد «فیلم» چرا اما منتقد «سینما» نداریم "کلیت سینما باید با یک دیدگاه راهبردی نقد شود. ما الان نمی‌آییم ضرایب را در سینما بررسی کنیم و ببینیم چه خبر است" ▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما» 🆔 @jalili_vahid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اهمیت سینما کم از انرژی هسته‌ای نیست/ خلاءهای سینمای ایران به رخش کشیده نشده است "بنده اعتقادم این است که سینمای ما کمتر از انرژی هسته‌ای نیست! و به همین دلیل است که دشمن برایش برنامه دارد و برای منحرف کردن مسیرش خیلی کار می‌کنند" ▫️مناظره وحید جلیلی و محمد قوچانی در «شب سینما» 🆔 @jalili_vahid
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ هنرانقلابی و رویای ایرانی 🔹 هنر مداحی که هیچگاه مورد اعتنای روشنفکران غرب‌زده در ایران نبوده است – مگر برای تمسخر و تخریب – این سال‌ها به مدد جوشش خلاقانه هنرمندان انقلابی؛ به ترازی نزدیک شده است که می‌تواند الهام بخش دیگر شاخه‌های هنر کشور باشد. 🔹 یانکی‌ها؛ بیش از صد سال است "رویای آمریکایی" را با سینما پشتیبانی کرده‌اند و از مهم‌ترین کارکردهای هالیوود؛ رویاسازی برای جامعه آمریکایی بوده است. 🔹 این کارکردِ سینما، در ایران با طراحی جریان روشنفکری به "کابوس سازی" تغییر کرده است و ایرانیان را مجبور کرده‌اند در آینه مقعر سینمای کن و برلین و اسکار؛ تصویری کج و کوله و کابوس‌وار از ایران انقلابی را به تماشا بنشینند. رسانه ملی جمهوری اسلامی هم با انبوه سریال‌های سیاه و تلخ یا پوچ و باری به هر جهت خود، عمدتا در همین پازل، گویی به نقشی که دشمنان ایران برایش تعریف کرده‌اند وفادار مانده است. 🔹 در فقدان سینمای ملی و رویاساز، این مداحی درخشان سید رضا نریمانی را ببینید تا دریابید وقتی از هنر ملی و آرمانی و رو به آینده حرف می‌زنیم از چه سخن می‌گوییم و رسانه‌های زرد و روشنفکران غرب‌گرا و مدیران منفعل؛ چه فرصت‌های شیرین و بزرگی را در هنر؛ از جامعه ایرانی دریغ کرده‌اند. 🆔 @jalili_vahid
⭕️ کارگاه نقد و بررسی مستند با حضور وحید جلیلی در حسینیه هنر مشهد برگزار شد. 🔹 در این جلسه که با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد، مستندهای "نگارگر" به کارگردانی محمد همتی و "محیا" به کارگردانی محمد عقیلی پخش و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 🆔 @jalili_vahid
⭕️ جلسه هم‌اندیشی مدیران بنیاد فرهنگی رضوی با وحید جلیلی 🔹 در این نشست ضمن آشنایی با بخش های مختلف حسینیه هنر مشهد و معرفی برنامه‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه، پیرامون سرفصل‌های همکاری و ایده‌پردازی برنامه‌های ویژه مدارس گفتگو شد. 🆔 @jalili_vahid
⭕️ کارگاه‌ نقد و بررسی مستند پنجشنبه 17 بهمن با حضور وحید جلیلی در حسینیه هنر مشهد برگزار شد. 🔹 در این جلسه که با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد، مستند "خط ۲۵متری" به کارگردانی ادریس اسلامی پخش و مورد نقد و بررسی قرار گرفت. 🆔 @jalili_vahid